AMD odhalilo další podrobnosti o Mantle |
autor: Ondřej Košťál , publikováno 14.11.2013 |
Výkon s Mantle může být až 3× vyšší nebo nároky na procesor o polovinu nižší. AMD představila nějaké detaily o Mantle API, které bude prozatím výhodou AMD, která bude přinášet vyšší výkon do her.
Na právě probíhající akci APU'13 konanou AMD se podělila o mnoho informací. A mimo jiné byla součástí programu a téměř hodinová přenáška o novém API Mantle, na které se soustředí uši a oči ne jednoho novináře či technologického nadšence. Mantle je nízkoúrovňové programovací rozhraní, které má přinést zvýšení výkonu, optimalizace a to na stejném hardwaru. AMD na něm pracovalo s herním studiem DICE, tvůrci série Battlefield.
Ze začátku, při představení spolu s grafikami založených na jádrech Hawai, se zdálo, že se bude jednat o výsadu grafických karet AMD založených na architektuře GCN. Na těchto slidech se ovšem dozvídáme, že Mantle na tuto architekturu vázaný není. Může být tedy vytvořen i na jinou architekturu. Mantle tedy bude nakonec optimalizovat procesy běžící na procesorech, které jsou v současnosti největší brzdou (při použití DirectX nebo OpenGL).
Na další prezentaci s vývojáři Oxide Games padly i první výkonnostní srovnání. S grafickou kartou Radeon R9 290X totiž mohli frekvenci procesoru FX-8350 snížit na 2 GHz, což je polovina z původních 4 GHz, bez ztráty výkonu (tedy při frekvenci 2 GHz pro 8 jader/4 moduly byla limitujícím už grafická karta). V testovaných scénářích se tento procesor vyrovnal nebo překonal Core i7-4770K od Intelu. Ten byl schopný zpracovat maximálně 1 000 objektů a 15 000 požadavků, zatím co s FX-8350 s Mantle to bylo 2 000 objektů a 30 000 požadavků. V testu při použití stejné testovací sestavy, byl rozdíl ve snímkovací frekvenci při použití Mantle až 3násobný.
V současné době je Mantle plně implementován ve Frostbite enginu, na kterém běží Battlefield 4 a mnoho dalších her. Mantle bude zprovozněn pomocí patche, který vyjde během prosince a automaticky bude používán, pokud bude v počítači podporovaná grafická karta.
Není to jen EA, které bude Mantle používat v 15 budoucích hrách. Přicházejí stále další vývojáři, například Cloud Imperium Games, Eidos-Montréal nebo Oxide Games, kteří mají o použití Mantle API zájem. V prosinci se můžeme těšit na první vlastní testy ve hře Battlefield 4.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Inak celkovo ak sa chce Mantle presadiť, musí ho podporovať nielen Intel, ale aj NVIDIA. A práve na poli grafických kariet mám obavy. Možno neoprávnené, keďže vlastne nevieme ako má Mantle fungovať. Raz sa píše, že je to low level API, teraz zasa, že je nezávislé od architektúry GPU a to sa podľa mňa celkovo vylučuje keďže beriem význam low levelu ako šité na mieru daného HW. Podľa geeks3D je to z časti low level a z časti high level API. A vyzerá to tak, že väčšinu funkcionality zrejme bude možné podporovať aj na inom HW ak sa podpora doimplementuje. Ale vážne neviem čo si mám o tom teraz myslieť. A tiež to vyzerá tak, že si AMD nechá časť fukcionality exkluzívne pre seba. čo plne chápepm. Uvidíme čo to bude a či mi to bude v hrách chýbať.
Podotýkám, že to je pouze má domněnka.
Terminy verzi Mantle. Ted je alfa verze. V prosinci s patchem pro BF4 vyjde beta verze a ta bude jiz pro volne uziti pro vyvojare a na jare pristiho roku ma byt konecna verze.