Hlavní stránka Hardware Sítě a Internet EDSM se blíží: článek 11 a 13 – ne tak růžové, jak si malují
EDSM se blíží: článek 11 a 13 – ne tak růžové, jak si malují
autor: Michal Rybka , publikováno 26.1.2019
EDSM se blíží: článek 11 a 13 – ne tak růžové, jak si malují

Už víckrát jsem psal o problémech týkajících se implementace autorského práva. Nyní se blíží finální hlasování o nové direktivě, která proběhne na konci března anebo na začátku dubna. Ale bude nová směrnice řešit to, co má řešit? A co když se ti, na něž cílí, zachovají jinak, než Evropská komise čeká? Stále je čas protestovat, ale ten čas se krátí.


Konejte, abyste pak neplakali

Mnoho času do hlasování nezbývá, takže lobujte, pište europoslancům, křičte, dokud můžete!

EDSM se blíží: článek 11 a 13 – ne tak růžové, jak si malují

https://www.youtube.com/saveyourinternet/

A také: Nezapomeňte volit do Evropského parlamentu. Nezapomeňte nevolit ty, kteří podpořili články 11 a 13! Řada komentátorů, kritizujících funkci EU, upozorňuje na to, že EU má problém s „omezenou demokracií“, protože komisaři v komisi EU nejsou voleni, ale jmenováni. Celý postup je poměrně komplikovaný, ale v podstatě se dá říct, že občané mají jen velmi nepřímý vliv na to, kdo se v Evropské komisi ocitne. Komise má přitom zásadní vliv na návrhy legislativy, jako je právě EDSM.

To, co ale občané EU ovlivnit mohou, je složení Evropského parlamentu, do kterého se volí. A tady vyvstává problém s volební účastí, která dlouhodobě klesá a v letech 2009 a 2014 se pohybovala jen těsně nad 40 %. Podle statistik Slováci v roce 2014 měli volební účast v eurovolbách jenom 13 %, což je u země platící eurem skutečně pozoruhodně málo.

Lidé chápou volby do místních orgánů, do Poslanecké sněmovny, volbu prezidenta – ale možná si myslí, že „Bůh je vysoko a Brusel je daleko“. Pak si ale nemá smysl stěžovat na to, že europolitici neposlouchají, hrají si vlastní hry a začínají se chovat jako svého druhu aristokracie, která je zodpovědná především sama sobě.

Volby do Evropského parlamentu 2019 se konají 24.–25. května 2019. Takže nezapomeňte jít volit – a volte ty, kteří podporují rozvoj moderních technologií a ne jejich omezování. Dělejte to, co dělat můžete! Ignorovat volby a stěžovat si nad pivem není řešení: Je třeba aktivně ovlivňovat to, co ovlivňovat můžete. Takže si to zapište do kalendáře, udělejte něco pro sebe a zajděte k volbám!

 



Tagy: edsm  article 13  article 11  článek 13  článek 11  eu  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
26.1.2019 07:52:28   93.91.150.xxx 68149
nezapomeňte, že Piráti jsou strana vítačů a pirátské hnutí je řízeno muslimy. To jen pro ty, kdo si myslí, že je Piráti zachrání před autorským právem. Nezachrání a ještě tady zavedou chalífát.
26.1.2019 10:07:17   185.219.167.xxx 59113
Souhlas volím SPD, né kvůli Okamurovi, ale kvůli tomu abych nasypal co nejvíc písku do soukolí EU.
19.3.2019 14:55:23   82.142.121.xxx 10
Volit SPD může opravdu jen velmi chorý mozek :-)
26.1.2019 12:37:21   95.130.9.xxx 5175
Řízeni muslimy pravděpodobně nejsou, to by bylo hodně přitažené za vlasy. Ale vítači to jsou. A krom toho také eurohujeři a ekofašisti. Tím se pro mě stali nevolitelnými, přestože bych prosazení nějakého "pirátství" do politiky fandil.

Spíše bych uvítal, kdyby od nich boj za svobodu internetu a snahu o rozvolnění autorských práv převzala SPD. Jenomže pro SPD je to nejspíš vedlejší. Volby vyhrávají zásadní témata. To svoboda internetu není.

S méně důležitými tématy politici nakládají svévolně, protože mohou. Nevěcný volební systém v nich nedává zpětnou vazbu. Občas to přeroste do pěkného průšvihu (např. "sluníčkářství" po léta obsažené v programu ČSSD - lidé ji volili jako menší zlo, ne že s ní souhlasili ve všem)
26.1.2019 22:49:28   78.102.88.xxx 3626
Piráti jsou Strana Zelených verze 2.0. Navenek líbivé kecy, ekologie už nefrčí tak lákají hlupáčky na kecy o internetu, ale ve výsledku provádějí naprosto jinou agendu, přesně tak jako Zelení.
28.1.2019 05:54:42   217.75.218.xxx 74
Doporučuji si zjistit něco víc o přesném pojmu "ekofašismus". :-)
26.1.2019 15:26:14   158.69.217.xxx 4242
Volit Piráty znamená dejme tomu odpor proti tomuto osekávání svobody internetu. Tato strana je ale zároveň proevropská a tak vůbec nepřipouští czexit. Tím ve skutečnosti říká, že ať EU dělá cokoli, my v ní musíme zůstat.

Volit SPD oproti tomu znamená odpor proti všem svinstvům, které nám EU vnucuje: přijímání migrantů, omezování zbraní, bizarní požadavky na emise automobilů, nižší spolehlivost elektroniky (ROHS), mnoho dalších drahých ekologických nesmyslů a samozřejmě i osekávání svobody internetu. Tato strana navíc chce referendum o czexitu, kterým bychom se vnucovaných euronápadů reálně zbavili.
26.1.2019 16:20:03   88.146.217.xxx 3517
Volit SPD možná znamená odpor, nikoliv však řešení.
Podobně jako veganstvím bojovat proti špatnému zacházení se zvířaty při průmyslovém zpracování masa nebo tajným šířením oficiálně zakázaných tiskovin či sebeupalováním na veřejných místech bojovat proti socialismu.

Když někdo poukazuje na obavy, nebo problémy trápící většinu obyčejných lidí, neznamená to, že zná na tyto věci lék.
26.1.2019 17:02:27   213.226.209.xxx 2436
Okamuru nemusím je to populista jako prase ale bohužel je to jedna z těch lepších možností ve srovnání se zbytkem politické scény ...a vážně uvažuji o tom, že mu dám hlas (např. Svobodní ač vypadali nadějně se tak vyprofilovali, že jsou nevolitelní o Pirátech raději pomlčet to je snad největší katastrofa a tlupa mimoňů )

od Okamury aspoň vidím snahu o konkretní kroky ...od ostatních politikú jen slyším mělo by se něco udělat a potají dělají dál prasárny a reálne kroky k nápravě žádné ... Okamura není sice Matteo Salvini, ale je na "trhu" někdo jiný ? (např. i ti politici co při ztrátě preferencí populisticky otočili jsou napozadí stále proimigrační a proislamističtí)

koho pořád baví xx té proslovy s vyjádřením soustrasti a toho že musíme zůstat silní apod., když nepřijde řešení... oni politici moc dobře vědí, že nějaké demonstrace apod. s nimi nehnou a jsou ochotní to nechat dojít až do fáze občanských nepokojů což může přerůst v občanskou válku...
26.1.2019 18:11:50   185.219.167.xxx 15
blackbox: No1
26.1.2019 19:40:00   37.139.8.xxx 85
Absurdita stavu je už neúnosná, Ovčáček přednáší chucpe o fašizaci společnosti. Normalizační umělci káží o svobodě a vlastnictví. Altruistického lékaře, vynálezce, vědce označí za blázna, div ne za komunistu. Já se upřímně bojím, že máš pravdu a Brusel je natolik vymknutý a odtržený od reality, že to může skončit jen ošklivým prasknutím, naděje na reformaci v mezích slušnosti jsou podle mě plané Putin už chystá láhev Dom Pérignon, komunisti rozdávají srdečné úsměvy, a pak prostituti zahalení fíkovými listy... Od fatalismu a skepse si nemůžu pomoct.
26.1.2019 19:59:09   35.0.127.xxx 15
Na technických oborech dosti protěžovaných státem (nic proti technice) budeš čtyřprocentní menšinou, pokud máš nějaký vztah k četbě (jakože přečteš dvě knihy za rok), na základě toho usuzuji, že nás čeká velmi trpká, možná brutální, zkušenost.
26.1.2019 21:18:06   198.98.56.xxx 14
Odměna za etické chování a jednání? Nenajdeš vysmívanějšího pojmu napříč celou společností. Akcentované zvětšující se propastí mezi starým a militantním mládím. Logicky z toho najdeš jediné východisko, übermensch.
26.1.2019 17:44:15   94.242.92.xxx 159
Sranda na Czexitu je v tom, že to podporují zpravidla lidi, kteří sami pracují v nadnárodních firmách, které tady postavily fabriku jenom proto, že jsme v EU. Kdyby se Czexit povedlo dotáhnout do konce, tak by netrvalo dlouho, a všechny ty montovny a továrny nadnárodních firem, by se přesunuly do Polska a na Slovensko, kde je pořád levná pracovní síla a z logistického hlediska je to pořád výhodné geograficky.
26.1.2019 17:51:41   213.226.209.xxx 72
my už jsme pro ně drazí a vzpurní >> ty firmy se o to pokouší stále dokonce i mimo EU (RF/TR..) a vždy to krachne na lidských zdrojích a tamní mentalitě (např. i takový BOSH/Siemens vyráběný v TR není taková kvalitka jako bývala) >> prostě Asiati a my jsme v tomhle směru hodně dobří a když se jim přejídáme tak nemají alternativu (mimo importu zahraniční pracovní sily)
26.1.2019 22:23:22   94.242.92.xxx 81
Tak je všem jasné, že to není jen otázka montoven. Český průmysl je silně provázán s evropským trhem. Vznikla tady spousta firem a rozšířila se výroba těch stávajících, které by bez exportu do EU nepřežily. Ať už jde o specializované výrobky nebo ''pouhé'' zpracování materiálu, polotovary apod.
26.1.2019 18:18:46   185.219.167.xxx 55
jak píše pan blackbox, u nás se taky zlevňovalo, každej rok chtěli slevu 1-2%. Pak na ně padl nějakej zákon a oni museli udělat veřejnou soutěž s podmínkama kterýma jsem prošli tak tak jen díky tomu že jsme pro ně v minulosti dělali. Nováček, neměl šanci. Skanska vycouvala ještě před výběrovým řízením. No a v rámci veřejně soutěže jsme si vysoutěžili +50% nahoru.... dodnes to nemůžou rozdýchat a snaží se nás nějak otrávit a znepřijemnit nám to a nebo přemlouvají ať dáme nějakou slevu. Němci sají ČR jako prase, ale běda jakmile se postavíš, to jsi hned mrdka a špína. Problém je ten že lidi nejsou a oni nás potřebují a tak dochází ke komickým scénám a na té vlně si jedeme. Nemá nás kdo vystřídat. A mladá generace se do toho nehrne. Víme že příští výběrko budou chtít zastropovat, protože je jim jasné že bychom si řekli o dalších 50% když víme že to jde... Melou z posledního, jenže pořád jsme nejlevnější otroci co seženou... Jak říkám Skanska jim to hodila na hlavu hned jak se dozvěděla podmínky. A i tak si žiju nad poměry. Ale když je dobře, mohlo by být ještě líp.
26.1.2019 22:25:22   94.242.92.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.1.2019 22:45:17   78.102.88.xxx 67
Velká část montoven v ČR i všude jinde v EU budou zrušena k roku 2030, v důsledku nařízení EU o likvidaci benzínové a naftové trakce, elektromobily se budou dovážet z Číny tak jako všechno ostatní. Tudíž zásadní argument o zahraničních montovnách v ČR padá, o důvod méně zůstat v EU.
26.1.2019 21:18:30   94.113.177.xxx 1613
Tohle již asi bude spíše diagnóza.
V přestává mne bavit jak se pod každým článkem musím dočítat o stihomamu z ilegálních migrantů proč si vaše konstrukce nenecháte alespoň pod články kde se to hodí bohužel takovíto diskutéři jsou schopni okomentovat i článek o vaření
kam zakomponují vítače lepšolidi sluníčkáře a navíc vaše reakce je ironií na tento článek kdy vám stačí k posouzení kdo ovládá stranu pirátů zdroj nejspíše podobný Parlamentim listům či Blesku a ušetřím vám odpověď ne nejsem sympatizant Pirátů a vaším newspeakem ani sluníčkář v podstatě sem spíš mráček
26.1.2019 08:13:16   94.113.165.xxx 824
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.1.2019 09:25:52   212.79.110.xxx 492
Trochu off topic, ale zase vam na PCtuningu mezi textem vyskakuji hlasite videoreklamy. Je mi lito ale na kazdem webu co ma tuhle prasarnu zapinam adblock. Weby co pouzivaji klasicke zobrazeni reklam, tam to neblokuji
26.1.2019 19:17:53   88.100.171.xxx 51
Sem chtěl napsat, že to nemam, ale mam, jen mam vypnutej zvuk.

Opruz..
26.1.2019 09:42:18   93.99.78.xxx 75
Ak ten clanok 13 prejde tak skonci tak isto ako s content id na youtube vyhladavace fora a ine stranky kde ludia zdielaju obsah zavedu lahko zneuzitelny system ktoreho ucelom nie je ani tak chranit obsah proti "zneuzitiu" ale chranit poskytovatela pred zalobami od drzitelov prav. Automatizovany lahko zneuzitelny system ktory bude sikanovat ludi vytvarajucich originalny obsah.

P.S. Pewdiepi je najvacsi kkt na internete nechapam ako je mozne ze jeho vyplody su stale popularne.
26.1.2019 10:21:28   95.103.100.xxx 826
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.1.2019 10:33:24   185.219.167.xxx 477
internet se rozšířil jen díky tomu že nebyl pod kontrolou. Nenávidím jakoukoliv kontrolu, mazání a BANy. Jakákoliv kontrola vede jen k úpadku.
27.1.2019 20:27:04   178.40.20.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.1.2019 08:10:20   185.219.167.xxx 02
Reaguji jen na první dvě věty, protože zbytek nemám sílu číst: "Píše člověk který v životě neviděl Dark web."
27.1.2019 21:01:15   31.30.5.xxx 111
Prdlačky, internet se rozšířil především kvůli pornu a warezu, trochu také kvůli levnému vykecávání na chatech. Před začátkem internetu se porno a warez muselo šířit nohama a telefon do zahraničí stál až 60 Kč/min, SMSka 10 Kč.
26.1.2019 10:22:03   185.219.167.xxx 634
Autor se zcela otevřeně vyhýbá otázce, proč jsou tyto regulace zaváděny a mylně je prezentuje jako snahu o ochranu autorského obsahu. To není pravda, je to jen divadlo, aby nebylo vidět co je ve skutečnosti za pódiem.
Ve skutečnosti, totiž nejde o nic jiného, než o kontrolu internetu a likvidaci svobodných informací. Prakticky jediné zprávy, které k nám budou proudit, budou ty které "strana" bude chtít. K ostatním zprávám se nedostaneme. Teď nemyslím těch pár chytrých co si pořídí VPN tunel někam ven, ale jde o ty masy, které sledují TV Nova, ČT apod... Tihle lidé nebudou hledat alternativní zdroje informací a potvrzovat si jestli to je nebo není pravda, protože "říkali to v telelvizi". Nejde prostě o nic jiného, než díky bojem proti "Fake news", nastolit totalitní režim.
EU zavedla zákon, že nově vyráběná vozidla budou smět být dálkově ovládána bez možnosti tuto technolgii vypnout. Blíží se tak doba, kdy nebudete smět jet rychleji než je povolená rychlost na silnicích, jinak vám z palubní desky rovnou vyjede pokuta. Absurdní budoucnost, jako ve filmu Demolition Man, když řekneš sprosté slovo a ihned dostaneš pokutu. Kdy lidé budou nemyslící chodící schránky (ovce/proleti) a jejich život kompletně bude řídit umělá inteligence tak jak bude potřebovat "strana". Všecko už máme, chybí už jen čip do prdele.
26.1.2019 14:19:35   95.103.100.xxx 527
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.1.2019 11:37:28   89.103.186.xxx 452
ochrana autorských práv totiž přestala složit k tomu, k čemu byla původně zřízena: Přiměřenou dobou ochrany motivovat autory ke tvoření.
Jak může motivovat ochrana, která sahá daleko za autorovu smrt? Další věcí je, že autor často práva ke svému dílu nevlastní, protože bylo vytvořeno na objednávku.
Z toho mi vyplývá jednoznačně, že jde o co nejdelší dobu "ochrany" proto, aby různí "držitelé práv", či další "autorské svazy" vyrejžovaly co nejvíce peněz a dlouho jim to vydrželo. Takže vůbec nejde o ochranu autorů/tvůrců děl. IMHO
28.1.2019 06:43:10   93.185.3.xxx 31
to: p. Rybka - ten clanek ma grady
to: Anders, pekne vystizene.

Par paradoxu do vinku:
- kdyz americane mucili(muci, ted asi hl. v polsku) vezne, pousteli jim hudbu 24/7, myslite ze platili nejake extra poplatky.
- Dokazou me pobavit CT a CR, to by tu bylo na celou knihu, a jejich zpravy/cenzury/intriky, ktere s vysmechem a aroganci vsem obcanum CR vysilaji.
28.1.2019 10:45:25   94.230.208.xxx 11
K tomu svévolnému věznění a mučení tajnými službami. Mí oblíbenci Skinny Puppy tehdy požadovali jistý symbolický poplatek za nakládání s jejich tvorbou, tuším to zůstalo bez odezvy. Věřím, že takovým postupem teroristu vyrobíš - kdyby mi 24/7 pouštěli mumble rap, nevím, nevím...
28.1.2019 14:02:41   86.49.239.xxx 11
to> EXcute
Me by zajimalo, jestli by si jakakoli zeme dovolila, co proslo americanum:

- 2x s hlaskou "atom na ne Rico"
- xxx "napalm na Vietnam"
- bombardovani a rozvraceni Iraku
- nastrely a udery na Syrii
.. muzem jen pokracovat, to je moralismus nejtvrdsiho razeni
28.1.2019 14:05:25   86.49.239.xxx 11
Ani se nedivim tem zemim, co hlasaji ze maji ATOM..
28.1.2019 14:26:43   91.250.241.xxx 11
Tu agitaci beru s rezervou, jsem vyznavač žánru, řekněme způsobu boje. Jak jednou řekl M. Patton, lidé jsou to nejhorší, co mohlo hudbu potkat. Dodám, jestli mě má něco smést, ať je to proboha stroj.
Západ má na triku spoustu nekalostí, z příkladu takového Afghánistánu si můžeš vzít, jak to asi bude po tahanicích s Čínou a Ruskem vypadat v Africe.
28.1.2019 14:42:06   86.49.239.xxx 01
Dospely a vyrovnany, jeden z mala. Dik za odpoved.
28.1.2019 14:43:33   86.49.239.xxx 00
Nemohi si odpustit.
Lado, to jak se k tem podrizenym a sve rodine chovas, to se Ti jednou vrati.
28.1.2019 16:17:52   199.249.230.xxx 11
Tak tak, užívej sarkasmu, dokud můžem.
28.1.2019 16:52:03   86.49.239.xxx 01
Lidi premysleji jako kobyly, nezlob se, ale ja to vidim, je mi z toho smutno. Ja se snad nikdy neozenim.
28.1.2019 08:08:06   78.102.88.xxx 51
Houby s octem, OSA byla zřízena pro podporu nemajetných skladatelů hudby.

V současné době jsou autorská práva nic než organizovaný zločin s prorůstáním do státní správy. Všichni normální lidé na světě si musí své díla chránit za velké peníze a to maximálně 15 let formou třeba patentů, jenom "umělci" to mají zdarma a 70 let.
26.1.2019 13:55:25   46.29.248.xxx 13
Není zrovna nutné, aby se člověk (ne)vědomě inspiroval kontaktem s existujícím dílem. Archetypální příběhy a vzory se objevují bez cíleného přičinění člověka, zrcadlí přírodu, vykrystalizují jako kresba na hadím hřbetu. Na protilehlých stranách světa mohou dva různí lidé za různých podmínek dojít ke stejnému příběhu, obrazu, melodii, stejně tak k technologii, nebo postupu. Pokud už inspiraci člověk vědomě z něčeho čerpá, je povznášející, když na zdroj odkáže. Dokázat úmysl z výsledku je ale spíše nemožné, ledaže jde o doslovnou kopii. V procesu tvorby je možné nekalý úmysl odhalit, ale invazivně auditovat soukromí a myšlení kvůli tomu doufám nebudeme. Mi vědomé prvoplánované kopírování vadí jasně v případě, kdy je cíleně použito pro vlastní obohacení na úkor druhého (z části úvodní příklad s Edisonem), ze stejné lenosti a sobecké dominance, z nichž vyvěrají absurdní rozměry ochrany autorů, děl. Dokážu pochopit a uznat za legitimní jiné motivy (svoboda informací) a jsem ochotný o nich diskutovat, mají ale taky myslím jasné limity (etika, zdrojování). Kéž by šlo boj tvůrců označit za ušlechtile Don Quijotský.
Ovšemže má nastalá situace více rovin výkladu a bude velmi vtipné sledovat deziluzi tvůrců, které čeká spíše odsun z hlavního proudu. Tedy vyústí fakticky v cenzuru, což je pravděpodobně i postranní motiv byrokratů. Ovšem EU tak v návaznosti plní úlohu proruského agenta a řeže si pod sebou větev (od nás asi doslova sklidí potlesk a upřímné gratulace). Ke všemu z druhé perspektivy dále náhrává konsolidaci moci korporátů, sterilizuje konkureční prostředí uvnitř, a tak zabíjí vlastní konkurenceschopnost - nejednoho to k smrti unaví, tak ať ti ta motivace vydrží.
26.1.2019 19:19:11   88.100.171.xxx 23
..bych to nechal být, je to ve stylu dog eats dog.

Média se prostě samovolně zničí, jako všichni kdo nemají nikdy dost. Princip entropie funguje ve všem.

No a volit se bude as Okamůrka.
27.1.2019 10:49:48   78.45.27.xxx 74
Tak jsem myslel, ze bude vyzivna debata o clanku 11 a 13 a ona je o Piratech.

No, vezmu to za pozitivnejsi konec predevsim pro venkovske obyvatelstvo CR. Pokud jste tu i takovy, kteri nemate radi Prazaky, tak muzete Piratum tleskat. V Praze totiz za 3 mesice Piratske vlady dokazali tito ko**ti posrat snad vsechno co se dalo. Usmev na rtech mi trochu mrzne, protoze sam v Praze musim pobyvat kvuli praci a Piratsky rok 2019 bude fakt hustej.
27.1.2019 15:08:26   86.49.238.xxx 95
Proč bych měl volit do Evropského parlamentu? Já do EU tehdy nechtěl, důsledně jsme šli všichni hodit NE, ale národ nás přehlasoval. Dle mého vlézt do toho spolku to byla nejhorší věc od sovětské invaze v roce 1968. Takže teď mě to nezajímá, nechte si cenzurovat net, odevzdejte zbraně, nechte se na každém kroku sledovat, do baráku si nastěhujte migranty a uklízejte ho 100W vysavačem. A hlavně si nechte vymývat mozky EU propagandou šířenou ČT... A poděkujte těm, co hlasovali pro vstup
27.1.2019 15:55:21   207.244.70.xxx 63
Já jsem se jako mladý fakan zdržel hlasování, ale fakticky jsem, dá se říci, horoval pro. Za některé proevropské myšlenky bych se postavil i dnes (př. měnová unie mezi ně rozhodně nepatří). Politická a úřednická praxe mě samozřejmě profackovala a dnes už vím, že není nic horšího, než když politik a úředník není, obrazně řečeno, na dostřel. Je mi líto spousty proevropsky smýšlejících lidí doufajících v reformaci.
28.1.2019 16:30:44   109.70.100.xxx 22
To zní jako známé "Myšlenka byla správná, ale chyba byla v lidech". Jenomže ono je to přesně naopak: Lidé jsou pořád stejní, ale ta rádoby vznešená myšlenka stála za lejno. Idealisté totiž rádi malují světlé zítřky, ale nenahlédnou všechny důsledky. Protože to nelze. Pak se koncepční nedostatky řeší cenzurou a kontrolou myšlení. Pro většinu indoktrinovaných je to pohodlnější než si přiznat chybu (dokud to nesemele někoho z jejich okolí).
28.1.2019 17:24:29   51.15.53.xxx 11
Ano, lidé jsou pořád stejní, nedokonalí a stejně tak nedokonalé jsou všechny nástroje, kterými usilují o podmanění reality.
28.1.2019 17:43:12   185.129.62.xxx 11
Na určitém stupni vývoje společnosti, pokládám to za obecně platný koloběh věcí a civilizací, vyhřezne pokrytectví a způsobí pád, vyhraje přímočarý primitiv. Skrze sexualitu například můžeš snadno prohlédnout, jak se věci vymykají kontrole.
28.1.2019 20:38:41   185.220.101.xxx 01
Podobné diskuze už jsme spolu v minulosti vedli a uznávám, že jsem si vedl v mnohých neobratně, tak jako si povedu neobratně asi i teď. Ale pokud se dotkneme tvého přístupu vlastního prospěchu příkladně k instituci manželství a rodiny, nevysvětluje to situaci v níž se právě nacházíme? Zajímá mě tvůj postoj.
28.1.2019 20:57:08   51.68.214.xxx 01
Mimochodem rovněž jsi se v minulosti vyjádřil pozitivně k centralizaci moci, která dle tvých tehdejších slov mírní ideologickou (náboženskou) horlivost a dává prostor lidem zohledňujícím vlastní prospěch, životní úroveň.
28.1.2019 22:13:55   185.220.101.xxx 01
Přehnaně analogicky, dle tvého, je myšlenka demokracie prostě špatně. Měli bychom sledovat vlastní prospěch spíše, než se věnovat tomu, abychom věnovali altruistické úsilí pozvednout například úroveň znalostí a vzdělání (?)
28.1.2019 22:14:54   199.249.230.xxx 01
Promiň mi vyjádření - konsternace, únava.
28.1.2019 23:44:25   109.70.100.xxx 01
Abych ti něco nepodsouval a netrhal z kontextu, skončím zase u sebe. Tvé myšlení schované za distingovaným projevem mi nedává spát, je to obsese, doznávám. Vnímám ho jako nebezpečné, rozkladné.

Minule jsem uvedl několik příkladů, které bych rád rozvedl. Předně jsem uvedl Nikolu Teslu, díky jehož do značné míry nezištnému postoji teď můžu psát. Jestli máme zprovoznit ITER, znamená to, že nemůžeme zohledňovat vlastní krátkodobý prospěch. V případě, že udeří ekonomická krize a sobectví některého z zůčastněných, můžeme nakonec doplácet nepoměrně více. Výše se dotýkáme příkladu s jadernou energií, která si žádá nemalou podporu už tak. Krátkodobý prospěch taky ohrožuje energetickou a ekonomickou bezpečnost, kterou zajišťuje diverzifikace zdrojů. Za další příklad mi sloužila plošina v Gíze, která tuším odráží jeden z nejstarších zákonů egyptské civilizace, nevykrádat hrob svých předků, sledovat vyšší cíle, než prospěch. Taky jsem mluvil o principech práva, mám je na patře poměrně často - presumce neviny, právo na soukromí, svoboda projevu - vlastní prospěch tyto cíle podle mého názoru popírá (viz slavný citát Voltaira). A tvá tvrzení o prospěšnosti koncentrace moci se dle mého naprosto míjí s poznáním vyvěrajícím z historie (katolická církev).
29.1.2019 01:08:23   104.218.63.xxx 01
Občas mi nedává spát, jak můj pravopis koroduje.

Ještě doplním, že koncentrace moci a prospěch je v přímém rozporu s diskutovanou otázkou rozsahu autorského práva.
29.1.2019 20:37:53   162.247.74.xxx 00
Té nedokonalosti by si lidé měli být vědomi a rezignovat na příliš ambiciózní myšlenky (ideologické systémy) a raději vycházet z přízemních detailů, které jsou lépe uchopitelné a snáze se napraví případné omyly.

Centralizaci moci nijak nefandím. Jen jsem konstatoval, že v daném ohledu u církve byla pozitivní. Neznamená to, že by v jiných ohledech neškodila.

Demokracie je OK. Nemusím jen různé přívěsky, které k ní přidali mocipáni aby ji mohli manipulovat, omezovat a skrývat za ni svá rozhodnutí. Současná implementace je navíc zastaralá.

Technický vývoj navázal na Teslu i na zištného Edisona. Nezištnost může být také formou sledování prospěchu - např. pro narcisty v dobročinných organizacích, kteří místo peněz dávají přednost tomu být vidět a být důležití.

Prospěch nelze zužovat na krátkodobý prospěch. A stavět ho proti zprovoznění ITERu je už logika přímo kalouskovská. Reálně totiž nikdy není shůry dáno, že k dosažení nějakého účelu si musí lidé utáhnout opasky. Jen je to pro politiky schůdnější, než třeba donutit velké firmy platit daně nebo dát lidem možnost rozhodnout, co z rozbujelé státní agendy má pro ně smysl.

Sledovat svůj prospěch znamená i vytvářet si vhodné podmínky pro budoucnost a zajistit se proti rizikům. Prospěch z vykrádání hrobek ve starém Egyptě či z porušování práva by pro většinu lidí nebyl tak velký, aby převážil jejich vlastní možné ztráty, kdyby se takové jednání stalo normou. Tyto věci proto nejsou nutně v rozporu se sledováním vlastního prospěchu. Spíše z něho (většinově) vycházejí. Neznamená to, že právo nemůže být deformované a nemůže obsahovat části, které škodí.
29.1.2019 21:41:41   195.176.3.xxx 10
Nemyslím si, že by se v ohledu církve, náboženství, ideologie, dala centralizace a koncentrace moci hodnotit jako pozitivní. Snahu konsolidovat moc od jisté úrovně (překračující zpětnou vazbu s prostředím) vnímám jako individualista silně negativně. Marně hledám příklad, protože ten tvůj s Islámem vnímám právě jako centralistní skrze doslovný výklad jejich jediného uznávaného proroka (tuším, že právě doslovný výklad je hlavním předmětem tvé zdá se již méně zaslepené averze vůči idejím a rozumím tomu). Samozřejmě nezištnost může být strojená a může být uchopena psychopatem tak, že to nebudeme sto rozpoznat. S posledním odstavcem si dovolím nesouhlasit, vykrádání hrobů (jinak projídání budoucnosti) bylo a je na denním pořádku, vnímám jej jako stěžejní předané poselství. A jinak díky. Vnímám, že do doby, co jsme spolu tyto věci začali řešit, jsi malinko změnil názor a pravděpodobně se chystáš k volbám - vnímám to vesrze pozitivně, ať už bude tvůj výběr jakýkoli.
29.1.2019 21:46:46   195.176.3.xxx 00
Omluv tu skřípající formu a stylistiku.
27.1.2019 17:11:35   185.219.167.xxx 82
Problém je, že unie do které jsme vstupovali, není ta stejná unije co je teď.
27.1.2019 19:36:09   185.127.25.xxx 32
Problém je spíš v horkých hlavách mladších ročníků indoktrinovaných newspeakem elit. A poučení, že tu hořkou zkušenost musí zažít na vlastní kůži (pak v roli rodiče).
27.1.2019 22:17:50   185.220.102.xxx 21
A tím nechci říct, že je to největší problém. Větší problém, kterého se dotýkáme počínaje článkem je mlčící většina, kde bublají ošklivé věci. Jakkoli nemám rád současného prezidenta, slouží mu ke cti, že problémem volební účasti provokuje.
27.1.2019 19:58:55   178.40.20.xxx 815
Bez EU by to neslo a bola to nevyhnutnost. Ziaden EU stat nieje sebestacny a dnes pri poprepajanej ekonomike aj jeden od druheho zavisly.
Myslis si, ze by tu bolo tolko investorov, keby CR nebola v EU, ani nahodou. EU nieje zdaleka dokonala ale je to cesta. Ako napisal Crha, nie to ta EU z pred rokov. Pozrite sa co mame mi vo vlade, vy, Poliaci, Madari, Taliani... Preco by v EU mali byt iny, lepsi. Politici su len zrkadlom spolocnosti. Na druhej strane EU to nejako este drzi po kope a na uzde, lebo sa tam najde par rozumnych ludi.


Pozri sa na Britov. Maju brexit ale nevedia, co s nim. Aj ked nakoniec odidu(niesom isty), tak EU si bude stale diktovat podmienky a nie naopak.

Ten vysavac je uz trapny, podobne ako uhorky. Obmedzenie ich max prikonu bola len druhorada zalezitost. V prvom rade tam islo o to aby tie vysavace boli kvalitnejsie a aby tu neslo predavat hocico. To obmedzenie prikonu je tam vdaka modnej vlne ekoterorizmu. Realne vsak dokopy nikoho neobmedzilo.
Prosim ta napis mi ako ta to nariadenie o vysavacoch obmedzilo?
Prosim tako presne sa ti chysta EU zcenzurovat NET? Ako sa ta to dotkne?
Ako ta ide EU sledovat na kazdom kroku? Tvoja vlastna krajina ta sleduje na kazdom kroku, Google, Facebook a dalsi ta sleduju na kazdom kroku. Dalej tvoj mobilny operator na sleduje.
Je to dan za informacny pokrok. Ak nechces byt sledovany, tak zahod mobil, odpoj sa od internetu, znic platobne karty.
K tym migrantom. Ty su nevyhnutnost. Je tu x profesii, ktore nikto robit nebude. Nasa populacia starne a rodi sa malo deti. Cim to ako chces vykompenzovat?
Problem s migranti je ten, ze sa stali obetou geopolitickeho boja(ten ich vyprodukoval) a EU to schytala naviac. Nsledky mohli byt miernejsie, keby to EU zvladla lepsi(presnejsie totalne to nezvladla).
Budem sa opakovat. Toto, co si napisal je cista demagogia a nezaujem sa o to hlbsie zaujimat.
Toto je velky problem dnesnej spolocnosti. Nezaujem. Kazdy tu bude rozpravat o slobode a neviem o com a pritom ho zaujima len jeho dobro a len po jeho plot.

Biedu na nas. Hned sa kopa ludi spameta.
27.1.2019 21:07:55   31.30.5.xxx 72
Není to pravda, fungovali jsme asi 15 let bez EU a nějak zásadně nám to nechybělo. Potřebovali jsme vstoupit do NATO, to ano, ale ne to EU. I ten Volkswagen do Škodovky vstoupil dávno před tím, než jsme vlezli do EU.
28.1.2019 04:40:34   78.45.27.xxx 53
Kecy!
Vysavac je proste horsi a hur se pouziva, asi jsi zapomnel, jake byly vysavace driv.
EU se nestala obeti migrantu, ale EU cely problem vytvorila. Zadny migranti by bez EU vubec nebyly, protoze by sem vubec ta sber necestovala, kdyby nebyla EU, ktera je sem pozvala.
28.1.2019 08:49:35   185.219.167.xxx 22
odb, podívej se na video o myších (potkanech). Ověř si tento experiment, nastuduj si o něm něco víc ať mi neřekneš že to je fake. Poté si nastuduj kauzu Poldi Kladno a když si nastuduješ ještě výrobu vepřového masa v EU, tak pak tu začni psát něco o tom že jsme EU potřebovali. Dík.
27.1.2019 21:05:57   31.30.5.xxx 131
Volit do europarlamentu je nutné tak dlouho, dokud nad námi bude mít moc. Až vystoupíme z EU, můžeš zase sedět doma.

Je nutné zmínit, že současná mizérie je způsobena tzv. Lisabonskou smlouvou, která byla přijata až dlouho po vstupu ČR do EU. Tedy nikoliv hlasováním v referendu někdy v roce 2003, ale až cca v roce 2009.
28.1.2019 06:56:58   93.185.3.xxx 21
Radikalni restrikce pro internet v CR a ekonomice prinesou nemale problemy zpomaleni/zastaveni IT oboru hl SW casti. EU pusobi chaoticky, coz je asi jen dusledek toho, ze samotna EU je uz pekne v pruser a to uz delsi dobu.

Pamatuju, jak internet prakticky nebyl k mani, a i jakoukoli banalitu na PC clovek musel resit velice zdlouhave(kolegove,Vedecka knihovna). Dnes si do google.com date pozadovany text, a odpoved mate hnedle.
28.1.2019 10:16:36   165.225.72.xxx 33
Mě už se tu nelíbí. Já už tady nechci být .
29.1.2019 12:26:25   77.48.44.xxx 41
Sebevraždu spáchejte prosím ekologicky a s ohledem na sousedy, aby po vás nemuseli uklízet. Děkujeme, sbohem.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

118 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 57.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.