Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Evolveo T3 – elegantní česká skříň za lidovou cenu
Evolveo T3 – elegantní česká skříň za lidovou cenu
autor: Petr Kupský , publikováno 20.9.2017
Evolveo T3 – elegantní česká skříň za lidovou cenu

Do dnešní recenze jsme vybrali jednu z nejprodávanějších počítačových skříní na našem trhu, která zaujme zejména stylově čistým moderním designem s nádechem luxusu. Za cenu mezi 800–900 korun si můžeme pořídit skříň T3 české značky Evolveo, která bude jistě zajímavou volbou zejména pro herní sestavy nižší a střední třídy.


Hodnocení a závěr

Na úvod jsme si položili otázku, zda si počítačová skříň Evolveo T3 zaslouží dosavadní vysoký zájem zákazníků, nebo zda se nejedná pouze o pozlátko, které zaujme výhradně podle šikovně zhotovených fotografií. Nyní si již můžeme odpovědět, že tato skříň si jistě vyšší zájem zákazníků právem zaslouží. Nabídne totiž vyvážený poměr užitné hodnoty a pořizovací ceny v designovém provedení, které může konkurovat mnohem dražším modelům renomovaných značek.

Evolveo T3 – elegantní česká skříň za lidovou cenu

V cenové kategorii okolo 850 korun bude Evolveo T3 soupeřit zejména se skříní Zalman Z1 NEO, která stojí prakticky stejně a je také vybavená oknem v bočnici a svítícími ventilátory. Dalším konkurentem bude oblíbená skříň SilentiumPC Regnum RG1W, jejíž cena se ovšem pohybuje okolo hranice tisíce korun.

Zpracování konstrukce skříně Evolveo T3 je na celkově dobré úrovni. Všechny kovové části jsou dobře opracovány a opatřeny kvalitním lakováním všech ploch s jedinou nalezenou drobnou vadou ve vnitřním prostoru. Vrstva barvy by však mohla být dle mého subjektivního názoru o něco silnější, hlavně pro případ, že by se se skříní častěji manipulovalo. Použity jsou relativně tenké plechy, což je v této cenové kategorii běžné. Konstrukce šasi skříně je přesto i díky přinýtovaným dílům v interiéru a prolisům pevná a nekroutí se. To se však nedá říct o bočnicích po jejich odejmutí. Jakmile je však nasadíme a přišroubujeme, jsou dostatečně pevné a nelze mít vůči nim větší výhrady. Všechny díly dobře lícují a nikde nic nevrže.

Kompaktní konstrukce skříně Evolveo T3 umožňuje osazení ATX desky standardního formátu a rozměrům této desky je také přizpůsoben vnitřní prostor skříně. Kromě dostatečného volného prostoru mezi základní deskou a čelním panelem, vyplňuje namontovaná základní deska veškerý prostor mezi ostatními stěnami. Přestože připojení 4pinového ATX 12V konektoru bylo kvůli osazenému chladiči procesoru ve stísněném prostoru rohu skříně méně pohodlné, můžeme celkovou montáž komponent označit za snadnou. Všechny otvory, díry a závity jsou provedeny přesně, při montáži nic nedrhne, ani není třeba nic pasovat velkou silou. Nepříjemné jsou kabely čelního panelu upevněné na odnímatelném čele skříně, které vám nedovolí sundat čelo bez odpojení konektorů z desky a rozmotání kabeláže.

Otevřený prostor bývá obecně výhodný pro volný průchod chladícího vzduchu skříní. Pozitivem je standardně osazená trojice 120mm ventilátorů, na individuálním posouzení už nechám to, že mají efektní modré podsvícení LED diodami. Při maximálních otáčkách rychlostí 1000 ot./min. nejsou ventilátory příliš hlučné. Produkovaný hluk má charakter aerodynamického hluku procházejícího vzduchu skrze lopatky. Rušivé zvuky od ložisek nebo motorků ventilátorů jsem nezaznamenal. Oceňuji použití ventilátorů se 3pinovým FAN konektorem, který lze zapojit do základní desky a pomocí BIOSu automaticky regulovat otáčky ventilátorů změnou napětí podle aktuální zátěže vyjádřené teplotou procesoru (tedy pokud to deska umožňuje, někdy podporuje jen regulaci PWM a v takovém případě poběží naplno). Alternativní diskový molex bych raději viděl ve formě samostatné redukce než jako pevně napojené na kabely ventilátorů. Takto musíme řešit problém kam s nimi, pokud je nevyužijeme.

Do volných ventilátorových pozic na čelní stěně skříně lze osadit 360mm radiátor vodního chlazení (s otvory pro uchyceni 105-15-105-15-105 × 105 mm) za podmínky, že jeho tloušťka s osazenými ventilátory nepřesáhne hodnotu 64 mm. Vhodný bude například radiátor chladiče Fractal Design Kelvin S36. Přestože by rozměry montážních otvorů umožnily osazení 240mm radiátoru vodního chlazení na strop skříně, kolidoval by radiátor s ventilátory ve většině případů se součástkami základní desky, která se nachází v těsné blízkosti.

V souvislosti s chlazením se dostáváme k prvnímu vážnějšímu nedostatku konstrukčního návrhu skříně, kterým je průchozí otvor v čelním panelu v místě madla na jeho spodním okraji. Skrze tento otvor bude pravděpodobně do skříně nasáván prach, takže je třeba uvažovat o jeho ucpání. Výhrady mám také k poměrně velkým otvorům v nasávacích podélných mřížkách po bocích čelního panelu. Tyto otvory o průměru cca 1,5 mm prachové částice účinně nezadrží. Lepší filtraci prachu by zajistila například prodyšná pěnová hmota nalepená na vnitřní stranu mřížek tak, jak je to provedeno u minule testované skříně Fractal Design Meshify C.

Evolveo T3 – elegantní česká skříň za lidovou cenu

Když už jsme se dostali k těm negativním vlastnostem testované skříně Evolveo T3, tak za nešťastné považuji řešení plastových šuplíků pro 3,5" pevné disky. Disky jsou v šuplících uchyceny velmi těsně, bez jakýchkoliv antivibračních opatření (například gumové podložky). Šuplíky jsou pak opět velmi těsně uchyceny v diskovém koši. Veškeré vnitřní vibrace mechanických disků se tak přenášejí do konstrukce skříně a způsobují nepříjemný hluk. V našem případě byl hluboký tón vibrací disku v uzavřené skříni velmi zřetelný a řekl bych že po chvíli v jinak tichém prostředí již nesnesitelný. Pevné uchycení šuplíku v koši s disky je správné řešení, ale v šuplíku by disk měl být umístěn pružně.

S možným přenosem vibrací disku do konstrukce skříně je třeba předem počítat a pokud možno vybírat disky, které na vibrace netrpí (většina nízkootáčkových disků). Ověřil jsem také jedno alternativní řešení, které spočívá v možnosti zasunutí šuplíku do koše dnem vzhůru. V tomto případě lze disk přišroubovat na opačnou stranu šuplíku (pod jeho dno zespodu), takže pak není pevně sevřen jeho stěnami. Mezi disk a šuplík pak můžeme vložit antivibrační podložky z měkkého materiálu a přenos vibrací do skříně se tím výrazně omezí.

A do třetice negativních vlastností zde máme výtku k umístění pozice pro optickou mechaniku v čelním panelu. Zde jsou zvenčí naznačeny pozice dvě, ale skutečně zaslepený otvor je zde jen jeden. To by celkem nevadilo, ale háček je v tom, že šasi je opatřeno držákem pro dvě pozice mechanik, přičemž otvor pro mechaniku v šasi je situován o pozici níže, než otvor v čele skříně. Abychom tedy mohli mechaniku instalovat, musíme předem vylomit polovinu držáku horní ventilátorové pozice v šasi. I když je tento držák k vylomení uzpůsoben, přijdeme definitivně o možnost osazení horní ventilátorové pozice v případě budoucí demontáže optické mechaniky. Přitom stačilo tak málo – přesunutí otvoru v čelním panelu o pozici níže. Estetika skříně by tím neutrpěla.

Vraťme se ale zpět k pozitivům skříně Evolveo T3. Skříň nabízí dostatečný prostor až 25 mm pod základní deskou k vedení a ukrytí přebytečné kabeláže. To se ovšem na opačné straně promítnulo do omezení výšky chladiče procesoru na 163 mm, což je ale pořád docela slušná a v segmentu levných skříní nadprůměrná hodnota. Královský rozměr 400 mm máme k dispozici pro délku osazené grafické karty. V případě montáže alternativních ventilátorů, případně radiátorů vodního chlazení na přední stěnu skříně je nutné uvedenou hodnotu úměrně zkrátit.

Velmi oceňuji decentní a přitom atraktivní provedení celkového designu skříně. Jedná se vesměs o čisté moderní linie bez rušivých prvků. Atraktivitu zvyšuje tónované okno v bočnici a interiér prosvětlený modrými LED diodami ve trojici standardně instalovaných ventilátorů. Luxusně působí také ovládací panel na čele skříně z kartáčovaného černě eloxovaného hliníku se stříbrnými okraji okolo otvorů pro spínače a konektory. Škoda, že jeden z dvojice USB 3.0 konektorů byl nahrazen pouhou záslepkou. Jeden z portů konektoru základní desky tak zůstává zbytečně nevyužitý.

Evolveo T3 – elegantní česká skříň za lidovou cenu

Intenzita LED diod použitých na osvětlení ventilátorů a spínače Power poměrně vysoká, což může někomu vadit. Je to ovšem věc subjektivního vnímání konkrétního jedince a mně osobně vyšší intenzita vyhovuje. Naopak bych uvítal o něco menší úroveň zatmavení okna v bočnici, aby bylo na komponenty uvnitř skříně lépe vidět za denního světla.

Pokud bychom si mohli přát něco dalšího, čím by se dala skříň vylepšit, tak by v úvahu přicházel materiál na tlumení zvuku ve vnitřním prostoru skříně, případně alternativní kryt stropních pozic pro ventilátory (například výřez tlustší magnetické fólie) v případě jejich přesunutí na čelo skříně. Ale to bychom se dostali zřejmě do jiného cenového segmentu.

Evolveo T3
KLADY + ZÁPORY -
Atraktivní a přitom decentní vzhled s luxusními detaily Možný průchod prachu čelním panelem
Kompaktní velikost skříně Přenos případných vibrací disků do konstrukce skříně
Kvalitní dílenské zpracování a lakování Vylomení držáku ventilátoru při instalaci mechaniky
Volný vnitřní prostor bez rozměrných košů Vylamovací záslepky přídavných karet
Možnost organizace a ukrytí kabeláže Absence odhlučňujícího materiálu uvnitř skříně
Možnost osazení 360mm radiátoru v čele skříně Zbytečná záslepka jednoho USB 3.0 konektoru
Maximální délka grafické karty: 400 mm Plechy šasi a bočnic tl. cca 0,6 mm
Maximální výška chladiče procesoru: 163 mm Chybějící manuál pro montáž komponent
Tři standardně dodávané 120mm ventilátory Čelní panel a kabely napevno na plastovém čele
Osvětlení interiéru skříně pomocí LED u ventilátorů
Průhledná bočnice z tónovaného plastu
Prachové filtry na dně a stropě skříně
Příznivá pořizovací cena
Orientační cena vč. DPH 850,- Kč

I když to nepatří zrovna mezi vlastnosti skříně, musím ještě jednou ocenit rychlou reakci technické podpory výrobce na zadaný dotaz pomocí kontaktního formuláře na webových stránkách Evolveo. Jelikož ke skříni není dodáván žádný manuál pro nezkušené zákazníky, technická podpora se bude hodit pro zodpovězení případných dotazů.

Evolveo T3 – elegantní česká skříň za lidovou cenu

Skříň Evolveo T3 bude ideální zejména pro vestavbu na chlazení méně náročné herní počítačové sestavy nižší a střední třídy. V tomto případě nabízí úměrně nízkou pořizovací cenu a nadstandardní vzhled výrobku vyšší cenové kategorie. Skříň se nebude bránit ani instalaci výkonnějších komponent s vyššími tepelnými ztrátami, k čemuž nabídne prostor pro instalaci 360mm radiátoru vodního chlazení. Jenže se zvýšeným průtokem vzduchu skříní bude úměrně zvýšen přísun prachu skrze čelní panel s nedostatečně účinnou filtrací. Evolveo T3 bude vhodným základem pro herní sestavu s pohlednými komponenty, které můžeme v osvětleném vnitřním prostoru obdivovat skrze průhlednou bočnici.

Evolveo T3 – elegantní česká skříň za lidovou cenu

PCTuning Silver Award, září 2017

Evolveo T3

za vzhledově atraktivní počítačovou skříň kompaktní konstrukce s příznivou pořizovací cenou.

Za zapůjčení skříně do testu děkujeme společnosti Abacus Electric, s.r.o., vlastníkovi značky Evolveo.

Evolveo T3 – elegantní česká skříň za lidovou cenu



Tagy: počítačová skříň  case  bedna  midi-tower  EVOLVEO  Abacus Electric  test  recenze  review  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.9.2017 05:38:04   195.113.132.xxx 1339
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.9.2017 06:23:09   178.20.137.xxx 257
Ne, opravdu se nejedná o nějakou PR recenzi. Ta skříň mě skutečně svým provedením pozitivně překvapila. Pokud by neměla ty dva významější konstrukční nedostatky (prvni dva zápory v tabulce), tak bych jí neváhal udělit ani zlatou.

Je třeba při hodnocení skříně porovnávat výrobky ze stejné kategorie a zde je T3 velmi konkurence schopným výrobkem.
20.9.2017 07:28:38   195.113.132.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.9.2017 08:38:51   178.17.1.xxx 111
Opravdu? Po tom, co jsem si koupil Brutuse, který má naprosto tragické dílenské provedení, nevěřím, že může být něco horšího :-)
20.9.2017 08:55:54   93.153.1.xxx 122
Souhlasím s výše uvedeným. Nikdy bych už nechtěl vidět něco od SilentiumPC, poláci a jejich výrobky ... Měl jsem RG2W a většího zmetka jsem neviděl. Skříň samotná byla lehčí jak celý zdroj dohromady, nedořešené prostory, málo prostoru za deskou, dílenské zpracování nula, ostré hrany, nekvalitní přední panel (po vysundání nešel zacvaknout zpět) a tolik chvály na internetu je na tuto skříň. V životě nikdy už. Teď mám Fractal Design Define R5 a nemůžu si ji vynachválit. K tématu : Evolveo skříň může být dobrá, ale po předchozích zkušenostech bych jí osobně spíš musel vidět na vlastní oči. Papír snese vše.
20.9.2017 09:17:02   195.113.132.xxx 123
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.9.2017 09:44:32   178.17.1.xxx 121
Define R5 tragické Airflow? Už bys s tím hérákem, či co měl přestat. Define umožňuje několik typů Airflow, přesně dle přání uživatele a použitého HW. Opravdu neznám o moc lepší skříň.
20.9.2017 19:39:25   109.80.124.xxx 20
já to mám podobné s PHANTEKS enthoo luxe... co mám 2roky zatím jsem nenašel chybu...

REDMARXku když když krytyzuješ Fractal který je podle mě také luxusní case tak co najdeš schválně na mnou zmíněné case...
20.9.2017 19:47:20   109.80.124.xxx 00
https://m.youtube.com/watch?v=ly9ioBk2tSs
20.9.2017 20:28:37   163.172.179.xxx 00
Tak mě napadá, že vzhledem k cenové kvalitnějšího full case si člověk dvakrát rozmyslí, jestli překračovat mATX (u spotřebitelské platformy).
20.9.2017 22:02:01   109.80.124.xxx 10
Taky pravda... no volba case... když si vezmu to co nese je asi adekvátní... MB ASUS x99 TUF a dál asi nemusím pokračovat...
20.9.2017 08:11:10   165.72.200.xxx 61
Kdyby to byla pravda, bylo by to skutecne pozoruhodne. Protoze by to byl PRVNI a JEDINY vyrobek, ktery by nesl tuto "znacku" a nebyl by to NAPROSTY nepouzitelny srot.
Nezlobte se, ale dokud tu skrin nebudu mit v ruce, nemohu tehle recenzi verit. ;o)
20.9.2017 08:17:47   195.113.132.xxx 87
Podivej se na predek skrine a na tu zaslepku na USB3.0. Zda se ti to normalni? Mne teda ne a muzou tu zamestnanci Abacusu v pracovni dobe minuskovat ostosest.

Takze ne, skrin je jako vsechno ostatni od Evolve srot a pokud autor tvrdi, ze to neni PR, ja mu verim a vysvetluji si to jeho mensima zkusenostma s PC skrinema a znacnou skromnosti, co se tyka pozadavku na vybaveni pocitacu - normalni je dat nejen kvalitni komponenty, ale i zdroj a skrin a nesetrit na tom, nevyplati se to.
20.9.2017 08:31:48   89.176.44.xxx 90
Pro zákazníky, kteří si koupí bednu s oknem, papírovými stěnami a podsvětlenými ventilátory, je to naprosto normální a v pořádku Dokonce si můžeme položit otázku, zda v době životnosti bedny vůbec kdy budou potřebovat zapojit dvě USB 3.0 zařízení.
20.9.2017 08:47:01   195.113.132.xxx 34
To jsi asi uderil hrebicek na hlavicku. Kvalitni bedna vydrzi minimalne 10+ let a teda 2xUSB3 by melo byt standardem. Tyhle smejdy na 3 roky to pravda asi nepotrebujou.
20.9.2017 11:24:50   94.242.92.xxx 120
Co přesně se tam do 3 let pokazí, jestli se můžu zeptat? Pravda, ventilátory budou laciné a nevydrží dlouho, ale co se pokazí na kusu železa, to mi není jasné.
20.9.2017 09:15:26   163.172.67.xxx 41
No právě - tohle je cenová laciného domácího počítače schovaného pod stolem - snesou fakt hodně. Že case pro výkonnější pc je fakt důležitá, o tom žádná.
20.9.2017 08:53:18   178.20.137.xxx 60
Chápu tento přístup. Skříň jsem si vyžádal do recenze hlavně z důvodu toho, že se jedná o jednu z nejprodávanějších skříní dle statistiky CZC. Chtěl jsem zjistit, co za tím vězí. Recenze na to pak dává odpověď.

Opravdu je třeba si tu skříň prohlédnout naživo a pak si ji například porovnat se SilentiumPC Regnum RG1W.
20.9.2017 11:28:42   94.242.92.xxx 50
Za prodeji stojí česká šetrnost. Český zákazník vybírá prvně podle cenovky, pak možná vzhledu. Ostatní parametry jsou pro něj podřadné.

Než novou bídu, to radši použitý luxus. A mezi námi, ono dát USB 3.0 port místo USB 2.0 je otázkou několika málo minut a pár korun, pokud někdo bude narážet na to, že 10 let stará PC skříň s USB 2.0 na předním panelu už dnes nemá smysl. Ale zase, kdo chce ušetřit, stačí mu USB 3.0 na základní desce a Jack 3.5mm funguje už takových 80 let pořád stejně.
20.9.2017 09:23:09   78.45.254.xxx 92
Asi pleteš Evolve s Evolveo. O jejich produktech nemáš nejmenší ponětí, třeba jejich Evolveo T1 je úplně to stejné, co Silentium Pax a přitom stojí o 1000 Kč méně.
Nedávno tu Boček dělal recenzi Modecom Volcano 750 gold.

Evolveo vyrábí konstrukčně téměř identický zdroj EVOLVEO G750, který má ovšem mnohem lepší součástkové osazení (všechny polovodiče a kondenzátory japonské výroby), takže by ten polský šrot v recenzi rozjebal.

EVOLVEO G750 s japonskou kvalitou
https://i.imgur.com/vKZciMx.jpg

Overhyped šrot od Silentium PC Modecom Volcano Gold se šuntovými součástkami
https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/behemot/volcano_750_gold/Zevnitr.jpg

P. S.
Že tomu nemůžeš věřit, je možné, ale autor ti tu poskytl fotografie, včetně měření posuvným měrítkem. V recenzi zmiňovaný Brutus má sílu plechů 0,5 a vypadá proti této skříni jak šrot. Zalman vypadá v této cenové kategorii lépe než Silentium PC, ale taky používá papírové plechy.
20.9.2017 09:39:34   194.228.11.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.9.2017 09:45:20   78.45.254.xxx 54
Je ti jasné, že sračku jsi sem napsal ty? Píšeš ji často i do dalších diskuzí.
Evolveo T1 je skříň, kterou prodává Silentium PC o tisícovku dráže.
Modecom Volcano Gold 750 je vedle Evolveo G750 šrot se sračkovými součástkámi.
Já mám fakta, ty jen své sračky.
20.9.2017 09:54:52   178.17.1.xxx 61
Evolve a evolveo je to samé.
A nic nevyrábí, je to jen značka dovozce, který si vybírá z různých OEM výrobků a lepí na to svoji značku, stejně jako I-tek apod. Někdy vybere dobře, někdy hůře.
20.9.2017 10:02:37   78.45.254.xxx 35
No, ale asi si umí v určitých věcech vydupat změnu, aby měly jejich výrobky lepší kvalitu, nebo stály méně viz Evolveo T1 vs SilentiumPC Pax.

EVOLVEO G750
https://i.imgur.com/vKZciMx.jpg

Modecom Volcano Gold
https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/behemot/volcano_750_gold/Zevnitr.jpg

P. S.
Přejmenováni nic nemění na faktu, že se kvalita výrobku od EVOLVEO velmi zlepšila a že dovede konkurovat i firmám jako SilentiumPC.
20.9.2017 10:20:37   178.17.1.xxx 20
Modecom, Evolveo a asi Silentium reálně nic nevyrábí. Evolveo je značka Abacusu a asi si prost řekli, že budou nakupovat kvalitnější věci. Zlepšování kvality u nich také pozoruji.
Názor, že Silentium je také jen nalepovač značek mám z toho, jak vypadal můj Brutus. Velmi špatné dílenské zpracování, a značka Silentia jen tlustší samolepka, navíc zdeformovaná.
21.9.2017 09:39:19   165.225.72.xxx 00
Jak Vy muzete vedet, o cem ja mam nebo nemam poneti. :o)
Zbytecne ze sebe delate vola..
20.9.2017 06:23:46   62.209.193.xxx 104
A troll českého internetu opět zasahuje. Jako by nestačilo, že "zablivnuje" polovinu diskuzí na Diit, když využijeme jeho výrazivo.
20.9.2017 08:48:29   94.112.142.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.9.2017 08:58:32   78.45.254.xxx 94
Lol, Zalman do tisícovky nabízí odpad z papírových plechů. Jejich R1 si vedle takového Evolveo T1 nemůže ani stoupnout, T1 je to stejné co Silentium Pax a přitom stojí o 1000 Kč méně. Redmarx je troll placený od Silentium PC.
20.9.2017 09:19:18   195.98.131.xxx 50
Mne sa podarilo este kupit T1 za 45€ (cca 1200 CZK), bohuzial po precitani recenzie je ta skrina vyrazne lepsia ako tato: (filter vpredu, lahsie vyberatelny spodny filter, regulovane predne ventilatory, hrubsie plechy, pena na tlmenie zvuku atd...
20.9.2017 09:22:32   195.113.132.xxx 24
Az na to, ze Redmarx sam ma doma skrine od Thermaltake a SilverStone.
Na SilentiumPC jsem jiz take stavel a vzhledem k cene da se rict jakztakz OK, nicmene to uz je problem zakaznika, pokud neuposlechne mou radu na skrin a vybere si neco maximalne levneho sam.
20.9.2017 09:38:55   78.45.254.xxx 74
Tak co sem píšeš, že Evolveo nesahá SilentiumPC ani po paty, když to není pravda. Celou skříň odsoudíš kvůli záslepce na USB 3.0, že Brutus od Silentium PC používá tenčí plechy a celkově je dílensky hůře zpracovaný než T3 (má i horší nožičky), o vzhledu pomlčím, Brutus je škaredý jak noc.

Např. Evolveo T1 je v kategorii odhlučněných skříní fenomén, který v poměru cena/výkon nemá konkurenci, Silentium PC nabízí stejnou skříň Silentium Pax a stojí přes 2 000,-

Nechápu ten český overhype nad produkty Silentium PC. Většina jejich chladičů jsou stejně jen kopie legend od Deepcool, Thermalright a Cooltek.
20.9.2017 10:28:18   195.113.132.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.9.2017 11:33:27   78.45.254.xxx 83
Mnohem horší je jenom podle tebe, na pctuningu je i recenze Brutusu M10, T3 je rozhodně lepší a vedle T1 si žádná skříň od SilentiumPC do 1200 Kč nemůže ani stoupnout. Ne, case od EVOLVEO nejsou mnohem horší než SilentiumPC, jsou dokonce lepší než ten polský bazmek.
SilentiumPC je overhyped bazmek.

P.S.
Chladiče od SilentiumPC jsou overhyped šrot fenomén českého trhu. Vykradačka od Deepcool, Thermalright a Coolteku. Baví mě komentáře pseudoexpertů na CZC, kteří u top chladiče od Arctic Cooling nechají žblept typu:...bral bych osvědčenou kvalitu od SilentiumPC... Hahahaha.

Lol, Fera.
Připlatím si 200 Kč a mohu mít Alpenföhn Matterhorn Pure Edition, která tu polskou srajdu pohřbí.
Místo Spartana si vezmu kdykoliv vezmu Sellu.
Hahahaha.
20.9.2017 11:40:25   195.113.132.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.9.2017 12:06:57   78.45.254.xxx 60
Lžeš si jenom ty, neříkám, že chladiče od SilentiumPC jsou špatné, ale rozhodně to není takový zázrak, jak se často v Česku tvrdí, a rozhodně nevyrábí lepší produkty než Arctic Cooling nebo Cooler Master. Jejich horní produkty už cenově atakují Alpenföhn nebo Cryorig a ty jsou lepší.
P. S.
Co ty víš, mě popravdě řečeno nezajímá, protože jestli je to stejně subjektivně zatíženo, jako tvůj příspěvek ke kvalitě zde recenzované case, tak to argumentační hodnotu nemá. Ty zase lžeš o kvalitě nových case od EVOLVEO.
20.9.2017 12:15:19   78.45.254.xxx 71
"V te cene neni jiny chladic s tak dobrym vykonem chlazeni."
ARCTIC Freezer 33 nabízí to stejné, co Fera, je na něj 5 let záruky, stojí cca stejně, pokud ho budeš dávat na AM4, tak má jednodušší instalaci a jistotu, že bude s AM4 vždy kompatibilní, zatímco pokud si koupíš Feru ze starších skladových zásob, tak ještě vysolíš 100,- za instalační sadu na AM4, potom bude dražší než Freezer 33 s pětiletou zárukou.
Pokud se budu rozhodovat mezi značkou Arctic Cooling a SilentiumPC, tak si vezmu osvědčený Arctic Cooling.
P. S.
Směju se tvému slepému pokrytectví.
20.9.2017 12:27:29   78.45.254.xxx 71
Ještě jsem zapomněl zmínit, že Freezer 33 má semipasivní mod, takže při nižších teplotách je tišší a má menší dlouhodobé opotřebení ložisek ventilátoru. V balení je kvalitní pasta MX-4, takže člověk ušetří i na tom.
Fera není v dnešní době již nic výjimečného.
20.9.2017 15:46:05   217.168.213.xxx 02
Nastavím si řízení otáček SpeedFanem nebo snad i přímo v biosu/softwaru k desce a mám také semipasivní chod. Jinak raději než semipasivní mám velmi nízké otáčky.

MX-4 je kvalitní, ale třeba u SilentiumPC je také pasta a kvalita je cca stejná (doslova pár °C).
20.9.2017 12:31:17   195.113.132.xxx 16
S Cooler Master i Arctic Cooling mam take zkusenosti a neznam moc v podobne cene adekvatni chladic jako je Fera, bohuzel proste to musim jednoznacne odmitnout. Alpenföhn jsem nikdy nemontoval, ale Fera ma tak dobre teploty, ze nemam co si vice prat. (Samozrejme ale Fera ma vyborny chladic, ventilator je slabsi - mysleno hlasitejsi, ten se da lehce vymenit.)
20.9.2017 13:17:27   95.102.110.xxx 22
Tak zrovna AC Freezer 33 je čistý priestrel. Ten cooler by som nedal do case ani keby mi zato zaplatili. http://hwcooling.net/arctic-freezer-33-zoci-voci-silentiumpc-fera-3-v dva/ - testy robil L.Samák,takže záruka kvality.
20.9.2017 15:16:57   185.93.63.xxx 20
Zdravím četl jsem tu vše a jsou tu zajímavé výroky i blbosti co se týče SilentiumPC je pravda že Spartan 3 je dobrý chladič za tu cenu chladí skvěle i FX8300 na 4,6GHz úplně v poho... ale největší úlet poměr cena výkon je podle mě SCYTHE Ninja 4 zkoušel jsem na FX8350 přetaktování a mazec sice stojí cca 1300Kč ale chladí jako ďábel dost dobrá konstrukce... ale je to gigant ;) prostě japonec no...
20.9.2017 15:47:17   217.168.213.xxx 00
Ninja 4 není gigant, to je Susanoo od stejné firmy.
20.9.2017 16:21:05   185.93.63.xxx 10
Jistě, ale to už není normální chladič... ono už tu Ninju dostat do bedny je fuška...
20.9.2017 20:24:41   217.168.213.xxx 00
Těžší než Mine 2 to nebude a aspoň se člověk nepořeže
20.9.2017 10:00:35   151.237.229.xxx 00
Poradte nejaku skrinu, ktora ma vpredu 3x140mm a vzadu 140mm pozicie pre vent.
20.9.2017 10:10:50   78.45.254.xxx 00
To si asi budeš muset nechat vyrobit na zakázku.
20.9.2017 10:22:46   178.17.1.xxx 20
Na co vepředu 3x 140?
2x vepředu má FD Define R5
20.9.2017 10:33:12   78.45.254.xxx 00
Spíše bych chtěl vidět něco, co má vzadu 3x 140.
20.9.2017 11:39:26   178.20.137.xxx 30
3x140 mm vepředu + 1x140 mm vzadu mají například skříně Cooler Master série MasterCase. Třeba tato: http://www.coolermaster.com/case/mid-tower/mastercase-pro-5/
20.9.2017 15:48:05   217.168.213.xxx 10
Na to, že máme rádi velmi nízké otáčky a aspoň nějaký průtok vzduchu.
20.9.2017 15:47:34   217.168.213.xxx 10
Define S
20.9.2017 14:12:14   194.228.11.xxx 36
Čoveče ty Evolveo vlastníš nebo proč tady tak tu srajdovní značku bráníš pořád v milionu příspěvcích?
20.9.2017 14:19:46   90.182.207.xxx 010
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.9.2017 14:39:54   185.93.63.xxx 70
No tady je zase nějaký gurmán šrouby? airflow? a zdroj dole? odkud jste vylezl? není rok 2045... zdroj dole má 600 beden z 800 nabízených a Vy tu píšete takové nesmysly, radši si zapněte Minec*aft a postavte si bednu dle svého... mimochodem jestě sem neviděl bednu kde by nebyly použité šrouby a to skládám počítače na zakázku... ale Děkuji Vám za pobavení dlouho sem se tak nezasmál. A airflow jak tu píšete má bedna dobré, lepší jak většina levných beden pokud teda nemáte komponenty na stole a víte jak zapojit ventilátory...
20.9.2017 15:11:33   90.182.207.xxx 10
Zkuste si nejdřív najít zmíněnou skříň od Chieftec a porovnat ho s recenzovanou. Diametrální rozdíl je vidět už na první pohled. Pochybuji se už řadu let v oblasti datových center, takže o chlazení HW trochu vím, tahle skříň se mi prostě nelíbí z mnoha důvodů.
Nikomu to samosebou nevnucuji, je to jen můj názor.
20.9.2017 15:27:46   185.93.63.xxx 00
Ano a to je bez urážky asi váš problém díváte se na to jen jako na funkční předmět také znám pracovní defekt samozřejmě je Chieftec lépe chlazen u té skříně co zminujete šlo jen o to a design asi bych se nevyjadřoval jako pěkná není vůbec ani ted a asi ani předtím... co se týče funkčnosti ano máte pravdu ale zdroj dole je mnohem lepší pokud je to správně vyřešené i pro ostatní komponenty a zdroj samotný... ale koukněte se pohledem normálního člověka ten napřed řeší vzhled a tahle bedna vypadá za ty peníze parádně... jen tak na okraj skládám ted repas a našel jsem na Aukru tuto bednu koukněte je z roku 2008 a nepřestává mě překvapovat sám bych si ji nechal jediné mínus nemá samozřejmě USB 3.0... ale jinak kvalita zpracování i funkčnost se dnes už nevidí... koukněte: https://www.svethardware.cz/recenze-cooler-master-ammo-533-hura-na-lanparty/14881
20.9.2017 17:55:29   90.177.50.xxx 30
Ano, asi už jsem postiženej, ale přijde mi že u skříně by měla být funkčnost hlavním kritériem. Od toho se značně odvíjí životnost komponent uvnitř. Vzhled této skříně od Evolveo se mi nelíbí právě kvůli tomu plastovému oknu a barevným ventilátorům. Není mi 15, aby si takové ptákoviny kupoval
Zmíněný Chieftec mám už skoro 10 let a věřím, že ještě nejméně 10 let vydrží. Způsob chlazení HDD (rozdělení vnitřku na separátní chladící okruhy) se mi líbí asi nejvíc, i bez přídavných větráků mají HDD okolo 30°C.
A ta bedna od Cool Master vypadýá solidně, jen ten design je na mě moc futuristický, i když je to 9 let starý model
20.9.2017 14:32:04   185.93.63.xxx 60
Je velice zajímavé že tu recenzujete skříň, kterou jsem pod značkou Modecom - Oberon istaloval zákazníkovy již před rokem a to za cenu 920Kč a měla USB 3.0 dvakrát tudíž bez záslepky... zde: https://www.czc.cz/modecom-oberon-cerna/213614/produkt ...tuto skříň ted naleznete pod názvem Modecom Oberon 2F zde: https://www.czc.cz/modecom-oberon-2f-cerna/220127/produkt ...takže skříň je jen další starou novinkou... a verze od Modecomu je díky stříbrnému nápisu hezčí dle mého... a má USB 3.0 dvakrát... jinak podle zkušeností mě taky překvapila, protože někdo u vymyšlení této bedny použil hlavu a ne sedací soupravu...
20.9.2017 15:04:07   178.20.137.xxx 61
Tato recenze není zamýšlena jako recenze novinky, neboť to novinka není, ale recenze jedné z nejlépe prodávaných levných skříní v česku.

Ten Modecom je mimo nezaslepené USB snad opravdu stejný, ale je otázka, zda se vyplatí příplatek cca 20 % (necelé dvě stovky) za ten jeden konektor navíc. Já bych asi volil levnější provedení od Evolveo.
20.9.2017 18:35:12   188.75.128.xxx 70
Návrháři současného hardwaru by potřebovali umlátit. Nejsou schopni vyrobit nic, co nesvítí jak vánoční stromeček.
Třeba to Evolveo. V nabídce mají 9 větráčků, z nichž není ani jeden bez osvětlení. Jediné, co si člověk může vybrat je, jestli to bude svítit modře, zeleně nebo červeně.
Přitom ta skříň sama o sobě není špatná. Kdyby neměla prosklenou bočnici, svítící větráčky a to chybějící USBčko, klidně bych s ní nějaký počítač postavil.
20.9.2017 20:24:11   217.168.213.xxx 20
Bohužel to lidé chtějí, tak se to vyrábí.
Stejně tak bych třeba přestal vyrábět levné super cool herní headsety, které jsou mučidly.
20.9.2017 22:52:02   10.123.19.xxx 00
Case mám doma a jsem s ní moc spokojen, jediný problém byla instalace modulárního zdroje který se nevlezl Mohl by mi prosím někdo z místních expertů poradit k čemu víc slouží case než k upevnění a uzemnění součástek?
21.9.2017 07:02:47   178.209.131.xxx 30
K tem dvema funkcnostem bych jeste prihodil chlazeni komponent, udrzeni hluku uvnitr a prachu venku.
24.9.2017 00:16:12   93.99.207.xxx 00
Má alergie na modré LED se každým dnem zvyšuje.
28.9.2017 08:11:04   46.13.57.xxx 01
pozitiva jste stezi nejaka nasli, ale negativa se nabizela primo sama co... ani zadarmo takovej humr a obecne znacku Evolveo
28.9.2017 11:07:20   212.79.110.xxx 20
Asi jsem už starej. Svítící poloprůledné bedny se spoustou ventilátorů... A Já se ptám proč?

Na účinné chlazení za mě stačí dva ventilátory v case. Proč mít svítící ?

Proč mít průhlednou bočnici? Abys za půl roku si to musel čistit?

Za rok tě začne x ventilátorů rezonovat... proč sakra proč ?

Jo, recenze je pěkná, ale s podobnejma bednama se setkávám už přes 12 let. A naneštěstí je občas musím i rozebírat. Za pár let vypadají všechny stejně. Ventilátory nefunkční, všude tuna prachu.

Já mám rád jednoduchost. Takže stavím na ZALMAN Z1. Ty ventilátory vydrží 4 roky a jsou tam jen dva. Bedna je plně uzavřená. Hlavně kvalita plechu je taková že i po 8 letech se to dá rozebrat a složit a vše lícuje a nic nerezonuje.

Navíc stále rád 3,5" šachtu externí na čtečku karet...
29.9.2017 06:23:00   178.20.137.xxx 30
Odpověď je jednoduchá. Prostě LED ve všech podobách jsou módním trendem dnešní doby a najde se mnoho zákazníků, kteří to preferují a kupují.

Design základní desky a grafické karty je také důležitou vlastností, kterou výrobci neopomenou zdůraznit a k čemu by to bylo, kdyby se to zavřelo do neprůhledné skříně.

I když jsem dědek z doby maximálně logaritmických pravítek, tak současný styl nezavrhuji. Průhledné bočnice mám v oblibě a u podsvícených ventilátorů bych uvítal možnost regulace jasu a možnost zhasnutí.

Velké množství prachu ve skříni je hlavně vizitkou uživatele. Obvykle by mělo stačit jednou za rok interiér profouknout.
1.10.2017 15:01:18   212.79.110.xxx 00
Ten "módní trend" trvá už 15 let a mohl by už skončit ;-)

A ano máš pravdu, design desek a grafik atd frčí, páč to kupuje oko zákazníkovo.

Na druhou stranu ke mě když přijde zákazník a řekne postav počítač tak preferuje cenu, tichost, a bezproblémovost.

Cena je OK, ale ta tichost a bezproblémovost se v čase u této bedny vytratí.

Ono je fajn stavět nové komponenty do nové průhledné bedny, vše je tiché a líbivé.

Ale za dva roky už tomu tak není. A tak budu parafrázovat tvůj text k čemu by to bylo kdyby se to zavřelo do do neprůhledné skříně ? K tomu, že stejnak to asi skončí pod stolem. Na svícení má asi každý lampičku nikoliv bednu. Zákazníkovi je jedno kolik tam má ventilátorů, ale když mu nějaký začne hučet, tak mu to už jedno není. Někdy opravdu platí čím méně tím lépe ... ;-)

Naopak nepřítomnost 3,5 šachty znamená jinou čtečku karet která nestojí 130 Kč ale 500 Kč jen proto že je do 5,4" a tolik se jich nedělá...

Ale je to věc názoru a máš recht, lidi si to koupí. Já se na to dívám jako technik, který to nejen staví ale posléze i opravuje. Takže za pár let z té bedny zmizí ty svítící nádhery a zbudou tam dva ventilátory. Bohužel co zůstane je ta průhledná (již neprůhledná) bočnice a "levné zpracování" plechů. Tím pádem vibrace atd.

Ale chápu, že nemůžeš testovat bednu 5 let. Já své bedny do kterých stavím naštěstí mám tak dlouho otestované a naštěstí se stále vyrábí a tak vím, že vydrží a nebudou rezonovat atd..

Tím nijak nechci hanět tu bednu, já bych ji asi nedoporučil jako technik, ale koncák si ji jistě koupí neb nemá zkušenosti...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.