Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Blu-ray je prakticky mrtvé
Blu-ray je prakticky mrtvé
autor: Stančík Martin , publikováno 28.12.2008
Podle webu ZDNet.com bude Blu-ray do roka dalším "mrtvým" formátem, mnoho faktorů nasvědčuje tomu, že se nikdy masově nerozšíří.
sp

Robin Harris z webu ZDNet.com ve svém velmi zajímavém článku o konci Blu-ray uvádí mnoho pádných důvodů proč DVD další generace již prakticky nemá šanci na úspěch. V USA má Blu-ray jen 4% podíl na všech prodaných DVD a ani přehrávač za 150 dolarů to prý nezachrání.

V kostce: zákazníky, kteří určují, kam se trh bude ubírat, nezajímají teoretické vlastnosti Blu-ray, zvláště ne v době ekonomických problémů a Sony se ani osm měsíců po té, co Toshiba hodila "ručník do ringu" a stáhla se se svým formátem HD DVD, nepodařilo na trhu prosadit.

Blu-ray Disc Association má pět let starou strategii a podle ní jede. Jsou zde však dvě věci, které si organizace od počátku neuvědomovala. Zaprvé, boj s HD DVD od Toshiby trval celé dva roky a nadšení z DVD nové generace po jeho skončení již nebylo takové. Zadruhé, příchod levných DVD přehrávačů dramaticky snížil výhody Blu-ray, které nabízí vyšší kvalitu obrazu, avšak za nepoměrně více peněz. Za 100 dolarů si totiž zákazník může doma na své HDTV pustit film na standardním DVD a vůbec mu to nebude vadit.

Problém je také v tom, že menší firmy si Blu-ray disky nemohou dovolit. A web Digital Content Producer to potvrzuje: vytvoření Blu-ray DVD v "hollywoodském stylu" stojí sice jen 3.5$, avšak musíte si jich nechat vyrobit minimálně tisíc kusů. Kvalitní software pro tvorbu disků jako Sony Blu-print nebo Sonic Solutions Scenarist stojí 40 000 dolarů. Za Advanced Access Content System - DRM, které již bylo stejně prolomeno - musíte zaplatit jednorázový poplatek 3000$ + poplatek za projekt 1600$ + 0.04$ za disk. Slovo "projekt" však nikdo nedefinoval. A nakonec si Blu-ray Disc Association účtuje poplatek 3000$ za to, že můžete používat její „super hyper parádní“ logo (mají přece celý 4% podíl na trhu!). Nepřipadá vám to směšné?

Zdroj: ZDNet

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.12.2008 15:07:00   88.83.235.xxx 220
Takto je to skoro se vším novým co je pod nějakou úchvatnou organizací. Účtují si nehorázné prachy za "nic" a pak se diví že se TO neprosadí. Smutné :-(
28.12.2008 15:29:13   85.207.3.xxx 142
Serou si do valstních bot. Až s tim přijde nikdo rozumný, pod názvem dvd 2 za 25 Kč zapisovatelné medium a 1 k vypalovačka, tak se to určitě rozšíří.
28.12.2008 15:58:15   89.103.83.xxx 157
Nesmysl. Nikdo se nebude jak sam autor napsal "zvláště ne v době ekonomických problémů" zabivat vytvorenim noveho formatu. Jednou prijde doba Blu-Ray. Prichod DVD jak ho zna vetsina lidi dnes, tedy jako nosic videa, byl jednodussi, protoze format Video-CD se zrovna dvakrat moc neuplatnil, tak melo DVD volnou cestu. Bude to proste jenom vetsi "porod", ale jednou to tu bude.
28.12.2008 19:22:41   194.213.42.xxx 611
Taky myslím, že to jsou žvásty... To tady budeme navždy s DVD? Haha. Protože tohle z článku vyplývá. A mrtvý formát? Znovu haha. Tak už jenom kvůli PS3 se z toho rozhodně mrtvý formát nestane. A například nebýt zatraceného Nintenda, tak už je rozšíření Blue-Ray podstatně větší...
29.12.2008 09:54:59   88.103.52.xxx 12
"zabívat" se tím nikdo nebude každopádně ;)
29.12.2008 12:02:19   85.216.143.xxx 42
problem BR je podobny ako visty, dvd (winXP) je natolko dobry, ze nik nechce prechadzat na novsie, lebo je to zbytocne. Este niesu bezne dostupne 42" telky, kym budu, prejde 2-3 roky a aj na tych je dvd plne postacujuce. Inak BR filmy by mali stat rovnako ako dvd filmy (200sk) kedze neplatime za film ako taky ale za moznost si ho pozriet.
28.12.2008 18:24:13   86.139.201.xxx 42
od noveho roka to pojde rapidne doleee
uz som si kupil 2 blu ray za 25 libier ...
28.12.2008 22:04:32   78.98.71.xxx 26
ty hej ... ty si tu znamy tym ze mas vsetko ze ? a kto ti to plati ocinko alebo maminka ? trapeeez
29.12.2008 12:04:04   85.216.143.xxx 22
niektori ludia daju racej 25 libier na zradlo za 5 dni a nie za buzicke 2 filmy, ktore mozno vypnes po zaciatocnych titulkach.
28.12.2008 16:02:14   195.168.148.xxx 2129
Je jasne, ze blueray ma vyssiu kvalitu, no o kolko? ludske oko nieje dokonale a na beznej telke co este maju ludia to neuvidia. DVD oproti VHS prinieslo komfort, hlavne pretacania :-0 , taktiez stabilnu kvalitu, praktickost. Blue ray okrem vyssieho datoveho toku nic, vobec nic. A hlavne pozicovne momentalne koncia s VHS a uz budu iba DVD a naraz tam budu mat pre par zaujem cov aj blue ray? naco? len preto aby bol obraz o troska lepsi? jasne ze lepsi no na uhlopriecke 1m a viac a naco toto? film je hlavne o mysienke, o akcii a co ja poznam, teraz neletia ani tak DVD prehravace, any blueray ani nic take, vecsina ludi kupuje prehravac s podporou Xvid, divX a hlavne nech to ma USB vsup, lebo kamos sosa z netu divixka a ja mam 16G kluc za facku tak nech cumime doma. A verte ze normalny clovek ani nevie, ze pozera na 700megove divX, tak potom naco mu je 25 Gigovy ten isty film? na jedno DVD napcha 5 filmov divx :-) Ja som zastanca vyvoja, techniky, a je super, ze sa ide stale dalej, no bezny uzivatel uz nestiha a ani nemusi.... A hlavne sony si zato moze samo ze sa chce nabalit za kazdu cenu....
28.12.2008 16:40:07   85.71.175.xxx 107
az si koupis poradnou tv o uhlopricce 1OO+ cm tak ten rozdil poznas... sledovat dvd ripy a FULLHD video na FULLHD plazme je sakra rozdil...
28.12.2008 16:47:25   195.168.148.xxx 87
mam 3 plazmy /107cm, 107cm, 127cm vsetko samsung/ Ved som pisal ze je to lepsie, no vysvetluj to ludom ty. Ja len pisem, ze bezny clovek s beznou telkou nechce nejake blue ray, on chce dobry film. To ze ty mas cas sa bavcat je tvoja vec, bezny clovek vecer zapne telku a zaspi pri druhej reklame, jemu je aj PAL dost. Ja som zastanca vyvoja, no ako pisal predo mnou, bude to tazky porod, mozno ze bude potrat a pride nieco lepsie.
28.12.2008 19:29:35   194.213.42.xxx 25
Jo, mám vyzkoušené, že XVid na velkém monitoru(26") stojí úplně zahouby - je lepší si to pustit na starém CRT - a taky je pravda, že "normální" - rozuměno "většinový" - člověk chce spíš film(ani bych neříkal dobrý, protože lidi ani nevědí co chcou :-), a když to vědí, ne každý by to potom nazval dobrým filmem...).

K tomu přínosu DVD oproti VHS. Není to až tak jednoduché. Zkuste si přehrát teď nějakou vaši 15 let starou VHS, pokud ji ještě máte. No... Nepoznáte rozdíl. Zkuste si přehrát rok staré DVD. Povede se vám to?(pokud není lisované samozřejmě...) Já mám ten problém, že často nepřečtu už půl roku staré DVD, natož rok. A to jej třeba za tu dobu nemusím ani vytáhnout z krabičky. Moje řešení je, že si dokupuji pevné disky, když mi dojde kapacita, dnes to taky není až tak velký problém...
28.12.2008 22:12:44   80.188.34.xxx 30
já nemám problém přehrávat ani 5 let staré DVD, on si ani člověk nevybere, pevný disk udejde jako nic a pak si plaťte za zachranu dat!

Ale teď vážně, Blu-ray, co se tak setkávám s lidma, tak vlastně ani neví oč běží, ale každopádně bych to nezatracoval!
28.12.2008 22:12:45   217.11.246.xxx 31
Mne teda 700mb dvd ripy na 24" monitoru nevadi, vim, ze to neni hd kvalita, ale presto jsem s obrazem spokojeny. Co se mi na blu-ray libi je jednoznacne zvuk, z dalky na obraze 32" lcd nepoznam co je blu-ray a co dvd, ale rozdil ve zvukovem podani mezi komprimovanym ddigital a nekomprimovanym zvukem na blu-ray poznam velmi zretelne. S tim, ze hodne let stare magneticke zaznamy jdou vetsinou prehravat s vetsim uspechem nez ty opticke souhlasim, ale ze bych neco nahral na cd, nebo dvd a za pul roku, nebo rok to neprecetl, se mi jeste nestalo. Doporucuji vypalovat na jina media a nebo vymenit mechaniku.
29.12.2008 12:06:38   85.216.143.xxx 10
kupuj kvalitne dvd a pal ich na kvalitnej napalke 8x rychlostou, potom ti precita vsetky dvd ako mne, najstarsie mam cca z 2004.
28.12.2008 16:40:41   93.91.50.xxx 152
dobrá úvaha, jen bych doplnil, že Blu-ray má zejména i "srovnatelného" konkurenta v podobě "xvidů" v "HD" rozlišení. Vyjádřeno "bez uvozovek" - konkurenta s kvalitou vyšší než DVD, h264 kodek o zlomkové velikosti a rozlišení nejméně 720p a s mnohem levnějším a (dle připojení) rychlejším způsobem distribuce ;)

Je to o to horší, že laciné přehrávače není takový problém naučit HD/h264 (maximálně to chce do něj umístit výkonnější "procesor", popř. VGA/HDMI), což cenu nezvedne zdaleka ne tak jako ho "učit" formát Blu-ray. Hřebíček do rakve pak zasazují ony DRM, poplatky a spol...
28.12.2008 17:33:15   89.176.39.xxx 10
no oni ti konkurenti v podobe "xvidu" v "hd" rozliseni jsou preci jen ripy bud z blu rayu nebo HDTV, takze to je jako rikat, ze DVD jsou pohrbeny diky xvidu.. a pokud se nemylim (coz je klidne mozny), tak hdtv a blu ray pouzivaj onen h264.
28.12.2008 22:14:32   78.98.71.xxx 16
original bluray ficia na VC1 nie ? ... sa mi len tak mari tak ma opravte ak sa mylim ...
28.12.2008 16:49:29   84.16.36.xxx 60
ono rozdiel medzi DVD (PAL/NTSC/Widescreen) a klasickym VHS je torochu o dost vecsi ako komfort z pretacania.Ano film je hlavne o obsahu, ale zasa ked mam oblubeny a dobry film tak preco by som ho nemohol mat aj v lepsej kvalite ? Rozdiel medzi 1080p a 720p na prvy pohlad nieje az taky velky ale rozdiel medzi DVD a 720p je dost podstatny.Takze ja by som az tak hd formaty nezatracoval.Druha vec je pristup sony k blue rayu.
28.12.2008 20:34:27   80.87.222.xxx 14
Tak tak, museli z tohto media urobit DRM sracku. A pritom keby bolo BR jednoducho upotrebitelne 25GB medium (tak ako je dnes jednoducho pouzitelne DVD), uspech by bol zaruceny.

Co ma na BR naviac stve, je ze je to primarne filmove medium, keby to bolo datove medium (25GB suroveho priestoru), malo by omnoho vacsiu popularitu.
29.12.2008 15:19:50   90.176.144.xxx 03
Nerozumim. BR prece je relativne jednoduse pouzitelne datove medium. Ne ze bych si myslel, ze mu to nejak zarucuje uspech, ale neni mi jasne, co na tom neni "pouzitelne"? Prosim vysvetlit.
28.12.2008 18:27:54   213.168.178.xxx 46
Pokud se podivas na velikost rozliseni DVD a Blueray uvidis hodne velky rozdil u tudis i kvalitu.
Kdo ma doma LCD at uz 17" nebo 24" u PC nerkuli rovnou LCD TV nebo plasmu, rozdil pozna urcite. Pokud jsi si nekdy poustel na PC 700MB film tak urcite vis ze je to hnus. TO si radsi pustim DVD )) Kdo chce mit zazitek z filmu a ne jenom vedet obsah z nejakyhu 700Mb ripu urcite se radsi podiva na 720p nebo rovnou 1080p film.
Verim tomu ze se budou dal distrubovat HD filmy i kdyz ne zrovna na Blueray.
28.12.2008 22:00:02   88.102.36.xxx 32
Právě na velkých plochách které se neumí přizpůsobit původnímu rozlišení (LCD je odstrašující příklad ) vidíš ty svoje kostky a fleky . S pořádnou technologií a solidní kompresí si užiješ i film na jedno CD ;)
28.12.2008 16:26:31   89.111.69.xxx 1610
az bude mit kazdej doma plazmu nebo lcd tv na celou zed tak mozna ale s momentalnima uhloprickama je to zbytecny, to opravdu staci film na dvd a kvalita je rekl bych naprosto dostacujici
28.12.2008 21:57:25   88.102.36.xxx 07
Je to komické sledovat , jak se každý žene za větší uhlopříčkou a pak si to vystaví u půlky stěny ve své králíkárně 2+1 za hypotetické dva miliony a čučí na to ze dvou metrů .... HD je bublina ale touha po 100cm a větších displejích je ještě větší bláhovost .
28.12.2008 22:15:19   80.188.34.xxx 03
já se na filmy zásadně dívám na plátně, malý domácí projektor a je vystaráno!
28.12.2008 22:20:08   78.98.71.xxx 13
no tak aby 107cm panel mal rozlisenie nizsie ako 720p je uz hriech ... vyse 100cm uz jedine FullHD ... ta investicia sa oplati ... a LCD by som v zivote do obyvacky nedal ... ked som videl vedla seba v predajni plazmu a LCD tak som to LCD skoro ogrcal ... o ciernej farbe len snivat sa da a farby tiez nic moc ... proste plazma rulez aj ked je o par bubacikov drahsia ...
29.12.2008 11:42:10   87.244.211.xxx 20
Neda sa takto generalizovat. Vzdy treba vziat do uvahy uhlopriecku, rozlisenie a pozorovaciu vzdialenost. Osobne sa doslova smejem, ked ludia nahanaju 32" FULL HD TV a sedia od toho 2.5m a viac. To je ako kupit si 24" monitor pracovat zo vzdialenosti 1.5m.
Na vsetky detaily vo full HD o velkosti 42" treba mat vzdialenost okolo 1.8m, takze akonahle mam TV vo vzdialenosti 3m, tak s prehladom staci HD ready v 42".
29.12.2008 15:19:28   78.98.71.xxx 00
dnes som sa bol popozerat tuto v predajni s TV ... najlepsi obraz tam mal nejaky Samsung plazma s FullHD a zrejme aj so 100Hz ... stalo to sice 40k, ale ostatne TV (ci uz LCD alebo plazmy) sa nechytali ani zdaleka ...
29.12.2008 15:21:53   83.240.99.xxx 01
Vzdálenost 1.8m od 42' TV? A to mám mít jako nohy strčený pod ní nebo co?
29.12.2008 15:48:02   87.244.211.xxx 30
Nie, to znamena, ze ak sedis 3m od TV a chces si vychutnat / vidiet kazdy detail vo FULL HD, tak by si mal mat sakra velku uhlopriecku (Calculator).
Ja viem, ze to znie divne, ale je to tak. Tymto nechcem povedat, ze sa na 42" z 3m neda pozerat, chcem tym povedat len to, ze pri takomto pomere full HD straca vyznam a uplne staci HD ready.
Je to ako s monitormi. Pokial viem, tak 26" ma stale iba 1920x1200 sedel by si snad od takeho monitora na 2 metre? Urcite nie, lebo by si nic nevedel precitat.
28.12.2008 19:40:35   78.99.225.xxx 42
no tohoto, čo je tu uvádzané by som sa ani tak nebál, ale tým najväčším problémom je niečo úplne iné a tým sú Flash Disky. Tak ako nás postupne opustia HDD, tak to bude i s klasickými mechanikami ;)
Dôvod dúfam nemusím vysvetľovať.
A btw Ja osobne svoju mechaniku skoro vôbec nepoužívam.
28.12.2008 21:52:46   88.102.36.xxx 23
FLASH ? Ještě dlouho ne HDD vedou a FLASH a SSD jim nemohou v dlouhodobé spolehlivosti konkurovat.
28.12.2008 22:26:44   213.192.54.xxx 00
No jestli bude pokračovat současný propad cen u flash disků, tak koncem příštího roku by nemusel být problém koupit 32GB flashku za cenu kolem 500 a to je sakra dobrý konkurence pro BR disky v oblasti PC. A jak známo, tak za poklesem cen DVD disků stálo právě masové rozšíření v PC světě. Pokud bude BR dobrý prakticky jen pro prodej videa, tak nemá moc šancí v dnešním světě.
28.12.2008 22:03:39   78.98.71.xxx 31
potom nech nenadavaju na piratov ... sami seba okradaju ked su taki pazravi ... sami sebe za to mozu ze nemaju take zisky ake by mohli mat ... kazdy si radsej stiahne nejaky HD rip v mkv kontajneri a hodi niekam na disk ... ved taky 1TB disk uz nestoji vela a urcite to vyjde lacnejsie ako kupovat bluray disky ktore aj tak po par mensich skriabancoch koncia svoj zivot ... v tomto pripade som na kazdeho jedneho pirata hrdy ze ich okrada aj o to malo co maju ... mozno sa raz uvedomia, ale o tom pochybujem ...
28.12.2008 22:21:41   213.192.54.xxx 102
Problém je v tom, že to musíte mít na čem přehrát. Tím mám na mysli hlavně televizi. Pokud nemáte FullHD LCD nebo plazmu, tak nemá smysl do BR investovat. Těch filmů prozatím kdo ví kolik není. Navíc lidem chybí motivace pro koupi FullHD zobrazovadla, nebudu si to přece kupovat kvůli pár filmům na BR. Dokud se řádně nerozšíří HD vysílání u běžné televize, aby člověk mohl svoji telku nějak smysluplně využít, tak se to ani nevyplatí si připlácet za FullHD. Zvlášť s vidinou poklesu cen, který přijde. Za dva roky bude cena LCD televizí poloviční, tak jako poklesla zhruba na polovinu oproti konci roku 2006. Bohužel na tom tratí i BR filmy, protože lidé je prostě nepotřebují. Zatím se o ně zajímá pouze skupinka lidí, kteří musejí mít všechno jenom aby byli in a mohli si tahat triko na podobných diskuzích.
Další problém BR médií je velká konkurence flash disků. V době příchodu DVD tu byly pomalé diskety a jejich příbuzenstvo v podobě ZIP a JAZZ mechanik, který byly drahé, pomalé a taky po nich nikdo netoužil. Pak tu bylo prakticky jen CD a šmitec. Když do toho přišlo DVD s kapacitou víc jak 6CD, tak halda lidí zajásala. Konečně přišel smysluplný nosič pro video a warezáci mohli provést úklid a svoji "skládku" redukovat na seštinu velikosti. Pro ukládání dat to byl a pořád je ideální nosič.
Dneska ale se stalo skoro módou, že má každý přenosný HDD, zvlášť když se levně nabízí stovky GB. Flashky spadly s cenou tak, že na pět stovek není problém koupit 8GB a ještě zbyde. K tomu mají lidé PC přecpaná levnými disky s vysokou kapacitou a rychlý internet začíná nahrazovat klasickou distribuci her a programů, které bylo dřív nutné koupit na médiích.
BR disky mají dneska obrovskou konkurenci a jejich problémem je, že není jediná oblast trhu, kde by po nich zákaznící opravdu toužili. A díky bezpočtu otravných a přitom nefunkčních ochran ani toužit nebudou.
28.12.2008 23:54:26   83.240.99.xxx 30
Na BR by se měli (a pálit) prodávat hlavně serály a studia by na tom měla mít zájem.
Vyšší kvalitu BR vem čert (i když samozřejmě, někomu se hodá), ale není nic otravnějšího, než mít (originální) seriál na několika desítkách DVDček (což se vám snadno může stát - jen když si vezmu obyčejnýho House, jedna sezóna má 6DVD, sezón je zatím 5 ... fakt nechápu blázna, který si ten originál koupí).
29.12.2008 08:41:42   213.192.54.xxx 20
Tady souhlas. Na seriály jsou DVD malá. Sám mam dost seriálů ale v xvidu s tím, že často zaberou kolem 15DVD. Jsou to seriály co se u nás nevysílají ani neprodávají, takže člověku nezbývá než si je tahat. Když je pak těch seriálů víc, tak to byl problém v době 200GB disků mít je všechny trvale na HDD, pokud je člověk nesleduje nějak pravidelně a bylo nutné mít je vypálené kvůli přenosnosti a ta není v případě 15-18 DVD ideální.
Dneska už to ale řeší velké HDD. Na uskladnění stačí i pomalejší modely. Navíc v době, kdy se dá sehnat pod dva tisíce i externí 640ka, přes dva tisíce i s e-sata, to není žádný problém.
Pokud se BR významně nerozšíří během roku 2009, tak už nikdy.
29.12.2008 00:03:58   217.12.49.xxx 00
Ja iba toľko, že k rozmachu DVD vraj pomohlo hlavne pirátstvo! a penetrácia rýchleho internetu. Čo je dosť ironické (hlavne pre filmové spoločnosti), ale nie pre výrobcov a predajcov DVD nosičov. BR sa v budúcnosti iste presadí, ale ešte nie je na to čas. Väčšina bežných užívateľov stále čaká na nižšie ceny a za druhé tu nie je dopyt (ani potreba) po BR. Kým štandardné DVD a DVD-DL zatiaľ postačujú aj kvalitatívne, BR neposkytuje nič prečo by bežný užívateľ mal masovo prechádzať na inú technológiu, s čím samozrejme súvisí aj nákup LCD/Plazma TV s HD Ready/Full (no ale po týchto cenách ktoré sú a boli cez Vianoce určite pribudne nových TV) + Prehrávač BR + kábel HDMI (musím napísať aj ten, pretože sú tiež dosť drahé, hlavne za licencie) a samozrejme BR filmy...dávam tomu také 2-3 roky, kým sa to masovo rozšíri.
29.12.2008 08:02:46   77.48.104.xxx 20
U mě zatím vítězí HDD,koukal jsem že 750Gb se dá pořídit kolem 2000Kč i z DPH.Kdybych měl koupit BR media a dostat se na tuto kapacitu tak se dostanu někam k 7 tisícovkám.Dnes už se pomalu vyplatí koupit HDD i místo DVD médii,protože těch okolo 180ti DVD do nacpu na 750Gb disk to už je pořádnej sloupec a na disku se přeci jenom lépe vyhledává.
29.12.2008 08:22:51   193.108.106.xxx 12
Myslím že jsem to již sem psal, když tu ještě byl takový ten nejmenovaný PS3 evangelista.

Problém je možná v něčem jiném.
Co takhle taková věc jako uspokojení poptávky na trhu? Tedy ten kdo chtěl již má, ten kdo nechtěl, nemá a nechce? Není trochu naivita prodejců očekávat, že každý člověk musí chtít jejich výrobek?
A pak ještě jedna věc, nad kterou naříkali a nedokázali to pochopit technoidi na jednom AVforu. Problém malých úhlopříček. Většina HD zobrazovatel potřebuje ideální vzdálenost pozorování a začínají od 32palců úhlopříčky. Malé HD LCD jsou relativně novinka. Tedy došlo někomu, že to jejich opěvované hyper super HD se prostě lidem o bytu nevejde? Podle průzkumu (vzpomínám, že to byla firmy Sharp?) největší poptávka je po obrazovkách do 32 palců.
A co ještě další skryté náklady. Co spotřeba, ne nemíním se to handrkovat, jestli plazma, nebo LCD je úspornější, protože oboje má vysokou spotřebu proti malým úhlopříčkám.

Tedy ano extrémem této prognózy může být i to že než se pořádně BR rozjede, už tu bude jeho nástupce. Asi to bude buť elektronické medium nebo on-line distribuce.
29.12.2008 11:56:15   87.244.211.xxx 63
Blu-ray ako taky mi je ukradnuty, ale na HD filmy nedam dopustit. Kto je aspon trosku filmovym fanuskom a vyskusal HD, uz sa k DVD kvalite vratit nechce (filmovy obsah hodnotit nejdem, ja osobne som spokojny a filmy pre mna predstavuju unik z reality).
Pravda je vsak to, ovela jednoduchsie je si film v HD kvalite stiahnut ako kupit. Ja nechcem mat doma kotuce, resp. media (mechaniku som za rok pouzil 1 krat a to pri instalacii noveho OS), na vsetko pouzivam HDD, ci uz externe alebo interne (HTPC) a keby bola jednoducha moznost legalneho stiahnutia HD filmu, nevahal by som.
Blu-ray ako take je podla mna mrtve, buducnost je online (moj nazor).
30.12.2008 15:07:25   90.178.111.xxx 00
filmy v HD jsou super, ale je tu jedno velké ale, alespoň na našem trhu- v čechách, kdo je ochoten zaplatit na BR přehrávač cca 7litrů a dále si kupovat filmy za cca 700,-Kč, v půjčovnách je kulové (alespoň v ZL- BR filmy spočítáš na prstech). a tohhle má konkurovat DVD přehrávači za litr a filmům z trafiky za 50,- či dnes, v době už rychlejšího netu, stahovaným a vysmahnutým
30.12.2008 19:05:25   213.195.244.xxx 20
Tak čtu jak se tu bavíte o filmech a o tom co Vám stačí nebo nestačí.
Připadne me že věčina z Vás nikdy nevidělo HD film, nebo aspon ty Dema co jsou na sateli ve FULL HD na FULL HD Televizi a se vstupem přes HDMI. Cokoliv co z tohoto porušíte tak shodí kvalitu na dejme tomu klasiku.Pokus nemáte televizi FULL HD tak se Vám obraz přepočítává na jiníé rozlišení.A tím to končí,veškeré peníze jsou v nivěč.POkud obraz pustíte přes scart,všechny pěníze jsou opět v niveč máte rozlišení takové jak na jakekoliv obič televizi.Dokud neuvidíte, tak je všechno gutt,jenže ten požitek je uplně jinde,a pokud je k tomu i ozvučení tak je požitek a né najim se u telky.Pokud HD tak jedině FULL žádne ready 1024*768..televize musi mit rozlišení 1920*1080 tak aby se nic nepřepočítavalo,musí byt vstup přes HDMI taky aby se nic nepřepočitavalo a vůbec aby ste to do telky dostali,a film v HD,,žádně předělávky filmu ktere ste již viděli a značka HD.. rozdíl mezi DVD filmem a filmem v HD je obrovský pokud je správně vyobrazen.a žádná CRT telka tyhle parametry nikdy nesplní.Jen správě a do puntíku vybraná LCD nebo Plazma.
30.12.2008 21:34:56   84.47.55.xxx 25
Vsetko je pekne, co pises ale.. Malo ludi ma do ma poriadne HI-FI stereo a este menej HI-END, tak malo ludi bude mat doma aj FULL HD a vsetky tie blbosti. Preco? Lebo mu je to ukradnute, nevidi a nepocuje rozdiel. Naco vyhadzovat peniaze za nieco, co nepotrebuje. BR pravdepodobne zanikne, nema perspektivu. HD tu bude ale nie BR (a to tiez nie vdaka potrebe divakov ale, ze bude pretlacene vyrobcami HW a TV studijami). Nemam netopierie usi a pri filme mi ide hlavne o obsah a potom mi aj kvalitny PAL signal na 80cm CRT bohato staci. Je to ako s DVD-Audio a dalsimi podobnymi vecami. Pri dnesnych cenach flash diskov a HDD ani ako nespolahlive a drahe medium neobstoji. BR a FULL HD je pre fanatikov (ako napriklad ty-bez urazky), nie pre masy. Televize nemusi mit rozliseni 1920x1080, televize musi ponukat obsahovo kvalitny program. Dnesne filmy, hry, OS(Vista...) krasne obrazovo ale obsah nestoji za nic. Urobi BR a FULL HD TV lepsim film "Vesnicko ma stredisková" ,"Pelisky" a iné? Ani náhodou. Dnes sa vyraba skoro samý brak a na to je i CRT škoda.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

98 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 41.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.