Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Vyhlašujeme výherce soutěží SilverStone a Seventeam
Vyhlašujeme výherce soutěží SilverStone a Seventeam
autor: Redakce PCT , publikováno 20.12.2012
Seznam kapitol
1. SilverStone
2. Seventeam
Vyhlašujeme výherce soutěží SilverStone a Seventeam

Tímto vyhlášením uzavřeme soutěžení o zdroje a příslušenství od SilverStonu a Seventeamu. Nemusíte se ale bát, ve vánočním „seriálu“ soutěží nás ještě čekají další výhry. Kromě toho už probíhá soutěž s Asusem, kde můžete až do 23.12. vyhrát grafiku GTX 680 nebo IPS monitor. Dost řečí, jdeme vybírat výherce.


Druhá soutěž se nám povedla o poznání méně a zúčastnilo se jí jen 948 soutěžících, z toho správně odpovědělo jen necelých 20 %. Chuť si můžete spravit u dalších soutěží, čekají nás ještě dvě.

Soutěžíme se Seventeamem 

1. Máme sestavu: klasický mechanický disk s odběrem 3A/5V a 6A/12V, Radeon HD 7870 s maximálním odběrem 14,5A/12V a procesor Core i5-2500K s maximem 8A/12V. Vše napájí 720W zdroj s certifikací 80+ Bronze. Kolik bude v této konfiguraci při maximální zátěži ukazovat wattmetr umístěný na zásuvce?

 
(příkon všech komponent je 357 W, tj. u 720W zdroje 50% zátěž. Při ní má zdroj 80+ Bronze účinnost 85 %, celkový odběr je tak přibližně 411 wattů) 

2. Zvládl by zdroj Seventeam 620W sestavu z první otázky, pokud bychom připojili druhý Radeon HD 7870 do CrossFire a ještě k tomu přetaktovali procesor o 20 procent? Počítejme s tím, že spotřeba procesoru roste s přetaktováním lineárně.


3. Kolik pevných disků z první otázky bychom museli připojit k testovanému zdroji Seventeam 520W, aby zdroj aktivoval ochranu pro přetížení 5V větve?


4. Jak zní slogan společnosti Partis, tedy výrobce zdrojů EuroCase a distributora zdrojů značky Seventeam na českém trhu?



Vybíráme výherce

1. místo – 720W zdroj

Výhercem se stává: honzatacik

Vyhlašujeme výherce soutěží SilverStone a Seventeam

 

2. místo – 620W zdroj

Výhercem se stává: berazde

Vyhlašujeme výherce soutěží SilverStone a Seventeam

3. místo – 520W zdroj

Výhercem se stává: xname3

Vyhlašujeme výherce soutěží SilverStone a Seventeam

4. až 5. místo – powerbanky Seventeam

Výherci se stávají: zdenal4165 a steel.panthers

Vyhlašujeme výherce soutěží SilverStone a Seventeam

Výherce budeme opět kontaktovat přes maily. Gratulujeme! 

 



Tagy: seventeam  silverstone  soutěž  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.12.2012 07:15:10   90.176.176.xxx 121
"zúčastnilo se jí jen 948 soutěžících, z toho správně odpovědělo jen necelých 20 %"

Však to taky byla těžká soutěž, hlavně pro zadavatele, že?
20.12.2012 07:22:43   217.112.161.xxx 120
Gratuluji výhercům v obou soutěžích !!!

Každopádně musím podotknout, že jakákoliv změna soutěžních otázek během probíhající soutěže se mi ani trochu nelíbí !!! Vím, že redakce PCT dala možnost hlasovat znovu, ovšem člověk nemá možnost a čas sedět jenom u internetu a sledovat, zda se nezmění podmínky soutěží !!!

Také podotýkám, že těch 20% správně odpovídajících (včetně mě) bylo díky špatně zadaným otázkám - před změnou (můj odhad).
Jinak samozřejmě soutěž byla velmi jednoduchá - zvládnout násobit a dělit a vypočítat procenta z účinnosti by měl zvládnout člověk i ze základní školou !
20.12.2012 07:27:19   217.112.161.xxx 20
"se" oprava

Ještě jednou tedy všem gratuluji a přeji hezké vánoční svátky a šťastný Nový rok všem (včetně redakce PCT).!!!
20.12.2012 08:09:58   93.91.243.xxx 40
S těmi disky jsem měl matematicky pravdu, ale sekl jsem se v první otázce a nižší procento účinnosti . Ale přeji všem Seventeam výhercům hodně štěstí a co nejméně dýmu při jejich užívání .
20.12.2012 09:49:38   85.71.89.xxx 20
tomu se rika "pyrrhovo vitezstvi" aneb komu neni rady, tomu neni pomoci. jeste ze "Inspirace je silou, která probouzí touhu po vlastní dokonalosti"
20.12.2012 07:35:37   80.188.127.xxx 210
12 heatpipes???
At koukam jak koukam, je jich 6. Nevylosovali jste nahodou blbe? http://www.czc.cz/silverstone-nitrogon-nt06-pro-120mm/118978/produkt
20.12.2012 08:58:57   37.221.242.xxx 100
Jsem si do teď myslel, že do šesti ještě napočítat umím, ale jak vidím vyznačené odpovědi, tak jsem se asi mýlil. Takže až teď někde uvídím 6 jablek, tak musím tvrdit, že jich je 12, jinak mě asi všíchni budou považovat za vola.
20.12.2012 08:28:42   217.112.161.xxx 120
Samozřejmě je jich jenom 6, asi je pouze špatně vyznačená odpověď :-D protože jestli ne, tak se musí losovat znovu a s jinou skupinou odpovídajících.
20.12.2012 10:36:57   217.195.173.xxx 30
Je to tak, máme to špatně označené. Losovalo se normálně z odpovědí CAB. S pozdravem JZ
20.12.2012 08:53:00   91.127.58.xxx 30
Tych heatpipes je tam 6.

A asi si musim kupit okuliare som si nevsimol v tej prvej otazke ze to vsetko napaja zdroj 720W. Tam som si vsimol len certifikaciu - tak som to riskol na tu nizsiu ucinnost .
20.12.2012 09:17:20   90.176.176.xxx 92
Nejsem si jistý, ale těch 720 W tam doplnili až v průběhu soutěže, po upozornění že cosi nehraje (a zároveň odebrali jeden disk).
6 vs 12 heatpipes - no to je sranda. Já nevím, ale jak to ty děcka (viď Zdendíku?) z PCT dělají, že na každé soutěži něco popletou? Jednou za čas se stane, ale tady je to spíš pravidlem.
20.12.2012 09:36:33   217.112.161.xxx 60
Taky se mi těch 720W nezdá...Nejsem si jistý, už je to nějaká doba, ale myslím, že tam bylo 620W...
No...je to zajímavé...
20.12.2012 16:04:15   93.185.99.xxx 59
Koukám na výsledky, bud je autor uplně retardovanej nebo opravdu nwm. Mám stestavu výše uvedenou, i5 2500k, přetaktování se děje i bez zvýšení napětí z 3.3 na 4Ghz, takže narůst spotřeby je 0.0 ho**o. Max TDP CPU je 95W, které málo kdy dosáhnete. Grafika si neveme víc jak 200W (spíš 170-185). Takže hned v prví otázce i kdyby jsme tam narvali ty vaše dodrbané disky mantáci tak se stále vlezu do 380W. U mé sestavy s normálními disky (2xHDD+ SSD) sem nikdy ještě nepřesáhl 320W i s 5x140mm + 2x120mm fan. Dobře i kdyby si to vzalo víc což je demence, jak jste se mohli dobrat u druhé otázky ke správné odpovědi do 550W ? Podlě mě pokud budem u první v rozsahu 381–431 W a přihodím k tomu 180W 7870 tak se fakt do 550W nevejdu pane ^profík^ redaktor.
Tak fakt nwm čím jste se dostali u prví do takové spotřeby, když v druhé tam zas máte tu správnou... At si to přepočítáte jak chcete, ste úplní id**ti a vidět to můj bývalý profesor, tak by klidně dojel toho týpka vylískat a nechal ho vrátit školné.
21.12.2012 08:04:26   217.112.161.xxx 31
Dobrý den, takže trochu si to probereme:

Za prvé: Předpokládám, že ty otázky byly kladené pro názornost - aby se ukázalo, kdo jak umí počítat atd.... To jenom můj názor.

Za druhé: "Mám stestavu výše uvedenou, i5 2500k, přetaktování se děje i bez zvýšení napětí z 3.3 na 4Ghz, takže narůst spotřeby je 0.0 ho**o. " To si děláte prdel ne ????? Vy si jako myslíte, že pokud zvýšíte frekvenci(takt za čas), tak spotřeba zůstane stejná ??? To jako fakt jo ??? To nemůžete myslet vážně ??? I pokud necháte stejné napětí, vzroste spotřeba proudu, tedy se samozřejmě změní i příkon, což je, pro Vaši informaci" součin napětí U a proud I (P = U×I)- stejnosměrné. Vzrůst nemusí a dokonce nebývá ani lineární !!! Závisí na mnoha faktorech jako je teplota, materiálové koeficienty (rezistivita, relativní permitivita, kapacita atd....). Prosím, než napíšete takový nesmysl a ještě sprostě, zkuste o tom popřemýšlet !!!!

Za třetí: K diskům - nějaké startovní proudy a špičky (u plotnových disků) Vám asi nic neříkají co ? vždy je lepší mít naddimenzovaný zdroj.

Za čtvrté: Co se týká celkové spotřeby: pokud je zdroj certifikovaný jako 80 "bronze"(účinnost 81(82)%, 85%, 81(82)%) v případě odběru okolo 50% maximálního výkonu je účinnost cca 85%, musíte samozřejmě zohlednit v odběru proudu z primární větve napájení (tedy 230V+-10%), tedy celkový příkon bude o 15% vyšší tedy spočítaný příkon × 1,15 = odebíraný výkon (zjednodušeně).

Pokud chcete někoho kritizovat v odborných technických otázkách, měl byste mít povědomí aspoň o tom, co píšete (a ještě vulgárně) - nejdříve bych toho pana profesora poslal za Vámi, pak bych se oháněl dál....Za to, co jste mylně napsal byste potřeboval výprask jako první
23.12.2012 21:05:29   93.185.99.xxx 02
S Vaším odborným výpočtem samozřejmě souhlasím, bohužel odpovědi tomu vůbec neodpovídají, dejme tomu že první otázka by prošla přes praktické uvážení efektivity zdroje 85% při téměř plném zatížení. Souhlasím i s nelineárním nárůstem spotřeby, tož to je snad jasné, jinak by bylo teoreticky možné taktovat do "alelůja" s dostatečnou napájecí kaskádou a samozřejmě chlazením a uzpůsobeným, procesorem z výroby.
Na startovní proudy se tu vůbec nehraje, už vidím jak mátě odněkud např z flashky nabootováno a pak při teoretickém plném zatížení CPU i GPU (téměř němožné dosáhnout u obojího max. TDP při hraní anebo testování) připojíte ty dva nesmyslné disky, tak ano při rozběhu si něco vemou, v tomhle uvážení 72W disku by při startu ve špičce vzal asi dost, ale zas při normálním zapojení s normálními disky nám vystačí kondenzátor.

K té spotřebě CPU, při koupi sem vše měřil a testoval a porovnával s minulou sestavou. Vše sem měřil na kalibrovaném multimetru s minimální odchylkou případně chybou měření klasicky na fázi. Při testu typu Prime95 nebo Cinebench (všechny jádra 100%) jsem nezaznaměnal výraznější nárůst spotřeby (do 5-10W). Proto jsem psal že nárůst spotřeby bude nulový aspon vzhledem k celé sestavě která si veme reálně do 350W max. (žádné počítání TDP ale reálná hodnota i s Vámi ovedenou účiností).

Profesora bych zaslat jedině za autorem co o zadání nemohl ani vůbec přemýšlet a jen tak něco nafrkal do formuláře. A nepřišlo mu divné že si jen ty dva disky vemou cca 90W...

Stejně podle autorova špatného uážení i kdyby jsme ho brali jako správné, tak stále nesedí druhá odpoveď vzhledem k první. Pokud tedy po přetaktování vezmu těch mých minimálních 5-10W navíc a jednu 7870 co má TDP 180W cca takže reálně si to na zdroji spapá 210-220W navíc. A podle mě I kdyby z první vyšlo 381, tak +220 se opravdu nevlezu do z prstu vycucaných 550W.

Dle mého názoru první odpověd byla spočítána v rámci efektivity zdroje + stupidní zdroje s odběrem 90W a druhá byla už s normálními disky nebo sečteno jen v rámci TDP.
24.12.2012 06:13:18   217.112.161.xxx 00
Jasně, souhlasím s tím, že hodnoty například u disku byly hodně přestřelené, ale jak jsem již psal, předpokládám, že to bylo pouze z důvodu výpočtu !!! Takže to asi nemá cenu fakticky nějak komentovat...

Co se týká proudu a odběru na přetaktovaném CPU... mám také doma sestavu s procesorem i5 2500K. Přiznám se, že jej používám nepřetaktovaný, jelikož jsem na to zatím neměl moc času. Ale co jsem tak pročítal web. stránky s metodikou testování ten odběr je do určité hranice celkem malý (jak píšete do 10W), ale pak roste čím dál víc strměji).

Ty otázky byly změněné - nevím, proč se tak stalo - byla možnost znovu zaslat odpověď, ale jak jsem již uvedl - nemám čas celý den sedět u PC(notebooku) a sledovat, kdo změní zadání otázek...

Jinak ještě jednou Všem přeji hezké prožití Vánoc a hezký Nový rok 2013, hlavně hodně zdraví.
24.12.2012 15:07:32   93.185.99.xxx 02
Když jsem poprvé četl - těžká soutěž, tak si řikám, konečně nějaká výzva, ale po té co sem uviděl 6A disk na 12V větvi tak mě "vomejvali", škoda no, kdyby to byla soutěž se vším všudy a realizovatelná, tak proč ne.

Jojo, tak já se taky nehnal jak u AMD ke nějakému výraznému taktování, přece jenom je to dost výkoný CPU co zvládne vše co potřebuji, jen některé hůře optimalizované tituly her dost závisí na CPU, takže pod Auto Voltage s Turbem mám 4.1Ghz. Záleží na kusu, ale výše to už bude chtít zvednout napětí. O desku obavy nemám a kilové chlazení s 2x140mmfanem a win tunelem od předních pozic by zvládlo aj 5Ghz pokud bych měl to štěstí, ale proč tak vcelku zbytečně trápit CPU kvůli pár FPS.

Nicméně hlavní je že jsou ty Vánoce i když mi to vůbec nepřijde. Taktéž Všem přeji hezké prožití Vánočních svátků a šťastný Nový rok.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

24 čtenářů navrhlo autorovi prémii: -1.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.