Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče EnergyKnight SS-350ET-T3: nejlevnější ATX Seasonic
EnergyKnight SS-350ET-T3: nejlevnější ATX Seasonic
autor: Pavel Boček , publikováno 21.8.2017
EnergyKnight SS-350ET-T3: nejlevnější ATX Seasonic

Energyknight SS-350ET-T3 je aktuálně nejspíš nejlevnějším ATX zdrojem od Seasonicu. Tento 350W zdroj s certifikací 80 PLUS Bronze je jako OEM model určen zejména pro výrobce sestav, nicméně dá se běžně sehnat i v obchodě pro koncové zákazníky, za zhruba osm stovek s tříletou zárukou.


Hodnocení, závěr

Seasonic Energyknight SS-350ET-T3 zvládl dodat dodat výkon v kombinované zátěži i v crossloadu, ovšem nezvládl to v souladu s normou ATX, kvůli tomu tedy nebude hodnocen. Jako u spousty jiných zdrojů je problém s crossloadem větve +5 V. Seasonic se snažil dodržet požadavek na proud alespoň 20 A z obou nižších větví, ale tak nějak mi nedochází, k čemu to je, když jej zdroj nedá ve specifikaci na regulaci napětí. Navíc, mít obě větve tak výkonné v roce 2017 nedává žádný smysl. Na jedné straně tak nejspíš téměř nikdo na tento problém nenarazí, na druhé straně Seasonic neměl v podstatě žádný důvod volit takovou distribuci výkonu. A když tak učinil, zdroj má zvládnout to, co specifikuje, pokud ne, není jiná cesta, než jej nenechat projít.

To je poměrně škoda, protože na tu cenu nabízí dobrou účinnost a s nynějším platformou i dost nízké zvlnění. Se zátěží většinou na větvi +12 V je i regulace napětí poměrně solidní. Hluk je obvyklý problém, nicméně tyto zdroje jsou určeny pro většinou lowendové konfigurace společností montujících sestavy s předimenzováním alespoň o 40 %. Většinou tak nedosáhnou takové zátěže, aby dosáhly hluku turbovrtulového letadla, navíc většina zákazníků na hlučnost sestav tolik nedbá. Je ovšem pravda, že se celkem běžně stává, že tyto OEM zdroje pořídí domácí uživatelé v krámě a pak se diví, jak příšerně hlučný se počítač v zátěži stane.

Je ale fakt, že díky takovému průvanu je problém, který by jinak nastal kvůli použití špatných kondenzátorů, odsunut krapet do pozadí, neboť dostávají přesně to, co potřebují – nízkou teplotu. To a také fakt, že je nyní na tyto levné zdroje tříletá záruka, by z nich dělalo takovou rozumnou volbu základního zdroje. Výdrž při výpadku napájení není tak zlá, tak opravdu, nebýt tak špatné regulace a příšerného hluku, tak by to ve výsledku mohl být celkem solidní zdroj. Jo, a ještě těch v podstatě neexistujících ochran.

EnergyKnight SS-350ET-T3: nejlevnější ATX Seasonic

                                         
Seasonic Energyknight SS-350ET-T3
KLADY EnergyKnight SS-350ET-T3: nejlevnější ATX Seasonic EnergyKnight SS-350ET-T3: nejlevnější ATX Seasonic ZÁPORY
levný, ale i tak tříletá zárukapochybné kondenzátory
dost nízké zvlněnívelice hlučný
slušná účinnostnepoužitelná UVP
dobrá regulace napětí v kombinované zátěžiOPP moc nefunguje, bez OCP
 kratší kabeláž
Orientační cena s DPH: 800 Kč

Poděkování

Za poskytnutí zdroje Seasonic Energyknight SS-350ET-T3 děkuji společnosti Partis.

Článek je překladem originálu, který v angličtině vyšel na Hardware Insights.

Příspěvek na rozvoj

Podpořte recenzování zdrojů! Nové přístroje, vybavení (stále je kam výrazně zlepšovat), zakoupení nedostupných zdrojů apod. - můžete se sami podílet na novém a zajímavějším obsahu.



Tagy: zdroj  Seasonic  Energyknight  OEM  recenze  test  mainstream  80 PLUS Bronze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.8.2017 07:46:12   81.30.247.xxx 812
že by pověst dobrých zdrojů utrpěla šrám?
21.8.2017 08:35:33   188.167.253.xxx 194
dodal som desiatky tychto zdrojov a to posledne, co sa o nich da povedat, ze "hlučný". Za dalsie, dobry zdroj je taky, co aspon 5 rokov ide a neodpali dosku ;) Do kancelarskej zostavy uplne idelany, nieje co riesit.
21.8.2017 08:58:17   165.72.200.xxx 152
Ony pomerne hlucne jsou, ale neni to nic tragickeho a za ty penize se to da urcite akceptovat.
21.8.2017 10:23:13   188.167.253.xxx 15
teraz skladam 15 zostav white energy bedne/zdroje lebo absolutne najlacnejsi PC na svete.. a tie by som povedal, ze su hlucne, aj ked stale sa to da akceptovat vzhladom na to, ze cela bedna aj so zdrojom stoji menej ako recenzovany zdroj. Velmi hlucne ja nazyvam neakceptovatelny hluk.
21.8.2017 12:30:17   62.209.193.xxx 133
Zdroje White Energy? A 15 kusů? To to má někdo na jedno použití a má tak dobrou pojistku, že se nebojí vyhořet? Tak do tohodle bych nešel.
21.8.2017 12:43:22   188.167.253.xxx 40
inak sa neda, nezmestia sa do stanovenej ceny. A nesiel by som do toho ani ja.. Nas zakaznik, nas pan. Predavame ich celkom dost, zarucne reklamacie niesu, alebo zanedbatelne %
21.8.2017 12:55:50   80.188.118.xxx 72
Já to chápu, dřív jsem dělal obchodníka, takže různé situace se zákazníky mi nejsou neznámé. Prostě řeší tři kritéria: 1.cena 2.cena 3.cena.. Pak je to těžké, ale osobně bych z hromadného nasazení takových zdrojů měl trochu strach. Přitom cenový rozdíl mezi dnes recenzovaným Seasonicem a WE není dle mého tak propastný (co je 400 nebo 800 Kč, tolik nechám prakticky pokaždé v Lidlu na pokladně), ale Seasonic je úplně jiný vesmír.
21.8.2017 13:04:33   188.167.253.xxx 70
no bol problem dat o 15€ viac za SSD... su to PC do ucebne na ZS, takze najdolezitejsi parameter je cena a "nech to ide" Z nasej strany, nech sa to pokazi den po skonceni zaruky a predame im nove. Komu niet rady, tomu niet pomoci.. ale vravim, drviva vacsina vydrzi zaruku, takze nemam ani trochu strach ;)
21.8.2017 13:20:04   80.188.118.xxx 102
Jo, v tomto případě je smutné, že školy nemají/nechtějí zakoupit HW, který nebude po 2-3 letech do šrotu. Přitom výkon takových strojů jako učební pomůcky bude pravděpodobně dlouhodobě dostačující. Rozumná deska s nízkopříkonovým CPU by neměla mít problém vydržet 4-5 let, byť za bezolovnatý cín by někdo zasloužil lopatou po hlavě (sice o trochu méně olova, zato o hromadu více celého odpadního zařízení), ale v tomto případě nebude tepelné namáhaní nijak hrozné, takže i ta bruselská sr... by neměla mít problém vydržet. Jenže do té doby to PC celkem s vysokou pravděpodobností umrtví zdroj A budem investovat znova, zase se koupí podobný hnus, a za dva roky jedem odzačátku. Ekonomika se možná raduje, což je fajn, ale ekologie pláče, protože ta výroba jede pořád dokola, recyklace taky není samospásná.
21.8.2017 14:01:40   213.211.33.xxx 418
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.8.2017 14:29:02   80.188.118.xxx 151
Moc nevím, co má s tím Lidl společného, ale když už mám být off-topic, tak na našem malém městě je pouze Lidl a Penny. V Lidlu mají hodně dobré maso, levnou a dobrou drogerii (mnoho vítězství v dTestu) a slušnou zeleninu. Mají tam i dobré elektro blbůstky, za ty peníze to slouží a není problém s reklamací. Místní krámek se zeleninou je předražený, smíšené zboží mimo moji trasu z práce. Masna, kde mají u nás dobré maso je když je vracím z většiny rozebraná, ráno se tam nedostanu. Takže moc nevím, proč minus za Lidl, v mé situaci jediná rozumná volba. Rozhodně nejkvalitnější z dostupných supermarketů, Penny a Tesco hrůza, hlavně jejich salámy nesalámy. A tím končím s obchodem, protože nechci být více off-topic.
21.8.2017 19:43:16   194.228.76.xxx 71
Jo dá se tam sehnat hromada dobrejch krámů. Mají taky spoustu specialit v rámci těch národních týdnů, jezdím celkem často. Obecně se tam dá na tu plochu najít spousta věcí co není úplnej šrot, a konečně taky upgradují na 2 patra, tak snad nebudou dělit furt akce po 2 týdně, protože v úterý pořád nemaj věci od čtvrtka a ve čtvrtek už není nic z pondělí, že…zajímavý věci berou doochodci útokem klidně hned v pondělí v 7 ráno.

Do teska už nechodim ani do velkýho, cenově šli doprčič a samá práškovna.
21.8.2017 16:24:18   80.188.30.xxx 42
Při PC do školy bych jednoduše zavolal na HP ať dají cenu a k tomu pak 5 let záruku za pár stovek a byebye.
Jinak školy peníze mají, ne, že ne, ale často prostě musí brát to nejlevnější kvůli nesmyslným výběrovým řízením, přitom např. 300 Kč na jedno PC, tedy celkem 4500 na učebnu, což často dělá tak 5 % z celkových nákladů by jim ušetřilo desetisíce za dobu používání.
21.8.2017 12:45:17   188.167.253.xxx 30
a aj pozarucne reklamacie vacsinou kupia 25€ zdroj, lebo 50€ je drahy...
21.8.2017 18:21:09   194.228.11.xxx 32
Bych to tak nehrotil. Kdo vytěžuje zdroj za jeho specifikace jako Boček?

Přesně tenhle zdroj mám ve starém PC na pokusy s nenažraným pentiem 4 a sedne tam jak hrnec na prdel. Jo, je hlučnější, ale hluk větráku na procáku ho stejně přehluší. Už v něm jede x-let a nic neshořelo Takže ostatní aspoň víte kam tento zdroj strčit.
21.8.2017 09:00:19   89.203.167.xxx 100
Take jsem jich pouzil pomerne dost a ani nevim ze by nejaky odesel a to bude jiste vic nez 5 let od montaze, samozrejme to je do lowcost sestav kde to zere v plnym loadu 200w ale vetsinou je to iddle nekde kolem 50-80w. Trochu zklamani ze do toho davaji shitacky kondy, kolik tim usetri proti kvalitnim ? 50kc ?
21.8.2017 09:16:28   62.209.193.xxx 110
Tak ono je to dáno i cenou, do 1000,- Kč moc dobrých zdrojů není. Když se člověk rozhodne už pořídit něco tak levného, tak ve většině případů nelze čekat nic ultramoderního s bezchybným osazením (což dle recenzí p. Bočka není často samozřejmé ani v těch dražších kategoriích). U zdrojů za pár kaček většině uživatelů stačí to, aby to nějak překlepalo záruku a hlavně při "odcházení" nespálilo půlku PC. Jestli je to dobře či špatně, to je otázka, spousta šrotu po těch 2-3 letech co vznikne. Něco se dá zachránit, když se z toho vyhodí mizerné kondenzátory a nahradí kvalitou, ale vzhledem k tomu, že u testovaného zdroje příliš nefunguje řízení napětí a ochrany, tak tady by to ani kondíky nezachránily.
21.8.2017 09:34:22   109.81.209.xxx 91
Tady bych jen dodal: "Jednooký mezi slepými králem".Ve srovnání s konkurencí do tisícovky je to asi nejlepší volba.Pro znalé nemá snad ani cenu koukat na zdroje pod 2 tisíce.
21.8.2017 09:52:53   46.165.230.xxx 03
Vybírat z něčeho takového, bych si to šel asi radši hodit - ani mezi těmi lepšími (při stejném výkonu) to není snadný úkol.
21.8.2017 10:27:14   188.167.253.xxx 80
do 300€ pocitaca asi nebudes davat 50-70€ zdroj.. K takemu i3/5 bez grafiky, kde spotreba bude max 100W je tento zdroj uplne postacujuci
21.8.2017 11:07:33   80.188.118.xxx 61
Spíš z nouze cnost, tady je hrozná díra na trhu. Dneska pro obyčejný procesor do obyčejné domácí sestavy (právě tebou zmíněná i3 nebo i5 nižší kategorie) by bohatě stačil zdroj do 200W, a to je právě problém, na trhu prakticky chybí solidní zdroj o tomto výkonu za cenu tak 1 tisíc (cca 35 €). myslím, že kdyby někdo nabídl 200W se solidním osazením, zárukou a účinností za tuto cenu, měl by krásný odbyt právě v těchto domácích a kancelářských strojích. Kdybych dělal právě takovou sestavu, asi bych do ní aktuálně dal zdroj FSP200-50GSV-5K, který recenzoval pan Boček posledně raději než tento Seasonic. Jakkoli je mi tato značka sympatická, Tak zmíněný FSP dopadl mnohem lépe, má lepší řízení napětí a stojí podobné peníze. Výkon pro tuto kategorii PC by byl dostatečný. Kdybych to s ním myslel dostatečně vážně, ještě bych si nechal od p. Bočka poslat kvalitní kondíky a v tom FSP je vyměnil. Pak si myslím, že by to byl na dlouhá léta slušný držák.
21.8.2017 11:53:58   194.228.76.xxx 81
Ale jo, něco šedivýho bez krabice s dobrým osazením se možná za litra udělat dá. Ale, proč? Roky je na trhu SSP-350GT, t. č. za něco přes 1200, a to je úplně jiná liga, skoro až jinej sport
21.8.2017 12:12:25   188.167.253.xxx 013
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.8.2017 18:40:25   86.49.126.xxx 31
Odpalit si pocitac zkratem na konektoru jako se to vidi obcas u NANX, snad nikdo neni takovej blazen.
21.8.2017 19:44:12   194.228.76.xxx 31
21.8.2017 12:17:46   62.209.193.xxx 30
Tak samozřejmě, tam je pak otázka, jak je na tom zdroj s účinností při těchto nízkých odběrech Nicméně o tom se s Vámi pane Bočku příst nebudu, protože o tom co já nevím o zdrojích a Vy ano, to by se dala napsat kniha. Každopádně když jste to nadstřelil, jak je to s účinností zdrojů, kdybychom měli PC se spotřebou např. 80-100W, a použili zdroj se stejnou účinností (řekněme jinak stejný zdroj), ale jeden max. 150W a druhý 350W? Ony ty zdroje jestli se nepletu, mají horší účinnost, čím méně dávají a přitom jsou výkonnější. Byl by v tom nějaký rozdíl, nebo by to byly takové promile, že to nestojí za řeč?
21.8.2017 16:15:26   109.201.133.xxx 20
Honit max. desítky wattů jako koncák je samozřejmě blbost. Něco jiného, uvažuješ-li vyšší výkony, či hromadné použití.
21.8.2017 16:42:47   77.78.89.xxx 20
OK, díky za názor, tak už mám obecně celkem jasno
21.8.2017 19:45:55   194.228.76.xxx 20
Do 100 W nemá smysl dvě procenta honit, byť rozdíl mezi Bronze a Gold už je trochu vyšší. Nicméně ta synchronní platforma s měniči je trochu jinde jako celek.
21.8.2017 20:24:30   216.239.90.xxx 10
Jj, výše jsem samozřejmě mínil srovnání při stejné účinnosti, jinak je tam samozřejmě dost zásadní kvalitativní rozdíl.
21.8.2017 12:48:54   80.188.118.xxx 00
Ale jinak děkuji za dobrý tip pro moji sestavu, SSP-450RT by měl být ideál v cenové kategorii, se kterou jsem počítal.
22.8.2017 06:18:30   194.228.76.xxx 10
RTčko je jiná platforma, ta ze Seasonicu G, to zas za tak moc nestálo. Lepší je třeba CM G450M, nebo i nějaký to Evolveo, nebo snad Raider II, to by mělo mít nějaký to nezávislý usměrnění…
21.8.2017 12:10:15   188.167.253.xxx 10
a potom si o rok klient zmysli, ze tam chce 1050ti a budes mu musiet menit aj zdroj ;) 350W za 35€ je uplne super parada pohoda klidek tabacek.
21.8.2017 12:24:03   80.188.118.xxx 31
Píšu o kancelářských strojích a lehkých domácích strojích pro rodiče/prarodiče na internet. Tam se dá opravdu těžko předpokládat, že si do toho někdo nacpe Titána 1050 :-) A i kdyby chtěl, tak by k tomu zase řešil upgrade CPU + RAM, případně dalších komponentů, aby se na tom dalo solidněji hrát...takže tam by to bylo stejně o větší investici. V běžných případech jde hlavně o spolehlivost stroje, aby v kanceláři nebyl prostoj a doma babička aby nelamentovala na vnuka, že jim ta bedna zase nejde, že to dědek zase rozbil, a kolik to bude stát.
21.8.2017 12:26:16   188.167.253.xxx 20
kancelarske stroje, kde sa nepredpoklada zmena komponentov su vyhodnejsie cenovo aj hociako OEM zostavy HP/lenovo/... a tam nepotrebujes riesit zdroj.
21.8.2017 12:36:05   80.188.118.xxx 20
To je samozřejmě otázka, zda by pak právě ten OEM výrobce do těchto sestav po takovém zdroji nesáhl
21.8.2017 16:16:06   80.188.30.xxx 30
HP dává Delty, což jsou slušné stroje. Ale výhoda je, že případný servis neřešíš, řeší jej HP, ty maximálně opravu zprostředkuješ.
21.8.2017 19:47:09   194.228.76.xxx 30
Všichni T1 integrátoři mají dodavatelů víc a je to různý. Zpravidla Delta, Hipro, Chicony, AcBel.
21.8.2017 11:51:35   171.25.193.xxx 00
Jak jsem psal, nechtěl bych se v takové situaci ocitnout - "za každou cenu" se tomuto scénáři vyhnu.
21.8.2017 13:51:34   89.102.122.xxx 11
správně, když Fortron nad kterým se ohrnuje nos a projde a tenhle ne, to už něco znamená
21.8.2017 09:50:13   93.157.128.xxx 80
Už by to chtělo, aby někdo na základě podobných recenzí nakonec navrhl, nechal vyrobit a prodával zdroj, který nebude šizený a těmi testy projde. Takhle je to na pokračování dost smutný čtení.
21.8.2017 10:06:59   10.56.10.xxx 40
Taky si to kolikrát představuji. PC zdroj z kompletně značkových součástek . Jen se bojím že by takový zdroj v této recenzi stál přinejmeším 5000,-Kč. U nás v práci používáme profi PWM zdroje od PhoenixContact a jejich výkon je 120W. A to mají jen výstup 24V/5A.
21.8.2017 10:11:59   10.56.10.xxx 70
Skoro bych řekl že za tu cenu dnešní Seasonic 350W je poměr cena/výkon asi to nejlepší. Samozřejmě pokud jeho výkon nebudu šroubovat na hranice možností. V tomto případě bych tak řekl k čertu se specifikacemi. Ale jen díky odhalení parametrů zdroje panem Bočkem.
21.8.2017 11:17:28   80.188.118.xxx 20
To je velký problém, protože ani high-end zdroje nejsou bez chyb, a tam by to člověk za ty peníze tak nějak očekával. A aby polovinu ceny počítače tvořil zdroj, tak do toho málokdo půjde, to je jenom opravdu pro ty, co kupují to nejlepší na trhu. Pro nižší a střední třídu je to celkem smutný výběr. Sám pomalu plánuji koupi sestavy ve střední třídě, a dost přemýšlím, co tam dát za zdroj (viz můj dotaz u předchozí recenze na zdroj FSP). Docela mne zaujala novinka Seasonic Focus Plus, cca 2100 Kč za 550W s certifikací GOLD + modulární kabeláží. Bohužel je to novinka, takže jsem zatím nenašel solidní recenzi jako dělá p. Boček. A taky má na moje použití až trochu velký výkon, ideál by byl tak 450W.
21.8.2017 11:49:47   89.203.167.xxx 30
Mohl by si vzit do parady nejake Gold zdroje kolem 2k, pak uz mame za 2.6k rm550x tam neni co resit, nekompromisni zdroj s ucinnosti 92%.
23.8.2017 19:37:10   83.208.208.xxx 50
na i3 s max GT710 do kanceláře fakt netřeba zdroj za 1000 Kč. dříve ta i3 ztratí dech než ten zdroj chcípne.
Dodneška vídám v počítačích FSP 350 a 400W zdroje z éry roku 2005 a jedou na pohodu. A taky vím o 700W zdrojích na FX 6x + GTX 960. Protože na internetu psali že to je best of zdroj.
Myslím že základem by mělo být výběr zdroje podle toho co má opravdu krmit. Koupit něco předimenzovaného protože se to bude jednou možná hodit, je stejně hloupé jako něco poddimenzovaného. Obojí je totiž vyhození peněz.
21.8.2017 12:25:16   81.201.63.xxx 41
Podle me je to dobry zdroj pro oem trh. Je to proste jen pro lidi, kteri vi presne co bude potreba a tak zadna ochrana pro pretizeni neni treba. Uz i absence napajecich konektoru pro grafiku jasne ukazuje kam takovy zdroj patri a to jsou kancelarske PC a APU se spotrebou okolo 100W. Je to vlastne vyborny zdroj do jakehokoliv levneho pc bez dedikovane graficke karty.
21.8.2017 12:42:12   80.188.118.xxx 60
To máš pravdu, jen by mne trochu mrzela ta neschopnost zdroje udržet napětí v toleranci a včas případně přerušit napájení. Vím, že takové specifické případy jako simuluje p. Boček většinou nenastanou, ale je dobré vědět, že zdroj dodá za každé situace správné napětí a pokud to nedokáže, tak se raději odpojí. Přiznám se, že si teď nedokáži představit, jak velký může mít napětí mimo toleranci vliv na HW, zda by došlo jen k nějaké nestabilitě, max. k vypnutí, nebo zda by mohlo dojít i k poškození.
21.8.2017 13:07:08   10.56.10.xxx 21
Přesně tak. Jěště by mě čistě ze zvědavosti zajímaly když už jsme u těch OEM zdrojů, např. zdroje od DELLU jak jsou na tom dle specifikací .
21.8.2017 16:20:18   213.226.233.xxx 110
Já prakticky osazuji jen tyhle zdroje v různých výkonových verzích, ale tyhle levné Seasonic zdroje se mi docela osvědčily. Málokdy chce po mě někdo skutečně drahý počítač a tím spíš težko vysvětluji, že tenhle zdroj je minimum, co jsem ochoten osadit. Reklamoval jsem jen jeden a to, když si majitel spojil fáze a shořelo všechno, krom klasických traf. Přeci jen za usměrňovačem za 230 V už to bylo docela drsné... Ale pokud je mi známo, vždycky byly kondenzátory u EnergyKnight loterie. Nikdy tomu nebylo jinak. Pokud si člověk připlatí za originál Seasonic, tak by právě v tomhle aspektu měly být lepší. Myslím, že Seasonic, je snad jediný z výrobců, který neprodukuje ani pod OEM značkou vyloženě nebezpečné krámy. A pokud se tahle konkrétní 350 osazuje do kancelářského PC, což tak většinou činím. Je v té nízké zátěži i velice tichý. Tímhle zdrojem nahrazuji často i různé šmejdy, které zázrakem nezničily zbytek daného počítače. Proti některým kvalitním výrobkům je tohle ještě highend.
21.8.2017 16:47:35   77.78.89.xxx 90
Naprosto souhlasím, z produkce Seasonicu bych se nic nebál použít, byť tenhle zklamal v řízení napětí v určitých situacích, pořád to je něco čemu věřím, že neodpálí půl PC a nezapálí dům. Za což bych u naprostého no-namu nevsadil ani korunu.
22.8.2017 08:57:32   212.5.197.xxx 50
Osobne tiez pouzivam len Seasonic od kedy su dostupne na nasom ale OEM F3 ale len v nudzi EnergyKnight(celkovo mozno tak 500ks).
Vsetko kancelraske PC, ktore bezia 16h 6 dni v tyzdni. Reklamacie skoro ziadne. Poruch bolo malo a drviva vecsina sposobena prepetim na vstupe po zapojeni elektrocentraly (odchadza poistka, kondik na primare, PFC tranzistor, dioda, ochranne diody na usmernovacom mostiku a niekedy aj usmernovaci mostik).
Je to ina liga oproti Fortronom alebo Modecomom, ktore boli dodavane so skrinkami.
Ako som uz viackrat spominal, tak OEM F3 su uz nejaky cas osadzovane komplet kvalitnymi kondenzatormi a odporucal by som radsej tie.
Seasonic vydal pred nedavnom nahradu za F3 a to SSP350-ST. Vyzera, ze je tam pouzity novy navrh(oproti klasickej F3 je na hornej strane menej suciastok) a je tiez kompletne osadeny kvalitnymi suciastkami hoci na primarnej strane je stale pouzity kondik tiez len na 85°C s trochu zdvyhnutym napetim na 420V. Rad by som si pozrel ako by dopadol v teste.
23.8.2017 19:29:44   83.208.208.xxx 01
Jen mezi náma, kolik znáte no-namů zdrojů, po ktrých vyhořel dům? Zatím jen vím o cigárech, lampičkách/svíčkách a domácích přímotopech. Ale od aušus zdroje? Tam jen vím o záblesku a barevném čmoudíku, ale o plamenech... to fakt ne
28.8.2017 09:13:29   77.87.242.xxx 20
Onehdá vyhořel panelák, powerbanka na posteli či co.
23.8.2017 19:26:56   83.208.208.xxx 11
naprosto tuctový zdroj pro počítač 50letého truhláře, co ho má na emaily. Prostě low-end sestava na domácí office. Takových počítačů jsou miliony.

Horší je když ho pak daruje mladýmu a ten do něj nacpe bazarovou GTX 480. Pak teprve jde o život. Kolik ale takových je?
31.8.2017 09:06:51   37.61.163.xxx 00
poprosil by som test F3 a rovno SS-400ET
14.9.2017 18:00:53   46.253.96.xxx 00
Jako bývalý zaměstnanec Partisu mohu ztratit pár slov - T3 je modifikovaná F3 uzpůsobená pro "potřeby Partisu". V uvozovkách proto, že v tomto případě to myslím kladně. U T3 je pouze 230V (což nám evropanům bohatě stačí že) a je vylepšena kabeláž. Možná se budete divit, ale Partis modifikuje kabeláž tak, aby byla kabeláž dostatečně dlouhá a odrážela reálné potřeby. Nemůže si dovolit očesat kabeláž protože by okamžitě přišel o klíčové zákazníky pro tyto zdroje (průmysl). Naopak u F3 mi jinak naprosto korektní kolegové ze Seasonicu změnili kabeláž takovým způsobem, že se z toho zákazníci....zmrcli. Osobně preferuji Seasonic před Fortronem - jednání, neočesanost OEM zdrojů ale hlavně řešení reklamace kus za kus v případě Seasonicu.
11.10.2017 08:13:36   80.188.118.xxx 70
Dobrý den pane Bočku,

nemáte v plánu zrecenzovat zdroj Seasonic Focus Plus? Zrovna jsem si do svého PC koupil jeho variantu 550W Gold. Když jsem se díval po recenzích (moc jich není, je to celkem novinka), tak k tomuto modelu házeli samé superlativy. Japonské kondenzátory, kvalitní ventilátor, plná modularita, semi-pasivní mód, 10 let záruka. Cena za 550W model se v ČR pohybuje těsně na 2000,- Kč. Na stránkách PCPerspective jej označili za absolutní TOP v maistreamu bez nalezeného zásadního problému. Ale docela rád bych viděl recenzi od Vás, přeci jen, čtu Vás dlouho, rozumím Vašim postupům a tak mi to dá nejvíc. Zajímalo by mne, zda to byl opravdu tak šťastný výběr zdroje, nebo se skrývá šotek (byť s desetiletou zárukou by to byl spíš problém Seasonicu než můj) :-)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

48 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.