GTA V pro PC: snímky nastavení grafiky, veškeré informace k vydání |
autor: Sam Sadovski , publikováno 9.4.2015 |
Již v úterý 14.4. vychází PC verze titulu GTA V. Pojďme nahlédnout do možností nastavení, připomenout si systémové požadavky a možnosti koupě tohoto titulu. Nažhavte své výkonné stroje, do GTA V pro PC zbývá pouze 5 dnů!
Zpátky do Los Santos... ve 4K!
Žádné další odklady, žádné výmluvy a útěchy v podobě herní měny - definitivní vydání GTA V pro PC je již za rohem.
Konzolisté si mnou ruce, hru měli dostupnou téměř dva roky. Já osobně jsem onoho září roku 2013 podepsal petici na podporu vývoje PC verze a až do této chvíle jsem se od GTA V snažil distancovat - jako i mnoho dalších trpělivých hráčů jsem si nechtěl kazit zážitek. Čekání se přeci jen vyplatilo a my jsme se tak dočkali graficky výrazně zlepšené verze GTA V.
Z limitovaných možností konzolí přecházíme do prostředí osobních počítačů kdy o podobě hry rozhodne jen a pouze vaše hardwarová výbava. Vlastníci výkonnějších grafických karet si s odpovídajicím monitorem budou moci GTA V zahrát i v rozlišení 4K. Na své si však příjdou i majitelé ménně výkonných počítačů, což dokazují tyto...
Minimální a doporučené systémové požadavky:
Minimální:
- Operační systém Windows 8.1 64 Bit, 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit SP1 či Windows Vista 64 Bit SP2
- Čtyřjádrový procesor Intel Core 2 Quad Q6600 s frekvencí 2.4 GHz či AMD Phenom 9850 s frekvencí 2.5 GHz
- 4 GB paměti RAM
- Grafická karta nVidia 9800 GT 1 GB či AMD Radeon HD 4870 1 GB
- API DirectX ve verzi 10
- Připojení k Internetu a 65 GB volného místa v úložišti
- Zvuková karta 100 % kompatibilní s API DirectX 10
Doporučené:
- Operační systém Windows 8.1 64 Bit, 8 64 Bit či Windows 7 64 Bit SP1
- Čtyřjádrový procesor Intel Core i5 3470 s frekvencí 3.2 GHz či osmijádrový AMD X8 FX-8350 s frekvencí 4 GHz
- 8 GB paměti RAM
- Grafická karta nVidia GeForce GTX 660 2 GB či AMD Radeon HD 7870
- DirectX ve verzi 11
- Připojení k Internetu a 65 GB volného místa v úložišti
- Zvuková karta 100 % kompatibilní s API DirectX 10
Nastavení grafiky
Jednotlivé body jsou včetně obrázků popsány níže. Nutno podotknout, že mezi možnosti grafického nastavení hry GTA V je zahrnut i benchmark.
Klepněte pro zvětšení
- Indikátor využití VRAM
- Možnost ignorovat limity využití VRAM dle doporučení hry - ZAP. / VYP.
- Verze API DirectX
- Typ zobrazení hry - v okně / přes celou obrazovku
- Rozlišení, poměr stran, obnovovací frekvence, počet monitorů
- Vyhlazování - MSAA, NVIDIA TXAA, FXAA
- VSync - synchronizuje počet FPS s obnovovací frekvencí monitoru, minimalizuje "trhání obrazu" - ZAP. / VYP.
Klepněte pro zvětšení
- Množství obyvatel ve městě (okolí) - posuvník
- Různorodost obyvatel (oblečení, atd.) - posuvník
- Viditelnost okolí (viditelné pouze objekty v blízkosti - objekty v dálce zamlžené / střední viditelnost / vysoká viditelnost) - posuvník
- Kvalita textur, shaderu, stínů, odrazů, vody, částic, trávy - standartní až velmi vysoká
- Vyhlazené stíny - slabé vyhlazování, silné vyhlazování, AMD CHS, nVidia PCSS
- Post procesing - minimální až ultra
- Intenzita motion blur (rozostření některých objektů) - posuvník
- Efekty zorného pole - ZAP. / VYP.
- Anizotropní filtrování - až do výše x16
- Stínování ambient occlusion
- Teselace - zjemnění trojúhelníkové sítě 3D modelů
- Dlouhé stíny - ZAP. / VYP.
- Stíny s vysokým rozlišením - ZAP. / VYP.
- Detailní okolí (povrch země, pohoří, atd.) za letu - ZAP. / VYP.
Neotálejte a buďte připraveni!
Hru GTA V pro PC si můžete zakoupit třeba ve službě Steam za 60 eur (zhruba 1600 korun) a rovnou si herní obsah předinstalovat - v den vydání vás od hraní bude dělit tedy jen pouhý dvojklik na ikonu GTA V. Čekání do úterý si můžete zkrátit třeba tímto trailerem v rozlišení 1080p a 60 snímcích za sekundu.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Každopádně jestli máš nové dvoujádro - nějaké v notebooku, nebo nevím kde, tak asi bude stačit...
Podle mě nemá smysl vyhazovat desítky tisíc za počítač, protože rozdíl mezi grafickým nastavení střední nebo vyšší vs extrémní není tak ohromný, aby mi to vynahradilo třeba 6000,- za grafiku . Když je hra graficky pěkná, tak bude pěkná i na střední nebo malinko vyšší detaily a ne pouze na extrém. Samozřejmě záleží na člověku a nikomu neříkám, že je hloupý, když si těch 6000,-- připlatí, jako třeba jiní lidé.
Člověk se tu slušně zeptá a dostane jako odpověď rofl nebo omg. Podpora dvoujáder určitě bude, ale záleží jaké dvoujádro člověk má, jestli "staré" nebo "nové" a na jaké detaily bude hrát. Osobně věřím tomu, že třeba dva roky staré a novější dvoujádra na +- 3+Ghz (Sandy, Ivy a Hashwell) nebudou mít na střední detaily problém. O mobilních dvoujádrech už trošku pochybuji. Samozřejmě záleží i na grafice.
https://www.youtube.com/watch?v=HCgB1Zi3OSc Docela rozdíl oproti benchmarku výše.
Pravda, jsou vyjimky, které běží fakt na prd, třeba CoD Ghosts (což osobně nechápu) a AC Unity, ale jinak vše bez problémů...
Já na svojí kombinaci Phenom II X6 1100T a R9-270X to snad taky nějak rozběhnu
... Vyhlazené stíny, Post procesing, Intenzita motion blur, Efekty zorného pole, Stínování ambient occlusion,
Dlouhé stíny, Stíny s vysokým rozlišením s úsmevom na tváry povypínam/minimalizujem
Mám 4GB RAM, FX6300, 7850 s 1GB...
- i7 2600k
- GTX 760
- 2x4Gb RAM