Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti AMD Ryzen 5 3500X: superlevné šestijádro z Číny
AMD Ryzen 5 3500X: superlevné šestijádro z Číny
autor: Z. Obermaier , publikováno 18.12.2019
AMD Ryzen 5 3500X: superlevné šestijádro z Číny

Šestijádrový Ryzen 5 3500X pro platformu AMD AM4 se v Evropské unii oficiálně koupit nedá. Můžete si jej ale objednat z čínských obchodů až domů za necelé čtyři tisíce korun. Je výkonnější než šestijádrový Intel Core i5-9600K, který stojí o dva a půl tisíce víc. Skvělý procesor do levného herního stroje.


Hodnocení a závěr

AMD Ryzen 5 3500X: superlevné šestijádro z Číny

Výkon

Výkon Ryzenu 5 3500X je přesně takový, jaký naznačuje modelové označení. Kvůli vypnutému SMT a omezení výkonu na šest jader a šest vláken je procesor samozřejmě slabší než Ryzen 5 3600(X). Konkrétně je v aplikacích výkon o 24 procent nižší, na úrovni Core i5-9600K. Cenově jde ale o bombu. Při ceně 4000 korun a níž je Ryzen 5 3600 dražší o 1500 korun, vyšší model Ryzen 5 3600X pak o 2700 Kč. Stejně jako Intel Core i5-9600K. Ryzen 5 3500X je bezesporu nejvýhodnější „herní“ procesor do počítače s napjatým rozpočtem.

Přetaktování

Přetaktování je nulové, proto chybí i obligátní kapitola. Zkoušel jsem všechno možné, ale přes 4,0 GHz pro všechna jádra jsem se nedostal ani s napětím 1,5 V. Tedy jsem nedosáhl ani maximálního Turba pro jedno jádro. To je nejhorší výsledek, jaký jsem kdy u Ryzenu dosáhl. Všechny procesory šly alespoň trochu taktovat, tenhle nikoliv. Je to zvláštní, jelikož Ryzen 5 3600 taktovat šel na 4,25 GHz. AMD sem zřejmě osazuje kusy s opravdu špatnými jádry, která stačí sotva na základní takty Turba. Rezerva je nulová.

Subjektivní názor

V případě, že stavíte herní stroj se značně omezeným rozpočtem, a chcete nejmodernější procesor, je šest jader Ryzenu 3000 jasná volba. Do výprodejových starších generací bych už nešel. V úvahu přišel v prvé řadě Ryzen 5 3600(X) a nebo Intel Core i5-9600K. V obou případech stojí procesor kolem částky 6500 korun. Pokud ale chcete ušetřit, ale ne mnoho slevit z herního výkonu, je ideální volba právě Ryzen 5 3500X. V případě, že skousnete trochu problematickou koupi z ciziny, a horší nebo žádnou záruku, můžete tento Ryzen pořídit i do 3000 korun. To už je tak zajímavá cena, že záruka nebude problém. Získáte solidní herní procesor, jaký za tyhle peníze v EU nemůžete jinak koupit.

AMD Ryzen 5 3500X: superlevné šestijádro z Číny

AMD Ryzen 5 3500X: superlevné šestijádro z Číny

Testovací základní desku zapůjčil ASUS Czech republic

AMD Ryzen 5 3500X: superlevné šestijádro z Číny

Paměti DDR4 poskytl ADATA

AMD Ryzen 5 3500X: superlevné šestijádro z Číny

Další vybavení do testu dodal Mironet



Tagy: AMD  Zen 2  Ryzen 7  Ryzen 5  3700X  3800X  3900X  3600  3500X  OEM  AMD X570  test  herní výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
18.12.2019 08:37:10   88.212.37.xxx 5817
Preco ma Ryzen 9 3950X modru farbu v grafe? Mal by byt zeleny aby sme videli, ze Intel zaostava
18.12.2019 08:58:02   77.236.222.xxx 5127
to je naschval aby to vypadalo ze intel je furt TOP nevim kolik za to dostal ale je to trapne a neprofesionalni
18.12.2019 09:39:27   93.99.200.xxx 3831
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Třeba to dělá schválně, aby se naplno projevila jistá míra idiocie, třeba je zvyklý, že nejlepší je vždycky Intel, tak mu to ujelo. Každopádně článek byl na Obra nečekaně realistický. V Horních Uhrách nejsou weby, kde byste se vyřádili? :-)
18.12.2019 11:50:17   178.143.33.xxx 167
Nie sú, ale tuto bratia Švédi píšu prekvapivo zrozumiteľne
18.12.2019 18:16:03   78.98.247.xxx 917
Tak vies Danito, v Hornych Uhrach sme na tom v mnohych oblastiach lepsie a nie ako Ty, zebrak spamujuci diskusie zo svojej preprdenej garzonky, cakajuci na socialku a spamujuci diskusie
18.12.2019 10:16:27   193.85.7.xxx 368
Ten procesor vypadá slibně nedávno mi ukradly pc kde jsem měl R 2600 byl jsem s ní spokojen ale tento procesor mne nahlodal koukal jsem na něj na aliexpress a s dopravou za 3000,- je to báječná cena desky ho mají v podpoře dokonce i malá Asus Prime A320l-K/csm a do konce příštího roku bych na něm vydržel a pak žel do nového Zenu. Řekl bych že i recenze zde byla ok tak nechápu ty ke.i tady o tom jak je to trapné a neprofesionální no vydíte mne to pomohlo se rozhodnout takže za mne díky.
18.12.2019 13:09:13   85.93.110.xxx 103
Tak kašli na malú A320 a kúp si niečo, na čom uživíš aj ten Ryzen 4000, keď budeš robiť upgrade, nie?
18.12.2019 16:48:27   193.85.7.xxx 812
Mám rád ITX počítač takže jsem omezen deskou a momentálně i finančně takže proč pak rovnou nekoupit komplet novou revizi všeho,přeci jen u intelu to tak funguje noví procesor rovná se téměř 100%ní vravděpodobnost nových desek krom toho počítač zkončí u někoho v rodině tak mne to most nevadí.
18.12.2019 11:17:41   95.47.178.xxx 1115
Cim viac jadier, tym lepsie. Aj pre hry.

https://www.svethardware.cz/amd-uvadi-femfx-cpu-knihovnu-pro-deformovatelnou-fyziku/50886
18.12.2019 17:06:30   77.48.85.xxx 123
Za prve, jak je to dlouho co i5-9600K stal naprosto trapnou castku za 6c/6t s dost mastnym priplatkem za unlock a Z chipset.
Za druhe, z tabulky prumernych fps to skoro vypada jako by byla i5 na urovni 8c Zenu, z tabulek s 1% low a 0,1% low pak jde krasne videt kde je realita 4c/8t a 6c/6t cpu. Asi tady hodne zalezi na uhlu pohledu.
18.12.2019 17:56:10   85.216.223.xxx 102
Kde presne sa dá seriózne kúpiť ?
Aby neprišla nejaká haraburda
18.12.2019 18:27:17   46.135.2.xxx 2012
Prosím přeměřte ty Zeny ve spotřebě !. Doma sem naměřil 89W u 3700x. Obr tu má 96W u 65W modelů... připadá mi to: Intel trošku ubereme a amd přidáme a rozdíl už nebude tak velký na tomto webu bych se tomu nedivil... Ano je možné že v nějaké desce ten limit 88W může být překročen, ale že by to i na jiných deskách s jiným Cpu vycházelo stejně nad těch 88W tomu už nevěřím.
18.12.2019 18:43:51   85.163.24.xxx 43
treba Aliexpress 2660 czk + freeshiping
18.12.2019 21:22:35   85.163.24.xxx 63
nevim jak novejsi ryzeny, ale muj ryzen 1700 pokud bezi na standartnim taktu, pri spustenym prime95 dle HWmonitoru bere dost presne 65w. Pri OC na 3.9ghz nejakych 135w cca.
19.12.2019 17:30:07   37.188.166.xxx 22
Ale to bude s vypnutým PBO ne? Má 2600 -0,1V papá cca 58W při 3625MHz all-core a 60-65°. Se zapnutým PBO by 65w verze měli jet do 88w při vyšších boostech, což někdy dá skoro srovnatelný výsledek s manuálním přetaktováním...
19.12.2019 02:07:35   89.102.130.xxx 615
zarážející je to tařka nulové přetaktování, asi fakt nejhorší kvalita čipů.
Kde jsou ty časy kdy se daly taktovat i takovéto "šmejdky" - Athlon X2 2,2Ghz bez zvyšování napětí na 2,8Ghz a jak to fičelo .
Na druhou stranu je výkonu relativně dost, sám svoji 3600X netaktuji, stačí stock výkon s PBO. Ale už to prostě není ono kdy přetakt byl možný a hlavně zábavný. Navíc klasicky v BIOSU kde na to každý neměl. Dnes jsou sice na tuto činnost ultrajednoduché nástroje ale k čemu jsou když hw jaksi nedovoluje
19.12.2019 06:39:29   77.48.44.xxx 171
Ty časy jsou tam, kdy byly procesory tak drahé, že se je taktovat vyplatilo. Dnes už je doba jiná.
19.12.2019 07:18:38   195.12.158.xxx 261
Nieje to zarazajuce, ked sa na to pozries z pohladu pouziteho vyr. procesu. V starych dobach islo lahko taktovat preto, lebo vyrobny proces to dovoloval. Nebolo tolko zmetkov, rozne kvalitnych CPU a vyrobanebol a taka draha/narocna. Takze si mal v podstate jeden CPU a zneho si len umelo vyrabal pomalsie CPU. Pravidelne sa stavalo, ze vyrobca predaval vykonne CPU v obale ovela pomalsieho, lebo nemal dostatok zmetkov/horsich CPU, kedze z tych njavykonnejsich(najdrahsich) sa predava njamenej kusov.
Dnes je to skor naopak, vyrobcovia maju problem najst dostatok CPU, ktore by zvladali dostatocne vysoke frekvencie.
Tie doby ked som pretaktoval 166 MHZMMX pentium na 233MHz alebo PIII Tualatin z 1300 na 1730. Nebodaj C2Duo e4300 z 1,8Ghz na 2,8 Ghz bez najmensich problemov su davno prec.
Z druhej strany uz ani nemam potrebu, lebo vykon CPU tak narastol, ze co chvila 8-rocne CPU mi stale vykonovo staci. Budem ho menit skor preto, ze mi odide MB.
19.12.2019 18:00:56   37.188.166.xxx 101
Kde jsou ty časy kdy mi slot1 Celeron 300 běhal přez 500mhz
Dnes mi spíš přijde že díky vylepšené správě napájení se dá lépe ladit výkon a většina CPU už jede na limitu toho co zvládnou. Dříve to výrobci takto neuměli a raději nechávali velkou rezervu aby celá várka zvládala co má.
19.12.2019 11:27:42   185.33.139.xxx 52
Moc nerozumím tomu srovnávání s i5 9600K. V nabídce Intelu tomuto šestijádrovému Ryzenu spíše odpovídá (i frekvenčně) procesor i5 9400F, který, světe div se, stojí v Alze 3999,-.
Tím nechci říci, že by byl ten Intel lepší, jen to, že by bylo objektivnější srovnání s ním.
19.12.2019 12:01:02   85.163.24.xxx 45
i kdyz ho budes porovnavats 9400f ktery budiz stoji 4000 czk, tak kdyz si objednas ryzena 3500x z ali tak tam stoji 2600 a doprava zdarma, navic pravdepodobne bude k sehnani i levnejsi am4 deska..
19.12.2019 12:41:54   185.33.139.xxx 31
V článku se kalkuluje s cenou 4 tisíce. Ale na tom přeci až tak nesejde. Jde o to, že ta 9400F za 4 tisíce by byla ke srovnání s tím Ryzenem lepší, než 9600K za 6,5 tisíce.
Jinak desky se mezi platformama až tak nelišej. Nejlevnější AM4 deska je v Alze jen o stovku (cca 7 %) levnější, než nejlevnější deska pro tu 9400F.
19.12.2019 16:53:23   37.188.178.xxx 32
Zapominas na DPH!
Ali ti to posle za zakladni cenu a pokud budes mit smulu, tak ti tady na celnici domeri DPH, takze +21%.
20.12.2019 16:28:30   85.163.24.xxx 21
to mas pravdu a i ten intel si muzes koupit na Ali za min to je fakt, ale ze Dph platit nebudes je slusna sance, zvlaste pokud to objednas bez chladice a bude to jen maly balicek tak uvazuju ze si tam vezmu 3700x takhle
19.12.2019 15:47:37   83.208.130.xxx 612
..na hry by to chtělo spíš 8 nebo 10 bez SMT.

6 je málo, tohle už bylo i testované jinde a 8 je minimum (nebo 6 co má 12 vláken).

Ale jako, když tohle uspěje, tak se možná dočkáme i těch 8 a 10 jádrových kousků.
19.12.2019 17:44:15   37.188.166.xxx 37
Tak dost záleží s jakou grafikou se to bude párovat. Pokud se k tomu koupí nějaká 570-590 nebo 1660 tak u nejnovějších her budou stejně muset jít detaily dolů a těch 6 jader by mělo stačit... Pokud bych měl v plánu nějakou 5700/2060 a výše už bych stejně koukal po jiném procesoru.
A to na nás chystají lepší verze smt jako třeba 8c/32t...
Tyhle čipy budou asi hodně defektní, takže při použití smt nebudou dosahovat dostatečných taktů, nebo může být defekt v části mající na starosti smt
20.12.2019 08:55:53   82.144.151.xxx 40
Pre porovnanie môj core i7 4930k pretaktovaný na 4,4GHz dáva v cinebenchu R20 len 2480 bodov a keď mu vypnem HT tak len 1908 bodov. Strašná bieda to je.
Dnes na hry bohate stačí takto lacný procák a radšej kúpiť poriadnu kartu.
21.12.2019 02:51:39   86.49.3.xxx 36
aa hned se smejete - "Ideální počet jader pro hraní je osm" - Intel vic nema, tak je to halt idealni pocet jader, zadny smt ani ht, proste 8 jader staci kazdymu kde jsem to slysel, jooo, ze 4 jadra stacej kazdymu


a ten retardaovanej argument , ze vyvojari her jsou pozadu, tak to je snad jasny, vyvoj hry tvra ROKY a to ze AMD ted drti intel se projevi se zpozdenim. a kdo ma doma 8/16 procesor tak ho teprve za rok dva oceni.

je aspon hezky ze uiznal ze je to dobr akoupe do super levnyho PC, ale to je spis takova klicka, ukaze nam jakoze AMD az tak neni jeho nemesis, ale na necem co nedava skutecny smysl kdyz si stavite herni PC.

ja uz fakt nevim, proc, ja se ptam proc, je to fakt nutny?
21.12.2019 02:52:38   86.49.3.xxx 33
"Hra není hromada procesů, které běží vedle sebe a dají se efektivně rozložit na jádra, ale řada po sobě přesně jdoucích operací, které se těžko rozebírají do více vláken. Tudíž ani v nejbližších letech nečekám velké změny. Jestli chcete pouze hrát, je šest nebo osm výkonných jader dostatečný počet na ještě dlouhou dobu."
21.12.2019 02:56:14   86.49.3.xxx 34
co je to za kravinu? ve hre mate tisice veci co lze paralelizovat, ale ted je to rucni drina a je treba vyvinout nastroje, ktere diky stagnaci intelu NEMAME a ted kdyz amd totalne zmenilo scenu je treba je vyvinout.

hra jsou tisice drobnych vypoctu, ale muzete je efektivne rozlozit , protoze kdyby ta debilita byla pravda, tak proc by mel intel 4 jadra tolik let? nikdo to nevyuzil? to pochybuju a vime ze to tak neni, hry to umi.

placani ze mene je lepe, to je fakt zoufaly a ubohy.

a achybi test v dosboxu, tam by tenhle levnej procesor asi pokoril kdejaky intely
21.12.2019 17:07:13   85.216.223.xxx 22
Jo, Opica hadzajuca sipky do denneho kurzoveho listka, vyberie lepsie zapasy ako najlepsi bookmaker. Matematicky model na to nie je !
22.12.2019 11:24:00   89.102.130.xxx 52
nesmysl, od čtyřjader uplynulo hodně vody a stále je nutné mít vysokou taktovací frekvenci hlavního jádra od kterého se odvíjí potom ty boční, třeba na fyziku. Kdyby to bylo tak snadné jak si myslíte tak se nikdo u Intelu ani AMD nebude namáhat s co nejvyšším jednojádrovým boostem
22.12.2019 13:20:33   85.216.223.xxx 11
To patrilo k príspevku nižššie

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

79 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 31.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.