Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti GeForce RTX 3090 a CPU: Čtyři procesory v testu
GeForce RTX 3090 a CPU: Čtyři procesory v testu
autor: Z. Obermaier , publikováno 13.10.2020
GeForce RTX 3090 a CPU: Čtyři procesory v testu

Ještě před recenzemi Ryzenů 5000 otestujeme RTX 3090 se čtyřmi různými současnými procesory. Core i9-10900X, Core i9-10850K, Core i9-9900K a Ryzen 9 3900XT. Ukážeme si vliv procesorů na výkon ale také budeme ladit paměti a CPU k co nejvyššímu hernímu výkonu.


Hodnocení a závěr

GeForce RTX 3090 a CPU: Čtyři procesory v testu

Herní CPU

Grafická karta GeForce RTX 3090 posouvá výkon o desítky procent nad RTX 2080 Ti. Už u této starší grafiky bylo znát, že procesory AMD ve hrách za Intelem zaostávají, samozřejmě více v nízkých rozlišeních. Ta jsou bohužel stále nejpoužívanější. Bylo tedy jasné, že s výkonnější grafikou se i tento rozdíl zvětší.

V rozlišení 1080p je Intel Core i9-10850K (10900K) asi o 20 procent výkonnější než Ryzen 9 3900XT, a to už není málo. U rozlišení 1440p je pak tento rozdíl asi 13 procent. V nejvyšším herním rozlišení 4K se rozdíl počítá v průměru okolo 5 procent. Pokud AMD chce uvést grafiku s vyšším výkonem, někde mezi RTX 2080 Ti a RTX 3080, potřebuje k ní výkonnější procesor, jelikož starší Ryzeny 3000 by v měření nemohly z této karty dostat její maximální výkon.

Proto byla v AMD priorita posílení herního výkonu. Ryzen 9 5900X by měl nabídnout v rozlišení 1080p až 26 procent výkonu navíc, tedy dle testů AMD. Pokud by se tohle číslo ukázalo jako pravdivé, má tento procesor šanci stát se nejvýkonnějším herním procesorem. Jelikož znám variabilitu výsledků v různých hrách, osobně tomu nevěřím a očekávám srovnatelný výkon, spíše kousíček pod Core i9-10900K. To ale ukáží testy už za pár týdnů. I kdyby to ale bylo jen pár procent kolem výkonu Core i9-10900K, bude to pro herní výkon AMD velký posun a skvělý výsledek. Už příští měsíc tento test updatuji právě Ryzenem 9 5900X a uvidíme.

Paměti a přetaktování

Všechny testované platformy: Cascade Lake-X, Coffee Lake, Comet Lake i Zen 2 jsem otestoval s různým časováním pamětí a frekvencí. Zjistil jsem, že všechny procesory si vystačí s paměťmi na 3600 MHz s nízkým časováním a ideálně CR 1T. I když jsou některé platformy schopné udržet i paměti vysoko nad 4 GHz, na herní výkon to má velmi malý vliv. Pro dobrý pocit a nějaké promile výkonu navíc si můžete dát paměti na maximum, ale smysl to moc nemá.

Přetaktování ale smysl má. Intel Core i9-10850K (10900K) nemá žádnou rezervu, tam to je k ničemu, ale u Core i9-9900K, Core i9-10900X a Ryzenu 9 3900XT to přínos má. Docela překvapením byl i nárůst výkonu po přetaktování u Ryzenu, který jede na maximum z výroby a taktováním přijdete o PBO a takt jednoho jádra. Zvýšení frekvence na 4,5 GHz všech jader ale nějaké procento navíc přineslo. U Core i9-10900X je taktování přímo nutnost, jinak jde o dnes už slabý herní procesor (proti jiným Intelům). Ani po maximální přetaktování ale nic nestačí na Core i9-10850K (10900K). V některých hrách má tento procesor opravdu výrazně vyšší výkon než cokoliv jiného na trhu. Pro RTX 3090 je tento procesor v podstatě nutností, tedy do doby než přijde Ryzen 9 5900X a možná ho překoná.

GeForce RTX 3090 a CPU: Čtyři procesory v testu

Testovací základní desky zapůjčil ASUS Czech republic

GeForce RTX 3090 a CPU: Čtyři procesory v testu

Paměti DDR4 poskytl Patriot

GeForce RTX 3090 a CPU: Čtyři procesory v testu

Procesory do testu dodal CZC



Tagy: AMD  Intel  Zen 2  Ryzen 9  3900XT  Comet Lake  Core i9-10850K  Core i9-10900X  Core i9-9900KS  test  herní výkon  LGA 1200  Z490  X570  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.10.2020 09:46:44   37.188.182.xxx 8418
Topend karty si kupuji lidi na QHD a hlavne 4K kde jiz mezi cpu neni rozdil zadny. Resit nejake rozdily mezi takto vykonnymi cpu ve je kravina protoze daji tak vysoka fps ze to bohate staci. Kdo si koupi kartu za 25-30k jiste neprovozuje FHD, ale ma nalozeny detaily na ultra a pripadne i s RT, tam neni vliv cpu naprosto zadny vzdy to zavisi co upocita GPU.
13.10.2020 10:07:55   37.188.164.xxx 3939
ještě zapomínáš na krtkovčelky. Které už tvrdí, že poznají rozdíl mezi 280 a 240 Hz. Těch je plný internet a zásadně kupují absolutní highend mezi GK aby pak pařili CS:GO na minimální detaily v prostém FHD. Tedy alespoň to tvrdí (osobně si myslím, že obvykle mají doma nějakou ušmudlanou RTX 2060 a jen nechtějí vypadat jako "socky").

Normální člověk s lidskými smysly si vystačí s vyšperkovanou grafikou v maximálním možném rozlišení, kde snímkování nespadne pod 30FPS a užije si ty grafické orgie, které dnešní hry nabízejí.
13.10.2020 10:14:38   193.165.237.xxx 2211
30 fps je málo minimum je 60fps tento rozdíl poznáš velmi zřetelně a při hrách jako doom eternal je znát i rozdíl mezi 60 a 144. Je ale pravda že 144 a více je opravdu jen pro extrémně rychlé hráče, běžný tento rozdíl nerozpozná

https://www.youtube.com/watch?v=01nJjaKlJhU
13.10.2020 10:29:55   37.188.182.xxx 89
30 je hodne malo, 60+ se synchronizovanym monitorem je na vetsinu her ok, rychle FPS to chce 100+ a 144hz displej, vyssi refresh uz moc neprinasi. ze 60hz na 144hz je velkej rozdil na fps hry. I fps na csgo je dobre mit treba 300 ale to da v pohode jakejkoliv ryzen 3000.. takze.. u AAA titulu ve 4k a plny nalozi detailu a RT bude 3090 rada za 60 fps a ObrZdendo tady resi vliv cpu :-D
13.10.2020 10:33:11   89.187.189.xxx 195
30 fps? ale samozřejmě, u Cities Skylines mi to stačí
u WoT se mi nelíbí ani těch 60, je to tak blurry až fuj...
13.10.2020 13:30:06   109.81.211.xxx 270
60 se syncem možná stačí, ale když člověk(teda většina lidí, se kterýma jsem se o tom bavil) vidí 120 Hz+ oproti 60Hz tak tam ten rozdíl vidět je. Vzhledem k různým frekvencem monitoru bych řekl, že cokoliv mezi 100-200Hz musí stačit drtivé většině lidí. Úplně ale nechápu 360Hz displaye, když s rostoucí frekvencí klesá delta času mezi snímky (60 Hz - 16ms, 144 Hz - 7ms, 240 Hz - 4,2 ms a 360 Hz - 2,8ms). Osobně si myslím, že 99% lidí musí stačit cokoliv mezi 100-200 Hz.
14.10.2020 07:24:08   89.245.149.xxx 51
delta času mezi snímky je strašně fajn. Obvzláště, pro ty co bydlí na vesnici a internet mají přes Wifi a PING na herní server 100ms + ....
13.10.2020 16:33:59   89.103.40.xxx 131
Tak si ten defaultně zapnutý Blur u WoT vypni
13.10.2020 20:09:22   78.45.70.xxx 611
Zase blud o 30 FPS :-( Člověk s normálním zrakem potřebuje 90-120 FPS a dnešní technika mu to umožňuje. Naopak normální člověk nevidí víc jako 144 FPS.
14.10.2020 19:47:03   188.167.254.xxx 31
30 je ozaj malo ked bola stara TV 50Hz pri 100Hz dalo sa to poznat .Ale nad 100 je to skorej o pocitoch a penazenke .
Konecne som aj ja pesiel z M3 na M4 Gigabyte B550 aorus pro AC ale bezi v nom len Ryzen 3100 lebo 3300X je nedostuptupna . A planujem 16/32 don z bazaru Ryzen5000 ked uz bude nastupca .
15.10.2020 12:30:07   194.213.41.xxx 16
Tak ty jsi dobrej trouba.. 30 fps je bolehlav jak cip to mě vadilo i před 15 lety při RTCW a CSku… vždy to chce aspoň tolik kolik je Hz monitor... jinak je to o oči...
13.10.2020 10:06:11   193.165.237.xxx 38
Bohužel obecně v testech schází žánr rts, ideálně total war, kde naopak je důležitější výkon CPU než VGA a to právě v rozlišení 4K (vlastní zkušenost). Proto nemohu brát vážně testy na výkon CPU bez benchmarku TW. Potěšilo mne že při oficiální prezentaci R5000 byla jedna z mála her TW 3kingdoms. P.s.: proto jdu do nové sestavy kde pro mne je 3090 zbytečná, postačí 3080 ale koupím R5950 místo R5900, kdy vtéto variantě dosáhnu v TW ve 4k lepších čísel než u kombinace 3090+5900...
13.10.2020 10:07:12   193.165.237.xxx 14
a kde je test žánru rts
13.10.2020 10:10:40   37.188.182.xxx 126
tak RTS (real time strategy) jsou fps pomerne nedulezita vec, zvlaste na sync monitoru a dost pochybuju ze treba 3700x by tu hru nedaval s prstem v nose.
13.10.2020 10:37:26   109.81.208.xxx 112
mam podobnej problem, ale ne z rts ale z tahovkama specialne CIV VI kdyz uz nekde je test CIV VI tak tam testujou FPS, ty vole komu zalezi na fps v tahovce? stejne vsecky animace kazdej vypne jinak by velky mapy snad ani nesli dohrat pred tepelnou smrti vesmiru. dokonce je v CIVce i test na odehrati tahu AI hracu a nikdo je nedela... par se jich da najit na forech civky ale to je vyzdycky jen jeden/dva procesory. kuli Civilizaci sem sel i do poslednicho Upgradu 2500k->2700x na velky mape je sakra rozdil jestli to tah pocita 25s nebo 35s . jen strasne rad videl nejakej test procesoru kde by ten benchmark z civky na AI tahy byl, abych nekupoval na blind (obecne civka profituje z taktu single jadra i z poctu vlaken) ted tusim ze z me 2700x by byl posun at uz na 10850k nebo 5700x ale nevim kolik takze netusim jestli se mi do toho chcou cpat prachy.
13.10.2020 10:57:52   193.165.237.xxx 41
Tak strategická část TW je defacto CiV (hodně jsem hrával "V"). A teprve až na aktuální sestavě (kterou v tyto dny prodávám: i7700 (4x4.5GHz) + n2070 + SDD) mne běhá při 2K hra lépe v strategické mapě než v bitvách. Jestli je to právě i tím SDD?
V bitvě je u TW klíčový procesor, vždyť jde běžně o 2x20x160-240 jednotek na ploše, kdy na grafické kartě tolik nezáleží: stíny v bitvě počítá CPU kde nastavení mezi minimální kvalitou (nebo vypnutí stínů)a maximální kvalitou stínu se projevuje v rozdílu DESÍTEK fps, ale pokud člověk mění nastavením grafiky která počítá grafická karta (textury, vyhlazováni...)jsou to rozdíly pouze v jednotek fps. Vlastně taktická část TW je hodně podobná syntetickým testům CPU. A proto opakuji testy CPU bez testů speciálně TW nemá pro mne subjektivně žádnou vypovídající hodnotu. Jsem zvědav jestli u TW-Warhammer II na r5950 a n3080 dosáhnu v taktické části ve 4K 60fps - při velikosti jednotek ultra (hraji na TV která právě ve 4K umí 60 fps, kdy papírově lepší monitor (144)jsem odložil stranou)
14.10.2020 07:20:43   212.5.218.xxx 20
https://www.bit-tech.net/reviews/amd-ryzen-9-3900x-review/7/

Nemáš zač.
13.10.2020 10:43:42   88.102.102.xxx 46
Z toho přehledu se mi nejvíc líbí i5-10600. Dobrá cena.
13.10.2020 11:58:23   85.159.110.xxx 6611
chcel by som vidiet jedineho vlastnika R9 ryzenov, ktory ma casovanie ram neparne a
34-17-17-17-1T
neparne casovania ryzenom nesedia, OBR to vie, ale preco neposrat test tak, aby milovany intel mal nejaku malu vyhodu, vsak
13.10.2020 13:36:43   193.86.125.xxx 471
Normálka, prostě OBR. Existuje dost pamětí s CL16 na 3600MHz...
13.10.2020 12:02:56   178.143.41.xxx 71
stát se nejvýkonnějším herním procesorem "...(galaxie)
Tak to je predsa Fantasticke!
Aj TO musim (tiez) mat !
13.10.2020 12:28:40   93.99.5.xxx 272
omg jak clovek jako vy muze nekde neco pretaktovavat navic konkretne ramky a potom to nekde zverejnovat jako objektivni informace
13.10.2020 12:30:57   93.99.5.xxx 163
"Intel Core i9-10850K (10900K) nemá žádnou rezervu, tam to je k ničemu.... " perla na závěr
13.10.2020 12:33:31   80.188.182.xxx 7610
Nějak nechápu smysl tohoto článku. Není v něm absolutně nic nového, vše se jen opakuje.

To má být jako poslední kopnutí do AMD než bude OBR nucený psát jiné recenze, až přijde Ryzen 5000? Nebo nějaký zoufalý pokus o podporu prodejů Core procesorů před příchodem nových Ryzenů?

Někdo tady psal o tom nastavení pamětí na Ryzenu.. no jako opravdu CL17 není ideálka pro Ryzeny. Pokud vím, Ryzenům nejlépe sedí těch 3600Mhz ale při CL16 a nižším, proč je všude CL17? Když se použije CL16 tak je to při rychlosti 2666Mhz? A ať mi tu nikdo netvrdí, že jiné paměti nebyly k dispozici. Myslím, že pokud si někdo dokáže sehnat RTX 3090, jistě nebude mít problém sehnat si i slušné paměti, kterých je všude dost.
13.10.2020 13:35:16   193.86.125.xxx 596
Taky si myslím. Proč prostě ty 2-3 týdny nepočkat a neotestovat rovnou 5900X/5950X ? Takto je to opravdu "schválně kopnout do AMD". Normálně se dají koupit v poho paměti s CL16 na 3600MHz a ani nejsou drahé... nechápu
14.10.2020 08:48:56   109.107.210.xxx 175
Smysl je vydat test CPU ještě předtím, než vyjde Zen3, aby měl Intel nějakou šanci.

Všichni přece víme, jak mají testy vyjít, a že je tomu štěstíčku třeba jít naproti.
13.10.2020 12:33:50   93.99.5.xxx 319
i zbytek vasich recenzi je absolutne neobjektivni slepenec blábolu ktere jste vyvodil protoze to neumite vubec nastavit treba recenze 3900xt jestli to po vas cte nekdo z amd tak to musej mit radost ne nemyslim si ze byste nemel pristup k top high end hardwaru tak by to chtelo s nim aspon umet nie ?
13.10.2020 12:36:55   93.99.5.xxx 69
FabledWarrior to by s tim hardwarem ale musel umet pracovat =) a k tem ryzenum osobne bych volil na daily asi 3800 cl14 a aspon 1800-1900 fclk pak to lita ;) umim udelat i 4600 cl14 s ryzenem
14.10.2020 07:11:37   37.188.225.xxx 60
4600mhz cl14 stabilne to bych chtel videt ty pameti 3600 cl14 to bych jeste snad veril.
15.10.2020 11:12:57   93.99.5.xxx 14
tady mas muj vysledek s ramkama 4600 a dokonce i s cpu na 5.6 https://hwbot.org/submission/4497518_davestarrr_cinebench___r15_ryzen_9_3900xt_4472_cb
13.10.2020 12:51:45   185.47.220.xxx 420
Chybí mi srovnání spotřeby.
13.10.2020 13:34:50   193.8.87.xxx 190
Prakticky stejný článek tu byl před měsícem.
http://http://
https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/60371-amd-r9-3900xt-a-intel-core-i9-10850k-budou-jeste-stacit
13.10.2020 14:38:52   90.64.214.xxx 116
A) preco 3x cpu intel 1x cpu amd, preco nie 2:2? preco nie opacne 1:3? celkovo vyber cpu neni najstastnejsi
B) 1080p: intel v hrach vede o 20%, 1440p: intel v hrach vede o 11%, 2160p: intel v hrach vede o 6% wow

a to pri frekvencii o 500-600 mhz vyssej (5,2/4,9 vs. 4,7-4,65/4,4 ghz = 10% ak uvazujeme frekvencie pri zatazeni od 1 po 4 jadra), takze si uvedomme z coho ten chudak intel tazi a aky by bol vykon (hlavne v QHD a UHD) kedy sme ten i9 10850K zrazili na z 5,2 ghz 4,7-4,65 ghz ... to je ale pri posudzovani vykonu z isteho uhla pohladu irelevantne: ma intel vyssi vykon? ma. to ze to dosiahne pri frekv. napriklad 10 ghz je uz kapitola pre ine uvahy (ale tie uvahy nejsu zbytocne)

redaktora treba pochvalit ze intelu nevypalil 4400 mt/s pamate a adm nenechal 3200 mt/s pamate, pripadne ze u amd nevypol polovicu fyzickych jadier, pretoze s takymito tzv. "settingami" zvykol vysledky benchmarkov prezentovat intel-dementel
13.10.2020 14:47:00   90.64.214.xxx 135
takze si to zosumarizujme: padne posledne stebielko travy pre intel a teda vyssi herny vykon, lebo
1T vykon ma intel podla passmarku sice o 10% vyssi, podla cinebenchu je to plichta

uvahy o 1T vykone treba realizovat v kontexte herneho vykonu: vyskusat na 20 hrach a potom robit zavery a priemery, detto s 1T vykonom: urobit merania v istom pocte benchmarkov/aplikacii a nasledne urobit priemer a robit zavery (kedze ale pri 1T pracuju cpu amd na frekv. o 10% nizsich tak je nad slnko jasne ze IPC ma AMD (pri Zen2) prinajhorsom rovnake alebo pri spriemerovani lepsie ako 10-th gen desktop CPU, podla niektorych benchmarkov dokonca porovnatelne s ice lake)

po uvedeni ryzen 5000:
1080p: amd/intel herny vykon plichta
1440p: amd vedie v hernom vykone 5%
2160p: amd vedie v hernom vykone 10%

"intel lost the game"
13.10.2020 22:49:37   188.167.252.xxx 22
nieje problem, ze tam je 3:1 intel. Problem je, ze tam nieje bezny intel napr. i5_9600k, pripadne i3_8100 by bol paradny. Zo strany AMD chyba r3600 a napr. r3100. Lebo cielom nieje zadupat do zeme vyrobcu CPU ale zistit ako brzdi ktory CPU najvykonnejsiu kartu na trhu
14.10.2020 20:07:47   90.64.214.xxx 20
musis si uvedomit co vlastne chces:

- ak hodnotit a porovnavat procesory z hladiska herneho vykonu tak ano, moze byt v teste aj 4- a 6-jadra a hodnotit a porovnavat procesory medzi sebou alebo medzigeneracne

- ak chces nasadit take cpu, kt. by nebrzdilo najvykonnejsiu hernu grafiku, tak na konci roka 2020 nemozes na 4- a 6-jadra ani len pomysliet, na to je treba nejake 10- alebo 12-jadro, idelane s vypnutym HT a poriadne vysoko taktovane pri all-core zatazeni
15.10.2020 05:37:09   37.188.225.xxx 30
k nejvykonejsi karte si asi nikdo nekoupi i3, zas trochu rozumne, logicky bude pouzivana v kombinaci s temi nejvykonejsimi cpu, urcite ne s r3600 nebo i3 a ani ne s i5 ;)
13.10.2020 15:20:48   78.98.124.xxx 243
dufam, ze si test zopakujeme, resp. doplnime ked pride 5900x
13.10.2020 15:58:56   79.219.196.xxx 186
To je vsetko krasne, ale ta 3090 na ktorej testujete sa uz v Europe neda ani len oficialne kupit.

https://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2020/10/12/nvidia-removes-rtx-3080-rtx-3090-from-online-store/#1817a7227f0f

Proste cena pre novinarov, inak nie produkt, co chcu realne predavat. Normalny podvod. :-P
14.10.2020 07:20:41   89.245.149.xxx 159
Díky za recenzi, kterou jsem raději vůbec nečetl poté, co jsem si přečetl seznam kapitol. Prosím všechny, co si kupují grafiku za 50 000CZK na hraní ve full HD, aby mi tady nechali komentář. Fakt mě zajímá, jestli někdo takový je.
14.10.2020 07:54:01   78.98.124.xxx 97
ale ved uz nebudte jak retardovani. Toto je test procesorov a nie grafiky! Ked ti vadi fullHD, tak si pozri iba cast so 4k, tam medzi procesormi ziadny rozdiel (resp. minimalny) nieje.
14.10.2020 07:57:46   185.107.47.xxx 830
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
14.10.2020 08:05:03   188.22.62.xxx 194
statisice si kupuju kartu za 50.000 ????????????????????????????????????
kolko milionov rtx 3090 sa preda ?
14.10.2020 08:15:22   83.208.222.xxx 174
Tak to snad nemyslíte vážně Statísíce lidí aháá....

To že výrobci vydávají monitory s takovou obnovovací frekvencí ještě nereflektuje, že si statísíce lidí kupují High-End grafiky za desítky tisíc, aby na tom hrálo při full HD s minimálními detaily na 360 FPS.

Já bych se vážně nedivil, kdyby jich pár bylo, ale statisíce?
15.10.2020 05:38:31   37.188.225.xxx 32
ani celosvetove to nebudou statisice, kdo vi jestli jednotky tisic.
15.10.2020 08:46:35   188.22.62.xxx 25
tiez som si najskor kupil namiesto mojho 1440-60hz monitora 144hz-1080, ktoru som musel po par dnoch vratit, lebo som si myslel, ze budem hrat radsej vyssie hz/fps pri minimalnych detailoch a mensom rozliseni. ale bolo to tak strasne, ze som ju musel vymenit za 144hz 1440p a k tomu cele pc, lebo fakt je, ze same vysoke fps, s hranantou grafikou je na grc a nic netrafis. 1440 je teraz minimalne, aby si vedel na vetsiu dialku rozumne mierit, to ani ziadny multysampling a ine vyhlazovania nenahradia.
15.10.2020 10:01:44   37.188.225.xxx 62
QHD je minimum jo ? Kdo nepotrebuje velke uhlopricky bohate si vystaci s FHD a jako bonus ma slusny FPS s vysokymi detaily na kartach z mainstreamu az lowendu Na QHD uz potrebujes neco jako 5700xt coz jen grafika stoji 11k a to ne kazdy da, takze QHD jeste zdaleka neni standart, jeste 1-2 roky bude trvat nez uzivatelu QHD bude vice nez FHD ;) a 4K to bude jeste dlouho minorita.
15.10.2020 11:33:29   188.22.62.xxx 13
bazarovu gtx1080 kupis od 220e , co uz z hracskej stranky nieje drahe, s prichodom novych radeonov ceny este padnu. 27" nieje obrovsky monitor, mne pride 24" strasne mala a na 27" 1080p je strasne hrbolate.
dnes to zvladaju i lacne cpu/gpu 1440p so slusnymi detailami. a ziadne detaily ti nevynahradia vyssie rozlisenie. ked dam 1080p full detaily, bude to vzdy vypadat ovela horsie ako 1440p s nizsimi detailami. totiz detaily si vo fps hras nevsimas, ale ostrost vidis vzdy.
14.10.2020 12:28:09   93.99.226.xxx 3010
Pane Obermaiere vy jste fakt absolutni magor. Jestli jste to nepochopil z prizpevku, ktere tady psali ostatni tak Vam to shrnu. Opet jste ukazal jak schvalne prosazujete jen INTEL. Schvalne bojkotujete sestavu s procesorem AMD a to je fakt, bylo to zde napsano (pameti). Prestante uz psat sracky, jen nicite reputaci magazinu, ostani lidi sem chodi aby se dozvedeli neco zajimaveho ze sveta HW a SW a Vy jim schvalne podhazujete Vami vymyslete testy, ktere schvalne shazuji vykonost AMD. Smirte se prosim stim ze nastupem rady 5000 od AMD se vse zmeni a AMD bude lepsi i ve hrach.
A jak uz jsem jednou psal, potreboval by jste poradnou facku aby se Vam konecne rozsivitlo.
14.10.2020 13:57:44   93.91.150.xxx 36
Neříkám že souhlasím s panem Obermaierem, ale souhlasím s jeho myšlenkou ukázat případný boottleneck CPU u nejvýkonnějšího GPU současnosti. Na kolik architektura Ampere omezuje výkon fps v nízkém rozlišení, je otázka. Pravdou ale je, že i na mém 3950X s pamětmi 3733MHz CL14 a extra nízkým časováním třeba v SOTT těch 163 fps v 1080p dám také. U Ryzenu je časování pamětí velice klíčové pro co nejvyšší herní fps.
15.10.2020 05:41:57   37.188.225.xxx 54
k cemu je takovy test dobry kdyz tuhle kartu v nizkem rozliseni bez detailu nikdo neprovozuje :-D To jsou karty na 4k, pripadne na 144hz QHD.. Ve fhd si testujte karty z low/mainstreamu tam to ma smysl.
15.10.2020 08:49:35   188.22.62.xxx 61
ale obr to pise predsa pre velmajstrov v pc hrach na svete, co ziju cz/sk a kupuju si taku grafiku na majstrovstva sveta v hrani... kolko ich v cechach je ?
15.10.2020 10:03:18   37.188.225.xxx 30
asi tak 2.5 kusu
15.10.2020 08:53:26   93.99.5.xxx 44
ono to s tim protezovanim jednoho nebo druhyho vyrobce nebude v pripade pana obermaiera ten hlavni problem ... uz dlouho se venuju taktovani a i dokonce extremnimu taktovani a nejspis jsem i nejvetsi odbornik na tuto tematiku v čr ... z mich zkusnosti vim ze to jak pan O. vybira specifikaci na tyto testy tak ze se je pokusi vyhnat co nejvic umi ... a ano ono to skutecne odpovida tomu co tam on ma... chci tim rict ze jakakoliv optimalizace je na urovni nula ... ten clovek tam proste nekde v primaru neco prdne a bud to to postne nebo ne to je veskera odbornost... on by treba i byl radsi aby to nevypadalo ze nadrzuje jedne strane... ale muze podekovat tomu jakej je noob ze ho kazdej hlasi uz jenom to je z hlediska objektivnosti testu fatalni nedostatek takze veskere mereni je vlastne k hovnu
15.10.2020 11:14:54   93.99.5.xxx 13
https://hwbot.org/submission/4497518_davestarrr_cinebench___r15_ryzen_9_3900xt_4472_cb co na to rikate ?
16.10.2020 22:23:23   87.244.210.xxx 00
ze gratulujeme
16.10.2020 16:36:49   85.216.223.xxx 00
Nešlo by doplniť testy ?

Dnes sa PC delia na nejaké e-sport a gaming PC, pre každú kategóru je stanovená minimálna hranica FPS

Testuje sa len z hier, ktoré sú štandardizované pre test
Ak kritérium FPS nie je splnené pri jednej štandardizovanej hre, pre takýto test, nejde o e-sport PC resp. gaming PC.
16.10.2020 16:54:21   85.216.223.xxx 00
Tu to je :
https://prosettings.net/best-gaming-pc/
16.10.2020 22:28:38   87.244.210.xxx 00
Prve neoficialne testy SiSoft a Geekbench 5. V druhom teste bol CPU pravdepodobne pretaktovany na svoj limit.

https://www.tomshardware.com/news/amd-ryzen-9-5950x-benchmarks

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

89 čtenářů navrhlo autorovi prémii: -1.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.