Ten správný okamžik, kdy byste se měli ozvat
i Zdroj: PCTuning.cz
Internet Článek Ten správný okamžik, kdy byste se měli ozvat

Ten správný okamžik, kdy byste se měli ozvat | Kapitola 3

Michal Rybka

Michal Rybka

12. 9. 2020 14:00 116

Seznam kapitol

1. Něčím to opište 2. Jen pár let svobody 3. Rukojmí ve válce o příjmy 4. Když vás vyřadí ze systému 5. Stop cenzuře!

O cenzuře na internetu mluvím často, protože roky cítím, jak se stále více utahuje smyčka kolem svobody slova. Ti, kteří vidí tento problém stejně, mají nyní unikátní šanci ozvat se – a dát politikům vědět, že nám to vadí. Řada našich známých osobností založila petici Stop cenzuře, aby politiky upozornili, že cenzura na internetu ohrožuje svobodu slova.

Reklama

Situace se dostala tak daleko, že si YouTube může dovolit platit úspěšné tvůrce, což klasická média nedělala. A to skutečně nejsou řeči, několikrát se mi stalo, že jsem byl osloven s tím, že můžu pro někoho něco psát, ale zadarmo, protože jde o „prestižní médium“. (Myslím, že se situace moc nezměnila – takže jestli chcete pracovat s hřejivým vědomím, že za svou práci dostáváte ještě méně než římský otrok, jistě si nějaké médium najdete.)

V rámci války o reklamní trh se tedy tradiční média postavila proti internetovým gigantům a začala do nich pálit všechny možné salvy: Od přímých útoků na jejich tvůrce (jako byl například konflikt WSJ vs. Pewdiepie), přes nátlak na zákonodárce, aby z internetových firem odřezali trochu masa a dali ho jim, až po to, že se rozhodli tak trochu kooperovat s fanatiky žádajícími pohnout kolem dějin vpřed. (Pokud vám připadá, že tradiční média trochu netradičně mnoho kooperují s novou levicí, nemýlíte se. Je to stejná taktika, jako když se vilémovské Německo rozhodlo svrhnout soudruha Lenina a jeho skvadru na carské Rusko.)

A teď to máme tady. Na internetové giganty je vyvíjen nátlak ke konformitě a cenzuře. Tradiční média asi úplně neplánovala zavést novou cenzuru, ale jejich situace je taková, že se dnes neštítí ničeho – a naopak internetovým gigantům je v zásadě jedno co udělají, hlavně nevydat balík reklamních peněz zpět. Pokud to znamená odstřelit pár potížistů, na které ukazují noví fanatici, tak budiž, to je pro ně bagatelní věc.

V první řadě tu jde právě o prachy – ale tato kolize hrozí, že v ní nikdo nevyhraje, nic zásadního se nezmění, jenom se zavede cenzura. Jediný, kdo vyhraje, budou noví fanatici. Ti se po dlouhé době ocitli v situaci, kdy je jejich vliv zcela neúměrný jejich zastoupení v populaci, představují ale mocnou kartu – stejně jako vagón nacpaný Leninem a dalšími bolševiky. Jako tradičně přitom nikdo neuvažuje nad tím, co by se nedejbože stalo, kdyby skutečně začali kormidlovat naši společnost.

Ale nemylte se: Jsme uprostřed konfliktu – a trpí jim svoboda slova. Jak tradiční média, tak i internetoví giganti neváhají udělat cokoliv, aby reklamní peníze dostali právě oni – a jestli u toho skončí pod kopyty pravda anebo svobody, to je všem ukradené. Zatím to schytávají ti největší exoti a ti, kteří jsou progresivisty nenáviděni nejvíce – ale tam to neskončí. Dokud nejsou fanatici zastaveni, nikdy to neskončí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama