Články od autora Souček Jiří

Historie společností vyrábějících 3D čipy - díl VI.: S3 Graphics

Téměř každý, kdo měl mezi lety 1994-1999 počítač, vyzkoušel značku S3 na vlastní kůži. Grafické karty této společnosti se montovaly prakticky do všech sestav, přesně odpovídaly požadavkům tehdejšího mainstreamu: slušná 2D akcelerace, podpora pro video, 3D akcelerace a nízká cena. Někdo S3 miloval, někdo nenáviděl, někteří jeho produkty podceňovali, jiní naopak přeceňovali. A pravda byla jako vždy někde uprostřed. S3 připomínala rozjetý vlak, netrvalo ani pět let od založení a řadila se mezi nejúspěšnější. Co se pokazilo? Proč už S3 není mezi elitou 3D-grafického průmyslu? To vše se dočtete v dnešním dílu našeho seriálu.


Historie společností vyrábějících 3D čipy - díl V.: Matrox

Matrox byl podobně jako S3, jednou z nejoblíbenějších značek poloviny devadesátých let. Obě měly řadu stálých zákazníků a pro obě nebyly začátky 3D procházka růžovou zahradou. V dnešním díle se podíváme, jak se s deseti lety 3D akcelerace dokázala společnost Matrox poprat. V příštím díle se můžete těšit na S3.


Ticho před bouří - grafický trh před vydáním R520

V posledních týdnech se událo mnoho nového, a protože ze všech stran přicházejí více i méně důvěryhodné zprávy o plánech nVidie a ATi, pokusím se v tom udělat trochu jasno a "oddělit zrno od plev". V dnešním článku dále najdete přehled nového hardware a technologií, které nVidia a ATi uvedly, návod pro zprovoznění transparentního anti-aliasingu na současných Radeonech, dvě schémata čipu R520, informace o aktuálních ovladačích nVidie a mnoho dalších zajímavostí.


nVidia: Řekneme vám pravdu o ATi CrossFire

Koncem května letošního roku uvedla společnost ATi technologii nazvanou CrossFire, konkurenci pro nVidia SLI, která měla podle slov ATi nabídnout zákazníkům více než jen navýšení výkonu v osmdesáti hrách podporovaných konkurencí. Uvedení hardwaru pro CrossFire je naplánováno na druhou polovinu tohoto měsíce, a tak není až takovým překvapením, že krátce před tímto datem vyjádřila nVidia na CrossFire svůj názor.


Historie společností vyrábějících 3D čipy - díl IV.: nVidia

Dnešní díl našeho seriálu bude kompletně věnovaný společnosti nVidia a jejímu více než desetiletému působení na trhu s grafikou. Dozvíte se mimo jiné v čem je GeForce FX lepší než GeForce 6, jaká strategie byla klíčem k dobytí grafického trhu, nebo proč došlo k tak úzké spolupráci s Microsoftem koncem devadesátých let...


Historie společností vyrábějících 3D čipy - díl III.: ATi Technologies 2

V dnešním díle budu pokračovat v historii společnosti ATi, konkrétně posledních pěti letech. Krom toho se zaměřím i na některé další firmy, které mají k ATi blízko. Pokud vás zajímá, jak blízko má první grafický čip Intelu k poslednímu čipu ATI Xenos, odkud se vzal návrh revolučního čipu R300, nebo jak dlouho se už v profesionální grafice používá "CrossFire", čtěte dál...


Historie společností vyrábějících 3D čipy - díl III.: ATi Technologies

Dnešní díl našeho seriálu bude věnován kanadské společnosti ATi, která si za 20 let své existence krom úspěšných období zažila i temné chvíle, ale přesto fungovala dál a dokázala si vybudovat velice silnou pozici v grafickém a multimediálním průmyslu. Tento díl se zaměří na časové období do roku 2000 a s moderními akcelerátory ATi se setkáte v díle příštím.


Historie společností vyrábějících 3D čipy - díl II.

V prvním díle našeho seriálu jste se mohli dočíst o historii 3Dfx včetně informací, které se dosud na českém webu neobjevily. Dnešní díl se bude skládat ze dvou základních částí - v první se pokusím navázat na první článek a proberu výrobce, kteří měli s 3Dfx něco společného. Druhá část článku bude z jiného soudku - bude určitým souhrnem méně známých firem, které navrhly různá nekonvenční řešení, ale dnes jsou již zapomenuty.


Historie společností vyrábějících 3D čipy - díl I. : 3Dfx

V dnešní době dominují trhu s grafickými kartami dva výrobci, a protože je tato situace čím dál monotónnější, může se zdát, jako by tomu nikdy nebylo jinak. A přece. Zkusme se tedy na okamžik vrátit o deset let zpátky, zhruba do roku 1995, kdy se začínaly objevovat první karty pro hráčský trh, které podporovaly 3D akceleraci.


MSI RX800: Radeon X800 XL - povedený nováček v sérii X800

V minulých týdnech jsme probrali situaci na poli grafického High-Endu i Low-Endu a typického Mainstremu a dnes budeme pokračovat tím, co bychom mohli vměstnat mezi High-End a Mainstream. Tentokrát to bude novinka z Kanady, Radeon X800XL. Po nepříliš výrazném úspěchu série Radeon X700 se ATi rozhodla tuto chybu napravit a připravila kartu, která má nabízet mnohem lepší poměr cena/výkon. Do jaké míry se to ATi povedlo se dozvíte v dnešní recenzi grafické karty MSI RX800 (X800XL).

Následující
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.