Hlavní stránka Hardware Sítě a Internet EDSM: Proč to nepotřebujeme? A jak se nám to stalo?
EDSM: Proč to nepotřebujeme? A jak se nám to stalo?
autor: Michal Rybka , publikováno 22.3.2019
EDSM: Proč to nepotřebujeme? A jak se nám to stalo?

Česká Wikipedia vypnula svoji hlavní stránku. Ulož.to je v černobílé. Hlasování o směrnici o autorském právu na jednotném digitálním trhu 2016/0280 (COD) se blíží, čas se krátí. A nejde jenom o svobodu internetu, jde o další krok, kterým svobodný svět okrajuje svoje svobody – k prospěchu mála, k neprospěchu všech!


Žádný upload filtr není potřeba, pokud někdo obsah krade, prostě se claimuje podobně jako na YouTube. Ano, tyhle problémy digitální služby už v podstatě vyřešily. Zatímco autorské organizace kopou zákopy a snaží se přesvědčit europoslance, že jsou ve válce, digitální služby vymyslely spoustu řešení, která jsou moderní a dávají smysl. Představa, že se vrátí fyzická distribuce, je iluze. Vždy je jednodušší řešit problém s nastupující technologií, než se domáhat jejího návratu a cesty zpět ke staré. Speciální edice her s fyzickým nosičem a panáčkem jsou sice pěkné, ale je to retro asi jako jízda koněspřežkou – pro fanoušky.

Může se to vyřešit jednoduše a pohodlně pro uživatele? Myslím si, že nemůže – organizace držící práva jsou zabetonované ve svých pozicích a rozhodně je neopustí. Je v tom příliš mnoho peněz. Radši si vymyslí vlastní platformy, vlastní DRM, vlastní přehrávače, budou žádat filtry, blokování obsahu a další věci, které chtějí už od časů, kdy se vůbec objevily možnosti šířit díla v digitální podobě.

Když se díváte do dějin, na historii jednorázových médií DivX, na alternativní hudební kodeky, alternativní hudební služby podporující pouze vlastní přehrávače, instalování rootkitů na počítač uživatelů, CPSA, APS, CSS, CGMS, DTCP, CPRM, CPPM, SDMI, HDCP – všechny tyto hrůzy, tak pochopíte, že ti „lidé uprostřed“ rozhodně nemají zájem obsah zpřístupňovat, ale spíš znepřístupňovat. Za každou cenu, za každou, i kdyby se ty internety měly zrušit. Nikdy jim nešlo o uživatele, nešlo jim o jejich pohodlí, rychlost a jednoduchost služby, nízkou cenu anebo jejich práva.

A o tom v zásadě je EDSM. Další čtyřpísmenná zkratka mezi mnoha jinými. Hlasovat se bude již brzy, takže neváhejte a protestujte, dokud ještě můžete.

Protože pokud to neuděláte, budeme se – podobně jako u GDPR – jenom divit, jakou destrukci našich svobod tato snaha o otočení kolem dějin zpět přinese.



Tagy: edsm  copyright  autorské právo  eu  evropská unie  jednotný digitální trh  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.3.2019 07:30:01   185.219.167.xxx 2810
Ještě tady chybí anketa jestli už jste napsali nějakému europoslancovi aby byl proti ? Já ano.
23.3.2019 07:55:08   93.91.150.xxx 392
a vzpomněl jsem si na tu starou otázku - proč svěřujeme vládu lidem, které bychom si domů na návštěvu nikdy nepozvali? Jaký smysl má psát třeba Šojdrové? Nebo Pochemu? A ti dva, tři rozumní mezi nimi stejně budou hlasovat proti. Jenže je jich málo...
23.3.2019 08:04:10   185.219.167.xxx 4443
zanedlouho budou volby do evropského parlamentu, tak je můžeme za to hlasování odměnit. Já volím Okamuru jen proto abych nasypal co nejvíc písku do soukolí EU. A volím ho jako největší zlo ze všech, protože volit malé strany, které se tam nedostanou nemá smysl. Chci aby můj hlas proti EU byl vidět a budu volit kohokoliv kdo mi to slíbí. Babiš je odvařenej, ten jede na vlně EU, TOP09, ČSSD, KSČM nevolitelné strany. A geniálně se teď vyšvihla ODS, nejen vyhozením Klause, ale před volbama v Brně měli heslo: "Váš hlas proti parkovacím zónám" a tento týden uvedla primátorka z ODS, že ty zóny zůstanou zachovány. Tak jako koho chceš volit kromě Okamury ? Matějka bude mít 0,1% hlasů a svobodní jsou úplně stejně mrtví, ti budou mít taky 0,1%.
Vemte si všude po evropě vyhrávají "populisté" a protiunijní kandidáti. V rakousku, v Nizozemsku, všude se to mele, ale naše media o tom mlčí.
Není hamba volit populisty. Protože politika je populismus. Lidé volí přece toho, který má pro něj preferovaný - pro něj populární názor. Takže nebojte se nálepkování a běžte k volbám dát svůj hlas. Protože až tady bude chalifát, tak aby jste měli vůbec odvahu se podívat na tu zrůdu, kterou uvidíte v zrcadle.
23.3.2019 08:35:46   95.216.145.xxx 75
Jj, k jádru pudla se musí hlouběji. Někteří z vlaku vyskakují za jízdy a nedivím se jim. Druhé z vlaku vyhazují, což je super záminka. Pro konzervativce je tu alternativa, to nevymyslíš.
23.3.2019 08:54:05   89.103.7.xxx 2015
A co tam bude asi tak Okamura a jeho sekta prosazovat? Pro něho je politika obdobný byznysový projekt jako pro Babiše.
23.3.2019 09:43:52   185.220.101.xxx 14
Teďs na to káp, v e. parlamentu totiž jde o něco jiného, jako v Městečku Twin Peaks.
23.3.2019 10:16:29   185.219.167.xxx 154
Co tam bude prosazovat? To stejné co Farange za Británii.
23.3.2019 17:26:04   62.245.103.xxx 714
Dobrej koment +1

Jako Okamurovi se da verit, ten by i v EU parlamentu prosazoval nase zajmy.

Otazka stoji jinak: Da se verit lidem, ktery budou za Okamurovu stranu kandidovat ve volbach do EU?

Si tim moc jistej nejsem, kdezto u Svobodnych mi prijde, ze i ty lidi okolo Macha jsou ferovy a ze to tam ma zatim pod kontrolou, coz je mozna zpusobeny tim, ze se jich nikam zatim moc nedostalo, tezko rict.

Uvidim az tesne pred volbama jaka bude situace. Zase ikdyby se ty lidi u Okamury ukazali jako smejdi, tak stejne to nebude horsi nez volit kohokoli jineho.
23.3.2019 22:47:37   185.219.167.xxx 11
BOHUŽEL, je to tak...
23.3.2019 23:52:27   213.226.209.xxx 82
Kdyz vidim co Svobodni postuji na FB za blbosti tak jsou jednoduse dalsi nevolitelna strana (on uz ten souboj s bezdomovcem byl zvlastni)
24.3.2019 07:14:03   93.91.150.xxx 81
Svobodní za Macha takoví možná byli. Dnes, kdy mají v čele Pajonka, jsou jen další vítačskou eurooptimistickpou straničkou.
24.3.2019 22:10:24   78.102.88.xxx 31
Nemůžeme nic změnit, vlivem tzv. Lisabonské smlouvy nás kdykoliv přehlasují 4-5 nejpočetnější státy EU a obráceně nich nejsme nic schopni prosadit. Opak je projev malé informovanosti o EU.
24.3.2019 22:12:22   78.102.88.xxx 10
... bez nich nejsme nic schopni prosadit ...
25.3.2019 05:15:46   81.200.57.xxx 23
Politika není vždy jen povrchní populismus bezpáteřních frustrátů, to přichází ve vlnách. Naposledy tu taková vlna byla zhruba před 80 lety.
Jsem zvědavý, jak to bude vypadat v tom "moderním" světě tentokrát, protože evolučně jsme se nikam neposunuli, takže tyhle chyby si zopakujeme ještě mnohokrát.
Aspoň, že už se tolik nehraje na to že je to "pro lidi" - víme, že je to zlo a volíme to stejně Na druhou stranu, už tehdy měli frčky s lebkou...
26.3.2019 11:25:50   195.113.59.xxx 21
Byť nemám moc rád internetové diskuze na téma volby, zkusím se připojit.

Ad článek 11 a 13
Jaké je pozadí článků 11 a 13 je jen a pouze otázkou. Může to být lobování, může to být snaha o sledování, může to být jenom nepochopení fungování infrastruktury internetu, přeci jenom v parlamentu EU jsou lidé, co nedělají obecně řečeno IT, nahlíží na věci z jiného úhlu pohledu. Jediné, co můžeme s jistotou říci, že je to zákon, který způsobí ohromné škody a jeho důsledky mohou být nepředvídatelné. Proto JE DŮLEŽITÉ vyjádřit nesouhlas s tímto zákonem a neřešit přitom přihlouplé argumenty "vždyť je to jedno, oni si to udělají, jak chtějí, jsme jedna země z několika, ...".

Ad Být v EU či nebýt?
Můj názor je takový, že být. EU mi leze krkem a nejsem z ní vůbec nadšený, ale "osamostatnit" se by mohlo být pro naši malou zemi velmi riskantní. Jednak bychom se vydali příkladně Rusku a nebo také jiným "velmocím". Dnešní fungování světa je na tomto principu založeno. Malé hráče si prostě VŽDY někdo uzme, není proti tomu obrany a ani nikdy nebude, i historicky tomu tak v mnoha případech bylo. A náš malilinkaťoucký stát se proti těmto tlakům ani bránit nemůže. Nehledě na to, že už ani neřeším, že náš stát jako takový si z EU zatím víc bere, než do EU dodává. To už je ovšem jiné téma a také na dlouho. Ovšem stačí se podívat na finance EU, dotace apod. Ten, kdo chce z EU vystoupit si ani, dle mého názoru, neuvědomuje důsledky, které to přinese a které v aktuální době řeší také Británie. Odliv prac. sil, odliv firem, dovoz z EU a vývoz do EU apod. Britové se toho bojí, protože moc dobře ví, že to s jejich ekonomikou nebude dobré. A to mají vlastní měnu, ne Euro, naštěstí. Sám doufám, že se Eura namísto Koruny české nedožiji.

Ad politici
Bohužel, si nejen politici, ale ani my jako občané neuvědomujeme, že politik nemá prosazovat své názory, ale názory lidu, který zastupuje a který ho zvolil do funkce. To, že je umožněno, aby na politických funkcích byli lidé, kteří si prosazují vlastní zájmy a názory, je velmi špatné.

Uvedu jeden příklad za všechny:
Politik XY by rád, aby článek 11 a 13 prošel, protože ON je toho názoru, že je dobrý. Bohužel jeho názor je zde absolutně irelevantní, protože ON ZASTUPUJE LID ČR a ten dává jasně najevo, jaký je jeho postoj k tomuto zákonu. Jeho úkol v EU je jen a pouze takový, aby hájil naše zájmy a snažil se o propojení zájmů naší vlasti a zájmů EU. Tyto své výsledky pak předložil českému lidu a ten by se k tomu měl vyjádřit. Že to tak nefunguje a je to demagogie? Samozřejmě, že ano. Já pouze říkám, jak má tento sytém fungovat, aby fungoval :-)
26.3.2019 12:58:16   213.226.209.xxx 61
"že náš stát jako takový si z EU zatím víc bere"

- aktuálně to cca výchází v průměru 50 mld. ročně v plusu(což je jako plivanec do moře) a zrovna jsme v období kdy se to bude překlápět do mínusu
- co je podstatné, že díky tomu jak to tu funguje se ročně vyvedou stovky miliard do zahraničí takže jsme fakticky v ohromném mínusu
- další důležitý faktor dotace likvidují podnikatele, kteří na dotace nedosáhnou a nemohou si díky nákladům a půjčkám snížit cenu produktů, aby dokázali konkurovat těm co na dotace dosáhli..
- díky dotacím se sice buduje(dost často nesmysly a neživotaschopné projekty), ale následující nutnou údržbu a provoz už dotace ve většině případu neřeší a taktéž se to dá považovat za velkou ztrátu

je zvláštní, že na plno doslova ptákovin se stovky miliard našlo, ale např. na podporu rodin a bydlení pro ně už peníze nejsou ...
26.3.2019 14:43:53   195.113.59.xxx 13
Ad odrážka 1
Ano, aktuálně je to cca za minulý rok 55 mld. Ovšem nevím, proč jste nenapsal celkovou bilanci, která činí 695,5 mld. Kč. To už je lepší zisk, nemyslíte. Samozřejmě, že se to jednoho dne překlopí, ale rozhodně to nebude v dohledné době, protože je nutné počítat v tomto ohledu s celkovou sumou a ne jen s úsekem. Byť ta suma je samozřejmě jiná, protože před několika lety byly ekonomická čísla absolutně odlišná. Ale vzhledem k tomu, že peníze spíše devalvují, tak dříve to vlastně bylo mnohem více peněz, než je tomu dnes.

Ad odrážky 2 - 3
Zde hodně záleží na tom, jak se čerpá a jak to "umíme". Když se člověk podívá na statistiky, zjistí, že obecně ČR neumí možné dotace, které EU nabízí, čerpat vůbec a nebo je čerpá nesprávnými způsoby. Zde ovšem pozor, to není chyba EU. Dále se na tyto akce vypisují tzv. výběrová řízení. Už jste se někdy někdo zamyslel, jak se vypisují? Dovolím si říci, že ze 100% případů je hlavní (100%) bodové kritérium cena. Zákon ovšem nikde nenařizuje, že cena musí být rozhodující. Rozhodující bodová položka může být za servisní služby, následné pozáruční servisní opravy apod. Jenomže to nikdo nedělá, protože je to složité a našich několik úředníků na osobu jsou líní, jak vandráci. Bohužel, tvrdit, že se z dotací EU postaví rybník a pak už není na jeho čistění je zcestné, když jsme si to nezadali do výběrového řízení. Opět, není to chyba EU. EU nemůže za to, že máme v naší správě hloupé a líné úředníky.

Ad podpora rodin
Ano, toto bohužel není, ale zde opět. Toto není vina EU. Už na úrovni českého státu toto neumíme, není tak třeba "chodit" do vyšších sfér. J8 osobně tento fakt vnímám jako selhání naší vlády v plném rozsahu. Osobně jsem se k tomu několikrát vyjádřil dopisem nebo e-mailem na adresu vlády ČR. Opět. Kolik lidí si namísto v hospodě u pivka, postěžuje SLUŠNĚ přímo tam, kde to má smysl. A nevěřte lžím, že to smysl nemá. Když tam pošle dopis 100 lidí, proč to řešit... není důvod. Když tam pošle každý měsíc dopis 4.000.000 lidí, tak to naši panáčkové ve vládě řešit budou, protože nic jiného jim nezbude.

A ne, toto není žádná demagogie. Demagog je ten, kdo tvrdí, že to demagogie je. Zvolili jsme si dobrovolně systém demokracie, ale sami ho nehodláme akceptovat, neboť toto co píši, je princip demokracie. My ho však nenaplňujeme a jen si stěžujeme v hospodě a jiných nesmyslných místech a když už jdeme "do ulic" jde jen stádo neslušných krav, kteří nemají o problému páru.
26.3.2019 14:51:26   195.113.59.xxx 02
Ještě mi vypadlo slovíčko, které je velmi podstatné. Ve větě, kde píšu o bodovém ohodnocení výběrového řízení má být ještě slovíčko údajně (složité). Celá věta tak má znít: "Rozhodující bodová položka může být za servisní služby, následné pozáruční servisní opravy apod. Jenomže to nikdo nedělá, protože je to údajně složité a našich několik úředníků na osobu jsou líní, jak vandráci. "
26.3.2019 15:25:14   213.226.209.xxx 50
- EU dává peníze na konkretní věci a nastavuje i parametry (to že s tím naši úředníci neumí pracovat a poskytnout žadatelům řádou podporu je bohužel fakt) >> kdyby byli pravidla volnější a ČR si mohla vybrat např. že chce financovat pouze infrastrukturu, vědu, školství a výstavbu bytů pro rodiny atd. bylo by to rozhodně rozumější.. v tomhle formátu dotace působí spíše destruktivně pro "jedince" kteří na ně nedosáhnou

- 695 mld. od roku 2004 není žádná sláva obzvlášť když se za to nic pořádného skoro neudělalo (kdyby to bylo ročně tak to by byla opravdu pecka >> obzvlášť když extra náklady na řešení problémů např. s migrací jsou ročně mnohem vyšší)
navíc "režie" si taky spolknula značnou část sumy

- pořád to neřeší neférovost dotací a budoucích problémům kvůli projektům, které se nejsou schopné uživit i bez dotací...

- demokracie už dávno nefunguje a nikdy pořádně nefungovala > hlas lidu byl dávno umlčen a dokud nedojde na občanské nepokoje tak se nic nezmění (demonstrace, plná náměstí protestujících lidí a následná ignorace ze strany politiků je toho jasným důkazem >> lobisté a velké korporace mají lepší páky)
23.3.2019 15:27:47   86.49.225.xxx 1711
Poděkujte hlavně chytrákům, co nás před lety do té slavné EU dostali. Bojovat proti každému nesmyslu, co ti debilové v Bruselu vymyslí, je asi jako ničit vosí hnízdo tím způsobem, že budu zabíjet jednu vosu po druhé.
23.3.2019 17:48:00   213.226.209.xxx 387
EU nebyla prezentovaná jako špatná myšlenka, ale už od počátku bylo zamýšleno něco jiného než se lidem tvrdilo...

vždycky jsem o konspiracích o PE(EU), zednářích, elitách atd. jen silně pochyboval, ale poslední dekádu mi tuhne úsměv na tváři..

stačí se podívat na současné dění a ač jednotlivě působí komicky, nebo jak činy chorých mozků tak dohromady dostavájí smysluplné obrysy ...asi budu trochu paranoidní konspirátor jako Crha, ale prostě jsou věci, které nejdou přehlédnout..
- Karlspreis ( kdo vše dostal ocenění prostě smrdí Merkel, Juncker, Macron atd. ) >> první byl Richard Nicolaus Graf Coudenhove-Kalergi viz. jeho vize budoucí evropy a na zamyšlenou kdo vše je člen Panevropské unie (a kdo zakládá panevropské university)
- rozvracení celé EMEA ze strany USA a částečně i RF a vnitřně rozvracíme i sami sebe
- Sarkozy Racial interbreeding
- migrace u které není vůle ji nějak regulovat a naopak se investuje mnoho prostředků pro její podporu a integraci migrantů na úkor občanů
- vymývání mozků už od útlého věku veřejnoprávními médii
- úpadek školství
- propaganda, cenzura a potlačení svobody projevu u protichůdných názorů
- kde všude má prsty "spekulant" Soros, který má finanční vazby na značnou část politiků Evropského parlamentu a Rady Evropské unie
- podpora a ohromné investice do zvýšení nestability a prohlubování problémú na africkém kontinetu pod zástěrkou humanitárních pomocí a kompenzací ztrát např. v zemědělství
- postupné omezování svobod, které směřuje do dob totality
atd. atd.
23.3.2019 18:29:03   86.49.225.xxx 403
Dobrá myšlenka bylo kdysi EHS, Evropské hospodářské společenství. Spolupráce mezi zeměmi v oblasti hospodářství je až na drobná negativa dobrá věc a nemám nic proti. Ale EU byla od počátku navržena jako největší totalitní projekt od pádu Sovětského svazu, a završeno to bylo Lisabonskou smlouvou. Konečným cílem není nic menšího, než aby státy jako jednotlivé celky přestaly existovat. A pokud to včas nezastavíme, tak naše děti se dožijí toho, že už nebudou Češi, ale Evropané. A nebude kam z té Orwellovské totality uniknout. Pár zemí jsem procestoval a když nepočítám severské státy, kde je zase furt zima a tma, tak u nás je ještě sakra dobře. Začněme si to chránit, dokud je čas, ve většině světa je hůř, nebo mnohem menší svoboda, a nebo obojí...
25.3.2019 08:53:41   78.102.88.xxx 63
Do EU nás dostali v referendu občané ČR a referendum bylo o úplně jiné EU, než je dnes. EU se zásadně změnila tzv. Lisabonskou smlouvou, o které referendum nebylo, pro jistotu.
23.3.2019 22:22:45   62.245.97.xxx 71
by bylo prinosem v tom, ze blbci by byli zase viditelne blbi a nemohli se ohanet tim ze si to nasli na wikipedii
24.3.2019 12:20:58   185.219.167.xxx 51
Dobrý den!

V dílčím hlasování o pozměňovacím návrhu na vymazání sporného článku 13 ze směrnice budu hlasovat PRO tento POMĚŇOVACÍ NÁVRH. Bude-li pozměňovací návrh přijat, dohoda z trialogu se zruší. Návrh se pak vrátí zpět do parlamentního výboru a začne proces druhého čtení. Ačkoliv jsem a stále budu zastáncem zásadní reformy autorského práva na internetu, souhlasím s tím, že článek 13 je v aktuálním znění nevhodný, a tento postup akceptuji.


Stanislav Polčák MEP

ASP 06F254
Rue Wiertz 60
1047 Brussels
_________________________________________________________
Původní zpráva:
Od: Jaroslav.crha
Odesláno: čtvrtek 21. března 2019 21:20:49
Komu: POLČÁK Stanislav

Předmět: žádost

Nepodporuji článek 11 a 13 evropské směrnici o autorském právu!
Prosím o zamítnutí demagogie Evropské Unie.
Děkuji
Jaroslav Crha z Brna
24.3.2019 15:43:38   213.226.209.xxx 00
ehm proč se nevyjádřil k 11 ?
24.3.2019 17:10:30   185.219.167.xxx 11
Protože to stejně projde, protože i když to půjde do druhého čtení tak se to pak schválí tak jako tak ne? Celá EU je diktatura a je naivní si myslet, že nějaká demonstrace tomu zabrání. Možná tak oddálí. Do Francie místo toho aby uznali EU jako svinstvo raději povolali na své občany armádu. To by byla sranda, kdyby se armáda otočila politikům zády a přidali se na stranu lidí a šli s nimi proti macronovi... já vím moc, fantazíruju.
24.3.2019 19:19:06   185.193.125.xxx 10
A myslíš, že to stádo opic tam touží ztropit víc než další náležitě konsolidované dluhy?
24.3.2019 16:14:53   90.176.71.xxx 31
Chlape ten už byl proti, nemá cenu mu psát.

Zatím nemá cenu zvolit do evropského parlamentu(23.5.):
KDU-ČSL: Pavel Svoboda; Tomáš Zdechovský; Michaela Šojdrová;
ODS: Evžen Tošenovský; Jan Zahradil;
TOP 09: Luděk Niedermayer;
26.3.2019 22:39:05   90.176.71.xxx 10
pro cenzuru nakonec hlasovali:
Michaela Šojdrová a Pavel Svoboda z KDU-ČSL
25.3.2019 07:41:28   88.102.103.xxx 32
Jestli budou papaláši tak blbnout a snažit se pořád "poroučet větru a dešti jako jistí soudruzi", tak akorát uspíší to, že vzniknou nové typy internetových sítí, které ale budou obdobou dnešního DarkWebu - tedy pro vyvolené. A tam bude opět všechno. Vážně tohle hlavouni chtějí?

Autorská práva se dají celosvětově řešit elegantněji - pokud z platby za připojení půjde určitý paušál do společné pokladny, ze které se pak budou posílat za každé stažení jakéhokoliv díla poplatky přímo autorům, pak by bylo rázem po problému se"stahováním" a hned by se taky vidělo, jaká díla jsou úspěšná a jaká ne.

K článku(ům) které se furt v EU řeší jsou jen na peklo - nechápu ten humbuk okolo autorských práv. Stačilo by přece zpřísnit to, co už je - tedy na YT, pokud zjistí, že ve videu je část jiného díla, tak poplatky z reklamy jdou právě autorům toho jiného díla. Copak to nestačí?

Víte, co je ideální YTber? Ten, který dodává videa o tom, jak si doma bastlí papírové sračičky a k tomu na pozadí hraje YT povolená hudba z jejich free knihovny. Nekonfliktní, pohodové - to je budoucnost YT. Vážně tohle lidi chtějí? Pokud vím, tak proti článkům už se přece ohrazují i velká studia, protože si spočítali, že je lepší mít jisté určité miliony z neoprávněně použitých částí jejich videí u YTberů, než nemít vůbec nic.

Kdybych měl charakterizovat tuhle dobu, tak bych to napsal asi takto - "Byla to doba, kdy se kurvily sny v přímém přenosu.."
26.3.2019 13:48:22   88.212.40.xxx 10
Sme svedkami ze teraz nam EU o hlasovani autorskeho prava defacto obmedzila na internete slobodu.
Preto navrhujem to co som uz davno pred rokmi navrhol Piratom ze je treba vytvorit platformu "FREE INTERNET" mozno to znie ako utopia ale aj Pirati pripustili ze je to zaujimava myslenka.

Uvadzam tu diskuziu zo SME.Sk:

Tu vidis sam aki su ludia hlupi!Budu sa tu bavit o case ktory nie je az taky dolezity.Zato co je dolezite o tom sa nebavia.Je potrebne zacat pracovat na projekte "Slobodneho internetu"(Free internet) kde bude deklarovane ze vsetko co je na nom umiestnene je zdarma alebo za dobrovolny poplatok.Ak by to ludia urobili a presli na tu novu platformu tak stary internet skrachuje.Nech si na starej platforme ostanu ti ktori chcu iba zarabat!Bohuzial na to musia byt ludia vyspeli a nie hlupaci ktorich obalamuti reklamny produkt!

bangi
26.3.2019 15:04:35   213.226.209.xxx 60
Články 11 a 13 prošly

Pro přijetí kontroverzního Článku 11 a 13 hlasovali tito europoslanci:

Michaela Šojdrová (KDÚ-CŠL)
Pavel Svoboda (KDÚ-CŠL)


Proti přijetí článku pak hlasovali:

Petr Ježek (nestraník za ANO 2011)
Jan Keller (nestraník za ČSSD)
Jaromír Kohlíček (KSČM)
Kateřina Konečná (KSČM)
Jiří Payne (Svobodní)
Jiří Maštálka (KSČM)
Jiří Pospíšil (TOP 09 a Starostové)
Olga Sehnalová (ČSSD)
Jaromír Štětina (TOP 09 a Starostové)
Pavel Telička (nestraník)
Evžen Tošenovský (ODS)
Jan Zahradil (ODS)
Tomáš Zdechovský (KDÚ-ČSL)

Nehlasovali:

Martina Dlabajová (nestraník za ANO 2011)
Dita Charanzová (nestraník za ANO 2011)
Luděk Niedermayer (TOP 09)
Miroslav Poche (ČSSD)
Stanislav Polčák (Starostové a nezávislí)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

126 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 62.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.