Články od autora Aleš Ulm

Pro milovníky aut a závodění: velký test herních volantů

Pokud si chcete simulátory aut opravdu užít, bez herního volantu se to neobejde. Porovnali jsme cenově dostupné herní volanty se zpětnou odezvou i bez ní. Mezi šesticí testovaných volantů najdete superlevný Genius či Hama, rozličně vybavené Thrustmastery i skvělý Logitech Driving Force GT s otáčením o 900 °.


Pro War Thunder či Elite: test joysticků pod 1500 korun

Joystick. Ikona dob historických konzolí a osmibitů, kterou z role univerzálního ovladače všech druhů her vcelku nekompromisně vytlačily gamepad, myš a volant, se dodnes udržela jen na stole náruživých pilotů letadel a vesmírných lodí. Právě jim je určený tento test osmi joysticků v cenové hladině do patnácti set korun.


Test osmi gamepadů nejen pro hraní na PC

Řada herních žánrů se gamepadem hraje lépe (anebo si s ním můžete udělat větší pohodlí). Porovnali jsme gamepady renomovaných značek jako Logitech, Microsoft nebo Thrustmaster i levnější produkty Genius či Hama, příjemným překvapením byl neznámý Defender a trochu mimo soutěž je porovnáme i s gamepadem Wireless Controller k Shield Tabletu od Nvidie (i on funguje na PC, ale...)


Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha

Minule jsme se podívali ven z první místnosti a naučili se různé fígle s kamerou při skriptování. V dnešním díle se naučíme, jak si usnadnit vytváření hráčova příbytku a jeho okolí pomocí prefabů. Také ozvučíme ten doteď víceméně němý svět nějakými těmi efekty a trochu si odpočineme při dalším skriptování.


Hrátky s Unreal Engine VIII: Můj dům, můj hrad

Minulý značně teoretický díl našeho seriálu zakončil zběžné seznámení se základními funkcemi UDK editoru a jeho součástí. Dneska už začneme pracovat na konkrétním projektu a jako základ vystavíme našemu virtuálnímu hrdinovi útulný domov. Vylepšíme ho vlastními texturami a také pěkně osvětlíme. Příště ho pak vypustíme i dále.


Hrátky s Unreal Engine VII: Klid před bouří

Na konci minulého dílu jsme vás navnadili na pokračování, ve kterém budeme vyrábět vlastní hru. Ještě než s tím začneme, je třeba si ale vysvětlit několik posledních detailů a naučit se pár drobností. Dneska si tedy povíme o dalších zákonitostech týkajících se skriptování a hlavně potom něco o dědičnosti skriptů.


Hrátky s Unreal Engine VI: Kamera, akce, jedem…

Už se pomalu rozkoukáváte v programování a experimentujete se věemi funkcemi Unreal Engine? V dnešním pokračování seriálu si povíme ještě něco málo o Matinee a opět zabředneme do tajů skriptování v Kismetu. Tím tuhle kapitolu prozatím uzavřeme a na přístě máme pro vás připravené překvapení.


Hrátky s Unreal Engine Část V: Trocha pohybu neškodí

Pátý díl seriálu o Unreal Development Kitu se tentokrát zaměří na další podstatnou součást balíku a tou je animační editor Matinee. Díky němu můžete rozpohybovat všechny možné i nemožné objekty a ze statických scén udělat zase něco o krůček víc profesionálního. Začneme s jednoduchými pohyby cíle a postupně náš záběr rozšíříme.


Hrátky s Unreal Engine Část IV: Skriptujeme s Kismet

Ve čtvrté části seriálu o Unreal Development Kitu si posvítíme na skriptovací editor Kismet. Díky němu lze ve hře vytvářet nejrůznější události, určovat jak budou objekty reagovat na vaše počínání a vůbec určovat, jak bude hra fungovat. Je to mocný nástroj, který je ale překvapivě jednoduchý i díky přehlednému vizuálnímu zpracování vazeb.


Hrátky s Unreal Engine Část 3 - Konec modrobílých kachlíků

Ve třetí části našeho výukového seriálu o Unreal Development Kitu si probereme práci v Content Browseru, řekneme si něco o assetech, jejich uspořádání a naučíme základy práce s texturami. Povíme si i něco málo o samotných 3D modelech, jejich variantách a potom samozřejmě i jejich umístění ve 3D scéně.

Následující
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.