Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Bleskovka : 2x 1GB DDR2 - Corsair + G.Skill v testu
Bleskovka : 2x 1GB DDR2 - Corsair + G.Skill v testu
autor: Z. Obermaier , publikováno 20.9.2006
Bleskovka : 2x 1GB DDR2 - Corsair + G.Skill v testu

V dnešním testů DDR2 pamětí se podíváme rovnou na dvojici 2GB kitů. Jako první se podíváme na donedávna velmi levné paměti z dílny společnosti G.Skill a druhé budou prémiové moduly Corsair. Celý test a vůbec výběr pamětí je poznamenán rapidním zdražením paměťových modulů.


 

Bleskovka : 2x 1GB DDR2 - Corsair + G.Skill v testu

 

Ještě před závěrečným slovem se podíváme na ceny námi testovaných pamětí a ceny podobných modulů stejných výrobců. Začneme Corsairem, námi testovaný model - TwinX XMS2 2048 - 8500C5 EPP stojí dnes 11440Kč s DPH. Další výrobek s označením - TwinX XMS2 2048 - 6400C3 EPP pořídíte za hrůzných 16 000s DPH. A nakonec nejrychlejší paměť planety v podobě modulů - TwinX Dominator - 8888C4 EPP stojí jako celý kancelářský počítač i s monitorem, to jest 21 000Kč s DPH.

Situace u G.Skillu je pro našince vskutku příjemnější. Námi testovaný model - F2 6400CL4D 2GBPK pořídíte za 8500Kč s DPH, před zdražením stály o 2000Kč méně. Další velmi zajímavé moduly nesou označení - F2 6400PHU2 2GBNR, které si drží cenu i po zdražení na slušných 7200Kč s DPH. Nejluxusnější model z portfolia firmy - F2 8000PHU2 2GBHZ se dá pořídit za 14 000Kč s DPH.

Na mnohé z vás jistě šly mdloby při pohledu na dnešní ceny paměťových modulů, musím ovšem se smutkem konstatovat, že ceny nadále rostou a do konce roku zlevnění neočekávejte. Pokud potřebujete paměti nyní, kupujte dokud jsou ceny ještě jaké jsou, zítra budou možná zase o dost vyšší. Co se týče našich testovaných pamětí, jistě se shodneme, že paměti od Corsairu jsou skutečné skvosty. Nadstandardní možnosti přetaktování a schopnost velmi nízkých latencí z nich dělají jasné výkonové favority a za patřičně nižší cenu jsou jasnou koupí do velmi výkonných sestav. U druhého testovaného kitu záleží pouze a jen na ceně, za které budou paměti ke koupi, pokud bude cena příjemně nízká budou to paměti se skvělým poměrem ceny k výkonu s celkem slušnou rezervou pro přetaktování.

Testované paměti G.Skill zapůjčila společnost Ltec. Paměti Corsair poskytlo BGS Levi.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.9.2006 09:20:46   62.240.181.xxx 4749
Souhlas, včera jsem koupil Corsair 1024 MB DDR2 800 za 4188 Kč s DPH a dneska stojí v tom samém obchodě stejný kus 4562 Kč, je to fakt síla. Pokud chcete levné paměti DDR2, ale horší tak zkuste například bazar růžovku, včera jsem tam koukal že tam mají paměti DDR2 1024 MB 667MHz za cca 1600 Kč s DPH.
20.9.2006 10:52:29   84.42.134.xxx 4940
do Růžovky jsem dřív chodil, dalo se tam zejména prodat zboží za docela dobrou cenu, postupně s příchodem toho mladého pána(možná majitele) šla Růžovka dolu, jsou docela dost neseriozní a i jsem několikrát viděl pěkné výstupy zákazníků a nebylo to zrovna jejich chybou:-(
20.9.2006 12:04:54   213.168.173.xxx 4344
:-) před měsícem jsem ty samé paměti (Corsair XMS2 1024MB 800MHz) kupoval za 3000 s DPH :-) Hezký výkyv ceny o 50 procent ... Jinak na 900 MHz při 2,1V chodí s časováním 3-4-3-8 :-)
20.9.2006 14:04:02   81.90.168.xxx 4343
Tvoje pameti maji urcite stejne cipy jako ty testovane, proto jsou vysledky pretaktu podobne shodne. S pametmi C6400C3 jsem ale udelal mnohem lepsi vysledky, akorat ty dnes stoji o temer 5000Kc vic ...nez tyhle, ale jsou urcite lepsi.
20.9.2006 15:41:07   213.168.173.xxx 4249
jistě, aby nebyly za tu cenu .. jinak max. frekvenci jsem nezkoušel - na 980 MHz ještě fungovaly, ale to už zase nezvládal procesor pod 1,5V (Core2) .. jinak k té ceně, co jsi psal - myslim, že si uživatel sakra rozmyslí, jestli koupit skoro 3 GB (teď už jen 2 GB, jelikož 1GB zdražil na 4500,-) paměti nebo 1 GB 6400CL3, když se na CL3 může dostat zvýšením napětí taky :-)
20.9.2006 17:41:34   83.208.84.xxx 4239
Já je mám taky 2x1GB (2xsingle)a bez problému zvládnou 1GHz @ 2.1V (5-5-5-12). Ale provozuju je na 888Mhz (4-4-4-12) @ 1,9V páč ten nárůst výkonu není tak velký, abych si je zbytečně odpálil. Ta cena 8,300Kč je šílená, zvlášť když jsem si je (v de31lní Alfě) objednával za 6,500Kč, ale když mě je nebyli schopni objednat (nebo spíše nechtěli) během 3 týdnů, protože asi po dvou dnech po mé objednávce se vyšponovali na 8.500Kč, tak jsem objednávku zrušil a koupil si je, k mé absolutní spokojenosti, u konkurence.
20.9.2006 21:39:51   213.168.173.xxx 44113
2,1V ani ta frekvence je nespálí - naopak 2,1V je ideální, protože se aktivují EPP .. Corsairy chodí bez problémů chodí třeba na 2,4V ... btw. 2x single - proč jsi nekoupil twinx kit? to by mi za to u paměti za 6500,- nestálo riskovat nákup dvou single kusů (i když u Corsairu člověk skoro neriskuje), navíc když v twinx jsou levnější ..
3.10.2006 12:27:34   89.102.48.xxx 3839
Je pravda podražili ale ty keci že (TwinX Dominator - 8888C4 EPP stojí jako celý kancelářský počítač i s monitorem, to jest 21 000Kč s DPH. ) jaká lama tohle mohla NAPSAT můžu je mít za 15875 ,- s DPH jenom se stačí podívat na netu a ne hledat v seznam vyhledávači ty nejdražšího shopy a i ten nejdražší je nabízí za 18612,-
20.9.2006 11:17:37   194.228.235.xxx 4943
Bazar Růžovka to je záležitost sama pro sebe. V době, kdy to provozoval Kvasnička, tak to celkem šlo. Byly ceníky použitého zboží na výkup za hotové/do komise a prodej a podle toho se určovala cena, např. výkup za hotové byl 78% prodejní ceny bazarového zboží a do komise přes 80%. Párkrát jsem tam něco prodal (cpu, sound kartu apod.). Teď jsou tam vydřiduchové, za výkup chtějí platit minimum, takže se nevyplatí vůbec cokoliv přes ně prodávat, navíc to jsou těžcí amatéři, co se znalostí o SW a HW týká.
21.9.2006 16:54:41   213.226.193.xxx 4443
Máte naprostou pravdu. Podíval jsem se na jejich stránky a málem mě trefil šlak. Takové ceny použitého zboží se jen tak nevidí. U nás seženu většinu toho za polovinu.
20.9.2006 11:33:42   62.245.110.xxx 5043
Nedavno jsem kupoval novy pocitac a uz tehdy (tesne pred zdrazovanim) se mi protacely panenky pri pohledu na ceny lepsich znackovych pameti. U pameti se opravdu plati za minimalni narust rychlosti naprosto neadekvatni sumy. Chtel jsem puvodne koupit levny typ od Geilu, ale jelikoz nebyly tyto moduly na sklade, koupil jsem nakonec ty temer nejlevnejsi, co byly - Zeppelin 667Mhz 5-5-5-13. Vzhledem k vadnosti jednoho modulu, jsem pozdeji cely kit pri reklamaci vymenil za jiny s odlisnymi cipy, ale stejnymi parametry. Ackoliv musim po zkusenostech pri pretaktovani uznat, ze ony puvodni moduly byly o chlup lepsi, tak i s temi stavajicimi se dostanu stabilne (Memtest+, StressPrime - >6h bez chyby) na 750Mhz pri casovani 3-4-3-8 1T a napeti 2,1V. Za 2x512MB jsem dal 2100 vc. DPH a opravdu si nemuzu stezovat. Mozna jsem mel jen stesti, nicmene me to utvrdilo v nazoru, ze lepsi pameti ma opravdu smysl kupovat jen kvuli dozivotni zaruce.
20.9.2006 14:00:52   81.90.168.xxx 4542
Lepsi pameti kupujeme hlavne kvuli moznostem pretaktovani ..., aby nas nebrzdili v pretaktovani CPU ... to je jediny duvod. I kdyz je jasne ze narust vykonu je neadekvatni cene, najde se mnoho takovych co si ty lepsi pameti koupi, proto je zalostny nedostatek jakychkoliv Corsairu ...na trhu.
20.9.2006 15:42:18   213.168.173.xxx 4646
pravda - Corsairů je nedostatek - čekal jsem na ně skoro měsíc (což mi tak moc nevadilo, když ještě nebyl na trhu Core2, na který jsem čekal)
20.9.2006 18:46:48   62.245.110.xxx 4644
Ja to chapu, ale je otazka, jestli ten rozdil - garance slusneho pretaktovani, stoji za ty prachy. Kdyz mate stesti, muzete dosahnout skoro stejnych vysledku i s pametmi levnymi (i kdyz je fakt, ze to je stejne jako treba s gr. kartami - bud koupim takovou, u ktere pujdou mozna odemknout pipelines anebo si rovnou priplatim za jistotu vyssiho vykonu). Kazdopadne jsem s touhle pameti dostal CPU z 1,6Ghz na 2,4 (FSB z 200 na 300, max desky) i kdyz pravda pri taktu RAM jen 600Mhz. A za ty prachy, jsem naprosto spokojenej.
20.9.2006 12:39:42   84.19.67.xxx 4342
Uz jsemm to psal u nedavneho testu pameti A-data: propustnost v tabulce testu mi nepripada extra velka - moje Corsairy Twin2x2048-6400 na desce DFI Infinity 975x maj s E6400@2.56 pri 800/5-5-5-12 propustnost 12380/cteni a 6810/zapis (ten samej Everest 3.01). Zajimalo by mne cim muze byt takovej rozdil.
Mimochodem ty pameti jsem koupil v pulce srpna za 5500Kc s DPH...
20.9.2006 13:58:32   81.90.168.xxx 5047
To je zajimave ...ale je to urcitou horsi implementaci podpory v cipsetu (Asus nastavil cipset na horsi latence, kvuli kompatibilite) Pokud bzste mi nekde ulozil obrazek z everestu + detailni nastaveni vaseho systemu budu rad ..., nekam to ulozte a dejte odkaz sem do diskuse ...
20.9.2006 19:53:48   194.212.175.xxx 4647
report
20.9.2006 20:40:06   194.212.175.xxx 4342
report
20.9.2006 18:54:05   193.86.3.xxx 4441
Taky mě docela zaráží výsledky těch pamětí. Mám Everest 3.01.652, paměti Kingmax 2x512MB PC6400, v desce Gigabyte 965P-DS4 s procesorem Core2 Duo E6300 mi běží na 836MHz s časováním 4-4-4-12 a propustnost při čtení je kolem 12 500MB/s, zápis 7590MB/s, copy 5990MB/s, latence 71ns. Jak je možnej takovej rozdíl? Já si chtěl koupit Corsair TWINX PC6400 2x512MB CL4 ale bohužel jsem nakonec musel vzít jediný paměti co jsem za přijatelnou cenu sehnal a to jest tyhle Kingmaxy. Za ty peníze (cca 3200,- s DPH) nejsou špatný, ale stejně si chci pořídit lepší.
21.9.2006 01:22:43   213.168.173.xxx 4441
počkej, až se ta sinusoida ceny pamětí zase vrátí na minimum, odkud nedavno vyletěla hodně vysoko .. před měsícem a půl jsem koupil 1GB twinx 6400 za 3000 s DPH, teď stojí 4500,- :-/
21.9.2006 09:54:47   82.202.4.xxx 4648
ted sem kupoval 2x1024MB CORSAIR DDR II 800Mhz XMS2 6400C4 a musim uznat ze jsou to kvalitni kousky,zatim jedou s Core E6600
470Mhz - 940 CL 4-4-4-10 2.25V jeste porad laboruji s OC a nake starsi vzsledkz a propustnost jsem si dal pro pozdejsi porovnani sem :http://www.djstudio.eu/everest.htm

jinak cekal sem na ne take mesic
1.10.2006 16:37:31   194.228.142.xxx 4441
Pekny test, ale s tima cenama je to fakt masakr. O prazdnich jsem kupoval tyhle http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=26792 ( Kingston DIMM 1024MB DDR 433MHz Dual Channel Kit CL2.5 ) RAMky za 2800 s DPH dneska 3500 s DPH to je fakt masakr.
7.11.2006 17:18:39   195.22.45.xxx 2827
Zdravim vsechny.Mam mensi problem s pametma Corsair Dominator PC8500 a nevim cim by to mohlo byt.Pouzivam stejnou sestavu jako byla pouzita zde az na grafickou kartu(nVidia 7900GS).Jak uz jste napsali,kdyz se to necha v defaultu,tak je to nepozna a tak jsem je tam nastavil rucne na tech 1067MHz.A problem je v tom,ze mi to pri spousteni zamrzne:-(.Tak s nima ted jedu na 889MHz coz je PC7100.Bios mam 1407.
21.11.2006 13:38:22   194.228.221.xxx 3828
Dobry den, neni malinko divny srovnavat 800MHz pameti s 1066MHz? Kdyz ty 1066 jdou pretaktovat "jenom" na 1100 tak to neni zadna slava!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

146 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 66.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.