CM Dominator 690 - střední třída v barvách nVidie | Kapitola 2
Seznam kapitol
V dnešní recenzi si představíme povedenou sříň Dominator 690 od společnosti CoolerMaster. Ta je navíc ve speciální verzi „nVidia Edition“, jak jsme se již v minulosti mohli u produktů této společnosti setkat. Nicméně Dominator 690 je zajímavým a cenově přijatelným modelem a proto se na ni pojďme podívat podrobněji.
Jak je patrné již z obrázků, tak od standardní verze si tato stylizace převzala nejenom konstrukční základ, ale také původní černou barvu, jelikož Dominatora v jiné barvě prostě nelze koupit.
Standardní verze (dokonce bez okna) a vedle stylizovaná nVidia edition.
Jediným odlišením tedy je barevná odlišnost některých doplňků, jako jsou plastové lišty lemující přední a horní část skříně nebo plexisklo vložené do bočnice. Aby však byla stylizace patrná i za horších světelných podmínek, byl původní modře podsvícený 120mm ventilátor nahrazen stejným typem, pouze v zeleném provedení. Odlišná je však i krabice, ve které si zelenočerného Dominatora donesete domů.
Ta je totiž taktéž přebarvena do kombinace zelené a černé barvy a po ze všech stran je patrná stylizace, jelikož všude najdete loga společnosti nVidia. Jinak se však jedná o standardní kartonovou krabici, uvnitř které je case chráněna pouze polystyrenovými výlisky. I když je pravda, že tento způsob zabezpečení pro přepravu bezpochyby dostačuje. Celý barevně povedený kartonový obal je však ještě při prodeji chráněn druhou kartonovou krabicí, která přepravci nedovolí nahlédnout dovnitř. Tento fakt mě velice potěšil, jelikož kdykoliv jsem v minulosti obdržel nějakou novou case, vždy bylo použito pouze jedné kartonové krabice s potiskem, která byla díky přepravě poškozena. Je mi ale jasné, že toto pro některé není důležité a krabici stejně po vybalení case brzy zahodí.
Kartonová krabice, který v zadní části láka výhodami skříně a naznačuje upravený airflow.
V okamžiku rozlepení potisknuté krabice na vás přes igelitový obal vykoukne čelo case, kterému dominuje především nádherně provedené logo nVidia. To je tvořeno vyfrézováním z hliníku na CNC a následně barveno. Pod ním se pak nachází ještě menší logo CoolerMaster vyrobené podobným způsobem. Velice výrazné jsou však i boční plastové lišty, které v této edici dostaly zelenou barvu. Jinak však přes igelit rozeznáte jen perforaci čela a na zbytek musíte počkat až po vytažení z krabice a sundání polystyrenu.
Úžasně zpracované logo společnosti nVidia na čelním panelu case.
Jakmile budete case tahat z krabice, hned zjistíte, že se nejedná o žádný papírový šrot, jelikož váha bezmála 10kg je spíše hodnotou kvalitních základů. Nicméně při pozdějším detailním pohledu na konstrukci zjistíte, že tuto case lze do této kategorie i v pohodě zařadit.
V základu na čelním panelu najdeme pětici velkých 5,25" pozic..
Nicméně teď již konečně pořádně k exteriéru. Abych doplnil informace o čelním panelu, jeho základ je plastový, musíš však uznat, že díky procentuálnímu podílu na celé ploše čela skříně, který je poměrně malý, v podstatě plast ani nezaznamenáte. Většinu čelní plochy a vlastně i té horní zaujímá jemný perforovaný ocelový plech. Mnozí by tedy mohli podotýkat, že na místo plastu by bylo lepší použití hliníku, ale osobně i to nemyslím. Hliník bych asi zastával pouze v případě, že by z něj byly vytvořeny i bočnice, ty jsou však taktéž ocelové, takže plastový základ nijak nekritizuji. Navíc se jedná o velmi kvalitně zpracovaný odlitek, takže se není třeba obávat ani vibrací a podobných negativ. Celková šířka skříně je 213mm, takže v podstatě standardní. Výška je o něco vyšší, než bývá u middle-toweru zvykem, tedy 482mm. To je způsobeno především odlišným vnitřním uspořádáním, ale o tom později.
Záslepky jsou z vnitřní strany vystlány molitanem proti prachu.
Tato výška tedy dovoluje do přední části umístit 5 velkých 5,25“ pozic, jejích záslepky jsou opět tvořeny perforovaným plechem. Malé 3,5“ pozice budete hledat jen těžko, jelikož jediným způsobem, jak je vytvořit, je použití přibalené redukce. Tu najdeme v kartonové krabičce uvnitř skříně, nicméně v základním balení je tato redukce pouze jedna. Pro ty, kteří mají více zařízení tohoto rozměru je to tedy negativní zpráva. Alternativou mohou být redukce od jiných výrobců, které však nejsou tvořeny perforovaným plechem. Disketová mechanika je však dnes již minulostí a tak snad jediným zařízením, které by bylo třeba do této pozice instalovat je čtečka paměťových karet, či nějaký regulátor otáček nebo monitorovací panel.
Na místo jedné záslepky je dodávána redukce na 3,5" zařízení, pouze ale jedna.
Jedinou šanci by v takovém případě byla modifikace velké záslepky, do nichž je možné integrovat třeba jednoduchý regulátor otáček. To už ale mluvím o nenavratitelném zásahu do skříně, čímž samozřejmě přicházíte o záruku. Pokud již hovořím o ovládacích prvcích (v tomto případě volitelných), musím zmínit i ty standardní, tedy power/reset tlačítka. Ty nalezneme na pravé hraně čelního panelu ve chromovém provedení. Obě tlačítka jsou velmi nápadná a jejich stisk jednoznačný a jistý. Mezi nimi nesmí chybět ani dvojice indikačních LED, které napoví, když je počítač spuštěn a případně práci pevného disku. Osobně bych asi uvítal decentnější zbarvení tlačítek, např. do černé barvy, aby korespondovaly s okolím, nicméně to je striktně individuální poznámka.
Power/reset tlačítka a stavové LED na boku čelního panelu. Stisk je velmi jistý.
Při bližším pohledu na čelní panel mě však zaujalo zkosení perforace v dolní části. Na první zakoukání totiž člověku připadá, jako by perforace byla vycvaknutá a bylo třeba jí vrátit zpět do rovné polohy, nicméně tento sklon je od výrobce schválně, i když jeho praktickou účinnost moc nevidím. Ještě hlouběji v místě, kde končí perforace, se totiž nachází jakési žebrování, které je protaženo až na spodek case. Je tedy možné, že výrobce zamýšlel tímto způsobem vést vzduch zepředu na spodek case v omezených prostorách (např. ve stole, apod.). Netroufám si ale odhadovat, zdali to funguje, či nikoliv. Z designového pohledu je to zajímavý prvek, ale jak jsem uvedl – zezačátku si opravdu myslíte, že je něco špatně.
Nasávací perforace ve spodní části, jež je protažena až k podvozku.