Hlavní stránka Hardware Základní desky DFI ICFX3200 - T2R/G - Jedinečná základní deska?
DFI ICFX3200 - T2R/G - Jedinečná základní deska?
autor: Z. Obermaier , publikováno 28.1.2007
DFI ICFX3200 - T2R/G - Jedinečná základní deska?

Dlouho předlouho jsme všichni museli čekat na uvedení čipové sady RD600 pro procesory Intel Core 2 Duo. Touto dobou však naše čekání skončilo a my jako první v České republice vám přinášíme test jediné základní desky na trhu vybavené tímto čipsetem - DFI ICFX3200 - T2R/G.


DFI ICFX3200 - T2R/G - Jedinečná základní deska?

Měl jsem desku možnost testovat jen několik dní, ale přesto si myslím, že jsem jí podrobil zkoumání dostatečně a její možnosti jsem odhadl správně. Zpočátku mě zarazilo opravdu bezkonkurenčně chudé příslušenství, ale po nainstalování už jsem měl z desky jen radost. Obecně se jedná o skutečně velmi kvalitně zpracovanou desku s velmi dobře fungujícím BIOSem bez vážných nedostatků. Využít její potenciál naplno proto nebude pro nikoho problém.

Co se týče přetaktování, myslím si, že v sobě deska ještě skrývá podstatné rezervy, které buď jemnějším laděním a nebo s pomocí nového BIOSu deska ze sebe ještě vydá. Můj výsledek přetaktování nebyl špatný, ale dnes jsou na trhu prostě lepší desky s vyšším dosažitelným  přetaktováním za podstatně nižší cenu. Myslím, že tato deska bude v budoucnu jasný hit, protože s uvedením grafických karet na bázi R600 bude po deskách podporujících CrossFire určitě poptávka. Řešení CrossFire na čipsetu Intel P965 není úplně stoprocentní a dvě nové grafické karty AMD si 2x x8 určitě zaslouží.

Z druhé strany ale na mě působí základní deska DFI ICFX3200 T2R/G spíše rozporuplně. Spousta lidí na tuto desku čekala jako na zázrak pro vysoké přetaktování procesorů Intel Core 2 Duo. Deska však byla stále odkládána a mezitím Nvidia uvedla svou čipovou sadu nForce 680i SLI, právě jako odpověď na připravovaný počin ATi (AMD). Tím spoustu "čekajících" zlákala ke koupi desek s nForce a ti jsou s nimi spokojení. Tím chci naznačit, že se zkrátka od RD600 čekalo víc, a i když jsou již desky dostupné žádná revoluce ve výkonu a přetaktování se zatím nekoná, spíše naopak. Jestli se z desky stane jednou legenda jako byla UT LP nF4 ukáže pouze čas.

Pokud vlastníte desku pro Core 2 procesory, která dosahuje podobných výsledků v přetaktování, nebyla by tato deska pro vás nyní v ničem přínosem a investice do ní by se nevyplatila, na trhu jsou za podobnou cenu lepší, vybavenější a výkonnější desky. Do budoucna je však tato deska skvělou volbou, podpora režimu CrossFire včetně akcelerace fyziky by mohla být pro mnohé zajímavá a i mimo tyto technologie je deska ve všech dalších aspektech dobrým kandidátem pro stabilní a výkonný systém.

Výhody : Velmi dobrý layout, zapojení grafických karet v CrossFire s podporou fyziky ve hrách, oddělené taktování pamětí a procesoru, solidní přetaktování, high-end výkon, bezkonkurenční BIOS, nízké nároky na chlazení čipsetu.

Nevýhody : Vyšší cena - 6500Kč s DPH, přetaktování by mohlo být lepší, výkon paměťového řadiče také volá po vylepšení, horší dostupnost, opravdu chudé příslušenství.

 

Za opravdu rychlé poskytnutí základní desky DFI ICFX3200 T2R/G děkujeme společnosti RIDEA distribution s.r.o.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.1.2007 21:33:30   84.244.86.xxx 5392
A za tohle chce DFI 6500,-.... Tady by mel nekdo navstivit ordinaci Dr. Chocholouska!
28.1.2007 21:54:58   217.11.240.xxx 2418
*spam* na moji sestavu. Na Gigabyte DS4 za 4000Kč mám FSB naprosto stabilně 520. Tady deska za 6500Kč dá 380. Smích.
29.1.2007 05:38:19   80.188.88.xxx 1923
Já tam vidím 475MHz, a navíc je to zatím druhý BIOS. Takže do budoucna to bude určitě lepší, čipset to určitě zvládá. Bohužel můžeme poděkovat Intelu a jeho monopolním praktikám že existuje jen jedna deska s tímto čipsetem...
29.1.2007 07:16:50   84.244.86.xxx 3735
To bylo rozhodnuti MONOPOLNIHO AMD. To rozhodlo, ze tyhle chipsety smi pouzivat jen DFI. Nebo si snad myslis, ze Intel rozhodne, ze produkt AMD bude prodavan za takovych a takovych podminek? :o)
28.1.2007 22:18:05   89.102.184.xxx 1916
Jen at ji nikdo nekupuje a cena spadne dole Stejne tak to bylo s Asus A8R32-MVP Deluxe... Chipset od ATi vs nForce 4 Ultra... lide kupovali jak blazni nForce 4 a cena desky s chipsetem RD580 krasne klesala a klesala a vykon byl pritom stejny a overclock pokud mel clovek dobre pameti a dokazal to dobre nastavit vetsinou i lepsi. A stejne to bude predpokladam i tady. Navic pro chipsety od ATi/AMD mluvi i vyborna spotreba ktera je take nezanedbatelna ;) Uz se tesim s cim se predvede Asus a chipsety od ATi/AMD (teda doufam ma nejakou desku v planu...)
28.1.2007 22:35:13   84.244.86.xxx 1515
AMD/ATI deska tady uz je: ASUS M2R32-MVP AM2. A moc na dracku nejde. SB600 je docela dost chudy. V tomhle je ICH8R daleko popredu.
28.1.2007 22:46:19   89.102.184.xxx 1515
Ale nema RD600 nybrz pouze RD580 takze nic moc I kdyz podle teto recenze toho RD600 moc neprineslo... Skoda ze nebyla porovnana i spotreba. To mi tady trochu chybi... Ale tak staci se podivat na jinej web a je to.
28.1.2007 22:52:35   84.244.86.xxx 1715
Jak bych to rekl. RD580 je tak o 50% lepsi nez RD600. Podivej se na specifikace.. a pokud by te to netrklo, tak je to vyslovne uvedeno i v recenzi. RD600 neni vylepseni RD580, ale remake zastaraleho Xpress200 ATI-intel chipsetu.... Takze 100let za RD580, ktery je mnohem modernejsi... Neni divu, ze tenhle bazmek nechce nikdo krome DFI vyrabet...
28.1.2007 23:18:26   89.102.184.xxx 1515
Hmm mas recht... Pote co jsem prelouskal vetsi cast recenze uz me zbytek ani nezajima
29.1.2007 06:10:13   81.90.168.xxx 1414
oni by xhteli, treba Asus, Abit meli opravdu eminentni zajem desky s RD600 delat, AMD reklo ale NE! Jenom DFI, takze exklusivita zarucena jen DFI a mozna dalsim vyrobcum (Foxconn)v budoucnu.
29.1.2007 11:29:18   158.193.4.xxx 1515
Ty sa cudujes, ze spravili polovicne riesenie. Platforma Intel je pre ATI uz stratena, vyvoj kompletne noveho chipsetu by bol znacne drahsi a pre buducnost by to nemalo vyznam.
29.1.2007 12:05:10   84.244.86.xxx 1615
ja se tomu naopak vubec nedivim. Je mi to naprosto jasne. Uz minuly tyden, pri recenzi desky s nForce 680i jsme tu diskutovali, ze pristi avizovanou "supr" deskou bude tahle a ja jsem rikal, ze je to slepa ulicka a ze bude stat za h*vno. Jen se potvrdily moje slova. Vysoka cena, bidna vybava. To si muze koupit jenom vul...
28.1.2007 22:50:50   89.102.184.xxx 1516
Ehm jsem se spatne vyjadril ja to myslel tak ze by to chtelo nejakou desku od Asusu s chipsetem od ATi/AMD pro Intel platformu...
29.1.2007 06:37:12   84.244.86.xxx 2718
No cpat na Intel jiny chipset nez intel mi prijde prasarna.... (bez urazky)
29.1.2007 07:28:17   217.77.161.xxx 1515
Asus se s zadnou deskou nepredvede, cetl jste tu recenzi vubec? POUZE DFI bude delat zatim ttyto desky ... ASus v zadnem pripade.
29.1.2007 09:02:14   89.102.9.xxx 2316
Dobrý den. DFI nabízí na MB s názvem LAN PARTY a připojení třetí GK do nejspodnějšího slotu. Toto prakticky zabraňuje použití výkonější GK která včetně chlazení zabírá 2sloty jako je na obrázku na 4.straně. Nebo si můžete sebou na lan párty vozit skříň jako na medvěda. Připojení 3.GK bude asi pouze na testy a reklamu, ale v praxi asi uplatnění nikdy nenajde kvůli poměru cena/výkon.
29.1.2007 09:09:10   217.77.161.xxx 1715
Podle mne se pletete, dve velmi rozmerne, dvouslotove X1950XTX se zakladnim chladicem a jedna X1600 s jednoslotovym se do desky bez problemu vejdou. Budete omezen pouze na PCI slotech.
29.1.2007 10:26:14   84.244.86.xxx 1815
Taky se proboha podivej, kolik linek zbyde na treti grafiku, kdyz se zapoji dve do CF. 8x+8x. A na treti kartu zbyde PCIe2x... takze zadny zazrak...
29.1.2007 11:04:11   81.90.168.xxx 1615
Jde videt ze asi vubec netusis co to PCIEx linky jsou, na normalni chod grafiky staci bohate x4, na fyziku je x2 tak akorat ... tak treti karta JEN vypocitava fyziku tam nebudou teci velke objemy dat ...
29.1.2007 13:47:23   84.244.86.xxx 1515
Ja vim o cem mluvim... Vzdyt AIGEIA PhysX je jen pro PCI. Samozrejme ze neni treba velky prenos dat.... Clovek by to mel spise dat do kontextu s konkurencnimi resenimi... A pak je videt, ze se tu holt setrilo... Tim nerikam ze to nestaci, ale kdyby chtela ATI konkurovat nVidii, urcite by to melo 3x16 linek.... Tohle je marketing.... Skoro nikdo nenakupuje podle praktickeho uziti, protozeby si nikdo nekoupil ani desku se SLI/CF. Proste to ATI vrobila jen proto, ze uz to bylo v behu a nijak se nepredrela, kdyz je to pro ATI+ntel konecna... proc taky...
29.1.2007 20:04:55   89.102.9.xxx 1516
Mě šlo o obrázek na stránce 4 tohoto článku, kde jsou zobrazeny 2GK crossfire, a jedna zvlášt, a pokud se nemýlím a vidím správně, tak je na tom obrázku GK "dvojslotová",""
29.1.2007 10:56:20   194.212.95.xxx 1516
jsem doufal že to bude 3x 16x a ne 2x8 a 1x 2x
dost sklamani pro mě.
29.1.2007 11:04:04   212.96.165.xxx 1515
Oprav v grafech rozlišení u Quake 4 a600*1200
asi nebude to pravé. Jinak pekná recenze.
29.1.2007 11:18:27   194.149.121.xxx 1615
bohuzel neni vubec zadnej duvod kupovat zrovna tuhle desku, vzhledem k cene ji taky asi nikdo nekoupi
29.1.2007 11:46:13   89.29.31.xxx 1515
OBR napsal....na trhu jsou za podobnou cenu lepší, vybavenější a výkonnější desky. Nebylo by spatne vedet , ktere uvazuji o upgrade a nejake doporuceni by se siklo..., ale mel asi na mysli Gigabyte...nebo vi nekdo o lepsi desce pomer vykon/cena?
29.1.2007 12:10:06   194.212.95.xxx 1515
ano určitě měl na mysli gigabyte ds4 ataky třeba asus p5b deluxe s chipsetem P965 za cenu cca 4000 kč?
s OC a vybavenim tehle dfičce mužou vpohodě konkurovat..
29.1.2007 12:12:29   194.212.95.xxx 1515
hmm tak ds4 je za cca 4200 a assu p5b deluxe za 5000 ale furt je to o 2000 resp o 1500 levnějši než tohle....
29.1.2007 14:04:53   217.77.161.xxx 1615
Pristi pondeli bude uvedena posledni recenze desky se zajimavou cipovou sadou nForce. Potom udelam clanek "Pruvodce koupi desky pro Core2" kde shrnu vsechny testy a poznatky z testovani. Takze pristi tyden.
29.1.2007 14:42:09   84.244.86.xxx 1615
a bude to..... chvilka napeti...

Ano... nForce 570i
29.1.2007 14:42:52   84.244.86.xxx 1515
pardon 650i Samozrejme.... uz jsem myslel na AMD chipset :o)
29.1.2007 15:44:08   81.90.168.xxx 1616
Ano, ta deska stoji 3000Kc s DPH ale vykon je perfektni.
29.1.2007 19:50:11   84.244.86.xxx 1515
No, vykon nikdy nForce sadam neschazel. Problemem chipsetu od nvidie bylo vzdy prehrivani a chybovost... viz pevne disky a podobne
29.1.2007 19:22:41   86.49.83.xxx 2916
Mel bych na redaktory prosbicku. Slo by pri recenzich dnesnich desek zasoupnout do PCI soundblastera a SCSI radic nebo nejakou TV kartu s BT878?
Zazil jsem totiz nekolik desivejch prekvapeni ze strany VIA a nVidia. Vykon radice hororovej, TV karta proste nepracuje, protoze panove zprasili implementaci PCI a kombinace SB+SCSI radic je pro vetsinu nVidia chipsetu zcela smrtelna. Nekdy nenabehnou, nekdy "jen" obcas zachrasti zvuk. No a TV karta, tak ta obcas shodi system. Nejsrandovnejsi je, kdyz rychly prepinani TV kanalu zpusobi odpadnuti zvukovky od PCI. Ale zazil jsem je jedinej pripad.
30.1.2007 09:27:10   195.168.245.xxx 2215
Ja som mal podobný problém na i965, konkrétne od MSI. Ani za svet sa mi nepodarilo rozbehnúť externý sata raid radič. A ten istý radič mi šlape bez problémov na nforce4 a dokonca tam mám aj tv tuner a SB audigy 2. Ono je aj dosť dôležité od akého výrobcu pochádza daná fošňa. Ja mám najlepšie skúsenosti s doskami od ASUSU. Iné nekupujem.
30.1.2007 17:21:20   217.196.212.xxx 1516
dobry den nebude nekdy v brzke dobe testovat 650i sli......jak je dobra na oc?uvital bych kdyby byla testovana s core duo 6300 nebo 6400
9.2.2007 20:15:27   89.102.79.xxx 1414
Vsichni jste talpy, vy lachtani debatujete tu o tom ze dve R X1950 XTX a jeden akcelerator fyziky zabere x slotu, az si tohle nekdo z vas koupi tak dejte vedet tukani
10.2.2007 01:46:47   213.194.197.xxx 1514
... já si namažu dva ............. třeba tři ... ;)
8.6.2007 09:12:19   82.99.131.xxx 77
Asi by nebylo od věci řící jak jsou na tom ostatní desky které nemají zmíněné možnosti. Ne každého zajímá přetočení o 1GHz ale potěšího i přetočení o 100Mhz. Nehledě na to že ten kdo investuje do takovéto sestavy, potřebuje předevšín stabilitu. Jak jsou na tom v tomto směru desky třeba přímo od Intelu? Nedávno jsem musel postavit pecku na BAD AXE a v menu bla možnost přetočení o xx% a chovalo se to mravně. Nakkonec jsem tam nechal +15% a chodí to spolehlivě.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

319 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 150.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.