Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz
Skříně, zdroje, chladiče Článek Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!

Jan Štěpánek

Jan Štěpánek

15. 8. 2012 17:00 14

Seznam kapitol

1. Začínáme nenápadně... 2. Jen růžová to může být... 3. Je všude... 4. Hello? Hello Kitty!

Počítače a veškeré příslušenství je už dávno nejenom funkční záležitostí, ale také nástrojem sloužícím k odlišení. Čím dál více se kouká na vzhled a nikoliv pouze na funkčnost či výkon. Důležitý je styl. Design produktů dokonce navrhují i vyhlášení návrháři či známí designeři. A pytel se roztrhl především s produkty pro ženy...

Reklama

Asi byste čekali, že článek na takové téma bude psát spíše žena, nicméně snad to bude čitelné i z mužského pohledu. A co mě na toto téma přivedlo? Především kontakt s několika produkty, které byly šité na míru ženám. Asi nejvýraznějším z nich byl růžový case NZXT Phantom – když jsem tuto barevnou variantu viděl, říkal jsem si, zdali je toto vůbec možné. Bez urážky, ale chtěl bych poznat ženu, která je ochotna zaplatit necelé čtyři tisíce za case, jen kvůli barvě.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Jakmile si takových produktů začne člověk ještě více všímat, najednou je ohromen, jaké množství jich na trhu vlastně je. Počínaje pouzdry na mobil a konče snad právě růžovým Phantomem (nic proti, ale na můj vkus vypadá přímo úchylně).

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Všechno to ale začalo přeci jen nenápadněji, než se může zdát. Od doby, kdy kryty notebooků byly stroze šedé a skříně počítačů slonovinově šedé, potažmo také černé, se postupně začaly objevovat první barevně odlišné kousky. Barevné spektrum bylo ale stále poměrně dost monochromatické, jelikož černou a šedou vystřídala bílá nebo stříbrná. Pestřejší zpracování ale stále nikde.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Když chce ale firma prodávat a prodávat, tak samozřejmě musí svoje produkty začít zaměřovat na konkrétní zákazníky, alespoň tak se to dočtete v řadě studijních materiálů a publikací z marketingu a podpory prodeje. A která skupina obyvatel má největší kupní sílu a přitom si potrpí výrazně na vzhledu? Samozřejmě ženy. Tím nechci urážet muže, že nekoukají na vzhled, ale přeci jen ve většině případů spíše vítězí lepší výkon nebo nižší cena. Zaplatit něco navíc jen za barvu? To je zbytečnost.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Logicky se nabízí ještě zacílení na jiné skupiny obyvatel, jako třeba děti, nicméně jejich kupní síla je minimální. Stoupá snad jen v období Vánoc, kdy s přehledem přesvědčí rodiče, že prostě potřebují ten nový telefon s Hello Kitty na zadním krytu, jelikož jinak by byly poslední ve třídě, kdo ho nemá.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

A ženy? Povětšinou se nebojí odlišit a velmi rády kombinují elektroniku běžného života se svým oblečením, případně make-upem, apod. Samozřejmě není možné měnit telefon denně podle barvy oblečení, ale využívat trendy barev, ke kterým jsou stylizovány i decentně zabarvené mobilní telefony nebo mp3 přehrávače, to už povětšinou jde. A celkově je pro ženu přitažlivější barevnější telefon, než nudně černý kus plastu nebo nějaké slitiny. Samozřejmě ale i zde stále nejvíce letí moderní bílá s černou, které jsou pro kombinování s jinými barvami univerzálnější. Možná proto nekoupíte iPhone v jiné barvě. 

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Typickým příkladem pestrobarevných variant je ale např. Nokia, která řady telefonů, jež jsou určeny svými funkcemi především ženám, nabízí v nepřeberném množství módních odstínů, kterým samozřejmě dominuje oblíbená růžová a fialová. Jelikož jsem podobný telefon nedávno kupoval přítelkyni, tak z vlastní zkušenosti vím, ja na to ženy koukají.

Počítače pro ženy aneb trochu moc do růžova!
i Zdroj: PCTuning.cz

Většinou je potřeba jen volat, psát sms a fotit. U náročnějších uživatelek je ještě vyžadován permanentní přístup na facebook, kterému jsem byl já naštěstí ušetřen. Zvolil jsem tedy telefon Nokia 2220 Slide v růžové barvě. Telefon však má nevýhodu v absenci Bluetooth, takže jsem se obával kritiky. Jakmile ale přítelkyně spatřila růžovou barvu, okamžitě přestala řešit funkce a s telefonem je spokojená snad více, než s minulým, který BT měl.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama