Hlavní stránka Hardware Sítě a Internet Domácí síťování: rychlý 10Gb NAS QNAP TS-332X
Domácí síťování: rychlý 10Gb NAS QNAP TS-332X
autor: Petr Šaroun , publikováno 26.3.2020
Domácí síťování: rychlý 10Gb NAS QNAP TS-332X

QNAP TS-332X s 10Gb síťovou kartou je skvělá volba pro každého, kdo potřebuje rychlý NAS. Většina disků je rychlejších než 1GbE síť, o SSD ani nemá smysl mluvit. A co víc, tenhle drobeček má dokonce i tři pozice pro M.2 SSD, které mohou posloužit i jako cache! Je to moc pěkný kousek hardware a bylo by škoda se na něj blíž nepodívat!


Hrajeme si se sítí

Protože má NAS tři síťové karty (1× SFP+ 10Gbit a 2x 1GbE), můžeme si trochu hrát. Podíváme se do menu Síťový a virtuální přepínač.

Domácí síťování: rychlý 10Gb NAS QNAP TS-332X

Přehled síťových rozhraní

Vytvořím si virtuální switch, tedy „propojím všechny tři síťové karty“.

Zvolím „základní“ Basic mode, tyto volby nejsou přeložené, asi nejsou tak oblíbené.

Domácí síťování: rychlý 10Gb NAS QNAP TS-332X

Vytvoření switche

(Při vytváření virtuálního přepínače jsem zaškrtl všechny tři porty. Chci mít všechny porty v jednom switchi.)

Hotovo, všechny tři porty jsou propojené a NAS dostal novou IP adresu.

V administraci vidím stávající zapojení.

Domácí síťování: rychlý 10Gb NAS QNAP TS-332X

Vytvoření switche

A funguje to? Uvidíme! Přepojím ze switche kabel od modemu do internetu. A? Samozřejmě funguje.

Domácí síťování: rychlý 10Gb NAS QNAP TS-332X

Test rychlosti

Právě teď je můj swich úplně zbytečný, protože propojuje pouze PC a NAS. No tak ho vypnu! Vypnutí samotné je vhodné/nezbytné provést při současném vypnutí NAS i PC.

Tadá, nyní mám počítač napřímo propojený s NAS, který zároveň slouží jako switch. Sice teď už nemám čtyři 10Gbitové porty, ale ušetřil jsem tři tisíce za 10Gb switch, který lze dokoupit koupit časem.

A nevýhoda tohoto řešení? Pokud nevypínáte NAS a jediné 10Gbitové propojení, které potřebujete, je právě mezi PC a NAS, tak mě žádná zásadní nenapadá. Pokud NAS vypínáte, musím vás upozornit, že startuje delší dobu a než se PC zapojí do sítě, trvá to několik minut. Zapojení se switchem je prostě lepší.

Jde to i jinak? Ano, způsobů je víc. Například NAS i PC propojit samostatnou sítí s vlastním rozsahem IP adres. To je čistší, ale na nastavení a ladění náročnější řešení.

Závěr

Musím se přiznat, že jsem z NASu nadšený, popravdě jsem nadšený z každého pěkného hardware, který významně posouvá možnosti vpřed, což je právě tento případ.

Krátké zhodnocení:

  • Zařízení je svižné, stabilní, funkční.
  • Tři pozice pro 2.5" nebo 3.5" disky (2.5" redukce je jedna)
  • Tři pozice pro M.2 SSD (2280 SATA 6 Gb/s), které vybírejte ze seznamu kompatibilního příslušenství
  • 10Gb síťová karta je ohromný krok vpřed
  • Zařízení případně zastane funkci switche (pokud vám stačí 1× 10Gb a 2× 1Gb)

Můj názor? Je to prostě bomba! A co bych chtěl od nějaké příští verze? Širší podporu disků M.2 a podporu M.2 NVMe disků, protože různých 128GB disků se všude začíná povalovat dost, jeden volný PCIe slot a možnost instalace WirelessAP Station, aby NAS mohl fungovat i jako AP.

Za poskytnutí zařízení k testu děkujeme společnosti QNAP.

 



Tagy: QNAP  NAS  Switch  QGD-1600P  síť  PoE  10Gb lan  10Gb  10Gbit  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
26.3.2020 18:05:17   89.102.39.xxx 53
dobrý den,

prosím, bylo by možné udělat pokračování kdy by se z toho NASu pokusilo vytáhnout maximum po 10Gbit síti ? Mám namysli 3* 512GB nebo 1TB samsung 860evoo M.2 SSD v RAID 0 použité jako akcelerační cache pro čtení i zápis ... a 3ks 6-16TB disků v RAID 5 a pak 2 v RAID 1... Dnešní článek opravdu neodhalil potenciál 10Gbit připojení a tak by se mohlo zdát, že je zbytečné.

Mě osobně mrzí, že Qnap nenabízí levné NASky s PCIe 4* M.2 slotem, kdy by stačilo osadit třeba i jen 512GB SSD 970 PRO případně intel Optane 800P 118GB a použít jej jako akcelerační cache
Když má NAS PCIe slot pro rozšíření, šla by doinstalovat rozšiřující karta s další 10Gbit síťovou kartou či případně rozšiřující karta pro NVME SSD ?
26.3.2020 19:57:38   91.139.122.xxx 50
Maximální rychlosti jsou uvedené na stránce produktu:

https://www.qnap.com/en/product/ts-332x

Pro jistotu je doplním do článku.

Ad SSD, zařízení je skutečně hodně vybíravé na M.2 disky a to, co mám doma, v tom nejede. Proto jsem to taky v článku opakovaně uvedl.

S dobrými rotačními disky se bez problémů dostanete nad 500 MBps, tedy asi polovinu maximální rychlosti 10 Gb sítě. Ověřil bych to, mít patřičné SSD.

Tři pozice pro M.2 SSD, které pečlivě vybírejte JEN ze seznamu kompatibilního příslušenství.

Otázka: Koupil by mi někdo SSD, abych ho mohl použít v testu? Odpověď: Ne, kup si je za své. Jinými slovy, psaní je charita, hromada dlaždičů má na hodinu asi 3x tolik, co já. Bohužel.
27.3.2020 15:51:25   89.102.39.xxx 00
Pane Šaroune,

na stránkách Qnapu mají rychlosti uvedené pro 3ks SATA ssd intel 240GB - takže výkonostně nic moc a navíc bez použití M.2 SSD jako akcelerační cache...

3 kusy M.2 SATA SSD 860 evo se na alze dají v poho koupit a pak jim to do 14 dnů vrátit, pokud se s nimi člověk nedohodne jinak, třeba jen na zapůjčení ...

Sám mám doma TS-328 s 3* 6TB disky a chtěl jsem upgradeovat na vyšší model který jste recenzoval, ale protože chci opravdu využívat 10GBbit síť, tak mě zajímalo jestli ten NAS to zvládne ... Osobně si myslím, že u recenze NASů by se člověk měl vždy snažit vytáhnout z něj maximum, aby bylo vidět jak je dobrý ... Co třeba napsat do QNAPu o specifickou konfiguraci i s disky ?
27.3.2020 17:20:27   91.139.122.xxx 80
Chtěl jsem rychlost otestovat pomocí M2. SSD, bohužel ani jedno není s tímto NAS kompatibilní. Několikrát jsem oslovoval Western, jestli by s nimi nemohla být nějaká spolupráce, vyjádření NEMAJÍ ZÁJEM. To odmítnutí bylo velmi rázné, ale pochopitelné. Pak jsem hovořil s člověkem od WD na ED days a "má to na starosti nějaká agentura a nikdo nemá zájem". Situace se Seagate stejná, nikdo nemá zájem.

ZA NAPSÁNÍ ČLÁNKU JE PÁR STOKORUN. V přepočtu na hodinovou sazbu asi 50,- Kč / hodina. Měl jsem v plánu vydat víc dílů "krámů z Číny", protože dostupného hardware je tam spousta. Některý JE v našich končinách naprosto nevídaný. Bohužel, za článek je tak málo peněz, že to ani nepokrylo náklady na nákup toho HW.

AD ALZA, půjčují nám grafiky a mají jisté VIP postavení. Chovají se vstřícně, fungují. Proto je často uvádíme v recenzích. Nicméně třeba tento NAS má Mironet mnohem levněji.
Mimo to, určitě bych jim nechtěl zbytečně škodit tím, že jim rozbalím zboží. A navíc, zase by mě někdo obviňoval, že to je jen prodejní reklama.

Dále, peníze na reklamu byly, jsou a budou jen v určité celkové sumě ∑. Dřív to bylo tak, že všechny peníze šly do papírových časopisů. Tj. papírové časopisy měly maximální podporu jak výrobců, tak prodejců hardware. Pak se tato částka začala dělit mezi Online magazíny a papírové časopisy. Dnes jde většina podpory do Youtube pro influencery. Pro psaní článků téměř není podpora, nejsou na to peníze a vlastně ani zájem. Firmy štědře podporují Youtubery, lidé jsou líní číst a část z nich (těch mladších) to už ani nedokáže. Dokáží si přečíst nápis, ale nedokáží si přečíst odstavec textu, neudrží pozornost, naposledy četli leporelo, proto je Youtube ideální kanál.

A skutečně mě mrzí, že jsem nemohl otestovat maximální rychlosti, musíte mi věřit, že jsem to měl v plánu. Bohužel, musel bych napsat tak čtyři články, abych měl na tři obyčejné testovací disky. Ano, dělám to z nadšení, hardware miluji a snažím se psát, jak nejlépe dovedu, ale jeden článek = ztracený víkend, pak do práce...ať takový fanatik nejsem...
29.3.2020 10:09:41   185.131.60.xxx 30
Tak zájem není proto, že jak pro WD, tak Seagate je QNAP konkurence, neboť obě firmy vyrábějí i NASy (pominu jaké(ne)kvality).

Od QNAPu celkem fail ta nekompatibilita s většinou M.2 disků, které jsou dnes už v drtivé převaze v podobě PCIe. Ale já to chápu: ARM.
29.3.2020 10:50:04   78.157.171.xxx 10
Od QNAPu celkem fail ta nekompatibilita s většinou M.2 disků, které jsou dnes už v drtivé převaze v podobě PCIe. Ale já to chápu: ARM.
Myslím, že stav kompatibility převážně bude záviset nad tím, jak výrobci typu WD, Seagate atd. posílají vzorky do QNAPu, aby je mohli otestovat a následně vložit do kompatibility.
3.4.2020 17:07:24   185.131.60.xxx 00
ta nekompatibilita je ale na úrovni ROZHRANÍ, ne značky nebo modelu! Čti pečlivěji.
26.3.2020 20:36:21   91.139.122.xxx 10
A doplním, že zařízení nemá rozšiřující PCIe slot. Ve větě "A co bych chtěl od nějaké příští verze?" jsem zdůraznil to "příští".
29.3.2020 10:16:47   185.131.60.xxx 10
viz výše. Kde nic není, ani čert nebere. Drtivá většina ARMů má extrémně ořezané I/O rozhraní, takže pokud se implementuje rozhraní pro 2xGbit + SFP a k tomu legacy SATA řadič, tak věřím, že na další už v (předpokládám) připojeném chipsetu nezbylo.

Nehledal jsem datašit, ale co se pamatuju, tyhle armovské Annapurny si nechal vyrábět Amazon, takže zřejmě důraz na levné sata úložiště (proto mají 3x HDD a 3x sata M.2) a jinak základní konektivita.
27.3.2020 08:18:14   37.221.252.xxx 10
Na otestování 10GbEth stačí 2ks lepších SATA SSD v RAID0. 3ks bych použil jen pro ověření rychlosti s RAID5 kde se dopočítává parita a pro levnější NAS to bývá smrt. Jinak moderní plotnové disky dokážou ukládat konstatní rychlostí velké soubory kolem 240-190MB/s (např. Seagate Exos 8TB), takže nevidím důvod testovat dva/tři. Stačí násobilka. Při 3ks jste na cca 600-750MB/s, což sice nesaturuje 10Gbit, ale už je to solidní kalup.
Jediný co mi na tomhle NAS vadí je, že má jen 3 šachty, což je nejméně vhodné řešení pro RAID5.
Co se týče rychlosti resilveringu/scrubbingu, tam jsou tyhle NAS od QNAP rychlý, až mám podezření, že používají ZFS filesystem.
27.3.2020 08:24:29   37.221.252.xxx 00
Jo a jen tak pro zajímavost. I přes to že větší bratříček tohoto NAS cílí do Enterprise segmentu, tak NEMÁ ECC paměť! To jen pro trolly, kteří i přes několik mých (zásadních) připomínek stále tvrdí, že do NASu/FileServeru s RAID5+ je ECC naprostá nutnost.
27.3.2020 08:40:50   91.139.122.xxx 00
Je spousta věcí, které jsem chtěl ještě zkoušet a testovat, ale v tomhle případě jde o délku článku a rozpočet. Když je článek moc dlouhý, nikdo ho nechce. A rozpočet na další díl, byť bych ho rád udělal, prostě není. No uvidíme, co vůbec bude.
27.3.2020 08:50:21   37.221.252.xxx 20
Jako zavděčit se všem nejde. Ale otestovat jak výkonnostně bude NAS zvládat RAID s paritou je dle mého takový základ co člověka zajímá u NASu. Je to taky to nejnáročnější, co po něm bude člověk chtít.
27.3.2020 08:57:45   91.139.122.xxx 00
No, neubylo by mě, to je fakt.
Ale ruku na srdce, kolik lidí doma provozuje RAID? Na kolik je rozumné mít na domácím NAS RAID 0 nechám na vás. Přišlo mi výhodnější zkusit tu SSD cache. Mimo to, nejsou pochyby, že NAS podá odpovídající výsledky. Dva disky nabídnou okolo 400 MB/s což je otestováno s tím SSD. Promyslím to a možná to do dílu ještě přidám. Ale pracovat dalších 6-8 hodin zcela zdarma se mi nechce
27.3.2020 11:12:18   37.221.252.xxx 00
Mluvím o RAID s paritou, tedy RAID5 a ten jde na třech discích. Mimochodem, nějak nemůžu najít, kolik tohle papá wattů když je to v IDLE, nebo prázdné bez disků. Jde mi čistě o porovnání s klasickým PC v IDLE.
Když mě někdo poptává na NAS/EXT disk, vždy ho vyslechnu jak to skutečně bude používat, ale ve většině případů ho tlačím do RAID1/5. Fotky za 10 let fuč? První narozeniny dítěte? Pápáá. Pak mi na rameni nebreč.
27.3.2020 17:26:53   91.139.122.xxx 20
Vidíte, wattmetr jsem si chtěl pořídit! Původní mi někdo "sežral".
Některá zařízení jsou totiž mimořádně nenažraná a jejich provoz může stát i vyšší stokoruny ročně. No uvidíme, co bude od března.

Ad zálohy, článek o zálohování by si skutečně zasloužil napsat. Chtěl jsem napsat článek o "nemocných" discích. Některé se dají použít pro zálohy, podle toho, jestli se vadné soubory rozlézají nebo ne. Pak tu jsou PAR bloky, Data Tresor Disky a podobně.

Vážně by bylo super to sepsat. Rád bych to udělal, mám tu všechen hardware, ale už to nikdo nechce zaplatit no...
29.3.2020 01:27:30   89.102.130.xxx 30
bohužel spousta věcí už je jen pro nadšence, sám jsem to zjistil.
I takové optické mechaniky a BR vypalovačky jsou vlastně na okraji zájmu, ani do nových skříní se mnohdy pro ně už nedělají šachty. Pro mě jako fandu hw to je tristní stav - a když vidíme ty mladší jak mají potíže udržet pozornost a přelouskat jednu A4....
28.3.2020 06:24:53   78.80.236.xxx 00
A nebylo by lepsi doporucit ta data mit zalohovana? Idealne online a automaticky, na to ani ten NAS nepotrebuje
27.3.2020 19:20:14   188.167.252.xxx 00
je to uplne zasadne, ak by som nechcel mat r0, tak si mozem kupit daleko lacnejsi USB externy disk, alebo lacnejsi 1bay NAS..
27.3.2020 19:21:30   188.167.252.xxx 00
r1, sorry, mirror.
27.3.2020 19:23:05   188.167.252.xxx 01
cele zle, moja chyba, v NASe treba samozrejme mat mirror a nie strip. Nemam rad tie ciselne oznacenia lebo furt neviem ktory je ktory.
30.3.2020 07:25:02   37.221.252.xxx 00
To je jednoduché. NULA logicky nijak nechrání. Cokoliv nad má nějakou ochranu proti HW výpadku.
27.3.2020 08:47:06   37.221.252.xxx 00
A zapoměl jsem, ten větší bratříček na 8x3,5HDD do RACKu používá identický hardware jako tento. Procesor, síťová rozhraní, stejná. Jen má navíc jeden SFP+ pro zachování redundance.
27.3.2020 11:59:58   78.157.171.xxx 10
"Co se týče rychlosti resilveringu/scrubbingu, tam jsou tyhle NAS od QNAP rychlý, až mám podezření, že používají ZFS filesystem."
- ZFS tam sice není, ale brzy bude a to v rámci QNAP QTShero systému, který bude možný si dokoupit (pro QNAP NASky, které mají x86 procesory a min. 4GB RAM), viz: https://www.qnap.com/qts-hero/cs-cz/
27.3.2020 08:08:45   88.101.69.xxx 20
Dle mého by stálo za to do té recenze napsat, že zařízení nepodporuje NVMe disky. Jinak v těch podporovaných zařízeních je většina nejprodávanějších M.2 SATA disků.

Které M.2 disky, které máš doma to nepodporuje? Bylo by super sem napsat ty modely, ať to vědí i ostatní uživatelé. Díky moc!
27.3.2020 08:45:54   91.139.122.xxx 20
Uvažoval jsem nad tím, místo toho jsem zdůraznil to SATA a napsal to do věty:"Širší podporu disků M.2 a podporu M.2 NVMe disků"

Ono totiž zdaleka nejde jen o NVMe disky, M.2 disk může být PCIe a přitom nepodporovat NVMe.

Jinak ano, absence podpory NVMe by byla skvělá. V takovém případě bych pro krabičku chtěl i ocenění...
27.3.2020 16:38:05   79.141.247.xxx 00
Doma používám Qnap TS-673 + 6x8TB (raid 5) Seagate IronWolf (ST8000VN0022) a do rozšiřujícího portu vložena 10Gbit Lan sítová karta QNAP QXG-10G1T, druhej kus v PC a switch s 2x10Gbit portem, zbytek 1Gbit.
Kabel STP C6 15m + STP C6 0,5m

Čtení z pole 10Gbit (omezuje rychlost sítě)
Zápis do pole 6Gbit (omezuje raid pole)

Do optiky jsem nešel protože 15m.. a budoucnost. Metaliku mám kvalitní všude po bytě, nové desky už 10Gbit LAN mají, optiku ne + cena kabelu.
27.3.2020 17:32:42   91.139.122.xxx 10
Do optiky se hodně lidem nechce. Myslím, že aktuálně nikdo na světě neví, jak dál. Protože metalické kabely CAT 6/7 nejsou to pravé ořechové.

V serverech se nejpomalejšími adaptéry stávají 25 Gbps potvory, desítka se hromadně opouští. 100 Gbps switche už nejsou úplné UFO, byť mají třeba těch 100 Gbps portů jen pár a zbytek jen 40 Gbps.

Všichni si uvědomují, že dvacet let starý 1 GbE (gigový ethernet) je mrtvý a hledají se způsoby, jak se dostat dál. Nicméně peníze se rozdělují mezi rychlé firemní sítě, které běží po optice. Dále ohromný podíl investic jde do Wi-Fi a dalších typů bezdrátového přenosu. Malinkatý kousek si uždibují sítě "přes 230V". No a Ethernet...nikdo vlastně neví, jak to dělat správně.
27.3.2020 18:31:18   79.141.247.xxx 11
Tak to máš pravdu.
Já to bral tak že když jsem to začal řešit,tak se začaly objevovat desky s 10Gbit siti (Lan) a cena switche 10Gbit Lan byla o dost menší než s optikou.
Navíc odolnost a cena metaliky je uplně někde jinde Zapojení banální.. a tak
27.3.2020 22:20:22   78.80.236.xxx 31
Pro takovéto domácí sitovani, o kterém tyto články pojednavaji, neni gigabit mrtvy... je naprosto dostačujícím resenim. O tom ze v mnoha domácích sítích není ani ten gigabit nemluvě.
29.3.2020 10:39:10   185.131.60.xxx 11
Souhasím, dnes gigabit teprve pomalu nahrazuje FastE, protože drtivá většina uživatelů nevyužije pořádně ani ten.

Stačí kouknout na domácí routery, stále drtivá většina těch levnějších má FE. Navíc stav kabeláží u domácích uživatelů je tristní, pokud už mají strukturku, tak ji dělali sami nebo nějaké prase, které nemělo naražeč a páry zapojilo tak, jak ho napadlo (už jsem viděl ethernet zapojený jako ISDN). Takže gigabit tu bude ještě minimálně dekádu.
27.3.2020 23:21:52   78.102.88.xxx 20
O tom už je dávno rozhodnuto, budoucnost je v optice, ta povede až do bytů, viz technologie GPON. Na krátké vzdálenosti v domácnostech 10 Gbps CAT6E/CAT7.
29.3.2020 10:40:02   185.131.60.xxx 13
optika na páteři: ano.

Pro koncové stanice, na doma apod.: určitě ne.
29.3.2020 11:21:21   78.102.88.xxx 11
Pročpak sis nenastudoval zmíněnou technologii GPON a zapleveluješ diskuze svými osobními domněnkami? Realita v praxi je dneska optika až do bytu, optický hranol ve sklepě a síťový aktivní prvek jeden pro až 500 bytů.
29.3.2020 11:43:15   78.80.236.xxx 11
Ano, idealne optika az do bytu/domu a pro lokalni sit metalika - jednoduchost, dostupnost, moznost PoE.
3.4.2020 17:10:09   185.131.60.xxx 00
koncová stanice je ale počítač, ne router na chodbě, nebo dokonce transceiver ve sklepě. Klidně si kopni, pokud máš důvod, ale v tomto případě jsi úplně mimo.
28.3.2020 08:43:52   78.141.71.xxx 30
Clanok pekny, chvalim! Sam slapem uz asi 5 rok na 10Gbit a do buducna planujem 40Gbit. Dodam len ze tieto hotove NASka su drahe jak ladvina a stoja za... Sam som kupil synology 4bay cez 500eur ako backup k unraid serveru a po pol roku to skoncilo tak ze som si za 200eur poskladal na vlastnom HW xpenology a original synology je vypnute v racku. QTS aj diskstation sa mi pacia ale ten ich podvizeveny HW je horor. Poskladal som to na xpenology, disky len prehodil a som niekde uplne inde, rovnake pole 200MB/s vs 400MB/s (a to je limit diskoveho pola). Praca s NASkom dekodovanie, indexovanie a aj len sproste prechadzanie web ui je uplne inde. Keby som chcel podobne hotove riesenie priamo od vyrobcu tak som na 2 tisicoch. Keby si to odvadzali o poctu diskov a kludne aj na sume nejake to euro nevadilo by mi to ale fakt 550eur a vypocetny vykon to ma ako kalkulacka.
28.3.2020 11:55:14   91.139.122.xxx 00
Dobrý den,

ono jde i o celkovou spotřebu elektřiny.
NAS si pořídíte za zlomek peněz, ale nebude mít tento operační systém (testoval jsem i FreeNAS) a bude to žrát asi podstatně víc.
28.3.2020 12:56:10   78.80.236.xxx 00
U sveho unRaid NASu postaveneho na i3-6100T se dostavavam na spotrebu okolo 25W coz v pomeru k vykonu/uzitne hodnote pro mne OK. Osazeno 5xHDD a 1xSSD cache.
Hotove reseni je vhodne u malych 2 diskovych, u 4 disku uz lze sestavit levneji treba na bazi Intel Atomu.
28.3.2020 15:27:01   78.141.71.xxx 00
Ja som nehovoril o freenas, ale xpenology a to je synology upravene aby bezalo aj na vlastnom HW, presnejsie je to diskstation len ma upraveny bootloader aby nabehol OS od synology.
28.3.2020 16:41:47   78.80.236.xxx 30
No říkat Xpenology jen "upravene" Synology DSM je takové hodně krotke... Ja bych se tomu nebal říkat cracknute
28.3.2020 16:45:23   91.139.122.xxx 00
29.3.2020 10:42:14   185.131.60.xxx 00
záleží přece na použitém HW.
28.3.2020 09:25:02   176.114.240.xxx 10
Ahoj, pěkný článek. Jen je to na test trochu nedodělané.

Oproti článku o Synology RackStation RS818+ (http:// https://pctuning.tyden.cz/hardware/site-a-internet/57655-domaci-sitovani-piratske-vysilani-skutecny-hardware​) mi chybí test toho hlavního - nástroje na snímky a zálohování Wokeních compů a VMware!

Na Synology se mi moc líbil Active Backup For Business (https://pctuning.tyden.cz/hardware/site-a-internet/58077-vmware-esxi-6-7-profesionalni-virtualizace-zdarma?start=6). Jelikož ale nedám dopustit na svůj stařičký QNAP TS-410 (již třetí sada disků a dvě úspěšná ostrá zotavení RAID-5), tak jsem si celý natěšený koupil hardwarově vymazlený TS-832XU-RP (https://www.qnap.com/cs-cz/product/ts-832xu-rp), ale jsem hluboce zklamán. Ani v nejnovějším firmware QTS 4.4.1 není ŽÁDNÝ VHODNÝ NÁSTROJ pro snímky a zálohování stanic!
28.3.2020 11:54:11   91.139.122.xxx 10
Zdravím a děkuji.
Ano, část s testem měla být původně delší, jenže jsem nenašel žádné vhodné SSD na testy. Ohledně zálohování, to je taky otázka peněz, všichni šetří, škrtají kde mohou, na druhý díl už asi nebudou peníze.

Petr
28.3.2020 15:52:45   78.157.171.xxx 00
Nechápu jednu věc. Je spousta výrobců (WD, Seagate, Kingston, ADATA atd.), kteří vyrábí různé typy disků, SSD ASATA a NVMe modulů a na hromadu z nich vidím i na pctuningu hromady recenzí. Proč tyto produkty nepoužijete na testy NAS?
28.3.2020 16:29:30   91.139.122.xxx 00
Protože ta zařízení chtějí vesměs vrátit?
28.3.2020 17:30:35   188.167.252.xxx 10
ja zas nechapem aky idiot plati klasicke banerove reklamy, ktore su uplne nanic a naopak nezaplati recenziu. Trilion krat lepsie, ked clovek vidi (btw. kde je problem spravit aj ytb recenziu rovno s clankom) ako sa to chova v praxi.
28.3.2020 22:04:15   91.139.122.xxx 10
Kdyby na to bylo, udělal bych zase článek o discích. Vzal bych si na paškál SED (self-encrypting drive), rozdíl v rychlostech u disků s malou a velkou kapacitou, třeba rozdíl u stejných disků 12TB vs 2TB bývá dost zajímavý. Porovnal bych 4k vs 512e vs 512n disky. Vliv velikosti logického sektoru na odezvu disku....

...kdyby na to bylo... ...kdyby... ...kdyby... ...kdybych byl miliardář, mohl bych píglovat nádherné hérečky a nemusel si hrát s hardare :-D

Nojo no...
29.3.2020 08:40:30   78.157.171.xxx 10
Protože ta zařízení chtějí vesměs vrátit?
- Já být redaktorem, tak bych jim třeba napsal, že připravuji článek s produktem NAS a že pokud chtějí zviditelnění, tak ať pošlou disky nebo moduly. Není možné, aby nezareagovali
30.3.2020 11:34:43   62.201.18.xxx 00
Klidně vám pošlu náhledy pošty.
Je jim to úplně jedno.
Kdybychom byli největší IT magazín v USA/Číně škemrali by prstíčkem. Nějaká ČR a čtenost ~20 tisíc lidí je pro ně nic.
2.4.2020 11:04:59   78.157.171.xxx 00
exterless: Dnes na mě na FB vybaflo okénko s informací:
"Zálohování VMware® a Hyper-V zdarma na QNAP NAS pomocí aplikace QNAP Hyper Data Protector!
3.4.2020 17:30:56   176.114.240.xxx 00
Díky, to vypadalo moc nadějně. Jenže jde jen o beta testování a co je vůbec nejhorší je nutnost mít QNAP na platformě x86. To fakt neni můj případ. Volných 100.000 Kč nemám.
Ale děkuji za tip.
3.4.2020 17:57:50   78.157.171.xxx 00
Koukám tam a píšou, že: "currently" only supports x86-based (Intel or AMD)", takže chápu to tak, že časem to pustí i na ARM.

A volných 100tis tedy nejsou potřeba, když to pustím třeba na NAS s Celeronem a výše (desktop pod 10tis) nebo případně rack s Celerem a výše (třeba TS-453BU jsem teď našel na CZC pod 20tis).
Co mě zaujalo (viděl jsem na youtube), tak prý brzy bude TS-451DeU s malou hloubkou, s Celeronem J4025, 2x 2,5GbE, 2x M.2 2280 SATA SSD sloty, 4x SATA. No, uvidíme, jaká tam bude cena.
1.4.2020 17:28:40   176.114.240.xxx 00
Jelikož ani jedna z reakcí na mou otázku neodpověděla, tak si jí dovolím zopakovat:

JAK NA QNAPu DĚLAT SNÍMKY VIRTUÁLŮ A VMWARE? A případně jak je zálohovat a obnovovat? A jak dělat snímky fyzických compů?

Na Synology funguje Active Backup For Business. QNAP něco takového nemá?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

46 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.