Jak "odemknout" pipelines na Radeonu 9800 SE (9500)
autor: Jahoda Miroslav , publikováno 8.11.2003
Jistě jste už slyšeli o možnosti "odemčení" softwarově vypnutých pipelines u Radeonu 9500 a možná i nyní u modelu 9800 SE. Pokud ano a zajímá vás, jak to provést a získat tak vlastně zdarma mnohem výkonnější (a také dražší) kartu, je pro vás určen tento článek. Je mi jasné, že hodně z vás již vše z tohoto článku zná, a tak je určen pro méně zkušené a začínající "ladiče" svého hardware. {mospagebreak title=Rychlý start} 

Nebudu se tvářit, že jsem na všechno přišel sám, hodně mi poradila a pomohla stránka http://ocfaq.com/softmod/. Najdete na ní vše potřebné k odemčení piplines nebo přehrání BIOSu karet, rady i potřebné soubory. Já se pokusím vše rozvést i pro méně zkušené uživatele nebo pro ty, co nevládnou angličtinou a doplním praktickými ukázkami.

Co potřebujeme?

Odemykat pipelines můžeme u těchto karet (rozdíly mezi nimi si ukážeme později):

  • Radeon 9500 128-bit
  • Radeon 9500 256-bit
  • Radeon 9800SE 128-bit
  • Radeon 9800SE 256-bit

Jako příklad jsem zvolil kartu Hercules All-in-Wonder Radeon 9800 SE. Karta bez odemčení pipelines dává na Bartonu 3000+ zhruba tento výsledek v 3DMarku 2003:

Jak \

Slaboučký je především výsledek testu fill-rate a mezi Radeony 9800 i celkový výsledek. Karta je pomocí RivaTuner detekována jako 4x1. Tedy 4 pipelines a 1 texturovací jednotka pro každou z pipeline:

Jak \

Opravdu jednoduchý a rychlý postup

Předpokladem je korektně nainstalovaná karta s čipem R300 nebo R350 se čtyřmi pipeline a na ní ovladače Catalyst. Postup je opravdu jednoduchý:

  1. Zazálohujte si soubor "ati2mtag.sys z adresáře "Windows\System32\Drivers" (nebo jen System ve Win9x)
  2. Stáhněte si z z této stránky upravený soubor ati2mtag.sys pro vaši verzi Catalyst
    (používáte-li verzi 3.8 tak můžete zkusit tento ati2mtag.sys (ZIP, 320KB) přímo od nás)
  3. Restartujte Windows v nouzovém režimu a přepište tímto ati2mtag.sys soubor původní ve "Windows\System32\Drivers"
  4. Restartuje do normálního režimu
  5. Spusťte 3DMark či podobný test a podívejte o kolik stoupl výkon, hlavně ve fill-rate testech

Jak \

Pokud jste měli štěstí, budete odměněni nejen dvojnásobným fill-rate čipu, ale také nadále bezchybným obrazem. Pokud jste měli smůlu, jako já v jednom ze tří případů, které jsem během dne zkusil, uvidíte na obrazovce rušivé šachovnice či výraznější chyby, signalizující, že minimálně jedna pipeline je špatná:

Jak \

Zběhlejší z vás si vše mohou ověřit třeba spuštěnám RivaTuneru:

Jak \

{mospagebreak title=Univerzálnější postup s RivaTuner} 

RivaTuner

Nejprve si stáhněte vynikající prográmek ruského autora - RivaTuner. Poslední verzi najdete na stránkách www.guru3d.com. Nainstalujte jej a spusťte, v případě velké části karet se celkem přesně dozvíte, jaký má karta takt, šířku sběrnice i počet pipelines:

Jak \

V našem případě je to Radeon 9800 pouze se čtyřmi pipelines a to tak rozhodně nenecháme!

Opět jednoduchý postup

  1. Nejprve si zkopírujte soubor "ati2mtag.sys z adresáře "Windows\System32\Drivers" (nebo jen System ve Win9x) jinam, třeba do C:\Temp, tam s ním budete pracovat.
  2. V záložce Power User, najděte ikonku Open Patch Script a klikněte na ni:

    Jak \


  3. Poté zvolíme v adresáři "RivaTuner\PatchScripts\ATI\SoftR9x00\" soubor "SoftR9x00 w2k.rts":

    Jak \


  4. Dále zvolte Radeon 9800 capabilities a po stisknutí Continue vyberte soubor "ati2mtag.sys z vašeho pracovního adresáře (u nás C:\Temp):

    Jak \


  5. Pokud vše proběhlo úspěšně obdržíte následující informaci:

    Jak \


  6. Restartujte Windows v nouzovém režimu a přepište tímto ati2mtag.sys soubor původní ve "Windows\System32\Drivers"
  7. Restartuje do normálního režimu
  8. Spusťte opět RivaTuner a podívejte se na výsledek, vypadá-li nějak takto (8x1, 8 pipelines), udělali jste vše správně:

    Jak \

  9. Jak vidíte na následujícím obrázku, úprava se týká pouze 24 bitů (6 hexadecimálních hodnot). Opravdu snadné, jen na to přijít:

    Jak \

{mospagebreak title=Co můžu modifikovat, jak poznat 128 a 256 bit karty?} 

Co z které karty můžu udělat?

Mnoho lidí má v označení Radeonů počínaje číslem 9500 zmatek, tak se všechno pokusím stručně shrnout (vynechám Radeony série 9600, ty nejsou z hlediska odemykání pipelines zajímavé):

  • Radeon 9500, 128 nebo 256 bit sběrnice, 4 pipelines, takt 275/270(540) MHz
  • Radeon 9500 Pro, 128 bit sběrnice, 8 pipelines, takt 275/270(540) MHz
  • Radeon 9700, 256 bit sběrnice, 8 pipelines, takt 275/270(540) MHz
  • Radeon 9700 Pro, 256 bit sběrnice, 8 pipelines, takt 325/310(620) MHz


  • Radeon 9800 SE, 128 nebo 256 bit sběrnice, 4 pipelines, takt 325/290(580) nebo 380/340(680) MHz
  • Radeon 9800, 256 bit sběrnice, 8 pipelines, takt 325/290(580) MHz
  • Radeon 9800 Pro, 256 bit sběrnice, 8 pipelines, takt 380/340(680) MHz
  • Radeon 9800 XT, 256 bit sběrnice, 8 pipelines, takt 412/365(730) MHz, teplotní čidlo

Možné úpravy pomocí odemčení pipelines a přetaktování jsou tyto:

  • Radeon 9500 128 bit -> odemčení pipelines -> Radeon 9500 Pro
  • Radeon 9500 256 bit -> odemčení pipelines -> Radeon 9700 -> přetaktování -> Radeon 9700 Pro
  • Radeon 9500 Pro 128 bit -> přetaktování -> přetaktovaný Radeon 9500 Pro :-)
  • Radeon 9700 -> přetaktování -> Radeon 9700 Pro


  • Radeon 9800 SE 128 bit 325/290(580) MHz -> odemčení pipelines -> Radeon 9800 SE s osmi pipelines -> přetaktování -> přetaktovaný Radeon 9800 SE s osmi pipelines
  • Radeon 9800 SE 256 bit 325/290(580) MHz -> odemčení pipelines -> Radeon 9800 -> přetaktování -> Radeon 9800 Pro
  • Radeon 9800 SE 256 bit 380/340(680) MHz -> odemčení pipelines -> Radeon 9800 Pro
  • Radeon 9800 -> přetaktování -> Radeon 9800 Pro

Jak poznat 128 a 256 bit karty?

PCB s paměťovou sběrnicí 256 bitů má všechny paměťové moduly osazeny a to tak, že do tvaru písmene L okolo čipu, příkladem budiž zmiňovaný Hercules AIW 9800 SE 128MB (založen na levnějším - oproti 9800 Pro - PCB Radeonu 9700 Pro):

Jak \

PCB se 128 bitovou sběrnicí má buď paměti uspořádány v řadě, jako kupříkladu Sapphire Radeon 9800 SE 128MB (ne nepodobné PCB Radeonu 9500 Pro):

Jak \

Anebo také do tvaru písmene L, ale polovina pozic pro paměťové moduly je prázdných - Gigabyte Radeon 9500 64MB:

Jak \

{mospagebreak title=Další možnosti, BIOS ... a upozornění na závěr} 

Již upravené ovladače

Ze stránky guru3d.com nebo opět z z ocfaq.com si stáhněte přímo upravené ovladače a nainstalujte je. Jednoduché, ale budete je muset odinstalovat v případě některé vadné pipeline.

Omega drivery

Ze stránky www.omegacorner.com si stáhněte klon ovladačů ATi Catalyst a při instalaci zvolte možnost aktivace zablokovaných pipeline.

Nebude-li některá korektně fungovat, přeinstalujte ovladač bez této volby.

Nahrání BIOSu

Přeflashování BIOSu jsem jako jedinou věc sám nezkusil (firmy, které zapůjčili karty by asi nebyly nejšťastnější), a tak následující řádky píšu čistě teoreticky, bez praktické realizace.

Pokud jste již odzkoušeli korektní odemčení pipelines, můžete na kartu nahrát přímo BIOS odpovídající karty se všemi pipelines. Sbírku těchto BIOSů najdete třeba opět na stránkách ocfaq.com.

Budete-li mít například ještě jistotu, že váš Radeon 9800 SE s odemčenými pipelines běží i na frekvenci Radeonu 9800 Pro, můžete třeba místo BIOSu Radeonu 9800 nahrát BIOS Radeonu 9800 Pro.

Ještě jeden příklad za všechny

Čas od času se ještě v prodeji objeví populární Radeon 9500. Nám se do rukou dostal nejslavnější zástupce - Sapphire Radeon 9500 128MB 256-bit (karta s brilantním obrazem, hlučnějším chladičem a hlavně po případném šťastném odemčení se super poměrem ceny/výkon). S čtyřmi pipelines byl výkon zhruba takovýto:

Jak \

Po u tohoto konkrétního kusu taktéž bezchybném unlocku pak:

Jak \

Tedy výsledek Radeonu 9700. Lákavé, ne?

Pár varujících slov nakonec

Odemykání pipelines a přetaktování je dobrým způsobem, jak zvýšit bez dalších nákladů výkon své grafické karty. Upozoňuji však, že pravděpodobnost korektního odemčení (tedy pravděpodobnost trefy na dobrý kousek) se může pohybovat někde okolo 50%. To samozřejmě jen odhaduji a asi si podobnou statistiku nikdo ve větším měřítku nevede, ale rozhodně nebuďte předem natěšeni, že koupí "osekané" karty získáte s jistotou něco více. Ani přetaktování není nikdy jisté, zaleží nejen na kusu, ale především na konkrétním výrobci a modelu karty. Odemčením pipelines kartu nemůžete poškodit, dávejte jen pozor při nahrání BIOSu a nahrajte BIOS se všemi aktivovanými pipelines nebo vyšším taktem až tehdy, když máte vše softwarově ověřeno.

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.11.2003 00:31:01   0.0.0.xxx 4143
Perfektni Mirku ;-)
8.11.2003 14:15:51   0.0.0.xxx 4242
V poslední době jsem kupoval dva nové počítače - do jednoho šla Sapphire 9500 (256-bit), do druhého testovaný Hercules 9800 SE AIW. Samozřejmě jsem je obě zkusil odemknout. Bohužel se mi to podařilo s rozdílným výsledkem: R9800 šel krásně bez problémů a konečně jsem viděl Trolls Lair z 3DMark2003 plynule (skóre podobné jako v článku). Bohužel U R9500 se objevily nepříjemné fragmenty. Ale jsou více méně snesitelné (lze si na ně zvyknout) a až ten výkon bude potřeba (jako že zatím není), odemknu ji natrvalo (zatím ji mám samozřejmě se 4 pipelines a korektním obrazem). Každopádně nelituji ani jedné koupě!

ATi zdar!
8.11.2003 15:12:34   0.0.0.xxx 4242
BOZI BOZI BOZI
8.11.2003 16:12:51   0.0.0.xxx 4142
nevite nekdo, zda jde predelat radeon 9600 na 9600 pro? Diky
8.11.2003 16:47:04   0.0.0.xxx 4845
Určitě to nejde, protože aba mají pouze 4 pipelines. Jedinou možnost vidím v přetaktování, ale nemám tušení na jakých frekvencích jede jádro a paměti. Jistě však je, že na nějaké odemykání pipelines můžeš zapomenout.
8.11.2003 16:52:29   0.0.0.xxx 4442
Autor v článku píše, že pokud jdou odemknout zbývající pipelines a jsou funkční, je možné náhrát bios z výkonější karty. Znamená to tedy, že když na svůj R9500 nahruji bios z R9700 bude vše pracovat korektně a nebudu již muset použivat softmod při instalaci nových ovladačů atd.? Máte s tím někdo zkušenosti?
Díky za odpověď.
8.11.2003 18:12:39   0.0.0.xxx 4243
Ano, to můžeš. Ale pouze až v případě, že si budeš jistý jestli to karta snese (nejsou žádné artefakty). Každopádně bude lepší když tam dáš bios 9700pro ten není blokován proti přetaktování. Nebo si můžeš stáhnout odemčený 9700pro.
Každopádně si udělej zálohu svého biosu - jistota je jistota.
8.11.2003 20:19:17   0.0.0.xxx 4240
chtel sem se zeptat mam Hercules All-in-Wonder Radeon 9800 SE a chtel bych pretaktovat jadro a pameti,potrebuju na to nake vykonejsi chlazeni? nebo staci ten chladic co tam mam a musim pridelat chaldice i na pameti? a kdyz jo tak kde je mam sehnat je na to nakej specialni obchod na netu treba? vite link popripade? thx for all
8.11.2003 23:15:33   0.0.0.xxx 4242
Radeon 9600 SE, 4 pipelines, 64 bit, 325/400 MHz
Radeon 9600, 4 pipelines, 128bit, 325/400 MHz
Radeon 9600 Pro, 4 pipelines, 128bit, 400/600 MHz

Takze pokud tvuj R9600 pujde pretaktovat az na uroven 400/600, tak muzes rikat, ze mas R9600@9600Pro.
8.11.2003 23:17:12   0.0.0.xxx 4343
Ten chladic na VPU celkem staci, pretaktujes dle jeho moznosti, horsi je to s pametmi, 3.3 ns Samsung maji vetsinou limit nekde u 360 MHz. Nalepit na ne pasivy urcite neuskodi.
9.11.2003 01:10:08   0.0.0.xxx 4544
takze 9600 nebrat??
9.11.2003 09:59:27   0.0.0.xxx 4341
dik moc,btw cim mam ty pasivy prilepit? normalnim lepidlem to asi nebude ono co? ;)cetl sem nekde ze mam smichat bilou a stribrnou pastu a bude to drzet ale co to bylo za pastu tam uz nebylo,takze vubec nevim jakou pastu mnel namysli...
9.11.2003 10:17:23   0.0.0.xxx 4342
A to myslim naprosto vazne, v davnych dobach se dokonce doporucovalo pro procesory misto past jako jednodusi a levnejsi reseni. Je to celkem dobre teplovodivy, neni elektricky vodivy a hlavne se nemusis bat ze ti odpadne a upeces pameti. Tedy samozrejme pokud ti nevadi "konecne reseni" pasivni otazky, ale to by v tomhle pripade asi nemelo. Kdo by chtel sundavat (nebo vymenovat za vykonejsi:-) pasivy z pameti, ze ano...
9.11.2003 11:01:37   0.0.0.xxx 4242
myslis vazne sekundovy lepidlo ? muzete mi to nekdo potvrdit ;))
9.11.2003 12:11:11   0.0.0.xxx 4441
Aneb do stredu dame pastu, a do rohu kapneme sekundove lepidlo.
Takze takhle. Jinak sekundove lepidlo se da pohodove odstranit redidlem na vterinova lepidla, aniz by po nem zbyla jedina stopa.
9.11.2003 12:22:48   0.0.0.xxx 4043
Ale jakou pastu!! ? please
9.11.2003 12:29:38   0.0.0.xxx 4242
Zdravím lidi,
tak jsem to provedl tak, jak tady píšete... přes Riva tuner - ale pořád mí hlásí, že jsou jen 4+1. Když jsem si stáhl přímo tweakované ovladače, tedy ten jeden soubor, tak mi to taky hlásí pořád 4+1.Nevím už co s tím.Mám Sapphire 9500, paměti do L, 256-bit, červený PCB z radeona 9700.Benchmarky: 2001SE - 10600 bodů, 2003, tuším verze 330 asi 3300 bodů na 1700+@2000+, ECS K7S6A, 512 MB DDR RAM, SAPPHIRE RADEON 9500@???? 128 MB, HD Seagate Barracuda IV 60 GB.tak jak to vidíte?
9.11.2003 12:59:26   0.0.0.xxx 4143
Zubni vole... no jakou asi pod chladic? TEPLOVODIVOU!
9.11.2003 14:00:10   0.0.0.xxx 4444
Mám kartu R9700 (tusim, ze je to Man-li, ale vypada na chlup stejne jako OEM saphire) a rad bych ji pretaktoval na R9700pro (nebo flash na 9800 - jde to vubec??) Jenze bohuzel zadnym softwarem to nejde. Flashe biosu se trochu bojim, hlavne nevim zadny 100% link.... Zkousel to nekdo, pripadne cim a jak to vratit do puvodniho stavu ?? Kolik jsou takty PRO verze u pameti a cpu ??? Diky-moc-za-pomoc :-)
9.11.2003 17:23:03   0.0.0.xxx 4240
Podle me je nejlepsi nanest vrstvicku te bile pasty (ta stribrna se casem odpari, aspon ty levnejsi) a v rozich kapnout sekundak a prilepit.
9.11.2003 17:24:50   0.0.0.xxx 4043
Je to divny, zkus ten nejjednodussi zpusob, stahni ati2mtag.sys a prepis v NOUZOVEM rezimu. Pak dej vedet. Dle 3Dmarku2003 ho mas vazne zatim jen 4 pipelines.
9.11.2003 17:27:29   0.0.0.xxx 4342
Ty takty jsem tam psal - 9700 Pro ma 325MHz VPU a 310(620) MHz pameti.

Flashnout BIOS z R9700Pro bez zjisteneho pretakteni je risk, zkus nejdriv nejaky BIOS R9700 s odemcenym pretaktovanim. Ty BIOSy najdes taky na odkazu z clanku.
9.11.2003 18:56:36   0.0.0.xxx 4344
A nevite co bych udelal z 9000PRo..??? asi nic ze..??
9.11.2003 19:39:30   0.0.0.xxx 4238
pretaktovany Radeon 9000 Pro ;-)

( kdyz jsme u toho na Internetu jde najit voltage mod Radeonu 9000 Pro a s vyuzitim nejakeho chladice od CPU se z R9000 Pro da vymackat temer 350 MHz na jadre :-) )
9.11.2003 20:58:21   0.0.0.xxx 4242
Ja taky davam do rozku sekundove lepidlo a na zbytek bilou hustsi pastu.Tot vse
9.11.2003 21:12:35   0.0.0.xxx 4342
diky, uz jsem dohledal to co potrebuju :-)) Vyborna utilita Radlinker/radclocker to umi i bez flashovani biosu... Jen se proste ve vlastnostech graf.karty objevi dalsi zalozka. Je to take soucast novych OMEGA driveru...tusim...
10.11.2003 05:35:51   0.0.0.xxx 4244
I se standardním to de na 325, s měděným titanem na 330 ...
10.11.2003 10:16:02   0.0.0.xxx 4442
Jo ten sekundak do dvou rozku, zbytek plochy vodiva pasta. Pozor, rychle to schne !!!
10.11.2003 11:58:55   0.0.0.xxx 4342
Daji se koupit i "samolepici" pasivy urceny presne pro tenhle ucel. Videl jsem to od CoolerMasteru nebo Arcticu, ted nevim. Delaji se v hliniku i v medi.
10.11.2003 12:43:15   0.0.0.xxx 4341
Po odemčení zbývajících pipelines žádné artefakty nemám, ale po přetaktování dosáhnu bohužel pouze 303/303, takže na bios z 9700pro to nevidím. Jde někde stáhnout odemčený bios R9700? Mužete mi sem, prosím, vhodit nějaký link?
10.11.2003 12:46:08   0.0.0.xxx 4244
Ještě mohu doporučit stáhnout si Omega ovladače (tušim, že tady na PCtuningu na ně je někde odkaz a při instalaci zvoliš, že chceš provest softmod (ptá se Tě). Potom by to mělo běhat s osmi pipelines.
10.11.2003 17:05:00   0.0.0.xxx 4343
Mno tak to je parada tot otazka jak se zvedne celkovej vykon....
10.11.2003 18:12:44   0.0.0.xxx 4143
Hodne, cip je u 9000 Pro vice limitujici nez pameti.

Jinak tech 325 Mhz se standard chladicem je spis vyjimka, vetsina R9000 Pro jde stabilne tak okolo 300MHz se stock chladicem
10.11.2003 18:30:56   0.0.0.xxx 4241
MNo me bezel na 310@310 stabine..... ale vic jsem neskousel... uvidi se....
10.11.2003 22:14:05   0.0.0.xxx 4342
Pomocí riva tuneru a skriptu ATIOverclockingAntiprotection a skriptu SoftR9x00 a mírného nataktování na Core-430 a Mem-730DDR mi to dává ňákejch 18800 bodů v 3dMark 2001se,což je lepší než RADEON 9800XT a ještě to má TV-tuner.Posuďte sami.8000Kč<20000Kč.Samozřejmě musíte mít štěstí na ty pipky.
11.11.2003 19:01:42   0.0.0.xxx 4439
mam najit ten script atiOverclockingAntiprotection,nekde v rivatuneru? nikde sem ho tam nenasel poradte prosim THX
12.11.2003 10:43:24   0.0.0.xxx 4042
Mam Sapphire 9500 a krasne se ji povedlo upravit na 8x1. Pretaktovani na 350/297 z 276/270 (ty pameti i kdyz jsou Infineon 3.3ns proste vic nejdou ( ). Myslim, ze jsem na noveho Dooma zcela pripraven


12.11.2003 18:55:17   0.0.0.xxx 4242
Ahoj lidi.. tak jsemse tady konečně dostal.Mám to odemčené... ale je tady problém.Obraz je bez chyby.. ale padají mi hry a padá mi i 3D Mark 2003 i 2001.Ne pravidelně ale prostě spadne to.2003 nedojel ještě ani jednou celý a 2001 dojela jednou.Moc nevím čím by to mohlo být.Zkusil jsem nastavi taktování na default, takže teď to odpovídá 9700 a ještě to zprubnu..ale fakt nevím, čím by to mohlo být. Ve 2D to jede normálně... Jinak díky za rady :-)
12.11.2003 21:04:07   0.0.0.xxx 4243
Kolik stoji 9800SE ale ne AIW a kde sa da sehnat
14.11.2003 07:28:38   0.0.0.xxx 4342
www.czechcomputer.cz, www.alzasoft.cz, cena herkula je v cc 8000 Kc s dani... .
14.11.2003 07:32:37   0.0.0.xxx 4343
je to v zalozce expert options, nebo tak nejak, v ni uplne dole jsou takovy ikony jedna z tech vlevo nahrava skripty, nemam to pred sebou nevim presne jak se jmenuje, kliknes na ni najdes patricnej patch a pak soubor ovladace po kterym to rve...to vse nouzovym rezimu. Zdar
17.11.2003 13:42:01   0.0.0.xxx 4342
Uvazuji o koupi tohodle herkula a tak bych se chtel zeptat, kde jste ho kupovali vy ostatni, dost mne laka predstava odemcit zbyle ctyri pipeline. Proto by mne zajimalo, kde jste ho koupili, je to prece jenom vetsi sance, ze to pujde odemcit, kdyz to vezmu od stejne firmy jako vy. dik moc
17.11.2003 15:15:16   0.0.0.xxx 4344
Vetsinu karet na testy nekupujeme, ale to je jedno.

Hercules AIW 9800 SE je ze SWS, Sapphire R9500 256MB z Czechcomputer a Sapphire R9800 SE zapujcilo primo zastoupeni Sapphire Tech. v CR (dynamic-blue.com)
17.11.2003 16:06:52   0.0.0.xxx 4240
Mam ATI 9500 125MB od PowerColoru, Catalyst 3.9 a kdyz jsem si chtel zazalohovoat soubor ati2mtag.sys nikde jsem ho nenasel, mam win ME a opravdu nikde neni. Jeste si zkusim instalnout XP a uvidim. Je mozny ze ten soubor v adresari /system opravdu nemam? Dokonce jsem kvuli tomu preinstaloval ME. Dik za odpoved.
18.11.2003 07:01:43   0.0.0.xxx 4141
V ME nema koncovku sys, ale vxd. Musis ho upravit pres Riva tuner.
22.11.2003 22:09:59   0.0.0.xxx 4242
Jsem majitelem této karty. Údajně jí lze taktovat. Nejsem schopen nalézt fungující sowtvare. Poradí někdo? Předem děkuji
23.11.2003 11:20:06   0.0.0.xxx 4342
Rage3DTweak z rage3d.com, PowerStrip nebo RadLinker (RadClocker)
23.11.2003 19:46:05   0.0.0.xxx 4342
První dvě utility jsem zkoušel v několika verzích a pod několika druhy catalystů - bez úzpěchu. Třetí neznám a tak jí prubnu. Budu vděčný za jakoukoliv další radu a návod.
23.11.2003 20:16:14   0.0.0.xxx 4242
Nezapomen vypnout OverDrive (automaticke pretaktovani) v ovladacich.

Pak si myslim, ze s NOVOU verzi PowerStripu urcite pretaktujes. Aspon ja pod WinXP jsem s ni pretaktoval dosud vsechny karty z testu, a to nemam az tak novou verzi, je to dost univerzalni utilita.

Doufam, ze nemas nejaky Radeon se zamcenym BIOSem proti OC, ale to se mi zda blbost, zvlast u 9600XT kde je automaticke taktovani v driverech.
25.11.2003 17:01:01   0.0.0.xxx 4343
Mirku s Ati jsem začátečník a Over Driver se mi nepodařilo vypnout, spíš nevím kde hledat. Mám verzi Power stripu 3.47. Nataktuji ale v 3dmarku žádný výsledek. Chtěl jsem se také zeptat jak je to s odemčením pipelins na Ati 9600xt. možná by bylo lepší to řešit e-mailem pokud to jde. Zatím Dík
10.12.2003 07:32:14   0.0.0.xxx 4244
Skousel jsem nasledujici postupy pro aktivaci: 1.nainstaloval original catalyst 3.9 a pomoci rivatuneru patchnul ati2mtag.sys.po rebooru vubec nenajeli windows; 2.nainstaloval DNA ovladace 3.9, stejny vysledek; 3.nainstaloval Omega ovladace 3.9-zase nenajeli windows; 4.nainstaloval original catalyst 3.7 a patchnul rivatunerem. v tomto pripade windows najeli ale rivatuner detekoval 8*1 ale po chvilce windows zatuhli.Znamena to ze mam proste smulu nebo mam jeste skusit omega 3.7?

Ocekaval jsem ze se vadne pipelines projevi chybami v 3d a ne ze vubec nenajedou windows.Poradi nekdo?
10.12.2003 08:04:17   0.0.0.xxx 4242
No zaplatpanbuh ze se nekdo s podobnymi problemy objevil......Chybu nedelas, take jsem zkousel vse mozne - ciste windows, jine ovladace, ale vysledkem bylo castecne rozbourani a nenajeti windowsu. Je to divne kdyz odemcenim by se mel "pouze" borit obraz ve 3D....
omega 3.7 jsem nezkousel a co s tim taky nevim.....zkusim posmejdit na zahranicnich serverech a uvidime.
Jantar
10.12.2003 09:15:00   0.0.0.xxx 4342
kdyby jsi na neco prisel tak mi pls napis na icq: 264313938
10.12.2003 16:58:31   0.0.0.xxx 4342
Jaka je procentualni sance ze koupim AIO 9800SE ktery pujde predelat na AIO9800PRO, je vykonostne lepsi 9600PRO nebo 9800SE?
11.12.2003 03:45:25   0.0.0.xxx 4143
mno, rekl bych ze sance je tak 50 na 50
ale kdyz je to stesticko tak vykon je na urovni plnohodnotne 9800.
11.12.2003 07:43:01   0.0.0.xxx 4241
Je nejaka vetsi pravdepodobnost kdyz to koupím u nejakeho specialniho prodejce?
11.12.2003 13:41:21   0.0.0.xxx 4141
Hele tak ta tvoje karta ma ty pipelines vadne bohuzel co jsem vypatral tak asi u 20% se ta zavada projevi prave tim ze vubec nenajedou windows.Ja mel jak jsem psal ten samej problem ale dnes jsem si tu svoji kartu u prodejce vymenil a tentokrat jsem mel stesticko patchnul jsem ati2mtag.sys novych catalystu 3.9cod fixed rivatunerem a paradicka, 3dmark 2001 - 17300 bodu,3dmark 2003 - 5600 bodu.A to jeste zatim na defaultni takt jadra a pameti zadne chyby v 2d ani 3d proste luck doporucuju ti skusit taky skusit jeste jeden pokud, pokud ti teda tvuj prodejce umozni vymenu ..
11.12.2003 13:49:27   0.0.0.xxx 4242
Prodejce ani distributor samozrejme karty netestuji takze je to vazne jen otazka nahody.Na tvem miste bych si ale vybral prodejce ktery ti umozni treba jednou nebo 2 krat kartu vymenit pokud by jsi zrovna narazil na tu vadnou.Myslim, ze to uz je velmi slusna sance narazit na ten spravnej kusO par radku vys pisi svoji skusenost.tak good luck
11.12.2003 13:53:45   0.0.0.xxx 4343
Diky Scythe,

mam tedy smulu, alebrz nevadi, i tak mi vykon dostacuje......

Jantar
20.12.2003 10:51:27   0.0.0.xxx 4344
zkousel jsem pretaktovat radeon 9500pro pomoti riva tuneru + patche na odemknuti overclocku,ale nejak me to nechce fungovat,kdyz pustim 3dMark2003 a podivam se na rychlosti jadra a pameti,tak me to napise puvodni frekvence a v riva tuneru je to tez na puvodni frekvenci,pouzil jsem Catalyst 3.9 i 3.10.Mate s tin mekdo zkusenosti ,prosim poradte,jeste jsem nasel a vebu predelane biosy s oznosti overclocku,pri flashu biosu je mozno zmenit nastaveni pameti i jadra,ale nevim jestli je dobre tam nastavit na tvrdo jine frekvence,mate s tim nekdo zkusenost
23.12.2003 20:04:03   0.0.0.xxx 4342
muzete mi prosim Vas nekdo vysvetlit proc nejde u 9600Pro udelat ze 4 na 8 pipels,bylo by to prece dobry kdyby to slo
26.12.2003 08:24:44   0.0.0.xxx 4344
Jde Tato karta taktnout na R9600 nebo na R9600 Pro???
26.12.2003 15:41:07   0.0.0.xxx 4243
u 9600se je 64 bit sbernice u 9600 jsou pomale pameti ktere nejdou dal nez 430 dokonce i 9600pro maji nektere pameti jen 400 zalezi to na vyrobci a podle taktu ddr odpovida i cena
31.12.2003 17:09:37   0.0.0.xxx 4244
Taktnul jsem Saphire Radeon9500@9700,ale tak 3-4x denně mě to spadne,kousne se to.Máte někdo taky ten problém?
31.12.2003 18:05:04   0.0.0.xxx 4342
Jsem majitelem Karty Hercules Radeon AIW 9800SE. Otevřel jsem zbývající pipeliny-vše bez problemů. Jaký mám nahrát BIOS, jestliže chci mýt RADEON 9800PRO? Chtěl bych aby fungoval tuner....
1.1.2004 18:20:53   0.0.0.xxx 4342
no když jsem vyzkoušel, že fungujou všechny pipeliny tak bych chtěl nahrát BIOS odpovídající karty se všemi pipeliny, abych se už nemusel nikdy srát s tím "ati2mtag.sys", tak se ptám jakej mám teda nahrát novej BIOS aby byli pipeliny votevřený nastálo a aby fungoval TV tuner...
8.1.2004 11:27:09   0.0.0.xxx 4242
mam kartu Hercules R9800 SE 128 All In Wonder a chcel by som na nu dat bios z 9800 PRO, kedze mi vsetko bezi tak ako ma, no na stranke som nenasiel a asi ani neexistuje karta Hercules 9800PRO All In Wonder. Nasiel som iba "ATI Radeon 9800 PRO All In Wonder". Vie niekto co sa stane ked pridem o to "Hercules" v nazve ???
8.1.2004 21:31:59   0.0.0.xxx 4342
Pro Hercules tu kartu dela stejne ATi, je to Build by ATi a BIOS urcite neni Herculesacky, takze v tomto problem neni.

Ale stejne, radsi si o problematice flashovani vsechno proctete, projdete fora, zkusenosti, neni to zas "jen tak"
9.1.2004 18:07:03   0.0.0.xxx 4243
Zdravim,
chtel jsem se zeptat - je mozne, ze se objevi artefakty (pri zaptnuti pipelines) zniceho nic ze dne na den po cca mesici bezproblemoveho fungovani? Mam AIW9800SE a fungoval jsem naprosto bez problemu, ale priblizne po mesici se zacali najednou ze dne na den objevovat artefakty (i ve 2D). Nevite nekdo cim by to mohlo byt? Ze by se "rozhybala"? :o)
14.1.2004 20:44:40   0.0.0.xxx 4241
Herkules si dela karty sam ,jako rada jinejch vyrobcu,jediny co pouziva je jadro ATI alias GPU
14.1.2004 22:20:42   0.0.0.xxx 4242
Divny, ze treba celkem informovani lidi z Guillemotu rikaj neco uplne jinyho :-). Jinak se to pozna tusim podle toho
part number, zkus zadat nejake na ati.com do Identify card.

S tim kdo co vyrabi, by ses nestacil divit, jsou to ale verejna tajemstvi ;-)
5.2.2004 11:12:58   0.0.0.xxx 4443
Zkoušel jsem odemknout další čtyři pipelines na této kartě pomocí Riva Tuneru. Bohužel, po této změně byly vidět zmiňované rušívé "šachovnice" na obrazovce. Dle popisu nahoře tz., že je minimalně jedna pipeline špatná. Nevíte zda jde odemknout např. pouze 1, nebo 2 pipelines navíc?

Děkuji
5.2.2004 11:30:55   0.0.0.xxx 4343
Zkoušel jsem odemknout další čtyři pipelines na této kartě pomocí Riva Tuneru. Bohužel, po této změně byly vidět zmiňované rušívé "šachovnice" na obrazovce. Dle popisu nahoře tz., že je minimalně jedna pipeline špatná. Jelikož se v pojmu co to vlastně je ta "pipeline" moc nevyznám, chtěl jsem se zeptat, zda někdo nevíte jestli jde odemknout např. pouze 1, nebo 2 pipelines navíc?

Děkuji
7.2.2004 22:19:41   0.0.0.xxx 4344
Mne sa stalo to iste. Az si sa to dozvedel, tak mi prosimta posli nejaky navod alebo take nieco. Diky moc!
10.2.2004 07:35:57   0.0.0.xxx 4343
Ne nejde.Mas proste smulu.Nebo si to skus vymenit v tom obchode jestli ti to teda umozni.V nekterych shopech muzes zbozi bez udani duvodu do urcite doby vratit.A treba skusit stesti jeste jednou
14.2.2004 20:19:16   0.0.0.xxx 4142
podarilo se mi zprovoznit ty trubky a vse jede normalne, pri 4x1 bylo na 3dmark03 3605b a pri 8x1 5223b, na zakladnim taktu (380/320 MHz). dost se ale hraly pameti, tak jsem to snizil na 340/320 a nasledne jeste o kousek dolu, pameti jsou prijemne vlazne a vykon v 3dmarku je 4691b, coz je myslim vice nez slusne.
Starosti mi dela pouze posledni feature test "Ragtroll" , kdy ve stinech VIDIM artefakty, zajimalo by mne co je na tomto testu zvlastni, protoze vsechny ostatni testy jsou naprosto ciste a soudil bych, ze toto je duvod , proc prave tenhle cip sel do SEcka. doufam, ze to takhle zustane a nedojde k necemu podobnemu jako u Vas. pokud ano, tak doufam ze za co nejdele.
15.2.2004 19:58:35   0.0.0.xxx 4243
koupil sem radeon 9500 (128bit) odemknul jsem pipelines (riva tuner ríká,že 8x1)výkon stoupl (4177 bodů v 3DMarku 2003)Ale mám v obraze nepatrnou chybičku,na obrazovce mám chybku,ve spodním rohu mám 1mmx1mm černý bod,když ho ale přejedu kurzorem myši,tak ho překreju,v některých aplikacích není vůbec! je tento defekt způsoben špatnými pipeliny??
5.3.2004 11:46:51   0.0.0.xxx 4141
Moc se v tom nevyznám, ale bylo by možno něco takového i na
ATI 9200SE ?

Alespoň nejakou odpověď. I pokud to nejde, tak proč.

Díky
12.3.2004 19:04:18   0.0.0.xxx 4142
Nejde, protože je to chip R200. R9xxx jsou R300,R350
15.3.2004 19:01:28   0.0.0.xxx 4241
Nazdar lidi,
ze SCORE DVD jsem si nainstaloval 3DMark2003. U Radeona 9800SE 128bit jsem si odemknul zbylý 4 pipelines (mám jich a přetaktoval to na 380/320. Teď mi to ukazuje asi 4050 bodů (je to dost?). To mi to testuje mojí "výkonou" grafickou kartu nebo celkově docela nevýkonej celej počítač?
15.3.2004 21:43:30   0.0.0.xxx 4143
Mam taky Radeona 9800SE, pipeliny sem odemknul v pohode a 3Dmark mi ukazuje necelejch 5000 bodu. Jeste bych to chtel zkusit pretaktovat, ale nerad bych si tu kartu znicil. Pouzils nejaky pridavny chlazeni?
19.3.2004 18:22:07   0.0.0.xxx 4344
Ne. Bál jsem se docela taky ale risknul jsem to. R9800SE má stejnej čip jako třeba R9800PRO. Ten má vyší frekvenci a ty pipelines, takže je to docela podobný a když to přetaktuju jenom na tu frekvenci jakou má PRO (ne bo třeba klidně o trochu nižší) tak by skoro nic tak vadit nemělo. Nechci tě k tomu ňák naváďet ale zkus to přetaktnout aspoń trochu. Výkon se trochu zvýší a karta zůstane celá :-)
8.4.2004 08:21:58   0.0.0.xxx 4242
Mam moznost koupit Radeon 9500(256bit)od Sapphire. Problem je, ze ho nemuzu otestovat primo na sve pc. Muze se stat, ze po uspesnem odemceni na jedne pc sestave a projeti vsech testu bez chyb nemusi pote spravne fungovat s 8 pipelines na sestave druhe? Nevim, zda kdyz ho proste jednou odemcu, je uz bezproblemu odemcen natvalo a funguje s 8 pipelines na jakemkoliv pc. Pokud s tim ma nekdo zkusenosti, dejte vedet. Diky.
9.4.2004 10:18:28   0.0.0.xxx 4344
Jestli pojede odemcena v jinem pocitaci nez tvem bez problemu tak se nemusis bat, pojede to i tobe.
12.4.2004 20:22:59   0.0.0.xxx 4241
Tak pánové tak sem pořešil to aby vám to v ovladačích nepsalo Radeon 9800SE ale Radeon 9800PRO, vypadá to dobře a efektně, ale nemá to smysl, když se vám to nepovede otevřít, ale když jo jako mě, tak vám to všichni sežerou.
11.5.2004 11:46:37   0.0.0.xxx 4442
Mám možnost koupit docela levnou novou 9800SE 256b Dělá to firma Xpert Vision. Máte s ní někdo zkušenosti? Pro mě je to úplně nový jméno, ale zas takovej rozhled nemám. Každopádně na jejich stránkách o ATI čipech ani zmínka a obchodujou hlavně v Německu a Rusku. Zatím to moc důvěry nebudí. Tak co, znáte jí někdo?
14.5.2004 13:41:03   0.0.0.xxx 4443
Chlapi skusal to niekto s SAPPHIRE R9600XT 128Mb?
Alebo SAPPHIRE R9800SE 128Mb?
19.5.2004 21:13:10   0.0.0.xxx 4242
sory ale neznám, a kolik stojí?
10.6.2004 19:28:00   0.0.0.xxx 4143
jaka frekvence je jeste bezpecna pri pretaktovani, mam SAPHIRE 9800SE 128-bit,zatim mam 344/303 a nevim jestli je to jeste bezpecne, pri 380/340 uz mi to v 3DMarku 2003 hlasilo chybu. Poradi nekdo optimalni frekvence???
11.6.2004 10:30:27   0.0.0.xxx 4241
Ta karta je v pohode.Znam 2 lidi co ji maji a oba ji odemkli.Jeden teda az na druhej pokus.Ale odemcit to kazdopadne jde.
6.7.2004 13:27:34   0.0.0.xxx 4343
Zkuste juknout na http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=28168 (Club3D ATI 9800SE 256bit 128MB), pri frekvencich 9800Pro
9.7.2004 20:11:18   0.0.0.xxx 4344
Da se nejak ta operace vratit zpet??
23.7.2004 19:17:46   0.0.0.xxx 4443
no mne to ide na 345/400
23.7.2004 19:29:05   0.0.0.xxx 4241
skontroluj si ci sa ti nebiju sloty
23.7.2004 19:32:44   0.0.0.xxx 4544
nevie niekto o cestine do riva tuner
23.7.2004 19:34:42   0.0.0.xxx 4244
preinstaluj ovladac
5.8.2004 06:51:23   0.0.0.xxx 4243
Zkousel ste nekdo u teto karty odemknout pipelines ? S jakym uspechem ?
7.8.2004 06:20:36   0.0.0.xxx 4241
Ahoj, máš-li na mysli tuto kartu (koupil jsem ji v T.S.Bohemia - retail balení, 128 MB, 256bit.), podařilo se mi odemknout pipelines celkem snadno při použití návodu a RivaTuneru. Točím ji na 380/340 (tedy jako Radeon 9800 Pro) naprosto bez problémů již měsíc. Nejsem však hráč, spíše mi jede moje PC na multimediálních aplikacích. Silně uvažuji o flashnutí BIOSu, ale ještě počkám kvůli záruce. Moje PC je MoBo Gigabyte GE-8PENXP s chipsetem i865PE, CPU P4 3,2 @ 3,4 MHz, DDR500 2x512 MB Transcend, HDD SATA Maxtor 120 GB.
9.8.2004 20:08:02   0.0.0.xxx 4542
Prosim poradte mi jak se da prepsat BIOS u graficeke karty?Dekuji...
12.8.2004 00:06:00   0.0.0.xxx 4240
Ahoj... já, dneska si s tím hraju celý den a jsem nadšený - použil jsem přepsání souboru v nouzovém režimu - ovladač Catalist 3,7 - a zatím jsem ji přetaktoval na 399/351 (pomalu, po 10Mhz). Když jsem ji spustil jako 4+1 tak jsem měl 3Dmark03 3272 bodů , po přepsání souboru na 8+1 pipelines to šlo na 4707 - nyní sem se postupně dostal na výše uvedenou hodnotu - výsledek 3Dmark03 5568 bodů. Zatím vše OK ale netvrdím že to na té frekvenci nechám... pár dní to zkusím a uvidím. Ale obraz zatím super a za 4tisícovky - dobrý, ne?
15.8.2004 12:57:33   0.0.0.xxx 4243
Prosim Vas vlastni niekto tuto kartu a ake mas skusenosti s otvorenim dalsich 4 pipeline jednotiek ? dakujem vopred

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=25474

je sice len 128 bitova ale neva, inu 9800SE nemozem zohnat v okoli kde byvam
1.9.2004 21:21:45   0.0.0.xxx 4242
Prosim o pomoc koupil jsem si grafickou kartu Radeon 9800SE
a chtěl bych otevřít pipelines jenže odkazy na potřebné knihovny již nefunguji, takže bych potřeboval jinou adresu dík
10.9.2004 20:38:38   0.0.0.xxx 4141
Zkus programek Rive Tuner!
28.9.2004 17:18:43   0.0.0.xxx 4042
Sic trochu opožděně, ale doufám že mi někdo odpoví na můj dotaz..
Hlavně bych chtěl vědět jestli otevření dalších pipelines nebude potřebovat lepší chlazení. Mám kartu Radeon 9800 SE od PowerColor (taky netušíte co je to za divnou značku? Poděkujte mýmu dodavateli) s klasickým větráčkem.
Bylo mi už řečeno z jednoho zdroje že asi ne, ale radši bych si to chtěl ještě ověřit..

Díky za případné odpovědi
4.11.2004 17:16:09   0.0.0.xxx 4242
Pocul som, ze sa da nejako pretaktovat Radeon 9600SE na 9600PRO a dokonca aj na XT! Co je na tom pravdy??? Vraj treba zvysit frekvenciu a prepalit beos grafickej!
11.11.2004 10:48:56   0.0.0.xxx 4140
sakra
11.11.2004 10:48:59   0.0.0.xxx 4241
sakra
7.12.2004 17:58:11   0.0.0.xxx 4244
Dá se někde koupit Club3D ATI 9800SE 256bit 128MB 380/340(680) MHz nebo podobná karta na stejných frekvencích jádra a pamětí??
12.12.2004 17:29:43   0.0.0.xxx 4244
Mám ten samý problém s Radeonem 9800SE od Sapphire. Odemknout šel v pohodě, ale grafika padá ve hrách i benchmarkách. Už jsem zkoušel všechno možné, ale nevyřešil jsem to. Pořád se nechci smířit s tím, že neodevřu zbývající kanály, kvůli tomu jsem tu kartu koupil. Prosím tě, pokročil jsi nějak s tímto problémem. Zdá se, že ho máme společný. Díky za případnou odpověď.
23.12.2004 19:24:56   0.0.0.xxx 4242
zdravím. Koupil jsem tuto kartu a zkoušel otevřít pipky .Přes omega driver se to podařilo. takže jsou o.k a vysledek 5700bodů ,ale nejde tuner což je celkem blby. spiš se mi zamlouva ten riva tuner ale tam mi to nejde. neporadite mi v čem muže byt problem, starej patch nebo co .. dík
27.12.2004 22:11:16   0.0.0.xxx 4241
Grafická karta Geinward ATI Radeon 9800 SE (R350)
Výrobní technologie 0.15u
Velikost paměti 128 MB
GPU Takt 378 MHz (originál: 378 MHz)
RAMDAC Takt 400 MHz
Pixel Pipelines 8
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders 4 (v2.0)
Pixel Shaders 1 (v2.0)
Hardvérová podpora DirectX v9.0

vše ok bez artefaktů s Athlon XP 3000+ to jede 6000 bodů v 3D Mark 2003
28.12.2004 17:42:10   0.0.0.xxx 4142
Kde si ji koupil??
6.1.2005 14:51:50   0.0.0.xxx 4343
Toto je častý problém, řešení viz. subjekt, jedno z toho, nebo oboje pomůže
6.1.2005 15:06:04   0.0.0.xxx 4342
,chtěl bych jenom upozornit na jednu drobnost :-)
Taky jsem koupil Saphire Radeon 9800SE 128MB 256bit - 11.12.2004.

To, že vám po odemčení nejedou hry nebo nenaběhnou ani windowsy NEMUSÍ být tím, že jsou vadné pipky!!

Může to být tím, že vám nechodí AGP8 nebo fastwrites.
Je potřeba to před odemykáním vypnout (na AGP4 a fw OFF) a pak zkoušet.

A ještě jedna věc. Pokud vám to na AGP8 nebo fastwrites shodilo windowsy, pak i když to vypnete, a pak odemykáte, tak to nemusí dopadnout dobře. Ne kvůli vadným pipkám, ale kvůli tomu, že vám AGP8 nebo fastwites "zbořily" windowsy.

Samotnému se mi to stalo. Už jsem začínal být zoufalý, že mám pipky vadné, ale čistá instalace PŘI AGP4 a FASTWRITES OFF pomohla!!

Pak už to omega drivers odemknuly bez problémů a softmod byl úspěšný :-)

Přeju hodně štěstí.
21.1.2005 09:49:55   0.0.0.xxx 4241
Chci se zeptat, jestli nekdo zkousel neco podobneho s Gigabyte 9550 128bit.
23.1.2005 20:06:04   0.0.0.xxx 4244
Co mám dělat když mám catalyst 4.10, kterej soubor si mám stahnout. Bude to fungovat?? Diky moc
26.1.2005 16:00:23   0.0.0.xxx 4344
to se snad nedela ne zatim sem teda videl vzdy pouze Radeon 9800SE Saphir 128 MB, 128bit
28.1.2005 10:30:26   0.0.0.xxx 4344
Fakt by me docela zajimalo, jestli furt plati zauka...
...budu kupovat fungl novou...
4.2.2005 12:27:42   0.0.0.xxx 4142
Navod na odemknuti pipelines prosi mporadte ICQ:270590104 specha dikec
5.2.2005 22:39:02   0.0.0.xxx 4442
také jsem odemkl svou 9800SE, v některých aplikacích běží bez chyb, jinde je obraz rušen. Myslíte že na to má vliv jestli ona aplikace(hra) běží v D3D nebo OpenGL???
23.2.2005 15:56:15   0.0.0.xxx 4344
Vlastním Ati Radeon 9800SE 256-bit 128MB 8XAGP TV out od 3dClub. Zkusil jsem to s tím ati2mtag a funguje. Ve hře DOOM 3, Richard Burns Rally jsem okamžitě poznal rozdíl. Např DOOM 3 jsem hrál na (Pentium 4 2.4GHz,768MBRAM 400MHz)800X600 střední detaily, aby hra běžela necukavě...po odemknutí dalších čtyř pipelines hraju DOOMa na 1024X768 vysoké detaily a běží bez problémů i při velké zátěži(tzn. při hodně efektech atd.).Fakt Super,díky!
3.3.2005 11:07:13   0.0.0.xxx 4342
vcera som siju u nas na Slovensku zakupil, nakolko u nas nie je mozne zohnat 256bit tak som zvolil tuto variantu, odomkol som si pipelines uplne v pohode bez artefatkov a zaujima ma ako si mozem a aky si mozem nahrat bios do tejto karty aby som nemusel softwarovo odomykat tie zvysne pipelines ale mal to na stalo..neviete mi niekto poradit? a dalsia vec ma zaujima ake maximalne taktovanie mozem skusit na tejto karte? original 380/290
11.3.2005 17:23:08   0.0.0.xxx 4142
Dop***le proč já vždycky musim všechno vyžrat, Mám Club3D 9800SE AIW a ty další 4 pipky mám v háji, zapnutí bez problému, ale nedalo se na to koukat ... fragmenty ... doháje ... No a výkon jen na ty 4 pipiny je celkem zoufalý, měl sem přd tim GeForce3 TI 500 a nějakej zásadní rozdíl skoro neni znát :-/
25.3.2005 08:53:21   0.0.0.xxx 4442
Funguje to na radeonu (hercules) 9600 (256MB, 128 bit)?
31.8.2005 16:47:43   194.212.24.xxx 4143
Existujou nějaký upravený ovladače pro Ati, se kterýma by se daly odemknout jen dobré pip? Myslim ze na Nvidie tyhle ovladače jsou.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

0 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 0Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.