AMD odhalilo další podrobnosti o Mantle
autor: Ondřej Košťál , publikováno 14.11.2013

Výkon s Mantle může být až 3× vyšší nebo nároky na procesor o polovinu nižší. AMD představila nějaké detaily o Mantle API, které bude prozatím výhodou AMD, která bude přinášet vyšší výkon do her.

Na právě probíhající akci APU'13 konanou AMD se podělila o mnoho informací. A mimo jiné byla součástí programu a téměř hodinová přenáška o novém API Mantle, na které se soustředí uši a oči ne jednoho novináře či technologického nadšence. Mantle je nízkoúrovňové programovací rozhraní, které má přinést zvýšení výkonu, optimalizace a to na stejném hardwaru. AMD na něm pracovalo s herním studiem DICE, tvůrci série Battlefield.

AMD odhalilo další podrobnosti o Mantle AMD odhalilo další podrobnosti o Mantle

Ze začátku, při představení spolu s grafikami založených na jádrech Hawai, se zdálo, že se bude jednat o výsadu grafických karet AMD založených na architektuře GCN. Na těchto slidech se ovšem dozvídáme, že Mantle na tuto architekturu vázaný není. Může být tedy vytvořen i na jinou architekturu. Mantle tedy bude nakonec optimalizovat procesy běžící na procesorech, které jsou v současnosti největší brzdou (při použití DirectX nebo OpenGL).

AMD odhalilo další podrobnosti o Mantle AMD odhalilo další podrobnosti o Mantle

Na další prezentaci s vývojáři Oxide Games padly i první výkonnostní srovnání. S grafickou kartou Radeon R9 290X totiž mohli frekvenci procesoru FX-8350 snížit na 2 GHz, což je polovina z původních 4 GHz, bez ztráty výkonu (tedy při frekvenci 2 GHz pro 8 jader/4 moduly byla limitujícím už grafická karta). V testovaných scénářích se tento procesor vyrovnal nebo překonal Core i7-4770K od Intelu. Ten byl schopný zpracovat maximálně 1 000 objektů a 15 000 požadavků, zatím co s FX-8350 s Mantle to bylo 2 000 objektů a 30 000 požadavků. V testu při použití stejné testovací sestavy, byl rozdíl ve snímkovací frekvenci při použití Mantle až 3násobný.

AMD odhalilo další podrobnosti o Mantle AMD odhalilo další podrobnosti o Mantle

V současné době je Mantle plně implementován ve Frostbite enginu, na kterém běží Battlefield 4 a mnoho dalších her. Mantle bude zprovozněn pomocí patche, který vyjde během prosince a automaticky bude používán, pokud bude v počítači podporovaná grafická karta.

AMD odhalilo další podrobnosti o Mantle

Není to jen EA, které bude Mantle používat v 15 budoucích hrách. Přicházejí stále další vývojáři, například Cloud Imperium Games, Eidos-Montréal nebo Oxide Games, kteří mají o použití Mantle API zájem. V prosinci se můžeme těšit na první vlastní testy ve hře Battlefield 4.

Zdroj: 1, 2, 3



Tagy: AMD  Mantle  API  low-level  hardwre  GPU  CPU  procesor  grafika  GCN  
 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
15.11.2013 07:02:08   62.197.220.xxx 64
By ma zaujímalo prečo sa znížené nároky na CPU neprejavili aj pri použití CPU od Intelu? Či ten bol testovaný bez Mantle na DX? Inak toto sú iba začiatky a prvá finálna verzia Mantle by mala vysť až o rok. Viď http://www.geeks3d.com/20131 113/amd-mantle-first-interesting-slides-and-details-target-100k-draw-calls-per-frame/.
15.11.2013 07:24:47   188.92.11.xxx 201
Dle mého to byla spíše prezentace co Mantle dokáže s CPU AMD proti CPU Intelu. Není důvod aby z Mantle neprofitoval i CPU od Intelu(vidím to jako podmínku pro úspěšné rozšíření). Otázka je jen zda ten profit bude procentuálně stejně velký jako u CPU AMD. AMD určitě navrhlo Mantle tak aby architekturu svých CPU využilo co nejvíce.
15.11.2013 08:52:40   89.173.96.xxx 111
Ak to správne chápem, by sa pri Mantle mal minimálne CPU menej vyťažovať z pohľadu vykonávaných inštrukcií. Mal by sa odľahčiť a z toho by mal profitovať aj Intel už hneď (AMD by malo mať lepšie výsledky vhľadom k minulosti kvôli efektívnejšiemu využitui ich architektúry). Ono celkovo by tolo výborné z pohľadu toho, že by nám výkonné CPU vydržali oveľa dlhšiu dobu ako teraz. A od AMD je to chytrý ťah ako vytiahnuť zo svojich CPU maximum.

Inak celkovo ak sa chce Mantle presadiť, musí ho podporovať nielen Intel, ale aj NVIDIA. A práve na poli grafických kariet mám obavy. Možno neoprávnené, keďže vlastne nevieme ako má Mantle fungovať. Raz sa píše, že je to low level API, teraz zasa, že je nezávislé od architektúry GPU a to sa podľa mňa celkovo vylučuje keďže beriem význam low levelu ako šité na mieru daného HW. Podľa geeks3D je to z časti low level a z časti high level API. A vyzerá to tak, že väčšinu funkcionality zrejme bude možné podporovať aj na inom HW ak sa podpora doimplementuje. Ale vážne neviem čo si mám o tom teraz myslieť. A tiež to vyzerá tak, že si AMD nechá časť fukcionality exkluzívne pre seba. čo plne chápepm. Uvidíme čo to bude a či mi to bude v hrách chýbať.
15.11.2013 12:11:18   109.107.210.xxx 62
jestli jsem pochopil správně všechny ty slidy co vyšly i dříve, tak mantle je hlavně přínosem v komunikaci CPU-GPU, kde dokáže efektivněji využívat šířky pásma a zároveň (sekundárně) umožnit lepší využití CPU - jednoduše CPU nebude muset strávit tolik času přenosem dat do GPU a místo toho se může soustředit na svou primární činnost. A tím budou stačit i méně výkonné CPU od AMD.


Podotýkám, že to je pouze má domněnka.
15.11.2013 08:42:55   193.85.226.xxx 151
O Matle se psalo, ze je pripraven na 8 vlaken bezicich soucasne, takze vetsi rozdil pro AMD muze byt zpusoben, ze tech skoro 8 jader na FX-8350 je vice nez 4 jadra plus HT na Core i7-4770K. Jen odhaduju.

Terminy verzi Mantle. Ted je alfa verze. V prosinci s patchem pro BF4 vyjde beta verze a ta bude jiz pro volne uziti pro vyvojare a na jare pristiho roku ma byt konecna verze.
15.11.2013 12:25:04   80.254.148.xxx 33
adoptovat Mantle, AMD by mohlo adoptovat G-Sync. Lebo sa nam to zvrhne k tomu, ze GPU nebudu priamo porovnatelne, ale bude "feature" vojna, kde AMD bude mat take a take vychcytavky a nVidia take a hentake. Na serepetickach ako PhysX, Shadowplay ci True Audio je mi to fuk, ale tu idu celkom zasadne veci ako Mantle a G-Sync do obehu, co stazi priame porovnanie.
15.11.2013 13:35:28   188.120.212.xxx 163
Mantle má absolutně jiný rozměr než G-Sync, tam jde skutečně o nějakou featuru ale Mantle je úplně jiný kalibr
15.11.2013 13:51:02   80.254.148.xxx 42
Mne sa G-Sync celkom paci. Keby to posunulo 25-30 fps stabilne na hratelnu hranicu, bolo by to super. Predlzi to zivotnost karty a celkovo znizi naroky na GPU. Vravi, uvidime, cim sa obe technologie ukazu byt v skutocnosti, potom mozeme hodnotit, co je serepeticka, a co je zasadne. Ale viem, co by som mal najradsej: Mantle v spojeni s G-Sync a absolutne nemysliet na to, ci mam vyhodit viac ako 200 Eur za grafiku, alebo ci mi fakt treba Core i5 za 170 miesto nejakeho FX6300 za stovku.
17.11.2013 02:53:59   180.6.97.xxx 18
No, software co mel zvysovat fps tu uz byl (ted si nemuzu vzpomenout na jmeno) a ocekalo se hodne a trvalo to nekolik recenzi zjistit, ze to je nesmysl. Obe tyhle technologie zneji az moc uzasne na to, aby to byla cela pravda. Tipuju tak 10% zlepseni jestli vubec nejaky.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

41 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.