Hlavní stránka Hardware Základní desky Asus XG Station: grafická revoluce pro notebooky?
Asus XG Station: grafická revoluce pro notebooky?
autor: Tomáš Šulc , publikováno 22.8.2008
Asus XG Station: grafická revoluce pro notebooky?

Asi každý, kdo rád hraje počítačové hry, někdy přemýšlel nad koupí výkonného herního notebooku. Ten však i dnes stojí velké množství peněz a se stále lepšími technologiemi se nabízí otázka, zda to nejde i jinak. Asus se svým první externím grafickým modulem tvrdí, že ano.


Asus XG Station

Asus XG Station: grafická revoluce pro notebooky?

Vysoká cena

Jako obvykle je čas hodnotit testovaný produkt. Konečně vám také prozradím jeho cenu. Doporučená je přes 7000 korun včetně daně, ale v českých obchodech se zatím pohybuje nad 8000 korunami. Jsem dost na vážkách – za tohle dát 8000 korun? To opravdu nevím, obzvlášť když se podívám na herní testy. Na tomto zařízení se některé tituly sekají i poté, co herní detaily ořežete na minimum. A koupit XG Station pouze jako box a hned v něm vyměnit grafickou kartu smysl také nemá, protože jste stejně brzdění ExpressCard rozhraním.

Není lepší dát ty peníze do notebooku?

Na vážkách jsem navíc ještě z jedné věci. Asus XG Station je rozhraní, které připojíte k notebooku, a ikdyž je s notebookem přenositelné, tak to udělá asi málo kdo. Ač se to nezdá, tato věc má sama o sobě hmotnost přes 1,7kg se zdrojem, který je nezbytný, XG Station nemá žádnou vlastní baterii a nosit s notebookem další téměř 2kg? Takže jde o zařízení, díky kterému si můžete doma zahrát (moderní) hry a mít na cesty notebook. Ale má to smysl? Není lepší těch 8000 korun dát raději rovnou do notebooku a mít výkon všude? No, pokud se podívám do ceníku, vidím, že notebooky s NVIDIA GeForce 9700M GT(S) stojí lehce nad 30000 korun a strčí výkon tohoto zařízení do kapsy (Asus ROG G50V: 3DMark 05: 4032 vs. 12356 bodů; 3DMark 06 2418 vs. 5839 bodů). Je tudíž podstatně lepší volbou připlatit si za výkonnější herní notebook než za Asus XG Station, navíc ušetříte peníze za externí monitor.

Co když nechci herní notebook?

Asus XG Station: grafická revoluce pro notebooky?

Budou však jistě lidé, kteří si rádi nějakou tu hru zahrají, ale blikající herní notebook nechtějí (nebo chtějí za každou cenu malý 12" stroj, kde dedikované grafické čipy nejsou). Je alespoň v tomto případě Asus XG Station možnost? Ano, možnost to jistě je, jenže: jak jsem již vysvětlil, XG Station jsou k notebooku téměř 2kg navíc, tudíž je to zařízení na doma a počítejte se mnou.

procesor Intel Core 2 Duo E2180 - 1400Kč
operační paměť 2x1GB DDR2 800MHz  - 750Kč
základní deska, čipset P35 - 1800Kč
pevný disk 160GB, SATA2 - 800Kč
DVD SATA vypalovačka - 500Kč
zdroj Fortron 350W - 600Kč
grafika ATI Radeon HD3850 512MB - 2100Kč
skříň, klávesnice a myš - 800Kč
celková cena =8750Kč=

Pouze o několik stokorun dráž jsem poskládal základní počítač, na kterém pojedou hry podstatně (tím myslím opravdu výrazně) lépe než na notebooku s XG Station. Myš a monitor jsem do sestavy nepočítal, ty si totiž budete muset zakoupit i s XG Station. A mobilita? Ta je v praxi téměř stejná jako u XG Station, bez zásuvky a monitoru se neobejdete.

Závěr

Asus XG Station: grafická revoluce pro notebooky?

Jsem si vědom, že jsem Asus XG Station v samotném závěru článku shodil, ale tak to prostě za současných podmínek je, je mi líto. Kdyby jej Asus uvedl na počátku minulého roku, kdy jej začal předvádět, byla by to jistě jiná káva, ale dnes je to, při vší úctě, předražené zařízení.

Abyste mi rozuměli – byl bych ochoten akceptovat cenu okolo dvou až tří tisíc korun. Za tyto peníze by to byla přijatelná možnost jak dobře zvýšit 3D výkon nějakého malého notebooku, ale v případě, že o tisíc korun dráž jsem schopen poskládat výkonnější stolní sestavu?

Opravdu nevím, co pozitivního o XG Station napsat. On je ten displej s ovládáním moc hezký stejně jako to, že získáte zvukový kodek a dvojici USB navíc... ale to jsou jen bonusy, tohle je o herním výkonu a přijatelné ceně, což jaksi chybí.

Moc dobře vím, že Asus je schopen udělat skvělé produkty a proto doufám, že toto je jen takové šlápnutí vedle a nemám jinou možnost než říct, že Asus XG Station není za současnou cenu (srpen 2008) na současném trhu dobrou volbou pro nikoho. Vždy existuje lepší řešení (viz. výše).

Asus XG Station

KladyZápory
+ USB hub- slabý výkon pro nové hry i v nízkém rozlišení
+ zvukový kodek- velmi vysoká cena
+ displej a možnost regulace- pomalé rozhraní PCI Express 1.1 x1
+ - zoufalý poměr cena/výkon
+ - potřeba zapojení do sítě
+ - nutnost externího monitoru

Orientační cena včetně DPH: 7500Kč

Poděkování

Na úplný konec bych ještě rád poděkoval zastoupení společnosti Asus, která do testu XG Station zapůjčila.

Asus XG Station: grafická revoluce pro notebooky?



Tagy: Asus  XG  Station  grafika  graphic  extern  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.8.2008 07:12:04   88.146.64.xxx 820
proc zrovna tohle rozliseni?...se pak nedivte ze se vam to seka i na nejnizsi detaily :-).
22.8.2008 07:26:37   86.49.79.xxx 111
tak zkus testovat v 640x480 kde se ukaze leda tak vykon cpu, a zase hrat na lcd v jinym nez nativnim rozliseni neni moc koukatelny, mozna jeste tech 1024x768
22.8.2008 07:38:51   212.111.4.xxx 72
To bude asi tím, že je to nativní rozlišení 17 a 19" monitorů, které dnes stojí to samé jako 15" LCD s nižším rozlišením.
22.8.2008 08:21:23   85.70.237.xxx 190
Nejmenuješ se náhodou Fry? A nevylezl's náhodou teďka z mrazáku? ;)
22.8.2008 08:13:24   212.80.83.xxx 813
Jde ta karta vyměnit za jinou? Třeba za 9600GT nebo (9)8800GT?
22.8.2008 08:22:21   85.207.244.xxx 111
co takhle si precist clanek, nez zacnu pindat do diskuze?

..jde to, ale nepomuze to, pac to brzdi rozhrani
22.8.2008 08:22:30   85.207.244.xxx 71
co takhle si precist clanek, nez zacnu pindat do diskuze?

..jde to, ale nepomuze to, pac to brzdi rozhrani
22.8.2008 08:26:00   85.70.237.xxx 182
Umíš číst? - Asi ne.. Tak ti to zopakuju.. Karty vyměnit jdou.. Autor to v článku vřele doporučuje.. Zvláště vyzdvyhuje možnost zapojit zde několik karet (konkrétně GTX280, nebo Radeon 4870X2) do SLI vs. CrossFire, čímž se mu podaří snížit průmětrné FPS u všech her tak o 2-3 snímky oproti zde instalované 8800cosi.. V konkurenci dalších výrobků o titul "Jsem dobrej, nejvíc ze všech utrácím za největší pitchoviny..." je toto horký kandidát.. Takže utíkej, utíkej... Ať jsi první v obchodě.. ;)
22.8.2008 08:30:13   85.70.237.xxx 80
Jinak samozřejmě pochvala autorovi, že je schopný napsat i to, že tohle je prostě jenom špatně a ani trošku dobře.. (on ten USB HUB a audio opravdu nezachrání ani jeden čestnej bod..).. -- je to jenom zástrčka, jak doprodat milion karet, kterej jim zbyl... - za 10ti násobek její dnešní ceny...
22.8.2008 08:41:55   83.240.99.xxx 1011
Nechybí vám náhodou v ceně sestavy (desktopu) cena za druhý OS? Výmluvy na Linux v případě herního stroje rozhodně neberu.
22.8.2008 11:18:00   84.42.255.xxx 71
Zajimal by me pomer lidi s legalni/nelegalnim OS:-)
22.8.2008 11:18:51   80.87.222.xxx 91
Preco zbytocne platit za Windows, ked Fero z vedlajsieho vchodu mi je schopny nainstalovat Vistu aj ofisom za dve kila a prihodi aj Crysis s krekom
22.8.2008 11:29:54   83.240.99.xxx 104
Jo, ale tyk můžeš zrovna ukradnout celý to PC a budeš to mít zadarmo. Pche, nějakých 9000, to by za to dal je blb, ne?
22.8.2008 17:08:30   80.87.222.xxx 122
PC kradnut nebudem, pretoze HW nejde kopirovat. To si treba uvedomit (je to najvacia chyba HW).
22.8.2008 20:16:34   83.240.99.xxx 83
Já bych řekl že spíš proto, že na to jsi moc velkej zbabělec.
22.8.2008 12:00:13   78.45.69.xxx 71
jiste, castecne mate pravdu. Ale ne ke kazdemu notebooku se prodava OS (i kdyz je to dnes uz myslim vetsina).
22.8.2008 13:46:29   83.240.99.xxx 81
To je naprosto irelevantní, protože ono PC nesupluje notebook, ale XG station.
Jestli se k notebookům dává nebo nedává OS tedy nehraje roli, důležitý je, že OS není jeden z nákladů XG station a jiné řešení by to mělo být započítáno, protože přeci PCTuning warez nepodporuje
22.8.2008 08:47:27   83.240.99.xxx 91
Proti Lassu je to totální propadák (což odpovídá tomu, že XGP je vývojově asi o 2 roky starší).
Samozřejmě že Lasso má taky své problémy, největším je asi ten, že se nedá koupit - ani neotebooky s XGP, ani samotný GK.
22.8.2008 08:54:20   85.135.245.xxx 91
PCIE 1.1 je prilis pomaly, ked to porovnam s lowend kartou 8400M GS - Asus XG station zaostava, skoda penazi.
22.8.2008 11:39:53   213.215.88.xxx 70
v tomto s tebou plne suhlasim
ako som prechadzal testy tak pozeramze to dava horsie vysledky ako moje rok stare HP s 8400GS
22.8.2008 09:38:41   78.45.90.xxx 124
O důvod navíc proč nemít rád asus. Lidi, vždyť tohle je výsměch a vyjeb*vání neznalých lidí.
22.8.2008 11:19:19   84.42.255.xxx 90
No tek bych ze takhle to delaj vsichni v pocitacovym prumyslu...
22.8.2008 09:54:49   82.198.201.xxx 151
Osobne notebooka nevlastnim a ani o tom zatim neuvazuji.. Presto me clanek zaujal, externi grafika pro notebook - "druhy dech ve 3D prostredi, graficka revoluce" o to zajimavejsi bylo zjisteni,ze Asus mel sanci revoluci udelat, nybrz to pekne zeslonil..(jako zkonil ale jeste o hafo vic) Prodavat z 8000Kc lowendovku s usb a vystupem na sluchatka.. wow. ) Je mi jasny ze do roka bude vse jinak a externi grafiky budou hit.. ale tohle je fakt propadak na entou.. skvelej clanek, objektivni rozsek ty jejich revoluce
22.8.2008 11:28:47   85.132.163.xxx 70
Jen pro srovnaní ja mam na 8600M GT 4412bodů v 3DMakr 06 ,takže sem od te Asus XG station čekal vic
22.8.2008 11:47:42   88.208.87.xxx 71
Jisté potenciální využití mě napadá: Koupím si běžný notebook, s tím můžu chodit kam chci a když si chci večer doma zahrát nějakou hru, tak doma na stole mám trvale umístěno XG station + LCD monitor. Jen je škoda toho nízkého výkonu.
22.8.2008 12:01:46   78.45.69.xxx 71
ano, nad touto moznosti jsem take premyslel, viz posledni kapitola. Jenze je podle mne proste lepsi koupit cely pocitac za trosku vic penez nez XG Station
22.8.2008 12:38:35   88.208.100.xxx 132
S Vašim řešením postavit si doma druhé PC se dá v podstatě souhlasit, ale zapomínáte na další podstatnou položku a tou je cena operačního systému (+ cca 2000,- Kč). Obecně vzato SW je položka, která velice často při kalkulování cen sestav pro hraní her schází (u herních sestav nelze u většiny případů použít alternativní bezplatný OS). Navíc většina her se dnes hraje přes Inetu a s tím je spojený další tentokrát bezpečností SW. Ano jsou volně šířitelné varianty bezpečnostního SW, ale pokud chcete vybrat dohromady FW, Antivir a antispyware, aby se Vám dohromady nebyly, tak to zabere (včetně nastavení) velké množství času. S přihlédnutím k tomu, se vyplatí bezpečností SW koupit a cena opět roste. Atd. Nemluvě o práci s udržováním druhého PC.
Závěrem pokud by XD Station neměla tak nizoučký výkon, reps. notebooky by měly na univerzálním výstupu aspoň PCI express 16x, nebylo by co řešit a i za 3/4 ceny nového PC by se vplatilo takovou věc koupit. Výhody vyplývají z výše uvedených argumentů: SW jen jedenkrát, licence všechny pohromadě na jednom PC, méně papírování s udržováním licenčních podmínek a s tím spojených nabývacích titulů (dnes aby měl člověk na každý počítač šanon :-) ). Pokud chcete přerušit relaxační hraní, protože Vám z práce někdo večer zavolá, stačí zmáčknout alt+tab a nepotřebujete zapínat druhé PC (notebook), apod.
23.8.2008 12:34:29   86.49.45.xxx 90
Za Windows se zaplatit musí, to je jasné, ale FW, Antivir a Antispyware prostě nejsou potřeba. Již více než 3 roky nemám na Windows žádnou ochranu, kromě externího routeru kvůli NAT a nemám žádný problém. Cca 1x ročně si to projedu freeware utilitami a je to vždy čisté, vyjma pár cookies.
22.8.2008 12:41:47   85.216.133.xxx 71
Hned na zaciatok poviem ze sa im to teda moc nedpodarilo a je to skoda, ale nadavat za to iba Asusu je trochu kratkozrake.V podstate jedinu moznost ako nieco pripojit na hocijaky novsi notebook je prave PCIexpres card a ten je bohuzial na pripojenie grafickej karty pomaly.Dalsia moznost by bola vytvorit nejaky vlastny konektor ale to by si Asus zobral pomerne velku cast trhu pretoze taky notebook s danym rozhranim by najprv museli ludia vlatnit a kedze by to bol asi Asus notebook tak to by nebolo terno (co do poctu predanych kusov).A asus ako vyrobca komponentov nema taku silu pretlacit novy standard.
Preto ma AMD vecsiu sancu so svojim Lassom.
22.8.2008 12:41:47   85.216.133.xxx 70
Hned na zaciatok poviem ze sa im to teda moc nedpodarilo a je to skoda, ale nadavat za to iba Asusu je trochu kratkozrake.V podstate jedinu moznost ako nieco pripojit na hocijaky novsi notebook je prave PCIexpres card a ten je bohuzial na pripojenie grafickej karty pomaly.Dalsia moznost by bola vytvorit nejaky vlastny konektor ale to by si Asus zobral pomerne velku cast trhu pretoze taky notebook s danym rozhranim by najprv museli ludia vlatnit a kedze by to bol asi Asus notebook tak to by nebolo terno (co do poctu predanych kusov).A asus ako vyrobca komponentov nema taku silu pretlacit novy standard.
Preto ma AMD vecsiu sancu so svojim Lassom.
22.8.2008 12:41:47   85.216.133.xxx 71
Hned na zaciatok poviem ze sa im to teda moc nedpodarilo a je to skoda, ale nadavat za to iba Asusu je trochu kratkozrake.V podstate jedinu moznost ako nieco pripojit na hocijaky novsi notebook je prave PCIexpres card a ten je bohuzial na pripojenie grafickej karty pomaly.Dalsia moznost by bola vytvorit nejaky vlastny konektor ale to by si Asus zobral pomerne velku cast trhu pretoze taky notebook s danym rozhranim by najprv museli ludia vlatnit a kedze by to bol asi Asus notebook tak to by nebolo terno (co do poctu predanych kusov).A asus ako vyrobca komponentov nema taku silu pretlacit novy standard.
Preto ma AMD vecsiu sancu so svojim Lassom.
22.8.2008 12:41:48   85.216.133.xxx 90
Hned na zaciatok poviem ze sa im to teda moc nedpodarilo a je to skoda, ale nadavat za to iba Asusu je trochu kratkozrake.V podstate jedinu moznost ako nieco pripojit na hocijaky novsi notebook je prave PCIexpres card a ten je bohuzial na pripojenie grafickej karty pomaly.Dalsia moznost by bola vytvorit nejaky vlastny konektor ale to by si Asus zobral pomerne velku cast trhu pretoze taky notebook s danym rozhranim by najprv museli ludia vlatnit a kedze by to bol asi Asus notebook tak to by nebolo terno (co do poctu predanych kusov).A asus ako vyrobca komponentov nema taku silu pretlacit novy standard.
Preto ma AMD vecsiu sancu so svojim Lassom.
22.8.2008 12:51:11   88.102.207.xxx 90
Ikdyz je to teda, jak rikate propadak, tak by to chtelo nejakou fotku z testovani - ntb+XG+monitor, co vy na to.
22.8.2008 14:43:48   212.111.4.xxx 1213
Pokud na XG Station budeme nahlížet jako na způsob připojení hi-endové desktopové grafiky k notebooku, pak je to bezesporu propadák. Myslím ale, že její primární určení je doplnění (nikoliv náhrada) výkonově ještě slabších integrovaných grafik Intelu, které v posledních letech převažovaly. Bez ohledu na střeva je to ve 3D téměř 5x výkonnější než v noteboocích běžná X3100. Navíc na ní poběží i to co na integrovaných grafikách fungovat vůbec nechtělo.

Notebook (nebavim se o desktop replacement) je především určený pro bateriový provoz a většinu dalších funkcí včetně 3D lze pořádně využít až při provozu ze zásuvky. Žádná grafika (ani 8400M) v porovnání s integrovanou nesníží spotřebu ve 2D. Připlatit si za lepší grafiku tedy znamená připlatit si za kratší výdrž. Využití výkonnější externí grafiky při zásuvkovém provozu je cesta správným směrem, protože zachová dlouhou výdrž na baterie a vyšší výkon při provozu ze zásuvky.

Není to ani tak dávno kdy jste v Blogu ukazovali, že si většina uživatelů k notebooku na doma stejně monitor, klávesnici a myš koupí, takže pořízení monitoru bych nebral až tak tragicky. Navíc použitá grafická karta disponuje i TV výstupem s podporou HDTV, a tak lze připojit k televizi, kterou má doma téměř každý.

Další výhodu v podobě akcelerace přehrávání videa recenzet naprosto opomenul a samozřejmě ani neotestoval, takže se už nedozvíme, jak bude fungovat při tak zpomaleném rozhraní.

Naproti tomu se většina mínusů minimálně zdvojuje například z PCIe x1 vyplývá slabý výkon a ze slabého výkonu a vysoké ceny vyplývá zoufalý poměr cena výkon. Čtenář je zřejmě pitomec, kterému by to bez zopakování nedošlo.

Než hromada žvástů o tom jak Asus šlápl vedle by mě zajímalo výkonové srovnání XG Station a té imaginární laciné desktopové sestavy s grafikou vymontovanou z XG Station. Alespoň vyčíslení ztráty výkonu, při připojení 16x pomalejším rozhraním by nebylo od věci.

Graf v moderních hrách je vlastně jen sumarizace výsledků bez možnosti jakéhokoliv porovnání, ať už s 8600GT v PCIe x16 nebo s notebookem s 8600M GT, kterým ve starších hrách ještě zvládala sekundovat. Recenzent nám tvrdí že všichni přece víme, že budou rychlejší než XG Station. Stejně věrohodnou informaci si můžu přečíst někde ve forů od běžného uživatele Franty. Až do dnes jsem si myslel že ve článku bych se měl dozvědět i O KOLIK! To byl můj veký omyl.

Co hůř, není to tak dávno, kdy jsem si dovolil napsat, že výkon Lenova X300 je srovnatelný s desktopem za "desetinovou" cenu a byl jsem za to těžce zkritizován a v několika dalších článcích se ještě pro jistotu objevovaly peprné poznámky o nesmyslnosti srovnávání desktopu s notebookem a ejhle najednou to udělá sám recenzent s posvěcením od redakce?!

Nedá se říct že jsem z téhle karbičky nadšený, protože mi obecně přijde stupidní hrát moderní hry na notebooku. Za stejné peníze bych si k notebooku na hraní místo druhého slabého pc koupil Xbox. Jediné v čem se s recenzentem shodnu je přemrštěnost ceny, protože téměř 8000,- za redukci a dva roky starou kartu je opravdu moc. Na rozdíl od něj si ale myslím, že potenciál má.

Redakce by se za uvedení takového článku měla stydět. Nejde o to, že je o předraženém zařízení se spornou funkcionalitou, ale je plný fabulací, chybí fakta, testy bez možnosti srovnání jsou na nic, popisuje se jen úzký záběr produktu a další funkce jsou zcela opomenuty a od samého začátku není ani snaha být objektivní. Děláte z nás čtenářů blbce. Prostě hnus.

Děkuji předem za vaše bláboly.
22.8.2008 15:28:45   78.45.69.xxx 93
"Pokud na XG Station budeme nahlížet jako na způsob připojení hi-endové desktopové grafiky k notebooku, pak je to bezesporu propadák. Myslím ale, že její primární určení je doplnění (nikoliv náhrada) výkonově ještě slabších integrovaných grafik Intelu, které v posledních letech převažovaly. Bez ohledu na střeva je to ve 3D téměř 5x výkonnější než v noteboocích běžná X3100. Navíc na ní poběží i to co na integrovaných grafikách fungovat vůbec nechtělo."
Ano, XG Station je vykonnejsi nez X3100, o tom prece neni sporu, viz cela jedna kapitola testu, kde je X3100 v noteboocich hned nekolik, ale jednak je X3100 uz zastarala (srovnani s takovou HD3200 by uz tak nasobne nebylo) a jednak si XG Station asi tezko s sebou nekam vezmu....

"Notebook (nebavim se o desktop replacement) je především určený pro bateriový provoz a většinu dalších funkcí včetně 3D lze pořádně využít až při provozu ze zásuvky. Žádná grafika (ani 8400M) v porovnání s integrovanou nesníží spotřebu ve 2D. Připlatit si za lepší grafiku tedy znamená připlatit si za kratší výdrž. Využití výkonnější externí grafiky při zásuvkovém provozu je cesta správným směrem, protože zachová dlouhou výdrž na baterie a vyšší výkon při provozu ze zásuvky."
S temi integrovanymi/dedikovanymi kartami mate samozrejme pravdu, ale proc si kupovat drahe a pomale prislusenstvi k notebooku, kdyz mohu mit za temer stejne penize plnohodnotny stroj?

"Není to ani tak dávno kdy jste v Blogu ukazovali, že si většina uživatelů k notebooku na doma stejně monitor, klávesnici a myš koupí, takže pořízení monitoru bych nebral až tak tragicky. Navíc použitá grafická karta disponuje i TV výstupem s podporou HDTV, a tak lze připojit k televizi, kterou má doma téměř každý."
Lide, kteri si koupi notebook misto stolniho PC jsou a stale je nechapu. Ovsem pokud mam monitor, mohu k nemu pripojit i stolni PC, ktere ma shodou okolnosti take TV vystup.

"Další výhodu v podobě akcelerace přehrávání videa recenzet naprosto opomenul a samozřejmě ani neotestoval, takže se už nedozvíme, jak bude fungovat při tak zpomaleném rozhraní."
Akcelerace funguje, na to jeste PCI-E x1 staci. Ale dekodovat HD video dokaze i notebookovy C2D...nechapu, proc je to takova vyhoda (snizeni spotreby pri provozu ze zasuvky je nic moc vyhoda)

"Naproti tomu se většina mínusů minimálně zdvojuje například z PCIe x1 vyplývá slabý výkon a ze slabého výkonu a vysoké ceny vyplývá zoufalý poměr cena výkon. Čtenář je zřejmě pitomec, kterému by to bez zopakování nedošlo."
Nizky vykon, vysoka cena = zoufaly pomer cena/vykon. Vyvodil jsem spatny zaver? Pokud ano, prosim o vysveleni, jsem pitomec. V opacnem pripade bude pitomec nekdo jiny....
Pokud si kopim Ferrari a budou mu chybet vsechna kola, asi to take v clanku zminim vickrat nez v jedne poznamnce...

"Než hromada žvástů o tom jak Asus šlápl vedle by mě zajímalo výkonové srovnání XG Station a té imaginární laciné desktopové sestavy s grafikou vymontovanou z XG Station. Alespoň vyčíslení ztráty výkonu, při připojení 16x pomalejším rozhraním by nebylo od věci."
Staci se naucit cist a nemel by to byt problem. V imaginarni sestave je HD3850 512MB, kterou jiste v OBROVych testech spolecne s 8600GT najdete. A psal jsem, ze PCI-E x1 jeste tak tak pro 86GT staci, pro nic jineho ne. Staci (umet) cist (a nechtit se za kazdou cenu hadat).

"Graf v moderních hrách je vlastně jen sumarizace výsledků bez možnosti jakéhokoliv porovnání, ať už s 8600GT v PCIe x16 nebo s notebookem s 8600M GT, kterým ve starších hrách ještě zvládala sekundovat. Recenzent nám tvrdí že všichni přece víme, že budou rychlejší než XG Station. Stejně věrohodnou informaci si můžu přečíst někde ve forů od běžného uživatele Franty. Až do dnes jsem si myslel že ve článku bych se měl dozvědět i O KOLIK! To byl můj veký omyl."
Druhou cast testu delam bezne i u hernich notebooku. Myslel jsem, ze potencialni zajemci by mohli ocenit, pokud se dozvedi, jak budou muset nastavit moderni hry. Bohuzel to byl velky omyl, ktery nekteri bohuzel nedokazi pochopit.
Mel jsem za to, ze sest testu v predchozi kapitole bude stacit pro srovnani, jak je na tom XG Station v porovnani s notebookovymi kartami. Bohuzel nestacilo a mam obavy, ze i 150 testu by bylo malo....

"Co hůř, není to tak dávno, kdy jsem si dovolil napsat, že výkon Lenova X300 je srovnatelný s desktopem za "desetinovou" cenu a byl jsem za to těžce zkritizován a v několika dalších článcích se ještě pro jistotu objevovaly peprné poznámky o nesmyslnosti srovnávání desktopu s notebookem a ejhle najednou to udělá sám recenzent s posvěcením od redakce?!"
Lenovo X300 je ultraprenosny stylo...
25.8.2008 17:46:37   212.111.4.xxx 82
V něčem se shodneme, o jiných věcech bychom se mohli přít do nekonečna, ale spamovat to tu nehodlám, takže si dovolím už jen krátké glosy.

1. Naše rozdílné názory na tuto "věc" plynou z toho, že já ji považuji za doplněk starších noťasů, zatím co vy, jak jsem to pochopil, za obdobu Lassa, tedy rozšíření nových. Poslední dva roky se prodávají notebooky s X3100 (vloni 50% a letos 40% notebooků s chipsetem Intelu což už je docela slušný tržní podíl) a pokud už jeden máte a nechcete ho za 20 tisíc "vyměnit" za nový se samostatnou grafikou, máte možnost je s XGS "omladit". A jestli se shodneme na tom, že za 8 tisíc taková omlazovací kůra nemá smysl a pořizovat záměrně toto zařízení k nově kupovanému notebooku, je ztráta peněz, tak by jste také mohl pochopit, že kupovat celý nový notebook jen proto, aby měl výkon jen o něco málo vyšší než tento hybrid, je nesmysl ještě větší, zvlášť pokud 3D výkon na cestách nepotřebujete (komu by taky stačila 45minutová výdrž na baterii) a využíváte ho jen na zásuvkový provoz.

2. Pokud jste byl někdy nucen denně synchronizovat data mezi dvěma počítači, nikdy by jste nenavrhl nahradit notebook druhým počítačem. Proto ta poznámka o tom, že by se neměl míchat desktop s notebooky.

3. Upřednostňuji články, ve kterým mi autor dodá všechna potřebná fakta (ikdyž jsou podle jeho názoru zbytečná), a svůj názor si schová do krátkého závěru. Tento článek je od začátku až do konce jeden velký subjektivní závěr a tomu je podřízený i obsah. Můžete mi klidně vyhrožovat cenzurou, kvalitu vaší práce to ale nezvýší.
22.8.2008 17:09:06   88.212.21.xxx 81
toto je zial prepadak. Omnoho vhodnejsia je konzola napr. Playstation 2 cena 3600Kc/4700Sk ziadne dalsie investicie (a problemy: konfiguracia, updaty, virusy...) okrem hier a na jednej konzole si zahraju viaceri hraci.
22.8.2008 23:48:11   85.207.119.xxx 81
Dalo se to cekat ze diky male propustnosti PCI-E 1x to bude mizerne....ale ze by az takle to jsem teda necekal to mi prijde lepsi naka integrovana HD 3200 (nebo 3300) a dopadne asi i lip nez tohle

navic pri cene teto hracky........ted jsem si kupoval notes s HD 3650 512MB za 16K kdyz ji este nataktuju da mi to v 3D marku 06 prez 4500 bodu a CoD 4 dam na max detaily v nativnim rozliseni uplne bez problemu (bez vyhlazovani teda)
24.8.2008 13:12:02   85.207.127.xxx 90
S tou konzolí je to svatá pravda.
Za cenu 8000kč si koupíte XBOX 360 v edici s 20GB HDD a zahrajete si na něm COKOLI. včetně těch největších pecek který vyjdou ještě klidně za dva roky. Výstup je v HD rozlišení a nějaký sekání a nízké FPS se vidí jen velice zřídka.. prostě
Asus XG 2body z 10
druhej pc za cenu XG 6bodů z 10
Konzole (Xbox 360 -je levnější než PS3) 10bodů z 10 a navíc: televizi má doma každej ... žádný externí LCD
29.8.2008 08:55:32   85.70.157.xxx 90
Recenzoval jsem tohle zařízení pro NOTEBOOK.cz už kdysi nějaký ten měsíc zpět a je fakt, že jsem z toho na prdel taky nepadl.

Úplně se to ale odsoudit nedá - ne každý si to musí kupovat na hry. Je to perfetní možnost, jak rozšířit svůj notebook na pracovišti o možnost připojit 2 klidně 30" LCD. Kolik notebooků něco takového nabízí (i s dokovací stanicí)?
13.10.2008 21:50:26   89.102.58.xxx 70
Mám toshibu x200 se SLI 2x 8600 GT. bylo by možné Asus XG Station využít pouze pro počítání fyziky a SLI nechat na zobrazování?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

113 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 54.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.