Výsledky API DirectX 12 v benchmarku 3DMark jsou třináctinásobkem předchozí verze DirectX 11
autor: Sam Sadovski , publikováno 30.3.2015

Nadcházejicí verze API DirectX s pořadovým číslem 12 nabídne vskutku fascinujicí výkon – v některých ohledech zaráží toto API svého předchůdce DirectX 11 do země.

Výsledky API DirectX 12 v benchmarku 3DMark jsou třináctinásobkem předchozí verze DirectX 11

Koncem února jsme vás informovali o tom, že DIrectX 12 umožní multi-GPU konfiguraci kombinací karet nVidia a AMD, přičemž v takové kombinaci by jedna karta plnila funkci "hlavní" a druhá má přidávat další výkon. Taková konfigurace by byla přínosná zejména pro notebooky (po většinu Intel HD Graphics + slabá dedikovaná grafická karta.) V novém testu ve 3D Marku, který provedl magazín PC World, se ukazuje, že API DirectX 12 nabízejí u draw calls až 1300 % výkonu oproti předchozí verzi DirectX 11.

Výsledky API DirectX 12 v benchmarku 3DMark jsou třináctinásobkem předchozí verze DirectX 11

Klepněte pro zvětšení

Výsledky API DirectX 12 v benchmarku 3DMark jsou třináctinásobkem předchozí verze DirectX 11

Klepněte pro zvětšení

Magazín PC World testoval pomocí benchmarku 3D Mark výkon karet GTX Titan X a AMD R9 290X v API Mantle, DirectX 11 a DirectX 12. Grafická karta od AMD v porovnání s API DirectX 11 dosáhla v počtu draw calls v API Mantle 1200 % a v API DirectX 12 1300 % výkonu, přičemž společně s DirectX 12 zvládá AMD R9 290X obdobný počet draw calls jako GeForce GTX Titan X.

Výsledky API DirectX 12 v benchmarku 3DMark jsou třináctinásobkem předchozí verze DirectX 11

Klepněte pro zvětšení

Výsledky API DirectX 12 v benchmarku 3DMark jsou třináctinásobkem předchozí verze DirectX 11

Klepněte pro zvětšení

I integrovaná grafická karta Intel Iris Graphics, dostupná v široké škále notebooků na trhu, dosáhla úctyhodných čísel – její výkon se v tomto parametru zvýšil zhruba čtyřikrát. Mimo jiné dosáhly i čtyřjádrové procesory značky Intel se zapnutým hyper-threadingem nejlepšího výkonu. Samozřejmě jde jen syntetický test, který prověřuje jen jedinou součást celého rozhraní a nárůst se projeví především tam, kde grafické karty procesor (resp. nízký počet draw calls) brzdí. Vývojáři také upozorňují, že tento test sám o sobě nevypovídá přímo o výkonu grafických karet. V reálných hrách, kde je nízký počet draw calls pod DirectX 11 pro grafické karty limitující, očekává Microsoft nárůst výkonu ve hrách pod API DirectX 12  kolem 50 procent.

Výsledky API DirectX 12 v benchmarku 3DMark jsou třináctinásobkem předchozí verze DirectX 11

Klepněte pro zvětšení

API DirectX 12 má být dostupné společně s uvedením nové verze operačního systému Windows 10 v létě tohoto roku.

Zdroj: PCWorld



Tagy: DirectX 12  Mantle  DirectX 11  Windows 10  GTX Titan X  AMD R9 290X  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
31.3.2015 02:08:40   80.250.1.xxx 810
Na DX12 se těším, i když to znamená změnu oblíbeného OS, nicvíce jste buď přehodili grafy, nebo máte chybně uvedeno: "..přičemž společně s DirectX 12 se výkon AMD R9 290X téměř rovná výkonu GPU GTX Titan X (nemluvě o tom, že cena za "titána" je téměř trojnásobkem pořizovací ceny AMD R9 290X.)" - R9 290X - 13,474,728 a Titan X - 13,419,183.

A v předposledním odstavci se asi vloudila chybička v textu: "nicméně bychom měli při využití API DirectX 12 počítat se zlepšením o 50 až 100 procent (v porovnání s DirectX 12.)" - v závorce asi DirectX 11.

Což samozřejmě nic nemění na úctyhodném nárůstu výkonů GPU.
31.3.2015 02:34:05   89.176.193.xxx 910
Výkon R9 290X a Titan X je spíš slovíčkaření, dle grafu je vidět že karta od AMD je na tom líp (možná udělal chybu i PC World).

Jinak díky, opraveno.
31.3.2015 07:25:25   89.173.96.xxx 246
Problém je, že si test nepochopil. Toto nebolo o výkonnosti GPU.
31.3.2015 08:38:01   80.250.1.xxx 613
Problém je, že nečteš, co píšou ostatní. Nejde mi o poměřování pindíků. Nejsem jeden z exotů, co mají předem danýho favorita a nikdy by si nepořídili produkt konkurence, prostě mě jen zajímalo, jestli je to ne tak úplně ideálně stylizovaný, nebo jsou přehozený tabulky, jsem tak trošku hnidopich na češtinu
31.3.2015 10:58:55   89.173.96.xxx 121
Nereagoval som na teba ale na Sama. :-)
31.3.2015 19:54:10   80.250.1.xxx 01
Tak to mě, popravdě, vůbec nenapadlo
31.3.2015 08:39:18   80.250.1.xxx 36
Díkes a pardon za tak brzkou buzeraci
31.3.2015 06:13:18   90.179.133.xxx 225
Co k tomu dodat? Ze cely clanek tak jak je napsan je pekny blabol. Tento test neni vubec o srovnani vykonu grafickych karet a v 3Dmarku je na to primo upozorneno:

"The API Overhead feature test is not a general-purpose GPU benchmark, and it should not be used to compare graphics cards from different vendors."

Navic to je test poctu draw calls, ale v clanku o tom neni ani zminka. Dale to nic nevypovida o konecnem celkovem vykonu ve hrach, jelikoz v systemu s Titan X vychazi tento pocet mensi i v DX11 nez u 290X a pritom realny celkovy vykon je uplne jinde.
31.3.2015 06:28:24   90.177.175.xxx 140
Tak nějak. Ne že bych Sama předem neupozornil, ať si dává bacha, co píše. Aspoň takhle zeditováno, víc práce si s tím dát nemůžu.
31.3.2015 06:40:55   213.180.34.xxx 80
Přitom je dané "varování" hned na prvním screenu v článku uvedeného zdroje:
http://core0.staticworld.net/images/article/2015/03/3dmark12preview-100575018-orig.png

I tak člověka to nutí k zamyšlení, jaktože to jde najedou o tolik lépe než DX11? Dokonce i o kus lépe než Mantle.

No uvidíme, jak dopadnou reálné testy a kdy se vůbec první implementace DX12 objeví. Zatím pindat, jak to jednou bude hezky fungovat, to by jim šlo, ale reálné výsledky nikde.
31.3.2015 07:23:52   89.173.96.xxx 60
JJ. Presne. Testuje sa efektívnosť komunikácie medzi CPU a GPU a v podstate ako rýchlo dokáže CPU bomardovať GPU príkazmi na vykreslenie.
31.3.2015 10:32:13   89.176.19.xxx 50
Vsude to pisou ve stejnem duchu, prestoze overhead drawcalls nerekne o efektivite rozhrani vubec nic. Je to jeden z mnoha bottlenecku, ktere je treba odstranit, ale samotne api jeste ani neni hotove.
31.3.2015 07:19:12   89.173.96.xxx 131
"přičemž společně s DirectX 12 se výkon AMD R9 290X téměř rovná výkonu GPU GTX Titan X"

Tento test netestuje výkon GPU, ale koľko DrawCalls je schopný dodať karte CPU a teda efektívnosť komunikácie medzi CPU a GPU. Samotné vykreslovanie to ale rozhodne netestuje. Toto teda závisí na sile CPU a aj na vyladenosti ovládača (bejde len o samotné API ako DX). AMD sa v poslednej dobe sústredilo dosť na Mantle a aj z tohto hladiska má čo sa týka nových API náskok. NVIDIA riešila prioritne DX11 čo bolo aj vidno a v nových API má ešte resty, ktoré časom odladia. Preto aj tvorcovia testu jasne napísali, že toto nie je test výkonnosti GPU.
31.3.2015 07:52:23   178.143.19.xxx 1010
aj DD stachuj ma clanok typu ,,Blesk´´ ci NovyCas
http://web plny nesmyslu/aktuality/software/3dmark-s-directx12-otestovan-radeon-r9-290x-ma-mnohem-vetsi-vykon-nez-gtx-980-2.html

a pritom je to ako ked ideme srovnavat nieco ,co ani nie je na to urcene..

napr.- radeony boli/su dobre na bitcoin, lepsie nez NV ,ale v hrach ? kto ma lepsie obvladace, stabilitu ? väcsiu podporu v hrach ? nech si kazdy odpovie sam.., toto je cista DDemagogia ten clanok, proste take slajdy a velke slova boli pri dx 10 ,dx 11 (nehovorim ze nemaju prinos,ALE..!) proste dx 9 je tu s nami dlho, dokazu na nej robit hry so super fyzikou ,grafikou a pod.., lepsie je to urcite s dx11 ,ci mozno dx12 ,ale väcsinou je to aj tak o pristupe vyvojarov ,cize vyvojar + nenazrany kravatak mozu mat k dispozicii aj dx 33 ,ale grafika tam bude uboha, a fyzika nulova a tak dalej...

tento slajd AMD nebude v hrach nic platny !! cisty odrb !
31.3.2015 08:12:01   88.103.247.xxx 2314
Jako promiň, ale zrovna podporu ve hrách od nVidie bych radši vůbec nevytahoval. Za poslední rok, kam nVidia dala svoje featurky, tak ta hra začala fungovat pořádně až s nějakým třetím patchem a třeba AC Unity nefunguje pořádně doteď, vzhledem k tomu, jak vypadá.
A ovladače? To je naprostá blbost, ovladače jsou na srovnatelné úrovni. Pravda, Catalysty vychází poslední dobou za dlouho, ale fungují bez problému.
Stabilita - to myslíš jak? Jako že když má někdo Radeonku, tak mu pořád padá pc? Další blbost, tam záleží na celém pc a hlavně jak tam má člověk bordel atd.
Já neměl nikdy žádný problém, ani s kartami nV, ani AMD, ovladače můžu porovnávat pravidelně, na jednom pc mám AMD, na druhém nV a nikde nemám žádné problémy. Spíš by si někdo měl uklidit na svém pískovišti a pak házet špínu jinam...
31.3.2015 08:12:01   88.103.247.xxx 712
Jako promiň, ale zrovna podporu ve hrách od nVidie bych radši vůbec nevytahoval. Za poslední rok, kam nVidia dala svoje featurky, tak ta hra začala fungovat pořádně až s nějakým třetím patchem a třeba AC Unity nefunguje pořádně doteď, vzhledem k tomu, jak vypadá.
A ovladače? To je naprostá blbost, ovladače jsou na srovnatelné úrovni. Pravda, Catalysty vychází poslední dobou za dlouho, ale fungují bez problému.
Stabilita - to myslíš jak? Jako že když má někdo Radeonku, tak mu pořád padá pc? Další blbost, tam záleží na celém pc a hlavně jak tam má člověk bordel atd.
Já neměl nikdy žádný problém, ani s kartami nV, ani AMD, ovladače můžu porovnávat pravidelně, na jednom pc mám AMD, na druhém nV a nikde nemám žádné problémy. Spíš by si někdo měl uklidit na svém pískovišti a pak házet špínu jinam...
31.3.2015 08:36:05   193.85.174.xxx 1115
Ale tož

Když jsem nedávno stahoval ovladače pro Radeon, poslední byly někdy z loňska. nV má třetí ovladače jen letos.

Poslední dobou druhá AA hra co vyšla, tak na AMD běžela strašně (Watch Dogs, ACU, Dying light a jak pako jsi čekal na updaty. Ono se to neříká s těma Amd ovladačema jen tak ze srandy
31.3.2015 11:04:47   88.103.247.xxx 613
A není to třeba tím, že všechny tyhle hry byly právě s podporou nV a proto na ně nemělo AMD ovladače hned při vydání?
Navíc ACU běží mizerně na každém HW skoro doteď a s Watch Dogs ani s Dying Light jsem žádné problémy neměl hned od první verze (na AMD), tam záleželo na konkrétním HW...
31.3.2015 11:07:27   88.103.247.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.3.2015 14:46:36   94.125.216.xxx 64
ono AMD mosi pockat az ten paskvil vyjde a teprve AMD moze zacat pracovat na ovladacoch protoze Nvidia plati tem zebrakom aby jim nedali zrojovy kod hry

a nejlepsi na tom je ze ty hry jedu na CENZURA aj na nvidii a ta to ma zaplacene XD


su zvedavy lesti sa nechal uplatit aj R* s GTA 5 ale pochybuju
31.3.2015 17:37:35   62.197.243.xxx 20
Ale no tak. Ak hru trápia rovanké problémy bez ohľadu na značku GPU, problém nebude na strane AMD či NVIDIi. Tieto 2 firmy sú v úplne inej pozícii. A to peniaze, ktoré investujú do vývoja hier sú len zlomkom z rozpočtu samotných hier. To žiadneho vývojára z biedy nevytrhne. Oni si pri spolupráci tiež kladú svoje podmienky a majú určite lepšiu vyjednávaciu pozíciu pretože na rozdiel od NV či AMD ich nemusí zaujímať či s nimi budú alebo nebudú spolupracovať vo väčšej miere než je štandard. Už by ste z toho mohli niektorí vyrásť. Možno keď vás prejde puberta a začnete niekde v oblasti IT pracovať, zistíte ako to v praxy funguje.
31.3.2015 11:15:37   89.173.96.xxx 77
"Jako promiň, ale zrovna podporu ve hrách od nVidie bych radši vůbec nevytahoval. Za poslední rok, kam nVidia dala svoje featurky, tak ta hra začala fungovat pořádně až s nějakým třetím patchem a třeba AC Unity nefunguje pořádně doteď, vzhledem k tomu, jak vypadá."

Spomínané hry vykazovali iný ráz chýb, ktoré asi ťažko mohli byť v spojení s použitými Gameworks featurami. Napríklad mi ešte nikto nevysvetlil ako TXAA a HBAO+ spôsobovali chyby vo Watch Dogs aj keď boli vypnuté. Hlavne sa týkali úplne niečoho iného ako aktialiasingu či ambient occclusion.

A AC Unity? Tá hra vyšla snáď v beta verzii. Veď tam neboli dotiahnuté základné mechanizmi. Bola chyba Ubisoftu, že vydali hru, ktorá bola v tak strašnom stave. Tiež mi určite rád vysvetlíš ako chyby v tejto hre spôsobil Gameworks. Rád by som konečne videl test kde sa určité chyby prejavujú iba so zapnutými Gameworks featurami. Pretože ten by jasne dokazoval za čo je a za čo nie je táto knižnica zodpovedná. Inak je to len cielené hádzanie špiny na domnelého vinníka. Samozrejme na toho koho nemám rád, že?

Far Cry 4, Dying Light či iné sa nijak nevymykali od ostatných hier, ktoré Gameworks nepoužívajú. Pomaly ku každej hre už existuje DayOne Patch. je zaujímavé ako sa na pretras dostane jedna či dve hry a na ich problémoch sa má zviesť knižnica, ktorá ani nerieši tie časti, na ktorých sa chyby ukazujú.

Ale chápem. Richard Huddy povedal, že je gameworks zlý, tak to musí byť fakt. :-) A to už vôbec nikto neriešil, že si zvolil úplne zlý príklad vo forme Watch Dogs kde boli použité iba TXAA a HBAO+, ktoré kupodivu dovtedy žiadne problémy v predchádzajúcich hrách nespôsobovali.

Hovorí sa, že AMD nemá marketing. Čo ale nie je pravda. Je tu a veľakrát v inej forme ako by sa čakalo. Často sa uchyľujú k ohováraniu konkurenčných riešení čo si u NVIDIe ani nepamätám (možno ma niekto vyvedie z omylu). A to ani nehovorím o reklamách kde sa ničia či zosmiešňujú konkurenčné produkty. Toto síce ohuruje pubertiakov, ale to nie je zrovna kúpna sila, ktorá by rozhýbala predajnosť ich produktov.
31.3.2015 12:19:13   10.6.17.xxx 16
jení s použitými Gameworks featurami. Napríklad mi ešte nikto nevysvetlil ako TXAA a HBAO+ spôsobovali chyby vo Watch Dogs aj keď boli vypnuté.

konspirator by povedal, ze gameworks detekovali inu kartu ako nvidia a zapli vnutornu featurku = retard graphics power

..a to nemozes vyvratit, gameworks je zatvorena kniznica
31.3.2015 17:31:01   62.197.243.xxx 31
Ty si asi nikdy nič komplexné ako hry neprogramoval, že? Hry sú zložené z viacero na sebe nezávislých častí. Jediné čo môže TXAA ovplyvniť je antialiasing a HBAO+ ovplyvňuje riešenie pre ambient occlusion. Pričom keďže Gameworks sú externé knižnice, tak ak sú TXAA a HBAO+ vypnuté resp. nahradené inou metódou, hra nespracováva ich kód pretože to buď nerieši alebo rieši inou metódou, ktorá má vlastný kód. Netreba sa pozerať na vývojárov ako na hlupákov, ktorí nevedia čo robia alebo ktorí by išli sami proti sebe kvôli pár dolárom navyše. NVIDIA tiež musí spĺňať určite štandardy aby s nimi niekto spolupracoval. Ak by do hry vkladali taký zdrojový kód ako si písal, nikto by s nimi nespolupracoval. NVIDIA nechodí s kufríkmi plnými peňazí z ktorých hneď všetci zmäknú. Herné štúdiá vyvíjajúce AAA hry majú ďaleko väčšie rozpočty než do hry prispievajú firmy ako AMD či NV. Im musí záležať aby predávali grafické karty. Vývojárom je to putna. Oni sa snažia zarobiť na hre a je im jedno na čom ich hra pobeží. To NVIDIA a AMD musia byť ústretové. Určite viac ako samotné vývojárske štúdiá.
31.3.2015 08:18:57   193.85.174.xxx 166
A já už jsem si pomalu říkal, že PCT má rozum a nebude tento "skvělý" článek papouškovat jak někteří ostatní.

Doporučuju srandaweb, kde to kupodivu ddementovi dávají slušně sežrat i v diskuzi
31.3.2015 08:39:37   86.61.149.xxx 130
Já teda nevim no. Četl jsem ten původní článek na Anandtechu a tohle je jak kdyby to někdo viděl z vlaku. Nebylo lepší ten blábol smazat?
31.3.2015 08:42:43   86.61.149.xxx 90
A seřiďte si hodinky!
1.4.2015 04:03:08   95.82.150.xxx 11
takze microsoft vodil 10 let sve zakazniky za nos nebo jak tomu mam rozumet?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

32 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.