Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Intel Core i9–9900KS: 5GHz osmijádro v testu
Intel Core i9–9900KS: 5GHz osmijádro v testu
autor: Z. Obermaier , publikováno 28.10.2019
Intel Core i9–9900KS: 5GHz osmijádro v testu

Dnes otestujeme poslední Coffee Lake, který Intel uvede na trh. I když jde při jeho ceně o zcela zbytečný a nesmyslný procesor, výkon prostě má. Proti Core i9-9900K nabízí až o 300 MHz vyšší takty, mírně vyšší výkon ale také vyšší TDP. Má proti Ryzenům vůbec šanci?


Hodnocení a závěr

Intel Core i9–9900KS: 5GHz osmijádro v testu

Procesor Core i9–9900KS

V případě, že máte jakýkoliv moderní procesor architektury Coffee Lake nebo Ryzen 3000, není pro vás Core i9-9900KS žádným podstatným upgradem. Nárůst výkonu díky frekvenci 5 GHz na všech jádrech je malý, a to vše získáte i přetaktování svého stávajícího Intelu Coffee Lake. Proti starším Ryzenům nebo Intelu, je to ale zajímavý pokrok a jde bezesporu o nejvýkonnější herní procesor na trhu. Za cenu 15 500 Kč jde ale o hodně nevýhodnou nabídku. Pokud by cena byla 10 000 Kč, byla by to bomba. Za cenu dvanáctijádra Ryzen 9 3900X ale není osmijádro dobrý obchod, i když je ultra rychlé a výkonné ve hrách.

Intel také pochopil, že TDP je jenom číslo a navýšil hodnotu na 127 W, to je sice stále mírně podhodnocená hodnota, ale mnohem lepší než u Core i9-9900K bylo 95 W. Aby čip držel frekvenci 5 GHz na všech jádrech vždy, je potřeba nastavit TDP (PL1) kolem 140 W. To už stačí. Deska automaticky navolí PL1: 165 W, tedy vše funguje bez zásahu uživatele. Teploty jsou nízké a procesor bez potíží uchladíte solidním vzduchovým chladičem. Připomínám, že jde spíše o sběratelský kousek limitované edice, která jako poslední čip do LGA 1151 s plnou frekvencí 5 GHz představuje důstojné zakončení jedné éry Intelu.

Přetaktování

Přetaktování jsem zkoušel jen letmo, maximum kolem 5,2-5,3 GHz u Coffee Lake se týká i tohoto procesoru, já se na základním napětí dostal na 5,1 GHz. Dále už nebyl čip stabilní a já nechtěl zvyšovat napětí a montovat vodní chlazení. Čekám, že potenciál s vodou bude kolem 5,2 GHz. Výše už půjdou jen nejlepší kousky na světě. Výkon také už poté neškáluje lineárně, nad 5,2 GHz nemá cenu moc chodit. Paměti jdou taktovat excelentně, tam není jediný problém. Pokud máte moduly, které dají 4,5 GHz tak s tímto CPU je v pohodě dáte.

Subjektivní názor

Zhodnocení jsem už provedl průběžně v článku a předchozích odstavcích. Core i9-9900KS je super herní procesor, který není efektivní energeticky, jelikož má spotřebu vyšší než dvanáctijádro Ryzen 9 3900X od konkurence a skoro tak vysokou, jako HEDT dvanáctijádro Intelu Core i9-9920X. Je vidět, že čip jede daleko nad efektivním bodem, za hranicí 14 nm procesu. Přesto je ale uchladitelný vzduchem a stabilně výkonný. Osobně se spotřebou kolem 160 W problém nemám, ten vidím v ceně. Intel mainstream Coffee Lake zlevňovat nechce, možná proto, že je přeci jen ve hrách výkonnější než konkurence a on může tvrdit, že si prostě kupujete nejvýkonnější herní CPU s příplatkem. Třeba se cena časem sníží, ale zatím to nevypadá, pravděpodobně je o Coffee Lake stále mezi zákazníky zájem.

Osobně bych ale do Coffee lake asi nešel. Platforma končí, už žádný upgrade nebude. Také ceny jsou vysoké. V případě, že chcete ušetřit a nebo zakoupit s lepším poměrem výkonu k ceně, berte Ryzeny 3000. Pokud musíte mít Intel, nová levnější HEDT řada nebude vůbec špatná volba. Vyladěné desky s X299, podpora mnoho paměti, spousta linek PCIe, NVMe RAID, tato platforma má stále spoustu lákadel. Volba je na vás.

Intel Core i9–9900KS: 5GHz osmijádro v testu

Intel Core i9–9900KS: 5GHz osmijádro v testu

Za půjčení desek a dalších komponent děkujeme společnosti Asus CZ



Tagy: Intel  LGA 1151  Coffee Lake  Core i7–9700K  Core i9–9900K  Core i7–8086K  Core i9-9900KS  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.10.2019 08:29:33   212.79.110.xxx 913
To teda koukam, zaver je docela objektivni klobouk dolu.
28.10.2019 08:33:05   185.220.101.xxx 1782
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.10.2019 09:38:49   85.163.24.xxx 6211
Obr jde do sebe, necekane objektivni zaver
No mezi nama, je to vybehovej cpu pro fanousky intelu.
Vsichni ostatni si radeji koupi ryzena 3700x se stejnym vykonem, ktery je temer ve vsech ohledech lepsi.
28.10.2019 10:37:14   46.167.234.xxx 1285
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.10.2019 10:53:27   193.85.7.xxx 298
Napájení už jsou dávno opravena pomocí nových biosů i boost je upraven.
28.10.2019 11:04:57   85.159.110.xxx 1210
ak by si mal pravdu, bol by som rad, o 2 vymenim nefunkcny r7 3700x za r7 4700x a skodna bude firma kde som kupoval
28.10.2019 11:40:25   213.226.209.xxx 445
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.10.2019 12:39:56   85.159.110.xxx 315
potreboval by som vysvetlit, ako ti spaleny CPU moze dodzubat zalohovane data na disku
28.10.2019 23:07:32   213.226.209.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.10.2019 13:53:29   46.135.106.xxx 415
Koukám pán je z budoucnosti ... Tohle je přímý důkaz o cestování časem. Jak to vypadá za 2 roky na planetě Zemi ? Těch vyhořelých Ryzenů je hodně ?
29.10.2019 12:42:39   178.17.1.xxx 50
Kdyby tam šlo průrazné napětí, tak to nevydrží ani ne 2 minuty, natož 2 roky.
Nehledě na to, že opravdové průrazné napětí u 7nm TSMC výroby je něco přes 2V, i když samozřejmě konkrétní čipy mohou mít výrazně méně, ale kolik to je u Zenů nikdo, pokud vím, neví.
28.10.2019 13:48:00   46.135.106.xxx 612
Ty musíš být rozhodně retardovanej, jinak si to neumím vysvětlit.
28.10.2019 10:02:37   85.159.110.xxx 1412
fakt by ma zaujimal aj graf merani v 2K/4K rozliseni. Nestaci mi, ze Obr nieco napisal, mi to prijde ako jedna baba hovorila...
28.10.2019 10:08:38   194.228.13.xxx 302
Citace:
Sice existuje NDA na recenze, ale já datum neznám, ani mne nezajímá.

.. za mě palec nahoru
28.10.2019 11:53:12   88.102.102.xxx 112
Párkrát jsem na netu viděl grafy, jak s frekvencí roste spotřeba. Je tam viditelný zlom, za kterým už frekvence moc nestoupá, ale spotřeba/teplota letí nahoru. Počítám, že tady už se pohybujeme v oblasti zlomu.
28.10.2019 17:12:36   85.70.253.xxx 103
Tak to nefunguje.
Pokud zachováte fixní napětí a zvyšujete pouze frekvenci, stoupá spotřeba lineárně.
Pokud zachováte frekvenci a pouze změníte napětí, je růst spotřeby kvadratický - tj. zvýšení z 1V na 1.1V způsobí zvýšení spotřeby na 1,21 násobek.

Ten zlom, o kterém mluvíte, je způsoben tím, že na udržení té vysoké frekvence je potřeba neúměrně vysoké napětí.
28.10.2019 17:55:20   85.163.24.xxx 67
spotreba cipu se stoupajici frekvenci urcite neroste linerne ..
Taky do toho ma co rict teplota protoze cpu,gpu maji vnitrni korekci napeti ktere si zadaji ze zdroje, cim vyssi teplota tim vyssi musi byt napeti aby to bylo stabilni, nebo musi snizit frekvenci.
28.10.2019 18:23:40   85.70.253.xxx 89
Roste lineárně.
"Taky do toho ma co rict teplota protoze cpu,gpu maji vnitrni korekci napeti ktere si zadaji ze zdroje, cim vyssi teplota tim vyssi musi byt napeti aby to bylo stabilni, nebo musi snizit frekvenci."

Přečtěte si co jsem psal. "Pokud zachováte fixní napětí..." a vy píšete o změně napětí a o tom, jak si GPU/CPU reguluje napětí (ad 1). Fakt je, že pokud nastavíte napevno napětí, roste spotřeba s frekvencí lineárně.
Nastavíte napětí 1,4V. Změříte, že na 4GHz bude spotřeba 100W, na 4,5GHz spotřeba 112,5W a na 5GHz bude spotřeba 125W.

Na internetu jde najít spousta měření, kdy je právě toto dokázáno, že spotřeba se s frekvencí mění lineárně a s napětím kvadraticky.

Dokonce jsem to viděl vyjádřeno i matematicky/elektrotechnicky:
Power = 0.5 C f U^2
Kde f je frekvence, U napětí a C kapacita (drátů, tranzistorů... uvnitř křemíku). Jelikož u U je na druhou, roste spotřeba kvadraticky. Kdežto u f není na druhou -> roste lineárně.

ad1: Mimochodem, tu "korekci" napětí nedělá zdroj (ten produkuje fixních +12V, +5V atd.), dělají ji přímo napájecí kaskáda na základní desce/GPU.
28.10.2019 19:14:14   188.167.253.xxx 1210
nemas pravdu.. Napr. 1055T 2800MHz som mal pri 100% zatazi 180W, pri pretaktovani na 3000 (+200Mhz) bola o par W vyssia a pri pretaktovani na 3250 (+550MHz) to bolo 320W.. Nemusime chodit ani tak daleko do minulosti, priamo tu v clanku mas 4700MHz 9900k vs. 5000MHz 9900KS - frekvencia +6% spotreba +30% To nieje linearne!
28.10.2019 19:39:00   85.70.253.xxx 166
Hej hoši, je tak těžké pochopit pojem "při fixním napětí"? Pokud napětí zůstane stejné/konstantní/zamknuté na jednu a tu samou hodnotu a změníte JEN A POUZE frekvenci, bude spotřeba růst lineárně.

Už nevím jak vám to mám napsat. Co nechápete na tom, že to napětí musí zůstat STEJNÉ a až pak dostanete lineární nárůst spotřeby s frekvencí?

To co jste napsal je blbost, protože 9900k běhá na nižším napětí než 9900ks, takže ten rozdíl ve spotřebě je způsoben právě zvýšeným napětím. To samé u 1055T - aby jste se dostal na 3250MHz, musel jste zvýšit napětí.
29.10.2019 04:56:36   88.212.37.xxx 101
Má pravdu aj keď ho tu mínuskujete. Keďže P=U*I a I=U/R, potom P=U*U/R, takže výkon kvadraticky rastie s napätím.
29.10.2019 08:25:11   78.102.88.xxx 25
Není to tak jednoduché, kdybys ponechal defaultní frekvenci a napětí snížil, to je u kvalitních kousků CPU možné, analogicky by to muselo topit kvadraticky méně, jenže to se nestane.
29.10.2019 08:53:55   85.70.253.xxx 61
Stane. Pokud to jde kvadraticky nahoru, jde to i kvadraticky dolů.

https://www.youtube.com/watch?v=Vi5ArxJUjmM týká se to sice DRAM, ale v určitém bodě tam mluví o tom, že se zvýšením napětí dostal kvadratický nárůst ve spotřebě -> se snížením napětí dostaneš kvadratický pokles.
29.10.2019 09:28:34   88.212.37.xxx 80
Stane sa to. Ak je základné napätie 1.4V, potom sa to násobí koeficientom 1.96. Pri 1.5V je ten koeficient 2.25. A pri 1.3V by bol 1.69. Takže smerom dole to klesne o 0.27, ale smerom hore to rastie o 0.29. Je to kvadraticka funkcia.

V skutočnosti sa spotreba aj tak musi počítať ako integrál z u(t)*u(t) dt delene impedancia. Pritom impedancia závisí od frekvencie. Takže je iná pri 4.0GHz, iná pri 4.5GHz, atď.
29.10.2019 14:56:29   5.196.132.xxx 00
To jsi to výrazně zjednodušil jenom na nabíjení a vybíjení kapacity gate. To však zdaleka není jediný parametr ve hře, při vyšších hodnotách napětí se začne výrazně uplatňovat nelineární charakteristika odporu polovodiče.

U RAM to není tak vidět, protože je v činnosti vždycky jenom malá část, zcela běžně je v činnosti méně než 1 promile plochy čipu RAM, 999 promile jen drží data prakticky bez spotřeby proudu.
29.10.2019 22:26:43   85.70.253.xxx 21
S tou RAM úplně nesouhlasím - většina čipu sice je ve stavu nečinnosti, jenže DRAM musí jednou za x ns refreshovat všechny buňky - a to by mělo být hlavním zdrojem spotřeby v DRAM. Takže i když se ty buňky tváří, že nic nedělají, ve skutečnosti i do nich poteče celkem velký proud.

Nejsem úplně odborník na polovodiče, ale myslím si, že ta nelinearita odporu polovodiče se začne projevovat o dost později - bavíme se o změně napětí např. z 1,2V na 1,4V.
30.10.2019 06:10:59   78.102.88.xxx 12
To jsou pouze tvoje domněnky, v běžném DRAM čipu je až 16 mld. tranzistorů, na DRAM modulu je jich takových 8 kousků, tedy až 128 mld. tranzistorů, kdyby byly všechny aktivní najednou, topilo by to více než grafická karta.
Jakákoliv operace v DRAM, včetně refresh, se může v každé bance provádět pouze nad jedním řádkem, všechny ostatní jsou v nečinnosti, poměrově to vychází že je v činnosti méně než promile.
29.10.2019 06:26:57   78.102.88.xxx 22
Máš to chybně, při zvýšení napětí na čipu se zvýší proud pouze lineárně, nikoliv kvadraticky.

To že to při vyšším napětí topí více než lineárně je způsobeno nelineární charakteristikou materiálů polovodičů v závislosti na napětí. Polopaticky při vyšším napětí to topí víc a to i kdybys ponechal proud stejný.
29.10.2019 08:46:11   85.70.253.xxx 31
Proud se zvýší lineárně se zvýšením napětí, ale zároveň se ti zvýšilo i to napětí, a spotřeba = U * I
29.10.2019 08:49:36   85.70.253.xxx 21
Nevím proč se odeslala jen půlka odpovědi:

Proud se zvýší lineárně se zvýšením napětí, ale zároveň se ti zvýšilo i to napětí, a spotřeba = U * I
29.10.2019 08:56:58   85.70.253.xxx 21
Nevím proč mě redakční systém nenechá odeslat celý komentář, potřetí to psát už nebudu - odpověď vám dal dfx, dosazením za proud z Ohmova zákona dostanete ten kvadrát u U.
29.10.2019 15:02:34   5.196.132.xxx 04
Selský rozum s P=U*I lze aplikovat na wolframovou žárovku, ale ne na polovodičovou slitinu Indium-Galium-Arsen, chová se to značně jinak.
29.10.2019 18:49:03   85.163.24.xxx 01
Zase ze me nedelej uplnyho pitomce
Fixni napeti v realu zadnej cpu/gpu nema, ma nejaky rozsah podle frekvence a teploty, uz jen z duvodunutne korekce voltaze se stoupajici teplotou to nemuze byt linearni, s fixnim napetim to je nejakej laboratorni stav ne realnej, nas zajima realny. Je mi jasno ze zdroj PC produkuje pokud mozno stabilni napeti(a dokonce nekolik) a to co si zada CPU resi VRM DC>DC menic na desce kterymu ovsem cpu muze rict o korekci +- v urcitym rozsahu.
29.10.2019 22:11:22   85.70.253.xxx 10
Když děláte OC čehokoliv, v drtivé většině případů skončíte na fixním napětí (když ignorujeme LLC).
Když skočíte do BIOSu svojí desky, většinou tam jsou dva módy řízení napětí - Auto (napětí si řídí procesor, tak jak popisujete vy) a Fixed (uživatel napevno nastaví napětí). Pokud taktujete tak v 80% případů jedete na Fixed napětí.
Někdy tam bývá ještě možnost Offset - CPU si řídí hodnoty napětí samo a k daným hodnotám se přičte offset zadaný uživatelem. Gigabyte desky dělaly dlouho vyjímku a uměly jen Offset a ne Fixed napětí a dost lidí na to nadávalo, protože kolikrát je lepší to napětí nastavit na pevno a mít jistotu, že nikdy nepřesáhne 1,4V, než se spoléhat na to, že automatice nepřeskočí v bedně a nenapálí tam 1,5V.

Ono ta korekce napětí vzhledem k teplotě je celkem novinka - když se podíváte na starší CPU a GPU tak v zátěži opravdu jedou na fixním napětí teplota ne teplota.
29.10.2019 14:38:06   88.102.102.xxx 00
Detailne jsem to nestudoval, ale zacnou se tam potkávat napětí, proud, teplota a spínací ztráty dané technologií. Prostě se tím najde strop dané technologie.
Já taktuju na default napětí. Zkusil jsem trochu přidat, ale teplota šla hodně nahoru a za těch pár MHz to nestojí.
28.10.2019 14:19:41   89.176.218.xxx 1248
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
28.10.2019 14:52:21   85.163.24.xxx 359
Vtip je v tom ze muzes pouzit B450 desku za 2500,- a pak uz to vychazi trochu jinak X570 pro vetsinu lidi naprosto zbytecna investice.
28.10.2019 23:09:29   89.176.218.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.10.2019 07:55:58   95.82.176.xxx 121
za 4 nekoupíš ani kvalitní desku od Intelu, tak si zase nevymejšlej
29.10.2019 08:24:27   95.82.176.xxx 132
MSI MPG X570 GAMING PLUS - AMD X570 - CZC 5049,- s dph, USB 3.2 PORTS (FRONT): 4
prostě si jen vymejšlíš kraviny..
28.10.2019 14:58:47   91.187.62.xxx 285
Třeba AsRock X470 Fatal1ty Gaming K4?

https://zakladni-desky.heureka.cz/asrock-fatal1ty-x470-gaming-k4/

Mimochodem existuje i možnost přidat k jakékoliv desce USB řadič do PCIe x4 slotu s interním konektorem, dělá ho např. i-tec nebo Axagon, cena je do 500 Kč. Prostě hledáš problém tam, kde není.
28.10.2019 23:11:22   89.176.218.xxx 416
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.10.2019 19:58:21   185.211.190.xxx 31
Hezké... píšeš alespoň občas něco založeného na pravdě nebo jsi jen duševně nemocný notorický lhář?
Pokud porovnám desky Asrocku a Asusu podle ceny, tak AGESA 1.0.0.3 ABBA vyšla na Asrock desky cca o jeden týden později.
29.10.2019 20:02:13   185.211.190.xxx 20
A Asrock X570 Pro4 oproti Asusu X570-E Gaming dokonce o měsíc dříve...to už je solidní ostuda Asusu... deska za 4k9 Vs 9k :-D
29.10.2019 05:06:46   88.212.37.xxx 83
Kvalitná B450 doska stojí okolo 130 EUR.
Kvalitná X470 doska stojí okolo 160 EUR.
To sú chipsety staré rok. Rovnako je starý Z390 chipset.
X570 dosky sú nové a majú PCIe 4.0 pre grafiku a NVMe disk, takže sú drahšie. Kto chce starú Z390 dosku, tak nech využije zľavy vo výpredaji. Z390 nie je konkurencia pre X570.
28.10.2019 15:00:53   37.9.194.xxx 2415
Redmarx a jeho perlení je zase tu... Ach jo .. Pošlete ho někdo do Maďarska ,se svou inteligencí tam krasně zapadne.
29.10.2019 07:39:43   78.102.114.xxx 55
máš nějaké indice, že Maďaři mají nějaké nižší IQ? Nebo jen bla bla? Kam bys pak zapadl ty, chytráku?
29.10.2019 08:43:50   37.221.244.xxx 99
Gagy měl zřejmě na mysli konkrétně severní Maďarsko, zde známé též jako Slovensko.
29.10.2019 09:07:59   62.200.229.xxx 73
Povedal jeden z vychodneho nemecka...
29.10.2019 09:36:44   213.226.209.xxx 65
Když Praotec Čech vystoupal na Říp a pronesl větu „To je ona, země zaslíbená, mlékem a strdím oplývající!“, tak potom přišli Slováci k naši hranici a řekli "TADY SE PŘICUCNEME"
29.10.2019 09:38:07   37.221.252.xxx 61
Ježíš vy jste korektní ovádi. Očividně jste hodnotu komentáře pochopili, ale přesto musíte rejpat? Měl napsat Turecko, nebo teď frčí jinej stát? Nebo se už nesmí psát ani to, že průměrná inteligence populace v Uzbekistánu je nižší než u nás, tedy můžeme s troškou nadsázky říkat, že jsou blbý jak Rumunská šlapka?
29.10.2019 19:25:45   37.9.194.xxx 30
Já? Já kamaráde projel od Tureckého Istanbulu přes balkánské státy Srbsko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Rumunsko ,Ukrajinu, severní státy Norsko, Švédsko, Litvu, Lotyšsko, Estonsko, a téměř celou západní a jižní Evropu, takže ano rekl sem jako Maďaři, protože úroveň těch lidí je nižší a s Madarem se prostě nedomluvis.. Jezdil sem tak dva roky s dodávkou, takže opravdu přehled mám...
29.10.2019 11:29:13   2.247.244.xxx 35
A to Intelu nevadi že sa tu vo vlekom porušuje NDA???
Unboxing od 28.10.2019
Full revieiw od 30.102019 120

WTF ???
29.10.2019 11:47:04   85.162.8.xxx 110
NDA je anglická zkratka pro smlouvu o mlčenlivosti. Smlouva je dvoustranný právní akt. Pokud autor smlouvu neuzavřel, může se Intel třeba stavět na hlavu, ale ničeho nedosáhne.
29.10.2019 12:49:59   195.212.58.xxx 01
Otazka je potom ale, odkial ma Obr vzorku, ked Intel ich poskytuje vymenou za NDA. Keby ich davali pred oficialnym vydanim bez NDA, tak to ju mozu rovno celu zrusit.
29.10.2019 13:07:25   85.70.106.xxx 10
v čechách se dal normálně sehnat už před týdnem, je toho plnej reddit
29.10.2019 14:54:01   213.226.209.xxx 01
nj sklady se musí naplnit a někdo to pustil dřív než měl chybička se vloudila
29.10.2019 13:07:51   85.70.106.xxx 20
WTF článek jsi očividně nečetl..
29.10.2019 14:02:51   89.190.46.xxx 130
Navzdory obecným pomluvám, že "Intel PC Tuning podplácí", jsme s nikým z PR Intelu nekomunikovali od té doby, co u nás české zastoupení zavřelo krám, a to už je pár let.

Nedostáváme samply na testy, nedostáváme procesory do testovacích sestav, nic Intelu nepodepisujeme, nevidím důvod, proč by nás mělo vzrušovat nějaké oficiální NDA.
29.10.2019 17:47:22   109.192.230.xxx 21
Ospravedlňujem sa.
Som netušil že je to takto. Bo všade na eng weboch je NDA na unboxing aj na review.
29.10.2019 13:21:18   79.170.250.xxx 21
Osobně už dva měsíce přemýšlím nad tímhle a ryzenem... A sám za sebe mám celkem problém si vybrat. Cena je u obou skoro stejná, herní výkon je taky to samý.

A nevím nevím co si vyberu.
29.10.2019 14:34:11   37.48.52.xxx 00
Moje řeč. Jen CPU, překopat na ryzen.. no a nebo nic
29.10.2019 14:42:40   88.102.102.xxx 20
Ten co mín topí a má víc pcie linek?
29.10.2019 14:47:04   37.48.52.xxx 50
Jsem zvědav na OCCT small data. Ta Aida, směs všeho je na úrovni příkonu Handbrake převodu. Samotný fpu je jiná. Nicméně si nedělám iluze.. 200W+

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

72 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 32Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.