Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Highendový AiO vodní kit (pro CPU) Alphacool Eisbaer
Highendový AiO vodní kit (pro CPU) Alphacool Eisbaer
autor: Z. Obermaier , publikováno 7.9.2016
Highendový AiO vodní kit (pro CPU) Alphacool Eisbaer

Velká většina AiO vodních kitů pro chlazení procesoru, zejména těch malých a levných, je spíše naleštěnou bídou než seriózním chladičem. Alphacool „Lední Medvěd“ je ale zcela jiná liga. Naprosto tichý chod, high-endový chladící výkon, špičkové zpracování. To všechno si ale výrobce nechá dost slušně zaplatit – vyplatí se to?


Hodnocení

Highendový AiO vodní kit (pro CPU) Alphacool Eisbaer

V případě, že jste se rozhodli chladit svůj počítač naprosto tiše, tudíž jste rozhodnutí pro vodní okruh, nebývá výběr adekvátní sady lehký. Trh je doslova zaplaven desítkami různých sad, stavebnic nebo už hotových okruhů. V případě požadavku na co nejrychlejší a nejsnazší montáž, může být vaší volbou právě AiO kit, který je už sestaven a uzavřen v továrně. V úvodu jsem řekl, že malé sady s jedním ventilátorem nejsou nejvhodnější, jelikož svůj omezený výkon musí dohnat otáčkami pumpy a ventilátorů. První rozumná volba začíná na větších chlazeních, se dvěma ventilátory, neboli s 240mm radiátorem.

Já dnes testoval v podstatě High-end mezi AiO vodníky, nejvyšší model od Alphacool. Radiátor 360 uchladí cokoliv. Já na svém vlastním počítači chladím Titan X a Core i7-5960X na 4,6 GHz naprosto bez problémů s jen vlažným 360mm radiátorem. Pro chlazení pouze procesoru je to doslova „overkill“. Naprosto zbytečné, smysl tohoto chlazení je totiž hlavně v budoucím upgradu o vodní blok pro GPU. To je ostatně také jeho smysl a účel, který zamýšlí v těmito velkými AiO sadami sami výrobci. Většina nových 360mm sad je vybavená možností upgradu.

Pokud budeme hovořit konkrétně o Eisbaer, jde o ukázkovou kvalitu Alphacool. Zpracování je perfektní, ventilátory luxusně tiché, stejně tak nová verze pumpy příjemně překvapila. Pokud ventilátory zkrotíte a nenecháte je v režimu Auto zapojené v konektoru CPU_FAN, budete oblažení naprostým tichem i při chlazení CPU na 1,6 V. V případě osazení grafiky to bude stejné, chladící výkon je ohromný a má rezervu pro dvě grafiky. Shrnutí je tedy zřejmé: Extrémně vysoký chladící výkon, naprosto tichý chod, možnost upgradu o další bloky, špičkové zpracování, nulová údržba a tři roky záruka.

Highendový AiO vodní kit (pro CPU) Alphacool Eisbaer

Highendový AiO vodní kit (pro CPU) Alphacool Eisbaer

Za určitě nejtišší a nejvýkonější All-in-One vodní kit pro CPU a upgrade

Highendový AiO vodní kit (pro CPU) Alphacool Eisbaer

Za poskytnutí kitu pro test děkujeme Alphacool a JSComputers



Tagy: AiO  All-in-One  vodní chlazení  Alphacool  Eisbaer  pumpa  radiátor  chlazení CPU vodou  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.9.2016 08:43:02   77.247.224.xxx 2511
pre tak 1 z miliona uzivatelov PC. A na tom firmy nezbohatnu. Casy , ked tuning bol "cool" masovka, su nenavratne prec.Plac nad poklesom predajov PC ukazuje len jedno- starsia generacia nadsencov presla na ine "konicky" (Deti,dovolenky,hypoteky, auta), generacii mladych staci neustale pozeranie do smartfonov,lajkovanie a karpalny tunel sposobeny krcovito zahnutym prstom na displeji.
7.9.2016 16:58:38   78.45.142.xxx 219
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.9.2016 17:01:58   188.175.34.xxx 122
Já si pro jistotu pořídil do rezervoáru rybičky a navrch pár hydroponních kytiček.

Nevíš o co přicházíš
7.9.2016 17:03:36   37.221.248.xxx 90
to není akvárko voe
7.9.2016 09:10:56   158.196.219.xxx 81
Doma mám i7 950 @ 4,6GHz a dělaného vodníka, funguje už od r.2011 bez problémů, do roboty jsem si předmninulý rok koupil i7 4960X @ 4,5GHz, od začátku na něm mám TŘETÍ all-in-one high-end vodní chladič, první Coolermaster Eisberg
240L nevydržel nonstop provoz, po 3 týdnech shořelo čerpadlo, reklamace, stejné neměli, s doplatkem vyměnili za FractalDesign Kelvin 360, ten po roce taky nevydržel nonstop provoz, taky shořelo čerpadlo, teď mám třetí (Kelvin 360), a čekám, jak dlouho vydrží..., zlatý Laing https://www.youtube.com/watch?v=Wd5c_oe3Ap8
7.9.2016 09:19:32   213.29.13.xxx 150
Neni kam taktovat. Dalsi a dalsi generace jdou min a min s tim ze peak byl u rady 2xxx. Tam nejlepsi kusy sli na 5.5ghz na vode. Vodnik abych pretaktoval 6700k o 500mhz je mizerie. Uvidime co na to zen . Sam mam doma 2600k@4900mhz + 290x@1125/5500 na vodnim okruhu + 4x 120mm vetrone
7.9.2016 11:56:10   37.48.33.xxx 88
Dam sve leve varle na to, ze Zen na tom bude jeste hur, nez Intel.
7.9.2016 12:43:43   188.175.34.xxx 51
To záleží na tom jak se jim podaří odladit výrobní proces - jsem na to hodně zvědavý, protože k dispozici mají jen loperformance technologii vhodnou zatím tak maximálně na dimenze kolem 65W TDP. Je nutné si uvědomit, že tomhle procesu budeme možná příštích pět let a určitě se bude vyvíjet a dokonce se může naskytnout něco z portfolia IBM + GloFo (14nm hiperformance).

Opatrná skepse je určitě na místě, ale populismus?
7.9.2016 18:33:57   194.228.20.xxx 20
Nechtel jsem, aby to vyznelo posmesne, nebo jako nejaky hate. Intel je roky na spici a ma spoustu prostredku k zdokonalovani procesu, oproti tomu AMD tre bidu s nouzi a tak necekam zazrak. Je to logicky - opatrna skepse, jak ty rikas. Navic AMD posledni dobou podela co muze. Jako bylo by fajn, kdyby se Zen dal taktovat lepe, nez Skylake, ale je to dost nepravdepodobny.
7.9.2016 19:49:29   188.175.34.xxx 15
Intel na tom není tak růžově, jak se snaží působit. Uvědom si, že se vzdali tick-tock svého základního marketingového páčidla, skoro zoufale (zteč na tablety) hledá a vymýšlí nové formáty pc a už dokonce výrábí licencované ARM, aby měl továrny dostatečně rentabilní a zajistil si nějaký růst.

AMD je na tom jinak - výrobní kapacity vlastní nemá a jejich byznys je už nějakou dobu postavený jinak a v důsledku se může projevit jako efektivnější (což se jim nedaří vinou marketingu).

Samozřejmě nelze opd GloFo čekat zázraky - všichni jsme viděli RX 480 a že efektivitou ji předbíhala RX 460 - ale nějakého pokroku se snad po více jak půl roce dočkáme.
8.9.2016 07:03:17   37.48.2.xxx 20
No jo, vzdali se tick-tock, protoze uz nelze efektivne a rychle tikat na kremiku. Vyvstavaji problemy, jak efektivne z kremiku odvadet teplo, kdyz je na nem 10 "malych" jader, novy vyrobni proces kvuli 3-4nm, atd... Proste Intel potrebuje prorazit hlavou par stropu, aby zas mohl rust, je logicke, ze rust se zpomaluje, kdyz neni zatim kam rust. Zatimco AMD muselo resit spis existencni problem a vsechny ostatni, ktere ma Intel za ta leta zmaknute, nebo o nich vi, teprve resit bude - skoda, ze pritom neni vic originalni.
AMD prostor pro rust ma a muze, do jiste miry, splhat po zadech Intelu a nVidie. Taky to tak dela - bohuzel. Presli na boost frekvenci a logicka jadra (vice threadu na jedno fyzicky jadro), hodne se mi libi to dynamicky zvysovani frekvence a napeti (neco jako ma pascal) pro mobilni cpu. Ale taky je potreba dodat, ze ty bariery, co vytvoril Intel jsou hodne velke. Intel by musel udelat hodne velkou chybu a mozna ne jednu, aby ho AMD na poli cpu dohnala. Nebo by to chtelo hodne revolucni myslenku, ale stejne by to asi nepritahlo tolik zakazniku, jako kdysi, protoze zakaznici jsou tupe stado a nejakou dobu jim trva, nez se nastvou a prejdou ke konkurenci za lepsim produktem. Jeste ted vidim ty otraveny xichty papalasu u nas ve firme, kdyz k nam prisli z AMD nabizet Opterony.
AMD musi zacit nabizet lepsi produkt, nez ma konkurence a to se jim imho s jednou revizi nepodari a jakmile komunita objevi nejakou chybicku, zase se to rozmazne, jak u rx480.
Me by asi i stacilo, kdyby vydali podobny cpu, jako je mala i7, se stejnymi parametry, jen letovanou - ale stejne bych si to nekoupil, pac bych musel bejt blazen, abych vyhodil X tisic oknem a prechazel zpet na AMD a neposunul se vykonem ani o pid, jen bych mel v cpu-z v kolonce brand misto Intel, napsano AMD a lip bych chladil.
-A presne takhle to imho vidi vetsina objektivni komunity. Zvazej si vsechna pro a proti s tim, ze penize jsou az na prvnim miste... Intel ceka stagnace, to jo, ale AMD se musi dostat pod kuzi zakaznikum, jejich vyhoda je, ze je existencni krize zestihlila.
Ale o tomhle jsem zacinat nechtel.
8.9.2016 07:19:12   188.175.34.xxx 11
Zen určitě nebudou minimálně z půlky mainstreamové procesory, stejně jako Bulldozery/Piledrivery - ve specifických oblastech bude jejich účinnost zajímavá, ale běžný koncový zákazník to neocení - v tom se myslím nic nezmění.
8.9.2016 17:09:21   194.228.20.xxx 30
To by me prave celkem dost mrzelo, pokud chtej zase oslovit jen zakazniky vyzadujici levne cpu pro masivni multithread vykon, tak zase splacou nad vejdelkem, pac grafiku dela par lidi. V radeon divizi se poucili a udelali levne gpu pro hrace her, ktery frcej. Lolko, dota, cs - kidove chtej 300fps za co nejmin penez v tehle hrach a na to je potreba rychle ipc. Pokud to bude mit vic jader pro stream - jeste lepsi. Kazdej mladej kid s lepsim netem touzi bejt streamer. Mezi nama to neschvaluju, ale jsou v tom prachy. No a pokud se jim podari se timhle dostat do hernich sestav, maj vyhrano v branzi, kde stavi kazdej.
Jenze ja se prave obavam, ze kvuli slabe optimalizaci na tomhle vyrobnim procesu bude taktovani horsi a vubec takty nebudou kdovijak vysoke. Multithread vykon bude asi dobry, snad. To, ceho se bojim, je opet slaby singlethread vykon
7.9.2016 09:27:06   94.230.147.xxx 280
Proč je tento chladič testován pouze a jen na jednom typu procesoru když, jak sám autor uvádí, nelze stejně ničím uchladit a teplo je stále uvnitř procesoru? Chtělo by to přidat nějaký jiný procesor a také porovnání s jinými chladiči ať vzduchovými tak vodními. Zatím to zní jako reklamní článek... což podtrhuje ta zlatá hvězda...
7.9.2016 09:32:33   188.175.34.xxx 35
Souhlas - mohlo se to s mnohem zajímavějšími poznatky otestovat na nějakém FX 8XXX. Zase na druhou stranu, ale tenhle výrobek směřuje do vyšších cenových segmentů, takže se dá chápat, že jej nasadil takto.
7.9.2016 09:44:27   94.230.147.xxx 100
Právě vzhledem k ceně chladiče bych očekával platformu 2011...
7.9.2016 09:46:26   188.175.34.xxx 25
To už je, si myslím, zase jiná liga. Tenhle výrobek lze stále chápat jako běžnou spotřebku - to už platforma 2011 určitě není.
7.9.2016 09:44:31   188.175.34.xxx 42
Jinak bych mnohem více uvítal srovnání s jedním klasickým komponentovým vodníkem v dané cenové relaci.

Vzduchové chladiče a rejstřík dalších x řešení nepotřebuju, abych se zorientoval.
7.9.2016 12:11:21   37.48.33.xxx 20
A co kvalitniho se da postavit do 4k
7.9.2016 12:20:55   188.175.34.xxx 41
Kvalita je stejně relativní pojem jak u tohoto AiO, tak u komponentového vodníka.
7.9.2016 09:34:37   62.209.220.xxx 60
Souhlas, že udělat test na jednom procesoru a bez srovnání s dalšími chladiči je o ničem...
7.9.2016 09:37:32   62.209.220.xxx 60
Ondra Kostal tu ma zpracovanych nekolik chladicu tak nevim proc tento pouze nepridat...pak muze byt zlata hvezda pokud se umisti na prednich prickach. https://pctuning.tyden.cz/hardware/skrine-zdroje-chladice/39715-chladime-procesor-vzduch-aio-nebo-vlastni-vodnik?start=11
7.9.2016 20:00:01   78.45.62.xxx 53
B je správně, jinými slovy reklama se vším všudy. Buď obr potřeboval nějaké AiO řešení, a tak se nabídl výrobci, že je otestuje za jeden kousek. Nebo se nabídl přímo výrobce.
Co si budeme povídat, obr a jeho články jsou v 99% případů reklamou na předražené sra***.
8.9.2016 09:03:21   188.75.185.xxx 30
Ty ses tak dobrej dement...kazdy kdo testuje nejaky veci dela reklamu? to by nikdo nemoh nic testovat ty dementku... reba na Guru3d delaj hafo testu nebo stovk a vse reklama ze? kdyby bylo po tvem tak by nikdo testy nemoh delat...udelej neco sam ..to neumis co? nerikam ze obr ma vse ok ale na tento chladic vyslo mnoho testu ve svete a se stejnejma vysledkama jak tady...jen ty ses dosgt omezenej ze to nechapes
14.9.2016 20:38:04   78.45.62.xxx 10
Prej dementku. V hlave mas nasrano vid? A kdyztak hledej smudlo, ja uz sem si svy udelal ale nechal jsem toho prevazne proto, ze se aspon nemusim hadat s prazdnyma hlavama jako ses ty.
A kdyz uz zminujes guru aj., voni urcite testuji jeden produkt bez nejakyho srovnani s dalsimi produkty vid? Coz je neco co mne prudi a na co narazim predevsim. Mne je na haku ze to jinde vyslo velmi podobne, pocitove je to jen "reklamni pulstrana" v tistenych novinach, dementku
10.9.2016 17:49:58   94.199.40.xxx 00
Určitě, co jsi napsal je k zamyšlení. Pokud tenhle AiO stojí cca 4k, proč jej nesrovnat s tím nejlepším co nabízí obyčejný větrák s pasivem, například mě napadá Noctua NH-D15, kterou mám v dalekém budoucnu v plánu koupit?
7.9.2016 09:30:23   188.175.34.xxx 25
Důvěru tyhle AiO moc nevzbuzují, marže je napálená protože to cílí na lidi s ručičkami dozadu - jednoznačně příslušenství mohlo zahrnovat nějakou lepší regulaci vzhledem k ceně. V tomhle cenovém segmentu bych si raději ubastlil něco, co budu mít více pod kontrolou (od délky hadic, po celkovou regulaci).
7.9.2016 12:27:20   37.221.252.xxx 36
Mám Fury X která má příkon při max výkonu 250+W a chladí ji radiátor o rozměru 12 nebo 14 cm (nevím teď z hlavy) a těch 250W uchladí celkem bez problémů.
Není 36cm radiátor, i když přeženu, na těch 150W co přetaktované CPU vyzáří trochu overkill, tedy spíš dost brutální overkill?
Chladit grafiku vodou OK, ale procesor? Nemluvě o tom že se procesor stejně smaží ve vlastní šťávě uvnitř pouzdra.
7.9.2016 12:47:59   212.20.106.xxx 90
Si to nejdřív přečti

"Radiátor 360 uchladí cokoliv. Já na svém vlastním počítači chladím Titan X a Core i7-5960X na 4,6 GHz naprosto bez problémů s jen vlažným 360mm radiátorem. Pro chlazení pouze procesoru je to doslova „overkill“. Naprosto zbytečné, smysl tohoto chlazení je totiž hlavně v budoucím upgradu o vodní blok pro GPU. To je ostatně také jeho smysl a účel, který zamýšlí v těmito velkými AiO sadami sami výrobci. Většina nových 360mm sad je vybavená možností upgradu."
7.9.2016 19:56:24   89.173.222.xxx 31
Tento blok by som mal mat doma coskoro, tak som zvedavy.
5.11.2016 12:45:09   195.91.99.xxx 00
Zdravím, kupoval som tohto vodníka. Mam i5 3570k@4,6ghz 1,36V. Teploty mi však pri Occt stúpajú až k 90 stupňom. Pumpu som napojil na cpu fan 2 konektor,ktorý nemám na automatike tak by mala ísť naplno. Da sa to nejak zistiť na koľko voltov ide , pretože sa mi zda ze ma dosť tichý chod (vôbec ju nepočuť) tak ci nejde na 7V a vôbec neviem ako by som ju mohol regulovať ako je písané v článku kedže pumpa ma 3pin konektor.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

38 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.