Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli
Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli
autor: Jan Štěpánek , publikováno 8.5.2013
Seznam kapitol
1. Koncepce
2. Madlo
3. Čelní panel
4. Finish
Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli

Herní sestava vždy nemusí být osazena výhradně v rozměrné skříni – výkonné komponenty se vejdou i do kompaktní ITX case, a pak už stačí si jen pořádně pohrát se vzhledem. Jak tedy dopadla taková modifikace ve stylu hry World of Tanks, která byla připravena ve spolupráci s Gigabytem? Přesně o tom je dnešní článek.


Po dokončení řezání, sváření a broušení došlo na finální povrchovou úpravu. Od začátku jsem byl rozhodnutý vyhnout se všem možným kamuflážím, apod. Chtěl jsem něco neotřelého, ale přitom velmi přirozeného pro vojenskou techniku.

Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli

Nakonec jsem tedy rozhodl využít osobitého kouzla surové oceli. U ní je však problém s korozí, což je samozřejmě taktéž řešeno, ale pěkně popořadě. Nejprve bylo nutné původní case zbavit velmi odolného práškové nástřiku. Ve fázi tvorby case mě opravdu překvapovalo, jak odolná tato barva je. Těžko si s ní poradily i brusné kotouče na flexe, apod. 

Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli

Aby byl tedy efekt opravdu dokonalý a především rovnoměrný, využil jsem možnosti tzv. otryskání, jinak také pískování. Ne ale v přesném slova smyslu. Bylo totiž využito tlakového tryskání s aplikací litinového abraziva, jež je o něco účinnější než běžné pískování. Tryska s průměrem 8 mm a tlak 0,8 MPa se postaral o všechny nepotřebné nátěry a výsledkem je čistá ocel.

Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli

Po dokončení této činnosti však není vidět ocel, jako na obrázku, ale plech vypadá spíše jako stříbrně lakovaný. Následně bylo tedy nutné ještě celou plochu vyleštit a provést patinu. K leštění jsem využil ocelového kartáče na flexu. Cca 10 tisíc otáček za minutu udělá svoje a výsledkem je hladká lesklá ocel, jak je vidět na některých místech na fotografiích.

Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli

Ani zde však není efekt kýžený, jelikož nyní vypadá case zase příliš čistě a nově. Přichází tedy na řadu patina. Pojem, který velmi často využívají především modeláři v podstatě imituje určité zašpinění, které odpovídá použití a sešlosti povrchu. K oceli se mi asi nejvíce hodila typicky černá patina, která evokuje špínu a maz. Samozřejmě by bylo možné použít i korozi, ale ta v tomto případě není úplně vhodná, dle mého názoru.

Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli

Způsobů aplikací a následné úpravy je opět celá řada, v tomto případě jsem využil barevný černý sprej v polomatném odstínu. Postupně aplikoval na požadovaná místa tak, aby se intenzita měnila dle členitosti povrchu. Z logiky vyplývá, že hůře dostupná a velmi členitá místa by měla být černější než hladké a vystupující části, která dochází neustále k mechanickému kontaktu.

Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli

Následně za pomoci brusného rouna byl efekt dotvořen. Tato patina dle mého názoru velmi efektivně dotváří celkový dojem a case působí reálně používaná řadu let. Po vybroušení a vyschnutí barvy byl ještě aplikován matný bezbarvý lak, který zamezí tvorbě koroze a také ušpinění uživatele od surového materiálu. 

Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli

Ještě před přelakování jsem na pravou boční část natiskal nápisy v army fontu, konkrétně stoobimodding.com a Gigabyte Technology. Ty dotvářejí vzhled celé pravé bočnice a zároveň trochu narušují původně hladký a čistý povrch této části.

Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli

A jako naprosto finální fáze následovalo osazení komponentami, včetně součástí skříně, jako je tlačítko v přední části, či gumové nožičky v zadní části. Tím je v podstatě case dokončena a připravena k reálnému provozu.

Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli

Z osobního pohledu mohu snad jen poznamenat, že na mě působí asi nejlépe kontrast trapézového plechu a hladkých ploch bočnic. Přírodní a především reálné zbarvení pak tento efekt ještě více dotváří, než kdyby byla aplikována jakákoli kamufláž.

Stoobiho projekt World of Tanks – ve jménu oceli



Tagy: stoobi  modding  projekt  project  world of tanks  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.5.2013 06:21:29   147.229.4.xxx 1111
Uprava se mi fakt libi :-)
Osobne bych ale na hladke steny kamuflaz dal (boky, vrch a zadni strana. Na perforovane dily ne.
U celniho panelu bych dolni dil (z trapezoveho plechu) udelal take hladky nebo nechal trapezovy ale dal tam take kamuflaz a na nej (vedle tlacitka) bych pridelal nahradni kus pasu, kterymi jsou ve hre tanky oveseny.
Jaky zbarveni loga a symbolu hry by ke kamuflazi sedelo se nedokazi rozhodnout, v hnede by mohlo pusobit dost umele.
Jeste se nemuzu rozhodnout jestli je dobre nebo spatne to "vystrileni" okolo loga hry nahore. Asi bych to nechal rovne a stopy po vystrelech nechal spis jako zdobeni.
Ale v podstate nadherna prace a hrozne bych chtel svou sestavu zavrit do neceho podobneho.

Je tu nekdo, kdo by si na military/postapo modding troufl? Do 4-5 000?
8.5.2013 06:34:48   133.5.165.xxx 524
Dneska na tom neni co objektivne kritizovat. Fakt super. Jen by me zajimala celkova hmotnost i s komponentami v kg(ne jenom autoruv postreh, ze prenaset se to da ) diky
8.5.2013 07:12:27   94.113.196.xxx 156
oproti minulé case . Fakticky povedený kousek kterému se nedá vytknout nic ve vztahu idea - výsledek .
Stoobi dnes máš za výsledek oba palce nahoru.
Vím že si to objednal Gigabyte k prezentaci TITANU na WoT ale mám ten pocit jen já , že k využití potenciálu GTX TITAN je i5 2500K málo ?
8.5.2013 07:43:36   90.179.49.xxx 91
Papirove ano, prakticky ne.
8.5.2013 07:29:31   94.113.125.xxx 1845
Hliníkové nýty se na čelní panel nehodí! Kombinace hliník-ocel není dobrá sama o sobě, tady na sebe navíc nýty upozorňují tím, že jsou světlé na tmavším pozadí.
Nejhorší jsou na těch hácích na spony nahoře. Ty háky vypadají, že tam drží jenom silou vůle.

Svar na pravé straně nápisu je odfláknutý. Nápis by mohl být prořezaný výrazněnji a ostřeji. Například díra v R je zoufale mělká a nevýrazná.

Spodní strana písmene T na stropě je odfáknutá.

Nebýt těhle nedostatků připadá mi čelní panel a strop docela povedený.

Levá strana se strašná. Kombinace plast - ocel nefunguje. Jestli to má být okno tak by skrz něj mělo být vidět. Co to má být?
8.5.2013 07:49:08   90.179.49.xxx 117
Aaa... Pan ma na lepsi praci? Jasne ze to nedelal na strojich z fabriky, ale ve sve dilne! A kdo vi, kolik zrovna mel na tu praci casu. (osobni zivot neda prece stranou) Taky kdyz se nekdy neco tvori komercne, tak je na to mnohem vice hlav a on byl na to sam, tak se vzpamatuj. Je to surovy styl, a spatne to rozhodne neni. Ale abych tvemu nazoru nekrivdil, tak me se taky ten svar v nadpisu zrovna 2x nelibi.
8.5.2013 09:01:13   89.103.127.xxx 315
Mistr Pepan se opět objevil a opět kritizuje práci Stoobiho...Pepane, kdy už nám ukážeš něco svého, když jsou podle tebe výtvory Stoobiho nedokonalé?
8.5.2013 07:41:52   90.179.49.xxx 64
Stoobi... tak tohle je BadAss Case! Rozhodne dobra prace. Stylizace plechu a barev je presne muj vkus. Udelej Nejakou poradnou BigTower Bednu, at mame vsichni nad cim Slintat! :-)
8.5.2013 07:50:09   83.208.116.xxx 145
S nýty naprosto souhlasím, stačilo je zakamuflovat čepičkami imitujícími hlavu nýtu a hned by case byla o level výše už jen kvůli nýtům použitým na bočnici.

Vyřezání loga i nápisu na čelním panelu je viditelně dělané ručně. Škoda. Nechat si je vyříznout na laseru nebo vodním paprsku, vypadalo by to mnohem lépe a celé spasování by bylo mnohem jednoduší.

Svarům bych nic moc nevytýkal, jen se snad dali udělat TIGem a tím zmenšeně imitovat svary, které se na pancířích běžně vyskytují.

Spodek T v logu použitého jako madlo je ale opravdu tragický a přitom stačilo dát si s tím o trochu víc práce a mohlo to být dokonalé.

Plast na levé bočnici by mě až tak neurážel, kdyby byl lépe nalakovaný a napatinovaný. Připomínal by kovovou žaluzii která se na vejenské technice občas objevuje. Takhle je to tak na půl cesty. Možná by lépe vypadalo použít plochý materiál a z jednotlivých pásků tu žaluzii vyrobit.

Výsledek? Ač je nápad na tuhle case dobrý a většina prvků bezvadná, tyhle drobné detaily - nýty, spodek T, nepřesné/ruční vyřezání - sráží celkový dojem. Myslím že Stoobi měl už povedenější case.
8.5.2013 09:32:32   90.180.82.xxx 84
"Vyřezání loga i nápisu na čelním panelu je viditelně dělané ručně. Škoda. Nechat si je vyříznout na laseru nebo vodním paprsku, vypadalo by to mnohem lépe a celé spasování by bylo mnohem jednoduší."

Koukám, že tady někdo vůbec nečetl, co je napsáno v článku a mudrcuje...
8.5.2013 08:20:26   93.91.243.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.5.2013 08:51:46   90.179.49.xxx 83
Takova Case uz tady od Stoobiho byla. A pekny kus. Osobne vidim v tehle bedne snahu vytvorit mirne neco jineho, a spatne to rozhodne nedopadlo.
8.5.2013 09:49:18   93.91.243.xxx 12
To bylo, ale jen s midi skříní a tam to bylo už přeplácané. Šlo mi o narušení sterilního vzhledu, ne úplné rozbití . Stále je pro mě nejlepší od Stoobiho The Chocolate.
8.5.2013 11:36:24   90.179.49.xxx 20
jj ta prace je luxusni, ale na Stoobim jde videt, ze chce vice zapojit svuj um, nez jen pretirat bedny. A to se mi libi. Sam bych si chtel nechat udelat nejakou poradnou bednu z Oceli a dobrou izolaci. Jen nevim, kolik by to stalo. A pokud by to stalo vice jak 10litru, tak to bohuzel nedam. Osobne sam mam rad stridmejsi style, tak sem si koupil "BITFENIX Shinobi XL" s prosklennou bocnici a nelituji, ale prece jen takova poradna Ocelova maska by te bedne slusela. :-) Jo a bacha na tu bednu, plexi stoji za prd. Hned se skrabe, a me uz doslo dost napraskle u spoju. Jedine si nechat vyrezat z neceho kvalitnejsiho novou. Coz neni nastesti drahe. Napriklad plexi bocnice na Fractal Design R4 je uplne luxusni zalezitost. Jen jen pripadna nahrada je uz slozitejsi, tam jsou ty spoje s Plexi slozitejsi.
8.5.2013 08:56:13   89.102.177.xxx 1031
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.5.2013 09:10:55   85.71.146.xxx 192
OMG každej dělá machry a pod stolem má eurocase za 3 kila Ale nikdo si nevšim kudy bude grafika nasávat kyslík přes to plexo v boku?
8.5.2013 12:04:53   89.102.177.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.5.2013 09:35:58   90.180.82.xxx 52
Je to skvělá práce, jen jediné, co se mi na tom trošku nelíbí je použití trapézového plechu na nápis. Tam by se spíš hodil hladký plech. Ta světlá vystouplá místa ho dost kazí.
8.5.2013 09:49:28   78.98.11.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.5.2013 13:06:07   79.170.252.xxx 37
Ano grafiky se gigabytu moc nedaří a chladič WindForce3X je paskvilem. Tento typ chladiče se hodí jen v jediném případě, větší case a jediná grafická karta. Testoval jsem 7950ky od GB v QUAD-FIRE na jediné desce a ty grafické karty to nezvládli, zde je ATI referenční chladič lepší, protože teplo se pak kumuluje kolem karet a k chlazení moc nedochází...že první revize 7950 neměla chlazenou napájecí kaskádu je taky poměrně vtipné a špatné a viklající se vrtulky zůstaly u obou revizí. Tenhle chladič na není vhodný na 7950 a má být vhodný na TITAN??? Vtipné...ten bok musí být celý perforovaný, jinak by předvedli jen přehřívající se kartu, což by se IMHO s referenčním chladičem a plnou bočnicí nestalo...hawk
8.5.2013 09:54:23   84.21.105.xxx 141
Ke skříni bych neměl výhrady, je to věc vkusu, ale hned od začátku mě strašně bylo do očí "TRAPÉZOVÝ PLECH".

Autor si plete trapézový plech(alternativu vlnitého plechu) a válcovaný plech s protiskluzovou úpravou.
8.5.2013 10:03:49   94.112.149.xxx 42
Blue Storm napsal:
Mistr Pepan se opět objevil a opět kritizuje práci Stoobiho...Pepane, kdy už nám ukážeš něco svého, když jsou podle tebe výtvory Stoobiho nedokonalé?


to bych taky rád viděl
8.5.2013 10:32:09   94.113.125.xxx 411
Michal Šimonek napsal:
Blue Storm napsal:
Mistr Pepan se opět objevil a opět kritizuje práci Stoobiho...Pepane, kdy už nám ukážeš něco svého, když jsou podle tebe výtvory Stoobiho nedokonalé?


to bych taky rád viděl


Já jsem tu skříň přece pochválil! Až ta těch několik nedostatků, co jsem vyjmenoval, se mi čelní panel a strop líbí!
8.5.2013 11:09:11   193.95.172.xxx 23
Pekne, mam rad podobny design.

Osobne by som si aj nieco take nechal spravit, ale nevedel by som sa (bez porovnania navrhov) rozhodnut z troch designov:

"Rammstein" - oldschool tazky industrial, podobne ako prostredie na ich koncertoch; ocel/zelezo, viditelne kable, atd...
"Oakley" - high tech industrial, podobne ako ich budova v Foothill Ranch v Kalifornii; ocel/hlinik, vyrazne tvary, moderny design
"Porsche Design" - luxusny minimalisticky high tech, na styl ich vyrobkov (napriklad LaCie Porsche Design externe disky); kartacovany hlinik/ocel, pripadne titan, kvalitne sklo
12.5.2013 10:21:51   83.208.116.xxx 00
Samozřejmě casemoding ve stylu steampunku udělat lze, záleží jen na tom kolik na to máš peněz, protože to už vyžaduje opravdu precizní modelářskou a šperkařskou práci.
12.5.2013 10:30:42   83.208.116.xxx 00
[quote= tibmattm]

Soutěž o nejhezčí casemodd by byla zajímavá a to ne jen z pohledu řemeslného zpracování, ale i z pohledu kreativního. Kdyby se taková soutěž nastavila s tím, že case by měla být na nějaký motiv, třeba téma Kartografie, aby to bylo co nejzajímavější a moddeři by měli dost prostoru ke svým kreacím. Takové soutěže bych se dost možná zúčastnil též. ;)
8.5.2013 11:37:45   188.175.127.xxx 30
Docela by mne zajimalo, jestli by se dal case mod udelat jakeo steampunk.
8.5.2013 14:24:37   89.29.115.xxx 66
8.5.2013 19:13:01   85.70.64.xxx 00
To je tak vošklivý až je to hezký.
8.5.2013 20:01:31   46.13.117.xxx 51
tak po tom oranzovym nesmyslu pro toho pubertaka je tohle fakt pekny a je na tom videt napad i poctive odvedena prace.

Super, nemam co dalsiho rict
8.5.2013 21:21:39   147.229.4.xxx 00
corim75 napsal:
Docela by mne zajimalo, jestli by se dal case mod udelat jakeo steampunk.

Rozhodne! Uz takove existuji... Dokonce jsem videl i upravu NB, s klavesnici ala stary psaci stroj a ve dreve :-) Mnam.
https://www.google.cz/search?q=steampunk+pc&newwindow=1&safe=off&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=r7OKUfKTGMWP7AaD1YCwCQ&ved=0CD8QsAQ&biw=1920 &bih=951
9.5.2013 11:22:56   195.39.34.xxx 50
Michal Šimonek napsal:
Blue Storm napsal:
Mistr Pepan se opět objevil a opět kritizuje práci Stoobiho...Pepane, kdy už nám ukážeš něco svého, když jsou podle tebe výtvory Stoobiho nedokonalé?


to bych taky rád viděl


Takové reakce jsou uplně mimo mísu.
A) pochybuju, že to dělal zadarmo jen proto, že neměl zrovna do čeho píchnout
B) s takovým přístupem by nikdo nemohl hodnotit vůbec nic (analogie - ten film stál za prd - jo? kolik filmů jsi natočil ty?). Takovéhle reakce mě baví.

Jinak skříň na mě působí taky trochu odfláknutě, hlavně ta díra nahoře.
10.5.2013 10:39:54   84.47.2.xxx 20
A zase je tu len projekt skrinky od Stoobiho, co takto sa pozriet aj po nejakych inych tuneroch? Ved nieje jediny robili ste sutaz "Ukaž svojí sestavu – hledáme nejhezčí a nejvýkonnější počítač" Kde sa mohol kazdy zverejnit no lenze tuto tematiku ste zmiatli zo stola tak ako sa len dalo, tak ako sa ma potom clovek zviditelnit ked mu nedate sancu?
10.5.2013 13:30:25   89.176.146.xxx 00
tibmattm napsal:
A zase je tu len projekt skrinky od Stoobiho, co takto sa pozriet aj po nejakych inych tuneroch? Ved nieje jediny robili ste sutaz "Ukaž svojí sestavu – hledáme nejhezčí a nejvýkonnější počítač" Kde sa mohol kazdy zverejnit no lenze tuto tematiku ste zmiatli zo stola tak ako sa len dalo, tak ako sa ma potom clovek zviditelnit ked mu nedate sancu?


Asi mas pravdu, nebylo by od veci videt i jine styly nez jen stoobiho.

Ale s tim, ze ostatni nemaji sanci se pletes. Ja jsem treba nabidl redakci, ze sepisu clanek o sem case buildu a byl mi dan prostor i potrebne rady. https://pctuning.tyden.cz/hardware/skrine-zdroje-chladice/25594-projekt-ucase-unikatni-skrin-s-nulovou-hlucnosti
11.5.2013 01:28:01   84.47.2.xxx 00
A komu si napisal? Co vsetko musel clanok obsahovat?
10.5.2013 13:34:43   89.176.146.xxx 21
xxviktor napsal:
Michal Šimonek napsal:
Blue Storm napsal:
Mistr Pepan se opět objevil a opět kritizuje práci Stoobiho...Pepane, kdy už nám ukážeš něco svého, když jsou podle tebe výtvory Stoobiho nedokonalé?


to bych taky rád viděl


Takové reakce jsou uplně mimo mísu.
A) pochybuju, že to dělal zadarmo jen proto, že neměl zrovna do čeho píchnout
B) s takovým přístupem by nikdo nemohl hodnotit vůbec nic (analogie - ten film stál za prd - jo? kolik filmů jsi natočil ty?). Takovéhle reakce mě baví.

Jinak skříň na mě působí taky trochu odfláknutě, hlavně ta díra nahoře.


Souhlasim, ze obranne reakce typu "sam to neumis lip" jsou dost chabe, a ze spis nahravaji do karet kritikovi - obzvlast pokud jeho pripominky maji fakticky zaklad.
14.5.2013 14:19:26   62.245.71.xxx 10
Ahoj, case super, ja bych bral. Pokud se pletu tak me plz neukamenujte. Leva bocnice, nemela tam byt spis perforace, nejlepe tak aby do ni bylo, aby se lepe uchladila grafika a bylo na ni videt? A jeste jeden navrh, co takhle vzdy srovnat teploty komponent pred a po upravach? Taky uvazuju, ze pristi pc bych udelal na itx zakladu, kvuli velikosti a mobilite, na lanky, ale zadna z tech itx nema madla, vyrobce kbcas nechapu...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

87 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 39.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.