Malé domácí síťování: Nedrhne to někde? A nevystavuju se moc?
i Zdroj: PCTuning.cz
Internet Článek Malé domácí síťování: Nedrhne to někde? A nevystavuju se moc?

Malé domácí síťování: Nedrhne to někde? A nevystavuju se moc? | Kapitola 6

Petr Šaroun

Petr Šaroun

19. 3. 2018 03:00 43

Seznam kapitol

1. Malé domácí síťování 2. Ovladače nepodceňujte 3. Komu patří MAC Adresa 4. MAC Adresy a tabulka ARP: s kým komunikujeme 5. Základní diagnostika, ping, tracert 6. Ladíme ping pro hry
7. Směrování 8. DNS 9. Firewall, porty 10. IPv6: jak neukazovat, co nemá být vidět 11. Závěr

V posledním článku věnovanému základům problematiky malých domácích sítí si probereme základní nástroje pro práci se sítí. Otestujeme naše připojení, podíváme se, jak prověřit, zda nemáte ve hrách zbytečně špatnou odezvu sítě a jestli ji nemůžete zrychlit, nakousneme i IPv6 a seznámíme se s řadou důležitých vychytávek.

Reklama

Správný postup ladění problémů s pingem ve hře:

  • pustím si ping -t na svojí vlastní bránu
  • pustím si ping -t na výstup v internetu (veřejnou IP nebo jí blízkou z Tracertu)
  • pustím si ping -t na ip adresu herního serveru

Pokud se objevily výpadky ve všech třech oknech, máte problém s místním připojením. Pokud jen v prvních dvou, pak je problém na straně místního poskytovatele, špatná nebo přetížená linka. Pokud jen v posledním okně, je to na straně herního serveru. Možná byste se divili, jak často je internet někde rozbitý!

Ping s parametrem -t pouštějte jen výjimečně s jinou než základní velikosti!!! Jen když si chcete otestovat stabilitu linky a nenechávejte to moc dlouho, je zbytečné linku vytěžovat jen tak.

Program WinMTR vám všechno ukáže v jednom okně, dokonce i ztrátovost. PS: Některé verze jsou buď pochybné, nebo mi nefungují dobře, není to úplně plug and play, musíte si najít takovou verzi, která se chová relativně rozumně. Některé odešlou XY dat a pak začnou lhát...

Ping na výstup od poskytovatele.
i Zdroj: PCTuning.cz
Ping na výstup od poskytovatele.

Povolená ztrátovost

I v lepších rodinách se stane, že linka začne zlobit a objeví se na ní nějaká ztrátovost. Jaká ztrátovost je povolená? Zeptejte se, kolik peněz se může ztratit z vaší platby za internet. Odpověď na obě otázky je naprosto stejná a nenechte si namluvit nic jiného.

Nicméně, když linku přetížíte, tj. začnete to do ní ládovat horem, dolem, nakonec jí zahltíte a ke ztrátám dojde. To ovšem není chyba poskytovatele. Za to skutečně nemůžou. Pokud po lince chcete víc, než je schopna zvládnout, něco bude vypadávat.

Na nezatížené lince nebo jen středně zatížené, nesmí dojít k žádným ztrátám.

Příklady zatížení linky:

  • O2 TV si bere asi 5-6Mb nebo víc. Na pomalé lince můžete mít problém při hraní FPS a souběžném sledování O2 TV.
  • Puštěné video z YT dokáže vytížit i pořádnou linku na 100%, samozřejmě podle kvality přehrávaného videa.
  • Facebook dokáže do provozu nasekat a překvapivě velké zuby, jak se různě spouští videa a zobrazuje obsah.

Po lince můžete chtít jen realistické věci, jak toho po ní chcete moc, začne dropovat. Výše je příklad chování dvoumegové linky při odesílání, nejprve se začnou zvedat časy (ping), později by začala data zahazovat. Stabilitu vlastní linky si můžete prověřit třeba www.rychlost.cz nebo PingTest nebo SpeedTest. Určitě netřeba dodávat, že vás kromě pingu zajímá i jitter a sice, jestli je ping 10, 11, 10, 11, 10, 11 nebo 10, 128, 130, 10, 10, 10, 10, 250, x, x, 10. Velkou výhodou WIN MTR je i možnost pustit ping častěji než 1x za vteřinu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama