Hlavní stránka Hardware Sítě a Internet Domácí síťování: Tisk a ajťákova Canon PIXMA TS705
Domácí síťování: Tisk a ajťákova Canon PIXMA TS705
autor: Petr Šaroun , publikováno 9.10.2019
Domácí síťování: Tisk a ajťákova Canon PIXMA TS705

Sdílení tiskárny v domácnosti, tisk fotografií a tisk na magnetický papír, to je vše v dnešním článku. Ano, jsou to takové ty úplně obyčejné věci, které možná potěší všechny členy rodiny. Pokud vás nebo vaše blízké nebaví přeposílání dokumentů na počítač, ke kterému je připojená tiskárna, jste tu správně!


Závěr

Článek se trochu natáhl a už se nevešlo pár věcí, jako třeba Airprint ze světa jablečných lidí, tisk z tabletu a podobné věci. Tak třeba příště, pokud o to bude zájem. A nemějte mi za zlé vsuvku s magnetickou tabulí, je to šikovnější, než se zdá. Kdyby se mi to tolik neosvědčilo, neriskoval bych kritiku.

Pokud by vás zajímala rozsáhlejší recenze Canon PIXMA TS705, můžete se podívat na recenzi od czc.cz.

Za zapůjčení tiskárny děkujeme firmě Canon.

Domácí síťování: Tisk a ajťákova Canon PIXMA TS705



Tagy: sdílení tiskárny  sdílená tiskárna  Canon PIXMA TS705  Canon PIXMA  tisk  fototisk  tisk fotografií  tisk magnetů  magnetický papír  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
9.10.2019 18:48:24   188.167.253.xxx 63

1. vyborny zaciatok, na doma cierna laserova MULTIFUNKCNA tlaciaren je uplne idealna!
2. ako pripojit (ano dalej je ze cez NAS, ale kolko ludi ma doma NAS? minorita) tlaciaren co nema LAN Napr. dnes by som celkom isiel do HP neverstop, samozrejme nema lan ;)
3. tlacit fotky doma je neekonomicke, take happyfoto alebo konkurencia casto doda fotky lacnejsie ako co stoji papier ;)
9.10.2019 20:24:22   91.139.122.xxx 00
Zdravím,

jak má člověk děti, tak tiskne víc a často chce tisknout barevně. Mimo to, i kdyby se tisklo pár fotek týdně, barvy nejspíš vydrží celý rok. A ty nalepovací fotky jsou taky super.

Docela mě kvalita těch fotek překvapila, viděl jsem fotky vytištěné před deseti lety a byla to hrůza, tyhle jsou skutečně pěkné. Jen bylo pod mrakem a nešlo mi je pořádně fotit, doma nemám ateliér.

Petr
10.10.2019 09:15:16   188.167.253.xxx 11
naopak.. u nas je najpredavanejsia tlaciaren jednoznacne Canon PIXMA MG3050, takze s cistym svedomim ti mozem povedat, ze iba HP si kupim, nic ine. M477 je do malej firmy uplne idealna, len komplet tonery su 700€. Ale cierna je na 6500 stran a farebne po 5000. Teraz si zoberme, ze to je pri 5%, takze 5000/20= 250 co je 1000 "normalnych fotiek" => 10centov fotka bez papiera. Happyfoto stoji 5 centov aj s papierom.
Tankove naplne su ok, ked sa na tom pravidelne tlaci, ja tu doma mam za 2,5roka 500 stran, tak by mi uz 5x zaschla - nie by, mal som 2 atramentove, nic ine ako laser uz nikdy nekupim
10.10.2019 09:16:04   188.167.253.xxx 11
tankove TLACIARNE su ok...
10.10.2019 11:26:58   91.139.122.xxx 10
Dobrý den,

určitě! Sám mám několik přátel, kteří jí také mají. Na druhou stranu, doplňování barev není "pro paní učitelku ze školky", která si chce občas něco vytisknout. To je spíš pro někoho šikovnějšího. Pokud doporučíte model, třeba by se povedla udělat recenze. Ovšem, musí to mít síťový port.

Nejsem expert přes všechno a tiskárnu dělám spíš z té druhé strany, protože se to týká sítě.

Každopádně, pár článků o tisku fotek a barevných dokumentů by asi neurazilo.
10.10.2019 16:12:12   188.167.253.xxx 00
neviem teraz o ktorej tlaciarni sa bavime, ale povodne epson L* bolo treba nahradny atrament vytlacit z flasticky do tlaciarne. Teraz nove modely co maju sa flaska s atramentom len polozi na prislusnu farbu a vlastnou vahou natecie kolko treba potom zastane. To je pre skolara, nie pre jeho ucitelku ;)
11.10.2019 07:59:27   109.107.210.xxx 10
mám první generaci - Epson L550 (vytištěno už přes 7 tisíc stránek) a doplňování inku je i tak poměrně jednoduché.

V blízké budoucnosti mě čeká výměna odpadní nádobky a reset počitadla čištění.

Jinak velká spokojenost.
10.10.2019 07:35:04   109.107.210.xxx 10
1. HP "never" - souhlasím. Obzvláště, když se dá koupit konkurence, která těch 5000 stránek umí s klasickou tonerovou kazetou, u které hrozí daleko míň rozprášení tonerového prášku. HP tohle taky kdysi umělo, ale zparchantěli a vymýšlejí blbosti.

2. Když jsou doma děti, je potřeba barva. Pokud se tiskne opravdu hodně (můj případ), je ideální nákup inkoustovky s tankovým systémem. Doplňování je sice opruz, ale náklady jsou minimální a hlavně tiskárna tiskne a tiskne (a doplnění inkoustu jednou za půl roku není takový problém). Od doby co jsem inktank tiskárnu koupil, už neřeším kolik se toho vytiskne a jestli čb nebo barva.

3. tisk fotek doma je pohoda, náklady (včetně A4 fotopapíru) jsou okolo 3,50Kč. Doporučuju ten z Lidlu, za pár korun má velmi dobré výsledky (a list stojí cca 3Kč, což je cena u A4, které u fotolabu prostě nedosáhneš). Velká výhoda je, že vyfotíš a fotky hned vytiskneš a rozdáš.
10.10.2019 09:17:49   188.167.253.xxx 00
nazov tej konkurencie za 18€ mas 5000 stran s original tonerom, dakujem. A laserovu, nie tankovy atrament..
11.10.2019 08:01:32   109.107.210.xxx 00
mně je jedno, jestli to je originál nebo neoriginál. Pokud je toner oddělený od stěrek a válce, není žádný důvod kupovat originální toner.
11.10.2019 05:17:34   93.185.4.xxx 10
Přestože moje první tiskárny byly od HP a dlouho jsem je doporučoval, dnes se jim už vyhýbám - neřešené problémy s tiskem, na které (indický) support reagoval generickými radami "odebrat a přidat"
Navíc HP přestalo dodávat náplně i s tiskovou hlavou, takže šlo bezpečně použít noname náplň s tím, že se pak vyhodila a zařadila se k výrobcům tiskáren na omezený čas - po 2-3 letech tiskárna zahlásí chybu hlavy a nezbyde než koupit novou tiskárnu. (pěkné je to sledovat ve firmě, kde se v jeden den koupily dvě tiskárny a chyba se objevila v rozptylu jednoho měsíce na obou).
Na "obhajobu" HP - stejný model používají i jiní, např. Epson.
11.10.2019 17:54:35   88.100.110.xxx 00
HP tohle převzalo po nákupu tiskové divize Samsungu. Povedlo se jim mistrně sloučit chyby HP a Samsungu, takže výsledkem je totální paskvil jak u inkoustů, tak u laserů. Polovina chybových hlášek, není ani v servisním manuálu a jestli dřív byly HP lasery na špičce, tak teď jsou na špičce v poruchovosti. O jejich skvělých driverech raději ani nemluvím.
12.10.2019 08:02:23   188.167.253.xxx 00
ok, tak co kupovat? Canon, co ked chces skenovat tak musis fyzicky prepnut na scan, vzialeny scan a potom zas nemozes tlacit a fotit? Nie, HP funguju normalne a ked tam davas original tonery, tak sa to nekazi, tlaci skenuje funguje.
12.10.2019 09:02:19   88.100.110.xxx 00
Asi takhle: Mám doma inkoust OJ 476dw. Není špatný, funguje, jak má, náplň vydrží pár tisíc stran. Pokud nezdechne elektronika, vydrží mi do důchodu. Ale už nástupce PW 477dw se tak trochu nepovedl, má problémy s kvalitou plastů, praskají a nedají se samostatně koupit. Řešení je mít jeden vrak na díly a ty pak měnit. Pro domácí použití to ještě jde, v kanceláři to obvykle nepřežije 2 roky. A takhle je to dneska skoro se vším, kvalita jde dolů, cena ale moc ne.
10.10.2019 05:26:51   195.243.189.xxx 21
Hezký článek.. běžně takové věci neřeším.. ale vsadím se, že kdybych si chtěl doma připojit síťovou tiskárnu, nikde bych takové informace nenašel

Akorát nevím, jestli to je tím, že je ráno nebo jsem úplně mimo, ale nějak jsem to s tou tabulí nepochopil Co jste si na tom vytiskl? Jako obrázky co tam dáváte nebo jak?
10.10.2019 08:20:15   91.139.122.xxx 10
Dá se tisknout na magnetický papír.
Vytisknete si cokoliv, od jmenovky po obrázek. Je to lepší, než na tabuli čmárat.
10.10.2019 08:10:42   78.45.214.xxx 23
U domácí tiskárny jsou jednoznačné požadavky:
- Barva
- Oboustranný tisk
- Pokud inkoust, tak oddělené všechny 4 inkousty
- Snadné doplňování neoriginálním inkoustem/tonerem, to prakticky vylučuje klasické cartdridge

- Mnohdy se využije kombinace se scannerem

Naopak nejsou nutné Ethernet/WiFi, v domácím prostředí bohatě postačí tisk přes Sdílení souborů a tiskáren ve Windows, dále není potřeba šestibarevný tisk.
10.10.2019 08:27:50   91.139.122.xxx 10
Dobrý den,

v zásadě máte pravdu, ale nemohu úplně souhlasit, je tu několik ale.

Konkrétně:
- rozdíl mezi verzí se síťovou kartou a pouze USB už není tak dramatický, třeba pět stovek
- v době, kdy má hodně lidí doma jen notebooky, vlastně není "kde to sdílení nastavit"
- doplňovací inkousty jsou výborné, ovšem ne každý to zvládne, hodně lidí chce vyměnit kazetu a neřešit nějaké plnění

Samozřejmě, musíte tisknout "přiměřeně, což v článku zmiňuji, jinak systém náplní vleze do peněz, pak je lepší zmíněné neoriginální doplňování inkoustu.
10.10.2019 08:57:16   78.45.214.xxx 00
To s těma notebooky máte pravdu, holt si musejí připlatit na tiskárnu s Ethernetem/WiFi.

Domácí doplňování inkoustu je potřeba vždy, buď musí být tankový systém, nebo model kde je doplňování snadné, ceny originálních cartdridge jsou zničující, zvláště když se tisknou fotky. Osobně jsem vyhodil vyhovující tiskárnu jenom proto, že originální cartdridge po asi čtyřech letech zdražili na dvojnásobek a domácí plnění bylo nešikovné.
11.10.2019 10:29:01   93.185.4.xxx 00
Nejen pokud máte doma notebooky, ale třeba i dispozičně - tiskárnu mám s WiFi na místě, kde by se kabel vedl problematicky. A počítač, který je poblíž také není zapnutý 24/7, takže jsem hodně rád, že je to dneska běžná součást tiskáren a ne přepych jako kdysi.
10.10.2019 12:21:39   88.100.110.xxx 11
Z druhé strany: Doplňování neoriginálním inkoustem znamená automaticky ztrátu záruky, protože nevím, co do toho dávají, ale tiskové hlavy to přímo žere. Není týden, aby k nám někdo nepřinesl ne zrovna levnou inkoustovku (HP OJ476, Pagewide 477 - ty stojí přes 10000)s tím, že vynechává tisk. A vida, v 90% případů jsou tam neoriginální inkousty, které zničily hlavu. S originály se to přitom nestává. Hlava stojí tolik, co nová tiskárna. Takže tak.
10.10.2019 18:33:31   5.196.132.xxx 10
Tisk vynechává většinou proto, že se do hlavy nacucnul vzduch a trvá dlouho než se vzduch z celého "potrubí" dostane pryč. S trochou je i tohle řešitelné.
10.10.2019 21:08:38   88.100.110.xxx 01
Jasně, proto nezabírá ani hloubkové čištění přes servisní menu. Fakt jsou ti technici úplní blbci...
10.10.2019 22:24:00   78.45.214.xxx 10
Hloubkové čištění na tohle překvapivě nepomůže. Kdybych si to osobně nevyzkoušel, také bych nevěřil.
11.10.2019 07:33:21   88.100.110.xxx 00
Nevím, jak předělané hračičky pro domácí šmudlání, ale tiskárny třídy PW na zavzdušnění fakt netrpí. Zato na zničené trysky neoriginálním inkoustem ano.
14.10.2019 08:24:05   78.45.214.xxx 00
Oficiální reakci "Dali jste tam neoriginál, tak Vám to sežralo hlavu", známe. Potíž je v tom, že zavzdušnění lze obtížně rozpoznat od zničené hlavy a rozhodně se to nepozná vytištěním jedné nebo dvou diagnostických stránek, tudíž nekvalifikovaný technik to automaticky řadí do kategorie poškozená hlava.

Samozřejmě nepopírám, že existují stovky joudů, co dotisknou inkoust a nechají tiskárnu měsíce schnout, čímž hlava nevratně zaschne, pak se konečně rozhoupají a dají tam neoriginální spotřební materiál a následně brečí v servisu, že to nefunguje. To ale není náš případ.
14.10.2019 09:43:19   88.100.110.xxx 00
Zavzdušnění lze poznat docela snadno a kromě předělávek, kam naroubovali tankový systém do obyčejné tiskárny, viz první modely Epsonu, na to drtivá většina tiskáren netrpí. A poprosil bych neurážet certifikované techniky, kteří se snaží pomoci, ale ono to vždycky nejde. A zeptám se jich, jestli by mi nedali fotky nějaké "zavzdušněné" hlavy, kde je jasně vidět koroze. To asi originál inkoust neudělal.
10.10.2019 08:57:27   193.179.166.xxx 20
Podle mých zkušeností, když už inkoust tak jedině Tank. Nejlevnější tiskárna na provoz.
10.10.2019 11:20:00   91.139.122.xxx 10
Dobrý den,

při větším objemu tisku a pokud je majitel barvu doplnit, tak jistě jsou.

Petr
11.10.2019 18:01:50   88.100.110.xxx 20
To je ovšem ve spoustě případů jen zbožné přání, spousta lidí není schopna vyměnit žárovku, natož něco tak sofistikovaného, jako dolít správný inkoust do správné nádržky. Není to jeden případ, kdy přinesli do opravy Epsona, kde byly evidentně zaměny barvy inkoustů, přestože je to zřetelně označeno jak na lahvičce, tak na tiskárně.
11.10.2019 18:02:50   88.100.110.xxx 00
zaměněny...
10.10.2019 09:45:24   165.225.73.xxx 10
Mám doma wifi router Asus s podporou tisku přes usb. Připojil jsem mou tiskárnu s usb do routeru a nainstaloval do PC jakýsi universální ovladač pro síťový tisk přes router. Tisk sice funguje ale trápí mě když tiskárnu vypnu a potom zase zapnu tak už nelze tisknout. Musím vždy restartovat router. A teď co s tím?
10.10.2019 11:22:39   91.139.122.xxx 10
Dobrý den,

ano, to je bohužel poměrně obvyklý stav.Stejné/podobné chování jsem viděl i jiných značek.

Popravdě, tenhle článek jsem se pokusil už jednou napsat, ale výsledky s připojením tiskárny přes router byly "neuspokojivé".

Zkuste uvážit NAS od Synology, tam se to chová úplně nejlépe NEBO, tiskárnu se síťovým portem.
11.10.2019 08:08:41   109.107.210.xxx 10
ono taky záleží na tom, jaký to je router a jaká tiskárna.

Roky jsem používal HP LJ4 na Asus WL-500b, pak (po nějakých peripetiích s novějšími Asusy a printservery HP) dlouho hp9100/CUPS na vlastnoručním x86 routeru postaveném na průmyslovém mainboardu a Gentoo Linux.

(Pseudo)Moderní USB tiskárny jsou loterie, stejně jako routery s USB (a podobně USB printservery, pokud nejsou určené konkrétně pro daný model tiskárny, jako byly třeba u HP LJ1220). Každý si to prasí po svém, výsledek je patrný na první pohled.
11.10.2019 16:31:13   93.185.4.xxx 10
Pro síťové nasazení rozhodně tiskárna s nativním LAN portem
Jinak je to bohužel loterie - kdysi, když LAN porty byly drahé, jsem instaloval tisk přes linuxový server (CUPS/Samba - nedělám si iluze že v routeru bude něco jiného) a nikdy to nechodilo stoprocentně spolehlivě - rozdíl při přechodu na nativní sítovou tiskárnu byl markatní.
No a speciální HW tiskový server dělal v podstatě vzdálené USB - opět to někdy zlobilo.
A samozřejmě se tak vůbec nedařilo rozchodit připojení vzdáleného skeneru.
14.10.2019 08:08:46   109.107.210.xxx 00
souhlasím, dnes je ideální mašina s integrovaným printserverem (tedy LAN), v nejhorším případě wifinová (tam už bývají problémy, plynoucí z podstaty a nespolehlivosti wifi sítí).

jinak malé krabicoidní routery jsou než na CUPS+Samba založeny na hp9100 démonu (přesné jméno: p910nd; https://sourceforge.net/projects/p910nd/ ), který zprostředokovává pouze raw port (9100/TCP) a maximálně SNMP stav tiskárny.
12.10.2019 08:06:32   188.167.253.xxx 10
inak stalo by za skusku skusit USB tlaciaren v tom synology cez VirtualHere.. malo by to fungovat normalne ako keby bola tlaciaren zasunuta do lokalneho USB.. Nabuduce ked budem niekomu konfigurovat syno vyskusam
10.10.2019 16:21:57   188.167.253.xxx 00
s tym som sa nestretol, asus router s canon MF 4400 som pouzival doma (odisiel po 4 rokoch usb port, prefocuje, ale uz sa neda tlacit, RJ45 nema) aj u klienta. Je to trochu zlozitejsie nainstalovat, ale priamo v routri je odkaz howto install.
10.10.2019 16:23:51   188.167.253.xxx 00
https://www.asus.com/us/support/FAQ/114024/
14.10.2019 09:49:29   165.225.73.xxx 00
To máte obrovské štěstí. Já se svou HP All in one takové štěstí neměl. Ten odkaz jsem v routeru našel a vyzkoušel. Jenže má HP tiskárna nemá komunitou přímo na míru napasaný ovladač pro síťový tisk. Jak jsem psal výše pro můj model a spoustu jiných má Asus jen ten univerzální ovladač. V routeru je myslím ještě odkaz na Microsoft ovladač LPR mám tušení.... Jak psal pan Šaroun nejlepší bude koupit triskárnu s LAN portem rozdíl ceny minimální.
11.10.2019 20:00:28   139.28.116.xxx 00
Rád bych zmínil ještě trable s automatickým WSD (Web Services for Devices) portem ve Win10. S OKI tiskárnou to prostě nefunguje a musí se nastavit ručně IP, tak jak je v článku.
14.10.2019 08:09:36   109.107.210.xxx 10
WSD je sith všech sithů. :-)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

21 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.