Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR Windows XP znovu ožívají
Windows XP znovu ožívají
autor: Stančík Martin , publikováno 23.12.2008

Microsoft opět prodloužil dobu, po kterou si lidé mohou kupovat jeho "starý" operační systém Windows XP.

Výrobci počítačů mohli ke svým strojů XP dávat do konce ledna 2009, Microsoft však nyní plány změnil a společnosti mohou starší Windows "přibalovat" k novým PC až do konce května příštího roku. Softwarový gigant v tomto roce také prodloužil životnost XP až do roku 2010.

Původně měly Windows XP z obchodů zmizet 30. ledna 2008 a udělat místo novým Windows Vista. Navzdory tvrzení Microsoftu, že se Vista prodávala dobře, uživatelé na ni moc kladně nereagovali. Mnoho prodejců počítačů omezení Microsoftu obcházelo a využívali toho, že mohou k novým PC nabídnout "downgrade" licenci - prodali nový počítač s Vistou, kterou si uživatelé mohli přeinstalovat na XP.

Nyní si výrobci musejí licence na Windows XP přeobjednat do konce tohoto roku, avšak prodávat je mohou ještě další čtyři měsíce. Jde tedy o další důkaz toho, že si Vista nevede tak dobře, jak by mohla. Další Windows, s názvem "7", by se měly objevit v druhé polovině roku 2009.

Zdroj: BBC

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.12.2008 14:24:53   217.197.158.xxx 206
Já si myslím, že je to hlavně kvůli netbookům asus eee, Acer one, HP mini, ... nechtějte vidět jak by na nich běžela Vista
23.12.2008 14:48:07   81.30.236.xxx 1410
Ja s tebou souhlasim tak napul: Ano, bezely by spatne, ale nemyslim ,ze microsoft to dela kvuli tomu, spis chce zabranit prechod na tucnaka...
23.12.2008 15:19:09   88.102.1.xxx 353
Nevim no, vetsina lidi co jsou zvykli na Windows na tucnaka neprejdou nikdy tak jak tak. Rekl bych ze proste jen nechce odstrelit kravu, ktera jeste dava mliko nebo jak se to rika
23.12.2008 15:24:00   82.114.209.xxx 1131
Pro většinu lidí je úplně jedno jestli je na jejich PC linux nebo windows, na net se s linuxem mrknou, filmy a hudbu si taky prehrajou, OO je stejně lepší než MS Office, ICQ taky rozjedou a víc nepotřebujou.
23.12.2008 15:39:36   89.176.3.xxx 135
Magický Linux rozjede i Crysis a GTA IV, o tom vůbec nepochybuji ;)
24.12.2008 14:49:11   62.240.184.xxx 01
clovece, nic proti tobe, obcas tu mas, narozdil od jinych, rozumne myslenky, ale cekal bych (od tebe/Vas) tedy silnejsi argument, nez hry.. aspon neco jako AutoCAD, 3D Max apod. (ty myslim taky nejsou pro linux), a aspon bys vypadal profesionalne.
Jinak, kvuli hrani existuje wine, nebo tusim VMWare-player. Takze, ono by to i nejak rozje slo, mozna
jen mi prijde uvest hrani her jako hlavni duvod trosku prizemni (ale, nic ve zlym ani na osobni rovine)
24.12.2008 15:42:16   88.81.71.xxx 01

Emulovaná hra nikdy nepojede tak jako v nativním prostředí. To zaprvé. A za druhé hry nejsou vůbec špatný argument - hry jsou tahounem technologií.
24.12.2008 15:56:41   62.240.184.xxx 01
samozrejme, ze nic emulovanyho nejede jako nativni. ale, pokud se timhle ridite tak doslovne, tak snad ani nema cenu se pokouset o ten VirtualBox/VMWare, jak se ptate o par zprav nize.
Myslel jsem to tak, ze temihle prostredky se ta hra da zprovoznit. netvrdim, ze bude stejne rychla jako na Win, nejaka rezie tam je, a to ja ani nepopiram. slo mi spis o tu logickou hodnotu informace - jede/nejde.
23.12.2008 16:02:42   77.247.224.xxx 1512
Tak to sa velmi mylis, raz som nechal spustene Ubuntu. Mama sadla za comp, ze si chce pozriet neco v banke, tak to sa jej este podarilo, spustila si Firefox, ktory mam na ploche. Potom chcela kuknut fotky, ktore mam na disku ulozene v Mojich Dokumentoch, je to pristupne aj z toho linuxu, no tam sa uz dostat nevedela.

Proste, prechod pre bezneho uzivatela je tazky uz len z XP na Vistu, nie to este na Linux, kde si obycajny uzivatel nieje schopny nic nainstalovat, nieto este ovladace na graficku alebo nebodaj k fotaku daky soft. Vo Windowse si hodis CD do mechaniky, nechas spustit autorun, 5x enter a fotak funguje... Linux? Nehrozi, pre bezneho cloveka nepouzitelny, dovolim si tvrdit, pre nadsencov a profikov je to dobra vec, ti si zvyknu.


A k OpenOffice. Dako som nemal cas hladat na sieti MS Office (a nemam nanho licenciu) a narychlo som potreboval otvorit Wordovsky dokument, trochu ho upravit a odoslat a Google Docs mi na to nestacilo, tak som si narychlo stiahol OpenOffice, nainstaloval a po otvoreni boli v dokumente sede ciary, ktore sa nedali odstranit ani s backspacom. A ked som dokument ulozil, tak sa zase kamaratovi nezobrazovalo normalne formatovanie a sem-tam bol riadok navyse, velke alebo male medzery.

OpenOffice sam o sebe nieje zly, trosku pomalsi oproti MS Officu, ale to nieje prekazkou, no ta nie 100%-na kompatibilita ho stavia na vedlajsiu kolaj, co je dost skoda, kedze je zadarmo. Snad sa to spravi casom v OpenOffice 4 :o)
23.12.2008 20:53:20   213.29.29.xxx 22
Takže Ubuntu Hardy haron 8.10 pod gnome :-) a jediný dobrý systém, který tučňákovi konkuruje, jsou xpčka, až na svou rychlost, opravdu na linuxu běhá vše svižneji, ale určitě není pro začátečníky na pc, to asi ne, taky se dá,a le s windowsama budete mít méně problémů, ale když na nějaký narazíte, jen těžjo ho vyřešíte, ale na linuxu mám problém, je tu wiki a různá fora, zatím pokaždé, dkyž jsem napsal nějaký dotaz druhý den, tam byla vypracovaná odpověd, takže linux nezatracujte, je to budoucnost a je moc hezký jak na pohled běžnému uživately, tak profíkovi
23.12.2008 20:59:30   88.81.71.xxx 11
Nové linuxy jsou daleko náročnější než XP.
24.12.2008 14:23:42   62.240.184.xxx 01
ocividne moc nevite, o cem mluvite...

Zkuste Windowmaker jako okeniho spravce, vycistit sluzby a moduly a vyhazet to, co nepotrebujete.
WM je sice jednoduchej a ne tak omalovankovej, ale to je ucel, nezere tolik pameti.
Navic, "novejsi linuxy" je trosku zcestnej obrat, vzhledem k rychlosti vydavani novych (sub)verzi jadra.
24.12.2008 15:14:15   88.81.71.xxx 20
Emulovaný hra nikdy nepojede tak jako v nativním prostředí. To zaprvé. A za druhé hry nejsou vůbec špatný argument - hry jsou tahounem technologií.
24.12.2008 15:42:29   88.81.71.xxx 00
sorry. Vedle
23.12.2008 21:46:32   80.250.11.xxx 10
Co je tohle za blábol? Už mandriva 2007 byla tak třikrát větší šnek než XP, a dokonce bych si troufl říct že i než Vista(jak ji nemám rád).
23.12.2008 23:10:26   62.240.184.xxx 33
no, linux je tak rychlej, jak administrator ten system nastavi. A GNU/Linux neni jako Win, ze Billi neco zavre do "krabicky", vysmahne na CD a heureka, tady mas uzivateli, my vime co je pro tebe nejlepsi.
U linuxu je treba vedet co vyuzivam a co potrebuju a to nahraju. Proste to neni jako u Win, ze staci klikat na OK a v idealnim pripade to neskonci na nejakou chybu.
A ke zprave vys, moc nechapu vyrok "nove linuxy", vzhledem k periode vypousteni novych (sub)verzi, ktere jsou rekneme po 2mesicich (narozdil od 0.5-1r u SP).
A to, ze nekdo neumi nastavit symlinky, aby mamca nemusela slozite prochazet "slozitou strukturu", na kterou neni vykla je problem vas, ne linuxu.
A fotky ve fotaku ? ktery rozumny zarizeni nema dneska mass-storage, aby bylo treba resit nejaky spesl ovcladace na fotak ?
KDE umi to samy jako Win, proste pripojite neco na USB a vybehne wizard a nabidne ruzne akce - pripojit zarizeni, prochazet a co ja vim co dalsiho.
Proste, linux je o tom, jak si to nastavite a ne jen o klikani OK/mackani enteru a pouzivani nejakych prednastavenych hodnot
23.12.2008 23:48:35   77.247.224.xxx 61
Citace:
A to, ze nekdo neumi nastavit
symlinky, aby mamca nemusela slozite prochazet "slozitou strukturu", na kterou neni vykla je problem vas, ne linuxu.

To je sice pekne, ale ja som ani neratal, ze mama (teda priklad obycajneho uzivatela, co si vie pustit dvd s filmom, poslat mail a zaplatit seky cez e-banking) sa dostane k Linuxu a bude sa tam este snazit daco poriesit. Stalo sa a dopadlo to tak jak dopadlo. A myslis, ze ona bude vediet cez google pohladat fora, kde jej toto vsetko poradia, ako si to porobit? Pochybujem, uz len nahodit ovladace na sietovu kartu je v jej pripade viac nez nepravdepodobne.

Citace:
Proste, linux je o tom, jak si to nastavite a ne jen o klikani OK/mackani enteru a pouzivani nejakych prednastavenych hodnot


Vidis, opat vravis o nastavovani. Opat zoberem svoju mamu ako priklad obycajneho (a pre nas "skusenejsich" aj ako priklad neschopneho) uzivatela. Vezmime si idealny pripad, ze uz dostala PC s nainstalovanym Ubuntu. Myslis ze si poradi s instalaciou ineho programu? Ako sa dostane k svojim Wordovskym dokumentom napisanym v OpenOffice? Tu je ten zakladny problem, ludia su proste doslova "tupe ovce" (copyright by RH ), ktore su naucene na Windows a zvyknuti na to, ze daco pripojim a automaticky to ide, vlozim DVD a automaticky sa spusti film alebo instalacia, kde dam 4x next a objavi sa mi ikonka na ploche.

Linuxu dost vytykaju, ze sa opici po Windowse, bohuzial, inak to proste nejde a ja to uznavam, no pokial to nebude schopny pouzivat jednoduchy clovek, tak sa to proste na desktop masovo dostat nemoze.
24.12.2008 09:30:05   88.81.71.xxx 01
To je pravda. Linux je dobrý pro hračičky. Pro běžného spotřebního uživatele, který používá počítač jako prostředek k zábavě, do školy nebo na nějakou běžnou činnost v práci je takřka nepoužitelný. A takových lidí je 95 procent. To něco vypovídá také o rozšířenosti Linuxu. Když už chce běžný uživatel sáhnout po nějaké alternativě k Windows, tak sáhne po Mac OS a ne po Linuxu.
24.12.2008 11:00:32   193.179.225.xxx 11
MacOS moc neznam, parkrat sem to videl a prislo mi to vic omalovankovy, nez Win, takze nic pro me.
A ja se casto dostavam do situace, ze potrebuju neco trosku extrovniho - treba jsem ted resil jak propojit nekolik virtualnich stroju, aby se vdeli navzajem a mohli vsichni zaroven vn na net a byli viditelny i z toho hostu. nevim, jak bych to klikal ve Win, v linuxu sem si precetl kratkej navod a rozhodil rucne, a pak za odpoledne posteloval init script a heureca.
Ale, jak rikam, kdo chce, nauci se, kdo ne... at plati za Win
24.12.2008 13:59:37   88.81.71.xxx 01
Ve woknech to jde taky. Stačí si taky přečíst nějaký ten návod. Navíc je vidět, že patříš do těch 5ti procent, pro které může být Linux výhodný. Pro těch 95 procent lidí se hodí více Windows, který je mnohem více intuitivní, uživatelský přívětivý a hlavně jednoduchý. Nemusíš instalovat většinou žádné ovladače, protože tam všechno je a pokud něco potřebuješ, tak to dostaneš na přibaleném CD, kde se ti spustí autorun a pak jen párkrát klikneš na OK.
24.12.2008 14:17:35   62.240.184.xxx 00
ja netvrdim, ze to nejde, jen mi prijde, ze proste ve Win se v mnohem vetsi mire spoleha na nejakou default. hodnotu, ktera sice casto funguje, ale nekdy taky ne. a pak pro me prichazi problem.
uznavam, ze treba instalace gentoo je slozita, ale pak mas skutecne to, co chces a je jen na tobe, jak moc to chces ladit.
A navic, v dobe virtualizace neni pro nikoho nejmensi problem si linux hodit do virtualu a neco si zkusit... ja mam takle nativne Gentoo64 a v nem (zatim jeden) debian32 a v debianu Oracle naprosto pohodovka super kdyz planuju virtualni sit a hrani si s nekolika db (mezi sebou, pochopitelne)
24.12.2008 14:25:44   88.81.71.xxx 00
Už delší dobu přemýšlím, že si to zkusím a abych nemusel vytvářet nove partyšny, tak že použiju virtualizaci. Jaký dobrý nástroj mi doporučíš? A kterou distribuci. U Linuxu je problém si jen vybrat distribuci Něco jednoduchého. Pro začátečníka, který si to chce jenom zkusit a nechce se vyplašit dopředu nějakými složitostmi. Ubuntu, Suse, nebo něco jiného?
24.12.2008 14:27:48   88.81.71.xxx 00
Asi nějaký VMWARE?
24.12.2008 14:44:01   62.240.184.xxx 00
pokud te i zajima neco kolem, jak to funguje a kde jsou uskali virtualizace, dobrej clanek je:
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3263&p=6
24.12.2008 14:37:19   62.240.184.xxx 00
VMWare je fajn, ale zkus i VirtualBox (na Sunovskejch sajtach), pripadne, jestli chces zkusit nativni, tak nejaky LiveCD/DVD. Ono navic tech typu virtualizace je vic - paravirt., KVM, hw-assisted atd., chce si to zkusit. jen upozornuju, ze ve virt. prostredi nefunguje 3daccelerace (z hw, resp. adresnich duvodu). jinak, Virt.Box ma cca 30M ta instalacka, takze ani to sosani tak neboli. naklikas si dynamicky obraz (takze hned na zacatku nezabira moc mista), sit NAT (ale pak virtual neni videt z hosta, to je trosku slozitejsi, ale zas ne nemozny, tohle rozjet) a pripojis stazeny iso jako CD-ROM a hotovo, jedes
a na novym kompu to nai moc nedrhne - ja sem kvuli temhle hratkam stavel i7 + 6G pameti.
a zcela zasadni featurka, ktera se fakt hodi, muzes delat snapshoty tech virtualu, takze az nainstalis, delas snapshot, a kdyz pak neco podelas, mas se kam vratit (ja uz mam asi 4, po inst. OS, po nastaveny pred inst. Oracle, po inst. Oracle ...).
a jaky distro ? me se docela zalibilo OpenSUSE11 (11.1 je moc cerstvy, prej tam jsou jeste trosku nedodelky), nebo Debian je takova osvedcena klasika. Ale pokud ses labuznik, tak zkus Gentoo instaluje se ze zdrojaku, ladis si hodne skriptiku, ale pak je to presne podle tveho gusta ;-) na tom 4/8 jadru me uz ani nebrzdi kompilvani, ale spis pripojka k netu
24.12.2008 10:56:12   193.179.225.xxx 01
jako, v principu se capem, je me jasny, ze clovek, kterej s pc nepracuje kazdej den, jen obcas chce film/fotky/www, tak nechce resit.
Ale, opet se dostavame k tomu, ze pak pracuje s necim, o cem si NEKDO JINEJ mysli, ze je pro nej nejlepsi.
Jako, pokud k tomu pristupujete stylem ,ze je spravne klikat OK a ono to jede, pak se taky nekdy nemusite stacit divit, kolik spyware apod. haveti mate v kompu (nebudem se bavit o antivirech apod, to by zas byla diskuze na dalsi celej clanek .
A k tem lidem, ono lidi by si zvykli i na ten linux a on by se casem taky vyvynul v neco mene 'nadseneckyho', kdyby vsude nebylo jen MS Win - koupis PC a jsou tam Win, nebo na kolika skolach se decka vubec dozvedi ze neco jako linux vubec existuje ?
Takze, chapu, ze kdyz je lidem vtloukano ze jen MS Win je spravna cesta, je ten prechod tezkej.
jinak, s tou instalaci, samozrejme, v linuxu je trosku jinej pristup, beznej uzivatel nema co instalovat z bezpecnostnich duvodu, takze agument zavru nejaky CD do mechaniky, 3x kliknu OK a ono to facha .. je sice dobrej domu, ale predstavte si tohle realizovat v prostredi, kde aspon trosku resite bezpecnost.
Proste, pokud lidi moc nevedi co delaji a jen se snazi 'zabit'/proklikat dialog, kterej neznaji jen at uz jsou v okynku ktery videli nekolikrat, tak je nebezpecny jim k tomu dvat silny prava.
Ale, jinak treba v OpenSUSE v KDE udelate na plose zkratky k aplikacim (FF/OOo/Acroread/GQview/VLC) a kdyz si date praci se tematem, tak skoro uzivatel nic nepozna. a vam jako spravci to mzue usetrit praci, pokud mamca klikne na neco cim si neni jista a ... neco rozhodi.
24.12.2008 10:57:11   193.179.225.xxx 00
jen dovetek na vysvetlenou, nechci linux tlacit za kazdou cenu vsem, o tom ten system fakt neni
Kdo chce, nauci se, kdo ne, at si pouziva Win
24.12.2008 13:34:03   90.178.125.xxx 20
Nucení do Linuxu je hrozná věc, když do mě ve škole hustily Shellový příkazy, tak jsem pochopil že je sice dost silnej nástroj, ale pro praktický použití obyčejnýho člověka je celkem dost náročnej na lidskou paměť(všechny ty distribuce, a rozdílnosti při přechodu na počítač nastavenej jiným správcem). Normální člověk chce šetřit ČASem a je pro něho jednoduší a příjemnější risknout fungování na zavirovaný mašině na který si muže spustit cokoliv ho napadne, než nudný hodinový lovení v dokumentaci. A když problémy překročí mez, tak si alespoň zazálohuje svá data(tohle kvůli času normální lidi zásadně nedělaj), a jednoduše přeinstaluje celej systém a jede nanovo. Linux je zase dobrej pro štouraly, kteří si myslej že počítače jsou pupkem světa.
24.12.2008 14:12:35   62.240.184.xxx 00
no, je fakt, ze druhu shellu je vic, a navic, co clovek moc nepouziva, casem proste zapomene.
nicmene, nastroj je to fakt super silnej - kolikrat sem z textaku potreboval vybrat treba nejakej konkretni sloupec, nebo nejakej konkretni radek - na to neni snad nic jednodussiho, nez (g)awk '{...}' a tohle poslat do roury, nebo `...` (zpetny apostrofy).
Ale, uznavam, ze clovek, i programator nevyuziva nutne vsechno..
shell je zaklad adminy, ale zas kdyz si clovek umi napsat svuj init skript, je to super, protoze pak si skutecne poladis to co potrebujes a tak jak potrebujes. a kdyz nevis, man bash a je posekano
a nejaky nastroje na vyvoj uz mas v zakladni instalaci snad kazdyho linuxu (gcc/g++/gdb, emacs/vim, pkg-config, libtool), takze nemusis resit, nedejboze kupovat nejaky IDEcko, idkyz to nekdy muze byt pohodlnejsi.
23.12.2008 15:36:35   193.108.106.xxx 41
Ano oni nepřejdou, oni totiž koupí hotovou věc netbook. Tedy se nejedná o klasický přechod z již zavedeného systému
Zákazníci chtějí aby ta věc něco uměla a taky to umí, to jestli na pozadí je tučňák, nakouslé jablko nebo HonzaBrána jim je tak nějak šumák.
23.12.2008 18:51:30   90.177.172.xxx 63
Já myslím, že to takto bude Microsoft prodlužovat až do vydání Win7. Potom velmi rychle odepíše jak XP, tak Visty, a bude naplno propagovat pouze Windows seven.
24.12.2008 00:31:20   62.77.109.xxx 00
mě na Aceru Aspire Vista běží,ale musel jsem odstranit veškeré komponenty od Symantecu (Norton), ten si sebral veškerou paměť .
23.12.2008 15:31:10   88.103.158.xxx 11
Oba dva názory jsou správný.Aspoň podle mého názoru.
23.12.2008 15:45:54   92.243.193.xxx 50
No myslim ze eee apod tvori moc malou cast trhu, tucnak jestli to da tak na kondici windows moc zalezet nebude, problem je spis s vistou dle meho, jako developer je pouzivam od 03/2007 a musim rict ze i pro mne je tam spousta veci nepochopitelnych, jakoby podvojna prava a podobne veci ktere umi udelat z bezne akce velke dobrodruzstvi obzvlaste sitovani muze byt legrace
23.12.2008 15:50:49   193.108.106.xxx 30
e eee apod tvori moc malou cast trhu jak vidíte tak to "malá" je takové množství netbooků které by jaký jiný plnohodnotný NTB mohl závidět. Ne zas tak nepodstatná část trhu to není a možná se to ještě poroste.
23.12.2008 16:04:50   79.173.150.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.12.2008 16:21:55   89.203.134.xxx 08
uplne jednoduchy u XP se totiz nepocitalo s tak velkou Operacni pameti (oper. pamet neni to same jako ram). maximum co xp mohou pouzivat je cca 3,5GB OP
23.12.2008 16:26:26   77.247.224.xxx 616
Tiez si myslim, ze su Visty vyborny system. Zvysene naroky na system su opodstatnene, ved je uz rok 2008 (a coskoro 2009). Kto dneska nema aspon 1.5 GHz procesor a aspon 512 MB RAM? Dovolim si tvrdit, ze aj hocijaky novy kancelarsky pocitac tych 512 MB RAM ma, a da sa s tym na Viste fungovat bez problemov, pravdaze pokial na tom nechcete hrat Crysis, to by vam vsak nebezalo ani na XPcku.

Najviac sa mi na tom paci ta sranda s pre-loadovanim aplikacii, vsetko je svizne, rychle. V XPcku ked daco spustam "za studena", tak si to chvilku povrci, potom sa to chvilku nehyba a az potom daco nabehne. Na Viste je to okamzite, pokial sa ta aplikacia pravidelne pouziva.
23.12.2008 16:45:18   195.47.0.xxx 44
vsak oni TI zaprisahli odpurci vist utrou, protoze ac se vetsina ohani tim ci onim na vistach, nejvic je stve nove ovladani, vizualni stranka, rozvrzeni a to se jen tak menit nebude ani v novych winech.

je to asi tak stejne jako stare a nove OFFICE. Kdo malo dela s 2007 nadava, kdo byl nucen delat denne, tak ted uznava nove moznosti ovladani, funkci offce2007.

23.12.2008 19:23:51   83.240.99.xxx 00
No vidíš, mně třeba naopak štve, že těch změn je na Vistách příliš málo.
Tak málo, že se mi za ně nevyplatí dát peníze. Až budu mít 8GB RAM, pak si koupím ... voila ... doufám že nástupce Vist.
24.12.2008 01:16:28   85.207.94.xxx 14
Nevadi ovladani, ci vizualni stranka, ale nezvyknem si na vjecne pady systemu, rikalo se ze SP1 vse vyresi, ja pozoruji tak 20% uspesnost ze se jim to povedlo. Pokud mi system pojede bez problemu, 7dni v tydnu 24 hodin denne aniz bych musel restartovat PC, tak si Vistu zamiluji taky, vzdyt je tak krasna a vcelku i jednoducha
Ale zatim bych ji dal za 5! na stupnici spolehlihosti od 1 do 5
A ze tu nekdo pise ze je rychlejsi? Kde?
nemam zadny masloStroj, ale v XP si mohu kde co zakazat abych opravdu pouzival PC jen k ucelu jaky chci, a Vista? Zakazi tohle, nejde, dobre tak co jinou vec co nepotrebuji k praci ani tahle nejde zakazat?! A kdyz se uz podari to nejak nastavit..........potvurka asi po hodine si zvpomene ze dlouho nekontrolovala nejakou aplikaci (kterou jsem vypl) a sek! nic cekam............ nasledne musim natvrdo restartovat PC protoze jinak to nejde!
O ztracene praci nemluvim!
Je mi jedno jak to vypada, at to chunguje kdyz za to zaplatim! Kavovar si taky nekoupim abych si delal kafe v konvici!
Hezke Svatky
23.12.2008 16:43:50   80.188.235.xxx 33
Pokud mas Vista 32bit tak je ti stejne 8GB Ram akorat na paradu. Jedinej rozdil mezi XP a Vistou je ze Vista je umi ukazat. Jinak kazdej 32bit system umi pracovat jen s 4GB ram a to do ni pocita i VGA pamet. Ume doma je to to samy v blede modrym. Mam 4GB a ukaze me jen zhruba 3,54GB DDR II + 512mb GDDR IV. Stejne se nikdo z nas prechodu nevyhne. Ja se to snazim akorat oddalovat a tucnak je pro me nepouzitelnej paaaac jsem uzivatel a chci si sednout a delat. ne sednout a pul dne premejslet jak rozjet treba scanner.
23.12.2008 16:48:35   195.47.0.xxx 24
souhlas ala tucnak. A ohledne tech vist jen skoda, ze vice uzivatelu nevyzaduje 64bit. Cena stejna, funkcnost pro ne take.

Jedinej problem, ktery sem napr. naposled zanznamenal byla jista nekompa. u AutoCadu 64bit verze, nicmene prirozene chyba na strane autodesku ne MS. Ale to se nam do kramu nehodi, protoze jak znamo MS fuj, O2 fuj atd. ...
23.12.2008 23:23:26   62.240.184.xxx 00
ono s tema 64bit je to slozity, ja sem si taky uzil docela srandy, protoze 64bit treba Gentoo nebo Debian neni to samy/podobny, jako treba RedHat/SUSE... problem je v knihovnach. Takze Oracle x86-64 na debianu-x64 proste nerozjedete kvuli chybe pri linkovani sitovych komponent.
Ale je zas fakt, ze Win jsou jedny, ale zas si dovedu predstavit, ze nez nektery veci prepisovat, tak se udela Copy&paste, usetri se cas a chyby pokdu nejsou zcela elementarni se pak opravi az za behu
23.12.2008 16:54:55   77.247.224.xxx 10
Ak silou mocou nechces na Vistu, tak je tu riesenie - XP x64, sam ho pouzivam, stabilita na vybornu, BSOD som videl iba pri taktovani, ale od dosiahnutia stabilnej frekvencie vsetkeho, co som tocil to ide paradne, ovladace mi idu zatial na vsetko, dokonca mi to zozralo ovladace pre x64 Vistu, ale casom vysli aj na XP, inac je to obycajny pouzitelny system rovnako ako XP 32-bit.


A pri Viste x64 nevidim problem, spravil som si z kamarata pokusneho kralika a doslova som mu nanutil Vistu a este k tomu x64 a vsetko mu tam bez vynimky ide.
23.12.2008 17:41:26   82.100.0.xxx 06
Na "starém" PC mám XP,v novém Vistu a nemůžu si na ni v nejmenším stěžovat-běží mnohem rychleji,nepadá,nezamrzá.Jen mne docela mrzí,že spousta dobrých prográmků a her,které se teď nově vydávají,nejsou kompatibilní s Vistou.Jinak stávající licencované programy,poštovní klient,program na fotky pracují bezchybně ve Vistě.Jsem běžný uživatel a orientace ve Vistě mi nedělá problémy...
23.12.2008 17:50:44   88.102.30.xxx 62
Lidi zapominaj na zakladni fci os a tou je pousteni mejch programu, takze os ma zrat hw co nejmin a ten tu mam pro sve programy, jinak visty pro me jako obycejneho uzivatele neprinaseji nic noveho co bych musel mit, snad jenom vyssi naroky (pc mam pro aplikace ne pro os), jinak nejsem nakej zarytej odpurce visty (ale taky si pockam na 7 jak dopadnou a vistu preskocim). Ale jedna vec je u visty fakt na palici (mozna se da vypnout, ale s vistou sem pracoval cca 10 hodin, kdyz to poscitam) je potvrzovani pri kazdy instalaci ci lezeni do nastaveni, kdyz na to kliknu tak to asi chci udelat a ne aby me to zdrzovalo dotazem opravdu chcete pokracovat (je to pri kazde isntalaci).
23.12.2008 17:51:13   88.102.30.xxx 24
Lidi zapominaj na zakladni fci os a tou je pousteni mejch programu, takze os ma zrat hw co nejmin a ten tu mam pro sve programy, jinak visty pro me jako obycejneho uzivatele neprinaseji nic noveho co bych musel mit, snad jenom vyssi naroky (pc mam pro aplikace ne pro os), jinak nejsem nakej zarytej odpurce visty (ale taky si pockam na 7 jak dopadnou a vistu preskocim). Ale jedna vec je u visty fakt na palici (mozna se da vypnout, ale s vistou sem pracoval cca 10 hodin, kdyz to poscitam) je potvrzovani pri kazdy instalaci ci lezeni do nastaveni, kdyz na to kliknu tak to asi chci udelat a ne aby me to zdrzovalo dotazem opravdu chcete pokracovat (je to pri kazde isntalaci).
23.12.2008 18:16:21   77.247.224.xxx 11
samozrejme ze je riesenie, start > run > msconfig > tools a tam mas zalozku UAC, tu staci vypnut a neotravuje

btw. kto vymyslel takuto ch*jovinu, tak tomu by som ruky polamal, este ze to ide vypnut
23.12.2008 18:48:35   194.213.212.xxx 12
To je proto ze kazdej retart je ve Windows prihlasenej jako admin tudis dokaze pripadna chyba uzivatele zpusobit mnodem vetsi skodu nez kdyz je prihlasenej jako beznej uzivatel.

P.S. povazuju 80% uzivatelu PC za retardy.
23.12.2008 23:15:10   88.103.231.xxx 00
Vypnout to samozřejmě jde. Já to dělám přes user account control. Problém tohohle řešení je, že mi zase vedle hodin pořád vyskakuje výstraha zabezpečení widlí. Předpokládám, že to ae taky půjde nějak nastavit, jenom s Vistou nedělám tak často, aby mi to stálo za hledání.
24.12.2008 13:28:28   62.209.237.xxx 00
kdyby si to chtel vypnout tak je to v centru zabezpeceni kde mas dalsi nastaveni zabezepceni a tam das vypnout rizeni už. uctu
23.12.2008 18:02:20   88.81.71.xxx 00
Microsoftu to moc nevadí. Za rok vyjde Windows 7 a ti co dnes kupujou Win XP si koupí taky sedmičku krátce na to. Už jenom kvůli podpoře a vydávání nových updatů.
23.12.2008 20:29:51   89.24.6.xxx 01
za rok těžko, možná možná rok a půl a to EN verze CZ verze cca 2 roky.
23.12.2008 20:49:49   88.81.71.xxx 10
Nemluvil Gates o tom, že by to mohlo vyjít už v červnu 2009? To je za půl roku. Nejpozději to vyjde kolem počátku 2010. Česká verze tak o měsíc později.
23.12.2008 20:52:18   88.81.71.xxx 00
Leda že by byly nějaké hodně velké odklady, což neočekávám. Už jenom podle toho, že Beta W7 byla daleko dodělanější a odladěnější než Vista RC2
23.12.2008 22:09:55   81.92.155.xxx 00
Beta neexistuje, bude vydana az v polovine ledna. Doted to byl jakysi testovaci hybrid. Jsem zaregistrovanej jako betatester, tak o tom neco vim :grin
24.12.2008 09:33:53   88.81.71.xxx 00
Všude jsem četl, že se jednalo o Betu a to jsem o tom už pár článků přečetl. Ale budiž. Tím spíše to o něčem napovídá. Pokud W7 preBeta byla kvalitnější a optimalizovanější než Vista RC2, tak už je velmi nepravděpodobné, že by mohlo přijít nějaké velké zdržení.
Ten, co si dnes koupí Win XP, ta si za půl roku/rok koupí W7. Microsoftu to vadit nebude
23.12.2008 20:29:52   89.24.6.xxx 01
za rok těžko, možná možná rok a půl a to EN verze CZ verze cca 2 roky.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

102 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.