Placení za odkazy: Rozumná strategie, anebo zoufalství?
i Zdroj: PCTuning.cz
Sítě a Internet Článek Placení za odkazy: Rozumná strategie, anebo zoufalství?

Placení za odkazy: Rozumná strategie, anebo zoufalství? | Kapitola 6

Michal Rybka

Michal Rybka

27. 2. 2021 03:00 10

Seznam kapitol

1. Od nás bez nás, k vám bez vás 2. Lobby naší doby 3. Microsoft: Sejměte je, vzniklou mezeru rádi zaplníme! 4. Za paywall 5. Sociální dilema 6. Za vším hledej prachy

Austrálie si prosadila zákon, který nutí technologické společnosti platit za odkazy na obsah velkých mediálních společností. Je to pokrok – anebo další z restriktivních zákonů, kterými se lokální vlády pokoušejí svázat a kontrolovat internet?

Reklama

Současná situace je nepřehledná právě proto, že se v ní míchá několik zcela nesouvisejících věcí, které spojuje jen jedno: Jak se dostat k penězům a jak zůstat na trhu. Vyhledávače potřebují přístup k informacím, aby neztratily relevanci, a tedy svůj podíl. Sociální sítě vysávají data uživatelů, aby vydělávaly na cílené reklamě a nabízely svoje služby zadarmo. Firmy s monopolistickým chováním, jako je Apple, bojují za soukromí proto, aby nebylo moc vidět, jak si hlídají svoji zahrádku. Firmy, které se snaží prosadit proti dominujícím platformám, jako je Microsoft, se přidají k jakékoliv aktivitě, která onu dominanci nakousne. A tradiční média vykřikují, jak jsou důležitá, jak bez nich nepřežijeme, že je všichni obírají a že chtějí svůj podíl.

Jak říkám: Je to v podstatě o penězích.

Jako bonus máme ztrátu soukromí, monopolistické praktiky, snahu o kontrolu státu nad kyberprostorem, média, která si chtějí prosadit patent na pravdu, politiky, kteří si na ně chtějí zachovat vliv, tažení proti fake news, deplatformování nepohodlných, řádění dobrovolných elfů a trollů – ano, to všechno jsou vedlejší efekty současných konfliktů v kyberprostoru.

Především jde ale o peníze. O ty pouze především.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama