Články od autora Michal Rybka

Jak Apple změnil s CPU M1 pravidla hry – a co to znamená?

O Apple M1 se vyprávěla spousta věcí – často docela fantastických. Poslední měsíc jsem měl možnost vyzkoušet nový Apple Macbook Pro s procesorem M1 – a ano, myslím si, že to je příznak velké změny.


Proč a jak za časů izolace něco dělat rukama

Čím dál tím víc věcí děláme počítačově – a s tím se do jisté míry vytrácí tradiční zručnost. Je ale práce „rukama“ potřebná a užitečná i dnes? A pokud ano, jak se učit a cvičit v časech, kdy skoro ani nesmíme vystrčit nos ze dveří?


Síla organizovaného davu: Vzhůru, jen vzhůru, GameStope!

Už v minulosti internet projevil svou moc a sílu. V případě neuvěřitelného koordinovaného nájezdu proti hedgeovým fondům, které se snažily shortovat GameStop, demonstroval opravdovou sílu koordinované akce. Mnohem drsněji, než kdy předvedla jakákoliv skupina aktivistů!


Digitální májá: Jak žijeme v počítači stvořené iluzi

Indický pojem májá označuje iluzi, do které člověk upadá a která mu zastírá pravou podstatu věcí. Počítače nám dnes realitu nahrazují – a to nemluvím o sociálních bublinách anebo hrách, ale o tom, že nám digitálně dopočítávají obraz i zvuk. Doslova vidíme a posloucháme to, co není!


Co mě naučil Scientific American o svobodě slova

Dnes je na svobodu slova expert každý. Svoboda slova je omezená, namítají jedni. Hlavní je nikoho neurazit. Policie České republiky vyjmenovává rozsáhlý seznam paragrafů, které lze porušit pouhým komentáře. „Máme svobodu projevu, ne po projevu,“ vtipkují jiní. Ve skutečnosti je to mnohem jednodušší.


Ztráty a nálezy: Co nám přinesly a vzaly počítače?

Když se odborníci z oblasti humanitních studií vyjadřují k vlivu počítačů na lidskou populaci, obvykle slyšíme jenom nářek, pláč a stížnosti. Od Digitální demence Manfreda Spitzera přes obviňování her z podpory agresivity až po digitální kastraci. Je opravdu vývoj tak negativní – anebo je to jenom změna?


Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?

Na Cyberpunk 2077 jsme čekali osm let, přesto ho jen pár dní po uvedení Sony stáhlo ze svého PlayStoru. Na starších konzolích ale hra vypadá ještě hůř, než jsme čekali. Od Sony je to opravdu drastický krok – ale je to vůbec chyba vývojářů? Proč byl nedotažený produkt na Store vůbec připuštěn? Kdo za to může?


Šmelina v časech hojnosti aneb proč si nekoupíme hezké věci

Konzole nejsou, grafiky nejsou. Nic není. Proč nemůžeme mít pěkné a výhodné věci? Je to jen problém výrobců, že podcenili poptávku a zanedbali přípravu na uvedení nové generace produktů? Ne, ukazuje se, že za spoustu nedostupnosti mohou překupníci, novodobí veksláci, kteří jedou až v průmyslovém rozsahu.


YouTube dozrává. Co na něm dnes sledovat?

Bylo nebylo, YouTube byl nejlepším místem pro amatéry, kteří získávali body na dětech a na kontroverzi. To nám stále zůstalo, blbostí se nezbavíme, ale v mezičase nám přibyly kanály nabízejí opravdu dospělý obsah – techniku, historii, vojenství, vědu a další.


Nepromítáme, zavřeno. Přichází konec kin?

Kina představují unikátní společenský fenomén – společné sledování filmu, sdílení emocí. Se stále většími úhlopříčkami televizí, stále vyšší kvalitou digitální distribuce a stále rostoucími cenami lístků do kin ale začala ustupovat do pozadí. A vynucená karanténa pro ně může znamenat fatální úder.

PředchozíNásledující
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.