Od návrhu po leštění – modding skříně pro Boost My PC 2 | Kapitola 3
Seznam kapitol
Včera jste si mohli přečíst podrobné informace o průběhu soutěže Boost my PC, dnes na to navážeme a podrobně si projdeme úpravu skříně pro výherce. Podíváme se na vznik myšlenky a první čáry na papír, zaskřípeme plechy v dílně a ukážeme některá zajímavá řešení. Naleštěný výsledek – včetně ztracených dvířek mechaniky – stojí za to.
Ještě, než došlo na lakování, musel úpravou projít i čelní panel. Zde jsem opravdu dlouho přemýšlel, jakou variantu úpravy zvolit. Poměrně strohý původní díl totiž sám o sobě velké možnosti nenabízí. Jelikož ale mělo jít o inspiraci zmiňovaným sportovním vozem, chtěl jsem využít poměrně zajímavého designu přední části vozu.
Nakonec tedy rozhodnutí padlo pro odvážnější variantu, který dost zásadně mění celkový vzhled čela skříně. V podstatě jsem se snažil uříznout část vozu a připojit ji ke skříni, což se dle mého názoru poměrně povedlo, i když to je samozřejmě vždy o individuálním posouzení.
Zvažoval jsem také varianty výroby této části z laminátu, která dovoluje opravdu neomezené možnosti tvarování. Je však o poznání náchylnější na poškození, pokud jde o takto vystupující díl. Proto nakonec zvítězil osvědčený plech. Aby ale byla mechanická odolnost dostatečná, volil jsem silnější typ materiálu - 1,5 mm.
Do detailu jsem se snažil využít atraktivního tvarování vozu, ale taktéž křivky propojit se zbytkem case, která bohužel disponuje jinými proporcemi, než sportovní auto. Největší problém samozřejmě je, že auto je dlouhé, široké a placaté a case naproti tomu strašně vysoká. Aby tedy tato dodělávka čelního panelu nepůsobila pouze jako nalepený kus, snaží jsem se křivky profilově propojit s bočními prolisy.
Pokud se tedy nyní podíváte na case z boku je vidět šikmá linie, která začíná na čelním panelu a plynule prochází až k bočním profilům a kopíruje také barevné rozdělení, které je však patrné až po nalakování.
Úprava předního panelu tak byla především o symetrickém vytvarování plechu a plynulé napojení na čelní panel. Samotné propojení je pak realizováno pronýtováním, které zaručuje dostatečnou pevnost. Kontaktní plocha je navíc ještě natažena speciálním epoxidovým lepidlem,které je schopno přilnout jak na ocelový plech, tak na plast.
Doplňkem je pak vytvarování a upevnění plastové mřížky, která naznačuje sací otvor pro vzduch. Tvar včelích pláství koresponduje s typem perforace na case a navíc i reálně funguje. Za perforací totiž zůstal původní otvor pro sání vzduchu k pevným diskům. Mřížka je horkovzduchem naohýbaná do požadovaného tvaru a černě lakována.
Co se týká úprav čelního panelu, tak ještě bylo nutné vytmelit horní logo výrobce, které by nepůsobilo zrovna vhodně. Case tím tak získala ještě decentnější nádech, nicméně spodní část nyní působí poměrně dost agresivně. Samozřejmě surový pohled na kombinaci plastů a plechu vypadá dost zvláštně.