Jak jsem přešel na vodu...
autor: Redakce PCT , publikováno 3.12.2003
Seznam kapitol
1. Pár nezbytných testíků a postřehů
2. Závěr:
Jak jsem přešel na vodu...

Článek popisující, trochu ehm... puristické vodní chlazení nám poslal Adri. Popravdě řečeno do kanceláře to není ale na druhou stranu stavět takové chlazení je nepochybně velká zábava - nemluvě o tom, že v době globalizace je věcí do nichž autor vložil svůj vlastní um a zručnost jako šafránu. Rozhodně se tedy nejedná o průmyslové řešení (chlazení polo-otevřeným oběhem v kýblu by asi neprošlo) - je to spíše volná reportáž na PC- tuningové téma.

Vždycky mě lákalo postavit si svého "vodníka" a pokud možno vlastními silami - nápad byl ale dlouho v poličce "možná v budoucnu".... Měl jsem obavy, že sehnání jednotlivých bloků potřebných k chlazení nebude tak snadné (nemluvě o jejich ceně). Další červík ve mně vrtal jiným směrem - "co budu dělat, jestliže mi ta voda vyteče?" Až jednou jsem na netu narazil na firmu, která nabízí chladící Cu-bloky za celkem přijatelné cenu a nejlepší na tom bylo, že se daly koupit samostatně (a taky nádherně vypadají :)

Klady

  1. Přítelkyně může pokojně spát, zatímco vy ve stejném pokoji "pracujete" v UT2003 :)
  2. Snadná montáž (budete se divit, ale je to tak)
  3. Vyšší oveclocking
  4. Skříň téměř bez prachu i po půl roce "chodu"
  5. Dělá to na lidi DOJEM :)

Zápory

  1. Možnost úniku vody
  2. Občas musíte zkontrolovat stav vody a případně ji doplnit
  3. Boj s řasami pomocí mycích prostředků :)

Bejby, pojďme do vody

No to raději ne - ale omrknem si chladiče pěkně zblízka ju?

Jak jsem přešel na vodu...
Detail procesorového monobloku

Jak jsem přešel na vodu...
Chladič GPU grafické karty

Kde je to čerpadlo?

Možná se už taky ptáte - takže použito je opět to nejjednodušší řešení - a to... vlastní výroba. Teď vážně: stačí si zakoupit jakékoliv akvarijní čerpadlo o výkonu do 300l / hod. - nejlépe ponorné, protože pod masou vody pak nebude vůbec slyšet,a pokud by malinko bylo, tak jej stačí odizolovat ode dna kouskem pěnovky. Já jsem použil čerpadlo zn. Project PJP 100 o regulovatelném výkonu v rozmezí 70 - 300 l/hod.

Bohužel jsem měl fotoaparát zapůjčen jen na malou chvíli, takže se omlouvám za případné nedokonalosti fotek.

To, že vidíte nádobu na vodu "odkrytovanou" je pouze "bug". Vždy mějte na paměti, že voda se musí nacházet v nádržce, do níž nebude mít přístup prach a jiné nečistoty!

Jak jsem přešel na vodu...
samotné malinké čerpadýlko

Poznámka k čerpadlu: jakmile jsem ho zapnul, nechal jsem ho běžet stále. V současnosti běží v kuse asi jeden měsíc (měsíc už nevypnuli proud:) V případě výpadku sítě se nahodí samo a jede si dál.

A jak to složíme?

  • Nejdříve "napatláme" procesor (či GPU) menší dávkou teplovodivé pasty a s citem! Pomocí dodávaného šroubu a klíče utáhneme chladiče - divím se, že tenhle systém nepoužívá samo AMD, nasazení chladiče je totiž velmi snadné a po dotažení šroubu je spojení velmi pevné.
  • Použil jsem běžnou silikonovou pastu za cca 30 Kč - výhodou je, že je zároveň odolná vůči vodě a vlhkosti - klasický silikonek opravdu bohatě stačí. Před případnou instalací Cu-bloku na jádro grafické karty se ujistěte, že ho máte kam připevnit! Ono vrtat dírky pro upevnění chladiče do PCB grafické karty by nebylo moc dobrým nápadem.
  • Pak připevníme silikonové trubičky (vždy volte raději delší než kratší, zkrátit jdou vždycky, ale do natahování se jim mrškám zvlášť moc nechce). Vystačíte s cca 4 m délky.

Chlazení samotné vody... alias radiátor

Asi se budete divit, ale vodu nechladím. Rozhodující je zejména množství vody, které použijete na chlazení. Sám jsem kdysi - asi před 3 měsíci - používal uzavřenou nádobu od sirupu s celkovým objemem 5-ti litrů, a přestože letošní léto bylo velmi horké, s teplotou procesoru (XP 1700+ na 2400+) jsem se po celodenním gamesení UT2003 + Warcraft III nedostal přes 58 stupňů, což se o dřívějším vzduchovém chladiči rozhodně tvrdit nedalo. Chladící médium (v mém případě voda, mívá teplotu většinou o deset stupňů nižší než jádro procesoru).

Samozřejmě je jen na vás samých, jestli a jak budete vodu chladit. Já jsem člověk líný a navíc představa dalšího ventilátoru určeného k profukování chladiče mě nijak neláká. Kdo ho má pak poslouchat hmm? I ten nejtišší větrák šumí a v noci je slyšet vážně vše...

Jak jsem přešel na vodu...

Určitě se chcete zeptat, jestli použít normální "vodovodní" vodu nebo destilku... K tomu vám mohu říct jen to, že i když budete používat jen destilku, výsledný efekt nebude žádný - za pár dní stejně nachytá minerály z okolí a její složení se začne podobat vodě normální.

Abyste zabránili růstu řas a jiných individuí ve vašich trubičkách, stačí jednou za 14 dnů přikápnout do chladící směsi trochu Jaru, Mistra Propra a jiné.


Pro větší názornost je zde ukázána cena všech součástí pro chlazení včetně DPH:

  • Cpu Cu-monoblok: 790, - Kč
  • GPU Cu-monoblok 650, - Kč
  • Čerpadlo cca 320, - Kč
  • 4 m silikonových hadiček cca 30, - Kč

Tady vidíte celý "stroj" v reálu:

Jak jsem přešel na vodu...

Jak jsem přešel na vodu...

Bez grafiky:

Jak jsem přešel na vodu...

PC v chodu:

Jak jsem přešel na vodu...

Pozn.: Musím zde hlavně poděkovat mému kolegovi Vootovi za jeho ochotu a pomoc s nafocením celého článku a taky přítelkyni, které nevadilo, že ji budíme uprostřed noci tím, že skáčeme s fotoaparátem kolem computeru jako dva šílenci.

Nákup všech Cu-monobloků byl proveden u firmy AqCool - www.vodnichlazeni.cz, čerpadlo jsem kupoval v obchodě s rybičkami :)



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.12.2003 14:13:40   0.0.0.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.12.2003 14:24:59   0.0.0.xxx 22
Místo kbelíku bych použil akvárko, je hezčí a nemusíte rybičkám kupovat topení ))
3.12.2003 14:26:54   0.0.0.xxx 22
jo voda je dobra ale mam z toho strach navic nejsem manualne zrucny spis takovy nicitel ;o spis me zarazila relativne vysoka teplota je to horsi nez na volcano na 2500+@2100mhz a teploty iddle pod 40 burn pod 50 samozrejme ma na to vliv asi i teplodni cidlo atd.. mno chtelo by to asi vyzkouset doma kazdopadne za tichy komp bych byl vdecny ale voda nema rada elektroniku ;o
3.12.2003 14:55:45   0.0.0.xxx 22
ale nemozes tam prikvapnut jar, alebo Mr Proper:-)
3.12.2003 15:01:25   0.0.0.xxx 22
ze tam nemuzes kapnout kapku jaru? Kdo ti v tom zabrani??? Navic, takovy hnus v podobe za---ne vody od rybicek bych do complu opravdu nepustil... ) To by te to chlazeni vyslo na pekny prachy...
)
3.12.2003 15:04:42   0.0.0.xxx 22
nebo pridavat calgon nebo jinak zmekcovat vodu
jinak se vam to zanese vodnim sutrem !!!
3.12.2003 15:14:43   0.0.0.xxx 22
hezkej clanek ta nadrz na vodu je ale maso :-D kamaradovi co si vodnika stavel jsem doporucil (a velice se osvedcila) takovou tu hlinikovou konev v kterych se kdysi vozilo mliko.
3.12.2003 15:38:22   0.0.0.xxx 22
Paráda, jen tak dál! Článek pěkně ze života, tak to má bejt!
3.12.2003 15:46:52   0.0.0.xxx 22
myslim si,ze kdyby jsi nechal takhle pretaktovanou grafiku jako mas v testech tak ti za chvilku odejde lol
cuzz
3.12.2003 15:49:27   0.0.0.xxx 22
Jo....prima akce................líbí.........
3.12.2003 15:53:03   0.0.0.xxx 22
zkus do té vody dát trochu modré skalice a máš po řasách :o)
3.12.2003 16:09:59   0.0.0.xxx 22
No pretaktovanim to fakt nezkurvi, hlavne pokud si to bude drzet takhle krasne studeny...

akorat ja mam na procaku (1800+ na 2600+) teplotu pri pareni maximalne 55 stupnu s normalnim vetrakem....
3.12.2003 16:10:34   0.0.0.xxx 22
Poznavam zname mena z minuleho posobiska ;-)
3.12.2003 16:33:24   0.0.0.xxx 22
Nějak mě nesedí, vodu tahat do počítače, stačí drobná netěsnost, prasklinka a už to teče po desce.
Jinak nechápu vyšší teploty procesoru, v klidu kolem 55 stupňů.
Běžně používám přetakt XP 2200 na 2.0GHz /166 fsb/ při 36 stupnů v klidu, 55 stupnů max. zatížení
Zkoušel jsem maximum na 2.25GHz a teplota v klidu 39 stupnů, max. zatížení do 60-ti stupnů.
Deska Soltek s nForce 2, teplota v klidu ověřena prstem, chladič Cooler Master 80x60x40 + větrák 2700ot byl chladný
3.12.2003 16:35:42   0.0.0.xxx 22
Konec se ztratil, tedy větrál 2700ot, tichý, žádný hukot.
3.12.2003 16:43:59   0.0.0.xxx 22
jenze on muze mit nejakou sux serii 1700+ ktera proste tak taktovat nejde a proto ty vysoke teploty jedine jak by slo tve porovnani brat vazne ze bys mu ty pucil pc nebo chladic a on by to zmeril jinak sou to spekulace
3.12.2003 16:55:33   0.0.0.xxx 22
Ahoj...uznavam ze je to elegantni reseni, ale nevidim v nem moc vyhody. Mam athlona 2500+@3200+ a teplota v klidu je 39°, pri max zatezi max.47° a vetrak na processoru ma 18dB, tudis neslysitelny....takze?? Posudte sami....
3.12.2003 16:55:48   0.0.0.xxx 22
No panove (dama snad zadna neragovala a jestli jo, tak se omlouvam :o)) ), ono je to s tou telotou dost prapodivna zalezitost. Ja mam shodou okolnosti taky vodnika a na procaku mam 49 idle, 53 full load, avsak na desce Abit NF7S r2.0 s nejnovejsim BIOSem. Proc to rikam, se starym BIOSem jsem mel totiz 38 idle a 44 full, takze proto :o). Ono totiz strasne zalezi na kalibrovani teplotniho cidla BIOSem desky. Az si bude deska brat teplotu z cidla primo v jadre, pak to bude v poradku, takhe se muzeme jen dohadovat. Rukou to poznat stejne nejde, protoze mezi teplotou v jadre a teplotou na chladici je dost znacnej rozdil, ale kolik je, to taky nelze presne rict :o). Ja si s tim uz hlavu nelamu, hlavne kdyz to facha :o). Jo mam 1700+@2000 (10*200, 1,75V).
3.12.2003 17:01:42   0.0.0.xxx 22
Jak je to s tim nevypinanim cerpadla vubec?? Kord kdybych mel naky 1400l/h...
3.12.2003 17:08:37   0.0.0.xxx 22
A když to nebude stačit, stačí teď na zimu strčit kyblík na balkón ! :-))
3.12.2003 18:08:23   0.0.0.xxx 22
Jestli to byla reakce na muj příspěvek tak mam nejnovější bios....:o)Jinak s tebou souhlasím, na tom záleží hodně.. :o)
3.12.2003 18:18:12   0.0.0.xxx 22
Koplimentů autorovi už bylo dost, takže...

.. Proboha píše tu že i nejmín hlučnej větron šumí, no a co máš teda ve zdroji??? a co hadr, microspínače na myši.

P.S.: ten člaánek nic novýho pod sluncem
P.S.S.: Pěknej článek :-)
3.12.2003 18:20:39   0.0.0.xxx 32
Nevipínat to čerpadlo je k ničemu.Ale 1400l/h to je dým.To máš nějaké ponorné do studny ne?Nebo si ho sehnal někde na šachtě.Jinak článek je supr.Je vidět že PC tuning začli psát i lidé kteří mají něco v hlavě a v rukách.Jen ten kýbl.Ten bych asi převrátil a pak by doma nedělal kravál větrák ale manželka.
3.12.2003 18:24:39   0.0.0.xxx 22
Nevím PROČ by měla odcházet grafika při tomto taktu,když na jádru není zvýšena voltáž... Můžu tě ubezpečit,že s takovouto grafikou a s právě takovým taktem HRAJU už od června 2003 a nic zatím neodešlo. K teplotě na procesoru - jak už tady spousta lidí správně podotkla,nelze srovnávat jablka s hruškama - tzn. rozdílné biosy,teplotní čidla,procesory atd. atd...
3.12.2003 18:28:16   0.0.0.xxx 22
Ano,uvažuju také o vodním chlazení pro myš a mikrospínače jistě brzy vyměním. Zdroj mám celkem dost tichý,tzn. že ruch z ulice je slyšet více než on ze vzdálenosti 3m. A s harddiskem si rozumím taky dobře - a jak podotkla přítelkyně když jsem se jí ptal jestli ho občas slyší - "my tam máme nějaký harddisk?"
3.12.2003 19:13:11   0.0.0.xxx 22
Co se dá na mišy chladid mě to přijde jako nějaká kravina a stejně mět hadice u myči bych nechtěl
3.12.2003 19:20:23   0.0.0.xxx 22
No ja mam Palit GF3 Ti200 a se standartnim vzduchovym chladicem jede na 240/545 takze bych od toho vodnika ocekaval vic...
3.12.2003 19:23:58   0.0.0.xxx 22
wow. dnes jednoznacne nejlepsi prislevek :-D
3.12.2003 20:27:06   0.0.0.xxx 22
A k večeři by sis moh dát vařený rybičky při 57 stupních )), fakt že kdyby mělo tak 200litrů, tak by to s nim ani nehlo, možná by to nestíhalo ohřívat....
3.12.2003 20:36:33   0.0.0.xxx 22
to byl vtip chytráku.....)
3.12.2003 21:19:42   0.0.0.xxx 22
Mam takove tuseni, ze jsem uz pise uplne kazdy. Nejsem zadny hi-end user, co mam v kompu co nejdrazsi veci. Ale vodnika jsem si poridil asi pred rokem, celkem me stal do 2000. V podstate taky cely aquacool a muzu vrele doporucit. Nemel jsem jediny problem, nic nikde neteklo a pocitac si pekne bezi porad.
Otevreny obeh, jako je KYBL je pekna blbost, jen si to zkuste. Ten bordel, co se tam nachyta za pul roku je na kompletni vycisteni bloku. Jedine pekne destilka, uzavrit, odvzdusnit a mate vecny obeh.
(Kua, kdyz jsem chtel psat na PCtunning ja, tak me meli za amatera a dali mi testem prelozit clanek z rozsypaneho caje, asi nejsem kamarad, ze?)
Nevite nahodou, co pridat do vody, aby svitila pod UV lampou?
3.12.2003 21:30:08   0.0.0.xxx 22
má Geforce 3 ti200 je od Herculesu (asi poslední karta co byla vyrobená s čipy nVidia) s vodním chlazením jede na 260@472 bohužel ramky nejdou bez mrkví v obraze na víc a jestě k tomu nejde měnit frekvence po 1MHz ale po skokách po 472 je 486... skoda rekord mám v 3dmarku něco přes 10700bodu s bartonem na 228x10
3.12.2003 23:30:23   0.0.0.xxx 22
Na stejnem procaku stejne taktovanem mam pri pareni maximalne 45 stupnu, pravda, s nenormalnim vetrakem - neslysny Zalman 7000A Cu pusteny na 60% otacek... Pri 100% (malinko sumi) nechce mrska teplota prelezt 42 ani pri Prime95. Sel jsem do neho, (koupeny v GB za 39 liber) a nelituju...
4.12.2003 06:44:09   0.0.0.xxx 22
Vime ->zluty zvyraznovac.Vemes 1/4 litru destilky,rozkuhas zluty zvyraznovac(na vodni bazi),vemes z neho tu napustenou vatu,tu das to te vody a nechas vyluhovat(nebo poradne vymackas).Mno a toho 1/4l ti staci na obarveni tak 3l vody,zalezi jak to chces mit syte...

jinak vodnik rulezz,ja ho mam dost homemade ale aspon byla sranda
viz. wolferine.wz.cz (jeste tam nemam fotky svitici vody ale)
4.12.2003 06:50:39   0.0.0.xxx 22
No myslím, že je to první vodní chlazení autora. Já mám stejnej procík na stejnej takt, chlazenej vzduchem při 1,750V a teplota v klidu nepřesáhne 38°, při zátěži 44°(stejnej chladič jako autor). Jediný co mám tak větrnej tunel a dva chladiče na odsávání z case. Jednoduchý, účinný, levný a tichý(neslyšitelný). Jediný co mi vrže v case je HD WD. Grafika GF2 MX400 z 175/166@220/220. V Marku01SE 4700.
....
Ale taky uvažuji o vodníkovy-ovšem celý vlastnoruční výroby )
4.12.2003 08:30:42   0.0.0.xxx 22
Že nejde myš chladit?! To bych se hádal: http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/rottaflek ti/index_eng
4.12.2003 08:41:42   0.0.0.xxx 22
jinak máš po počítači. Dávej tam Fridex, ten je proti vodnímu kameni, řesám i mrazu. Má nevýhodu, smrdí.
4.12.2003 10:27:09   0.0.0.xxx 22
Pekne sviti treba tonik - je v nem totiz chinin, problem je ze je to sladka sragora
4.12.2003 11:05:14   0.0.0.xxx 22
Ta voda se musi chladit nejakym radiatorem, nestaci 5-10l kybl, navic si vsimnete ze na cerpadle je vetsinou napsane ze jedou spolehlive do 40°C, cim vyssi teplota, tim mensi zivotnost, muze se treba zastavit...
4.12.2003 11:49:51   0.0.0.xxx 22
jenže ten větrák chladí ruku a já na tom nejsem tak špatně, že by se mi při práci s pc potili ruce.
4.12.2003 12:23:33   0.0.0.xxx 22
Protoze jsem cely clanek vytvoril velmi rychle - zapomnel jsem tam dodat spousty veci. Jedna z nich se tyka i odpojeni cerpadla nebo jeho pokazeni.... Desky s N-Force 2 (konkr. od Epoxu) maji meric teploty pristupny ve Winu... tj. ten co vydite na screenshotu. Na jeho druhe zalozce (Configure) si muzete nastavit,pri jake teplote,pri jake zmene napeti ramky,procesoru,baterie.. atd. - je toho asi 15 moznosti - se ma pocitac vypnout,nebo jen zahoukat na poplach nebo nedelat nic. A musim rict ze to funguje naprosto spolehlive. Zkouseno tvrde - za hrani UT2003 jsem odpojil cerpadlo ze site. Pocitac se za 30s sam vypnul ... teplota procesoru po opetovnem zapnuti ukazovala 70C .
4.12.2003 12:24:12   0.0.0.xxx 22
teplota procesoru po opetovnem zapnuti ukazovala 70C .
4.12.2003 12:25:46   0.0.0.xxx 22
paneboze takova HRUBKA !!! Samozrejme ze jsem chtel napsat VIDITE.
4.12.2003 13:51:10   0.0.0.xxx 22
Mno uz jsem te chtel zjebat:o)).. Zajimave mozna muze byt misto kyblu pouzit nadrz od splachovace:o)-treba prisroubovat na zed(takova recese-jako kdyz delas do pocitacu..tak at je potom poradek:o)).Jenom ti to nesmi nekdo spachnout do compu...
4.12.2003 13:55:35   0.0.0.xxx 22
Nevim proc se vymysleji takove nesmysly. Za prve - vypada to strasne kdyz si predstavim, ze tam budu muset mit nekde kbelik.Zas takovy rozdil neni, jestli chladim vodou, nebo vzduchem, protoze ta voda bude mit vzdy teplotu, jako okolni vzduch. Tak k cemu si pomuzu. Bral bych jine chlazeni (hned vysvetlim), ale za predpokladu, ze to bude fungovat na stlacování a zpetnem roztazeni nejakeho plynu - viz zpusob fungovani lednice - tomu rikam dobre chlazeni, ale toto je podle meho smesne. - Plno prace- nevypada to dobre, a temer stejneho vysledku ziskate koupi ticheho a vykonneho vetraku. Ma to samozrejme svou vyhodu - chladi prece jen o neco lepe, ale proc nikdo nevymysli neco na roztazeni plynu. To by byla mobma ne?
4.12.2003 13:56:21   0.0.0.xxx 22
Sežeň si nějakej lék s chininem, ten pod úv fluorescencuje modře...
4.12.2003 14:11:13   0.0.0.xxx 22
Zajímalo by mne , co je to za program, ktekým se měří otáčky,napětí,vypíná PC při určité teplotě....
4.12.2003 14:23:04   0.0.0.xxx 22
To máš pravdu s tepelným čerpadlem je to samo o něčem jinym, jenže to na koleni nespíchneš, je to spousta výpočtů, složitá konstrukce, práce s toxickým a drahým médiem..... Tam když se ti pak něco po..... tak už pude i vo zdraví, navíc kompresor přeci jen neni tak tichej a malej....... Jinak bychom si přece nekupovali ledničku v krámě, ale udělali si jí doma sami.....
4.12.2003 14:40:44   0.0.0.xxx 22
Samozrejem, kdyz tam ma autor prikrytej kybl, tak se po case teploty vyrovnaj (nevim jak chladi kybl v provnanani s hlinikovym heat-sinkem). For je v tom, ze u normalniho vodnika odvedes to teplo do chladice zverskych rozmeru (viz reseni s chlladicema ze S.120), kterej by ti jednak v compu prekazel a druhak by poustel to teplo zpet do skrine, coz taky nechces. To co navrhujes je uz davno vymysleny. V dobe celeronu I s frekvenci kolem 500 Mhz to dostavali na frekvence pres 1GHz. Akorat ze ten kompresor z lednicky tam dela taky dost velkej bordel....

4.12.2003 14:56:46   0.0.0.xxx 22
je to pekny...hlavne to chlazeni CPU...+ ta nehlucnost! ..jeste by to chtelo udelat neco se zdrojem..a bylo by to v noci neslysitelny:-)

jinak ja mam s GE3TI 175@261 400@540 ...a pohoda... zadny vodni chlazeni - >akorad trochu upraveny. Prostredek pasivu z P3 + na nej fouka AC TC PRO na 1800-2100 otackach. Takze me to docela zklamalo (psal sem o tom na konkurencnim webu:-) )
4.12.2003 15:10:38   0.0.0.xxx 22
asi to nechápu .... ale není jednodšší radši koupit za ty prachy lepší procesor, než vyhazovat tisíce za chlazení?
4.12.2003 16:34:02   0.0.0.xxx 22
Vymenu aktivni casti chladice je za babku.
Treba zmineny Arctic TC Pro stoji kolem 170 Kc.
4.12.2003 17:22:16   0.0.0.xxx 22
samozrejme ze tyto "lednice" jsou, vyrabi se i prodavaji. Jen nevim zda jsi ochotny za neco takoveho zaplatit. Napriklad nVentiv Mach II stoji bratru 1000euro +- nechce se mi to hledat, ostatni podobne. Je tro kapku hlucnejsi, ale co to dokaze s vykonem... (viz treba tady: http://www6.tomshardware.com/cpu/20031021/index.html )
4.12.2003 18:42:17   0.0.0.xxx 22
Měl jsem vodní chlazení a přešel jsem zpátky na vzduch. Problém byl totiž že i samotná deska produkuje celkem slušné množství tepla. To se nelíbilo čidlu teploty čipsetua co chvíli to hlásilo chybu. Systém byl značně nestabilní. Pokud má někdo zájem, prodám monobloky na cpu, gpu i čipset za poloviční cenu!

Tomas
4.12.2003 18:42:19   0.0.0.xxx 22
Měl jsem vodní chlazení a přešel jsem zpátky na vzduch. Problém byl totiž že i samotná deska produkuje celkem slušné množství tepla. To se nelíbilo čidlu teploty čipsetua co chvíli to hlásilo chybu. Systém byl značně nestabilní. Pokud má někdo zájem, prodám monobloky na cpu, gpu i čipset za poloviční cenu!

Tomas
4.12.2003 19:33:55   0.0.0.xxx 22
Zkus prida nejaky chladící zebrovaní a nemusi mit za pc ten príšerne kybl. A měděna vyrovnávaci nadobka taky stahne teplotu.
4.12.2003 20:15:18   0.0.0.xxx 22
Chtěl bych se zeptat všech "vodáků" na co nemám zapomenout při koupi čeho se mám vyarovat a na co dát pozor.Přemýšlím zhruba ostejném systému jako v článku.Vodu v kíblu a nebo v jiné desingově zajmavější nádobě.Poraď te co do vody dát či nedát (vod.kámen,řasy,atd.)A jak často můžu vodu měnit za studenější. Předem dík a PCTUNNINGU zdar :-)
4.12.2003 23:54:23   0.0.0.xxx 22
takhle by to mělo vypadat www.sweb.cz/erty
4.12.2003 23:55:23   0.0.0.xxx 22
Kde jsi prosim te koupil ty hadicky(za tu cenu v Aqua...je maji 1m/50,-kc).A jak je to z prumerem,to akvarijni cerpadlo ma stejny prumer koncovek jako jsou na monobloku?
5.12.2003 00:52:42   0.0.0.xxx 22
www.sweb.cz/galax01
mam to doma a sem spokojenej
5.12.2003 09:01:45   0.0.0.xxx 23
Ja bych to dal do nejakeho kovoveho kyblu. Ten bych pak dal do vetsiho plastoveho, a vznikly volny prostor mezi plastovym a kovovym kyblem bych vyplnil kostkama ledu. Az by to roztalo tak bych z te vody zase nechal nadelat kostky nove. Takze by bylo potreba aspon dva plastove kybly a hodne kostek ledu met uz nachystane dopredu. A pak uz jenom sehnat si nejakeho cloveka, ktery by vam to vsechno vymenil, az by ten led roztal a voda by zteplala. :-)
5.12.2003 09:16:30   0.0.0.xxx 22
V lekarni:
dobry den, potrebujem chinin pre pocitac, ma horucku :-)))
5.12.2003 11:04:00   0.0.0.xxx 22
Hadicky se daji sehnat na www.vodnichlazeni.cz (AQCOOL NE AQUACOOL!!! ) Uz by to melo byt opraveno i v clanku a redukci na cerpadlo jsem si udelal sam "na kolene". Ale daji se koupit i takova kde ji delat nemusis - musis se poradne podivat v obchdech s rybickami) .
5.12.2003 12:04:33   0.0.0.xxx 22
Diky moc.Jinak bezva clanek.Jeste k tem hadickam,jsou silikonove na to dobre?Vydrzi sice vysokou teplotu,ale jsou strasne krehke.V pocitaci se prece tak vysokych teplot nedosahuje.
6.12.2003 09:34:42   0.0.0.xxx 22
Gratuluju, to sem ještě nikdy neviděl Jo a tvoje přítelkyně s tebou bydlí na koleji?...
6.12.2003 12:37:40   0.0.0.xxx 22
Jo jo, ja mam GF3Ti 200 Mr. Vision, s dodavanym chladicem a standardnim hlinikovym chlazenim pameti bez problemu 244/546, takze tady je podle me voda zbytecna.
6.12.2003 12:40:47   0.0.0.xxx 22
Skoro bych rekl, ze je to Motherboard Monitor 5 (MBM5). Ja ho pouzivam a umi vse, co popisujes - doporucuji, je to freeware, jeho recenzi najdes i tady na PCTuning....
6.12.2003 12:44:30   0.0.0.xxx 22
Jenom spi ;)
6.12.2003 14:32:07   0.0.0.xxx 22
Silikonove hadicky sou asi nej,narozdil od pvc nechytaji po nejake dobe tvar(cili sou porad dobre ohebne),nezloutnou,lmat se taky nelamaji.Doporucuju 10/14.Koupit se daji treba v gumexu - www.gumex.cz
6.12.2003 14:33:21   0.0.0.xxx 22
jeste je terba rict ze je ani neni treba nejak jistit-kdyz se pouzijou fitinky s vnejsim prumerem 12 a hadicky 10/14 tak to drzi jak pribite
6.12.2003 14:35:00   0.0.0.xxx 22
Mno muj zdroj chaldi 80vetrak dany na 5V a neslysne to je
6.12.2003 14:37:05   0.0.0.xxx 22
Mno ja chaldim vodou i chipset takze problemy nemam
6.12.2003 17:33:56   0.0.0.xxx 22
Jak už jsem psal - jsem lenoch líná a měnit něco, co funguje, se mi nechce Ale pro Vás to udělám Vyměním plastový kyblík za ultra hyper hliníkový kbelík a pak sem dám zase foto LOL.
Re: přítelkyně: No comment
6.12.2003 21:11:27   0.0.0.xxx 22
Me by zajimalo zda-li se da pouzit vodnik nejakym zpusobem i ve zdroji? Kdyz uz voda, tak vsude...
www.interpol.cz
6.12.2003 21:13:01   0.0.0.xxx 22
Da se pouzit..tusim na webu od galaxiho ktery to uz byl zminovan taky neco bylo..a i jinde sem to videl,jen nevim kde
7.12.2003 02:25:56   0.0.0.xxx 22
Pouzij UV hadicky, nevim lae jsetli jsou silikonove nebo z PVC
7.12.2003 06:38:23   0.0.0.xxx 22
Je to USDM - Unified System Diagnostic Manager,ten dostanete jedine kdyz si koupite desku od Epoxu a tam vam taky bude 100 % fungovat. Mother. Monitor mi nikdy uplne nefungoval a nedelal to co mel. Zkousel jsem i jine programy a taky byly na dve veci ....
7.12.2003 17:14:13   0.0.0.xxx 22
No dobrej nápad, ale rybičky vycuclé ven z toho vodníka budou asi plavat břichem nahoru nebo se ti seknou na procesoru a začne se ti pokojem rozléhat vůně vařený ryby a hořícího procesoru
8.12.2003 07:20:24   0.0.0.xxx 22
Pritelkyne aspon muze prisypavat led a menit vodu. :-)
8.12.2003 07:22:52   0.0.0.xxx 23
Po ranu my to vazne nemisly. :-) Od kdy se po k pise i? Leda tak v nejakych pripadech v anglictine.
8.12.2003 14:38:20   0.0.0.xxx 22
Tak takove chlazenicko jsem provozoval uz pred dvema lety.....(ale jen na CPU - GPU na GeForce2 MX jelo i s pasivem) Nejprve jsem mel jen ten plastovy kybl,cerpadlo 700l/hodinu. Pozdej jsem si poridil akvarko cca. 65litru. Tam se voda uz spolehlive neohrivala (max. +2 stupne za cely den). Provozoval jsem tak DURONA 650@1078MHz.... na desce ABIT KT133A. Vzpminam nato hrozne rad... to bozske ticho.... jo a taky me to kdysi vytopilo pokoj :-)))))
10.12.2003 07:43:54   0.0.0.xxx 22
Mam doma taky vodnika od Aquacool. Je to rok. Chodi perfektne. Dneska uz to ale dost zdrazil. Jinak to chce dotahnout az do konce poradnej zdroj. Mam zdroj 12cm nasavani zevnitr(super tichej). A HD musis pouzit neco ticheho (jedine Seagate)jinak se pos... z toho kravalu co dela.
Mam uzavrenej okruh s vymenikem. Jednou za pul roku to chce vymenit vodu. Delaj se tam bubliny a pak pri zapnuti to dela chvilinku na cerpadle kraval. Plnim vodou s jarem (jen drobet) lepe se to pri plneni odvzdusnuje.
10.12.2003 08:10:33   0.0.0.xxx 22
kapnes tam kapku jaru a za chvlku nevidis pres penu a bubliny na monitor ;)))
10.12.2003 08:33:56   0.0.0.xxx 22
a co mysku, ktera hreje? ;)))
10.12.2003 08:49:22   0.0.0.xxx 22
Ale houby,zkousels to?Ja to tak mam a no problem
mno a kdyz tak se da taky pouzit okena..ta nepeni
10.12.2003 10:18:52   0.0.0.xxx 22
Dovolil bych si nesouhlasit, medium se dá dneska koupit vzhledem k přísným pomínkách a ochraně životního prostředí taky netoxické a to že se to nedá postavit je hloupost, všechno jde....
19.12.2003 13:43:39   0.0.0.xxx 22
Tady to je ;-)
http://www.zerofanzone.co.uk/
23.12.2003 09:53:15   0.0.0.xxx 22
Mám taky podomácky vytvořené vodní chlazení a jsem sním nadmíru spokojen. Vodu taky nechladím mám ji umístěnou v kanistru na balkonu. V tuhle dobu docela fajn, ale jsem zvědavej na léto. Zatimmi to čerpadlo ještě nezamrzlo!! Nedal jsem mu šanci. Teplota CPU Duron 600Mhz@956Mhz!! Teplota kolem 40-50 stupňů. Dříve asi 69 bez zátěže.
4.1.2004 19:57:04   0.0.0.xxx 22
mno a zitra bude v cerny kronice:
"pri explozi vodou chlazeneho pocitace zahynula cala osadka:
obsluha beliku, vlastnik lednicky i gamesnik"
21.1.2004 15:33:46   0.0.0.xxx 22
Hehe mam uplne to samy taky kbelik cerpadlo 300l/h a taky teleso od aquacoll a je to fakt supr muzu doporucit akorat na grafiku sem si ten modul nekoupil ale udelal a to s tou destilkou je fakt jedno za par dni se to fakt zanese.
24.1.2004 21:32:55   0.0.0.xxx 22
hele yo se newyplati ta cena wseh oje moc a moc velika woe
6.2.2004 07:36:52   0.0.0.xxx 22
s tou hlinikovou konvi je to dobry napad, pouziji misto aquarka
7.2.2004 12:31:55   0.0.0.xxx 22
He to si jako myslite ze 55°C s vodnikem je dobry?To nemam ani s chladicem za 250Kc
19.2.2004 12:16:02   0.0.0.xxx 22
a kde kopit hadicky ja je shanim a nic sem z plzne
19.2.2004 18:35:37   0.0.0.xxx 22
zkus www.gumex.cz
2.3.2004 19:00:50   0.0.0.xxx 22
zdar, jenom jsem chtel napsat, ze ty, co tady plkaj nesmysly o tom, ze je lepsi vetracek za 250 vubec nevi, o cem voda je. Je to o tom, ze comp muze vydavat hluk temer 0dB, chce to jenom udelat chlazeni i do zdroje a na disk a disk zabalit do naky hlukove izolujici vaty. Je pravda, ze pokud nekdo ma chladic jenom na GPu a CPU, tak ze to je o ... Doporucuju zkusit a dat neco malo lepci nadobu - zivot je krasnejsi, kdyz neni komp slyset
6.3.2004 18:08:12   0.0.0.xxx 22
a co zdroj
8.3.2004 20:28:57   0.0.0.xxx 22
Máš na to,ale pár chybiček nebo v kýbly rybyček ti opravdu chybí.Tak na tom trochu ještě mákni a vlhko někam vsákni.Třeba do Š120 topení a koukej to pořádně zavřít.Ať se z toho nezblázníš.
15.3.2004 15:39:58   0.0.0.xxx 22
no do zdroje se taky daj dat trubky, je jenom potreba dobrej zdroj, ne kazdej je vhodnej pro vodni chlazeni. pokud je ve zdroji chladic odizolovanej od vsech polovodicu, tak je vyhrano. staci na chladic priplacnout treba trubku s pripajenym plechem.
2.4.2004 22:21:26   0.0.0.xxx 22
Tak se mrkněte na ziza.wz.cz
25.4.2004 13:45:05   0.0.0.xxx 22
nebylo by špatné s tímto vynálezem vytápět! Určitě je to návrh na patent!!! Připomělo mě to seriál HOSPODA díl VYNÁLEZCE jestli si vzpomínáte jak si pan vynálezce ohříval boty, aby si nemusel kupovat kozačky tak si foukal do bot. Nyní k věci. Toto chlazení PC není až ta vzhledné s tím kýblem vzadu, navrhoval bych buťto přidat nějaký ten uzávěr a udělat z kompu průtokový ohřívač vody akorát místo býblu pořádnej bojler alespoň 500litrů, ať se může AMD vytáhnout výtopem, nebo druhá varianta, nejspíše nejlevnější nacpat rovnou PC do mrazáku na -18stupňů a potom uvidíš jak můžeš taktovat, minimálně o 100%.
7.5.2004 07:59:26   0.0.0.xxx 22
hehe ja jich mam v pocitaci 11 a k tomu vodni chlazeni. 1 spodni predek case. 1 chipset,1 grafarna, 1 procesor,1 na odvod tepla z okoli procesoru, 1 zdroj, 2 nad zdrojem, 2 nad vodnim chlazenim pro prisun studeneho vzduchu, 1 na chlazeni vody.
Takze kdyz to zapnu.. tak chodej za mnou sousedi a ptaj se jestli mi nepristalo letadlo v byte ))))))
19.12.2004 14:39:24   0.0.0.xxx 33
my doma chcijeme do kible krásně se posadím a néhám si jí laskat !!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

Jeden čtenář navrhl autorovi prémii: 0.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.