Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Paměti DDR3 poprvé v akci - Gigabyte P35T-DQ6
Paměti DDR3 poprvé v akci - Gigabyte P35T-DQ6
autor: Z. Obermaier , publikováno 11.6.2007
Paměti DDR3 poprvé v akci - Gigabyte P35T-DQ6

Zatím se oficiálně u nás paměti standardu DDR3 nedají koupit. To ovšem nic nemění na faktu, že jejich výkon a možnosti určitě zajímají mnoho čtenářů. Nám se podařilo sehnat skutečně high-endovou desku spolu s DDR3 paměťovými moduly. Tak se na náš test těchto pamětí nyní můžete podívat.


Paměti DDR3 poprvé v akci - Gigabyte P35T-DQ6

Jak dokázaly naše testy, paměti DDR3 1066MHz jsou výrazně pomalejší než jakékoliv DDR2. Ovšem od frekvence 1333MHz jsou plně výkonově srovnatelné s dnešním high-endem v podobě lepších DDR2 modulů. Není zde tedy důvod se obávat nižšího výkonu při použití těchto pamětí. Ovšem co musím zdůraznit je poměr cena/výkon, který nebude ale vůbec dobrý. Při dnešních nízkých cenách DDR2 nemohou drahé DDR3 které nepřináší žádný výrazný nárůst výkonu, těmto modulům konkurovat. Záleží tedy jen na jediné věci - na ceně skutečných DDR3 pamětí. Pokud by moduly DDR3 na frekvenci 1333MHz a výše stály stejně jako kvalitní DDR2 jsou DDR3 lepší volbou, kvůli vyššímu přetaktování a s tím spojeným vyšším výkonem.

Pokud se už rozhodnete pro koupi DDR3, budete tedy potřebovat vhodnou desku s adekvátními možnostmi přetaktování. K tomu je námi testovaná Gigabyte P35T-DQ6 jednou z nejlepších voleb na trhu. Nabídka desek pro DDR3 není nikterak široká a řádově se jedná jen asi o desítku základních desek. Skvělé možnosti přetaktování, vysoký výkon a kvalitní zpracování činí z této desky téměř jedinečnou možnost pro spojení s DDR3.

Paměti DDR3 do testu zapůjčila společnost Kingston

Paměti DDR3 poprvé v akci - Gigabyte P35T-DQ6

Základní desku zapůjčili Gigabyte

Paměti DDR3 poprvé v akci - Gigabyte P35T-DQ6

Všem zmíněným společnostem tímto děkujeme!



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.6.2007 10:25:52   91.127.159.xxx 4635
1) Medzi DDR2 pametami s ktorimi sa porovnavalo nie je ziadna s parametrami schvalenimi JEDECom. Vsetky su vyrazne rychlejsie a casto s napetim, ktore niektore dosky ani neumoznia nastavit. Takze by som vykon tak nezatracoval a patrilo by sa robit porovnanie aj s DDR2-800-5-5-5-15.
11.6.2007 10:31:06   217.77.165.xxx 109163
ano to je pravda, ale kdo dnes provozuje pameti na 15-5-5-5 na 800MHz! Kazdy si preci dokaze odvodit vysledek pameti na 1066MHz pri 15-5-5-5 a adekvatne nizsi skore na 800MHz 15-5-5-5, nema cenu to testovat ... ja pouzil takova ta bezna nastaveni drazsich modulu ...
11.6.2007 11:17:48   195.113.106.xxx 21441
Blábol dne, viz vaše anketa. Většina lidí stále má DDR1. Navíc lidé, kteří tomu zase tak nerozumí, nebudou paměti taktovat a nechají to na automatice, čili budou mít CL5. Rovněž většina modulů je CL5, některé firmy ani lepší nevyrábí.
11.6.2007 11:23:45   217.77.161.xxx 126184
Ano tvuj prispevek je blabol dne, tady jsme na ptuning a ne lama web kde maji uzivatele vse na default ... pro ty tento clanek neni urcen ... nechci se poustet do nekonecne debaty typu - to a to casovani, tyto moduly pouziva ...
Ber to tak ze testuju tak abych mel vykon, ne na 800MHz a CL5 ... to nizsi skore si kazdy odvodi sam ...
11.6.2007 11:32:37   81.201.54.xxx 6436
Blábol dne je to, že se paměti DDR3 oficiálně v čr neprodávají. To je pak alza neoficiální obchod asi http://www.alza.cz/18849305/ddr3.htm
11.6.2007 13:16:12   81.90.168.xxx 3481
Ano to jsou ty co mam ja, v dobe psani clanku vsak po nich nebyla ani pamatka ...
11.6.2007 12:16:45   195.113.106.xxx 14870
Nemluvím o tom na šem jste testoval, ale o tom "ale kdo dnes provozuje pameti na 15-5-5-5 na 800MHz!". Ne každý (i místní čtenáři) si kupují předražené CL3 a podobné paměti. Se vzpamatujte. Máte i čtenáře, kteří nejsou fanatičtí (nic s ATI) ladiči výkonu.
11.6.2007 14:17:24   62.168.45.xxx 36139
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.6.2007 15:58:21   85.132.222.xxx 3534
Jak už jsem psal, já proti tomu článků vůbec nic nenamítám. Má reakce byla na větu, kterou pronesl pan Abermaier, kde se podivoval nad tím, jak může dneska někdo provozovat paměti DDR2-800 při časování CL5-5-5-15. Přičemž to je oficiální časování (tou 15 na konci si nejsem teďk jistý) všech DDR2-800 modulů, jen některé se zvýšeným napětím umožňují nastavit časování lepší.

Autor v testu samozřejmě může použít paměti jaké chce, na to jsem ale nereagoval.
11.6.2007 15:58:57   85.132.222.xxx 3435
Velmi se omlouvám za překlep, samozřejmě pan Obermaier. Má chyba.
12.6.2007 10:50:39   80.65.176.xxx 4034
Pokud je to mineno jako srovnani dvou nejlepsich technologii dneska, tak je to OK. Pridani "normalnich" pameti DDR a DDR2 by ale hodne zvysilo uzitnou hodnotu tohoto testu.

Zdenek Obermaier: "tady jsme na pctuning" - ano, to jsou zlata slova. Vzpomeneme na ne, az tu bude zase nejaka hra nebo sluchatka.
11.6.2007 17:53:12   217.118.109.xxx 3734
no, k tym drahym pametiam len tolko, ze ja mam este DDR1 Corsair XMS Platinum na casovani 2.0-2-2-6-1T... ktovie, ako by obstali oproti DDR2 a DDR3 z tohoto testu
11.6.2007 14:25:03   82.100.63.xxx 7136
Jasny vsichni sou lamy jen ty si odbornik.... priste jim to zkus vysvetlit a ne se do nich navazet stylem ja sem tezkej king a vy lamy co nic nevi... uz z tvejch prispevku je cejtit jak nosis nos nahoru....

a to mazani prispevku si taky nech pro nekoho jinyho...
11.6.2007 12:02:50   85.135.87.xxx 3634
Jak vidím jeeště si dlouho vystačím s DDR2, ty moje jedou na 900MHz-5-5-5-15 a jde i 1GHz stabilně.
11.6.2007 12:11:40   88.101.70.xxx 7334
Tak by mě zajímalo jak byla testována stabilita.

Jestli to bylo jen tak, jak to vyplývá z téhle citace:

Citace:
Každý další Megahertz už způsoboval nestabilitu ve hře Lost Planet, ale v Orthos se zdál stabilní.


tak to tedy není důkladné testování stability.

Na test stability jakékoliv komponenty a zejména procesor - paměť je zapotřebí něco co kontroluje výsledky. To, že při nějakém nastavení to hází chyby takového charakteru, že to způsobí pád aplikace, a na o něco menším stupni to pád aplikace nezpůsobí, ještě neznamená, že to mezitím neudělá x1000 méně závažných chyb. Navíc zrovna 3D hry, které přesouvají ohromná množství dat zejména v texturách, jsou méně náchylné na pád - protože chyba v datech textury málokdy má za následky na stabilitu systému (a vadnou barvu pixelu nikdo nezaznamená...). Nicméně taková konfigurace má do "maximálně stabilní" proklatě daleko.
11.6.2007 12:18:48   88.101.70.xxx 3634
Eh beru zpět Orthos sem bral za hru... neuvědomil sem si, že je to Prime...
11.6.2007 12:51:45   81.201.54.xxx 9048
"Orthos se zdál být stabilní" zdání klame pane recenzant
11.6.2007 12:22:11   194.228.236.xxx 3852
to si snad delate srandu?

Paměti DDR3 na frekvenci 1066MHz jsou mnohem pomalejší a mají horší skóre než jakékoliv DDR2 které jsem použil

jak todle nekdo muze napsat ? vzdyt u ddr3 bylo nastavene mnohem horsi casovani.....boze nad timto textem jsem se fakt pousmal.... hned v prvnim testu
dd3 21-7-7-8-2t vs ddr2 15-5-5-5-2t. vzdyt je to sakra jasny zkouseli jste to aspon snizit?................ dmnc
11.6.2007 12:54:07   81.201.54.xxx 3734
Jde o to jestli to snížit ale jde víš. Kdyby ty paměti na 1066 fungovali s 5-5-5-15 tak to bude něco jinýho. Ale na tomhle časování se asi těžko rozběhnou. To spíš pro stejny testovací prostředí nastavit u těch DDR2 tohle CL7,ale proč byt o někdo dělal?
11.6.2007 13:00:10   88.101.242.xxx 3633
sa laskavo pozry na casovanie DDRI a DDRII. s DDRII nedosiahnes latence DDRI. a to iste bude aj medzi DDRII a DDRIII. a mimochodom ked dvyhas MHz tak stupa latence a naopak a musis skusat kedy mas najlepsie vysledky.
11.6.2007 13:15:02   81.90.168.xxx 5235
amaterske prispevky podobnych chytraku budu priste zcela ignorovat, jen protentokrat : Casovani u DDR3 nizsi nez CL7 nelze nastavit a neni stabilni za zadnych okolnosti - ostatne stejne jako to bzlo u prvnich DDR2!
11.6.2007 15:17:40   194.228.236.xxx 3735
hah , proc by to nekdo delal ? tak aby nekdo srovnal moduly ddr2 a ddr3 , jine napeti , aspon to casovani by se mohlo dat stejny ....
11.6.2007 17:33:56   88.101.171.xxx 3435
Rulíku u mě jsi klesnul jak v UT, tak v PC znalostech.
11.6.2007 23:00:34   83.208.72.xxx 3633
mě přijde že v těchto třech příspěvcích spolu souhlasite ,ale jen to nechápete prostě jde o to ,až na trhu budou ddr3 s takovou frekvencí která vykompenzuje jejich větší latenci v porovnání s ddr2.ne?
11.6.2007 14:12:13   213.155.227.xxx 3634
ty mas z toho UT prazdno v hlave jinak test dopadl presne jak sem cekal...az se budou prodat DDR3 ktere zvladnou 2Ghz pri CL7,tak to bude teprve mit cenu
11.6.2007 13:01:50   213.29.92.xxx 3435
Jak je to s nastavenim napeti v biosu? Je tam napsano:
Paměť - 1,80V až do 3,05V

Neni to kopirovane z desky pro DDR2? Jaky to ma skutecny rozsah kdyz na obrazku vidime 1.55V
11.6.2007 13:13:55   81.90.168.xxx 3635
Kdyby ses poradne podival tak je tam + 1.55 coz kazde male dite spocita 1.5 + 1.55 - 3.05 je to tak? U desky s DDR2 je max 3.35!
11.6.2007 14:21:56   213.29.92.xxx 3634
Tak za prve nejsem male dite. Za druhe pocitat umim. Za treti nejsem z tech co vam tu nadavaj, takze klidek. Za ctvrte jakto, ze DDR3 maji normalni napeti 1.5 voltu, tak deska tam umi dat jenom 1.8
11.6.2007 14:34:09   213.29.92.xxx 6233
tak jelikoz tu probiha cenzura, tak to napisu primo. U ROZSAHU NAPETI SI OPRAVTE CHYBU. MA TAM BYT 1.5V až 3.05V
11.6.2007 16:48:07   81.90.168.xxx 3534
opraveno, omluva!
11.6.2007 14:01:15   82.100.63.xxx 5436
Tu reklamu na Gigabyte mate placenou? Uz delsi dobu sleduju jakou jim tu delate nechutnou propagandu a nerikejte mi ze ostatni vyrobci (Asus, abit, DFI,....) delaji horsi desky. Holt ste si redakci vybavili gigabytama tak se musite vychvalit....holt at se testuje co se testuje hodi se to vzdycky na gigabyte......


Jinak nez se do me pustite tak nemam nic proti GB hodne jich montuju v praci (levne desky jsou vylozene ksunty ale drahe jsou dobre) ale takovouhle propagandu si nezaslouzi...
11.6.2007 14:35:11   62.168.45.xxx 3661
No to je docela odvážné tvrzení - když si spočítáte poslední recenze desek tak Gigabyte na tom nebude nejlépe, ale ASUS (ááá.. ten Vás platí - ..nebo jak to řekl Paroubek? Jste na žoldu ASUSu, Gigabyte, MSI, DFI * nehodící se škrtněte). :-)
11.6.2007 14:42:12   82.100.63.xxx 3635
jj recenze desek jsou (nastesti) ruznorode, ale jakmile se testuje cokoli jineho (pameti,grafiky,cpu,..) tak se to dela pouze na superhyperultravýkoných gigabytech(coz nam nezapomenou zduraznit ale co, pro jeden web slunce nesviti ))
11.6.2007 18:32:44   80.188.88.xxx 3533
Já bych to takhle nehrotil. Je naopak dobře, když se testuje na stejné nebo podobné sestavě, protože výsledky jsou pak porovnatelné mezi sebou. A když je Gigabyte tak ochotné půjčovat desky na testy, tak proč toho nevyužít?
11.6.2007 16:49:57   81.90.168.xxx 3635
He, Gigabyte jsou prostě solidní desky. A mohu tě ubezpečit že já doma ale žádnou vlastní nemám. Mám Asus a DFI. Nemůžeme za to že poslední desky DFI nejsou nic moc a Abit se nám nepodařilo sehnat. Zkusíme to napravit.

PS. Desky Abit se v CR nedaji vubec koupit, prave mi to rekl covek z oboru. V CR neexistuje oficialni distributor! takze to asi ani nema cenu!
12.6.2007 11:30:33   62.84.133.xxx 3535
Co se týká desek Abit, tak si s Vámi dovolím nesouhlasit. Pravdou je, že bývá problém s dostupností některých modelů, ale koupit se dají. Jinak bych jí neměl ve svém počítači.
11.6.2007 15:20:42   80.188.225.xxx 7755
Tady se nepropagujou jen Gigabytove desky ale i procesory od intelu us hodne dlouho sem nevidel zadny test na desky pro AMD a at mi nikdo nevyklada ze neprisel s nicim novym kdys intel take ne a ty jeho slepene dve dvoujadra se nedaji povazovat za ctyrjadrovy procesor!
11.6.2007 16:51:10   81.90.168.xxx 3736
V blízké budoucnosti se chystám na desky AMD, mozna dokonce s novymi prichazejicimi procesory rodiny STARS!
11.6.2007 23:09:41   83.208.72.xxx 3534
podobné názory tu byly když poměr cena vykon jasně hovořil pro amd.......sorry,muj dojem.(od p2 jsem intela nekoupil,to jen tak aby mě někdo neosočoval že jsem zatvrzelej intelák...)
11.6.2007 17:13:45   89.102.98.xxx 3838
V textu všimlu "vysvětlím později" potom jsem už k tomu ale nic nenašel. Buď jsem lama, nebo se na to trošku pozapomnělo.
"Jako uvedení mají status "TBD", což znamená - bude upřesněno později."
12.6.2007 13:44:33   80.65.176.xxx 3734
"TBD" = bude upřesněno později ;)
18.6.2007 07:50:11   80.81.229.xxx 3332
TBD - technicko-bezpečnostný dohľad
12.6.2007 12:40:36   62.40.88.xxx 3736
No mě to přijde uplně na nic zvyšování frekvence na úkor časování(zvýšení výkonu minimální). Proč rači neudělaj čtyřkanálovej řadič to by se na výkonu projevilo víc. Je to stejná oblož jako čtyřjádrový procáky už dvoujádrový maj sotva využití(nejsou na to aplikace a buhví jestli budou). Stejně je lepší mít drahej taktnutej procák něž výkon nahánět drahou pamětí (stačí když je jí dost). Určitě je lepší investice do procesoru než do pamětí.
12.6.2007 17:07:02   88.146.40.xxx 10051
Jak můžete srovnávat výkon a propustnost různých pamětí na dvou různých čipsetech? Jinak poznámka k JEDEC a Vašemu vyjadřování tu již padla. Možná by stálo za úvahu, počítat alespoň do 10ti, než někomu odpovíte... ;-)
12.6.2007 20:50:18   84.47.18.xxx 3534
Mam desku na DDR a 2xPCIexpress slotmy s Socketem 939... zajimalo by mne jestli by byl extremni rozdil v hrach mezi DDR1 a DDR2 dejme tomu, ze teoreticky vykon CPU AthlonX2 taktovany na 2600MHz s DDR1 (400Mhz) a stejna architektura CPUcka taktovana na 2600MHz ale s DDR2 (800MHz) otestovat napr. 3 vychitavky (hry) a jaky by byl rozdil mezi tim, nebo jestli by se objevily nejake anomalie na New Hrach s DDR1 kvuli slabe propustnosti. Mam 2GB 500MHz moduly a chci dokoupit dalsi 2GB 500MHz moduly (z ruky) zadna Hra mi nejak CPU vyrazne nezatizila a Grafarnu vetsinou ano (X1800GTO)... sem si rek ze zkusim naMAXovat tuhle zestavu i kdyz za ty prachy to bude blbost, ale z druhe strany dneska se vykon cerpa z Grafik a CPU posledni dobu nehraje az takovou roli v Hrach (spis komprimaci videa, souboru a pod.) jak kdysi... dneska Fyzika, umela inteligence je na takove bazi ze postaci (zatim a doufam i priste) 2jadrove CPU tohto tipu co mam ja (AthlonX2 2.6GHz) a chci vyzkouset Crossfire (cipset Ati Express 3200 RD580) zapojeni nejake R6xx serie pro srandu (vsak kdyz nebude vykon CPU stacit tak predelam konfiguraci) jen nevim ci propustnost RAMek nebude delat paseku... priklad. Nove Hry, vetsi Textury a tedka musi Velka Textura prejit do Grafiky, ale bude limitovana Propustnosti RAMky a 800MHz by nemeli problem (samozrejme Texturi pak zustavaji v Grafice ale prvotne se musi data jako i textura zpracovat cez CPU takze musi byt v RAMce) a tedka jaky by to melo dopad na hru? prvotne by to bylo FPS ale co kdyby 500MHz bylo Extremne malo pro nejakou Ultra narocnou Hru? ze by se Textury najednou a pomalu objevovaly? (prinejhorsim by hra neustale Krachovala pri nacitani a pod.) A tedka tak se ptam Vas Lidi co si o tom mislite...
13.6.2007 00:24:46   217.118.109.xxx 3534
podla mna by sa ten vykon dal dohnat nizkym casovanim... presne tuto otazku mam aj ja, ze ako by oproti DDR2 a DDR3 obstali DDR pamete s nizkym casovanim.
tiez zvazujem, ci ostat pri s939 a dokupit dalsie pamete, ktore by ma vysli dost draho, alebo prejst komplet na ine cpu, dosku a pamete
13.6.2007 07:25:44   62.40.88.xxx 3634
no jakej byl rozdíl ve vykonu mezi jednokanálovým a dvukanálovým řadičem je na to spousta testů na netu (max 10% a to jen v testech). Tak rozdíl mezi nejrychlejší DDR2 nebo DDR3 a DDR1 s low latency je kolik max 3% a to zas jen někdy.
13.6.2007 17:58:29   217.118.109.xxx 3634
no, a to som myslel, ze ako velky ten rozdiel je... vela ludi nemeni pc s prichodom noveho socketu. napr. mne este stale staci X2 4600+ do s939 (a asi aj dlho stacit bude) a mam DDR1. urcite by neuskodilo zaradit do testu aj tieto "stare", ale stale dost pouzivane pamete.
13.6.2007 08:26:14   193.84.46.xxx 3534
Jestli to chápu dobře, tak se ptáte, jak velký výkonostní rozdíl bude u AMD X2, pokud bude stejne taktovaný a mít stejně Cache, ale jenom na jiné RAM? Odpověď 0%. Testy jsou dokonce i tady někde v archivu. Dokonce 939 s dobrými DDR1 jsou rychlejší než s normálními DDR2.

To samé i Intelu, kde byl rozdíl max. 5%.
13.6.2007 11:28:11   91.127.39.xxx 3634
Tak to rád čtu! Dik všem za ochotny názor na věc
13.6.2007 00:18:20   85.216.236.xxx 3644
Sorry lidi, ale nemuzu se nezastat recenzentu, misto abyste si vazili jejich prace tak tady jen otravujete kravinami a hodne otravnou a maximalne nekonstruktivni kritikou. Ja zvazuju tedka upgrade a nepotrebuju nic jen cist pct: je ted lepsi intel? je tak pisou o nem, za casu a64 a aFX to bylo naopak, kdyz pride phenom mozna se to zmeni kdyz bude stat za to, Jednou sou to fanatici(radeon 9800, x1900)ted uz zase nvidiaci a takhle je to se vism ale vim ze se tady recenzuje objektivne a muzu podle toho nakupovat s klidem na dusi. Ja sem se dozvedel vse co potrebuju a to je ze nepudu do ddr3 a ze adept na desku pro za par dnu zlevneny quadcore je gygabyte. Co vic muzu chtit vedet, mozna nakej dilino co kupuje comp za 5k potrebuje vedet jak sou na tom pameti ddr1 vs ddr2 nebo testy ruznych ddr2 ale tohle tu taky nekde je jen uz je to tak nak neaktualni, tak nejdriv skouknete starsi clanky a pak vyrypujte. Stejne mam pocit ze ti spokojenejsi tady nemaji za potrebi chcat proti vetru jen par magoru musi stale vyrivat a vyrivat, pak nemaji na slusny HW protoze neumi nic nez vyrivat. Ja sem hodne spokojenej a PCT fandim. Jo a jen tak na okraj uplne vsechno se zas nedozvim ale to vubec neva, proste se slusne zeptam(taky muzu nadavat): desky dobre na pretaktovani quadcore ta evga ci co se neda sehnat, je tahle gygabitep35(s ddr2) podobne dobra na taktovani quadcore nebo celkove chipset p35 je lepsi nez p965? thx
13.6.2007 07:19:29   62.40.88.xxx 3535
jasný ty si hlavně přečti nejaký 4ra. Než začneš nakupovat. Ty si ceš koupit co? quadcore, nejrychlejší DDR2 a pak se budeš divit, že človíčkovi co má E6600 a obyč DDR2 a zbytek investoval do grafiky chodej rychlejš hry. A v obyč aplikacích nepoznáš rozdíl oproti A64
4.7.2007 21:54:17   213.151.238.xxx 3230
Pripajam sa ku RastyFOX - vdaka recenzentovi za kvalitnu recenziu..ako je uz na PCT zvykom.
Iba 1 detail si dovolim na zaver, kedze som postrehol nejake spekulacie vo veci porovnavania C2D a C2Q - pre mna C2Q znamena skoro polovicny cas potrebny na export nativneho *.avi videa do *.mpg v software-y Edius. Takze len pre porovnanie - to co mi pocital Northwood 3.0GHz celu noc robi C2D za cca 3,5 hod a C2Q za cca hodinu a 50 minut..ale to zrejme vacsine prispievatelov do 20 rokov nic nehovori
13.6.2007 13:21:56   82.209.19.xxx 3533
Zdravím zajímalo by mě jaké desce mám dát přednost při koupi. Nevím jestli bude lepší zvolit tuto desku nebo nějakou s čipem nForce680i co myslíte ? Ja tado deska dost dobrá ?
13.6.2007 18:21:55   85.216.236.xxx 3435
Je videt ze tady nekdo vyryva a vyryva, grafarnu mam 8800GTX neco pres pul roku a ten quad jedu jen a jen kuli supreme commander hre + budoucim vecem A64malym detem na hrani snad. Di chytracit nekam jinam
14.6.2007 06:10:20   62.40.88.xxx 3535
OK sry tvoje peníze kupuj si co ceš
14.6.2007 06:59:34   62.40.88.xxx 3734
jinak k té hrě supreme comander: jestli ona spíš víc nepotřebuje 4GB ram než 4ři jádra.
14.6.2007 12:51:59   62.40.88.xxx 3534
no a hlavne ty vlastně ani nevis co si ces koupit a potrebujes si precist par zaveru ze tohle ci tamto je nejlepsi volba. Kazdej trošku znalej si je schopnej vybrat desku pro svuj stroj. A neprosit tu o to aby mu nekdo řek za co utratit penize (vydelal sis je aspon sam?).
14.6.2007 16:50:49   84.244.84.xxx 3633
za 1)
nechapu tvuj nesouhlas s koupi quadu a osmickove nvidie s gigabyte deskou. Az nasetrim, tak mam v planu udelat presne tuhle trojicku, dokud nevyjde neco lepsiho (mozna blitz od asus?). napis, co bys koupil jinak a proc, zajima me to.

za 2)
co je ti po tom, kde a jak na to kdo nasetri? nezlob se na me, ale tvoje reakce tady vyznivaji jako psychopatickej vylev nebo zavist.
15.6.2007 06:27:26   62.40.88.xxx 3535
ad 1)
quad na co 4tři jadra skoro v ničem to neni rychlejší. A určitě to pude hůř taktovat a uchladit.
Proti nvidii osmickový nic nemam, jen že bych ty peníze co vrazite do quadu investoval do grafiky nebo do cehokoli jinýho třeba do 4GB ram což ta hra supreme comander potřebuje jiste vic nez 4ri jadra.
taky bych tu pamět nekupoval nejdrazsí (ale cena/vykon) a oppet to zaivestoval do grafiky klidne sli nebo do C2D na vyssim taktu.
Proti deskam od Gigabite nic nemam jenom nevim proc si pan neumi vybrat, stači prosbrouzdat 4a(v tomto pripade spis zahranicni tam uz to nekdo urco mit doma bude treba Xtremesystems) a jednoduse si zjistis jaky sou se kterou problemi a zkusenosti a ktera je dobra na OC(i komu se jak povedlo nataktit) i kterej bios si do ni nahrat.

add 2) ja mam doma komp za 60K je uz starsi, ale porizovat si quad sou vyhozený penize C2D je dobra volba zrejme do nej pudu brzo. To jak ktem penezum prisel to jen pro zajimavost to k tomu psychopatovi v kazdym je ho trochu

15.6.2007 11:16:44   62.40.88.xxx 3534
este k tomu procaku asi bych volil XEON 3060 kvuli OC nebo XEON 3070 ale ten uz je trosku drahej podle mě.
14.6.2007 08:19:11   82.99.136.xxx 3836
RastyFOX!i ty jsi ale kus blba.
14.6.2007 12:19:01   62.40.88.xxx 3434
ty budeš zřejmě genius tak nám to tu oběma vysvětli jak to je
17.6.2007 08:23:19   85.216.236.xxx 3433
No dobra tak ti to vysvetlim, Mam hodne rad strategie ale neejvic ze vseho uz asi rok i vic sem se tesil na Supreme commander(zadna jina hra me tak doted nenadchla mozna okrem crysis, taky ho chci hrat na netu(supCom jako svou favourite game misto SC BW doterjesi no.1(myslim ze ho nikdy docela neprestanu hrat) aspon pro me ktery hraju bezmala 7let, Ale uz to chce zmenu a ja doufam ze SupCom zaujme jeho pozici protoze taky sem hodne zral svyho casu Total Annihilation(a ten se nikde neda hrat) a SupComm je v podstate to samy jen vice megalomansky takze tak(skratka seru na98%dementnejch(muj nazor) her co vychazi a radsi dam prednost necemu co je podle me vynikajici a sem tomu ochoten taky prizpusobit HW.Pisu to kuli tomu abys pochopil co je pro me Duvod k Upg. Ale ubezpecuju te ze je mi naprosto jasny ze stale je 94,97% aplikaci optimalizovano pro single core. I tak je dnes a64 slaby cpu i ve srovnani c2d+aplikace1coreOptimized(kazdy vi co chce a kolik je za to ochoten platit a rozhodne me sere ze tady resis moji financni situaci. A tenhle supCom primo chce brutalni silu CPU nejlip quadCOre ktery chci taky jeste poradne pretaktovat(vic nez 3300, tohle pry na SupCom plati) a zatim nevim ktera deska je na to vhodna krome tech odporucanych(co se u nas nedaji sehnat ale mozna ji objednam kdyz nebude na vyber) v recenzi na q6600-"4jadra Misto Dvou" jo prosel sem toho dost aby mi bylo tohle jasny ze to chci a ted se vopred pokukavam po vhodnych alternativach a ujistuju te ze pred koupi budu mit nejlepsiho moznycho favorita na MB prehodnotenyho ze vsech stran. Taky k tomu taktovani potrebuju rychlou pamet ktery staci 2GB, 4GB sou naprosto zbytecny(PodWxp, ale mozna se mylim budu rad kdyz me uvedes na spravnej smer, 4GB bych jel dyztak az z dd3. Na Grafice nidy nestrit je prislovi me. A mas pravdu kazdej ma kus psychopata v sobe s tim vyjimecne souhlasim i kdyz jen taaaaakhle malinko mnoo mozna nekteri i vic

P.S. crysis pry bude taky delany na 4jadra, ten nestoji za upg?(mozna by to chtelo vyckat na yorktown to nevim)
17.6.2007 17:26:14   88.103.119.xxx 3030
RastyFox! Procesor 4 GHz, 4 GB RAM, 1 GB grafická karta: to sem našel jako doporučenou konfiguraci k hre supreme komander. Nic o 4řech jadrech tam neni.
K taktovaní a pak uchlazení 4 jader přeju hodně stesti dej pak nekam odkaz jak se ti to povedlo nataktit mej se Grosi

18.6.2007 08:29:15   62.40.88.xxx 2928
tu konfiguraci tu maj spatně

http://www.doupe.cz/h/PChry/AR.asp?ARI=116039&CAI=2148

supreme comander podporuje multi-core,
ale ne úplně a v tomhle zavěru

http://www.legionhardware.com/document.php?id=620&p=8

je napsaný to s čim souhlasim a jak je s multicore a ram v supreme comander.

peace with u
18.6.2007 14:29:33   85.216.236.xxx 2928
nerikam ze 4-core dosahuje o 100% lepsich vysledku proti dual-core ale vyrazne pomuze, tohle sem zjistil na vice webech ale jeden pro priklad je tady(jinde namerili i vyraznejsi rozdili v prospech quad-core)

http://www.gamespot.com/features/6166198/p-6.html

takze tak a peace




18.6.2007 17:04:37   88.103.119.xxx 3028
no to je, ale malej rozdil jinde je to o trošku vyraznejsi to mas pravdu.
tak sem pak dej printscreen jak se ti to povedlo nataktit doufam že aspoň na 3.4GHz, aby si o ten brutalní výkon čtyř jader oproti nataktěnýmu dualu nepřišel. To ber jako hec, aby si z toho quadu dostal maximum přeju kliku na dobrej kus. čus
13.8.2007 00:20:34   194.108.144.xxx 2423
Tak o vyznamu quad-core vice-mene nikdo nepochybuje, ale je to jak kde. Kazdopadne rozdil mezi vykonem q-c a d-c se bude casem zvetsovat s prichodem novejsich aplikaci.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

331 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 140.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.