Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Xilence Performance C Series XP400R6: 250W „klam“ (aktualizováno)
Xilence Performance C Series XP400R6: 250W „klam“ (aktualizováno)
autor: Pavel Boček , publikováno 5.1.2016
Xilence Performance C Series XP400R6: 250W „klam“ (aktualizováno)

Dnes se podíváme na jeden ze zdrojů, který jeho výrobce záměrně nechce nechávat testovat, z toho důvodu jsem ho musel koupit v krámě. Jedná se o Xilence Performance C Series XP400R6. Vzhledově je podobný starším řadám od Xilence, nyní je prodáván jako 400W zdroj za nějakých osm stovek. Záměrně říkám prodáván JAKO…


Hodnocení, závěr

Xilence Performance C Series XP400R6 neprošel zátěžovými testy v rámci normy ATX a nebude tak hodnocen. Musím ovšem uznat, že to bylo hodně blízko. Pokud by bylo umožněno větvi +5 V klesnout o kousek níže (někam na 4,8 V), pravděpodobně by už prošel. Stačilo by také nastavit distribuci výkonu trochu jinak – k čemuž by posloužilo i pouze přepsat hodnoty na štítku, řekněme na nějakých 8 A na +5 V a 16 A na +12 V – a s tímto už by také nejspíš prošel.

Celkově musím říct, že tato čínská platforma má potenciál. Má potenciál se stát buď levným a ještě ucházejícím zdrojem mezi 300-500 W. Zejména má ale potenciál se stát solidím 300W zdrojem s rozumnou účinností (80 PLUS bronze by určitě mělo jít hladce, nejspíš by se dalo dosáhnout i 80 PLUS Silver). Já bych se obešel i bez té certifikace, pokud by zdroj byl schopen dosáhnout slíbené účinnosti. Certifikace je totiž docela drahá sranda, v tomto případě by přišla na nějakých 5000 amerických dolarů (pro interně 230V zdroje) a dva vzorky, pro stále více a více firem taková věc už nedává smysl.

Jen nějaký takový samotný 300W zdroj s jedním konektorem PCI Express, plus plnotučným 4+4pinovým ATX 12 V, je to, na co čekají tisíce lidí. Takový zdoj by stále zvládl napájen dost výkonné sestavy (s nějakým tím průměrným čtyřjádrem a 75–100W grafickou kartou). Xilence místo toho cílí na lidi, kteří se nechají stále napálit stařičkým trikem s uváděním špičkového místo trvalého výkonu. Ještěže se už alespoň dnes neodvážil na 250W zdroj natvrdo napsat 400 W, pravděpodobně po nějakých těch žalobách. Ještě si takovou dobu živě pamatují…

V současné konfiguraci ale XP400R6 není dobrým zdrojem. Ačkoli hodnoty zvlnění byly poměrně slušné, regulace napětí by měla být lepší. A co se týče slíbených ochran, nějak jsem během testování na žádnou nenarazil. Na druhé straně můžete narazit na mnoho podřadých 250W zdrojů, které ovšem stojí ještě výrazně méně, než XP400R6. Případně na zdroje za podobnou cenu, které ten specifikovaný výkon alespoň dodají v normě. Na trhu se stále ještě příležitostně povalují nějaké staré zásoby 300-350W zdrojů, postavených na dnes už velmi zastaralých platformách od Seasonicu či FSP, kterým bych ovšem stále kdykoli věřil mnohem víc, než tomuto. Navíc s cenou, která je na našem trhu o dost vyšší, v poměru ceny na watt je vlastně tento 250W zdroj dost vysoko v mainstreamu, jen kousek od hranice segmentu high-end!

Xilence Performance C Series XP400R6: 250W „klam“ (aktualizováno)

                                         
Xilence Performance C Series XP400R6
KLADY Xilence Performance C Series XP400R6: 250W „klam“ (aktualizováno)Xilence Performance C Series XP400R6: 250W „klam“ (aktualizováno) ZÁPORY
skutečně zvládl dodat 400 Wšpatná regulace napětí v crossloadingu
ucházející výdrž při výpadku napájeníšpatné kondenzátory
zvlnění v normětenké vodiče
ucházející účinnostnízký skutečný dlouhodobý výkon
konektor 6pin PCIefabulace výrobce s udaným výkonem
Orientační cena s DPH: 800 Kč

Článek je překladem originálu, který v angličtině vyšel na Hardware Insights.

Příspěvek na rozvoj

Podpořte recenzování zdrojů! Nové přístroje, vybavení (stále je kam výrazně zlepšovat), zakoupení nedostupných zdrojů apod. – můžete se sami podílet na novém a zajímavějším obsahu.



Tagy: zdroj  Xilence  recenze  test  podvod  špičkový výkon  mainstream  Huizhou Sinhuiyuan Technology  Huizhou Sinhuiyuan Technology Corporation Limited  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.1.2016 07:49:36   194.228.66.xxx 100
Chyba v tabulce u Crossloadingu.

"60 %/ 400,89 W", autor asi myslel 160%.
5.1.2016 11:50:27   212.79.106.xxx 00
Mě se nezdá Příkon v tabulce Měření kombinované zátěže při 60%, jelikož je větší než při 80 %.
5.1.2016 16:32:06   77.87.242.xxx 62
Jo, tam zase měla být jednička, ne dvojka.

Super, že to lidi konečně čtou - ve starších článcích jsem kolikrát našel zpětně různé takové překlepy a nikdo nikdy nic neřekl
5.1.2016 16:27:54   77.87.242.xxx 20
Jj vypadla tam jednička, už jsem to opravil.
5.1.2016 09:12:33   83.240.91.xxx 231
Jako vždy super recenze.

Mám profesionální dotaz. Jaké kupovat lidem zdroje do 8 let starých sestav když jim odejde? Jedná se o "kancelářská" PC s integrovanou GMA grafikou a procesory Celeron/Pentium do patice 775.
Také se nemusím zmiňoval o tom že laikovy se těžko vysvětluje cenovka u zdroje.
5.1.2016 09:27:24   88.100.140.xxx 80
To by mě taky zajímalo. Osobně dávám třetím rokem Seasonic SS-350ET a ještě se mi žádný nevrátil (). Bohužel za tu dobu dobu značně podražil a pomalu se dostává cenou na větší část hodnoty samotných PC, takže očekávám, kdy se mi dostane odpověďi, to je moc drahé

Levnější alternativu ale zkrátka nevidím.
5.1.2016 09:33:31   165.72.200.xxx 42
Ano, na tohle jsou SS-xxxET skutecne idealni. Ale ta cena uz se mi taky prestava libit.
5.1.2016 09:54:26   178.40.152.xxx 1011
stačí nějaký šunt za 550-600 v nákupu, napr Evolve. Evolve vydrží 3-4 roky. Ty vybíráš ten zdroj, jako kdybych mněl ten 8 roční komp vydržet ještě dalších 8 let.
5.1.2016 10:14:48   37.48.37.xxx 62
Do takových sestav většinou kupuju Evolveo. Několik let je používám a zatím bez jediného problému. A cena je od 450kc ;-)
5.1.2016 16:36:48   77.87.242.xxx 120
Nějaké ty Seasonic, případně se u dovozců typu Bostar, TNTrade poptat, co z těch starých zásob jsou aspoň nějaké ty Fortrony, Seasonic. Tam se dají najít sice staré platformy, ale kolem 350 W a za 4-5 stovek, pokud to musí být fakt za málo.

Úplně bych se nebál ani těch Fortronů AX (OEM provedení pro Partis/Eurocase), jen počítat, že po pár letech tam můžou odejít kondenzátory. Ale kvalitní náhrady mám třeba za stovku a s tím už to vydrží věky.

Tak mám hromady takových 350W zdrojů i na repas, stačí jenom napsat, dodám komplet s kvalitním osazením, testované v plné zátěži, roční záruka…
14.1.2016 07:44:33   109.107.210.xxx 00
do takových pleček dávám obecně levné Chieftecy. Zatím se mi nestalo, že by se vrátil s vyhřezými kondíky, nebo že by PC bylo nestabilní kvůli zdroji.

A když je pro ně i těch necelých 700 Kč moc, tak jim doporučím ať si koupí jaký chtějí, klidně jim ho tam namontuju, ale jakékoli problémy s PC ať si řeší sami.
5.1.2016 10:48:20   188.175.35.xxx 51
Mi na trhu opravdu hodně chybí větší výběr certifikovaných 250W až 350W zdrojů do mATX sestav (workstationy u kterých jsou dokonalá spolehlivost a účinnost prioritami). Když jsem něco podobného vybíral posledně, byl jsem z toho vážně nešťastný. Tady s vámi 100% souhlasím - na výběr jsou akorát staré Seasonicy a FSP, a pak už jen SFF zdroje, SFF pc ale zdaleka nevychází tak dobře (univerzálností, cena/výkon) jako klasické mATX pc. Jeden, dva výrobce s pár kvalitními modely "malých ráží" bych vážně ocenil.
5.1.2016 11:46:12   37.48.49.xxx 30
Já beru staré fortrony z aukra, nikdy žádný problém, stačí vyměnit ventilátor a jsou ok.
Do usporných sestav je picoPSU a 120w adaptér nebo se občas dá sehnat 1u zdroj z nějakých workstation. Maj 80bronze 250w ale značku si nevybavim, nicméně tři htpc s tim fungují bez potíží už 3roky.
5.1.2016 12:59:43   188.175.35.xxx 21
Kdybych to měl pro sebe, spokojím se s ledasčím starším, či "ubastleným". Ale když stavíš pc pro někoho jiného je jistota záruky a řekněme určitá serióznost (kterou bastlené věci v normálních smrtelnících nevzbuzují) důležitá.
5.1.2016 14:14:52   193.179.42.xxx 02
Když jdou po ceně, ani záruka nepomůže. Navíc náklady na další bazarový zdroj budou srovnatelné s vopruzem při 30dnech čekání na vyřízení reklamace.
Pokud zákazník potřebuje líbivý papírek a záruku, tak není nic snazšího, než mu nějaký vytisknout a dát pár měsíců záruky na opravu, za což ho náležitě podojím :-D
5.1.2016 15:59:28   188.175.35.xxx 13
Já nebývám cenou tlačený tak jako druzí u levných domácích sestav koncových zákazníků, většinou postavím CAD/DCC stanici a tam se cenově pohybujem v "pohodlnějších mezích", než u hlavního, hráčského, proudu. To samozřejmě neznamená, že tím je vyhráno, protože se u těchto sestav i více hraje na spolehlivost, vysoké vytížení, efektivitu. Ale většina majitelů firem si dá řici a raději pořídí zdroje s Gold certifikací a patřičnými ochranami, ten pakatel, který si pak odepíšou z daní jim za problémy nestojí - tahle sorta lidí na to slyší.
5.1.2016 16:40:41   77.87.242.xxx 40
Já tam dávám repas kvalitními kondenzátory, zatím se ze sestav nikdy nic nevrátilo. Věřím tomu rozhodně víc než tomu samýmu novýmu s tím stejným mizerným osazením jako ten, co jsem dostal většinou vyřazen že to už zdechlo. Ti lidi stejně nic nepoznaj a já vím, že za pakatel dostanou rozumnou kvalitu. Ušetřené prostředky se můžou dát jinam.

Starý FSP jsou časovaná bomba, většinou jsou vyřazenú už proto, že to zdechlo, případně je to čeká. Větrák stačí jenom namazat, nevím proč měnit. To je snad úplně naopak než jak to rozumně dělat…
5.1.2016 11:29:14   213.211.33.xxx 518
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.1.2016 11:35:53   89.173.157.xxx 32
Zaplatena od koho? Corsair?Seasonic?Enermax?SuperFlower?Eurocase?BeQuit?Evolve?Fortron?... alebo mu cvakli vsetci vyrobci?
5.1.2016 11:37:25   89.173.157.xxx 00
predajci*
5.1.2016 14:37:52   213.211.33.xxx 18
nevím ale vytýkat že nejsou svázané kabely hned na začátku mi příjde až podivné. Za našich mladých let to bylo běžné. Nesmíte být tak rozmlsaní.
5.1.2016 16:46:43   77.87.242.xxx 31
To to mám napsat do speciální přílohy nebo jak? Kabeláž je na tomto místě už roky. Podmínka oflexování hlavních svazků platí u mainstreamu od začátku, tzn. teď už rovněž několik let, tohle má kabely směšně tenký, neoflexovaný a i ta blbá páska je tam jenom jedna. Já z takovejch krámů vždycky šedivím když s tím mám někde pracovat. Navíc je to tak krátký…
5.1.2016 17:00:59   77.87.242.xxx 91
Nefunkční ochrana proti přetížení byla jednoznačně prokázána, co máte za problém? Kecá Xilence až se mu od huby práší? Mě vychází, že ano.

Crossload jednoznačně nezvládl, dokud je to součástí normy, tak nemůže projít. Dal jsem mu možnost ještě přidáním odběru z +12 V, stejně to nestačilo. Ani kdybych přidal další ampéru a půl by to nejspíš nešlo o 50 mV dolů, ale spíš zase jen 30-40 a pořád by to nestačilo. Kdybych měl pokaždý dělat výjimku když něco „skoro“ neprojde, tak můžu metodiku rovnou zahodit a dělat to vod voka, ne?

Za ten poměr cena/výkon je to bída. V Německu to může mít smysl když stojí
5.1.2016 17:21:40   77.87.242.xxx 51
Je to jen u mě, nebo mi to fakt uřízlo kus komentáře?

Za ten poměr cena/výkon je to bída. V Německu to může mít smysl když stojí pod 700, tady to i v tom známým krámu kterej to tam nakupuje a vozí přes hranice stojí přes 800. Oficiální dovozce za to chce ještě dokonce přes 900. Kolem 900 mám několik různých lépe provedených 350W zdrojů (FSP, Corsair) s tříletou zárukou a nikdo ze mě nezkouší dělat blbečka s číslíčkama…
5.1.2016 11:58:03   178.40.152.xxx 140
Rád bych vyděl recenzi na Evolveo 350W,450W. Děkuju
5.1.2016 14:20:01   90.179.51.xxx 80
Co je to "vyděl" To je něco jako vydělit ?
5.1.2016 14:36:00   213.211.33.xxx 52
chce to vydět na tvrdo v testu.
5.1.2016 16:43:18   77.87.242.xxx 50
Jo, Evolve…tam mám pár restů než bych vůbec někomu napsal, ale mám jaksi obavu, že ty modely za 500 stejně moc nedostanu a nezbude než to koupit…čili jako obvykle platí, můžete přispět.
5.1.2016 17:49:23   92.62.226.xxx 10
Ja bych ti nejaky Evolve klidne i poslal, ale mam pocit ze je to neco z tech ktere uz s kdysi (jinde) testoval. V dusledku - smejdy, ale funguji, zatim jse zadny jako vadny nevyhodil. Jeste tam kdesi jsem t nabizel k testum nejake PicoPSU, nebyl by zajem? Mohl by byt zajimavy clanecek - treba o celkove ucinnosti vc. 12V cihly atd. ;)
5.1.2016 18:11:27   77.87.242.xxx 50
Testoval jsem Evolve Pulse 80+ 500 W (CZE P 500 PLUS) a 550W verzi, to bylo totéž.

Tyhle 12V adaptéry půjdou slušně testovat až si konečně udělám tu expanzku na +12 V. Už to mělo být, no…možná do konce tohoto týdne, když to půjde dobře?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

108 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 50.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.