Hlavní stránka Hardware Disky /CD /DVD /BR 45nm Phenom se zřejmě opozdí a letos nevyjde
45nm Phenom se zřejmě opozdí a letos nevyjde
autor: Z. Obermaier , publikováno 25.8.2008
Internetem se šušká, že AMD má s výrobou 45nm procesorů Phenom s jádrem "Deneb" problémy, a nestihne letošní uvedení. Nových čipů se dočkáme asi až příští rok.

Podle optimistických odhadů, měly první čipy Phenom vyrobené na 45nm výrobním procesu přijít již v listopadu. Podle některých zdrojů, blízkých výrobcům desek - kteří se málokdy mýlí, uvedení AMD letos nestihne. Pokud se prý nějaký Phenom s jádrem "Deneb" skutečně objeví letos na pultech, půjde o čip s taktem kolem 2,4GHz. Tedy žádný "Core 2 killer na 3GHz". O důvodu spoždění se spekuluje, ale za vším hledejme peníze.

Zdroje hovoří, že pokud by AMD mělo skutečně v Q4/08 nové čipy uvést, muselo by je již nyní distribuovat výrobcům desek a počítačů. To se ale neděje, a žádný z hlavních Tchajwanských producentů své "Deneby" dosud nemá. To nevěstí nic dobrého, a znamená to jediné - s 45nm výrobou jsou asi problémy, a nedaří se dle plánu. Ostatně se není čemu divit, i takový gigant jako Intel měl dlouho se 45nm produkcí potíže ...

Pokud se skutečně nové 45nm Phenomy nepodaří uvést, bude to možná poslední hřebík do již téměř zatlučené rakve bývalé hvězdy procesorového nebe. Stávající procesory nejsou zajímavé, ani přes nízkou cenu - a nikdo je nekupuje. Už jen poslední věrní, očekávají 45nm čipy s nadějí. 45nm Phenom bude jen stěží soupeřit s Core 2, a na výkon a možnosti Nehalemu bohužel nemá šanci dosáhnout ... blíží se opravdu konec legendy?

 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.8.2008 17:19:39   212.111.18.xxx 72
Pěkný obrázek
25.8.2008 17:26:41   62.177.125.xxx 120
Žádné obavy, AMD to ustojí. Deneb/Shangai půjde s výkonem mírně nahoru, ale hlavně spotřeba klesne.

Ono se nakonec ukáže, že koupě ATI byla dobrá volba: Radeony HD4xxx zaujaly a mírně vydělavají, v 1. polovině roku tu už budou HD5xxx (vyráběná 40nm), které (díky výkonu) přinesou i vyšší zisky. A také je tu i nadějný Fusion.

Ale s procesory je to bída, neboť K11 je v nedohlednu: má být vyráběna 32nm procesem - a mají-li problémy s 45nm procesem... Skoro to vypadá, že se K11 objeví současně se Sandy Bridgem (Q4/2010).
25.8.2008 20:23:47   89.102.207.xxx 30
problemy nemaji, udajne se jedna o nesmysl Fudzilly (klasickej bulvar no). Pry ale budou drive Deneby nez Shanghaye, proto je nemaji velci partneri (serverovy trh).
Sam verim, ze Deneb se objevi na prleomu rijna/listopadu s frekvencema do 2.8GHz (pristi rok vyssi frekvenci FX verze).
25.8.2008 20:29:08   89.102.207.xxx 10
jetse k tem problemum, ztezi bude problem s vyrobou temer stejne architektury stejnym typem procesu vyroby (max dodavky vuci poptavce). Navic Deneb uz ma rok existence v prvni revizy skoro, takze na testy bylo more casu.
25.8.2008 17:36:11   147.251.211.xxx 24
Koniec AMD to urcite nebude, pretoze este stale mozu predavat procesory pre servery. Ale na to aby sa na desktopoch vratili do stavu z obdobia Athlonov 64 a X2 by sa musel stat zazrak sucasne na strane AMD (pozitivny) aj na strane Intelu (negativny), uz od zaciatku uvedenia Phenomov patri cela ponuka AMD k low endu (top model stoji 4800 kc? wtf?) takze na svoj dalsi vyvoj si desktopove modely nezarobia
25.8.2008 17:50:09   92.60.57.xxx 264
Docela odvazne tvrdenie ze AMD procesory uz nikto nekupuje. Dokonca to uz hranici s carodejnictvom
25.8.2008 18:16:02   194.213.42.xxx 73
No jo, Hlavně v supermarketech to trhá pulty. Lákadlo levného dvojjádra funguje. Ten problém není, že AMD nikdo nekupuje, ale že AMD z té koupě nic nemá...
26.8.2008 06:02:00   81.19.4.xxx 152
Každou koupí AMD platformy pěkně vydělává na čipsetu AMD a grafické kartě AMD :-) A zapomeň na to, že prodejem CPU jen prodělává, zadarmo je nerozdává. A jelikož prodej čipsetových sad pro AMD platformu jednoznačně roste a vytlačuje Nvidii, tak poměrně logicky lze také usoudit, že roste i prodej CPU, protože "rohlíky" do těch boardů s čipsetem a grafikou AMD místo procesorů určitě nikdo nestrká a Intel CPU tam "ne-pa-su-je". :-) jen tak mimochodem, za poslední měsíc stouply akcie AMD o cca 38%, to je pro obchodníky s akciema kauf století, vydělat za měsíc 38%. Intel ani Nvidia ani o procento, Nvidia je momentálně na skluzavce směrem dolů. P.S: OBR opět exceluje, pokud je zajímavých a výkonných novinek AMD na trhu už příliš, je potřeba vypustit pro zachování IMAGE Intel/Nvidia nějakou tu super křiváckou KACHNU :-)
26.8.2008 11:59:05   194.213.43.xxx 01
Pořád je daleko víc lidí, kteří upřednostní čipset Intel a GK Nvidia (poměr Intel/AMD je cca 80:20 - takže takový souboj Davida a Goliáše). Ale že to s čipsety Nvidia na desktopech nevypadá moc dobře se shodneme, nikde není ale psáno, že se to nemůže změnit.
26.8.2008 13:45:02   81.19.4.xxx 00
Tak to bych rád věděl jak, Intel ani AMD už Nvidi pro čipsetový trh nepotřebují, takže ji tam ani logicky nebudou podporovat, tedy chtít. Poměr 80:20 je stálý a v pořádku, AMD je více, než 4x menší, než Intel a přesto drží skoro 20-25% trhu (servery lépe, desktop hůře). To je rozhodně úspěšné tažení napříč procesorovým trhem pro takového prťavce, jakým AMD je.
26.8.2008 15:25:12   90.176.102.xxx 00
Hodnota Intelu je 128,46 mld USD
Hodnota AMD je 3,62 mld USD

Intel je tedy 35,49x větší a měl by blíže tomuto podílu i vyrábět.
25.8.2008 17:57:17   217.118.97.xxx 221
Super prispevok od super autora. Co nato povedat?
25.8.2008 18:14:30   194.213.42.xxx 131
Pane Obermaiere - PCTuningu opět klesá sledovanost, hoď tam zas nějakou mírně skandální novinku, která bude v mezích trpělivosti čtenářů pobuřovat."

:-) Asi mu zase vyhrožuje investor serveru...
25.8.2008 20:05:56   217.145.199.xxx 415
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.8.2008 06:04:13   81.19.4.xxx 52
Pánešek zásadně nesleduje poslední události, nejen Nvidia dostává od AMD v posledních měsících pěkně na pudelku :-) Jedinej, kdo tu nemá co nabídnout, je pánešek :-)
25.8.2008 18:53:23   78.99.200.xxx 3430
No tak demence zázračne nekončí a autor nám stále dokazuje, že bude zachádzať stále ďalej a ďalej a písať tu ešte väčšie (s prepáčením) sračky... Ako bez urážky, ale tento článok je na 90% samý blábol a jediným autorovým úmyslom je donekonečna ponižovať firmu AMD/ATI. GJ - len tak ďalej a onedlho to tu môžte premenovať na "Gay Party odporcov AMD" ;) (btw nezabudnite môj príspevok zmazať...vymykalo by sa to pravidlám "pána obra")
25.8.2008 19:02:36   82.100.3.xxx 81
Perla! Prosim odkaz na zdroj! Tomuto říkám ''objektivní'' článek.
25.8.2008 19:03:57   85.216.157.xxx 72
OBR ako ho pozname...

...asi mu nechceli dat 4870x2 "nadomou"
25.8.2008 19:11:20   85.207.3.xxx 71
Po přečtění textu sem se ani nedíval kdo to psal bylo mi to hned jasné OBR :-)
25.8.2008 19:22:53   90.177.223.xxx 30
Kdy se na PCT objevi test levnych desek s P45? Slibovali jste jej uz asi pred mesicem, ale skutek utek. Chapu, ze tu ted bylo dost prace s testovanim novych Radeonu, ale tim se ted zabyvaly snad vsechny podobne zahranicni weby. Naopak, test lowendovych MB s novym chipsetem P45 nikdo neudelal, tak by PCT mohl byt alespon v tomto prvni.
25.8.2008 19:49:47   193.165.228.xxx 00
Možná už má všechny potřebné hodnoty naměřeny, jen je potřeba je "nějak" přepočítat na procenta a hodit do grafů.
26.8.2008 10:30:47   193.86.31.xxx 10
Obesel bych se i bez procent, stejne to z vetsi casti budou rozdily na urovni chyby mereni. Ale co bych ocenil by byl dobrej popis jednotlivejch modelu, zminka o tom, jak hrejou, jak jsou stabilni, zda jsou bezproblemovy, pripadne kde to s nima hapruje... Provereni odlisnosti oproti ostatnim (dost me zamrzel popis P45DQ6, kde ohledne pridavnyho radice misto provereni proklamaci vyrobce padl jen naprosto banalizujici odhad, byt slo o neco, co tu desku docela dost odlisuje od ostatnich) ... no nic, necham si zdat nebo budu doufat v rozumnejsi recenze nekde jinde (.
25.8.2008 19:52:10   85.132.178.xxx 40
Prosím o odkaz na "šuškání" děkuji.
25.8.2008 20:04:32   88.102.103.xxx 70
Pane Obermaier,jiste jste inteligentni clovek,to se Vam uprit neda.Ale kdyz vam to nevyslo s trhacem asfaltu zelenych dalnic,tak to zkousite uz i u procesoru?AMD...ATI Vam musi delat opravdu velke starosti..velke... S Pozdravem, Vas cerveny Dusan
25.8.2008 20:16:22   88.208.93.xxx 91
Nevím jak jste přišel na blábol že AMD procesory nikdo nekupuje.Sice chápe kdo a co jste ,ale co je moc to je moc...
http://www.idc.com/getdoc.jsp;jsessionid=SUKG3PAYHMNICCQJAFICFFAKBEAUMIWD?containerId=prUS21385508

Tedy AMD drží na desktopu slušných +-25%.Zajimavé je taky to že AMD slušně rozjelo prodej Phenomu X3 do OEM.Ostatně oni ač to moc rád neuslyšíte neprodávají špatně ani v konečném prodeji.Ostatně není se čemu divit při pohledu na povedené chipsety AMD v nemalé míře s integrovanou grafikou kde AMD totálně drtí Intelácký integrovaný odpad.
A výkon.Na to jak je K8 letitá drží krok,K10 je někde i lehce výkonnější než konkurence.Tedy omezte výroky Ulhánova typu,škodíte pouze a jenom sobě potažmo webu...
25.8.2008 20:18:40   88.102.103.xxx 10
Phenom 45 v listopadu
25.8.2008 20:26:30   89.173.133.xxx 52
Nechapem len preco sa vsetci nad tym tak vzrusujete ? Ak tento prispevok dopadne v konecnom dosledku tak, ako vsetky ostatne spekulativne prispevky od tohoto autora, tak AMD ma do konca roku obsadenych 50% trhu (nedalo mi) ...
25.8.2008 20:41:29   90.176.102.xxx 42
Nehalém mešká 6let a Intel to nepoložilo

19. 12. 2002 https://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=3429&Itemid=28&limit=1&limitstart=2

HyperThreadingu patří budoucnost, zpracovávání dvou vláken naráz je základem multitaskingu a budoucnost patří aplikacím, které budou spolupracovat paralelně. Ale pozor, HyperThreading je technologie v plenkách, která příliš do Pentia 4 nepatří, protože tento procesor pro tuto technologii nebyl konstruován (nebo jen částečně). Přínos tady je, ale není nijak zázračný a HyperThreading je lehce nekompatibilní s některými staršími aplikacemi. Pro tuto technologii nastane chvíle uvedením procesoru Intel Nehalem (osmá generace procesorů Intel), který bude postaven na zpracovávání několika programových vláken. HyperThreading bych přirovnal k anti-aliasingu, který v prvních kartách mohl být použit jen částečně, ale časem s příchodem nové generace čipů se dostal na vyšší úroveň (a byl pak i mnohem využitelnější). Také nesmíme zapomenou, že HyperThreading bude mít možná ve svých procesorech i AMD, protože ho má už několik let patentovaný.


25.8.2008 21:11:40   84.42.160.xxx 42
Hyperthreading v žádném případě neznamená zpracování dvou vláken naráz, ale znamená to, že dvě vlákna se dělí o jedno jádro, fakticky se tedy brzdí navzájem a projevilo se to na již na P4. Je to slepá ulička a nikdo to nechce a v Nehalemu to jistě půjde vypnout, jinak je to neprodejné. Má to význam pouze na speciální aplikace. Intel to implementoval jenom z toho důvodu, aby udělal dojem, ono to totiž moc nestojí.
25.8.2008 21:36:46   84.42.160.xxx 11
Ještě link na typický test z doby, kdy na nás Intel zkoušel Hyperthreading, myslím, že to hovoří za vše:

http://www.tomshardware.com/reviews/upgrading-hyper,637-7.html

http://www.digit-life.com/articles2/pentium43ghzht/index.html
26.8.2008 10:44:16   193.86.31.xxx 03
No, vykon nedodaval, ale co si vzpominam, tak byl uzitecnej ve chvili, kdy clovek nejak vytizil stroj. Bez HT se staly okna silne zatizenejma a skoro se s nima nedalo hnout, nez se to dokoncilo. S HT dokazal procesor delat bokem i na mensich vecech, proste si udelat prostor pro neco s mensi prioritou. Takze v praci bez HT jsem po pusteni komprese ve VDubu s vyssi nez zakladni prioritou mohl akorat cekat na dokonceni, protoze windows skoro nereagovaly, tak doma s HT jsem si mohl treba jakztakz brouzdat po siti a neco cist.
Nechci rikat, ze to davalo vykon, ale urcity vyuziti tam bylo. U nehalemu mi to nicmene prijde skoro zbytecny.
25.8.2008 21:40:39   89.173.23.xxx 20
Prave dnes AMD podpisalo dohodu o predaji DTV divizie Broadcom-u za 194 mil USD
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543~127711,00.html

p red 5 dnami predali v secodnd ghande ruskom litografocke linky 6 rocne za 132 mil USD
http://www.pcworld.cz/pcw-redakcni-blok/AMD_prodalo_vyrobni_technik u_FAB_30

a ich strata v Q2 bola bez toho, co predali 270 mil USD
http://secfilings.nyse.com/filing.php?doc=1&attach=ON&ipage=5813894& rid=12
na zaklade toho sa v Q3 aj Q4 ocakava zisk alebo nulovy vysledok AMD, kedze Broadcom zobral 530 kmenovych zmestnancov AMD + uradnikov k nim.
to je uspora k 30 mil USD /rok



26.8.2008 06:56:11   81.88.143.xxx 30
Fotoba, ja ta zeriem... len nepis "nulovy vysledok" ale "vyrovnana bilancia", to znie lepsie
25.8.2008 21:51:48   90.176.102.xxx 21
Jinak je vše zde http://www.federmann.cz/index.php/amd/38-ostatni/179-aktualni-d ni-v-amd-podruhe
26.8.2008 12:36:40   82.99.169.xxx 20
No. Já se spíše divím, kde to pako Obermaiera vyhrabali. Kde jsou ty časy, kdy pro PCT psali Petr Orel nebo Jan Dudek? Proti nim si nikdo nedovolil mít jedinou námitku, protože se všichni báli, že by je zadupali svými znalostmi hluboko do prachu. Ale na Obermaiera si každý dovolí otvírat hubu a ani se nikomu nedivím, protože svými názory a znalostmi je to jen šedý průměr a jeho zařazení k táboru Intel/nVidia je zřejmé. To u Orla ani Dudka by jejich zařazení nebyl snad schopný nikdo odhadnout. A v tom byla jejich profesionalita. A ne takový amatérizmus, který předvádí her Ober.
25.8.2008 23:04:59   81.201.60.xxx 60
Po internetu se suska ...
Boze, proc sem pisou clanky lidi na mentalni urovni ublizenyho decka, co chce videt jedinou konkurenci vsemocneho intelu zadupanou hluboko do zeme?
25.8.2008 23:21:14   84.42.155.xxx 70
Asi tak nějak, si zas Obr vycucal z prstu něco tendenčního. Nechápu co komu na AMD vadí, jen díky němu nekupujete C2D za 8000,- ale za 3500,- !
To samý ATi, kde by byly ceny GTX 260 a 280, kdyby HD4000 nebylo drsnou konkurencí jak výkonem tak cenou..?!
25.8.2008 23:56:15   79.127.176.xxx 21
Proboha co jsou to za kecy, ze AMD nikdo nekupuje, kam ten clovek na ty kecy chodi. AMD se prodava skvele, ne-li lepe nez intel. A to pro dva dobre duvody, cena, vykon. Nechapu tu zast k AMD-ATI. Vy ano ?null
26.8.2008 07:59:44   84.16.40.xxx 20
"AMD se prodava skvele, ne-li lepe nez intel" Intel ma obsadenych cca 75% trhu, AMD cca 25%...
26.8.2008 12:39:16   82.99.169.xxx 00
Tudíž je každý čtvrtý prodaný procesor od AMD. Tak jak někdo může napsat, že se téměř neprodávají?
26.8.2008 06:18:33   81.19.4.xxx 241
Už několikrát jsem oficiálně odsuzoval Vaše osobní komentáře. Do profesionální novinařiny Vaše názory nepatří. Nás nezajímá, co si myslíte, máte nám předkládat fakta (ne dohady a kachny), váš poslední příspěvek je pravým opakem s vyslovenými nepravdami o "nulovém" prodejí viz nikdo nekupuje. Podívejte se alespoň na statistiky a kvartálové výsledky, když už si cucáte příspěvky vyloženě z prstu. Uvědomte si, že tu nepíšete děckám do školky, ale že jsou tu čtenáří, kteří často o problematice vědí mnohonásobně víc, než Vy. Tak se podle toho prosím chovejte a ne-kur-vě-te tenhle portál hloupými příspěvky. Děkuji za všechny.
26.8.2008 12:43:11   82.99.169.xxx 10
Souhlas. Ušetřil jsi mě psaní. Něco podobného jsem mu chtěl napsat taky. To je otřesná úroveň co teď předvedl. Takové bláboly ať si píše na nějaký trapný blog pro nějaké puberťáky, co nemají o počítačích ani páru a ne na solidně se tvářící web PCTuning.
26.8.2008 07:43:40   78.99.120.xxx 91
Dnes je taká doba, že ludia na zbytočnosti nechcú dávať kkopec prachov. Počítač je pre kopec ludí zbytočnosť. Viac menej ho chcú len kôli internetu a preto sa AMD platforma predáva dobre. Bežným luďom je jedno čo majú doma, len nech to je lacné a hotovo. Kombinácia AMD Athlon X2 4850e + ASUS M3A78 EMH HDMI stojí dnes 3700,- Sk a to je podla mňa super cena. Konkurencia za tie peniaze taký výkon nemôže ponúknuť.
26.8.2008 12:59:38   82.99.169.xxx 00
AMD Athlon 64 X2 4850e + Gigabyte GA-MA78G-DS3H taky sympatická kombinace za 3200,- Kč.
26.8.2008 11:54:47   194.213.43.xxx 16
Opravdu se dobře bavím ..AMD procáky se hodí dneska jen do vysloveně lowendových strojů na prohlížení internetu. Pro herní nasazení je tady daleko lepší Core2Duo nebo quad. Ale skalní příznivci AMD si nic jiného stejně nekoupí. Jinak také nehci aby skomírající AMD-Ati úplně chcíplo protože konkurence je zdravá. Bohužel s tou konkurencí (alespoň imaginární) to bude jen do vydání Nahalemu.
26.8.2008 13:01:38   193.84.46.xxx 10
po herní použití stačí defakto jakýkoliv 2 jádrový (a dost čato i jednojádrový) procesor s frekvencí 2,5GHZ a výše.
26.8.2008 14:09:47   195.113.106.xxx 00
To si troufám nesouhlasit. Rozdíl mezi X2 4800+ a C2D E8400 (oba mé procesory) je v některých hrách velice markatní. Z vlastní zkušenosti World of Warcraft, mnohdy 2x více fps na Intelu než na AMD (20-25 fps vs. 60 fps).

Ale je jasné, že některé hry jsou výkonu CPU nezávislé.
26.8.2008 13:10:50   82.99.169.xxx 00
Nehalem, Nehalem, ... ... každý mluví o Nehalemu, ale nějak zapomínáte, že si ho my obyčejní smrtelníci nejdříve koupíme až tak za rok, až se objeví jeho neserverová(levnější) verze, která půjde dát do hodně levnějších(neserverových) desek. Takže je ještě rok času na zatloukání hřebíků do rakve AMD.
26.8.2008 13:49:56   81.19.4.xxx 51
Moje trapně výkonné CPU AMD X2 5000 (za trpanou cenu) zdolá veškeré současné hry na rozlišení 1650x1080 na výbornou a moc se nezadejchá. Podstatný je výkon grafiky a systému celkem. Pro herní nasazení už totiž CPU dávno vůbec není důležitým prvkem a hry naopak v pohodě fungují i na low-endových procesorech. Pánešek trochu zaspal dobu a realitu :-)
26.8.2008 14:11:12   195.113.106.xxx 01
Nesouhlas, rozhodně to neplatí o všech hrách, viz můj příspěvek výše. Záleží na tom, co člověk hraje.
27.8.2008 07:33:03   81.19.4.xxx 20
Jo, vyjímka se vždycky najde, ale 99 ze 100 je realita. Tak proč blbnout s hypervýkonným CPU, když to ale vůbec není potřeba.
26.8.2008 13:52:08   78.99.120.xxx 20
Nehalem nebude žiaden predajný hit. Bude neskutočne drahý a tým pádom pre mnohých nedostupný. Páni len aby nás nový phenom neprekvapil. A mimochodom takéto žvásty tu kolovali aj pred vydaním rv770. Pár jedincov tu kydalo a hovorilo, že AMD maximálne zrovná krok s G92. A teraz vieme ako to dopadlo. Nikdy nekrič hop, kým nepreskočíš.
26.8.2008 14:16:52   195.39.92.xxx 00
...a aj potom sa najskor pozri, do coho ze si to vlastne skocil..
26.8.2008 14:36:14   88.101.44.xxx 00
Fotoba: Clovece ty jsi schopnej zaspamovat pulku ceskyho/slovenskyho internetu faktama o AMD,akorat neuvazujes nad jednou veci - AMD rozprodava svoje divize a to jsou jednorazovy penize,nejakych 200mil dolaru nejsou pro firmu jako AMD dostuone finance na moc dlouho,je silne zadluzena a tyhle penize maji mozna tak na zaplaceni uroku/mezd atp.Az AMD nebude mit na prodej zadny divize,co bude delat?Opet se rozdeli na ATI/AMD a AMD bude na prodej...Myslim ze nejsem daleko od pravdy kdyby ji koupila nVidia.
26.8.2008 15:32:35   90.176.102.xxx 00
AMD bude pouze prodávat své vynikající výrobky GPU, čipové sady a brzy nebude stíhat ani procesory a Nvidie je mi upřímně líto, ta ma na mále GPU se nedaří a čipové sady již nikdo nechce a X86 licenci nezíská...
26.8.2008 16:00:13   88.101.44.xxx 11
Ing Bohumil ... : No ja bych se na to podival jinak,nVidii se nedari cca tri/ctyri mesice a penez ma podstatne vic nez AMD a pokud by nVidia koupila AMD tak ma licenci jistou,o to bych se rozhodne nebal,protoze by tim nVidia ziskala patenty AMD a AMD ma patent na X86-64 coz ma Intel od AMD takze licenci by mela urcite protoze Intel se od X86-64 nemuze odstrihnout,spis nVidia by svym zpusobem mohla kaslat na X86-32 a 16,aspon by se to pohnulo dopredu s kompletnim presunem na 64bit :-)
26.8.2008 18:00:09   80.242.33.xxx 20
nVidia nemoze AMD kupit z dvoch dôvodov:

1. licencia x86 je neprenosna, t.j. keby nVidia kupila AMD tak licencia pada
2. kedze AMD vlastni aj ATi, tak by to protimonopolne urady zakazali

Tot vse
26.8.2008 19:23:40   90.177.115.xxx 01
Loki: Prijde mi ze ctes jen co chces - psal jsem ze pri prodeji AMD by urcite doslo k rozdeleni na samostatne ATI a samostatne AMD - ATI by jelo dal jako driv a AMD by bylo na prodej - to by antimonopolnimu uradu nevadilo a Intel by nVidii licenci musel dat i kdyby nechtel - nemel by jinou moznost,protoze nVidia by tim padem mela v kapse patent na X86-64 bez ktereho se Intel neobejde :-)
26.8.2008 19:31:46   90.177.115.xxx 01
Jeste dodatek - prodej samostatne AMD mi prijde jako nejvic pravdepodobna varianta - chipsety pro AMD nVidia ma,AMD nebude zase tak draha vzhledem k dluhum a pokud nVidia slibi veritelum AMD aspon urcitou sanaci dluhu,vyjde mi to velice realne.Intelu by tim nVidia vcelku vypalila rybnik...A to jsem fanda Intelu/nVidie,s AMD/ATI nesimpatizuju,nicmene chapu ze AMD nesmi/nemuze prestat vyrabet CPU uz z mnoha duvodu - znamenalo by to i velky problem pro Intel.
27.8.2008 07:46:52   81.19.4.xxx 40
Ty jsi opravdu vizionář co se zbláznil :-) Proč by proboha AMD mělo prodávat, nebo oddělovat ATI? Vždyť by ATI sama nepřežila ! Jen sloučením s AMD jsou právě tam, kde teď jsou. Nvidia je sice bohatá (zatím, ztráty mají stamilionové nejen na akciích a pokud chtějí udržet alespoň něco, čekají je obrovské investice, které už má AMD díky bohu za sebou), ale kromě grafik nemá co prodávat, čipsety a integrované grafiky Nvidia do roka definitivně skončí, AMD už je nepotřebuje a Intel moc nepodporuje, máš vůbec představu jak obrovská ztráta to pro ně bude? A tato situace je nevyhnutná, Nvidia se totiž dostala do velmi zapeklité situace, nemá komu svoje do nedávna lukrativní a výnosné BOARD produkty prodávat. (v tom byl právě ten geniální tah AMD, když koupili ATI). Pak už budou jen výrobcem grafických karet a to sníží jejich příjmy o 2/3 na co byly zvyklí. K rozdělení AMD/ATI a přeprodeji Nvidia není naprosto žádný důvod. AMD si v procesorech pořád drží to, co měla vždycky, zhruba 20% trhu. Dlouhodobě se jí daří v lukrativnějším serverovém trhu. A k tomu všemu má navíc naprosto skvěle otevřený vlastní trh čipsetů, integrovaných a PCI grafik. AMD má před sebou opravdu skvělou budoucnost a příležitost, jakou nikdy neměla ani ve snu.
27.8.2008 08:00:10   81.19.4.xxx 20
....... takže jestli je něco "pravděpodobnější varianta" tak spíše to, že Nvidi koupí Intel, kterému by bez vlastních úspěšných grafických řešení mohlo AMD začít nepříjemně zatápět. Nvidia má svoje dny v souboji proti Intelu a AMD už bohužel sečteny. Ideje o tom, že by mohla NVidia prorazit s vlastním CPU procesorem jsou totiž jen bláhové vize, nic víc.
27.8.2008 13:47:45   212.71.186.xxx 10
Jak jsem napsal Nvidia má prostě smůlu, doby velkých zisků skončily a penízky se prošustrovaly, nyní nezbývá než dělat hodně povyku a zviditelnit se s nadějí, že ji koupí Intel dřív než proti ní postaví své Larrabee, pak by již neměla vůbec žádnou šanci, čipové sady pryč a grafik tak do 30%, tedy desetina původní produkce.

AMD si naopak bude přihřívat polívčičku, když na jejich super čipových sadách běží pouze jejích procesory, jako celek je to mnohem lepší než Intel, zde intelu nepomůže ani větší výkon procesoru, když to potentí čipová sada, zde může AMD získat nadpoloviční podíl na trhu, o grafikách jsem již dávno napsal 60% trhu do konce roku. Serverový trh taky nebude stagnovat, neboť nové procesory poběží ve starých deskách a Intel musí měnit vše.

Pro Nvidii by bylo ještě jedno řešení, že by se přestala s každým hádat a hodně rychle nalezla společné řešení se společností VIA, následně začali tvrdě pracovat na procesorech a grafikách s malým výkonem.

Takto by se na trh dostali tři zdánlivě rovnocenní hráči, všichni by vyráběly procesory, čipové sady i grafiky, kdo nebude mít vše musí z kola ven.
http://www.federmann.cz/index.php/titulka
27.8.2008 16:11:45   78.99.120.xxx 00
AMD je omnoho cennejšou spoločnosťou ako nvidia. To, že majú teraz finančné problémy sa dalo čakať však investovali 4 miliardy doláčov na kúpu ATI. Ak niekto očakával, že sa im taká paleta vráti skôr ako do 5 rokov tak žije asi vo sne.
27.8.2008 07:31:26   81.19.4.xxx 30
Je vidět, že jsi odborník na ekonomii jako z partesu. Kozel v zahradnictví by tě vyškolil. Tady přece nejde o to, vydělat prodejem nějaké divize ty mudrlante, ale prodat ztrátovou divizi, která každý měsíc odčerpává peníze z rozpočtu AMD. Odprodejem neziskových divizí se AMD velmi odlehčí a uvolní. Dělají to naopak velmi chytře a hlavně zcela správně. Přesně takhle se ozdravuje dobře našlápnutá firma. Tvoje vize jsou naprostý blbosti, nemáš vůbec páru o co vlastně jde. Vrať se k rohlíkům.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

107 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.