Hlavní stránka Hardware Sítě a Internet Proč jsme rozhodli, že informace jsou cenné a svoboda rizikem
Proč jsme rozhodli, že informace jsou cenné a svoboda rizikem
autor: Michal Rybka , publikováno 22.9.2018
Proč jsme rozhodli, že informace jsou cenné a svoboda rizikem

Klasická média si skrz klasické politiky prolobovala do EDSM problematické klauzule 11 a 13 – a myslí si, že je spasí, že se za informace bude zase platit a že budeme muset chodit na rozumy zase jenom k nim. Ve skutečnosti to nejen nezachrání tradiční média, ale všem nám vezmou pořádný kus svobody.


Jakékoliv restrikce pro šíření informací jsou extrémně nebezpečné. To, o co se média pokoušejí, je získat zpět monopol nad informacemi ve víře, že pokud dostanou nástroj na omezení jejich šíření, tak vyhrají. Omyl. Pouze se sama odsoudí do irelevance a vyklidí prostor pro ty, kteří je rádi nahradí. Problém je v tom, že je celkem jisté, že je nahradí řada médií pochybné kvality či přímo manipulující obsah – a to jak levé, tak i pravé a další extrémní orientace.

Logickou reakcí budou další pokusy cenzurovat internet, které, až seriózní média vyklidí internetový prostor, budou vypadat rozumně, soudně a pochopitelně. Ne, tohle rozhodně není poslední krok – všechny státy ocení, že získají zpět kontrolu nad mediálním prostorem, kde si každý říká, co chce. Od ruských opozičníků přes Wikileaks, protieurounijní opozici anebo Falun Gong – každá země má skupinu, která jí je trnem v oku a u které bude užitečné, když se jim omezí možnosti publikovat jejich buřičské názory.

A tak se tiše pracuje na omezení svobodného internetového prostoru. Vše je vysvětlováno s těmi nejbohulibějšími úmysly: Peníze pro média a pravdu pro všechny, a do vlasů růže a nové kalhoty – a olej na stroje a stroje na práci – a práci bez boje, po práci legraci. A politici pro to nadšeně zvedají ruce, aby ne. I naši politici, jak ostudné: Jak rychle zapomněli na to, jak vypadá cenzura – a jak moc nás touží chránit před svobodou!



Tagy: edsm  článek 11  článek 13  cenzura  EU  evropská unie  autorské právo  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.9.2018 08:53:07   62.245.97.xxx 337
je totalne zumpa a odpod, idnesem pocinaje, novinkami pokracuje a osel.cz diky dementovi mihulkovi konce. bez jejich stupidnich informacich co pisou naprosti amateri a manipulativnich ideologickych clanku se klidne obejdu.
24.9.2018 11:41:27   194.228.197.xxx 40
Souhlas. Po té, co jsem asi ve dvou komentářích reagoval na to, že v článku typu "Princip emitace virtuálních částic na ohnivé zdi horizontu událostí" jsou myšlenky typu "Babiš je hnida", přestal můj účet fungovat a již se nepřihlásím. Nejde o to, jestli Babiše miluju (jakože ne), jako spíš o to, že se v článcích o vědě mají jména politiků objevovat jen tehdy, když přestříhávají pásku nového urychlovače, na který přiklepli rozpočet.
Právě vybíjení Mihulkových politických mindráků je to, co popularizaci vědy příšerně škodí, stejně jako to škodí jemu (ať žije adblock, který mám na této stránce zapnutý, narozdíl právě od pctuningu, kde trpím každé video v textu).

Ohradit se musím třeba u iDnes. Samozřejmě běžný provoz v mainstreamu jako ekonomika nebo zprávy je něco jiného, ale zase zaměstnávají lidi jako Pavel Kasík nebo Honza Srp, kteří chápou, že práce na článku jeho napsáním nekončí. To je úplně jiná liga, když novinář sleduje diskuzi, na základě podnětů opravuje chyby, obhajuje si svoji práci a doplňuje informace.

Pravda, Novinky jsou oproti tomu skutečně odpad, kde jedou na počet článků a nezajímá je, že například technologické zprávy nedávají smysl, jsou občas i lživé a nedostatečné, doplňující diskuzi pod článkem navzdory.

O to víc mě mrzí, že do zdejší diskuze se pan Rybka nezapojuje, nebo jsem to nepostřehl, pokud vystupuje inkognito.
26.9.2018 05:10:03   62.245.97.xxx 40
ja jsem tam nekolikrat napsal ze MIhulka pise totalni kraviny samy "veci objevili" apod, proste nesmysly jak na idnesu, radostne vykriky mlamoje. Pak mi zacal psat majitel serveru, at prej ho nekritizuju, ze pise hodne clanku, tak sem mu psal ze to je prave ten problem, ze narozdil od ostatnich placa paty pres devaty a vi kulovy. no a pak mi bloknul ucet tak uz tam nechodim, bylo mi z tech jeho clanku na zvraceni.
22.9.2018 09:52:33   90.176.243.xxx 2236
Rybka se ptá, zda vůbec potřebujeme novináře.

Abych to uvedl do kontextu, tohle je PCTuning, který patří pod Empresa Media – generální ředitel Jaromír Soukup. Ano, ten Jaromír Soukup, který se exhibuje na TV Barrandov (také Empresa Media).

To docela dost vypovídá.
22.9.2018 14:06:58   89.176.147.xxx 4211
Proste a jednoduse je potreba radne oznacit vsechny zamestnance i externi pracovniky na ICO, kteri meli kdy co docineni se Soukupem a zakazat jim pristup na internet. Svobodny internet musi byt jen pro ty, jez vyznavaji spravne a jedinne nazory. Kdo neni s nami je proti nam!
22.9.2018 15:41:59   90.176.243.xxx 1224
Občas není od věci upozornit na případný střet zájmů.

Potažmo se nabízí rčení, že vrána k vráně sedá. Tímto se omlouvám vránám za vtažení do souvislosti s lháři a demagogy.
22.9.2018 17:04:21   89.176.147.xxx 334
Presne, na jedne strane Slunickari mezi ktere se jiste rad radis a na druhe strane liga odpurcu typu Soukupa. Ani jeden by nedali prostor jinemu nazoru, protoze uz opakuji: kdo neni s nami, je proti nam.

Jenze kdyz si dovolim mluvit za Michala Rybku, to neni jeho pripad. To je prave clovek, kterej si vazi i jineho nazoru.

Holt tohle napsat u Slunickaru, tak uz si neskrtne, tak je rad, ze SVUJ nazor muze porad jeste nekde vyjadrit.
22.9.2018 17:19:12   90.176.243.xxx 934
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.9.2018 21:54:00   88.100.171.xxx 384
Řekl bych, že pan Rybka, už od doby Levelu používá převážně šedé buňky mozkové vlastní výroby a logiku.

Jeho články mi obecně nepřijdou jako moc plamenný projev, jako spíš důkaz toho, že i v ČR se občas najde někdo kdo umí psát a má ještě zdravý rozum bez inklinací k jakkékoliv debilní ideologii.

Že někdo vlastní tenhle server je jedna věc, ale tak nějak mám pocit, že vlastník úplně ignoruje co se na něj dává. Kromě toho, Rybkovy články jsou tak hezky mimo zaměření PCtuningu, že by se na to někdo musel zaměřit, aby si toho vůbec všiml.

Nicméně se mi hezky hodí ke čtení DFense.

Mimochodem, třeba Babišovy novinky občas publikují články páně Vondrušky, které by si nejen Babiš, ale pravděpodobně žádný dnešní politik teda za rámeček nedal.

Sem tam se divím, že mu to vůbec zveřejní. A mimochodem, to fakt nejsou pro Babišovské nebo pro sluníčkové záležitosti.

Že je někdo majitelem něčeho ještě neznamená nějakou úplnou kontrolu. Nebo vůbec nějakou, obzvlášť pokud to má jen jako byznys aprostě na to dlabe.
22.9.2018 22:23:57   90.176.243.xxx 624
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.9.2018 18:41:38   84.242.66.xxx 1033
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.9.2018 20:20:51   213.226.209.xxx 274
Uz jen to ze druhe oznacujes za idioty atd. abys podporil jedinecnost a spravnost tveho nazoru te degraduje hluboko pod uroven IV cenove ;)
Btw docela bych rad vedel koho jsi tedy volil ?
22.9.2018 21:05:21   84.242.66.xxx 324
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.9.2018 21:08:19   89.176.147.xxx 203
Vtip je v tom, ze kdybys treba jen mrknul na v clanku zminene video od PewDiePie, zjistil bys, ze ten clovek sam nepravoval zjevnou ignoranci velkych medii s mozna kdysi kvalitnim informacnim zazemim. To je prave to divny, ze velka media prejala hospodskou kulturu cancani a dneska je dokaze zastoupit i jednotlivec. Proc sami sebe zlikvidovali netusim, neni to muj problem.

Jinak dobry je, ze vystihujes nejaky lidi, kterym rikas idioti a jsem si stoprocentne jist, ze kdyby tyhle lidi slyseli tebe, tak reknou, ze jsi idiot. To zase vytvari problem, ze kdo teda ma pravdu a koho je treba umlcet?
22.9.2018 21:49:20   84.242.66.xxx 519
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.9.2018 08:38:45   89.176.147.xxx 163
My jsme meli na matematiku profesora, ktery tvrdil, ze chytry lidi by ve volbach meli mit vic hlasu nez ty hloupy lidi. Proste vaha hlasovani chytryho cloveka by mela byt vetsi.

Jenze hned dodaval, ze zasadni problem je odhalit, kdo jsou ti chytri.
To ze ma nekdo treba tri vysoky skoly jeste neznamena, ze musi byt chytry pres politiku a muze treba volit nejaky uplny odpad. Takze jak se dobrat k tomu, kdo je ten chytry clovek. A on rikal, ze urcite pres nejaky vypocet, nejaky vzorec, ktery by odhalil, jak je kdo chytry a jakou vahu ma mit jeho hlas.

Bohuzel nikdy se mu nepodarilo a nevedel o tom, ze by se to podarilo nekomu jinemu, prijit na tu formuli na ten vypocet, ktery by odhalil ty skutecne chytre lidi a ty idioty.

Takze jsme stale u toho, ze to ze ty neco oznacis za sracku, neznamena, ze to oznaci za sracku i nekdo jiny a zase kdo teda rozhodne, co je skutecne sracka?
23.9.2018 09:26:29   84.242.66.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.9.2018 11:04:15   90.176.243.xxx 24
Vysoká škola života…
23.9.2018 09:35:24   84.242.66.xxx 73
Ještě k těm volbám, to je prostě riziko demokracie. Hlas je hlas, slyšel jsem plno názorů s tou váhou hlasu, například i podle toho jaké kdo platí daně. Ale je to všechno blbost, prostě jeden člověk jeden hlas. Aby to mělo nějakou hodnotu je třeba podstoupit nějaká rizika. Co se v nejhoším stane je to, že se to na chvilku poděla, ale jak říkal Demokritos: nerozumní nabývají rozumu neštěstím. Tzn přijde těžce zaplacená zkušenost, která aspoň na chvilku aktéry poučí.
V Evropě je dlouhá doba od konce WWII, její paměětníci jsou už prakticky na vymření, tzn není nikdo kdo by mohl zvednout prst. Možná to je mezigenerační výměnou, která asi moc dobře neprobíhá.
Prostě aktuálně společnos fuzuje do nějaký nový formy a ta tektonika přinese i nějaký šoky.
23.9.2018 11:10:34   90.176.243.xxx 04
Volební právo nebylo vždy všeobecné. Klasický případ budiž meziválečné Japonsko.
23.9.2018 17:12:33   89.176.147.xxx 21
Jo, souhlas, jak se rika, demokracie je blbej system, ale nikdo zatim zadnej lepsi nevymyslel. A to plati. Vaha hlasu mi prijde logicky dobrej napad, ale nikdo zatim nedokazal rict, jak to spocitat, aby to porad bylo spravedlivy. A tudiz zustava porad nejspravedlivejsi ten system, ze kazdej ma stejnej hlas.

Nesouhlasim s tim, ze by vysokoskolaci dokazali obecne lepe pracovat s daty. Nema to zadnou vahu, vysokoskolak by obecne mel byt schopen lepe pracovat s daty ve svem oboru, ale jinde to platit nemusi.
23.9.2018 18:04:22   213.226.209.xxx 21
To je prave ten problem ze i kdyz by mel resit problemy oboru ktery studoval nemusi byt jeho zavery spravne ...vaha hlasu sice fajn ale jak jsi spravne pripomenul urcit ji je nemozne ...navic pri dnesni urovni skolstvi a tendeci kecat do vseho i kdyz diskutujici nemaji patricnou zkusenost/znalost je posledni dobou velice "modni"
Kolikrat ma lepsi nazor nestudovany nezkorumpovany "vidlak" protoze ma dostatek osobnich zkusenosti nez vysokoskolsky vzdelany clovek i po mnohalete praxi zpoza stolu ktery muze navic prosazovat sve ci cizi zajmy ...
23.9.2018 19:23:48   90.176.243.xxx 13
Selský rozum a zkušenosti nedovedou odhalit neintuitivní souvislosti či zkreslení. K tomu je vzdělání podmínka nutná.

(Přičemž se sluší dodat, že ne každá instituce tvářící se jako vysoká škola vzdělání poskytuje; ne každý student vzdělání přijme, i když splní formální požadavky, aby mohl být ověnčen tituly; a konečně lze vzdělání dosáhnout i neformálně, leč na základě právě expertních podkladů.)
23.9.2018 20:36:57   89.24.50.xxx 32
Omyl zaklad naseho poznani je ve vetsine pripadu zalozene na zkusenosti druhych ...viz. jablko a objev gravitace atd. atd. ...kdyz bych to vedl do extremu tak plno vzdelancu tvrdilo ze jsme stred vesmiru zem je placata a slunce se toci kolem zeme....a trestali zkusene s jinym nazorem ;)
23.9.2018 22:02:00   90.176.243.xxx 03
Not even wrong!

Například fyzikální modely vždy existovaly v kontextu toho, co bylo ověřitelné experimentálně, takže třeba geocentrický model byl validní vědecká teorie, dokud se ho nepodařilo falsifikovat Braheho pozorováními.

A jestli s tím „trestáním“ má jít o narážku na Galileiho či Bruna, tak si to nastudujte. Šlo o podstatně složitější případy, z části politické (dotyční se výrazně politicky angažovali), potažmo za zmínku stojí např. Galileiho pavědecká teorie vln.
23.9.2018 22:35:30   89.24.50.xxx 21
Takze popiras ze nedochazelo k postihum za vyjadreni svych nazoru zkusenejsimi jedinci ? Bohuzel je to problem i v soucasnosti...
24.9.2018 15:03:47   194.228.20.xxx 10
Např. Galileo Galilei byl popotahován za to, že si dělal legraci z papeže (viz postava Simplicio), tj. mocnější politické figury. Akorát bylo potřeba to nějak formálně zabalit.
24.9.2018 16:52:06   213.226.209.xxx 20
takze stale popiras a zlehcujes zlociny vzdelancu tehdejsi doby ?

uz asi vis kam tim mirim jde mi o poukazani na nebezpecnost lidi s podobnym smyslenim jako ma treba Samboush ...dejte podobnym lidem moc a zazijeme prave peklo na zemi coz muzeme videt i v soucasnosti kam smeruje cela radoby vyspela spolecnost(a ted jim jeste dejte vetsi "vahu" hlasu podobnou jakou meli v dobach "temna")
24.9.2018 17:23:15   194.228.20.xxx 02
Jaké furt „zločiny vzdělanců“?
24.9.2018 21:18:37   213.226.209.xxx 10
kdyz nekoho nechas zemrit/uveznit atd. za nazor nebo jen protoze mohli tak je to dle tebe naprosto v poradku ?
v te dobe se toho dopousteli ti nejvzdelanejsi jen protoze meli moc (jejich "hlas" mel vetsi vahu)

takze opet se vyhybas prime odpovedi typicky politik nikdy nerekne co si doopravdy mysli a jen kyda omacku kolem
24.9.2018 21:49:23   90.176.243.xxx 01
korelace != kauzalita
24.9.2018 00:14:20   86.49.226.xxx 00
v praxi je to tak blac... , mas oravdu, nj, czechia vzkveta, je zde za posledni rok tolik moznosti a prilezitosti pro tecnicky nadane lidi,

a je pravda, ze ucitele na VS nemaji paru co se na pracovnim trhu deje, a ty nemehla (mloci) maji kontakt s ing, doc. prof., kteri nikdy v zivote k zadne fyzicke praci , nikdy necuchli! A tito lide je pripravuji do zivota.

V praxi je to tak, ze (z me osobni zkusenosti D) , vysokoskolaku, pokud nejsou na urade prace, jsou v openoffice, kde delaji totalni tabulkovou praci, a proti praxi let projetyma zkusenostma si ani nevrznou, a neudelaji s tim nic ->> cele skolstvi totalne na PICU. rovna dira do prdele.

Jak slysim ve zpravach, potrebujem vzdelane lidi, jen si vzpomenu na praxi s timto.
23.9.2018 20:24:54   78.102.90.xxx 04
Hodnota hlasu nefakčenka celý život na dávkách rozhodně není stejná jako hodnota hlasu majitele místní s.r.o. dávající práci dvaceti lidem.
Ani v kolébce demokracie v antice neměli volební právo všichni, odhadem asi jenom jedna pětina lidí.
23.9.2018 10:44:37   185.219.167.xxx 12
https://video.aktualne.cz/dvtv/kvuli-viru-hloupne-80-procent-lidi-meni-se-psychika-cloveka/r~1d4023a858df11e8a72bac1f6b220ee8/?redirected=1537695848
22.9.2018 19:20:07   86.49.228.xxx 25
1. Máte velice pravdu a plně s váma souhlasím, a to v odstavcích 1. 2. 6., ten zbytek, je o informacích ze zahraničí, nemam o tom páru(nezajímě mě to - velmi promiňte mi)
2.Je skvělé, že můžete své informace uveřejnit na tak skvělém serveru.
3.cituji úryvek:Velmi drahá média si mohou dovolit , něco, něco .... -> kvalitní, vzdělané, zkušené.. to tady nenajdete DDDDD
4. Od střední a světe div se, Vím, že informace je to nejcenější na světě, .. opice tomu nerozumí, ale zainteresovaní, ti ano.
5. Kraus je pro mě velice inteligentní člověk, a proto bych se s ním do dialogu nechtěl dostat, rozimíte.

Pěkné počtení Vám pane Michal Rybka přeji, a pěkný víkend též, Vážim si lidí jako jste Vy, ikdyž , je jich málo.

PS" děkuji redakci, za vyjádření svých názorů, .. mají se mnou trápení.
22.9.2018 19:35:24   86.49.228.xxx 64
Co se tyce https://www.finance.cz/496772-koncesionarske-poplatky/

Je to neco, co povazuji za ocas komunismu, cca 450,- platim za internet, kde mam vsechno co chci a kdy chci, a urcite XXXX nasobn2 mene cenzurovane , nez je na CT a Rozhlasu CT, ktere platimim a MUSIM PLATIT!!! -#> nasledek komunismu, nechapu ze tady neco takoveho jeste existuje. Jsou to rocne dost nemale castky za neco , co me vyslovene odpuzuje!!!
22.9.2018 20:00:13   213.226.209.xxx 33
Obzvlast to xxx ze ;) ?
22.9.2018 20:52:59   86.49.228.xxx 01
Blacxxx. obzvlaste, to co jsi zmini v CT nedostanu a to se 100% presnosti, onanie kazdy den, mam zvetsenou prostatu a doporuceni lekare, je, ze ma ejakulat vymesovat 1x tydne, .. uprimne, za tri dny by mi prask lokot, (udelej si obrazek sam), .. skutecne mam ve 33 letech veku urcenou anamnezu cchronickeho zanetu prostaty D ta *** sestra se na me divala, jak na exota, ***** doktori, kdyz ze me mesicne jde do statu a to jen ze zdaneni platu oko 15000,- , tohle neni nic co bych chtel pochopit.
23.9.2018 09:40:37   84.242.66.xxx 11
BBC taky považujete za ocas komunismu?
23.9.2018 21:49:08   86.49.226.xxx 02
Ja , prominte, o tom jsem neco slysele, BBC take povazuji za ocas komunismu.

Zbytek si doctete na netu.
24.9.2018 06:42:31   84.242.66.xxx 00
Co si ppředstavujete pod pojmem "ocas"? :-)
24.9.2018 16:21:53   86.49.226.xxx 00
Vase odpoved jako od maleho ditete. p Sambou..
22.9.2018 19:32:54   78.109.23.xxx 82
Bojovat s blbostí jde různě, ale myslím, že zalepit blbci ústa je kontraproduktivní - tyhle snahy mě udivují iriacionalitou, naivitou, afektem, slabostí, neschopností zpracovat a reflektovat nekonečně namáhavou fatální skutečnost. Lidí nohama na zemi (Zemi?) tu nikdy nebylo moc.
22.9.2018 19:46:01   86.49.228.xxx 15
Nerozumim, skus to preinterpretovat do me opici reci, resp. cekopct, mej se mnou tu laskavost, prosiim
22.9.2018 20:10:17   94.102.49.xxx 02
Tahle regulace nám logicky nemá pomoci být v globální soutěži pružným soupeřem. Doufejme tedy, že se podaří utužit disciplínu a režim, ať už je to v zájmu kohokoli.
22.9.2018 20:12:48   86.49.228.xxx 11
Velmi diplomaticke, dekuji za reakci.
22.9.2018 20:40:45   86.49.228.xxx 14
Jinac, to pros or minus, meli by jste to zrusit, meli by jste to nechat n akomentarich, Tenhle server ma hodne technickych nedostatku, potom kdejaky komunista (neuceny a nevzdelany troba muze cololi zdemagogovat), chapu ze je to drahe reseni a respektuji to, jen vas o tom The serve PCT informuji.
22.9.2018 22:03:20   81.200.57.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.9.2018 22:27:19   90.176.243.xxx 112
> kdy se politika a věda nemíchaly dohromady

To bylo kdy?
23.9.2018 21:38:04   86.49.226.xxx 02
To consider: pekny nazor, jen malo recenzentu tu ma koule odpovedet,

Ja, jen, Kdo si jamu kopa, sam do ni pada. Chceme to po chlapcich na PCT hodne, vztahy ma jen Adam s obrem(ktery s nim nikterak nekomunikuje,) , je smutne, ze i pan Rybka se nezapoji do diskuze, me by to osobne potesilo. Skoda. Asi ma svych problemu dost, trekoval jsem jej na netu, asi dost urcite, ma daleko dulezitejsi veci na praci, prece ale, jednou se pod neco podepisu... co bych povidal.
24.9.2018 00:44:24   86.49.226.xxx 214
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.9.2018 21:17:56   62.245.97.xxx 10
to si to moc nepochopil, ja naopak kazdej dislike prispevek rozklikavam, protoze bud jde o nonkormofni nazor a nebo o nazor debila co haji barvu nejaky firma co dela nejaky cipy oboji je zabavne. lepsi nez mazat. je pravda ze to nefunguje, nonkoformni nazory a nazory debilu co hajej intel a nvdii jsou zabaleny, ale co udelas
30.9.2018 21:53:38   86.49.228.xxx 00
Pekne, tou prezdivku nevidim nikde, tady..., nepocitalo se s tim, ze tu bude nekdo zkuseny travit cas s takovyma noumama, ale to jen proto ze jsem ve stresu, a nikdo, skutecne nikdo tu z vas spermii mi to nemel jak vyvratit, vc p. rybka (nedal zde jedine slovo! coz me fakt mrzi, za cas ktery tady vzdy za svuj clanek stravi, urcite takovych 16h sveho ceneneho casu).
30.9.2018 23:39:03   86.49.228.xxx 00
Mimochodem, kdo tu dal jedinou vetu ke kontrapunktu toho co jsem tady kdy prohlasil, spermije jedny malinke. Mamanci co cucaji mlicko od sve maminky a zdimaji sveho otce.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

120 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 56.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.