Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné
autor: Petr Kupský , publikováno 14.1.2021
Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Dnešek si Corsair vybral pro celosvětovou premiéru počítačových skříní modelové řady 5000 spadající do vyšší střední třídy. Stejně jako u nedávno uvedené řady 4000, i zde se nabízí moderní nadčasový design ve dvou barvách, prostorný a vzdušný interiér s podporou základní desky E-ATX, moderní konektivita, ale i pár zajímavostí navíc.


Hodnocení a závěr

Dnes testovaná skříň Corsair 5000D AIRFLOW navazuje svým jednoduchým, čistým a troufám si říct i nadčasovým designem na podobně ztvárněné skříně řady 4000. Oproti nim je pětitisícovka o něco větší, vybavenější a přináší proto více možností využití koncepčně dobře ztvárněného interiéru.

Dle mého názoru, sjednocení konstrukčního provedení čela a stropu skříně s předsazenými ocelovými panely povyšuje celkový vzhled skříně o další stupeň výše. Za bezchybné a kvalitní mohu označit zpracování skříně bez rušivých spár a nerovností. Čistotu designu nenarušují žádné rušivé prvky a výstřelky. Žluté konektory USB , podložky na šroubech a poutko prachového filtru jsou velmi decentními akcenty.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

V době přípravy recenze nebyla testovaná skříň ještě prodeji, takže její pořizovací cenu jsem vypočítal z výrobcem doporučené evropské ceny 154,90 Euro, tj. v přepočtu 4050 korun, což je v porovnání s doporučenou cennou 87,90 Euro (2300 korun) nižší modelové řady 4000 docela velký skok. Jenže to je spíše specifikum řady 4000, že v jejím případě se jedná podle mě o doslova dumpingovou cenu. Čtyřtisícovka tedy bude velmi silným konkurentem.

V cenovém segmentu okolo čtyř tisíc to bude mít model 5000D AIRFLOW také docela těžké. Narazí zde na silné soupeře s obdobnou konstrukční možností volného průchodu vzduchu interiérem (díky volně prodyšnému čelu a stropu) v podobě skříní Be quiet! Silent Base 802, PHANTEKS Eclipse P500A, Cooler Master MasterCase H500P a zejména Fractal Design Meshify 2.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Domnívám se však, že dnes testovaná skříň mezi zákazníky zákazníky zaboduje svým nadčasovým designem, dvěma barevnými variantami, prostorným interiérem s možností instalace E-ATX základní desky, moderní konektivitou s vysokorychlostním USB 3.1 Type-C a zejména možností osazení radiátoru chlazení do atraktivní boční pozice.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Radiátor v boční pozici přitom nekoliduje s ventilátory na čele a na stropě. Díky správně zvolené šířce skříně nenarazíme v tradičně problematické poloze nad základní deskou na problémy (s výjimkou vysokých RAM modulů) ani v případě použití širších 140mm radiátorů vodního chlazení. Moderní koncepci odpovídá také možnost instalace grafické karty ve vertikální pozici.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Pro vytvoření pořádného průvanu uvnitř skříně přijde vhod deset pozic pro 120mm ventilátory, případně prostor pro upevnění dvojice 360mm radiátorů vodního chlazení.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Přes celkově vysokou kvalitu konstrukce se však výrobce nevyhnul pochybení (či spíše zanedbání) při upevnění 3,5" disků do plastových šuplíků a také k alternativnímu držáku disků bez jakéhokoliv opatření pro utlumení přenosu případných vibrací. Ale je to vlastně jediný vážnější nedostatek, který mohu této skříni vytknout.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Naopak ocenit musím vysokou kvalitu a velmi pohodlný přístup ke všem prachovým filtrům skříně. Ocelové panely s průduchy, za nimiž se filtry ukrývají, používají precizní zámky s kulovými trny, které zajišťují pevné spojení bez jakékoliv nežádoucí vůle a současně umožňují snadné odejmutí panelu. Vše přitom dokonale lícuje a přispívá k dojmu velmi kvalitního produktu.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Standardně osazená dvojice ventilátorů se při nastavení křivky tichého režimu v biosu točila zcela neslyšně rychlostí okolo 200 ot./min. Ozývat se začaly až po překročení rychlosti 900 ot./min. Ve všech režimech byl přitom zvuk ventilátorů aerodynamického charakteru bez rušivých pazvuků.

Corsair 5000D AIRFLOW
KLADY +ZÁPORY -
Kvalitní dílenské zpracování a lakování Upevnění 3,5" disku bez antivibračních prvků
Dvě barevné varianty Chybí pozice pro 5,25" optickou mechaniku
Bočnice ze 4mm temperovaného skla Chybí kontrolka činnosti disku
Dobře větraný a prostorný interiér.  
Prostor pro vedení a ukrytí kabeláže  
Prachové filtry na stropě, boku, dně a čele skříně  
Možnost osazení E-ATX základní desky  
Možnost osazení až 360mm radiátoru  
Boční pozice pro ventilátory nebo 360mm radiátor  
Demontovatelné panely pro ventilátory  
Alternativní kryt tunelu  
Alternativní držák disků  
Moderní konektor USB 3.1 Type-C  
Vertikální PCIe pozice pro grafickou kartu  
Orientační cena vč. DPH 4050 Kč

Skříň Corsair 5000D AIRFLOW nabízí nekolizní, dobře využitý a promyšlený vnitřní prostor pro vestavbu i těch nejvýkonnějších počítačových sestav s požadavkem na účinné chlazení pomocí vzduchu nebo vody. Nadčasový design, moderní konektivita a hlavně atraktivní boční pozice pro ventilátory si najde určitě své obdivovatele.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Ohodnocení zlatou medailí uniklo této skříni pouze o tloušťku gumové podložky, která by eliminovala přenos případných vibrací mechanického disku. Špičkový výrobek by měl mít tuhle záležitost ošetřenu. Ostatní dvě výtky nemají na hodnocení vliv, neboť je již mnozí zákazníci považují za nepotřebný přežitek.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

PCTuning Silver Award, leden 2021

Corsair 5000D AIRFLOW

za promyšlenou kvalitní počítačovou skříň s moderní konektivitou a dobře využitým prostorem

Za zapůjčení dvojice skříní do testu děkujeme společnosti Corsair.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Za zapůjčení AIO chladičů procesoru a napájecího zdroje do testu děkujeme společnosti Fractal Design.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Za zapůjčení základní desky do testovací sestavy děkujeme společnosti ASUS.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné

Za zapůjčení SSD disku a modulů RAM do testovací sestavy děkujeme společnosti ADATA.

Test skříně Corsair 5000D AIRFLOW – někdo to rád chladné



Tagy: Corsair. 5000D Airflow  počítačová skříň  recenze  test  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.1.2021 15:03:51   85.71.3.xxx 2022
"Chybí kontrolka činnosti disku" To neberu jako maličkost, ale jako zásadní problém.
14.1.2021 15:14:44   217.197.145.xxx 125
Já vím, že jsou stále uživatelé, kteří tuhle kontrolku vyžadují, takže jsem ji záměrně nenazval maličkostí, ale přežitkem a do výčtu nedostatků jsem ji zahrnul.

Naštěstí se dá k tomuto účelu přepojit kontrolka spuštěné sestavy.
15.1.2021 07:37:48   85.71.3.xxx 22
Maličkost, nebo nepotřebný přežitek, to už je celkem fuk "Ostatní dvě výtky nemají na hodnocení vliv, neboť je již mnozí zákazníci považují za nepotřebný přežitek". Ale já psal jen můj pohled na věc a uznávám, že mnozí zákazníci to tak mají. Navíc by to šlo celkem lehce dobastlit(když je tam tolik otvorů), ale to se každému nechce.
15.1.2021 07:52:48   85.71.3.xxx 02
Ale o prémii se nebojte, to je jen kritika skříně
15.1.2021 09:34:40   178.20.137.xxx 20
Uff, to jsem si oddychl

Jen pro zajímavost dodám, že už má stará Define R4 tu kontrolku HDD neměla, takže jsem k tomuto účelu s úspěchem použil kontrolku spuštěné sestavy, která tedy nyní nesvítí stále, ale jen poblikává při činnosti disku. Je to jen otázka přepojení konektoru na základní desce.
15.1.2021 11:11:07   85.71.3.xxx 20
To je jedna možnost, ale pak nevím, jestli je počítač vypnutý, nebo jestli spí (při spánku bliká led). Proto bych raději připojil jinou led a nechal ji prosvítat skrz díry v přední stěně.
14.1.2021 15:47:09   85.163.4.xxx 58
ein kessel buntes, az pote antivibracni zalezitosti, ktere lze vyresit DIY/DoDo...
ale chapu, ze kazdy ma jine priority a pokud je/bude bedna nabizena i bez svetelnych "efektu" a s nepruhlednou bocnici, tak za me +
14.1.2021 15:53:53   217.197.145.xxx 121
Ale vždyť ta bedna má pouze jedinou LED diodu ve spínači Power. Jinak je úplně bez osvětlení.

To, co tam na obrázcích svítí, jsou komponenty testovací sestavy. Ta bedna za to nemůže.
14.1.2021 18:56:36   212.111.10.xxx 141
Pěkné možnosti zapojení. Ale taky by mi chyběl 5.25" kastlík na mechaniku, ale já jsem ze staré školy :-)
14.1.2021 19:43:05   89.176.30.xxx 1111
Celej clanek premyslim nad tim, kam bych mel umistit svou Bluray mechaniku a az v diskuzi se dozvim, ze si s ni muzu maximalne vytrit.

A to teda ne, nebudu si nic strkat do prdele, aby si ze me vyrobce delal prdel a proto me tato skrin neoslovuje.

Kdyz jsem si navic precetl, ze vyrobce vykostil skrin o vsechny podstatne dulezite casti jako je kontrolka cinnosti disku, tak musim rici, ze ta skrin je proste blba a smytec.
14.1.2021 19:44:50   217.197.145.xxx 35
No jedním z důvodů, proč se ty 5,25" šachty na mechaniky stále více vytrácejí, je docela velký zábor prostoru uvnitř skříně.
Pokud bychom takovou šachtu do této skříně umístili, okamžitě by to omezilo prostor pro radiátory na stropě, čele i boku skříně. Skříň by se musela minimálně o tu výšku mechaniky zvětšit, aby si většinu vlastností zachovala, a to neuvažuji o zachování využití stropu skříně.
Ta mechanika je do koncepce skříně skutečně velkým zásahem.
14.1.2021 23:37:16   89.176.30.xxx 66
Tak, kdyby tam nebyl zbytecny dolni tunel na HDD a zdroj, mohla byt skrin jeste mensi a pritom by si zachovala stale vetsinu vlastnosti.
15.1.2021 05:47:45   178.20.137.xxx 23
Ale bez toho tunelu bychom získali maximálně 2 cm navíc, než by základní deska narazila na zdroj. Tohle by prostor pro mechaniku nevytvořilo.

Zdroj by musel jako za starých časů na strop za tu mechaniku.
No a pak tu máme koš s disky, ten by se musel zřejmě rozložit do plochy.
Získáme tak při současných rozměrech prostor pro mechaniku, ale ztratíme pro horní radiátor.
15.1.2021 08:58:29   89.176.30.xxx 111
Jasny, ale fakt je, ze mechanika je relevantni pocitacovy hardware a nepochopim proc na nej vyrobci totalne serou.
Vsak mohli uz pred lety prejit na format ala notebookove interni mechaniky, ktere by byly uzke. Misto toho ti reknu, at si koupis externi mechaniku, ale ja nemam absolutne zadny zajem mit okolo PC dalsich stopadesatdva externich komponent, chci mit v bedne vsechno co tam jde, teda vsechno vyjma monitoru, mysi, klavesnice a gamepadu.
15.1.2021 09:28:48   178.20.137.xxx 41
Ono je to všechno o poptávce trhu. Pokud se budou skříně bez mechaniky prodávat snadno a ve velkých počtech, budou je výrobci raději vyrábět, neboť ušetří materiál a zjednoduší si konstrukci.

Notebookové mechaniky by určitě nějaký prostor uspořily a dovedu si takovou mechaniku dobře představit ve spodní části čelního panelu u dna skříně, kde by nejméně překážela, jen by se jí musel přizpůsobit koš s disky.

Ale doba je taková, že vše se přesouvá do sítí, disky mají obrovské kapacity a o optická média není takový zájem, jako býval dříve.
27.1.2021 21:25:48   86.49.78.xxx 00
Mechanika, jakakoliv, byla relevantnim pocitacovym hardwarem tak pred 7-8 lety, clověče.
15.1.2021 09:28:44   78.45.70.xxx 50
Na to existuje takový úžasný vynález a jmenuje se šroubky, naprosto není problém, aby bedna v cenové kategorii 4000 Kč měla odnímatelné a vyměnitelné plechové výlisky, stejně se to dneska dělá místo z plechu z náhražky tlusté jako papír a to by cenu moc nezvedlo.
15.1.2021 17:29:13   217.197.145.xxx 20
Ty pevně přinýtované díly většinou zvyšují pevnost skříně. Šroubky se opakovaným namáháním v tom měkkém plechu vymačkají a spoj pak není pevný. Takže nějaký základní prostorový skelet skříně bude vždy preventivně nýtovaný.
Ale jinak souhlasím, některé části by mohly být vyměnitelné.
14.1.2021 19:55:21   217.197.145.xxx 250
Vážení, pokud mi vezmete 30 haléřů z prémií, tak se na vás nezlobím.
Jen mi prosím alespoň do komentáže napište, zda je to proto, že jsem v testu udělal nějakou chybu, ať se z ní mohu poučit, nebo je to pouze proto, že se vám nelíbí testovaný produkt a já mohu být v klidu.
15.1.2021 09:40:05   88.102.102.xxx 10
Jako jo. Vzhled prodává.
https://youtu.be/VuIbph0lcNk
15.1.2021 09:40:27   88.102.102.xxx 30
https://youtu.be/VuIbph0lcNk
15.1.2021 17:33:35   217.197.145.xxx 00
Ale tyhle bedny mají hůře dostupné spínače
18.1.2021 11:02:15   88.102.102.xxx 00
A mají jenom jeden šuplík, do kterého se vejde 5 1/4"
15.1.2021 12:31:15   195.113.183.xxx 20
Corsair uměl dobré skříně, např. Obsidian Series™ 900D
Škoda, že na potřeby uživatelů zapomíná.

Než typ 5000D , tak to už raději 750D, která je ve všech směrech lepší - viz recenze na pctuning:

https://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=27919&catid=1&Itemid=57
15.1.2021 17:44:18   217.197.145.xxx 00
Když už, tak její Airflow Edition.
Ale rozhodně nesouhlasím, že je ve všech směrech lepší. Má podstatně horší možnosti instalace radiátorů chlazení, chybí ji USB C, bočnice není ze skla, ale z akrylátu a je dražší.
17.1.2021 16:47:52   109.80.158.xxx 00
Možnost instalace radiátorů - to je otázka šikovnosti dotyčného, který skládá PC
USB-C mít ani nemůže, protože v době vzniku neexistoval...
Skříň byla dražší a především se už neprodává.

Nejuniverzálnější skříň od Corsair byla asi 900D, ta má místa dost jak pro disky, tak pro vodní chlazení a tři ventilátoruy v čele vytvářejí dostatečný air flow.
Chybějící USB C jsem řešil přidáním čtečky karet s USB-C 3.2
Uschování konketorů pod odklopný kryt, jako USB, audio .... považuji za zrůdnost a neergonometričnost. Snesitelné by to bylo jen, kdyby byl tento kryt opakovaně oddělitelný.
Řešil jsem přidáním 2x USB v čelním panelu. Protože, pokud s PC opravdu pracujete a potřebujete občas něco připojit, např. flashku spolupracovníka, tak je otevíratelný kryt ke zlosti a zralý k ulomení.

Jen na okraj, z dlouhodobých zkušeností se stavbou PC považuji akryl za vhodnějí materiál pro provoz PC, než sklo. Hlavní nevýhoda akrylu je, že není tak líbivý, jako sklo.
Ale to je samozřejmně věc názoru.
15.1.2021 12:45:18   88.212.44.xxx 00
Uvazujem o zmene skrinky a zaujimalo by ma ake boli teploty a ako sa spravalo AIO nakolko malo moznost nasavat chladny vzduch z predneho ventilatora a aj gpu dostavala chladny vzduch (skoda ze tam nie su vlozene 3 fan na prednu poziciu) Zvycajne radiator je umiestneny v predu a tak fuka teply vzduch do skrinky a na gpu. Ak je radiator hore nasava teplý vzduch z GPU. Keby autor skusil aspon jeden test kde v predu 3 fan a v zadu jeden fan a radiator na bočnej strane a porovnal či uvazujem spravne. Hore nie je ani potrebne fan nakolko teply vzduch stupa hore. Inak tato recenzia ako jedina umiestnila AIO na bočnú stranu. Recenzia super škoda ze tam nie su spomenuté teploty.
15.1.2021 17:58:49   217.197.145.xxx 10
Moje testovací sestava není bohužel ideální pro porovnávání teplot v různých pozicích radiátoru. S úspornou grafikou ten interiér skříně nijak nevytopím a účinnost chlazení tím neovlivním, takže mám u čtařjádrového procesoru srovnatelné teploty za všech okolností. Už jsem do dříve zkoušel a rozdíly byly jen v jednotkách stupňů.

Ale vaše úvaha je správná. Radiátor v boční pozici musí logicky dosáhnout nejlepších výsledků. Přisává minimum vzduchu od horké grafiky.
17.1.2021 17:47:04   88.212.44.xxx 00
Zaujímalo by ma či neviete zistiť niečo viac o osadenom ventilátore ( 120mm ventilátorů AirGuide) Chcel by som do predu osadiť 3x 120mm a na stránke Corsair som nenašiel Fan s 4 pin a PWM aby tak vyzeral. Zadný fan je tak isto takej konštrukcii??
18.1.2021 07:01:18   178.20.137.xxx 00
Ano, zadní ventilátor je totožný s tím předním.
Zaslal jsem dnes ráno písemný dotaz výrobci. Také jsem na webu nic nenašel. Počkáme na jeho odpověď.
18.1.2021 11:04:14   178.20.137.xxx 10
Takže jsem obdržel odpověď výrobce, že s volným prodejem ventilátorů AirGuide se v blízké době nepočítá.
Napsal jsem zpět, že to považuji za chybu. Tím spíše, že ve skříni jsou pouze dva ventilátory, takže zájem o jejich navýšení zde určitě bude.
Pochybuji ale, že se mou námitkou bude někdo vážně zajímat.
18.1.2021 12:06:27   88.212.44.xxx 00
Tak to je fakt blbe. Ak by nainstalovali 3 ks rgb do kazdej verzi tak to nieriešim. Ale takto nezmyselne do Corsair 5000d airflow 2ks?? No v kazdom pripade som objednal Corsair 5000d airflow a 2x NF-S12A PWM chromax.black.swap a 2x NOCTUA NF-A14 PWM chromax.black.swap a ktomu Phanteks HALOS DIGITAL RGB FAN FRAMES.
19.1.2021 05:57:03   178.20.137.xxx 00
Přišel mi včera ještě jeden e-mail od výrobce, který vysvětluje, že ventilátory AirGuide jsou zatím novinkou použitou pouze u řady 4000 a 5000.
A také mně informovali, že připomínku zadávají do systému. No uvidíme, zda to něco urychlí.
24.1.2021 11:16:06   46.34.226.xxx 00
Mal by som ešte otázku. Ak sa osadia 3x Fan v prednej pozícii a na bocnej radiator 360mm.Aka je tam velka medzera ako sa stretáva predný a bočny FAN. Z fotiek to vyzerá že skoro žiadny priestor tam neostava.Potrebujem to vedieť lebo som objednal phantek digital halo rgb FRAME a on zvyšuje hrúbku ventilátora o 5mm.
Ďakujem.
28.1.2021 08:02:48   178.20.137.xxx 00
Těch 5 mm navíc by se tam mělo vejít.
16.1.2021 16:35:13   188.167.250.xxx 00
ano vyzera decentne.
mne osobne ako par dalsim, chyba 5,25" kos na mechaniku.
Osobne by som tiez uprednostnil plnu bocnicu.
co je potesujuce je hrubka plechov.
inak mozno by sa autor mohol pozriet na ThermalTake Versa j22
https://www.thermaltake.com/versa-j22-tempered-glass-edition.html
tam je napr. aj priestor pre 5,25" mechaniku
18.1.2021 07:14:46   178.20.137.xxx 00
ThermalTake zatím neměl odvahu nám nějakou skříň do testu poslat.

Podle fotek a manuálu bych tu skříň Versa J22 zařadil spíše mezi kancelářské modely. Vidím tam potenciálně možnosti kolize s radiátory, mechanika omezí využití stropního průduchu, přední stěna bez účinného prachového filtru, upevnění disků do šuplíku natvrdo, vylamovací záslepky...
Je to prostorově menší skříň. Je tam zbytečný držák pro dvě 5,25" mechaniky, přičemž osadit se dá jen jedna. Zbytek držáku může způsobit kolizi s radiátorem na čele skříně.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

101 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.