Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Sony hlásí propad do ztrát
Sony hlásí propad do ztrát
autor: Tomáš Šulc , publikováno 13.1.2009
Sony oznámilo své finanční výsledky za rok 2008 a tentokrát se nemá čím chlubit. Po letech zisků skončila společnost ve ztrátě, která činila vysokou 1,1 miliardu dolarů.

Finanční krize si nevybírá a útočí na všech frontách. Další společností, která se po mnoha dobrých letech propadá do červených čísel, se stalo japonské Sony. To za minulý rok ohlásilo čistou ztrátu 1,1 miliardy amerických dolarů, tedy okolo 21 miliard korun. Na vině je však nejen finanční krize, ale například také nepřesvědčivé prodeje, které trápí konzoli Sony Playstation 3 (naopak Playstation 2 je stále jednou z nejprodávanějších konzolí). Dalším z problémů Sony je formát Blu-ray. Ten sice na počátku minulého roku vyhrál válku formátů, ale mechaniky se z důvodu vysoké ceny médií i filmů stále ne a ne rozšířit mezi běžné uživatele.

Společnost také ohlásila pokles hodnoty svých akcií o 9 % na 22 miliard amerických dolarů. Na to už reagovalo vedení firmy a pochopitelně oznámilo nutnost zmenšení výdajů. Jedním z prvních kroků se proto stane propuštění 16 000 zaměstnanců společnosti, z nichž pracovalo 8000 na plný úvazek. V absolutních číslech to znamená propuštění 4 % zaměstnanců firmy.

Sony hlásí propad do ztrát

Podle mnoha analytiků však ani toto nebude stačit a společnost bude muset brzy oznámit další propouštění a úsporné balíčky.

Zdroj: CNN

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.1.2009 21:52:13   84.47.98.xxx 21
tento problem uz rozoberal michal rybka vo svojej uvahe... ja len dodam, ze Kto chce kam, pomozme mu tam... mozu si za to sami..
13.1.2009 22:00:20   86.149.16.xxx 22
tak im treba ked zrusili kompatibilitu ps2
nedaju sa spustit ps2 tituly
crap ps3
13.1.2009 22:05:28   84.47.98.xxx 00
nemam osobne skusenosti, ale v case ked bolo PS3 velke boom, tak som pocul tak, ze japonske a US verzie PS3 maju hardwareovu podporu PS2 hier, a EU verzia ma softwareovu..
13.1.2009 23:12:09   77.247.225.xxx 61
Presne tak mozu si za to sami.Kedysi som snival o tom ze budem mat doma vsetko znacky SONY.Postupne som sa vykaslal na to.Uz nechcem od nich nic uplne klesli.A co spravili s Minidisc je tiez smutne...
14.1.2009 06:26:51   78.98.47.xxx 45
stal sa z nich obycajny tuctovy vyrobca elektroniky bez napadu ... ich produkty stoja za rit ... a to sa tyka vsetkych segmentov ... proste uz nestacia konkurencii pretoze ju dost podcenuju ... PS, Xplod, Minidisc, LCD TV, ... vsetko to zosmejdili ... ani by mi tato znacku uz na trhu nechybala ... a to bola volakedy mojou oblubenou znackou ...
14.1.2009 08:43:41   81.19.4.xxx 172
Mamutí firma kalibru SONY nemůže udržet trvale portfolio produkovaného sortimentu v kategorii vyšší kvality a všší ceny. Konkurence je obrovská a cena je prvním a posledním argumentem v segmentu velkých objemů prodeje. SONY stále dělá kvalitní zboží, avšak v porovnání s konkurenčním je výrazně dražší i přesto, že je lepší jen nepatrně. Co na tom, že dělá velmi povedené LCD, když jsou o třetinu dražší, než obdobná konkurence? Co na tom, že prodává skutečně kvalitní a neotřelé notebooky, když jsou oproti konkurenci o polovinu dražší, sice oprávněně, ale také si tím zásadně zužuje prodejní prostor, protože jiné skutečně levné notebooky v nabídce prostě nemá. Oblast audio, kde kdysi absolutně dominovala, opustila už dávno, zůstalo jen několik zajímavých komponentů v nižší třídě avšak bez propagace a pár kousků v té nejvyšší, mezi tím ale hlavně pod tím defakto nic. Propagace NULA, přitom jejich stereofonní zesilovač s poměrně kvalitními D/A převodníky je defakto jediný svého druhu na trhu u nás a přesto o něm nikdo neví a přitom takové spojení zesilovače a D/A je ideální, neboť eliminuje analogové šitové obvody levných plajerů a navíc každej hned netouží po šitozním 5.1 roztahaném po celém obyváku. A potom chybná rozhodnutí. BLu-Ray má špatnou podporu prodeje kvůli čemu? Kvůli tomu, že jej defakto nikdo nepotřebuje. To bylo opravdu hloupé rozhodnutí, soustředit se na formáty, které defakto nikdo mít nemusí a ještě jsou nepříčetně drahé. SONY aby udržela svůj obří konglomerát musí zaplavit trh levným maistremem, tak, jak to dokáže LG a Samsung, jinak se neudrží. To jsem si ale zafizolofoval :-)
14.1.2009 13:23:09   78.102.126.xxx 30
U Sony je vše čistě problém marketingu a neschopnosti propagace.
Nevím co mají za vedení, že to absolutně nevidí.
Z Blu-ray se další minidisc nestane, nato už má velkou penetraci, ale nechává se brzdit DVD playeri s upscalingem, jelikož totálně opomíjí spolupracovat s prodejci, reklamní kampaně atd.
A víceméně ta poslední móda vyřvávání jak Blu umírá je také marketing (virální) za účelem vyklidit pozici pro placené stahování HD obsahu. Podobně jako móda s umíráním PC, která se hodí do krámu firmám s notebooky a konzolemi.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

43 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.