Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Test zdroje Corsair HX750i: platinový základ řady RMi
Test zdroje Corsair HX750i: platinový základ řady RMi
autor: Pavel Boček , publikováno 6.4.2016
Test zdroje Corsair HX750i: platinový základ řady RMi

Zdroje řady GVM od Zalmanu nám posledně neexcelovaly, ale Corsair HX750i snad konečně má šanci uspět. K vlastní platformě Corsair přidává 135mm ventilátor, modulární kabeláž a nově i záruku 7 let. Přestože není nejnovější, s takovými vlastnostmi a s certifikátem 80 PLUS Platinum má vedle svých následníků stále co říci.


Hodnocení, závěr

Corsair HX750i zvládl dodat dodat výkon v kombinované zátěži i v přetížení a zvládl jej dodat v souladu s normou ATX, díky tomu si tak zaslouží hodnocení. Regulace napětí a hodnota zvlnění jsou velmi dobré, je dobré po nějaké době vidět zdroj cenou jednoznačně v high-endu, který také poskytuje high-endovu kvalitu. Jak se dalo čekat, je v některých ohledech o malinko horší, než RMx (což je nová, vylepšená platforma založená právě na HXi), ale není to o moc, stále velmi dobré výsledky. Účinnost jsem naměřil mírně nižší, než by se dala čekat, nicméně rozhodně blíž certifikaci 80 PLUS Platinum (než byly předchozí měřené zdroje).

Semi-pasivní chlazení funguje v pořádku a pokud zdroj udržíte chladný, neměl by nikdy být vyloženě hlučný. Nicméně blízko maximálnímu výkonu už bude slyšet. Pokud je vaším cílem velmi tichá sestava, udržte zátěž nějakých 200 W pod nominální. Jinak není moc co říct: plně modulární zdroj s kvalitním osazením a sedmiletou zárukou (ačkoli pár konkurenčních produktů již nabízí i víc). Pokud si dáte pozor na distribuci výkonu (= žádné šílené kryptominery odebírající 20 A přes jeden 6pinový konektor) s ohledem na krapet levnější kabeláž (na můj vkus), bude to v pořádku.

Ještě jednou bych však rád zopakoval, že se mi opravdu nelíbí tato praktika prodávání 7větvového zdroje (+12 V) propagovaného jako zdroj s jedinou větví všude, kam se podíváte. Ano, dá se to vypnout přes aplikaci Link, ale vše u tohoto zdroje v člověku vyvolává zdání, že mód s jednou větví aktivní jako výchozí, přitom opak je pravdou. Musí jednoznačně zaznít, že takové zavádějící praktiky jsou jednoznačně špatně. Někteří lidí by to totiž mohli vidět i jako záměrné klamavé matení (jelikož zdroje s jednou větví se mnoha zákazníkům prodávají lépe). A to zejména v zemi žalob (vzpomeňme např. případ Liebeck v. McDonald’s Restaurants). A aplikace Link je sama o sobě ještě horší. Má poměrně zásadní problémy s podporou v operačních systémech, SW nároky a potenciálně i s webem. Ale to vám ani nikdo dopředu neřekne, že vůbec nemusí podporovat váš operační systém, zjistíte to až po nákupu, když to nefunguje.

Hodnocení zdroje Corsair HX750i v segmentu high-end je tedy následující:
  • použité součástky: 6 b. (− za tenčí vodiče, − za chybějící zlacení, - za nebezpečné OCP, + za odpojovací klipy konektorů molex, + za funkční OTP, + za funkční ochranu ventilátoru)
  • kvalita provedení: 4 b. (− za bordýlek po pájení, − za uvízlý kus elektrody)
  • regualce napětí: 21 b. (+ za kombinovanou zátěž, + za crossloading)
  • zvlnění: 13 b. (+ za kombinovanou zátěž, + za crossloading)
  • účinnost: 7 b. (- za nižší účinnost)
  • výdrž při mikrovýpadku napájení: 11 b. (+ za kratší výdrž)
  • ostatní: 19 b. (- za zavádějící konfiguraci OCP/větví, + za modulární kabeláž, + za výbavu navíc, + za funkcionalitu Link, + za semi-pasivní chod, + za delší záruku)
Výsledek je poměrně slušný, ale stále jsou zde jisté věci, které se mi u tak drahého zdroje moc nelíbí. Nicméně na stříbro to stále stačí!

Test zdroje Corsair HX750i: platinový základ řady RMi

Test zdroje Corsair HX750i: platinový základ řady RMi

Za předpokladu, že cena je 4300 korun, pak poměr hodnota/cena by byl 100×81/4300 = 1,88. Po osmi zdrojích ze segmentu high-end je vidět, že Corsair HX750i je na druhém místě. Nicméně, pokud se podíváme na poměr hodnocení/cena, tak RM550x rovněž od COrsairu je za jeho cenu téměř dvakrát výhodnější!

Zdroj Hodnocení (high-end)
Corsair RM550x 85,5
Corsair HX750i 81
Be Quiet! Dark Power Pro P11 550 W 54
Super Flower Leadex Platinum 750 W 54
Cooler Master V Semi Modular 550 W 53
Antec Earthwatts Platinum 550 W 22,5
SilentiumPC Supremo M1 Gold 550 W 10
Silverstone Strider Essential Gold 600 W 4
                 
Corsair HX750i
KLADY Test zdroje Corsair HX750i: platinový základ řady RMi Test zdroje Corsair HX750i: platinový základ řady RMi ZÁPORY
modulární kabeláž nebezpečný limit OCP na některých větvích
semi-pasivní chod levnější kabeláž
funkcionalita Link a nějaká výbava navíc zavádějící konfigurace +12V větví
funkční OTP a ochrana ventilátoru problémy s programem Link
dobrá regulace napětía  
velmi nízké zvlnění  
dlouhá záruka  
solidní účinnost  
OK kvalita provedení, kvalitní komponenty  
dobrý čas výdrže při ztrátě napájení  
Orientační cena s DPH: 4300 Kč

Graf ceny produktu Corsair CP-9020072-EU poskytuje server Heureka.cz

Poděkování

Děkuji společnosti Corsair za poskytnutí zdroje Corsair HX750i.

Článek je překladem originálu, který v angličtině vyšel na Hardware Insights.

Příspěvek na rozvoj

Podpořte recenzování zdrojů! Nové přístroje, vybavení (stále je kam výrazně zlepšovat), zakoupení nedostupných zdrojů apod. - můžete se sami podílet na novém a zajímavějším obsahu.



Tagy: zdroj  Corsair  recenze  test  high-end  CWT  Channel Well Technology  modulární kabeláž  80 PLUS Platinum  semi-pasivní  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.4.2016 11:45:37   188.246.111.xxx 8820
A přesně o čem tu mluvíme už několik týdnů na diskuzích, hlavní stránka pc tuningu, hlavní článek, test zdroje za 4500, platinum. Vedlejší článek, nový notebook za 120 000. Protože 95% čtenářů pctuningu, je teď strašně rádo, že o tom ntbk ví a už si ho jde do ameriky objednat. Kdybyste radši udělali test nějakých Bronze zdrojů, protože ty jsou nejčastěji kupované, porovnat třeba značkové bronze zdroje a méně kvalitní gold zdroje za stejnou cenu, aby člověk věděl co je lepší, ukázat tu zdroje za 2000, protože to je asi tak nejběžnější cena co lidi uvnitř pc mají. Nééé ty vole, nezapomeňte jako další článek k tomu platinum zdroji dát 4k ips monitor za 48 000, protože to je přesně to, co lidi chtějí vidět Ten ntbk za 120 000 ani rozebírat nebudu, pointless.
No, každopádně děkuju, hned si ho jdu koupit a připojím si ho místo baterie k tomu notebooku za 120 táců, už ho mám objednaný...3x
6.4.2016 11:54:10   178.143.21.xxx 2037
za to že si ty také veci nekupuješ neznamená že všeci sú taký .... ja ta nechcem urážať alebo nejak osočovať ale mne nepríde 160€ tak vela na kvalitný PC zdroj ale ano s tým notasom máš pravdu dat za NT také peniaze je asi kus napalicu ale človek ktorí ho fakt potrebuje
6.4.2016 12:17:22   90.176.40.xxx 222
Tak zrovna teď chystám test jedné z nejlevnějších GTX 950, co se tady dá sehnat. A jsem zvědavý, kolikrát větší čtenost než tyhle testy, které nikoho nezajímají, to bude mít.
6.4.2016 14:24:14   188.246.111.xxx 274
Test grafiky od vás? Tak to hned řeknu kolik...málo...a víte proč ? Crysis 3, World of Tanks, Battlefield 4
6.4.2016 14:46:32   188.246.111.xxx 203
Bez urážky, vaše testy jsem měl hodně rád...dokud byly aktuální, teď se chodím dívat tam, kde mi ukážou novinky.
6.4.2016 15:09:06   95.103.84.xxx 1310
Ze na to reaguješ Sak oni zistia ze zdroj za 160€ co vydrzi 10-15 rokov s ucinostou 91% kvalitnimi loziskami, japonskymi suciastkami, skoro nepocutelni, ich vijde v realu 2x lacnejsie ako zdroj za 30€
6.4.2016 18:29:14   91.127.5.xxx 126
Opatrovat jeden zdroj 10, nebodaj 15 rokov ehm ... je to sice mozne, ale
ohanat sa tym, ze to je ekonomicky vyhodne je trosku mimo.

Nemam nic proti kvalitnym komponentom, ale toto skutocne nie je o setreni.
6.4.2016 20:08:01   77.87.242.xxx 177
No a proč konkrétně by to měl člověk měnit jako ponožky, když mu kvalitní produkt vydrží minimálně těch 7 let záruky, u jiných modelů i 10 let? Co je konkrétně lepšího na vyhození funční věci? Fakt mě to zajímá…
6.4.2016 20:45:11   188.246.111.xxx 1621
Přesně, úplně mi mluvíte z duše... Proč upgradovat z Windows XP SP2/Sp3, vždyť to byla nejstabilnější a nejoblíbenější věc v počítači. Procesor, AMD Athlon 3200+, jeden z nejlepších procesorů, který kdo kdy ve své době vyrobil, opět hodně oblíbený, málo poruchový mezi lidmy.. GK, GeForce 8800, opět nelepší kousek roku 2006, cenově dostupná, krásný výkon, hodnocení nejlepší grafika roku mnoha redaktory... Takže jako...máte úplnou pravdu pane Boček, já ABSOLUTNĚ NECHÁPU, proč by někdo, kór v tak stálé, neměnné věci jako je IT obor, měl někdo něco co 10 let obměňovat, když to funguje, je spolehlivé, nedělá to problémy a drží to.
6.4.2016 21:43:56   188.175.16.xxx 213
Zdroje a skříně bych se zbytkem počítače určitě nesrovnával, tempo jejich vývoje/zastarávání je poloviční, ne-li čtvrtinové. Tu ironii/sarkasmus/zobecňování bych si tady určitě odpustil.

Mimochodem zmíněný procesor je pro BFU dodnes možná více než dost dobrý.
6.4.2016 21:52:14   85.132.193.xxx 164
No tak plést hrušky s jablkama to umíte skvěle. Přirovnávat zdroj k CPU/GPU tomu se dá říct i "uchylárna".
Ale přesto se zeptám: jak moc se zvýší výkon PC, když vyměním zdroj? A jak moc když vezmu Vámi udávané komponenty z roku 2006 a porovnám se současnými?
Nevím, jestli jste vůbec schopen cítit ten rozdíl, ale snad většina lidí ano.
6.4.2016 22:13:12   188.246.111.xxx 57
Jak moc zapojíte výstupy zdroje do 2x8pin grafické karty ? Že byste tam narval molexy a saty na sílu nějak ? Ono víte v pc souvisí všechno ze vším. A nejde vždy jen o výkon.
7.4.2016 10:40:06   77.87.242.xxx 103
Existují takové věci, říká se tomu redukce…

Jinak mě třeba takový Blue Stormy (první generace, 2005) nebo Enermaxy Liberty (2006) po výměně kondenzátorů šlapou bez problémů. Dělám něco špatně?
7.4.2016 11:34:27   188.246.111.xxx 48
(2xMolex-Sata > Sata 6PIN > 6Pin > 8Pin) * 2 na dvě vlákna? To jako myslíte vážně ?
7.4.2016 14:10:30   77.87.242.xxx 70
Nerozumím, můžete to napsat nějak lidsky?
6.4.2016 20:52:29   188.246.111.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.4.2016 06:01:20   212.89.239.xxx 120
Ja mám 12 ročný zdroj v pc od seasonicu bez ventilátora gold, v PC nemám ani jeden ventilator. Nie som blázon aby som zveril svoju zostavu za 1500€ nejakému no máme zdroju. V kľude žerie 42w v záťaži 141w undervolting.
Na elektrine mi usetrilcca 350€ a 3 upgrade
7.4.2016 10:42:18   77.87.242.xxx 60
Na dílně mám P4 prskott v 478 a 15k enterprise SCSi disk. A k tomu FSP300-60PN(PF). Tuhle jsem musel vyměnit malý kondenzátory, po pár letech velké zátěže odešly, takže ponaučení pro příště, měnit úplně všechno.

Ale je fakt, že zatímco začátkem loňskýho roku se s tou P4 ještě slušně dalo, dneska už ty zapatlaný weby nestíhá. Tak asi půjdu do nějakýho Athlonu 64 X2.
6.4.2016 20:56:53   77.236.203.xxx 82
7 let mam arctic(a) za peknou sumu 1k

drive jsem mel Fortron za 4k odesel tesne po zaruce pak Seasonic za 3,5k odesel po zaruce ... takze investice 1k mi vydrzela cca stejne dlouho jako investice 7,5k a porad drzi....
takze pokud nepotrebuji ze specifickych duvodu "super" kvalitni zdroj tak to opravdu neni o setreni nikdo nemluvi o ponozkach pouze o velmi sporne uspore kvalitni vs prumerny zdroj ...v mem pripade i kdyby mi ten arctic odchazel ve stejnem tempu jako ty "kvalitni" drahe zdroje tak porad usetrim pomerne velkou castku

dalsi velmi dulezity faktor je zastaravani zdroju kdy se mohou zmenit standardy a v jistych konkretnich pripadech to nevyresi ani redukce...v IT historii uz par takovych momentu bylo (a to ani nepocitam fakt ze kdyz se lide zbavuji stareho PC tak to vetsina proda komplet skrin + zdroj + vnitrnosti)
6.4.2016 21:28:26   188.246.111.xxx 811
Jenže chápejte, pan Boček nepotřebuje zdroj s 6+2 piny, protože jeho GK, která perfektně funguje 10-15 let se napájí z PCI-E nebo Molexem...
7.4.2016 10:48:53   77.87.242.xxx 103
Zatím všechny moje karty měly maximálně tak dva 6pin PCIe, většinou jeden. A jak jsem psal, existují tako malé věcičky, říká se tomu redukce. Konektor 6+2pin je totiž oproti 6pin úplně o ničem, to vymyslel idiot. Úzký hrdlo v podobě tří +12V vodičů zůstává, a jestli to s nima funguje v 8pinovým konektoru, tak stejně těch 150 W přenese i 6pin. Kór když na spoustě zdrojů je fyzicky stejně jenom šest drátů a ty dva navíc jsou vytažený až na konektoru ze dvou jinejch, takže výsměch.

On i standard SATA vymýšlel totální kretén. Kdyby neměli touhu být in, tak si zalicencují od Bergu ten jejich malejch 4pin co se používal na disketovky. Fyzicky je ještě menší než SATA, mnohem odolnější, levnější a přenese větší výkon. Ale nee, nějakej vůl si vymyslel obskurní jakýsi express cosi se 3,3 V, na což je stejně tuším třeba redukce, a tak se vymyslel i 15pinovej bazmeg, aby to jako že bylo celý takový bombastický a moderní. Kde stejně nikdy žádnej disk v historii těch 3,3 V nepoužíval, protože musí počítat s redukcema z molexů.
7.4.2016 12:00:39   77.236.203.xxx 21
SATA se lepe nasazuje nez ten 4x pin coz je pomerne dulezity faktor nejen v masove vyrobe
ale trochu mensi to mohli udelat to je pravda
7.4.2016 12:58:52   193.179.215.xxx 20
Floppy čtyřpin se dal nasadit o pin vedle, tj. +12 a GND na dva prostřední zemnící, obzvlášť když jsou kontakty na mechanice trochu odehnuté, ve skříni je těsno a zapojujete to tak trochu poslepu.

Docela hezky se z toho po zapnutí kouřilo Tohle jsem (zaklepat) zatím se SATA nezažil.
7.4.2016 13:37:29   77.87.242.xxx 63
To se dá řešit velmi jednoduše (vytvořením celého pouzdra kam ten protikus zapadne jako celek, tj. s oporou i shora a ze stran, ne jen zespod s lištičkama jako je to v originále), a na discích by to tak bývalo řešeno zcela jistě bylo (kvůli tomu, že ty konektory tam bývají jako integrovaná součást plastového rámce). Na disku by to tak nějak nešlo ani nasadit bokem už jen proto, že bokem tam nebývá místo. Na disketovce ten konektor býval uprostřed ničeho se spoustou místa…

Každopádně SATA přenesou malý výkon (taky jsou případy kdy se to trochu zasmažilo) a lámou se. Tím spíš když jsou v menších prostorách (např. v malých skříních), kam se musí kabeláž ohýbat na všechny strany.
7.4.2016 18:05:06   77.236.203.xxx 20
kazdy system ma neco do sebe ohledne montaze jsou piny tohoto typu vzdy nestesti v praxi je mnohem vice ohnutych/ulomenych pinu nez poskozenych sata konektoru

v pripade bastleni doma na koleni nebo v nejake firme kde postavi par kousku tak uznavam tam je to skoro jedno ale budme radi ze uz nejsou silenosti jako disky s ATA/IDE + 4P "MOLEX" to byla teprve lahoda na montaz a hlavne na demontaz dle hesla milujeme piny !!
7.4.2016 22:44:59   77.87.242.xxx 60
S molexama nemám problém, vyjma levnejch šuntů kde ty piny poletují v pouzdře jak mastnej papír v průjezdu…přenese to dost slušné výkony, oproti tomu jsou SATA kór směšný.
7.4.2016 13:25:48   91.127.5.xxx 40
Zle som sa vyjadril, ja netvrdim ze treba menit lebo je nieco stare. Sam mam Corsair HX520 z 06/2007.

Ale nepaci sa mi ked niekto povie ze ked si priplati, ze bude mat ten zdroj 10-15 rokov a este natom usetri. To tvrdenie stoji na velmi vratkych zakladoch .
6.4.2016 13:02:32   10.242.3.xxx 916
Co tě tak nadzvedlo - jestli se musíš ptát na cenu, tak na to nemáš, ne? Testoval bych právě naopak špičku a ne běžný šunt. Špičkové věci posunují hranice a ne konzum. Co například formule 1 - taky s tím moc lidí nejezdí, ale je to test technologického highendu. Já mám takovýto zdroj a horší nechci - na to si svého vymazleného PC dost vážím.
6.4.2016 13:19:00   194.213.41.xxx 53
dobrý zdroje jsou i s gold certifikací, není nutné kupovat až platinum... prostě něco v poměru cena/kvalita... ale tady je buď test zdrojů z kategorie odpad, nebo pak dražší, viz tento...
6.4.2016 14:59:34   194.213.198.xxx 30
Pořád tu chybí AX řada
6.4.2016 20:08:55   77.87.242.xxx 20
Ty jsou moc výkonný, to teď nejsem schopen zatížit. Začíná to tuším až na kilowattu.
7.4.2016 14:53:07   194.213.198.xxx 30
ne i verze je 76é a 860W, i verze je 760, 860, 1200 a 1500W.

Když jsem hlasitě přemýšlel o SLI, tak připadala v úvahu právě snad jen AX1500i, protože jsem chtěl zátěž udržet někde na těch 40% nominální hodnoty = ticho při 600W odběru komponent, což přetaktovaná i7 a 2xGTX980Ti dosáhnou velice snadno (díky vysokému AA který vyžaduji - 8xMSAA+8xSGSS - umím karty donutit jet na biosem maximálné povoleném limitu TDP a to je pak i největší limit overclocku.

S ohledem na spotřebu a předpokládaný výkonnostní rozdíl nové generace zatím vyčkávám a stačí mí 850W z RMi série. Z testů na 2xTitanX SLI pro můj účel přidá cca 45% výkonu navíc, tedy něco co může pokrýt nová generace karet.
7.4.2016 22:43:33   77.87.242.xxx 60
A no jo, od 760 W. Tak to se na to třeba časem mrknu. Teď mě spíš zajímají ty nové SFX modely a CX M.
6.4.2016 20:09:37   77.87.242.xxx 40
Co takhle si to projít pořádně https://pctuning.tyden.cz/autori?autor=198173-Pavel%20Bo%C4%8Dek
6.4.2016 14:32:51   188.246.111.xxx 188
"na to si svého vymazleného PC dost vážím."
Typický brainwashed. Nic horšího by tam nešlo, a co jako, kdybys tam dal Bronze zdroj, tak znevážíš svůj pc a půlka věcí by tam nefungovala ? Nevíš co s prachama, tak si kupuješ "kvalitu" ? Fajn, ale patříš přesně do toho 1%, ne do té většiny, kterou by třeba zajímalo něco pro ně reálně užitečného. Určitě si do svého auta kupuješ Shell V-Power, protože fuelsave by to auto strašně moc zničil, že ?

Já mám doma pc, který svého času stál 35 000, je tam bronze zdroj a nijak jsem ho tím "neznevážil" a řeknu ti asi šokující věc, ani nevyhořel, ani nikdy nezkratoval a představ si normálně, když spustím náročnou hru, tak se z něj nekouří...to je co.
6.4.2016 15:00:29   194.213.198.xxx 57
A když to PC bude za 80 tisíc?
7.4.2016 06:41:48   10.242.3.xxx 65
Já snad mluvil o nějakém znevážení? Nevkládej mi své prapodivné názory. Zdroj jsme koupil poté, co mě dva mainstreamy odešli a ten druhý sebou vzal i desku. Je to o preferencích a penězích také. Rád bych se zeptal, kde jsi vzal to 1% lidí, co kupuje highend? Není to ani pár dní, co jsem četl, že například Ťamťung prodává svůj vlajkový model (myslím, že S7 s cenovkou přes 25 kKč) nejlépe v historii - to je taky to 1%?
Dále už na tyto invektivy reagovat nebudu. Porovnávat benzín a zdroje? Místo nesmyslu Shell v-Power (který dobře znám, protože ho mimo jiné vyrábím) jsem koupil kvalitní auto a dle specifikací beru klasický BA95 - ale u značkových pump (o směs vody, petroleje a průmyslových ředidel od NoName výrobců nemám zájem).
Srovnání PSU a benzínu je jako kdyby jsi porovnával původ elektřiny pro ono PSU. Jako obyvatelé nejmenovaného státečku na jih od nás, kterým během svaté války proti jádru vůbec nevadí energii z tohoto procesu kupovat.
Jsem rád, že tady tyto recenze jsou a varují nás před šuntem. Pane Boček díky a jen tak dál.
Již tu zaznělo - je to PC tuning a pokud chceš PC BFUstream, tak čti něco jiného.
7.4.2016 11:03:32   77.236.203.xxx 21
tak pokud vim ohledne S7 bylo napsano ze se prodava mnohem lepe nez S6 a v predprodeji to bylo cca 0,77% populace napr. v Cine je to ale cislo kolem 10 milionu kusu tak jstli jsou prodeje mezi 1-3% tak hodne prehanim

takze ano lidi kupujici dobre a drazsi zdroje je malo
...a argument o uspore ktery nekdo zminil vyse tak trochu postrada smysl(nic nemam proti tomu kdyz si nekdo koupi zdroj za 3k+ pokud chce nebo to z jistych duvodu potrebuje ale opravdu to takto dela jen minoritni cast obyvatelstva )
6.4.2016 16:45:59   77.236.203.xxx 102
tak tenhle zdroj urcite nespada do kategorie spickovych zarizeni

porovnani s F1 je taky trochu mimo protoze technologicky Highend se k 99,9% spotrebitelu ani nedostane i kdyby na to meli dostatek financi

navic vyzdvihovanim lepsiho standardu to naopak dava prostor pro sunty a neopodstatitelne navysovani ceny mainstreamu ... az mam nekdy pocit ze vyrobci produkuji sunty umyslne aby lepe a draze prodali sve standardni vyrobky
6.4.2016 13:17:08   194.213.41.xxx 44
přesně to jsem chtěl napsat a pak se na to vyprdnul... hlavně, že víme, že zdroj platinum Corsair za 4000 + Kč prošel testem... aby ne taky... ale aby se udělal test zdrojí nějakých optimálních, jak cenou, tak parametry, to ne... např něco v relacích 2-3000 Kč bronze/gold certifikace...
6.4.2016 14:55:14   194.213.198.xxx 81
Nejmenuje se to tu PC Tunning? Můžete si doma tunit jedničkovýho golfa vhodnou dírou ve výfuku, může te tunit několikamilionový supersport... To první mě nezajímá, to druhé naopak uvítám i když třeba nebudu cílovkou. Sám mám doma jen zdroj z řady RMi 850W, nahrazoval 500W Fortron. Nahrazoval nikoli kvůli kvalitě nebo výkonu, ale kvůli semipasivnímu chlazení protože ten Fortron byl při odběru 300-350W dost slyšet... o tom Corsairu vím že se točí ventilátor jen proto že to vidím napsané v CorsairLinku
6.4.2016 18:33:39   178.40.58.xxx 811
Mna zase nezaujimaju veci pre socky.
7.4.2016 13:15:06   194.213.41.xxx 72
tyhlety kecy miluju... někdo třeba není línej zapojit mozek a myslet i trochu ekonomicky... proto je socka, že si koupí levnější věc?? Co když mu stačí a plně vyhovuje, a přesto je to kvalitní věc? Ty jsi asi takovej ten typ člověka, co koupí slepě jakoukoliv cipovinu, ale hlavně, že byla drahá a mohl si prohlašovat, že ostatní jsou socky co ?? nebo co tě k tomuto myšlení vede ?
6.4.2016 11:47:48   178.143.21.xxx 54
tento Zdroj mám doma už cca 1 rok na svojej zostave a zatial na 1. ale uznávam Corsair Link je naprd (win 7), len sa vás chcem opítať máťe tam napísané že zdroj vam poskitol Corsair... máte v CZ oficialneho dodávatela? alebo je tam dáky velkoobchod ktorí má ich výrobky v ponuke potrebovla by som totiž jednu bočnicu na PC skrinu a u nás v SK není možné ju zohnať podla slov predajcu v SK...
6.4.2016 20:11:43   77.87.242.xxx 50
Jde to přímo od Corsairu, zařizuje to zástupce pro východní Evropu, ale chodí to pak různě, jednou to šlo tuším i přímo ze Států
6.4.2016 20:37:03   213.220.203.xxx 10
oficialni distributor je treba ABC data
6.4.2016 12:07:38   212.5.197.xxx 10
Taka blba otazka.
K comu je dobry Corsair Link alebo podobne veci od konkurencie?
Nevidim v tom ziaden vyznam alebo prinos.
6.4.2016 12:10:38   178.143.21.xxx 10
možnosť regulacie otáčok sledovanie teploty ale pravda to vsetko sa da cez vela inych zistit ....
6.4.2016 13:05:48   10.242.3.xxx 00
Já mám RM750 a super. Bohužel v balení kabel link nebyl a tak se ptám, jestli stojí za to ho shánět. Zatím čučím spíš do AIDA64, ale tam otáčky zdroje nejsou (ani být nemohou, že :-) Je fakt, že ventilátor většinou stojí. Co jsem vytušil, zapojuje se ten LINK na desku do slotu Power Fan?
6.4.2016 13:17:56   178.143.21.xxx 50
USB
6.4.2016 15:06:17   194.213.198.xxx 00
A máte kam ten Corsair Link kabel připojit? máte regulátor Commander Link nebo Commander Link mini? Pokud ne, musíte připojit přes USB
6.4.2016 20:13:31   77.87.242.xxx 40
První RM byly takový hybridy, potřebuje to ADC převodník na tom kabelu a není úplně levnej. A řízení otáček by ještě neměl umět, stejně jako HXi - mě to tam nikde nenabídlo. To má až RMi, navíc to není úplně absolutní, když se hřeje moc, tak si začne foukat víc nehledě na nastavení.
6.4.2016 15:04:59   194.213.198.xxx 00
Používám Corsair Commander Link Mini coby regulátor otáček a monitoring vodního chlazení.

Oproti regulaci na desce, která nemá vstupy z externích teplotních čidel můžu otáčky ventilátorů regulovat nikoli na základě zátěže nebo teploty komponenty ale teploty chladící kapaliny. Při té příležitosti mám pomocí CorsairLink kabelu připojený i zdroj - řada RMi.
6.4.2016 13:41:34   90.179.51.xxx 12
Při jaké teplotě vzduchu ve zdroji se zapíná ventilátor ? Mám AX750 a tam to bylo asi špatně nastavené. Zdroj už byl na omak horký a ventilátor stál. Musel jsem udělat úpravu na minimální větrání i bez zátěže.
6.4.2016 15:08:11   194.213.198.xxx 00
U mého RMi se zapíná, pokud si dobře pamatuji při reportované teplotě kolem 46,5-47°C

Na omak je ten zdroj ale studený - v bedně nemám víc jak cca 35°C
7.4.2016 11:06:54   90.179.51.xxx 10
Děkuju za reakci. Já jsem nechtěl zbytečně trápit elyty ve zdroji a vážně mi přišel na omak dost teplý. Jinak bych se v něm neštoural.
6.4.2016 15:26:53   178.143.21.xxx 04
nechcem ta nastvat alebo zhodit ale Ax 750 to urcite neni... jedine 760 a viac
6.4.2016 16:47:41   77.236.203.xxx 21
ok
CMPSU-750AXEU
6.4.2016 17:42:50   92.52.23.xxx 04
http://www.corsair.com/en/power-supply-units
6.4.2016 17:53:49   77.236.203.xxx 21
a?
je rozdil verze s/bez I ano AX760i je jiny nez AX750

mimochodem http://www.corsair.com/en/professional-series-gold-ax750-80-plus-gold-certified-fully-modular-power-supply
6.4.2016 18:29:37   92.52.23.xxx 25
takže tvoj model neni v predaji a neni aktualny....
6.4.2016 19:17:29   77.236.203.xxx 31
a? (co tim chtel basnik rict)
to taky nikdo netvrdi ze je jeste v prodeji ...kdyz uz hloupe reagujes tak si aspon priznej chybu ;)

Jarda69 ==> "...Mám AX750....."
Silvo07 --> "nechcem ta nastvat alebo zhodit ale Ax 750 to urcite neni... jedine 760 a viac"
7.4.2016 07:31:35   178.143.21.xxx 07
hlupo nereagujem ale nekomentuj Corsair ked pouzivas zdroj roku pane a pre ostatne deti ktore tu komentuju ze jak nahouby su tu testy a veci ktore sa testuju nac to vlastne kukate ked stale rozpravate jak mate 15 rocny zdroj a vsetko je skvele a nadherne
7.4.2016 10:51:09   77.236.203.xxx 50
to te maminka neucila ze lhat se nema sopliak?

Jarda69 polozi slusny dotaz a ty vypotis takovou *****st mimo tema a jeste to obhajujes
7.4.2016 13:17:22   194.213.41.xxx 20
mi přijde, že Slovákům často v diskuzích solidně jebe

viz. ten boháč nahoře, co ostatní označí za socky lidi, který zajímá i cena...
7.4.2016 14:07:45   77.87.242.xxx 50
Idioti jsou všude, není třeba to nějak cílit na původ. Já spíš v mnoha diskusích vídám český ubožáky nespokojený sami se sebou co musí vždycky začít blábolit něco o slovácích a beranech…
7.4.2016 17:17:48   77.236.203.xxx 10
a ne https://www.youtube.com/watch?v=ca1VXxdCnO8 !!!

jinak se mi taktez nelibi to vzajemne utoceni (neb jsem z jedne poloviny Slovak a ma pritelkyne pochazi ze Slovenska )
7.4.2016 11:07:25   90.179.51.xxx 10
V pohodě, nic se nestalo.
15.4.2016 23:02:04   37.48.7.xxx 11
Podle všeho to funguje špatně a ventilátor je nastaven opravdu primárně na výkon. V tragicky chlazených skříních se zdrojem nanoře při malém odběru se přehřívá a vypíná, čerstvá zkušenost od zákazníka co to dostal…
6.4.2016 17:15:35   89.176.91.xxx 79
Citace:
Za zmínku také stojí, že hromada stále ještě použitelného HW nikdy neměla a nikdy nebude mít ovladače pro Windows 7. Pro jisté systémy tedy novější systém jednoduše použít nelze!

Jistě a člověk si k PC, na kterém běží XP nebo Vista, bude kupovat tenhle zdroj Postav si časostroj a odcestuj do pravěku, ten je pro tebe naprosto ideální
6.4.2016 20:16:35   77.87.242.xxx 67
Ano, podobné řeči už mi někdo tvrdil, čekal jsem, kterej blůstorm s tím zase doleze.

Nevidím absolutně žádnej důvod, proč si na sestavu např. s Q6600 apod. nedát novej zdroj, když starej odejde. Navíc Linkem nejsou vybaveny jenom zdroje, ale třeba vodní chladiče. To si za vola, co?
6.4.2016 20:29:52   178.255.173.xxx 55
A který AIO vodník od Corsairu s Linkem je určený pro Intel LGA775 nebo starší platformy? To si za vola, co Bočku?
7.4.2016 13:47:42   77.87.242.xxx 53
Např. http://www.corsair.com/en/hydro-series-h100-extreme-performan ce-liquid-cpu-cooler

Ty už radši mlč
7.4.2016 16:19:24   37.48.2.xxx 06
Tonoucí se stébla chytá? Ještě, že se H100 dá v obchodech koupit a vůbec to není pět let starý model, dávno už nevyráběný Gratuluji ti, právě ses kandidoval na vola měsíce
7.4.2016 21:57:59   77.87.242.xxx 72
Ano, koupit se dá, např. na Amazonu ještě pár kusů je. H80 i H100.
8.4.2016 08:40:40   90.176.87.xxx 05
Ty jsi tragický případ, to není možné

1) Koho v Česku zajímá Amazon? Dá se ten chladič koupit v Česku? Nedá, tečka.

2) Nikdo normální ten chladič v dnešní době nekoupí, to ti furt nedochází? Proč by měl někdo dobrovolně kupovat pět let starý model, který je znatelně horší, než ty dnešní? Začínáš se pěkně motat do své nesmyslné pavučinky.

Jak říkám, odcestuj do pravěku, ten ti sedne jak prdel na hrnec, jsi na něj naprosto optimální kandidát (a to nesoudím jen podle toho, co jsi napsal o tom Corsair Linku, ale obecně, co z tebe padá za celou dobu, co se nějak aktivněji všude možně vyjadřuješ).
8.4.2016 08:42:57   90.176.87.xxx 05
Ty jsi tragický případ, to není možné

1) Koho v Česku zajímá Amazon? Dá se ten chladič koupit v Česku? Nedá, tečka.

2) Nikdo normální ten chladič v dnešní době nekoupí, to ti furt nedochází? Proč by měl někdo dobrovolně kupovat pět let starý model, který je znatelně horší, než ty dnešní? Začínáš se pěkně motat do své nesmyslné pavučinky.

Jak říkám, odcestuj do pravěku, ten ti sedne jak prdel na hrnec, jsi na něj naprosto optimální kandidát (a to nesoudím jen podle toho, co jsi napsal o tom Corsair Linku, ale obecně, co z tebe padá za celou dobu, co se nějak aktivněji všude možně vyjadřuješ).
7.4.2016 16:27:20   178.255.173.xxx 16
Omlouvám se, stroj času, abych mohl odcestovat zpátky do dob, kdy se dal H100 koupit, jsem si nechal v jiných kalhotách.
7.4.2016 22:39:51   77.87.242.xxx 70
Koupit se dá.

Jinak díky univerzalitě patic od AMD se i úplně nový chladiče dají používat na sestavách klidně počínaje AM2, což je u všech i v oficiální podpoře. Tam si můžeme připomenout nForce 430, kde opravdu ovladače pro 7 pro některé verze neexistují. Nebo taky AMD 690G. Tohodle HW jsou ještě všude kýble. Přitom s 95W Phenomy II X4 se dá ještě užít spousta zábavy.

Taky jsem psal Q6600 A PODOBNĚ, že, stačí umět číst.
6.4.2016 20:44:23   89.248.248.xxx 64
Na Q6600 nejdou nainstalovat windows 7? Tak to potom jsem asi kouzelnik, kdyz jsem takovou sestavu nekolik let provozoval.
6.4.2016 21:19:38   90.183.214.xxx 20
I desky s chipsetem 945P bezproblému pracují s win7, když nejsou drivery na stránkách výrobce desky, stačí stáhnout drivery chipsetu přímo od intelu, pak ještě drivery LAN a Audia taky přímo od výrobců čipů a je to. Chipset 965 už většinou má drivery i od výrobce desky. Jinak je také dobré si uvědomit, že 945p je z Q1'05
7.4.2016 13:58:14   77.87.242.xxx 54
U Intelu jsem koukal a i když se tam kdesi dá dohrabat k vyjádření, že to je podporovaný v nějakým generickým packu, tak mi to v 7 x86-64 nefungovalo. Chybí minimálně ovladač pro grafiku u 945G a nevim jestli se mi nainstaloval i ten jejich INF pack.

A přímo při hledání 945G čipsetu to pro 7 x86-64 nabízí přesně 0 ovladačů. Web Intelu se kdysi dal používat, teď je to nepřehlednej zmatečnej bordel, ktere navíc co rok překopávají. Třeba to tam je, já nenašel.
7.4.2016 15:24:43   188.122.208.xxx 35
Proc proboha pouzivat 64bit system na i945? Vzdyt ta vec konci nekde na 3 GB RAM... Nehlede na to, ze i945G grafika je totalni odpad, co s bidou zobrazi desktop. Akcelerace videa a webu zadna, ovladace pofiderni nezavisle od OS. Kdyz uz provozovat tuhle hruzu, tak tam aspon dat neco na zpusob HD 5450, aby bylo k cemu pripojit monitor. Navic rvat Q6600 na takovou odpad desku, meh. Kdyby to aspon byla fosna i975X s nejakou rozumnou RAM a grafikou, tak mooozna ma smysl takovou vykopavku provozovat. Ale kancl brak s nejhorsim chipsetem vsech dob (v prekladu i945) uz davno patri do srotu.
7.4.2016 18:29:42   90.183.214.xxx 00
Možná tohle?
https://downloadcenter.intel.com/download/20018/INF-Update-Utility-Primarily-for-Intel-6-5-4-3-900-Series-Chipsets-Zip-Format-
7.4.2016 21:36:16   77.87.242.xxx 50
Jo, tak to je na jižní můstek, můžu to zkusit příště. Na grafiku taky budou?
7.4.2016 00:15:33   89.176.91.xxx 46
Víš, oni normální lidi necpou x tisíc do chlazení již hodně zastaralého... to umíš jen ty. Už vidím někoho, jak si kupuje H110i GT/GTX na Q6600 Chladič, který má větší cenu než procesor, deska, RAM a možná i ještě něco dohromady. Nevím, kdo tu je za vola, ale já to nejsem, protože i viz níže, nové Corsair vodníky ani na LGA 775 namontovat nejdou
7.4.2016 14:01:34   77.87.242.xxx 70
Já vím, že ty jsi komunistický pr*se, tak je dobře, že se odkopáváš sám. Protože jenom lidi takovýho ražení budou někomu diktovat, co si smí a nesmí kam kupovat. Tobě je CENZURA po tom, co si kam kdo koupí. Někdo to třeba chce s tím, že tam chladič nechá, než PC doslouží a jelikož to má montážní sadu na všechno, tak pak samozřejmě není problém si koupit cokoli novýho a ten chladič tam přemontovat. Ty starý čtyřjádra stále spoustě lidem slouží a plně jim dostačují.

A viz výše, nové vodníky samozřejmě namontovat jdou.
7.4.2016 15:05:35   194.213.198.xxx 14
na druhou stranu opravdu kupovat chlazení za cenu kterou sotva dosáhne ta sestava včetně licence windows je na uváženou.. navíc to nezřídka všechno leží v bedně, která něco jako airflow nezná a není v ní ani místo kde namontovat radiátor. Takže by to chtělo ještě vyměnit bednu...
7.4.2016 16:59:39   89.176.91.xxx 06
Opravdu reprezentativní chování na to, že se vyjadřuješ pod vlastním článkem na velkém českém magazínu Ano, nic mi po tom není, co si kdo koupí... akorát říkám, že nikdo normální si toho vodníka nekoupí do sestavy, která má menší hodnotu, než on sám. Tohle by snad došlo i té nejméně inteligentní opici. Nehledě na to, že jsou všechny aktuálně dostupné Corsairy s Linkem nekompatibilní s LGA 775.
6.4.2016 21:48:10   78.102.205.xxx 25
Vidim problem v podekovani spolecnosti Corsair za poskytnuti zdroje do testu. Rozumim tomu, ze recenzent nekde ty zdroje na testovani musi brat a sam si ho do obchodu kvuli testum koupit nepujde (a ja mu ho take kupovat nebudu). Ale docela bych se obaval, ze za mesic vyda Corsair jinou serii s jinyma strevama a v tu chvili bude test neaktualni. Corsair uz nekolikrat dokazal, ze se s takovymi to detaily jako jsou jine vnitrnosti ve stejnem typovem oznaceni vyrobku moc nepare. Takze zdroj dopadl dobre, to je skvele, ale stejne budu i nadale davat prednost osvedcenemu Seasonicu popripade Chieftecu, kteri takoveto prasarny nedelaji.
7.4.2016 13:44:30   77.87.242.xxx 50
O Chieftecu bych pomlčel, ten má asi 15 řad vedle sebe, takže tam se člověk nevyzná ani kdyby chtěl. A mimochodem se série jmenují stejně, ačkoli jsou prodávány úplně jiné modely v rámci jedné série pro retail a pro OEM/ODM. No a taky jsem se díval, že maj dost bídný záruky, přičemž většina produkce je CWT nebo Sirtec. Časem si tam něco do testů naberu, ale obávám se, že to úplná hitparáda nebude

Jinak ten bordel v sériích Corsair jsem taky řešil, údajně se to dá poznat podle rozdílných PN, víc s tím dělat nechtějí, takže tak. Toto je už relativně stará řada, dokonce mají stále pár původních HX od Seasonicu, očekávám, že se to časem doprodá a budou nějaké nové modely. Dost si kanibalizují její prodeje řadami RMi/RMx, nedává vůbec smysl to nahradit beze slova něčím jiným se stejným názvem, když už tak se to neprodává asi nijak extra moc. Když pak něco nového bude, tak to jistě bude mít silné mediální pokrytí.
7.4.2016 15:07:40   194.213.198.xxx 11
to se může stát u každého výrobce, takže to je ten poslední argument
7.4.2016 08:50:47   90.178.56.xxx 10
I když musím dát v něčem za pravdu Jespimu, stejně dík Pavlovi za test - nešlo by ale místo opakovaných pasáží o metodice a použitých měřících přístrojích dát pouze odkaz na jejich výčet a popis u prvního testu a v aktuálním popsat jen případné změny v metodice nebo vybavení?
7.4.2016 13:39:32   77.87.242.xxx 80
U sebe na webu to takto mám, tady byl požadavek to tam dávat, že lidi neklikaj na odkazy…a je fakt, že na tydýtu padaly stále dokola jak kafemlejnek ty samé dotazy na metodiku proto, že na to lidi neklikali.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

50 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.