Hlavní stránka Hardware Sítě a Internet Utahují šrouby, buďte v klidu a myslete si, že se nic neděje!
Utahují šrouby, buďte v klidu a myslete si, že se nic neděje!
autor: Michal Rybka , publikováno 1.3.2019
Utahují šrouby, buďte v klidu a myslete si, že se nic neděje!

Když sociální sítě začaly s tažením za „příjemné a bezpečné prostředí pro všechny“, dozvěděli se ti, kteří to kritizovali, že „jsou to soukromé společnosti a když se vám jejich politika nelíbí, máte si založit vlastní web“. A víte co? Policie teď dostala pravomoc vypnout jakýkoliv web. Na devadesát dní, a to jen na základě uvážení příslušníka. Jako fakt.


Osobně jsem zastánce absolutní svobody slova, nebo též absolutní svobody toho, že ze sebe veřejně můžete udělat osla. Nevěřím na to, že existuje toxický obsah, prokletá kniha ze Jména růže, která vás zabije tím, že ji budete číst. Ale jak jsem s překvapení zjistil, jiní si to doopravdy myslí. Tak například jsem byl opakovaně označen za „kremlobota“ a „ruského trolla“ za to, že jsem uvedl informaci z ruských zdrojů. Vážně. Jako opravdu vážně.

Zpočátku jsem to nechápal. Nevidím důvod, proč se nedívat na ruskou propagandu a poslouchat co říká, protože přinejmenším pochopím, jak uvažují. Nemusíte souhlasit s tím, co říkají, ale je zajímavé poslouchat, čím argumentují. Pokud ignorujete pohled protivníka a neposloucháte ho, nic o něm nevíte a netušíte, proč dělá to, co dělá.

Pokud například nebudete poslouchat islamisty a jejich interpretaci dějin, nikdy nepochopíte podstatu konfliktu o Chrámovou horu v Jeruzalémě. Pro Židy je to pozůstatek Chrámu obnoveného za Heroda v roce jedna před naším letopočtem a zničeného Římany v roce 66 našeho letopočtu. Islamisté naopak tvrdí, že tam nikdy žádný Chrám nestál, ale od počátku času to byla mešita Al-Aksá. Celkem logicky tedy dojdeme k závěru, že kompromis o toto místo není možný. A to nezjistíte, pokud neposloucháte obě strany a nedojde vám, jak enormně důležité místo to je pro obě náboženství.

V okamžiku, kdy někoho umlčíte, nic nevyřešíte, pouze problém zamaskujete. Skutečně existují lidé, kteří žijí v představě, že informace jsou tak toxické, že stačí, abyste si přečetli Mein Kampf anebo Turners Diaries a udělalo to z vás nácka. To ale není pravda, tyto informace vás pouze podpoří v tom, v co sami věříte. Marxista nevznikne tím, že si přečte Kapitál a marxistů se nezbavíme tak, že pomalujeme Marxův hrob a spálíme jeho myšlenkovou produkci. To je nesmyslná až nebezpečná iluze.

Dlouhou dobu byl u nás zakázán Mein Kampf. Osobně znám lidi, kteří by se té knihy nedotkli ani klackem a jsou přesvědčeni, že by měla být trvale zakázaná. Čtyřicet let existence socialismu taky byla. Atraktivita téhle rurálně-národní fantazie je ale jenom v tom, že byla zakázaná. Ve chvíli, kdy si tu věc přečtete, objevíte narcistickou sladkobolnou onanii s absurdní poetikou, ze které doslova čiší iracionalita a myšlenková neuspořádanost autora.

Zamysleme se ale nad tím, co četl sám Hitler, co ho k sepsání téhle věci přesvědčilo, co ho inspirovalo. Víte co? Legendy. Wágnerův Parsifal, romantismus, rytířské mýty. Pokud je tohle to, co inspirovalo Hitlera, neměli bychom logicky zakázat taky legendy o králi Artušovi? To je velmi podobné. Anebo zatratit Alexandra, ten vyrazil na válečné výpravy. Anebo třeba Ílias, ta popisuje jen těžko odůvodnitelnou válku, že ano?

V okamžiku, kdy začnete číst světovou literaturu, tak zjistíte, že je plná motivů, které můžeme považovat za velmi problematické. V Kupci Benátském máme židovského lichváře. V Othellovi je hlavní antagonista černoch. V Božské komedii máme Mohameda v pekle. Nebudu ani zabíhat do svého oblíbeného tématu, tedy necenzurované Tisíce a jedné noci, ta je nekorektní na tolika frontách, že v podstatě můžeme říci, že je ve své nekorektnosti téměř vyvážená.

Důležité je, že to nevadí. Pokud uvažujete nad každou informací kriticky, nemůže vás oslepit, neudělá to z vás zombii. To udělá pouze nekritický přístup, kdy přijmete cizí názory za slovo Boží a zapomenete na to, že byste se měli ptát a konfrontovat to s jinými informacemi. To zatím stále jde, stále máme prostor k široké škále informačních zdrojů, ale pozvolna přichází krok za krokem legislativa, která nám ten prostor bere. Nevěříte? Podívejte se na indiatvnews.com.

Mít kontroverzní témata je normální. Vést kontroverzní debaty je normální. Nenormální je kritizovat Tolkiena za to, že je rasistický vůči skřetům. Nenormální je umlčovat autory, se kterými nesouhlasíme. Nenormální je pálit jejich knihy. Nenormální je mazat jim účty. Nenormální je odepírat jim služby. Nenormální je vykřikovat, že u nás takové a onaké neobsluhujeme. Nenormální je zasahovat do obsahu knihoven, nenormální je editovat podobu starých děl, cenzurovat je a předělávat.

Samozvaní bojovníci za spravedlnost se sami stali monstry, se kterými chtěli bojovat. A nepřestávají, stále tlačí dál a dál a žádají další nástroje, jak kontrolovat mediální prostor. A to je velice, velice špatný trend.



Tagy: internet  diskuze  hate speech  sociální sítě  facebook  youtube  cenzura  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.3.2019 12:22:07   93.153.36.xxx 1155
Skvělý komentář, díky za počtení. Hlaví je používat zdravý rozum a kritické myšlení a je jedno jestli napravo nebo nalevo. Kdo tak nečiní, stává se pouhou ovcí jedne čí druhé strany. A mediální masírka posledních let si fakt nezadá s tou socanskou z dob minulých.
1.3.2019 12:59:39   194.228.220.xxx 673
Děkuji! Voda se začíná pomalu vařit a žáby ještě pořád nic netuší.
1.3.2019 14:20:57   77.247.224.xxx 244
...ten nechape situaciu.
Bude uz len horsie- omnoho horsie.
Dojde aj na spalovanie ...
1.3.2019 14:46:48   193.90.12.xxx 106
Holt bahno civilizace, společnosti, zrůdnost, pokrytectví, alibismus, požírání sebe sama - ale, vlastně, teď už to bude lepší, a pak už úplně nejlepší. Člověk nového typu bude určitě víc než zrůda.
1.3.2019 16:02:25   185.73.162.xxx 136
Zadejte si do vyhledávače heslo "kulturní marxismus".
Dokud to ještě jde.
1.3.2019 16:55:42   93.185.4.xxx 2310
Díky za odkaz na debatu s Petersonem, ta je opravdu nádherná. Není mnoho lidí, kteří by odpovídali a rozumně argumentovali s takovým klidem.
A ohledně rusofila - Lidé očividně potřebují mít někoho viditelně špatného, kdo může za všechny jejich problémy (a teď je to Putin s Ruskem, předtím Američané, předtím Sionisté, předtím Židé, předtím asi komunisté?) A když dojdou argumety, jste zastánce a patolízal druhé (aktuálně špatné) strany. A když se podíváte do diskuzí, argumenty docházejí někdy velmi rychle.
1.3.2019 17:37:29   185.219.167.xxx 537
Psal jsem si s Michalem z rádia a on mi napsal, že to je šílené, že musí pouštět hudbu podle předem odsouhlasených seznamů, které jsou pečlivě sestavené tak aby se přesně střídali mužští a ženští interpreti. Že jakmile zahraje dvě písničky za sebou ve kterých v obou zpívají zpěvačky, okamžitě přijde stížnost na sexistické chování. A oni se pak musí zpovídat nejen šéfovi, ale i rozhlasu aby nedostali pokutu a nebo jim neodebrali licenci.

____________

A víte co je nejhorší? Že ten člověk, který tuhle pičovinu udá a poslouchá rádio jen kvůli tomu aby mohl to rádio takhle hlídat je váš kamarád. Normální člověk, má ženu, děcko, jdete spolu na pivo, mluvíte o holkách, autech, pivu, politice, ve všem si rozumíte a pohoda. A sednete do auta, nastartujete a radio začne šumět, protože tenhle kámoš zajistil odebrání licence rádiu jen proto, že byli sexističtí. Co chcete dělat? Dneska to bylo rádio... ale když o tom začnete tak přemýšlet hlouběji, tak vás popadne úzkost z toho co všechno na vás napráskal tento kamarád úřadům? Jen o tom zatím nevíte?
Lidi jsou svině, bezcharakterní vražedný svině, kteří vám budou závidět i chudobu když budete zdraví. A prachy i když budete nemocní. Lidi jsou zlo.

______________

Domníval jsem se, že na starý kolena tomu uteču, prodám majetek a odstěhuji se do Thajska. Někde tam na ty ostrůvky, plavit se na loďce, popíjet to jejich rýžový víno a prostě žít si jako král a utéct tady té dementní společnosti. Normálně jsem byl upozorněn že né jako, že se tam žít jen tak nedá, že tam je všechno drahý. Nejde mi o to že bych na to teď neměl, ale vemte si že budu v důchodu 40 let a to jako si asi těžko budu sám sobě vyplácet 24.000,-Kč měsíčně, z našetřených peněz... to nedá žádnej milionář. Tím chci hlavně říct: "ty voe kam před tím chceš utéct?" Amerika error, novej zeland error, kazachstán, mongolsko error tam je moc velká zima, indie error špína... Ty voe, tahle zem je přemrdaná a je potřeba lidstvo restartovat. Jedeme úplně stejně jako řím, člověk se nedokáže poučit z vlastních chyb a bude se opakovat hitorie. Přecivilizovaná civilizace nepřežije. Musí to tady padnout na držku aby zas byl 60 let klid, a pak to bude muset padnout znova. Nadáváte že v KLDR není internet, ale co máme my tady? Internet byl nástroj kterým jsme mohli bojovat proti tyranii strany, ale nechali jsme si ho vzít. 1984 už si jde pro tebe... pro každého z nás...

____________

Ty jsi mrtvý, já jsem mrtvý, my jsme mrtví...
1.3.2019 19:23:42   95.210.105.xxx 312
A že zavedení paragrafu 7b nevadilo Pirátům? Dělají tam vůbec něco?
2.3.2019 06:55:01   185.219.167.xxx 4312
Pirátská strana je jen název pro malé děti na PCT, ta strana ve skutečnosti nemá s provozovateli ThePirateBay nic společného. Tato strana je juniorská TOP09. Nic víc, nic míň, jsou pro příjmání migrantů, víc EU, zrušení státních hranic apod... Ani bych se nedivil, kdyby právě §7b byl jejich vlastní iniciativou.
2.3.2019 14:37:49   213.226.209.xxx 74
Jaryne když nejde o IT tak koukám, že máš někdy rozumný nazor s vtipným nadhledem a všimni si těch mínusek co jsi nedostal ;)
2.3.2019 15:49:05   185.219.167.xxx 511
Nejsem tu kvůli lajkům nebo mínuskám, spíš je vnímám jako jakési vahadlo hlouposti čtenářů. Takže pokud mě v jednom uznáte a v druhé nazýváte hlupákem, tak bych se být vámi nad sebou zamyslel, jestli on ten Crha nemá pravdu i v tom IT.
2.3.2019 17:16:09   213.226.209.xxx 72
neznám nikoho kdo by dokázal vynikat nebo být průměrný ve všech oblastech žití a bytí ;) teď jsi trefil téma které ti narozdíl od IT sedne o dost lépe ... a ne nemáš většinou pravdu a když ji občas máš tak to slízneš jen protože ty lidi nejpíš dlouhodobě "štveš" (nejen kvůli formě, ale i obsahu )
3.3.2019 01:49:37   109.80.79.xxx 44
Já bych spíš řekl, že se trefil do vašeho názorového spektra a proto ho chválíte a chlácholíte.
7.3.2019 17:28:29   213.226.209.xxx 00
ano dá se to tak brát, že psát pravdu je chválihodné a trefil se tak do mého "názorového spektra", protože lži nemám v lásce
4.3.2019 10:06:20   77.48.44.xxx 00
Piráti pro to bez problémů hlasovali.
1.3.2019 20:09:20   144.217.161.xxx 710
Seš holt civilizovaný, chtěl bys pečená kuřata létající do chřtánu, stát se opečovávanou, opájenou obětí (jinak důchodcem) - dobře víš, že takhle svoboda nefunguje, to nehledáš svobodu, ale povrchní únik.
1.3.2019 22:28:00   77.247.181.xxx 18
Ty jsi vcelku v suchu, ale představ si libovolného mizantropa škrtnutého misogynií - ten se může spoléhat, že si pro něj příjdou s podezřením z pedofilie. Kola už se točí, světlé zítřky vůkol.
2.3.2019 07:09:48   185.219.167.xxx 3414
Zkoušel jsem s tím bojovat, ale dneska to už nejde, rozpošleš maily, na všechny strany a nic se neděje. Zkoušel jsem to, rozjel jsem obrovskou akci proti pětici nových kruháčů a co se stalo? NIC. Jeden z těch pěti kruháčů se právě začal stavět. Neuděláš nic. Jestli si myslíš, že další volby hodíš hlas SPD a něco se změní, jsi na omylu. Hodím hlas SPD jen pro tu srandu, pro to abych do současných kol politiky nasypal co nejvíc písku, ale stejně se nic nezmění. Za pár let to tady bude vypadat jako ve filmu Equilibrium alá 1984, budeme jen šedé ovce, bez náboženství, bez umnění, bez práv, bez svobody, auta na příděl, které budou jezdit jen 30kmh, všude budeme sledovaní umělou inteligencí. Všude lidi nabádám : "podívejte se na film Absurdistán/Idiokracie", ale dneska je ten film překonán. Jak to řekl Landa: "myslel jsem že změním svět, lidi zatleskali a mě došlo že se zas nic nezmění!" Je to ještě horší. Ale nic s tím nenaděláš. I kdyby sis koupil tank a vystřílel půl prahy tak se nic nezmění. Když vyhlásíš válku, tak na smrt pošleš poslední zdravě uvažující jedince, protože ti pošahaní sluníčkáři a pražská kavárna se skovají někde ve sklepě a počkají na konec války aby mohli zas vylézt a hlásat svoje moudra spolu s fašistickými dopravními experty, kteří nevlastní auto a jezdí šalinou.
Chybí tady nějaký velký vůdce, který by měl sílu a lidé by za ním stáli. Pak by mohl zvrátit tok dějin. Ale pochybuji že by se někdo takovej našel. A i když se najde tak na něj media nakydají hnůj a nebo nějak potajmu otráví a smetou. Viz Gladiátor.
______________
Není to žádný mizantropismus, ale dospěli jsme do stádia, kdy náraz asteroidu do země, neberu jako katastrofu, ale jako řešení.
2.3.2019 07:48:19   94.112.101.xxx 326
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.3.2019 07:57:33   213.220.226.xxx 1014
A nejlepsim vudcem pro zachranu sveta by byl Jarda Crha. To zname. Sice by si v takovem pripade vetsina diskuteru tady hodila masli, ale jiste jsi ten nejpovolanejsi.

Ne, jediny nastroj pro zachranu sveta je demokracie, ale opravdova. Ne ten skvele logicky nesmysl "zastupitelska demokracie". Stejne je to az uzasny, jak lidi dokazou spojit dva tak presne principy v jeden. Bud mas hlas a tim muzes hlasovat nebo hlas nemas a hlasuje nekdo jiny, princip, ze te nekdo v hlasovani zastupuje, abys ty sam nemohl, je fakt ujetej a vyhovuje aktivistum, kteri by nas nejradeji zastupovali vsechny. Logicky, aktivista nechce mit jeden hlas z mnoha, aktivista potrebuje rvat a mit za sebou silu co nejvice hlasu, idealne by kazdy aktivista chtel vsechny hlasy - byl by jiste dobrym vudcem.

Tak snad jsem ti dobre ilustroval, ze vudce je nesmysl, podporil bys presne to co nechces.
2.3.2019 09:22:38   185.219.167.xxx 615
jj zastupitelská demokracie je super, všichni si odhlasujeme, že chceme minimální mzdu 200.000,-kč měsíčně a kde na to podnikatelé vemou nás nemusí zajímat a taky si odhlasujeme 180 dní dovolené ročně...
2.3.2019 14:51:36   213.226.209.xxx 68
nepředpokládám, že by jsme byli tak hloupí - viz zahraniční příklady

občané se rozhodují dost často rozuměji než naši zastupitelé(nejsou odtrženi od reality), kteří jsou zaujatí/prolobovaní/pomatení atd. nebo řeší jen své sobecké cíle/zájmy >> osobně bych zvýšení podílu příme demokracie tolik nebál a když se rozhodnou špatně sami pak pochopí kde byla chyba

jinak osobně si myslím, že s rostoucí populací v ruku v ruce s rostoucí automatizací vč. AI je potřeba nutnou tranformaci.. lidé přijdou o práci - firmy nebudou mít komu prodávat - nebudou peníze na další rozvoj technologií atd atd ...takže těch cca 180 dnů dovolené bych zas neviděl jako nereálný cíl ... už teď těch pár lidí co vytváří realné hodnoty zvládá živit ten zbytek populace vč. migrantů ...ehm a v podstatě i mé maličkosti (ale takových nás tu bude hádám plno ...)
2.3.2019 15:56:42   185.219.167.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.3.2019 17:00:13   213.226.209.xxx 32
s AI jsem to myslel trochu jinak ale Budiš ehm budiž spíš jde o to, že v aministrativě ve službách apod. pracuje pardon je zaměstnáno šílené množství lidí, kteří fakticky skoro nic nedělají a tito lidé by se po zjednodušení/automatizaci/ aplikaci AI mohli rozložit do jiných profesí, které jsou soušasně ždímané, aby stíhali uživit tu většinu nevytvářející hodnoty ....věř, že by pak nebyl problém s nedostatkem pracovní síly a dovolená by mohla být mnohem, ale mnohem delší ...největší problém vidím v tom, že skoro nikdo vč. mé maličkosti už nechce doopravdy "makat" a vyhovuje mu "hnít" ve své komfortní zóně

když bude "dobrý" diktátor (i to je možné v historii máme příklady) >> tak se stejně najde nějaký "magor"(nebo celý spolek "magorů") , který po něm půjde ...protože to vidí jinak a nebo v horším případě to vidí podobně, ale jdou za vlastním prospěchem a zájmy a v ten moment se neštítí ničeho >>> ve jménu dobra
3.3.2019 01:16:46   83.208.130.xxx 82
Lze naprosto v klidu předpokládat, že lidi jsou ještě blbější než doufáme.

Není nutné 200k CZK měsíčně jako minimální mzda, či 180 dní dovolené.

Stačí nejdřív hodně velké slevy na jízdné pro určité skupiny obyvatel, pak zadarmo. Pak nějaké to jídlo zdarma.

A můžeš pokračovat dál a dál..

Mimochodem, "dotace z EU" nejsou z EU. To se jen občas vracejí peníze, které ČR odvede do EU jako povinné výpalné. Akorát po tom odvedení nemáme moc kontrolu nad tím, kdy a kde nám je laskavě vrátí. So much better with EU.

Lid je obecně stupidní jak to jen jde. Dokazuje to u každých voleb.
4.3.2019 10:09:53   77.48.44.xxx 00
No, odhlasovat si to můžete...
4.3.2019 10:09:16   77.48.44.xxx 00
Hm, no třeba u nás se tam, kde se postavili kruháče, dopravní situace podstatně zlepšila. Tím nechci tvrdit, že ty vaše nebyly zbytečné, ale já bych u nás ještě pár kruháčů přidal...
2.3.2019 07:21:30   78.102.96.xxx 118
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.3.2019 07:38:32   78.102.96.xxx 017
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.3.2019 07:44:37   185.219.167.xxx 205
Ty jsi hlavně postiženej kretén, jak jsi dokázal v mnoha diskuzích tady. Přesně ta ovečka o které je tento víkendový clicarbait, které se řekne: "postavíme na dálnici kruháč!" a ty poslušně zatleskáš, jak to bude úžasné, skvělé a zachrání to miliony životů a víc kruháčů, nejlíp kruháč do každé rodiny!
2.3.2019 07:59:35   78.102.96.xxx 714
řika clovek co veri na chemtrails :-D
2.3.2019 10:08:30   185.219.167.xxx 617
Zase lžeš, nikdy a nikde jsem nepsal že věřím v chemtrails. Psal jsem, že jsem jej zažil na vlastní kůži, když jsem obědval venku na zahrádce a poté se válel v bazénu. Na vlastní kůži jsem pocítil jak se modré nebe změnilo ve sklovitě šedé, slunce pomalu přestalo hřát, začal foukat vítr a citelně se ochladilo. To ty malý měšťáček, který žije jen mezi čtyřmi stěnami, betonem a asfaltem nemůže pochopit.
2.3.2019 10:11:14   78.102.96.xxx 55
2.3.2019 13:40:20   185.52.172.xxx 510
Ano, ano...jasný důkaz chemtrails Takže za změnu počasí nemůžou větrné proudy, změny tlaku, vlhkosti, atd.
Za vše (jestli prší, sněží, vznikne oblačnost atd.) může chemtrails
2.3.2019 15:12:51   213.226.209.xxx 27
hele osobně bych se těm konspiracím tolik nesmál viz https://www.idnes.cz/xman/styl/operace-seaspray-bakterie-civiliste-armada-san-francisco.A180220_173117_xman-styl_fro

vůbec bych se nedivil kdyby to po určitou dobu doopravdy prováděli ;)

jinak méně závažné věci mohou být samořejmě utajeny po dobu až 10/25 let s možností prodloužení v konkretních závažných případech se nastaví čas delší ... ptal bych se spíš co se utajuje tak dlouho, že odtajnění proběhne až po smrti akterů (vč. možných obětí daných akcí) ;)
3.3.2019 01:21:55   83.208.130.xxx 60
Některé věci (minimálně v US) jsou nastavené na odtajnění až po nějakých 50+ letech. Tipuju, že budou i věci co maj odtajnění na čas "nikdy".

Chemtrails mi přijdou jako kapku extrém.

To nic nemění na tom, že letecká doprava je z hlediska znečišťování ovzduší pěkně intenzivní. Jen to je dost těžké dohledat, ale ono stačí vzít v úvahu kolik takovej leteckej motor žere a že nejsou zrovna ECO.
3.3.2019 09:53:06   213.226.209.xxx 34
Jen jsem tim chtel rict ze plno konspiracnich teorii se potvrdilo az po nekolika generacich a lide co je hlasali byli v lepsim pripade zesmesnovani ...

K tomu chemtrails ...vubec bych se nedivil kdyby za treba 70-80 let vyslo najevo ze opravdu na nas neco obcas vypousteli at to bylo cokoliv (kdyby to bylo neco v takove mire jak tvrdi konspiratori tak je dost nezavislych instutuci/odborniku ze by to uz nekdo "nameril" ...i kdyz je fakt ze mohli jen navysit podil prirozenych slozek v atmosfere nebo latek na ktere se nedelaji za normalnich okolnosti testy jen aby si vyzkouseli efektivitu takove formy rozptylu v praxi ..


To plati o starsich typech letadel (kterych porad lita dost) ale u poslednich nekolika generacich to po prepoctu na pocet pasazeru vychazi velmi dobre vs i treba autobus (samozrejme na delsi trasy) ...no a lodni doprava to je extrem sam o sobe ....me spis vadi ze se u aut extremne soustredili na redukci emisi CO2 a zadelali tak jeste na horsi problem
3.3.2019 10:21:57   51.77.193.xxx 11
Já si teda myslím, že hustý letecký provoz a kondenzát může způsobit lokální změny počasí, případně atmosférické jevy, úkazy podobné tomu, co Jarda popisuje. Nemám potřebu v tom hledat zvláštní přičinění.
3.3.2019 13:06:53   78.102.114.xxx 20
chemtrails ve smyslu jako že dopravní letadlo na nás pouští bordel, je hloupost už jen kvůli personálu, obsluze té činnosti ...pokud ale bude někdo chtít, speciálů na tyto účely je spousta, stačí kdejaký předělaný na hasičák ...
3.3.2019 15:13:49   213.226.209.xxx 23
ano obslužný personál bude před každým vzletem dělat rozbory paliva, spektrální analýzu apod. >> přesně tak pokud bude někdo chtít tak by to mohl v menším měřítku uskutečnit i "amatér-civilista"

vzhledem k tomu, že k nějakým testům jim bohatě stačí pár letů, které nemusí být ani komerční ...jako hloupost považuji nekritický přístup a absolutní odmítání nějaké varianty chemtrails obzvlášť když se podobnými riziky zabývají vládní organizace po celé dekády a určitě si chtěli své "teorie" a efektivitu takového řešení potvrdit v praxi ...

sám v chemtrails v takovém masovém měřítku jak je prezentován nevěřím, ale zároveň si uvědomuji, že menší pokusy které by měli dopad na několik set tisíc až milionů obyvatel nebo na větší území jsou docela snadno uskutečnitelné ...obzvlášť s prostředky jakými vlády/armády disponují (šlo by to i ve větším měřítku po delší časový úsek, ale tam už neúměrně narůstá riziko, že dojde k odhalení...)
3.3.2019 19:20:21   185.219.167.xxx 02
Každá konspirace má reálný podklad, jako že antidepresiva hromadně použita v americe dali vzniknout hippies kultůře. A pro ty, kteří nad tím kroutí hlavou, uvedu ODKAZ z našich vod a strání.
2.3.2019 15:59:49   185.219.167.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.3.2019 17:34:37   185.52.172.xxx 56
A proč by to nemělo být normální?
1) normalitu nikdy nelze určit
2) tam nahoře je mnoho proměnných které mají vliv na to, co my dole vidíme a cítíme.
Ale to tvůj mozeček nikdy nemůže pochopit. Potřebuje jednoduché vysvětlení (chemtrails), jinak by se zavařil
2.3.2019 20:09:24   193.90.12.xxx 14
Já si teda nejsem jistý co je vlastně to jednoduché vysvětlení - jsem už asi zdegenerovaný.

Ale rozhodně bude ku prospěchu ty věci zakázat a odstraňovat z diskuze, protože to by pak mohl internet sehrát podvratnou roli VHS a všech těch Komand, Rambů a pokleslé zábavy obecně. Čerpám tady namátkově z dokumentů, které jsem nedávno zhlédnul na youtube, jistě v zájmu nás všech brzy odstraněných.
3.3.2019 01:59:57   109.80.79.xxx 71
Že by sestupné studené proudění a kondenzace vlhkosti s inverzním průběhem? Ale třeba je tam jenom moc složitých termínů a můžeme je nahradit jednoduchým cizáckým výrazem, který si vymysleli ve státě s největším leteckým provozem na světě lidi, kteří nemají na letadlo.
3.3.2019 10:25:14   185.219.167.xxx 06
Jasně, ty jsi to zažil, ty jsi seděl na zahradě a nad tebou přeletělo 22 letadel které zanechali za sebou 5 hodinové kondenzační stopy, které se pomalu rozplývali do jedné šedivé oblohy. Ale pro tebe to je proudění a kondenzace vlhkosti.... už jsi viděl šedou vodní páru? Já teda ne.
3.3.2019 10:27:10   185.219.167.xxx 13
A jdu se pdoívat dneska na oblohu.... koukám kolem dokola, je 11:28, a v okruhu 360° vidím pěknou modravou oblohu a jednu kondezační stopu...
3.3.2019 13:08:48   78.102.114.xxx 10
kde bydlíš? Co smog?
3.3.2019 19:21:09   185.219.167.xxx 02
Bydlím v Brně, ale pozorované to bylo 20km od Brna jihovýchodně.
4.3.2019 05:20:57   78.102.114.xxx 01
jihovýchod ... dálnice = špína, svrab, neštovice ... v Medlánkách čistý vzduch
2.3.2019 11:36:46   84.19.86.xxx 65
Souhlasím s absolutni svobodou slova, ale az na vyjimku - a tou jsou vyhruzky - at uz smrti, nebo ujmou na zdravi. Mne osobne bylo vyhrozovano smrti od souseda, a neni to vubec nic prijemneho.. (pravda ze policie stejne nic nevyresila a pripad odlozila - prestoze to slyselo 6 lidi.. ) Bohuzel nevim, jak to pravne podchytit - ten rozdil mezi "Kartago musi byt zničeno" Vs "rozsekam te sekyrou..."
3.3.2019 01:27:31   83.208.130.xxx 60
Právně to nejde.

Ale stačilo by, aby bylo právně zakotveno používání mozku a zdravého "selského" rozumu u soudců.

Taky existuje něco jako Základní listina práv a svobod a Ústava. Možná by stačilo se zbavit tisíců zbytečných zákonů a nařízení a používat trochu víc "ducha zákona" místo slepé litery zákona.

Bohužel spravedlnost bývá v ČR opravdu dost slepá a to častěji než je zdrávo.

Výhružky bych řešil jen ty z oka do oka. Online to nemá moc smysl. Lidi si vidí do huby málokdy i reálně, natož online.

Obecně platí, že systém je tak blbej jako jeho uživatelé. A jde to použít i na státy a jejich obyvatele.
4.3.2019 10:15:22   77.48.44.xxx 00
Jak to právně podchytit? Bohužel nijak, podchytit právně to jde, až vás soused doopravdy zabije. To už se mimochodem stalo mnohokrát.
4.3.2019 17:01:34   82.113.55.xxx 10
Pointa je, zda by absolutni svoboda projevu neznamenala legalizaci vydirani.. Clovek by mel pravo vyjadrit nazor "dej mi milion korun, nebo tvoje dcera zemre"
2.3.2019 16:57:13   90.178.186.xxx 193
My, co pamatujeme dobu před rokem 1989 to známe. Rodiče budou zase doma říkat: "Je to takhle a takhle, ale ve škole to neříkej, jinak tátu vyhodí z práce a ty nevystuduješ." V roce 1989 komunisti neprohráli. Bylo to jejich největší vítězství v historii.
2.3.2019 17:10:45   213.226.209.xxx 125
co chceš v momentě když se začala situace poslední dekádu "totality" rovnat do rozumné hladiny ve všech oblastech a tehdejšímu vedení už nestačilo co si nahrabali tak došlo k "revoluci" (říkejme tomu tak) a k moci se dostali kriminální živly(zlodějové, veksláci, násilníci apod.) které nový režim rehabilitoval jako politické vězně, ale napozadí stále vládli "staré" struktury a podle toho tak dopadlo (chybějící zákony, úřady a zkušenosti dopomohli k neuvěřitelnému vytunelování celé ČR v mnoha případech dokonce legálnímu) ...další vývoj je už i nově narozeným snad znám vč. obejití zákona ohledně nutného referenda při rozdělení ČSFR
2.3.2019 17:34:33   37.188.140.xxx 131
JJ,
bylo to z extrému do extrému:
Z komunismu, kdy hlídali abys náhodou neřekl ani slovo proti režimu, rovnou do klausovského ranného kapitalismu, kdy jsi mohl řvát na celé kolo cokoliv, ale vono to každýmu bylo u pr*dele :-)
2.3.2019 17:39:54   90.178.186.xxx 206
Byla to krásná doba. Jsem rád, že jsem si mohl užit 90. léta jako mladej. Bylo to jediných cca 11 let svobody týhle země od konce První Republiky.
Teď už je klasická husákovská normalizace.
3.3.2019 02:03:23   109.80.79.xxx 103
No nevím. Já se třeba v devadesátkách neměl nějak extra dobře. Oba rodiče na minimální mzdě a Klaus začal s tím, že si musíme utahovat opasky...
3.3.2019 02:29:03   81.200.57.xxx 47
Tak to je to samý jako teď - ekonomika roste, ale než aby se zvedly platy na úroveň eu, radši z ní vystoupíme
3.3.2019 11:39:45   213.220.226.xxx 33
Spousta penez se od nas vyvede na dividendach zahranicnich spolecnosti, ktere tu vlastni kde co, tudiz nemuzes chtit stejnej plat jako na Zapade. Sice si muzeme o zapadoevropanech myslet svy, ale uplne blby taky nejsou.

Ja si ale nenarikam, tak dobre jako ted jsem se nikdy v minulosti nemel a v devadesatkach uz vubec ne.
3.3.2019 13:13:50   78.102.114.xxx 10
pokud zvednou platy, vyvedou méně ... dividendy se vyplácení všude, nejen z u našich firem ...
3.3.2019 13:15:35   78.102.114.xxx 01
ryzen 2700x vypadá very very good asi změní barvu
3.3.2019 13:15:58   78.102.114.xxx 10
oprava ... 3700x samozřejmě
3.3.2019 15:26:14   213.226.209.xxx 10
no koukl jsem na něj a vypadá brutálně 12C s base clock 4.2 GHz (Turbo 5GHz) TDP jen 105W ...do toho bych šel bez obav a ani bych nezapínal SMT

jen se trochu bojím 7nm a jak se poprali s dlouhověkostí takových produktů aby to nechcípalo na nějaké nečekané rakoviny po 5-8 letech
3.3.2019 15:29:24   213.226.209.xxx 10
koukám, že i v ČR by měl být vč. DPH koupitelný do 10k s místní přirážkou možná za 11-12k ) 3700X vypadá hodně dobře ...už se těším na testy
3.3.2019 16:33:42   185.220.101.xxx 01
Ten mě teda nezaujal a nepřekvapil tak, jako zpráva o 12ti a 16ti vláknových APU
3.3.2019 16:29:22   213.220.226.xxx 11
No koukal jsem na tu cerstve zverejnenou tabulku, to pujde Intel definitivne do kolen.

Ryzen 5 3600X: 8-core/16-thread, 4GHz to 4.8GHz, 95W, $258

Otazka je, jestli 3700X vubec vyuziju, takze mozna poridim kancl procak.
3.3.2019 16:55:45   192.42.116.xxx 31
Těm cenám se zdráhám věřit, 12 vláken za 100USD? Pro podíl na trhu už tak nezdravě krvácí.
3.3.2019 17:13:28   213.226.209.xxx 10
6C do 3k bych neviděl jako problém ale výborný CPU (3600X) za cca 6k a TOP 3700X kolem 10k je prostě pecka imho to budou "bestsellery"
3.3.2019 17:19:25   213.220.226.xxx 31
Xcute: R9 16 jader pres 500USD, podle me jsou proste ty ciplety od AMD levne, takze i tak vydelaji hodne slusne, navic to motivuje lidi k upgradu, kteri by do toho jinak nesli.

blackbox: S tima penezma ale trochu pridej, to jsou USD ceny bez DPH, tudiz u nas +20%. Ale i tak parada.
3.3.2019 20:41:49   213.226.209.xxx 00
tak na THW mají cenu $229 což by bylo kolem 6,5k vč. daně a s českou přirážkou 7-7,5k
3.3.2019 19:21:11   185.129.62.xxx 00
Více jak 8 jader (2 chiplety + i/o) bude imo trpět latencemi, výhodné budou pouze pro specifické spektrum zákazníků. Těm cenám se mi nechce věřit, v zájmu AMD - 3700X bych očekával přinejmenším spíše za 379USD.
3.3.2019 19:36:24   185.220.101.xxx 00
Kdyby dle mých očekávání uvedli X verzi dvanáctijádra jako prozatimní top model za cca 449USD, a plně funkční osmijádrové chiplety si vyšetřili pro prémiovější mainstream a TR4 segment, vůbec bych se nezlobil.
3.3.2019 20:44:38   213.226.209.xxx 10
no raději si počkáme na realné ceny a testy teď i IT weby vaří z vody a rozcházejí se mírně v názorech
3.3.2019 21:22:35   109.70.100.xxx 20
Já teda v očekáváních kladu důraz spíš na X570 desky, jejich výběr. Doufám, že už v červnu bude k sehnání slušná deska.
4.3.2019 06:57:21   78.102.114.xxx 00
ano, to taky, každopádně to vypadá na bombu ... asi si udělám "rudé" vánoce možná i Navi k tomu ...
3.3.2019 14:32:23   176.61.90.xxx 10
Skvely koment. Vzpomnel jsem si po jeho precteni na film "Svaty boj" (the believer) doporucuji.
3.3.2019 15:55:02   86.49.226.xxx 102
Někde se ti vyškolení cenzoři uplatnit musí. Dřív lezli do zadku Sovětskému svazu, dneska Bruselu a Čtvrté říši zvané EU. Systém můžeme změnit revolucí, ale lidi těžko. Jenže zatímco za bolševika bylo potřeba ke sledování někoho nejmíň 6 lidí (2 osoby, 3x8 hodin směna), dnes díky mobilům a kamerám to jde skoro samo. Ale pokud jim půjdeme na ruku, podlehneme propagandě a začneme ustupovat, pak si nic jiného nezasloužíme. A skončíme v takový podělaný sluníčkářský společnosti jak v tom filmu
4.3.2019 09:20:29   212.158.143.xxx 10
Ten nadpis je trochu mimo, sociální sítě s žádným tažením nezačaly, protože jsou to firmy jako kterékoli jiné a jejich cíl je co nejvyšší zisk za co nejnižší náklady a jakýkoli monitoring, blokování je pouze další náklad. Příjem sociálních sítí je z dobře cílené inzerce a to různé blokování vzešlo na popud inzerentů, kdy největší inzerenti nechtěli mít reklamy u článků videí, které byly pro ně kontroverzní. Provozovatel je pak mezi mlýnskými kameny, z jedné strany uživatelé, kteří chtějí co největší volnost, z druhé inzerenti.
5.3.2019 06:02:10   89.176.157.xxx 01
Tím není myšleno, že sociální sítě začaly celý tento “movement”, ale když se k tomu přidaly, tak začaly svoje vlastní tažení za “dobro”. Zároveň v tom rozhodně nejsou nevinně a pouze v nějaké mlínici externích vlivů, to už dávno neplatí. Ten tlak vychází i přímo zevnitř těch společností. Každá větší společnost v USA je už ve větší či menší míře tímto infikovaná. V posledních 2 dekádách postupně skrz snahu vyhnout se jakékoliv litigaci začaly firmy přizpůsobovat svoje vnitřní řády, zaměstnávat všelijaké experty a zároveň jim tam z univerzit z řad mileniálů chodí samí “woke” lidé, kteří kompletně obsadí HR, což otevře stavidla další vlně aktivistů. Zároveň samotné Silicon Valley žije ve své vlastní bublině. Všichni mluví pouze mezi sebou. CEO Patreonu nedávno hovořil o tom, jak se schází s ostatními CEO a vzájemně se v těhle hovadinách utvrzují. Všechno jsou to navíc typičtí nerdi, kteří kromě toho, že jsou sami o sobě mekcí a mají potřebu pro safe space, tak se taky snadno nechají převálcovat. Právě šéf Patreonu je v tomto směru šéf pouze na papíře. Tyhle firmy už jsou prolezlé korektností skrz na skrz, proto je tam snaha tak rychle korigovat jakýkoliv náznak přešlapu.
5.3.2019 06:38:41   89.176.157.xxx 01
Největším hybatelem těch mlýnských kol jsou v tuto chvíli novináři. Novinařina je v totálním rozkladu a absolutně nezvládla přechod na internet, kde nyní přežije pouze ten nejagresivnější a nejlevnější. Novináři odpadají jako mouchy a nahrazuje je to absolutně nejlevnější, co se dá sehnat. Řada nových médií (čemuž se pak začali přizpůsobovat i ostatní) byla založena na základě “expertních” analýz, které predikovaly, že budoucnost je v aktivismu a extrémní levici, takže to je to, co v tuhle chvíli servírují, a když to zrovna není k dispozici (což v drtivé většině není), tak si něco uměle přikrášlí nebo rovnou vyrobí. Nemohou si dovolit něco nemít v kterýkoliv moment a dělají to pro ně ti nejlevnější lemplové. I TV prudce klesá sledovanost, takže postupně začala víc a víc řvát, aby byla slyšet. Do toho ještě přišly 24h zpravodajské kanály, které tě potřebují “zabavit” na 24h.
Západní novinařina je v tuhle chvíli totální odpad.
5.3.2019 08:12:25   78.102.88.xxx 01
Celé to začalo tím, že Facebook a další, začali mazat z politických důvodů. Mnoho
let mazali jen málo významné lidi jako třeba Konvičku, ale teď si dovolili smazat aktivního politika Klause ml. a právem se rozpoutalo peklo.
Ve výsledku se ukázalo, že Facebook nedodržuje Ústavu ČR a mazání, kromě jasných přestoupení zákona, bude Facebooku zakázáno.
4.3.2019 11:40:24   185.172.104.xxx 12
Na Slovensku sa dostala cenzura do takej urovne, ze uz zakazuju knizniciam odoberat urcity casopis, aby si ho nahodou niekto neprecital.
4.3.2019 18:45:04   109.230.34.xxx 34
Si nejak mimo. Sloboda prejavu nie je v tom ze bude niekto volne distribuovat lzi klamstva a hoaxy. Takze si pekne doma octuj a suchaj nohami.
5.3.2019 08:17:05   78.102.88.xxx 01
Ale ano, kromě vyjmenovaných trestných činů, jako např. schvalování holokaustu, pomluva druhé osoby, poplašné zprávy, atd., patří do svobody slova i hoaxy a fake news, dříve se tomu říkalo bulvár a má mnohaset letou tradici.
5.3.2019 12:11:52   213.226.209.xxx 21
on si wlcina asi neuvědomuje, že ty "tagnuté" lži, které se budou mazat dle zadání nemusí být lži ... v tom je největší nebezpečí
pak budou jen ty správné noviny, učebnice atd. atd. (už teď je ohromný tlak na přepisování toho co se stalo a hyperkoreknost ...a tohle je potřeba zastavit protože černá je černá a bílá je bílá ...a výkal je výkal )
23.3.2019 12:00:20   89.103.7.xxx 00
A co když postavíte deset lidí k černé kouli, ale jeden bude tvrdit, že se jedná o bílý kvádr? To už není věc názoru, ale nedostačivost nebo záměrná lež. Má mít právo stále na šíření takovéto záměrné lži, která bude zasahovat do cizích práv? Mají být platformy povinné takovýmto názorům dávat prostor pod pohrůžkou trestu, jak to navrhoval V.K. mladší, protože mu na FB smazali nějaké posty?!
5.3.2019 13:00:08   93.91.149.xxx 10
Neříká se příslušník, ale orgán. Vy nám tady začínáte pěkně zlobit, pane Ježek.
6.3.2019 08:32:28   213.155.227.xxx 00
Děkuji za velmi zajímavé čtení. Bohužel způsob omezování svobody se realizuje pomalu a nenápadně je nutné si toho ale všímat a vždy se v čas ozvat protože jinak se jednoho dne vzbudíme a nebudeme se stačit divit kam až se to naší vlastní nečinnosti dostalo.
23.3.2019 11:53:50   89.103.7.xxx 00
Pane Ježku, zmiňujete zneužití sociálních médií aktivisty, ale co jejich reálné zneužívání skutečnou cílenou propagandou? Jde podle vás taky ještě o svobodu slova? Vždyť vy sám v jiném článku píšete, že evropské parlamentní právní haťmatilce nerozumíte, že se musíte spoléhat na její interpretaci z dalších zdrojů. Takže přiznáváte, že nemáte kapacitu na to kriticky zhodnotit původní texty. Ale tak je to dnes s většinou obsahu. Mimo svoji odbornost a specializaci jsme maximálně jen informovanými laiky.
A teď proti vám, kriticky uvažujícímu člověku nastoupí tato propagandistická mašinerie, co s tím? To není toxický obsah? Jste schopen ho pokaždé rozeznat? Třeba to bude i "váš sohlasící fanoušek" pobízející vás k polarizovanějším a radikálnějším formulacím.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/frantisek-vrabel-dezinformace-fake-news-rusko-facebook_1903130001_ogo

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

198 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 95.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.