Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Čtveřice levných pamětí 2x512MB do 3 tisíc v testu.
Čtveřice levných pamětí 2x512MB do 3 tisíc v testu.
autor: Z. Obermaier , publikováno 20.1.2006
Čtveřice levných pamětí 2x512MB do 3 tisíc v testu.

Pomalu ale jistě již nastala doba, kdy už se při upgradu pamětí uvažuje spíše v modulech 1GB, ale stále ještě existuje spousta uživatelů bojujících na systémech s pamětí menší než je dnešní minimum. Jak levně a rozumně rozšířit paměť alespoň na 1GB vám poradí tento test.


Paměti jsem se pokusil přetaktovat klasickým dvojím způsobem, buď co nejnižší časování při základní frekvenci 200MHz a potom co nejvyšší možná frekvence při časování CL2.5!, tomuto nevyhověly zcela pouze paměti A-Data, které si s časováním CL2.5 nerozuměly téměř za žádných podmínek. Výsledky přetaktování vidíte dole v tabulce, napětí bylo ve všech případech maximálně 2.8V.

 

Paměť

Nejvyšší frekvence

Nejlepší časování

A-Data8-4-4-3@215MHz7-3-3-2.5@200MHz
Corsair8-3-3-2.5@230MHz6-3-3-2@200MHz
KingMax8-3-3-2.5@215MHz7-3-3-2@200Mhz
TwinMOS8-3-3-2.5@235MHz6-3-3-2@200MHz

 

Než přistoupíme k závěrečnému zhodnocení a shrnutí podívejte se ještě na shrnutí výsledků testů po přetaktování, pro větší přehlednost jsou výsledky pouze formou tabulky a ne grafů, tabulka obsahuje obě hodnoty přetaktování, to jest nejnižší časování (200MHz) a nejvyšší možnou frekvenci při časování z horní tabulky.

 

Paměť

Everest R/W/L

SuperPIF.E.A.R.

Doom3

A-Data @2005641/2431/5234s76fps86fps
A-Data @2155433/2344/4935s77fps86fps
Corsair @2005579/2349/4735s77fps87fps
Corsair @2306315/2664/4633s79fps89fps
KingMax @2005621/2343/4835s77fps86fps
KingMax @2155914/2513/4634s77fps86fps
TwinMOS @2005591/2346/4735s77fps86fps
TwinMOS @ 2356286/2664/4533s78fps88fps

Závěr

Všechny testované paměti jsou v základním nastavení výkonově téměř stejné, avšak vítězí paměti TwinMos, které mají dobré časování. Jako nejhorší lze označit paměti A-Data, kvůli jejich horšímu základnímu časování, pro systém kde se nepočítá s přetaktováním jsou nejlepší volbou opět paměti TwinMos, protože zkončili jako druhé nejrychlejší a zároveň nejlevnější.

Když přihlédneme k přetaktování modulů které v této kategorii není rozhodující, a nebo k jejich schopnostem běžet s lepším časování než udává výrobce, pak jsou nejlepší volbou paměti Corsair a opět TwinMOS, jejich možnosti jsou úplně stejné, po výkonové stránce se zdají jako vítězné paměti Corsair, ale rozdíl je tak malý, že ho můžeme označit za zanedbatelný.

  • Nejlepší paměť poměr cena/výkon pro nepřetaktovaný systém : TwinMos (cca 1300 s DPH)

  • Nejlepší možnost vysokého přetaktování : Corsair (cca 1500 s DPH) a TwinMOS (cca 1300 s DPH)

  • Nehorší paměť testu : A-data (cca 1300 s DPH)

Celkový vítěz : TwinMos DDR400 - PC3200 CL2.5, za dobrý výkon, nejlepší cenu, a možnost dobrého časování CL2 při frekvenci 200MHz.

Čtveřice levných pamětí 2x512MB do 3 tisíc v testu.
Paměťové moduly zapůjčila firma LEVI International a.s.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.1.2006 01:38:49   62.168.125.xxx 7456
Zdravim mam A-data pamate 2x512
ale su osadene chipmi V-data
casovanie mam 7 3 3 2.5.
Cize nie vsetko co je a-data je zle,
treba si vyberat.
20.1.2006 13:12:48   194.212.37.xxx 5251
"Paměti firmy A-Data jsou oblíbené hlavně z důvodu cenové dostupnosti, jediná výtka vůči pamětem této společnosti je veliká nevyváženost a rozdílná kvalita výrobků, mám tím na mysli skutečnost že můžete koupit na pohled zcela shodné moduly ale s velice různými vlastnostmi."
20.1.2006 05:49:02   194.149.102.xxx 5654
Mám malou otázečku, nejsou náhodou ty Kingmaxy DDR433 CL2.5? Co vím tak prodávají tyhle a pak DDR400/CL3. Podle obrázku vypadají úplně stejně jako ty moje, tedy DDR433/CL2.5...
20.1.2006 11:54:00   81.27.192.xxx 5354
neni to tak. pokud vychazis z ceniku CC, tak jim nesmis tolik verit. KingMax dela 400/CL2.5, 433/CL2.5 s 500/CL3.
20.1.2006 06:42:36   193.85.226.xxx 5659
pěkné strovnání, akorát bych upozornil na pár chybek.
-v nadpise chybí před slovem "tisíc" číslovka
-u ceny pamětí by bylo záhodno uvádět za co je, jestli za 1x512MB nebo 2x512MB, mate to
-zkontrolujte si alespoň přečtením druhou osobou gramatiku, stačí "iy", bude to vypadat lépe

no a na závěr ještě jednou pochvala za pěkné porovnání
20.1.2006 06:43:25   193.85.226.xxx 5655
no a já napíšu "strovnání"... :o)
20.1.2006 07:45:24   217.77.165.xxx 5354
Upraveno, doplneno, pameti to jsou Kingmax DDR400, vypadaji stejne jako DDR433.
20.1.2006 07:45:38   212.96.172.xxx 75118
To je teda zase jednou test! Naprosto o nicem. Coho jste chteli dosahnout? To je snad kazdemu zrejme ze pokud maji pameti stejne parametry, tak vysledky budou rozdilne jen v ramci chyby mereni. Jediny A-Data podavali jiny vysledky, coz bylo jasny hned na zacatku ze budou horsi. Pokud by to melo mit nejaky vetsi smysl, tak do tabulky jste meli shrnout nepretaktovany pameti a poradne je potrapit pretaktovanim a to teprve hodit do grafu, ktere budou neco vypovidat. Takhle mame stejne grafy a cisla v tabulkach o nicem. A tech levnych pameti je urcite Vela Hafo moc na trhu, takze nevidim duvod proc tak uzky vyber. Rozhodne tam chyby KingMax 433MHz 512MB, ktery jsou za stejny prachy a budou podavat vysledky na urovni! Priste se vice zamyslete nez neco zacnete a nedokoncite
20.1.2006 07:58:28   217.77.165.xxx 9363
No jo no, co cekate za 3000Kc pameti, pretaktovanim jsem je potrapil - vysledky v tabulce, snad umite cist ne, spis to ukazuje ze clanek nectete jen koukate na obrazky. Toto je jen kratky test levnych srovnatelnych pameti, a o nicem neni, ze 4 modulu jasne vysel vitez a nejlepsi koupe tak co hledate?

Az budu testovat nejake extra kusy bude to delsi a vice testu: viz Corsair 3500LL....
20.1.2006 13:09:40   84.242.95.xxx 6756
IMHO "zajímavý" takhle nadávat čtenářům, že jenom koukaj na obrázky atd...
20.1.2006 23:40:42   62.245.70.xxx 5661
Mas pravdu v tom ze odpoved byla trosku drsnejsi, ale je hodne pravdiva...
Viz první prispevek... (kouknete kolik lidi souhlasi? :/)
A IMHO lidi vetsinou koukaji jen na obrazky....
21.1.2006 00:16:54   84.242.95.xxx 5657
Právě že takovou kritiku čtenářů by si autor neměl dovolovat, ono by se pak mohlo stát, že nad tímhe chováním zakroutí hlavou i spousta ostatních čtenářů a půjdou ke konkurenci. Opravdu nevim, co si mám o autorovi myslet, místo toho, aby byl nad věcí, tak tu píše "drsnější" příspěvky ( a v poslední době to není poprvé, co si tu autor, lidově řečeno, "otevírá hubu" na čtenáře ). Navíc sem se musel usmát, když autor sám napíše o svém článkáu, že, cituji, "o ničem není"...
22.1.2006 19:09:07   213.151.217.xxx 5151
A písmenko ,,a" si s toho citátu ,,o ničem není" kde nechal.To mení celý význam tej vety! :>
22.1.2006 20:44:01   84.242.95.xxx 5253
Právě že nemění, přečti si to ještě jednou. Otázkou je, jestli je tam slovo "ze" míněno ve výzkamu "z čeho" nebo "že". Ono se to nedá poznat, když se nepoužívá diakritiku, takže "be easy" ;)
20.1.2006 07:58:52   212.5.208.xxx 5454
Môžem potvrdiť, že TwinMos je v tejto kategórii víťaž z vlastnej skúsenosti. Mám TwinMos 2x256MB, geniálne taktovateľné. Z 400MHz modulov som vytlačil 460 MHz. Potom som k nim dokúpil 2x256 Apacer a taktovateľnosť sa zmenšila o cca 60%! Časované podľa SPD sú 8-4-4 ale bežia na 6-3-3. Neni o čom
20.1.2006 08:17:34   195.146.121.xxx 6156
"Už s příchodem Windows XP se zvýšili nároky na minimální objem paměti počítače, alespoň na 512MB RAM,..."

Pokud se nepletu, tak s příchodem Win Xp se ty nároky nezvýšily na alespoň 512 MB RAM. Jinak mám pocit (z vlastní zkušenosti), že ty minimální nároky hážete jen tak od boku.
20.1.2006 11:57:19   81.27.192.xxx 5854
asi tak nejak. Pokud si ty Windowsi nezase*ete vsim moznym tak se da vystacit i s 256
20.1.2006 23:50:43   62.245.70.xxx 5653
Doporučená RAM 128 megabytů (MB) a vyšší (nejnižší požadovaná operační paměť 64 MB; může však omezovat výkon a některé funkce)
zdroj M$ tady
Ale myslím že všichni mi dáte za pravdu, že na 256MB jsou XP utrpením...
jen pro info moje zatížení paměti...
Kernel Memory - Total 88MB
Physical Memory - Total 1024MB
Physical Memory - Available 562MB
Takže obsazená je asi 462MB
Běžně spuštěný počítač...
20.1.2006 08:24:09   85.13.72.xxx 5352
Mám tyto paměti http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=27070 a všude mi ukazujou horší časování než by měli mít. Co to znamená?
20.1.2006 09:26:25   62.245.86.xxx 5354
To je zvláštní... Já mám 2x512 MB A-DATA a standartní časování mám 8-4-4-2,5 při 200 MHz a momentálně mi běžej na 7-4-4-2,5; 1T při 210 MHz a 2,7 V. Ale je fakt, že mám starší sérii z jara 2005
20.1.2006 09:46:24   193.81.246.xxx 5490
Nepripada vam, ze testovat DDR je jako testovat Pentium III? Neni to uz trochu "stara technologie"?
A po gramaticke strance by autor dostal ctyrku jak vysitou - za carky ve vetach!
Jinak srovnani pekne.
20.1.2006 10:25:52   80.65.176.xxx 6053
Jinymi slovy si jako lidi maji prestat kupovat AMD, protoze vyuziva starou technologii?
20.1.2006 11:57:30   212.47.22.xxx 6251
Moh bys tedy prosimte vysvetlit v cem konkretne jsou ddr pameti podradne vuci pametem ddr2, ze uz nema cenu se venovat jejich testovani ?

Podle me system s P3 uz dnes pri testovani neobstoji proti vykonove spicce a nema cenu ho tedy testovat, ale system s ddr na spicce vykonu porad je (a64+ddr) ... tedy pripada mi to jako ponekud nevhodny priklad.
27.1.2006 20:52:43   88.81.65.xxx 5050
Používáš oči a hlavu?..
20.1.2006 09:53:09   62.245.125.xxx 9154
Teda, skoro bych byl rek, ze tady jeste pred chvili byl nejaky komentar, ktery odkazoval na muj clanek z doby, kdy jsem psal pro SH...taky byl o pametech, jen byl "trochu" propracovanejsi, obsahoval dnes testovane i dalsi pameti a aspon mel poradnou vypovidaci hodnotu, ne jako zde uvadene od pasu nastrelene vysledky.
20.1.2006 10:28:28   80.65.176.xxx 5453
Mne zase tenhle test naprosto vyhovoval, otestoval pameti z nekolika pohledu, ve dvou modernich hrach (bohate u pameti staci) a ukazal, ze je spis treba resit otazku kompatibility pameti s deskou, nez otazku vykonu.
Tvuj test byl podrobnejsi ale odnesl jsem si z nej uplne ty same poznatky, takze sis akorat dal praci navic ;)
20.1.2006 12:14:54   193.179.141.xxx 5552
Je pravda, ze oproti testu co byl na SHW tenle pusobí, řekl bych, směšně Vlastně ani nevim co za info jsem z něj vlastne získal... Jestli vůbec nějaké.
20.1.2006 10:05:13   85.71.24.xxx 5753
Chybi mi tady pameti Kingston 512MB PC400 CL2.5 ...za cenu 1300,- ...snad nejak nevybocuje z rady levnych pameti ne? Kdyz uz, tak poradne...
20.1.2006 10:11:19   85.207.8.xxx 5552
Mozna by nebylo spatne kdyby DDR433 nahradili v testu DDR400. Cenove stoji stejne ale DDR433 by mohli predvest trochu trochu lepsi OC a stat se zajimavou volbou. Poridil jsem si 2 kousky do dualu a jsem spokojen. Jen me ceka jeste si par hodin hrat a najit jejich limity.
BTW: Nebylo by lepsi pouzit na mereni Sandru a dat porovnani s nejakym referncim systemem?
20.1.2006 11:26:15   84.42.195.xxx 6252
Muzu se zeptat co melo za smysl davat tyto pameti do testu kdyz maji uz od vyrobce zcela jine parametry ? docela sem se na tenhle clanek tesil protoze vlastnim a-data pameti,jenze vlastnim prave ddr400 2,5-3-3-8 a tak vubec nechapu proc jste tam daval pameti s mnohem horsim casovanim,to je snad zcela jasne,ze budou nejhorsi....Kdyz uz se snazim delat test pameti urcite katogorie tak tam dam pameti se stejnyma parametrama a ne kazdou jinou
20.1.2006 11:44:27   193.87.127.xxx 5352
Mam pamet adata 512MB 400 cl3 8 4 4 3
,neviem ci je to kusom ale mne bezi stabilne na 460 pri casovani 6 3 3 2.5, pri defaultnom casovani bez problemov 506MHz bez zmeny napätia. Mam to ale single channel(nforce4x).
Takze by som netvrdil ,ze pamäti adata su najhorsie. Mozno je to len vec kusu(ov).
20.1.2006 12:17:30   193.179.141.xxx 5352
Adata davam co PC celkem často a opravdu je to tak, ze clovek nevi jaky dostane. Jednou prijdou 2,5 jednou 3,0 - dopredu to clovek nevi, takze se vůbec nedivim tomu co dostali.. U Vdata je to uplne to samy. Zalezi na "stesti"
20.1.2006 11:56:23   195.113.181.xxx 7565
Já teda nevim co jste to dostali do testu ale já osazuji paměti A-DATA normálně a ty mají časování

A-DATA 512MB 400mhz 7.5.2.2,5 ? vámi testované ,,A-DATA" spíše odpovídají (zcela náhodně) V-DATA ....

mno nikdy jsem se s A-DATA na cl3.0 nesetkal ... cl3.0 mají jen V-DATA to je nejpodstatnější rozdíl mezi A-DATA a V-DATA !

Teď kde se stala chyba ?!
20.1.2006 12:13:54   194.108.132.xxx 5452
Tezko rict zeptam se v Levi.
20.1.2006 22:12:23   195.113.181.xxx 7354
tak tady taky testovaly A-DATA 400mhz a mají uplně jiné ale pravděpodobnější časování:

http://www.svethardware.cz/art_doc-1BCD79C1EBE73703C12570AD005228F4.ht ml

opravdu se mi u A-DATA nezdá že by měli cl 3.0 ... cl 3.0 mají V-DATA ... mám tu u sebe 10kusů A-DATA 400mhz a všechny jsem vyzkoušel (zajímavé že CPU-z hlásí asi 3druhy časování ale u všech je cl 2.5)

hlasí buď: 2,5-3-3-6 nebo 2,5-2-5-7 nebo 2,5-3-3-7 ...

mám tu také 2x V-DATA a ty mají časování: 3-4-4-8 což je uplně stejné časování jaké máte v testu ...

opravdu by mě zajímalo kde se stala chyba ? ale sem si na 99% jist že všechny A-DATA 400mhz mají určitě cl 2,5 a V-DATA mají cl 3.0 to je to v čem se liší ...
21.1.2006 14:35:56   85.207.8.xxx 5353
Zalezi co potkas. Ja mel 256mb DDR400 A-Data a V-Data. Oboji melo nejhorsi casovani a dokonce spolu jely spolu v dualu. Zalezi co potkas.
20.1.2006 11:58:23   80.87.208.xxx 5353
Mohli tu byť aj tieto pamete. Tiež su v tej cenove kategótii. Ja mam 2x512MB a idu mi 450Mhz pri 2,5-3-3-6 , viac som neskušal.
20.1.2006 13:14:04   88.81.65.xxx 5755
Co pořád všichni řešíte, test to je dobrý, pořád nějaká kritika. Alespoň jsem v přehledu, co se Low-End týče.. :-(
21.1.2006 10:57:44   88.81.65.xxx 5753
no nevím ale podívejte se na svethardware a tam budete mít zase trochu rozdílné výsledky jak o overclokingu a tak i v defaultu no tak teda čemu mám věřit více? jina k dobre
27.1.2006 20:55:21   88.81.65.xxx 5150
Jednoznačně odsaď bych šel jedině do TwinMos, nevím co řešíš ty, na svět hardware je to celkem starý test..
20.1.2006 13:14:48   88.81.65.xxx 5453
..Jinak A-DATA jsou žďorby!..
20.1.2006 19:41:41   217.112.165.xxx 5452
hledal jsem v ceníku Levi pamětri Twinmos, ale marně. Tak bych se chtěl zeptat, jestli jste je měli skutečně od nich nebo špatně hledám :-)
díky.
21.1.2006 11:01:47   86.49.39.xxx 5452
Jo zapoměli jsme doplnit, zapůjčila firma www.alfacomp.cz.
20.1.2006 21:22:18   83.240.22.xxx 5353
Chyba mi tu tato znacka.
21.1.2006 09:34:34   62.245.79.xxx 5354
je ale stále ještě spousta uživatelů kteří doslova "přežívají" s 2x256MB RAM

proc by neprezivali..nLite system mi zere max 110MB..+zhruba 50MB na bezne spusteny programya porad mi zbejva prez 300MB na cokoli jinyho...SWAP mi nikdy nesel prez 350MB..

nevidim zatim duvod kupovat dalsi ram..k tomu y me donutila jen opravdu dobra hra..ale jelikoz uz rok a pul zadna ktera by stala za hrani nevysla 512MB staci..
21.1.2006 10:56:31   213.151.236.xxx 5452
ja mam 2x512MB Goodram a pracuju mi na 450MHz pri casovani 2,5-3-3-6@1T, cpu mam Athlon 64 3000+ venice @2,03GHz a v evereste mam read 6050MB/s, write 2430MB/s, latency 32ns....ale mam jeden problem... ked nastavim delicku na 333 pri fsb267, tak mi to nejde... cpu ide v poho aj na 2,8GHz, ale newiem, ta delicka mi funguje vzdy iba na 266, V com je problem?
21.1.2006 11:06:58   217.77.165.xxx 5353
Pokud jsem se nekoho dotknul tim ze rikam ze necte ale jen kouka na obrazky, tak se mu velice omlouvam, a vsechny ktere tento kratky test urazil, at svou nevypovidajici hodnotou, nebo cimkoliv se omlouvam take, ale nechapu co cekate za testy ctverice temer stejnych modulu, test z SHW byl sice vetsi ale nic vic...

K pameti ADATA, nevim co DigitalDoom nekde vyhledal, ale pamet kterou vidite na fotce je A-DATA s timto casovanim, zadna V-DATA, je tam nalepka A-DATA a casovani je takove jake je, tak co resit.
21.1.2006 11:41:40   84.42.195.xxx 5454
Me tento clanek nejak neurazil,jen me zklamal protoze jsem se tesil,na test pameti co vlastnim.Bohuzel A-Data v tomto testu zcela propadli a to jenom kvuly tomu,ze meli horsi parametry.A proto se ptam proc ? Nebylo by lepsi tam A-Data tedy vubec nedavat a otestovat zbyle stejne moduly ?
21.1.2006 15:15:01   85.71.25.xxx 5453
Vždyť by to bylo k ničemu, takhle aspoň člověk ví, že se má vyvarovat pamětem A-Data s takovýmto časováním a měl by vědět, co kupuje.
Jinak, nevím kdo by do toho šel, když jsou ty Corsairy o dvacku levnější a přitom lepší.
27.1.2006 20:57:14   88.81.65.xxx 5051
Naprosto souhlasím!
21.1.2006 11:44:50   88.81.65.xxx 5752
www.svethardware.cz/art_doc-E65107EADCB62575C12570AD005D6B4C.html
tady jde jasne videt ze kingmax je po přetaktování jasně lepší než corsair proč je tady tomu teda naopak ? vliv cpu? nebo co ?
27.1.2006 20:58:21   88.81.65.xxx 4950
podívej se na cenu a defaultní časování, těžko bys je tady hledal..
21.1.2006 23:07:14   83.208.76.xxx 5753
a neni to jedno ? rozdíl mezi nejhorší a nejlepší je 3 fps ?! lidi kupte si takovou ramku kterou zrovna v obchodě maj a neřešte...
22.1.2006 11:16:36   62.77.119.xxx 5552
Tak mi to nedá, abych po přečtení také nepřispěl troškou do mlýna. Autor by měl trošku více věnovat výběru a zjistit si, co opravdu na trhu běžně je. Nakupuji A-DATA s velkou oblibou, protože jsou velice spolehlivé, zatím žádný - problém s nekompaktibilitou, nebo reklamace, a hlavně jsou levné. Z Levi jsem zatím nedostal "žádný" kus, který by měl jiné časování CL, než 2,5 !. Měl jsem jich v ruce již několik desítek -singl i dual(pro rejpaly).Takže - tento článek považuji za absolutně nedostatečný, autor by měl dát ke srovnání více modulů od jiných výrobců, a nebo dát do testu kusy se stejným Cl. Takto mi připadá článek mírně řečeno zaujatý proti pamětem A-DATA.
22.1.2006 17:24:34   212.71.184.xxx 5352
Nechapu proc bych kupoval KINGMAX 400, kdyz za stejne love mam 433MHz...
mimochodem mam dva 512MB moduly kingmax 433 a jeden bezi stabilne na 495MHz a druhy jen 486MHz
casovani 3 3 8
24.1.2006 10:37:05   212.158.155.xxx 5460
Test celkem OK. Ale autor má dost problém s gramatikou. Hlavně shoda podmětu s přísudkem mu činí potíže. Několikrát se opakuje "paměťové moduly dorazili" nebo "nároky se zvýšili". Evidentně tedy nejde o překlep. Obsah článků je samozřejmě nejdůležitějsí, ale takovéhle zanedbání gramatiky je dost ostuda.
27.1.2006 21:01:13   88.81.65.xxx 5050
No bóže.. a co?
31.1.2006 13:22:12   212.158.155.xxx 5149
Nic. Nejen obsahová kvalita vypovídá o celkové úrovni článku, potažmo celého serveru. Když je článek plný chyb, za které by se měl stydět i žák 5. třídy základní školy, nevytváří to celkový dojem nijak dobrý. Server Pctuning považuji za kvalitní, ale článek, jako je tento, mu příliš neprospívá.
25.1.2006 23:30:38   62.177.105.xxx 5749
Jsou paměti v testu od výrobce párované pro použití v dual channel? Budu paměti používat v dual channel, je tedy nutné vybírat moduly dejme tomu 2x512MB kit (myslím tím párované od výrobce)?
27.1.2006 17:22:36   80.78.149.xxx 5149
Přimlouval bych se za nový test 500MHz párovaných pamětí 2x512MB v opět v levnější kategorii. Díky za článek.
28.1.2006 15:17:30   85.207.11.xxx 5350
Dobrý den. Na první straně máte uvedeny ceny za A-DATA s DPH a hned vzápětí je uvedena cena u Corsairů a zřejmě i Kingmaxů bez DPH a následuje TwinMos zase s DPH.
28.1.2006 15:18:33   85.207.11.xxx 5151
Na druhé straně je již vše ok.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

185 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 69.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.