Hlavní stránka Hardware Základní desky Asus Commando - Rekordman v přetaktování
Asus Commando - Rekordman v přetaktování
autor: Z. Obermaier , publikováno 15.1.2007
Asus Commando - Rekordman v přetaktování

Právě v současné době společnost Asus uvádí novinku v řadě nejvýkonnějších základních desek. Další přírůstek do "Republic Of Gamers" se nazývá Commando a je vylepšeným nástupcem desek s čipovou sadou Intel P965. Jak si tento bojovník stojí, vám prozradí dnešní test.


 

Asus Commando - Rekordman v přetaktování

 

Už od prvních chvil bylo zřejmé že tato deska je skvost. Velmi podařený předchůdce P5B De Luxe ukázal, že desky s čipovou sadou Intel P965 společnost Asus umí a že jsou tím nejlepším, co si lze v tomto segmentu pořídit. Několika dílčími vylepšeními a hlavně opravdu bezkonkurenčním BIOSem učinil výrobce z této desky favorita, který v této době nenajde soupeře. Jediným zdatným konkurentem mu může být pouze Asus Striker, ten je ale o 3000Kč dražší.

Pokud si hodláte pořídit procesor řady Core 2 a chcete tu nejlepší desku i z pohledu cena/výkon není dnes lepší volby než právě Asus P5B De Luxe nebo Commando. S tím že P5B De Luxe stojí necelých 5000Kč s DPH a Commando jen o 1200Kč více je rozhodování jednodušší, připlatit si za Commando se vyplatí. Pro majitele P5B De Luxe už smysl upgrade není tak jednoznačný, protože obě desky mají nyní potenciál přetaktování velmi podobný. Uvidíme co s deskou Commando učiní nový BIOS. Ale v tuto chvíli si myslím upgrade nemá smysl. Pokud však vlastníte starší desku, například Asus P5W DH a podobné modely s čipsetem i975X, stál by možná upgrade kvůli mnohokráte lepšímu přetaktování za úvahu.

Výhody : Skvělý layout, high-end výkon, CrossFire zapojení grafických karet, výkonný čipset s pokročilými technologiemi, obrovské možnosti přetaktování s příslibem ještě lepších výsledků v budoucnosti, jeden z nejlepších BIOSů na trhu. Počet PCI slotů a jejich využitelnost.

Nevýhody : Vyšší cena - 6200Kč s DPH, nedodržené sliby o možnostech přetaktování, téměř žádné zásadní změny proti běžnému modelu, kromě BIOSu samozřejmě.

 

Za poskytnutí základní desky Asus Commando děkujeme společnosti BGS Levi



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
15.1.2007 09:53:45   195.113.135.xxx 1213
Jen dotazek....lze druhy PCI-E slot 16x prepnout do rezimu PCI-E 1x? V pripadnych uvahach na porizeni teto desky me PCI-E 1x chybi....mam totiz jiz takovou kartici
15.1.2007 22:30:56   213.168.173.xxx 1314
:-) na co přepínat? první piny PCI-E je napájení, zbytek jsou data - pokud připojíš PCI-E 1x kartu do "dlouhého slotu" (nebude to PCI-E 16x, ale 8x ), pojede ti jenom s jedním PCI-E kanálem :-)
15.1.2007 10:03:35   217.119.125.xxx 5836
Keď sú podľa Vás také dôležité zdroje tak by ste ich mohli testovať, aby si ľudia vedeli lepšie vybrať z takého množstva. Keď ste testovali tú Akasu tak ste sľúbili, že budete zdroje testovať častejšie a už je to pomaly rok a žiaden test nebol.
15.1.2007 14:50:35   213.151.228.xxx 1419
Hm, ono nieje uplne jednoduche spravne otestovat zdroje, na to treba trochu lepsie vybavenie, nie iba voltmeter a PC: http://www.hardwaresecrets.com/article/410
15.1.2007 23:02:10   62.77.84.xxx 1415
Mozna lepsi nez testovat je v tomto pripade lepsi si vybrat nektery z osvedcenych zdroju. Dobry je ENERMAX GALAXY EGA1000EWL 1000W maji ho napr. zde: http://www.tntrade.cz/shop/index.php/detprd/enermax-galaxy-ega1000ewl-1000w. Jinak ale je mozne nejit nat vysoko. Za skvelou cenu se podle mne prodava LC POWER LC8850 V2.2 - ARKANGEL a 850W muze postacit, najdes ho treba zde http://www.tntrade.cz/shop/index.php/detprd/lc-power-lc8850-v22-arkangel
15.1.2007 10:31:34   84.42.251.xxx 4416
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2902 - GA 965P-DS3 FSB 505MHz
imho Nforce sux, nikde sem necetl ze by ta deska nekomu poradne fungovala tak jak ma... jestli to pozdejsi biosy vyresily, to se uz nikdo nezminil, jen je vsude psany co vsechno nefungovalo a ze to pozdejsi biosy urcite opravi... to podle me neni spravny pristup, deska ma primo jak se koupi fungovat tak jak ma, a ne pul roku cekat nez se objevi konecne poradny bios a deska bude pouzitelna aspon trochu...

"Pokud si hodláte pořídit procesor řady Core 2 a chcete tu nejlepší desku i z pohledu cena/výkon není dnes lepší volby než právě Asus P5B De Luxe nebo Commando" - a co tak treba GA 965P-S3, DS3, DS4 a DQ6? tyto fosny rozhodne jsou schopny Asusu poradne konkurovat, aspon bych je na konci zminil a ne ze Asus nema konkurenci... tim nechci rict ze jsou ty desky spatne, ale nejsou jedine dobre...

"Další úderník této edice byl Striker, osazený novou čipovou sadou Nvidia nForce 680i SLI je obecně považován za nejlepší desku pro Core 2 vůbec." - jak uz sem psal, nForce se neda verit, a nic takoveho jako: pro C2D jedine Striker sem nikde neslysel, pro C2D jedine i965P - to zjistil i RH, vecny obhajce nVidie...
15.1.2007 10:33:21   84.42.251.xxx 1714
v tom odkazu nema byt za otaznikem mezera ale rovnou to i=2902... automaticke opravy textu sux...
15.1.2007 11:03:45   80.79.80.xxx 1314
Potreboval by som radu. Dal som si dokopy zostavu: MB: Gigabyte DQ6, Intel E6400,Arctic Freezer 7 Pro, RAM: 1GB (KIT 2x512MB) DDR2 800MHz PC6400 CL5 KINGSTON HyperX, 2x WD Caviar 320GB WD3200KS zapojene do Raidu, GK: HIS IceQ3 1900XT. Moj problem je v tom, ze sa nemozem dostat s FSB nad 405MHz. pamatova delicka ja nastavena na 1:1, PCI-E zafixovana na 100MHz. Ak dam FSB vyssie, komp sa stale dokola vypina a zapina. Skusal som aj dat Vcore pre CPU na 1.47V a do pamati som tlacil 2.3V. Aj tak nic. Skusal som aj pamate: 1GB (KIT 2x512MB) DDR2 800MHz PC6400 CL5-5-5-12 CORSAIR TWINX XMS2. Rovnaky vysledok. Poradte mi niekto, uz som z toho zufaly. A este ak by sa dalo: Mam tam zaveseny IDE HDD Samsung 160MB. Max. prenosovku dosahuje cca 30MB/s, co sa mi zda dost malo. Raid dosahuje 160-190MB/s. Dakujem moc.
15.1.2007 11:09:46   217.119.125.xxx 1313
skus ešte nastaviť inú deličku pamätí, aj keď také pamäte by mali zvládnuť viac, alebo máš slabý zdroj
15.1.2007 12:00:06   213.168.173.xxx 1313
kamarád má s DQ6 stejný problém - na 405 MHz sběrnici taky nedostane a to už zkoušel 2 desky a 2 CPU .. zřejmě špatná série jednoho z nich (mam taky DQ6 a E6400 - FSB @ 450 MHz)
15.1.2007 14:19:38   213.168.173.xxx 1313
jenom co můžu poradit bez záruky, že to nějak výrazně pomůže, je update hlavního i záložního BIOSu přes utilitu v BIOSu (potřebuješ disketu) ..hlavní BIOS mam F8 , záložní stále F3E :-) Ono se totiž občas stane, že to po restartu přepne na druhý BIOS a tam máš předpokládám nějaký prehistorický, který vysoké FSB nezvládá..
15.1.2007 15:10:47   213.220.198.xxx 1313
vim ze moje gigabytka to dela taky, FSB 133 P4ku sem nedostal nad 150, a FSB 200 P4ku nad 220...jak dam o 1 vic, system nenabehne..pretaktovat to jde dal pomoci EasyTune 5, utility na CD k desce..s tou jde taktovani OK. Nevim jestli je to tvuj pripad ale zkus to, ja mam starsi GA-I945P-G
15.1.2007 11:07:05   89.102.184.xxx 2513
Desky zalozene na nForce 680i mi pripadaji jako velke nenazrane kravy Ale jo tak jsme se podivali jak by to nemelo vypadat a ted by to chtelo pro zmenu recenzi desky DFI LanParty UT ICFX3200-T2R/G - ATI RD600 ;) Neplanujete ji nahodou? Verim ze hodne lidi by to uvitalo.
15.1.2007 11:15:46   82.99.136.xxx 4115
Celý článek mi připadal jako by jste chtěli všechny přesvědčit že toto je ta nejlepší deska pod sluncem (a velmi mně překvapilo sebevědomé prohlášení na začátku článku že Asus nemá konkureci a má nyní nejlepší desky). Přitom ji ale testujete jen s dvouma deskama a to o různém chipsetu kde všichni ví že rozdíly jsou ale minimální. S deskou jste mněli testovat i jiný hight-end založený na P965 (např. Gigabyte GA-965P-DS4 / DQ6)!
15.1.2007 11:24:32   81.90.168.xxx 1320
nechapu proc bzchom meli? Testu desek s P965 mame na serveru nekolik, staci jen hledat. Tahle deska je zarazena do high-end a tak testujeme s high-endem ...
15.1.2007 11:40:08   195.98.27.xxx 1814
Je mi troška čudné, že autor recenzie v absencii PCI-E 1x slotu nevidí žiadny problém...
15.1.2007 22:22:01   213.168.173.xxx 1413
jakou používáš v současnosti nebo reálné budoucnosti PCI-E kartu kromě grafiky? Teď se teprve Creative chystá vydat PCI-E zvukovku.. A jak je psáno - tohle je deska určená primárně na OC, na multimediální centrum si člověk pořídí jinou :-)
15.1.2007 11:43:38   195.98.27.xxx 1814
Ešte niečo, zaobarám sa s IT už cca 13 rokov a cca 5 rokov sa tým živím, ale (práve preto)
neopovážil by som sa vyhlásiť že ten či onen výrobok je najlepší na trhu... Che to odvahu ;)
15.1.2007 12:13:17   194.201.85.xxx 1314
vsetky nove P965 chippies motherboards, ktore nas presviedcaju ako sa da na nich taktovat, tak stoja kopec penazi a to pretaktovanie aj tak negarantuju!. Niekedy sa mi by tu uz aj zisiel taky clanok, ze ci sa vobec oplati kupat tie najdrahsie p965 alebo aj 975 dosky len aby sa pretaktoval ten najlacnejsi C2D, kopec penazi na pamate a tiez na zdroja este aj drahe chladice..uz to nie je to co to byvalo za malo penazi vela muziky... Nakoniec bude uz asi lepsie si kupit drahsi procesor a je pokoj. ci nie?
15.1.2007 12:13:47   195.113.87.xxx 1413
Myslím si že jsou lepší volby než Commando, ta cena je přeci jen přemršťená. 3 použitelné PCI sloty má i Gigabyte DS3 a lepší kousky daj 500MHz FSB (viz Anandtech), a to je prosím deska za 3200 korun...
15.1.2007 14:25:28   213.168.173.xxx 1313
s touhle je rekord kolem 600 MHz (nějakých 590 tuším)..nicméně ne každé CPU, RAM a ostatní řadiče to snesou.. Nicméně bych ji taky jako jednoznačnou volbu nevybral nejen kvůli ceně, řekl bych že je srovnatelná s DQ6 nebo P5B Deluxe. DS3 řekl bych není přímý konkurent, nicméně výborná na OC za relativně malou cenu.
15.1.2007 15:27:19   80.188.88.xxx 1316
Jestliže strop Conroe je s běžným chlazením 3,6-3,8GHz tak i E6300 na tyhle hodnoty stačí mírně přes 500MHz FSB. A DS3 samozřejmě není přímý konkurent, ale myslím že za tu vyšší cenu toho Commando o moc víc nenabídne.
15.1.2007 16:27:29   213.168.173.xxx 1313
strop conroe s běžným chlazením je něco přes 4 GHz, 3,6-3,8 odpovídá spíš allendale, ale jinak souhlasím až na to, že pokud chce někdo provozovat rychlé DDR2 paměti při poměru FSB:RAM 1:1 , těch (teoreticky možných) 600 MHz je pro něj rozhodujícím faktorem (vzhledem k ceně desky ji asi málokdo osadí DDR2 533MHz :-) )... Z podobného hlediska zase proti DS3 hovoří nemožnost nastavit nižší poměr FSB:RAM než 1:1 -> potřeba rychlejších pamětí pro tak vysoké FSB..řekl bych, že Asus P5B je teď ideální volba s novým BIOSem. Ještě mě tak napadlo - k DS3 se v současnosti víc hodí E4200 - stačí pomalejší paměti na vysoký takt -> ideální nižší mainstream :-)
15.1.2007 17:26:57   80.188.88.xxx 1313
To jo, DS3 je ideální deska pro E4300, k tomu nějaké pomalé paměti, stejně je nejlepší když jedou synchronně s FSB než když jedou na vyšších taktech...
15.1.2007 22:18:47   213.168.173.xxx 1313
to není tak docela pravda - to platívalo u pomalejších CPU s pomalýma cache.. po disku je RAM největší brzda v práci procesoru - pokud používá vyšší frekvenci (stejně tak nižší latence), zkrátí se čekání na čtení/zápis -> pipeline CPU je efektivnější. Jinak řečeno pokud poběží RAM na vyšší frekvenci se stejnou latencí, je to z hlediska efektivity CPU výhodnější..
16.1.2007 05:30:11   80.188.88.xxx 1313
Já jsem si taky myslel že o to tolik nejde, než jsem viděl nějaký testy kde opravdu byl vidět malej náskok když paměti běžely synchronně než když běžely na mírně rychlejších taktech. RAM je brzda jak kdy, když se podíváš na testy tak zjistíš že rychlá RAM se projeví nejvíc při práci s videem, při hraní jsou rozdíly v řádu několika procent. Sice teď když 512MB DDR2 800MHz modul stojí o 50Kč víc než 667MHz modul je to pro většinu lidí jedno, koupěj 800MHz, ale kupovat takový ty ultra drahý moduly (1GHz a víc) už opravdu nemá cenu.
16.1.2007 09:57:58   213.168.173.xxx 1313
no, ono záleží na míře použití paměti v těch testech - aneb pokud se nacpou data do cache nebo do paměti na grafice, rozdíl se neprojeví. V teoretických testech (SPEC) by se rozdíl projevil. Záleží na sekvenci kódu. Pokud zápis/čtení do paměti proložíš dostatkem aritmetických instrukcí (což budou právě hry), latence paměti se neprojeví. Jinak s těma ultradrahýma modulama souhlas..akorát by se zase ceny paměti mohly vrátit na úroveň léta, koupil bych další 1-2 GB :-D
15.1.2007 12:30:54   213.29.97.xxx 1913
Také bych se neodvažoval tvrdit,že deska Asus Commando je nejlepší.Takový Gigabyte DQ6 je určitě zdatným soupeřem. Bohužel mi také přišlo,že recenze se mne snaží přesvečit,že jediný bůh pro procesory Core 2 je Asus Commando. Myslím,že není.
15.1.2007 13:09:21   217.77.161.xxx 1314
No prave naopak ne? Vzdyt ja tvrdim ze pokud mate jinou P965 desku tak se Commando nevyplati, ale pokud mate jiny cipset a chcete lepsi je tahle deska nejlepsi volba. Vyssi modely Gigabyte jsou urcite srovnatelne desky s touto, ale koupi Commando si delate hlavne pocit ze mate neco extra - vzdyt stejny pretakt dosahnete na jakekoliv levnejsi desce ...
15.1.2007 13:14:30   81.19.5.xxx 1314
Tak dq6 a statnym souperem? Mozna, ale musis mit stesti na dobrej kousek. Ja dq6 prodal a koupil commando, jsem spokojenej. Ja ji povazuju za nejlepsi desku pro c2d. Kdyz nepocitam desky s chipsetem od nvidie, kterym tak nejak neverim. Ale zas konkretne autor clanku s ni problemy nema.
15.1.2007 13:45:56   217.144.26.xxx 1313
... máte to tu ťažké Díky za recenziu, doska je to výborná.
15.1.2007 13:53:56   84.42.251.xxx 1313
btw proc je tady na posledni strance ta deska invertovana? vypada to divne...
15.1.2007 13:58:20   217.77.161.xxx 1313
pohled z jine dimenze ...
15.1.2007 14:14:37   84.42.251.xxx 1313
a jeste: proc vsechno svadite na nepovedeny bios, ze dana vlastnost bude urcite v novsi verzi vylepsena? at se podivam kde se podivam, tak vsude doufate v napravu formou noveho biosu... btw jak to dopadlo s eVGA nForce 680i, kterou jste testoval a taky vsechno hazel na spatny bios? vysel nejaky poradny, ktery vsechny ty nedostatky opravil?
15.1.2007 14:19:20   217.77.161.xxx 1413
Protoze takova je praxe, s kazdym novym biosem zraji desky jak vino, tento trend nelze ignorovat. Neni to idealni ale je to tak. Ano eVGA je jiz vcelku pouzitelna deska, jediny problem ktery pretrval je nefunkcnost PS2 zarizeni ... Ocekamvam lepsi vysledky protoze jsem jiz mel mnoho Asus desek a kaadym novym biosem se deska stavala lepsi a lepsi, viz treba P5W DH ktera je nyni s poslednim biosem super deska, ale pri vydani to byla tragedie ...
15.1.2007 14:19:29   147.32.114.xxx 1413
Ako je to s tym 8 pin napajanim. Mam take iste nasvojej doske ale normalne funguje aj len pri zapojeni 4 pin. Ako je to pootm s tym 8 fazovym napajanim? Nejde nahodou len 4 fazove potom alebo ako?

Pripadne da sa niekde zohnat taka redukcia? zvladne to potom nejaky zdroj ktory tam nemal tie dalsie 4?
15.1.2007 15:34:22   213.175.53.xxx 1413
ASUS prece dela i levnejsi (o zhruba 3000 Kc) variantu desky s cipsetem nForce680i nez je zminovany Striker. Jmenuje se "ASUS P5N32-E". Lisi se od Strikera jen v nedulezitych blbinach, ktere oceni jen hardcore overclockeri a to jeste jen ti rozmazlenejsi.
Budete tuto desku take testovat? Bylo by velmi zajimave a pro ctenare uzitecne porovnani ASUS Striker vs. ASUS P5N32-E.
15.1.2007 15:45:36   81.90.168.xxx 1613
budu testovat (uz testuji) mnohem lepsi kousek a to Asus P5N-E SLI! Za super cenu opravdu prekvapiva deska ...
15.1.2007 16:05:20   213.175.53.xxx 1314
Jasne, na P5N-E SLI jsem cetl taky velmi solidni odezvy a mel jsem ji v hledacku, ovsem vadi mi na ni, respektive na cipsetu nForce650i, na kterem je postavena, tyto veci:
- mene SATA portu (pouze 4 - vsichni vime, ze v dobe zpracovani videa neni diskoveho prostoru nikdy dost, obzvlaste pri konfiguracich RAID)
- horsi zvukovka (je tam Realtek, ktery, jak je znamo, ma problemy s EAX)
15.1.2007 16:53:53   217.11.240.xxx 1413
http://www.x-computers.eu/recenze . V Článku Můj počítač. Dostal jsem se s obyčejnou pamětí A-DATA na 520MHz
15.1.2007 19:52:31   208.45.116.xxx 1313
Mam D930 a ASUS P5WD2 Premium s i955X. Deska se mi restartovava natvrdo po 242MHz FSB. Mela by ale podporovat procesory s 266MHz FSB. Jen tak by me zajimalo, jak a jestli by to vubec fungovalo, protoze mi to moc nedava smysl.
15.1.2007 23:51:22   83.208.60.xxx 1313
Jsem z toho zmatený a přiznám se že mi to není jasné - sám si vybírám nyní desku pro svůj nový počítač - je tato dnes testovaná lepší než Gigabyte 965P-DQ6 ? Autor chválí několikráte Strikera, který však prý není postaven na dobrém čipsetu. Kdyby jste si měli vybrat koupili byste raději DQ6 nebo Commando ? Anebo něco úplně jiného ?

P.S: Proč se nemohu přihlásit do fóra ?
17.1.2007 10:47:44   195.225.72.xxx 1313
Já chtěl koupit GA-965P-S3 ale záhy jsem zjistil,že ICH8 (tato deska) nemá podporu NCQ,a HotPlug,který umožňuje odpoj.a zapojování disků za chodu.Nemá v sobě prý řadič AHCI,který to umí.Až sada ICH8R by to měla umět obojí.Na str výrobce sice o tom píší,jakoby to tam bylo,ale jaká je skutečnost? Neví někdo? A navíc u výrobce sice píšou podporu pro 4 jádrové CPU ale potvrzený to tam v CPU Suportu nemaj,DS 4 jo,takže asi du do tý DS4
16.1.2007 08:42:31   147.175.132.xxx 1313
Ja stojim pred rozhodnutim ci kupit dosku Asus P5B (nie deluxe) alebo Gigabyte 965 DS4. Chcem k tomu C2D E6300 a pretaktovat ho bez zmeny chladenia a neviem ake pamate k tomu stacia, nechcem zbytocne kupovat prilis drahe. Mam vyhliadnute 1GB DDR2 800 MHz Kingston HyperX Low Lat CL 4-4-4. Aky mate na to nazor?
16.1.2007 09:37:15   84.42.251.xxx 1313
pro E6300 neni problem se s boxem dostat na 3,2GHz s napetim snizenym 1,2V a chladic nema sebemensi problemy... to odpovida FSB kolem 460MHz takze pameti pri delicce 1:1 (bez delicky) pojedou kolem 920MHz...
imho jakykoli 800MHz CL4 tu frekvenci na CL5 zvladnou
16.1.2007 12:09:28   147.175.132.xxx 1313
A co sa tyka zakladnej dosky? Zda sa mi byt Gigabyte 965 DS4 vybavena podobne ako Asus P5B Deluxe a je lacnejsia
16.1.2007 16:58:57   84.42.251.xxx 1314
jj DS4 je na tom hodne dobre... je to vlastne skoro DQ6... ale jestli nepotrebujes firewire, staci ti raid ze dvou disku (jenom na jmicronu), a neplanujes crossfire tak ti postaci jeste levnejsi DS3... a jestli nechces na desce vsechny pevne kondenzatory tak tu mas S3 za 3k... tady mas prakticky vsechny rozdily, vybirej dle libosti ona uz i ta DS3 je docela slusna... ale jestli mas prachy tak jdi do te DS4
17.1.2007 11:51:46   147.175.132.xxx 1313
firewire sa mi hodi ku kamere, raid a crossfire nepotrebujem, ale kupim tu DS4, dakujem za rady
16.1.2007 17:34:51   83.208.60.xxx 1313
tak byste šli do Commanda, DQ6 anebo ještě nějaké jiné ? Děkuju.
25.1.2007 14:43:17   213.192.18.xxx 1513
Deska má konektory na teplotní čidla, stejně jako Asus Extreme. Tam jsou konektory v balení, tady se musí dokoupit. Zajímalo by mne, zda se můžou koupit jakékoliv analogové senzory (třeba tyhle: http://www.tntrade.cz/shop/index.php/detprd/mcubed-t- balancer-accessories-analogue-sensor ) nebo musí být originál Asus. Ty totiž nikde ne a ne sehnat. Dík za odpověď.
4.2.2007 19:35:46   212.20.118.xxx 1513
Hezký,v podstatě souhlasím,že jsou rovnocené,ale po týdnu jsem přišel o dvě DQ6.Jedna se odpálila úplně a ta druhá mi zase zamrzá při spuštění,takže du do Komannda(tečka-asi jsem smolař?).null
24.2.2007 08:45:56   85.70.166.xxx 1213
Koupil jsem si tuhle desku,procesor mam starsi Pentium 4 3Ghz Prescot 630+. Ve článcích jsem se dočetl, snížit násobič na 14x. Ale podle vašeho článku v biosu žádné PECI nemam. Můžete mi poradit
31.3.2007 14:23:19   83.240.22.xxx 99
Asus Commando - Intel P965 a neni tato deska lepší nes Gigabyte GA-965P-DQ6 - Intel P965 a jaka by byla do budoucna vyhodnešíi už tak doto budu davat dost penez ale základovka je duležitá nejen procesor atd ale je to základ pro vsechno do budoucna, E6300 je dobry procesor dotoho bych klidne šel ale stou deskou si nák nemuzu pomoct pořád na penezich pro základovku mě zas tak neštve je to dobra cena za DS 4 ale radsi si vyberu drasi je sice o neco horsi nes DQ6 ale je lepsi Asus Commando - Intel P965 nebo ne a nebyli stemato základovky problémy dik za odpoved predem
7.4.2007 08:02:25   83.240.22.xxx 87
Chtel bych se zeptat tech kdo vlastní tuto desku a jak jsou sní spokojení rad si poslechnu názor majitelů této desky.
2.11.2007 13:03:08   163.244.62.xxx 73
Mám túto dosku už 10 Mesiacov a som s ňou maximálne spokojný. C2Duo 6600, 2048 MB Ram 8800GTX 2x80 GB Raid 0 + 300GB IDE+ 1TB Sata II.Creative X-Fi Fatal1ty edition, Hybrid TV Karta 2xDVD+-RW. Zdroj Thermatec 750W.Chladenie Thermaltec Watercooler. Doska je mimoriadne stabilná, pre majitelov vodného chladenia bude mínusom že bez ofukovania heatpipov stúpne teplota chipsetu na 48-49 stupňov pri 24 Stupňov v izbe. Dodávaný ventilátor na chipset je dost hlučný. Doska je kompatibilná so všetkým čo som do nej pripojil :o), rozbiehal som na nej pár komponentov ktoré na nforcoch nechceli ísť. Mám tam staršiu revíziu biosu takže nepodporuje novšie procesory s 1333 Fsb. s o4 Revíyiou ktorú asus vydal by mali fungovať aj tieto procesory. 1066 Majú ale multiplikátor 9x . 1333 ho majú nastavený na 8x, takže overclockeri majú ťažší výber. Doska je v súčasnosti už starší ročník, avšak môžem ju len doporuči
9.12.2007 21:59:16   81.201.58.xxx 11
zajimalo by me kde se da v biosu na tehle desce command rate(CR) z 2T na 1T
9.4.2008 20:38:41   78.99.235.xxx 00
extreme tweaing musis zmenit memory settings by spd na manual ^^

btw tu dosku som kupil lebo sa mi pacila, ale to uz neplati...
kupil som s novym c2d e8400 a na baleni aj na webe je 45nm Processor Ready a doska je kkt ready, v stave v akom mi prisla tj. so starim biosom proc nepozna a nepusti sa
robota
a na mail ze ci si mam kupit stary pentium aby som mohol flesnut bios a pouzivat novy pentium mi asus neodpovedal

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

429 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 204.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.