Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz
Skříně, zdroje, chladiče Článek Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné | Kapitola 8

Petr Kupský

Petr Kupský

14. 1. 2021 13:00 37

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Balení 3. Exteriér 4. Interiér – levá strana 5. Interiér – pravá strana
6. Prachové filtry 7. Alternativní prvky skříně 8. Příklad montáže – deska, disky, chladič 9. Příklad montáže – zdroj, grafika, dokončení 10. Hodnocení a závěr

Dnešek si Corsair vybral pro celosvětovou premiéru počítačových skříní modelové řady 5000 spadající do vyšší střední třídy. Stejně jako u nedávno uvedené řady 4000, i zde se nabízí moderní nadčasový design ve dvou barvách, prostorný a vzdušný interiér s podporou základní desky E-ATX, moderní konektivita, ale i pár zajímavostí navíc.

Reklama

Příklad montáže – deska, disky, chladič

Montáž komponent testovací sestavy tradičně zahajuji upevněním základní desky STRIX Z270F GAMING velikosti ATX, kterou nám zapůjčila společnost ASUS. Desku jsem předem osadil procesorem, M.2 diskem a dvojicí RAM modulů.

Již z výroby jsou na přepážce skříně Corsair 5000D AIRFLOW připraveny distanční sloupky pro nejčastěji používanou ATX základní desku, kterou tak stačí pouze vystředit pomoci středového kolíku a osmi šrouby po obvodu upevnit.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

Do skříně lze podle výrobce osadit základní desku E-ATX s šířkou 277 mm, což podle následujícího obrázku odpovídá poloze otvorů pro průchod kabelů. Zájemce o instalaci radiátoru vodního chlazení určitě potěší 60mm odstup základní desky od stropu šasi.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

Pětimilimetrovou mezeru mezi základní deskou a stropem tunelu lze považovat za standard. Mezi čelem šasi a předním okrajem základní desky jsem pak naměřil vzdálenost cca 21 cm.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokračovat budeme montáží disků, přičemž nejprve si ukážeme alternativní možnost upevnění disku svisle na plechový držák pod přepážku základní desky.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro přišroubování 3,5" disku využijeme čtveřici otvorů označených vyraženým symbolem HDD. V prostoru pod přepážkou je dostatek místa pro disk této velikosti a bezproblémový je také přístup k jeho konektorům. Zamrzí pouze to, že při upevnění přímo na plech se budou do konstrukce skříně přenášet veškeré vibrace disku. Nějaké pryžové podložky by se sem ještě pohodlně vešly.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

Na eliminaci přenosu vibrací výrobce nemyslel ani u konstrukce plastových šuplíků. 3,5" disk lze do šuplíku upevnit i bez šroubů. Postačí lehce rozevřít bočnice šuplíku a disk do něj vložit tak, aby plastové hroty zapadly do odpovídajících otvorů v disku. Po zasunutí do koše je šuplík fixován pevně bez nežádoucí vůle.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

Také v případě 2,5" disků lze využít univerzální držák pod přepážkou, na němž jsou k tomuto účelu připraveny otvory se symboly SSD. Samozřejmě další dva disky lze upevnit šrouby do šuplíků v tunelu. Speciálně pro 2,5" disky je však určena trojice plechových rámečků pod přepážkou.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

Dva z těchto rámečků lze pak alternativně přemístit do připravených pozic na stropě tunelu. Pohodlný přístup kabelů k těmto pozicím umožňují optimálně umístěné rozměrné otvory v tunelu.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

Skříň Corsair 5000D AIRFLOW je určena zejména pro instalaci komponent výkonné počítačové sestavy, u níž se předpokládá využití vodního chlazení. Zvolil jsem tedy instalaci AIO chladiče Celsius+ S36 Prisma, který nám do testovací sestavy poskytla společnost Fractal Design.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

S ohledem na štědré prostorové poměry testované skříně jsem předem vyloučil veškeré pochybnosti o bezproblémové montáži tohoto radiátoru na čelo a strop skříně, takže jsem zvolil nejzajímavější alternativu upevnění radiátoru, a to na bok skříně. Radiátor jsem přišrouboval k odejmutému držáku pohodlně mimo skříň a v otvorech, umožňujících posun v rozmezí dvou centimetrů, jsem radiátor upevnil do nejvyšší polohy.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

Také upevnění držáku s chladičem do šasi bylo zcela bezproblémové. Pokud ve skříni ponecháme výchozí kryt přední částí tunelu, spodní ventilátor chladiče bude zčásti zasahovat pod něj. Na účinnost chlazení by to však nemělo mít vliv, ale esteticky to není zrovna ideální.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
i Zdroj: PCTuning.cz

Umístění radiátoru do boční pozice vyloučí možnost osazení dalšího radiátoru na čelo skříně. Samotné ventilátory se však sem vejdou bez problému, a to i o velikosti 140 mm.

Vyzkoušel jsem také posunutí radiátoru do nejnižší polohy v níž jsem si ověřil, že nebude kolidovat s košem pro disky. Na opačné straně pod stropem jsem tím získal prostor šířky 35 mm. Do tohoto prostoru další radiátor nenacpeme, ale samotný ventilátor se sem pohodlně vejde.

Pomocí dalšího AIO chladiče, tentokrát Celsius+ S28 Prisma, jsem ověřil kompatibilitu skříně Corsair 5000D AIRFLOW s radiátory šíře 140 mm. Díky štědrému prostoru nad základní deskou jsem radiátor chladiče i v kombinaci s bočním radiátorem upevnil na strop absolutně bez problému.

Široký radiátor v mém případě ani nezasahuje nad půdorys základní desky. Pokud bychom použili tlustší 140mm radiátor, který nad základní desku zasáhne, musíme volit RAM moduly maximálně do výšky 37 mm.

Na závěr kapitoly věnované chlazení připojuji obrázek, na němž demonstruji osazení čelní pozice 140mm ventilátorem. Také jsem zde použil alternativní kryt tunelu, který uvolňuje prostor před ventilátory. Je vidět, že výrobce má konstrukci této skříně dobře promyšlenou a dokázal se tak vyhnout kolizím.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama