Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu
AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu
autor: Z. Obermaier , publikováno 5.11.2020
AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu

Po dlouhých letech, kdy vládl aplikačnímu i hernímu výkonu Intel, přichází výměna na nejvyšším postu. AMD Ryzen 5000 přichází dorazit Intel i v herním výkonu, což byla poslední bašta Core i9. Nakolik se mu to podaří?


Hodnocení a závěr

AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu

Výkon

Trend, který naznačily už loňské Ryzeny 3000 pokračuje. Náš konkrétní Ryzen 9 5900X nabízí v průměru o 17 % vyšší aplikační výkon než jeho předchůdce Ryzen 9 3900XT. Pokud uvážíme, že spotřeba je stejná, jedná se o brilantní výsledek. Menší nárůst výkonu je ve hrách, kde se AMD posunulo jen o necelých 12 %. To by ale vloni čekal málokdo. Tady v podstatě není co namítat, Ryzeny 5000 jsou špička na kterou Intel nemá odpověď. Škoda jen poněkud vyšších cen, které navíc nedostatkem ještě porostou. Kdo bude nutně potřebovat nakoupit ihned po uvedení, bude nejspíš v rukou překupnických filutů z bazoše a aukra.

Subjektivní názor

AMD se stalo v roce 2020 králem procesorového výkonu, o tom není pochyb. V aplikacích je vítězství jednoznačné, zde Intel nemá šanci. Navíc při výrazně nižší spotřebě. Ve hrách se sice AMD dotáhlo na Intel, ale jasná převaha to není. V některých hrách je lepší než Comet Lake, v některých horší. V průměru je to hodně vyrovnané. Rozdíl je ale už hodně malý, dá se říci zcela zanedbatelný.

AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu

V Japonsku se mají, tam byla dodávka solidní (zdroj: CoolPC)

Na jednu stranu se můžeme radovat, že AMD konečně dohnalo Intel i ve hrách. Na druhou stranu k tomuto výsledku potřebovali dva roky ladit 7 nm proces, aby dohnali pět let starý 14 nm proces Intelu. Ten kdyby nepromrhal dva roky bojem s 10 nm a šel dál, byl by v jiné pozici. Když vidím tu relativně malou herní převahu Ryzenů 5000 nad Comet Lake, je velice pravděpodobné, že Rocket Lake herní výkon opět ukořistí na stranu Intelu. Aplikační výkon bude ale stále významně horší, o tom není sporu. Zdali hráčům bude takové vítězství stačit se uvidí, ale já vidím Rocket Lake jako s velkou pravděpodobností zbytečnou generaci CPU, kterou by Intel měl klidně přeskočit. Víc ukáže příští rok.

Upgrade nebo nikoliv?

Zcela jistě nemá upgrade smysl pro majitele osmijádrových a desetijádrových Coffee/Comet Lake procesorů. Pokud navíc mají nebo chtějí grafiku GeForce, není to pro ně nijak zajímavá volba. Pro majitelé moderních AMD desek (čipset řady 500) se staršími Ryzeny to smysl má. Herní výkon se znatelně zvedne a navíc s Radeony RX 6000 mohou majitelé využít SMA pro ještě vyšší herní výkon. Pro všechny hráče s historickými stroji AMD nebo Intel, je Ryzen 5000 nejlepší volbou současnosti. Musí ovšem skousnout poněkud vyšší ceny desek i procesorů. Proti Intelu jde ale stále o zajímavější řešení.

Herní výkon detailně

Hned příští týden vás čeká doplnění našeho testu „GeForce RTX 3090 a čtyři procesory v testu“. Ke stávajícím čtyřem procesorům přidáme Ryzen 9 5950X a podíváme se, o kolik se zvýšil herní výkon v deseti nejnovějších hrách a třech rozlišeních. Také se podíváme na ladění nových Ryzenů k maximálnímu hernímu výkonu. 

AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu

Za vysoký výkon v aplikacích převyšující špičkový model Intelu Core i9-10900K
a obdobný výkon ve hrách udělujeme Ryzenu R9 5900X zlaté ocenění
.

AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu

 

Procesory z rodiny AMD Ryzen 5000 můžete koupit u našeho partnera CZC.cz

AMD Ryzen 5950X je ZDE

AMD Ryzen 5900X je ZDE

AMD Ryzen 5800X je ZDE

AMD Ryzen 5600X je ZDE

AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu

Testovací základní desku zapůjčil ASUS Czech republic

AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu

Paměti DDR4 poskytl Patriot

AMD Ryzen 9 5900X: Dvanáct jader Zen 3 v testu

Další vybavení do testu dodal CZC



Tagy: AMD  Zen 3  Ryzen 7  Ryzen 9  5800X  5900X  5950X  AMD X570  B550  test  herní výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.11.2020 19:39:52   109.183.132.xxx 36115
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 20:03:29   77.236.208.xxx 3710
Nevím jestli sis všiml, ale srovnáváš dostupnost procesoru a grafické karty.
5.11.2020 20:31:40   89.190.46.xxx 1319
Jo, na CZC byl. Ale za jakou cenu?
6.11.2020 00:03:18   86.49.228.xxx 151
S příplatkem za dostupnost?
6.11.2020 06:09:38   217.63.121.xxx 1348
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 06:15:36   217.63.121.xxx 950
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 07:42:25   95.85.215.xxx 145
https://www.tsbohemia.cz/amd-ryzen-5-5600x_d365131.html?fulltextword=5600x

tady maj skladem za 8390,- což odpovídá ceně kterou prezentovali, tohle se s nvidií srovnávat nedá, snad grafiky na tom budou podobně s dostupností
6.11.2020 13:37:31   217.63.121.xxx 1863
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 14:21:47   78.80.187.xxx 32
Moje hracka je lepsi nez tvoje hracka!!!
6.11.2020 17:11:49   109.183.132.xxx 528
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.11.2020 00:25:47   188.167.254.xxx 11
Mam 3100X a B550 aorus pro AC
ja si počkám na niečo z výpredaja keď príde 5nm AMD a aj Intell ma 5nm kapacity TSCM predplatené
Tak ty ceny ani 5nm nebudú také uletené
AMD malo vlastnú výrobu 32 nm a Intell 14nm možno možno opravy 10nm moc tomu neverím
9.11.2020 12:03:34   109.183.132.xxx 214
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 19:43:38   195.91.49.xxx 897
Čo dodať ?

5900X dostala zlaté ocenienie na PCT... od Obra...

Každopádne, v akomkoľvek, dovolím si povedať akomkoľvek ohľade, MEGA procesory - všetky Ryzeny 5000
5.11.2020 19:54:09   109.183.132.xxx 58226
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.11.2020 14:37:03   178.255.168.xxx 40
Guru3D ma jinej chipset, plus jako vsechny Ryzeny to bude dost zavisle na nastaveni pameti.

Vysledky jsou nejspis dle miry odladeni/nastaveni systemu.

Hadam ze pokud to nekdo opravdu vyladi tip top, tak ten vykon muze byt i jeste vyssi. Plus obvykle dalsi verze BIOSu, upgrady microcode atd. udelaji sve.

Technicky je to ale vcelku jedno, je to par fps sem, par fps tam. Porad je to na spicce.
6.11.2020 13:17:55   109.107.210.xxx 232
Taky jsem to chtěl napsat.

Obrovi kudoz že udržel nervy na uzdě a dal zlato.
6.11.2020 13:37:57   217.63.121.xxx 1758
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 17:11:35   109.183.132.xxx 627
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2020 12:02:50   109.183.132.xxx 116
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 19:43:57   78.102.63.xxx 938
ale PEKLO ZMRZLO.

Zlobr dal AMD medaili a rovnou ZLATOU!!!!!!!!!!!!!

(Jen pro připomenutí, loni nedal Ryzen 9 3950X ani bramboru).
6.11.2020 09:10:09   193.87.134.xxx 89
toz ... niektorym dlho trva kym otvoria oci, mr. obrovi zvlast

mne uz v 2017 bolo jasne ze nastavaju zaujimave casy a skonci sa era, ked 8C AMD FX8370 so svojimi kvazi-jadrami konkurovalo iba 4C Intel procakom ktore v beznom desktope vladli od Nehalemov v 2009, proste AMD malo vtedy asi 55-60% intelackeho IPC

podobe ked som v 2011 videl 1T vykon FX v SuperPI, skoro mi spadla sanka: 1 jadro (nie 1 modul) FX 8150 na 4,0 GHz a predsa o 20% pomalsie jak 1 jadro Phenom II na 3,6 GHz, proste o 30% horsie IPC ... krce v tvari, VALA SA AN NAS TOTALNA PROCESOROVA KATASTROFA, pomyslel som si a bolo to zrejme

dnes sa opakuje situacia z roku 2000 PIII/Celer na baze PIII vs. Athlon/Duron K7, avsak este o nieco lepsie pre AMD
resp. z rokov 2004-2005 ked AMD drtilo Intel s Athlonmi 64 X2
... no a potom prisiel rok 2006 a zahodenie P4 Netburst na smetisko dejin
6.11.2020 09:53:39   194.48.241.xxx 321
tak na obranu Obra musím říct, že peklo zamrzlo už podruhé - dal zlatý ocenění už R5-3600, která nabídla za poloviční cenu téměř stejný výkon jako 8700K :-))
5.11.2020 19:47:52   212.79.110.xxx 373
Intel by ted mel hodne zabrat, nebot ted uz nema nic co by mohl na procesorech velebit oproti konkurenci, prisel i o vykon ve hrach. A jak to dopadne pokud AMD prejede konkurenci? Uplne stejne jako kdyz intel prejel AMD.....
5.11.2020 20:19:52   78.45.70.xxx 1439
Ale nepovídej, podle tohoto článku i9-10900K umí ve hrách totéž co 5900X a dle ceníku je levnější o 4500 Kč, to je 25%, pro pařany tak 5900X nedává smysl.
5900X si tak koupí asi jenom profesionálové s multi-thread aplikacemi, těch ale není mnoho.
5.11.2020 20:24:27   188.167.252.xxx 137
ceny pojdu dole, tie aktualne su nastavene tak, aby zvladli napor nadsencov, ktori ich chcu za akukolvek cenu, aby sa vypredala stara generacia a aby na tom aj slusne zarobili.
5.11.2020 20:53:37   212.79.110.xxx 199
Tak jasne ze nekde musi vest intel Vzdyt jsme na PC tuningu, na konkurecnim webu amd rozdrti intel vsude. Ale obecne intel nema moc sanci
5.11.2020 20:30:57   46.135.108.xxx 358
Jako co jsem koukal po testech tak nejlepší na hry rozhodně z těch nových procáku 5600X s TDP 65W, tak na co kupovat 3x žravější a dražší intel nechápu, možná tak místo topení. A nebo když už tak je i lepší než 10900K 5800X, protože rovněž mnohem úspornější a na hry nejlepší. Kupovat intel postrádá jakýkoli smysl. A pokud hraješ ve vyššim rozlišení než fullHD tak nemá smysl kupovat takto drahé procesory vůbec, samozřejmě pokud máš počítač na hry.
6.11.2020 07:27:08   78.45.70.xxx 324
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 08:13:21   46.135.108.xxx 333
A tak ti jebe ? ... 5800X normálně seženeš za 12390 a nejlevnější 10900K o 1500Kč dražší a neni o čem přemýšlet. Koupit si místo toho předražený žravý intel může fakt jen šílenec. Nechápu kde bereš ty 4500 Kč ? Co to je za nesmysl ? 5800X je levnější a ve všem lepší a 5900X je sice dražší o 1500Kč, ale je to už uplně jiná liga, takže se taky vyplatí mnohem více. Se prober, nevíš co meleš absolutně.
6.11.2020 08:31:54   78.45.70.xxx 102
To máš pravdu, spletl jsem se, mělo být 5900X, ceny jsou z konce článku.
6.11.2020 08:48:03   46.135.108.xxx 143
No v czc tu 5900X hodně přepálili, holt nenažranost, jinak co jsem koukal tak všude i třeba na alze k objednání za 15390. Jinak splést se může každý, hlavní že snad už chápeš, že 10900K s tou spotřebou je za 14000 prostě nesmysl. 5800X je v multithreadu tak na stejno a to má o 2 jádra méně, v single je lepší a o spotřebě nemluvě, k tomu je levnější, takže není co řešit.
6.11.2020 17:11:18   109.183.132.xxx 424
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 20:11:31   109.183.132.xxx 423
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2020 12:02:31   109.183.132.xxx 118
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 12:04:22   194.48.241.xxx 293
tak když už velebíš nižší cenu 10900K, tak popřemýšlej nad deskou a chladičem :-)) Zatímco na 5800X bude stačit s prstem v nose B550ka v ceně kolem 3500,-, tak na 10900K budeš muset zalovit desku Z490 minimálně za 6000,-. 5800X uchladíš i Ferou, na 10900K bude třeba prdnout vodníka za 2500-3000,-. A kdepak je ted ta výhoda Intelu? :-))
6.11.2020 17:11:03   109.183.132.xxx 1143
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.11.2020 14:42:59   178.255.168.xxx 41
250W neni nic pokud je chlazeni solidni.

Problem zacina byt spis kdyz to leze k 350-400W.

Tucny 360 radiator dokaze uchladit pekne zhave veci, samozrejme jako kazde chlazeni to je odvisle od nejslabsiho clanku.

Pripadne se da dokrmit externim chlazenim vody, ale to uz je fakt kapku extremni. Nebo v aktualnim pocasi ghetto reseni jako vodnik do kybliku na balkone, ci akvarko za oknem.

Nicmene je taky otazka jestli clovek na hrani fakt potrebuje neco co zere 250W jen jako CPU..
9.11.2020 12:02:10   109.183.132.xxx 117
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 20:11:56   109.183.132.xxx 316
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 19:51:51   188.167.252.xxx 96
https://www.youtube.com/watch?v=iZBIeM2zE-I&ab_channel=LinusTechTips

tu je lepsie zhrnutie
5.11.2020 19:54:36   109.183.132.xxx 1560
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 20:32:57   89.190.46.xxx 2414
Nevím, připadá mi, že jeho výsledky herních testů jsou v porovnání se světem poněkud... hodně mimo průměr.
6.11.2020 06:30:26   95.85.215.xxx 201
computer base i gamers nexus to vychází taky úplněj overkill oproti intelu
jedinej techpowerup tam jim to zas vychází až moc blbě
6.11.2020 13:39:19   217.63.121.xxx 331
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 17:10:34   109.183.132.xxx 126
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 20:12:17   109.183.132.xxx 219
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2020 12:01:38   109.183.132.xxx 119
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.11.2020 08:14:53   95.118.28.xxx 81
Absolutny zaklad su rychle a spravne nastavene pamate. Linux pouzil 3600 CL14 pri 1:1 delicke, kdezto tu vyzera, ze boli pouzite 4000 (ake casocovanie?) pri 1:2 delicke, co je dost nevhodne nastavenie a zraza vykon niekedy aj o 10%.
7.11.2020 08:15:22   95.118.28.xxx 20
Samozrejme myslim Linus
5.11.2020 20:11:18   89.177.163.xxx 317
Tak tohle je teda rana, posledni obrance prave viry Intelu padl a AMD ma za Ryzen 5900X zlato.
5.11.2020 20:56:09   185.47.220.xxx 148
Všechno pěkný, ale cena ne.
6.11.2020 06:36:00   194.213.41.xxx 186
Asi jako u jakéhokoliv produktu tohoto typu po uvedení novinky.. nechápu čemu se furt divíte...
6.11.2020 07:08:34   185.47.220.xxx 713
Nesmysl, 3700X stojí defacto stejně jako při startu. A 5800X vydrží také na této ceně. Slevy nečekej.

Dávat za mainstream CPU (který dříve stával 7k) 12k, to vážně ne.
6.11.2020 17:10:21   109.183.132.xxx 224
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2020 12:01:16   109.183.132.xxx 118
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 07:09:06   185.47.220.xxx 32
https://procesory.heureka.cz/amd-ryzen-7-3700x-100-100000071box/
6.11.2020 07:11:14   185.47.220.xxx 32
http://i.imgur.com/Jc7uqkp.jpg
5.11.2020 21:41:08   86.49.232.xxx 937
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2020 22:36:10   212.79.110.xxx 149
Ale no tak. Je to uplne ta sama pisnicka jako ze 4/8 musi stacit na porad kdyz prislo AMD s 8/16. Ten intel vam samozrejme jeste muze nejakou dobu vydrzet otazka je na jak dlouho.
6.11.2020 10:12:42   195.212.58.xxx 113
Tak pre tvoje info, mam i7-4770k a vykon mojej Strix 2080 OC je o 15%(!!!) nizsi, ako s i9-10900k. Teraz uz je cas na upgrade...
6.11.2020 10:39:00   217.30.66.xxx 130
Rozhodně nestačí. Nedavno jsem hrál KCD a Mafii III a to jsou hry hodně náročný na procesor. Když jsem to hrál na svém 6600K v defaultu, to je 3,5GHz@3,9GHz boost, tak se to při jízdě na koni nebo v autě docela dost cukalo, ale ne kvůli grafárně, ale protože ten procesor nestíhal načítat nový objekty tak rychle. Když jsem stál na místě, tak mi to jelo plynule na 60FPS...

Poté, co jsem CPU překatkoval na 4,6GHz, tak to začalo být plynulý, prakticky jsem ho dostal na úroveň 7700K v základu...takže i7-3770 je už dost málo...
6.11.2020 13:15:46   185.51.241.xxx 61
Mno nevím, sám 3770K mám, a fakt musím říct že už je to na hraně. Jako jo, všechna čest co tak starý CPU dokáže (zvláště po docela solidním OC), ale prostě celá platforma už je naCENZURA.
Pomalé DDR3, PCIe 3.0 jen na grafiku (SSD musím mít na 2.0 - ale nevím jestli to není záležitost desky)...

Ale furt je mi líto upgradovat, loni jsem ještě dokupoval 512GB NVMe SSD na hry a dalších 16GB RAM, teď asi ještě koupím grafiku, udělám extrémní OC celé sestavy a dopřeju tomu poslední rok-dva.
6.11.2020 19:20:38   86.49.227.xxx 50
zena ma Athlon II x4 + Radeon 580 4 GB a hraje se mnou na tom, vsechno. sice nemame RT a tak, ale uplne to staci.
8.11.2020 16:16:08   86.49.166.xxx 10
No Atlet už jiná liga než Ivy Bridge, ten je na úrovni tak Core2Quad a tam už je to dost tragické s IPC.
Ale ano, méně náročnému člověku to pořád stačí.

Jde o to, jestli chceš hrát a bavit se, nebo honit propustnosti pamětí, celou noc se převalovat proto, že SSD jede jen přes SATA3 a ne PCI-E4 atd.
5.11.2020 21:54:47   86.49.236.xxx 112
5.11.2020 23:07:38   185.61.84.xxx 171
V recenzi se píše, že takt 2000MHz FCLK procesor nedosáhne. Tedy jaký byl její skutečný takt při testech, když RAM bylo nastaveno na 4000MHz?
6.11.2020 00:43:36   81.90.250.xxx 401
Taky jsem si toho všiml. Autor uvádí, že paměti 4400MHz nastavil na 4000MHz a také zmiňuje, že IF(FCLK) při 2000MHz Ryzen 5900X nezvládl. Takže došla ke slovu dělička 1:2 a místo optimálnějších efektivních 3600(3800Mhz?) byl přístup do paměti (IF) podstatně pomalejší? Nepoškodilo by to CPU v testech kde je kritickým právě rychlý přístup do RAM?
6.11.2020 06:11:34   217.63.121.xxx 2683
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 06:37:20   194.213.41.xxx 365
Tak Obr je prapodivnými nastaveními znám že...
6.11.2020 13:39:40   217.63.121.xxx 1856
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 16:16:05   89.176.158.xxx 183
To je komedie jak máš mínusy jen protože "Stratos" .. můj názor se kterým souhlasíš má většinou plus .. rofl
6.11.2020 17:09:17   109.183.132.xxx 1655
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 20:12:54   109.183.132.xxx 731
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2020 12:00:41   109.183.132.xxx 117
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2020 12:00:07   109.183.132.xxx 117
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 08:10:31   88.146.220.xxx 122
Kdyz tu vsichni velebite guru3d, co takhle si ho lepe precist?

U nove generace ryzenu doslo k posunuti limitu pro infinite fabric a tudiz 4000 MHz RAM by melo byt naprosto vporadku. Otazkou je, zda by nestalo za to tento teoreticky predpoklad potvrdit v testu 3600Mhz vs. 4000Mhz. Ja bych to videl moc rad.

"For ZEN3, this is slightly different as the clock frequency of that interlink was raised a notch and can now support 4000 MHz without the IF limiter kicking in. DDR4-3600 is the price/performance "sweet spot" and remains AMD's recommendation for the Zen 3-based processors. However, the new optimum is DDR4-4000 with a synchronous IF or fabric clock (FCLK) and memory controller clock (ULCK) of 2,000 MHz."
7.11.2020 14:47:01   178.255.168.xxx 30
Jo, ale musi to fungovat i prakticky, pokud ma OBR pravdu, tak teoreticky muze jit 4GHz, ale kdyz to CPU prakticky neda tak je to burt a je lepsi ject na 3,6 s 1:1 delickou.

Nejspis duvod proc ma Guru3D lepsi vysledky, kdyz pominem jejich lepsi desku a lepsi znacku pameti.
6.11.2020 06:52:29   93.91.150.xxx 106
protože s novými Radeony bude všechno jinak - tam Intel rozsekají úplně.
7.11.2020 14:51:06   178.255.168.xxx 15
Jestli myslis to low-level propojeni systemu kdy GPU komunikuje primo s pametmi/SSD atd. tak to funguje jen kdyz to ma hra v designu.

Coz zatim nema nic.

A AMD grafiky jsou zatim "neexistujici".

Jasne, ze by vetsina z nas byla rada, kdyby AMD grafiky byly lepsi jak nVidia (hlavne by nam to mozna helplo cenove, ze..). Jenze realne jsou zatim AMD o generaci za nVidii.

Veskera reseni, ktera vyzaduji praci vyvojaru hernich enginu dost casto umiraji kousek po startu. Duvod proc treba multi-GPU je dneska mrtve.

Jediny duvod proc treba RT ma sanci, je ze to vypada velice dobre, kdyz to funguje a za druhe je nVidia docela dobry sponzor.

Kdyby se AMD cpalo do herniho prumyslu stejnym zpusobem jako nVidia, tak by ty grafy vypadaly dost jinak.
6.11.2020 07:07:20   78.141.99.xxx 213
Momentálne pri takte ram 4000 sa zapne delička 2:1, aj Romanovi(der8auer) sa to stalo, s novými biosmi by sa to malo upraviť. Takže v recenzii je 5900X s 4000ram(neznáme časovanie) a FCLK 1000MHz
9.11.2020 11:59:51   109.183.132.xxx 218
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 07:41:13   89.102.36.xxx 50
A kdy bude testík 5950X?:-D
6.11.2020 13:40:15   217.63.121.xxx 635
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 17:08:07   109.183.132.xxx 432
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 20:13:10   109.183.132.xxx 218
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 09:53:46   213.192.6.xxx 678
Zastavím se snad jen nad mínusy z tabulky:
Nedostupnost a tím stoupající ceny?
U kterého nového a žádaného produktu v době pandemie se tohle nestalo? Proč to není uvedeno v hodnocení u Ampere grafik? A jak je to vlastně relevantní k hodnocení daného produktu?

Dražší než Ryzeny 3000? Čekal snad někdo něco jiného? Poměr cena/výkon zůstal cca stejný. Někde i lepší.

Comet Lake je v Obrovo testech "o chlup výkonnější", protože Obr ani neumí správně nastavit fclk a frekvenci pamětí. Všude jinde si Intel neškrtá ani v prehistorickém 1080p.

OC je doménou studentů a nadšenců. Navíc tu máme teprve první várku BIOSů a Ryzeny často samy boostují nad udávané hodnoty. To, že se nemusím hrabat v BIOSu a procesor ze sebe sám vyždímá maximum dle osazeného chlazení je negativum?

Prosím nedávejte recenze procesorů do rukou člověku, který je evidentně úplně mimo mísu. Tón a amatérismus celého "testu" je přinejmenším zarážející a snižuje už tak mizernou kvalitu a profesionalitu tohoto webu.
6.11.2020 11:01:14   185.61.84.xxx 315
Jeho primitivismus je bez zábran, hraničí až s rafinovaností. Tudíž bych sázel na to, že to byl cílenej kalkul aby to neběhalo 1:1 s RAM.
6.11.2020 11:18:40   176.106.187.xxx 184
Problem pre PCT je ze sa takymto spravanim uz davno dostali do povedomia ludi ako tý neseriozný, ze to tu ludia uz davno neberu ako pravdu, proste ekvivalent ku garazi akurat ina farba, tak nech sa paci ked sa im to tak páči a majitelovi to nevadi tak nech
6.11.2020 12:31:55   213.226.246.xxx 82
Prostě nemá fištrón.

Někde (bohužel nemohu za boha najít kde) psali, že jim taky BIOS automaticky nahodil fclk přes děličku níže.
Ale pomocí easy ručo nastavení v BIOSu hodili frekvenci sběrnice zpět na 2000 MHz.

Prej špatně vyladěný BIOS, který děličku nastavuje pro Vermeer (Zen 3) podle doporučení pro Matisse (Zen 2).

Ale to ho podle mě netrápí, naopak bych se vsadil, že se mu to hodí do krámu.
6.11.2020 11:45:18   93.99.5.xxx 70
4000 fclk umi dosahnout nejspis jen malo procesoru a jenom na hodne dobrych oc deskach napr asus... ale tato nova generace ma napr pro me jednu obrovskou vyhodu a to takovou ze pri taktovani na tekutem dusiku uz nepada rychlost pcie gen na gen1 .. tim padem se muzete tesit konecne na poradny rakety vysledky s ryzenem ve 3d benchmarkach ^^ co sem videl zatim tak 5950x drti ve firestrike cpu testu 9980xe na 6ghz asi o 6k bodu (52k vs. 47k)
6.11.2020 12:09:22   188.75.138.xxx 60
Hoši zlatá hvězda!!! Tohle půjdu oslavit.
6.11.2020 13:33:56   212.79.110.xxx 12
5600x se dají běžně sehnat za cenu 8,300 Kč tj. +-305 USD 5800x je na tom podobně
6.11.2020 13:35:21   212.79.110.xxx 32
takže za ceny co je nabízí AMD, žádné předražení
6.11.2020 13:41:17   217.63.121.xxx 1144
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 14:23:32   78.80.187.xxx 61
Nvidia muze i za spekulanty? Notybrdo.
6.11.2020 14:41:17   94.112.142.xxx 25
Tak tuto iluzi ti s potesenim rozptylim

Scalpeři opět udeřili, Ryzen 9 5950X prodávají za 1250 USD i vyšší částky
https://www.svethardware.cz/scalperi-opet-uderili-ryzen-9-5950x-prodavaji-za-1250-usd-i-vyssi-castky/53530

Asus varuje, že Radeonů RX 6800 XT bude málo
https://www.svethardware.cz/asus-varuje-ze-radeonu-rx-6800-xt-bude-malo/53532
6.11.2020 17:06:50   109.183.132.xxx 631
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 20:13:26   109.183.132.xxx 425
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2020 11:59:05   109.183.132.xxx 117
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 14:29:06   78.98.124.xxx 42
s tymi cenami by som brzdil. 5600x je okamzite dostupny v nemenovanom velkosklade 305€, 5800x 458€. Alza ich ma za 322 a 478 koncova cena, takze aby sme aj my mali predajcovia mali co zrat, pod 350/500 sa ist neda.
6.11.2020 15:12:53   212.79.110.xxx 32
koukni do krámů nabízí se a jsou dostupné za 305 (má být 299) USD + DPH
6.11.2020 17:07:32   109.183.132.xxx 430
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 20:13:36   109.183.132.xxx 120
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2020 11:58:39   109.183.132.xxx 112
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 16:28:46   84.245.120.xxx 54
Uprimne čakal som podrobnejšiu recenziu, trošku sa pohrať s napajanim či pri zniženi napatia na CPU, zachova takty, či pojdu dole, proste undervolting, či su tam nejake rezervy, vačšinou ich AMD ma a su vyrazne.
6.11.2020 17:07:49   109.183.132.xxx 329
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 20:13:52   109.183.132.xxx 322
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 17:28:30   178.143.41.xxx 30
vyšší aplikační výkon než jeho předchůdce...

Ale ved to je Fantasticke !

TO (tiez) MUSIM MAT !
6.11.2020 17:47:05   212.79.110.xxx 105
Nejvtipnější na celé diskuzi je, že každý čtvrtý příspěvek (aktuálně 24 z 79) je od blba belky, který dělá úplně to samé, co obr, jen pro jinou stáj. :-D

Jinak AMD valí a nová řada se mi hodně líbí.
6.11.2020 20:14:41   109.183.132.xxx 939
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2020 09:27:14   88.146.100.xxx 01
Ok, už 35 z 111, tedy téměř každý 3. příspěvek je od belky. To je opravdu úchylné.
9.11.2020 11:58:08   109.183.132.xxx 114
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2020 19:18:30   86.49.227.xxx 194
OBR sice dal medaily, ale nezapomel si parkrat legracne na AMD odplivnout. POdle me je ta medaile jen priprava na dalsi rok pruzeni jak to Intel zvladl.

Uz jen ty obraty typu - co zvlada Intel na 14nm muselo AMD ladit na 7nm dva roky etc.


Jako jo, ja taky umim precipovat jednickovou oktavku ze pojede jak raketa, ale spotreba bude obri a motor brzo umre a povali se z neho temny coud
6.11.2020 19:36:29   45.82.233.xxx 173
Vtipne je kolik lidi se je schopno do nekonecna hadat o tom jestli je lepsi ten nebo ten ... asi nemaji nic jineho na praci :-D
Kdyz uz jsme u toho zhodnoceni, uz ryzeny 3000 byly super a intel vuci nim nemel moc zajimavou nabidku a rada 5000 je zase o kus dal tam uz neni treba zadne diskuse protoze jsou lepsi ve vsech smerech i kdyby inteli platforma v par hrach mela o 2 fps vice je to pro intel ostuda a normalne je AMD deklasovalo jako za casu K7/K8, akorat s rozdilem ze tenkrat docela brzo pochopili ze netburst (pentium4) a honeni vykonu taktama nebude stacit a meli efektivni design pro mobilni zarizeni ve vyvoji, dneska to vazne moc nevypada ze maji neco tak dobreho ve finalni fazi vyvoje.. to znamena jedine intelu jeste vice klesnou prodeje a AMD stoupnou a cenu si take reknou vyssi proc ne kdyz maji top nabidku a o OBRmajer si uz davno tajne koupil ryzena a svuj nalestenej 9900kxy dal na bazos za par svestek :-D
6.11.2020 20:00:19   86.49.227.xxx 91
nezapomen na hlavni vec, ze mas AM4 patici na VSECHNO to je jak v devadesatejch kdy sme si mohli davat do socketu 4-5 intel i amd


to je hlavni silenost, koupis neco a nema to zadnej potencial do budoucna, coz je hlavni myslenka PC. Co procesor to patice, ty lidi v Intelu jsou fakt sileny (a chapu to, dostavaj podle silenstvi platy, ty nejsilenejsi jsou lidri ).
6.11.2020 20:15:08   109.183.132.xxx 628
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.11.2020 08:32:22   89.102.209.xxx 141
Chvíli jsem si lámal hlavu, proč zrovna zde jsou výsledky horší. Ale jestli opravdu byl výkon degradovan pamětmi(resp. Díky nastavení 4000 MHz byla použita delicka 2:1,tedy infinity fabric jel na polovinu své max propustnosti nehledě na to, že 4000 MHz paměti asi neměly nejlepší latenci (u specifikace paměti napsaná není)), tak tohle je zvláště u takového matadora velká amatéřina.
7.11.2020 15:59:35   45.82.233.xxx 10
pri pouziti pameti nad takt IF, dojde k tomu ze pametova sbernice jede rychleji nez IF ten jede porad stejne a tudiz to musi jit pres nejakej buffer mezi mem bus a IF a tim se zrejme zanasi pridavna latence ne velka ale neco ano, proto je vyhodnejsi kdyz pameti bezi max na taktu IF, pripadne s nizsim CL. Vice nez je takt IF je kontraproduktivni.
7.11.2020 20:22:19   193.165.236.xxx 10
To je nesmysl. Mclk a ifclk jsou synchronizovane a jedou buď 1:1 nebo 2:1. Kdyztak si zjistěte, jak to funguje, je toho všude plno. Před zen2 delicka nebyla a proto šlo použít jen paměti max co zvládne infinity fabric. Od zen2 je delicka, takže lze jít i nad frekvenci if ale tam nastupuje delicka 2:1. Proto amd uvádí pro zen3 nejlépe 4000 MHz paměti a pro zen2 3800mhz. Odpovídá to max 2000mhz if a 1900mhz if. Bohužel jsou zprávy, že 2000mhz if ještě nestíhá, takže 4000 MHz paměti, resp. 2000 MHz Mclk znamená 1000mhz ifclk a nikoliv 2000. Je to takhle jasnější?
9.11.2020 08:15:31   89.102.209.xxx 10
Ještě jsem pročítal do detailu možná nastavení pamětí pro Ryzeny a musím uznat, že máte také pravdu. Tj. lze (nevím jestli všude) nastavit asynchronní takty, ale ty zvyšují latenci a snižují stabilitu. Proto je lepší využít nad podporovaný takt IF děličku 2:1. Výhody synchronního zpracování jsou větší. Ani jsem tuto možnost už nepřipouštěl, protože nikdy nebyla doporučována. S nižším CL samozřejmě máte pravdu.

Ať tak či tak - OBR buď měl děličku 2:1 (nižší rychlost a vyšší latence) nebo asynchronní takty (vyšší latence a nižší stabilita) a tím (kromě toho, že mu z nějakých důvodů běžel cpu na nižších taktech) mohly výsledky dopadnout o něco hůře.
7.11.2020 08:53:46   31.30.172.xxx 122
Na druhou stranu k tomuto výsledku potřebovali dva roky ladit 7 nm proces, aby dohnali pět let starý 14 nm proces Intelu. /// Herní výkon není daný procesem, ale architekturou. Solidní recenze je na Alze. A OBR ještě neřekl poslední slovo. Jeho avízo o testování her dává tušit, že se bude hodně snažit, aby vylepši už tak pošramocenou pověst Intelu.
7.11.2020 09:09:15   109.183.132.xxx 2166
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.11.2020 09:09:44   109.183.132.xxx 626
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.11.2020 16:03:10   45.82.233.xxx 120
vsak se podivej jaka TDP musi mit intel cpu aby aspon dotahly v nekterych typech zateze ryzen 3000, u ryzenu 5000 se o tom nemusime bavit tam nema intel narok vubec a par fps ve 2 hrach neni zadny argument v dalsich moznych nasazenich intel prohraje o 10tky %, navic zere jako hovado, milion bezpecnostnich der .. katastrofa. Navic v serverove oblasti nikdo soudny nove masiny nebude stavet na intelu, jedine ze by byl vazany SW.. tam to jeste bude mit delsi dojezd, ale pokud nevydaji neco konkurenceschopneho maji po ptakach a my take protoze tim padem bude ryzen drahy jako prase, AMD totiz neni zadna charita.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

117 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 32.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.