Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Intel Core i7-9700K a Asus Maximus XI Formula v testu
Intel Core i7-9700K a Asus Maximus XI Formula v testu
autor: Z. Obermaier , publikováno 22.10.2018
Intel Core i7-9700K a Asus Maximus XI Formula v testu

Dnes otestujeme levnější čip z deváté generace procesorů Core. Coffee Lake s osmi jádry bez Hyper Threadingu má díky pájenému IHS s významně nižší teploty. Přetaktujeme jej až na 5,2 GHz na desce Asus Maximus XI Formula, na níž se také podíváme blíže. Core i7-9700K je ideální herní procesor, škoda jen té ceny.


Hodnocení a závěr

Intel Core i7-9700K a Asus Maximus XI Formula v testu

Procesor Core i7-9700K

Core i7-9700K je dle mého skvělý procesor. Nabízí všechny výhody Coffee Lake, tedy vysoké přetaktování 5,1-5,2 GHz. Skvělé teploty i při zvýšeném napětí díky pájce místo pasty, vysoký základní výkon a také má opravené dva závažné bezpečnostní problémy hardwarově. Také podpora 128 GB paměti může být pro někoho zajímavá.

Intel Core i7-9700K a Asus Maximus XI Formula v testu

Výkon je zajímavý, jelikož se ukázalo, že i bez HT dokáže držet krok s Core i7-8700K. Osm fyzických jader ukazuje, že dvanáct vláken s polovinou HT jsou vyrovnaní soupeři. Díky vysokým frekvencím poráží v mnoha případech o osmijádro AMD Ryzen 7 2700X. Ve hrách jej ve full HD doslova drtí. Jediný problém je současná cena. Kvůli krizi v zásobování stouply ceny Intelů hodně výrazně, a to se promítá i do ceny novinky. Za 13 tisíc korun to prostě není rozumná koupě, pod deset tisíc ano. Snad se časem cena srovná na tuto rozumnou hladinu. Dle mého je ale Core i7-9700K nejlepší herní procesor, i před Core i9-9900K.

Asus Maximus XI Formula

Jedenáctá generace desky Maximus Formula je opět brilantním produktem. Má všechno, co může nadšenec hráč nebo i extrémní taktovač potřebovat. Masivní možnosti BIOSu, speciální AI k tréninku chladiče, brutální VRM kaskádu. Kromě toho je také výbava luxusní. Dva M.2 disky s chladičem, 10G síťová karta, OLED displeje a podsvícení mnoha částí, vodní chlazení od EK pro VRM a další. Osobně mi vadila jen jediná věc, která vás ale u desky ve skříni trápit nebude. OLED displej i ve vypnutém stavu zobrazuje logo, to na něm bliká. A celé toto blikání doprovází vysoký písklavý zvuk, který mne neskutečně iritoval a vadil mi. Při testu jsem měl desku na stole vedle ucha. Řešení bylo desku odpojit od proudu. Ve skříni to slyšet nebudete. Druhý problém je cena. 11 500 Kč je pro střední třídu extrémní cenovka.

Intel Core i7-9700K a Asus Maximus XI Formula v testu

Postavit si highend herní stroj na komponentech Asus v této třídě vyjde draho. Procesor Core i7-9700K za 13 000 Kč, deska dalších cca 12 000 Kč, chlazení Asus Ryuo 240 za 4000 Kč, nějaká RTX 2080 za bratru 25 000 Kč a jsme na částce 54 000 Kč. To nepočítám paměti, monitor, zdroj a další komponenty. Hraní na PC se stává luxusem, a do budoucna to vypadá na PC hraní jen pro horních deset tisíc. Pokud ale nejsou peníze problém, je zcela jistě Maximus XI Formula deskou, která nezklame nikoho. Doporučit ji mohu především majitelům vodních chlazení, kteří ji připojí do svého okruhu.

Subjektivní názor

Nebudu hodnotit Coffee Lake Refresh jako celek, jelikož recenze Core i9-9900K nás teprve čeká. Vy už ale ze světových testů víte, že u nejvyššího modelu byly naměřené vysoké teploty i spotřeba. Ani pájka mnoho nepomohla. To ale u Core i7-9700K neplatí, u něj se díky vypnutému HT mohl Intel spokojit s nižším napětím. Teploty jsou naopak skvělé i po přetaktování. Spotřeba jen nepatrně vyšší, než má Core i7-8700K. Na finální verdikt je ještě brzy, ale už teď mám takové tušení, že nejzajímavějším procesorem Coffee Lake s osmi jádry nebude Core i9-9900K. Pro hry bohatě stačí (a dlouho bude) osm fyzických jader s vysokým taktem. Dle mého ideální herní CPU, na který se vyplatí počkat až trochu klesne jeho cena.

Intel Core i7-9700K a Asus Maximus XI Formula v testu

Intel Core i7-9700K a Asus Maximus XI Formula v testu

Intel Core i7-9700K a Asus Maximus XI Formula v testu

Za půjčení desek a dalších komponent děkujeme společnosti Asus



Tagy: Intel  LGA 1151  Coffee Lake  Core i7-8700K  Core i7-9700K  Core i9-9900K  Core i7-8086K  Asus  Z390  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.10.2018 08:21:12   185.47.220.xxx 1012
Uvidíme jak se vyvinou ty ceny.
22.10.2018 16:16:55   84.245.121.xxx 135
Ceny se vyvynou tak , že Intel nestiha vyrabať. Tak že ceny tak skoro dole nepôjdu. Intel pisal že su na dobrej ceste odladiť 10nm proces, ale aj keby teraz začal vyrabať, tak to trva pol roka kym to dôjde na pult.
22.10.2018 08:25:41   213.226.209.xxx 6518
Kdyz nekoukam na prumerne a maximalni fps tak Ryzen tolik nezaostava ani ve FHD a kdyz se podivam na 1440p a 2160p tak je naprsto srovnatelny a vyrazne levnejsi a dle Obra doslova drti .......bohuzel i na Xeonu se driv hralo lepe i kdyz s nim nebyli maximalni a prumerne FPS jako na i7 mel srovnatelne i vyssi minimalni FPS a mensi dropy + lepsi frame latency tohle je opet typicka Obrova ohybacka reality jinak az na tu cenu je to dobre CPU a dat do kladu ze vydali mene sprasene CPU a opravili to co by melo byt standardem nemysli vazne ))

U te desky je to podobne s touhle cenovkou by takova vybava mela byt urcite minimum...
22.10.2018 09:20:32   194.48.241.xxx 10514
jo, ten test her pouze u FHD je tak trošku kontroverzní - z hlediska otestování výkonu samotného CPU budiž, z hlediska navození reálného stavu ani omylem. Ten kdo koupí I7-9700K určitě nebude hrát ve FullHD a určitě si takový procesor nekoupí ke grafice o výkonu GTX1060 a určitě si nekoupí FHD monitor, ale minimálně kombinaci RTX2070 a 2K monitor.

A kolik činí náskok Intelu v herním nasazení ve 2K nebo nedejbože ve 4K? Jelikož toto, zřejmě záměrně, tato Intelem zaslepená kreatura raději netestuje, tak je nutné si to dohledat na zahraničním webu - ano, 8700K je o brutální 4% výkonnější ve 4K než R7-2700X :-))

Další podstatná věc je ta, že tenhle několikrát přeznačený Skylake s více jádry bude už za půl roku muset konkurovat Ryzenu 2 na 7nm s o 10-15% vyšším IPC (čímž se v IPC dostane Ryzen už nad Intel), dalším navýšením počtu jader a s vyšší frekvencí. Pravda, možná stále RYZEN 2 nedosáhne na 5Ghz, ale při 4,5Ghz, vyšším IPC a vyšším počtu jader a nižší ceně už pak koupí Intel opravdu jen blázen jako je Obrmaier, který se bude chlubit už jen tou poslední chloubou, která Intelu zbyde - 5Ghz :-))
22.10.2018 09:51:46   78.45.21.xxx 5816
Komentovat skladbu Obrmajerovych testu je uz nuda. Je to porad to stejny dokola. Skladba je delana tak, at vyhovuje jedne strane a znevyhodnuje AMD. Celkem nepochopitelne, protoze hodnota jeho tetovani a hodiny prace, kterou s tim ma, pak nema valnou hodnotu. Staci se podivat na "aplikacni testy".. arena chess, ktery bud nedokaze vyuzit vic jak 4 jadra a nebo je silne zavisly na frekvencich. Verze Blenderu, kde vychazi AMD zase hur, pritom obvykle je to naopak
https://img.purch.com/r/711x457/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9KL1IvODA1NTI3L29yaWdpbmFsL2ltYWdlMDE0LnBuZw==
Se divim, ze tam dal graf Handbraku s H265, kde je Ryzen ryhlejsi..
O tech chybejicich testech 1440p a 4k ani nemluve.
22.10.2018 10:43:02   185.104.120.xxx 132
Koukal jsem, že na Phoronix vsadili 9900K do entry level desky a proti nim 2700X v desce s dost možná posunutými výchozími limity. Na definitivní závěry je ti jakousi záhadou brzy i po recenzích, protože leckde AMD vychází co do efektivity jako mnohem dotěrnější soupeř.
22.10.2018 14:34:21   109.107.210.xxx 1610
Tak DD to dělá taky tak, jen s opačným smyslem. A dělají to kluci proto, že si našli pár skalních fandů, kteří se "vyhranili."
22.10.2018 15:15:30   178.40.200.xxx 219
tynyt to nepíš, DD-ho také reči strašne urážajú a zraňujú jeho citlivé srdiečko najobjektívnejšieho a najslušnejšieho recenzenta vo vesmíre.
22.10.2018 21:33:04   188.167.255.xxx 96
presne tak boh DD a kto nesúhlasí banán
22.10.2018 09:52:34   78.45.21.xxx 445
Ale aspon zmizel DoxBox )
22.10.2018 10:01:21   87.244.203.xxx 1630
"Ryzenu 2 na 7nm s o 10-15% vyšším IPC (čímž se v IPC dostane Ryzen už nad Intel), dalším navýšením počtu jader a s vyšší frekvencí."

Ale no tak, 10-15% navýšenie IPC a snáť až 12jadier (CCX z 4 na 6) sú len a len NIČÍM NEpodložené špekulácie.

Neprezentuj to tu ako fakt
22.10.2018 10:18:39   78.45.21.xxx 712
Ono to muze byt pravda, ale bude se to vztahovat na ruzne scenare. Tip je, ze by mohli vylepsit AVX2..treba o 20%, zbytek bude nekde 'klasicky' 5%...mozna
Kdo vi..
22.10.2018 21:59:55   188.167.255.xxx 61
Ono je otázne co je tých 7nm nemyslím ze sú u Intel k....i takže sa ide už na možnosti kremíku . Takže je otázne o koľko bude lepšia 7nm oproti 12nm GF versus cena
22.10.2018 10:24:11   109.105.39.xxx 229
No, tak podle téhle logiky „kdo kupuje výkonný počítač, musí hrát na velkém monitoru“ je i Ryzen 2700X u highendové herní sestavy jen vyhazování peněz.

OK, na full HD se highendové procesory nehodí, protože na full HD člověk highendový procesor nekupuje, na 4K je zase zbytečný, protože v podstatě stejný výkon bude mít i procák za polovic... tak k čemu ty highendové procesory vlastně jsou, když si ve všech scénářích vystačíme s nižším mainstreamem?
22.10.2018 10:25:24   85.248.227.xxx 180
No to je dobrá otázka vzhledem k použité metodice (všeho všudy průměr fps), že
22.10.2018 10:44:23   78.45.21.xxx 114
Tak hodi se treba taky, ale ne pro bezneho frantu. Vyjimky potvrzuji pravidlo ;)
Nicmene tohle CPU v realu tzv 'hernich CPU' konkuruje 8700k, 8700 a 8600k (pro OC), protoze s nimi pujde dosahovat velmi podobnych vysledku, za tragickou cenu. Tech par fs navic, co da 9700k pujde opravdu poznat jen s 2080Ti a to jeste 1080p.
Hold HW se posunul (diky konkurenci) rychleji, nez zatim reaguji hry..
22.10.2018 10:48:11   213.226.209.xxx 192
Jak spravne uvedl XCUTE ta medotika je trosku mimo ;)
Navic OBR pise o podpore 128GB a na ARKu jen 64 GB - kde je pravda ?
Jestli se bavime o highendu tak 16x linek PCIe je trochu omezujici a kdyz k tomu pripocteme jedince co by si to osadili trebas 2x RTX kartami a rychlymi NVMe disky ta uz to tak hezky nevypada ;) ..skoda ze si intel stale uzkostlive drzi odstup od HEDT segmentu
22.10.2018 11:33:50   176.10.104.xxx 43
Tak konkurence s 4x 3.0 linkami Intel nepálí, má na to přeci "odpověď" v podobě 24x linek na PCH.
22.10.2018 11:12:30   194.48.241.xxx 63
odpověd je naprosto jednoduchá - kdo kupuje drahý a silný procesor, ten ho s ohledem výkonnostního přesahu s možností upgradu pouze grafické karty za cca tři roky.

Analogická situace před 4 lety - tehdy byl v kursu Haswell v kombinaci GTX770 nebo R9-280X. Koupě I5-4590 nebo I7-4790 v té době neznamenala žádný nárůst výkonu ve hrách, jen v případě I7-4790 jste vloni mohl bez nějakého zásadního cpu bottlenecku upgradova grafiku na GTX1070, kdežto haswellácká I5ka končí u GTX1060/RX580
22.10.2018 11:44:34   213.226.209.xxx 122
Neprehanej ta i5 realne nestaci doslova na par her a tam uz to nezachrani ani grafiks a ve zbytku zvlada FHD docela v pohode ...natoz 4k (btw poslednich nekolik generaci i5 slo uplne mimo muj hledacek protoze herni zatez byla u par titulu 80-90% coz i v dobe kdy byli nove znacilo ze to je opravdu nezbytne minimum...ver ze soucasny 6/8c mainstream vydrzi v tomhle smeru delsi dobu ..to ze intel vyuzival sveho postaveni a prodaval draho prumerna CPU je zas jina vec...
22.10.2018 12:11:32   213.61.215.xxx 50
Z pohledu někoho, kdo chce krmit běžný monitor snad. Těžko ale z pohledu někoho, kdo chce násobně lepší odezvu, třeba i kvůli VR.
22.10.2018 12:32:21   91.51.204.xxx 60
Vyborna otazka. Tiez neviem preco ludi, co jedine narocne aplikacie na PC maju hry, tie CPU, zvlast potom velajadrove CPU tak beru. :-) U mna je CPU od cias co 3d zacala pocitat hlavne grafika a vykon na jadro ustrnul viac menej take to - musi tam nejake byt a tym to hasne. ;-) Loader textur. ;-)
22.10.2018 13:28:24   213.226.209.xxx 190
Usmevne je i to jak to celou dobu neslo bez pasty a najednou je pajka vlastne super ;) i kdyz odbornici z Intelu tvrdili neco jineho ) a navic je nemaji pajene poradne
22.10.2018 08:27:58   87.244.203.xxx 678
No, herný výkon je brutálny, aplikačný vďaka frekvencii a natívnym ôsmim jadrám je tiež viac než dobrý.

OC +/- 5,0Ghz + už lepšie teploty.

Všetko super do okamihu hodnotenie ceny - 13kkč je šialených na nie najvýkonnejší mainstream v dobe keď 8C/16T 2700X ide hravo pod 9000 a i7 8700K pred vypredaním išiel v pohode po 9-9,5kkč.

+50% za o niečo výkonnejší procesor ? WTF ?

btw. "Hraní na PC se stává luxusem, a do budoucna to vypadá na PC hraní jen pro horních deset tisíc" - NIE.

Je to luxus pokiaľ chcete hrať na predraženej RTX2080 s predražením i7 9700K a predražených ASUS ROG/STRIX a pod. komponentoch.

Bežné PC so 4200kč Ryzenom R5 2600 a 6000kč RX580 4GB odvedie v 1080p super službu za cenu ani nie dosky pod Z390 od Asusu

...a RTX2080/1080Ti sú brány highendu takže tam by som si hlavu z cenou až tak "neprekonateľne" nelámal.
22.10.2018 08:35:26   85.163.24.xxx 397
intel si jede furt to svoje, proti ryzenu 2700x ma trochu navrch jen diky taktu, cena je nesmysl, diky tomu si to koupi jen fanousci intelu, navic se da cekat ze s dalsi radou cpu uz bude o5 nutna nova deska.. Navic asi za rok nebo tak nejak ma byt ryzen 3xxx na 7nm, ktery pojede ve stavajicich deskach AM4.. za me neni co resit, intel me v tuto chvili nicim neoslovuje. A jelikoz mam v pameti jak nas ojebaval poslednich 10 let za sve hegemonie, tak uz i z toho duvodu to nekoupim, to neznamena ze AMD by v situaci intelu kdy nebyl srovnatelny konkurencni produkt neudelalo to samy, jde proste o bussines ne o to abych my kupovali levne
22.10.2018 09:23:26   194.48.241.xxx 281
no ono ten RYZEN 2 už tu může být za půl roku, ne za rok - inženýrské kousky už jsou dávno hotové.
22.10.2018 09:37:58   37.221.252.xxx 441
"...nes ne o to abych my kupovali levne."
Co levně, ale už dávno ani kvalitně. Ojebávat začal všude. Nejdřív pasta šedivka u IvyBridge, pak tloušťka substrátu u prohýbající ho se SkyLake, totální fuckup v HEDT kde si za kartičky musíte zaplatit za RAID5, nemluvě o totálně chaotických počtech PCIE linek u HEDT, nový refresh CPU=nová základní deska a nejspíš by se dalo pokračovat.
Doufám že teď dostává Intel řádně přes čumák, že ho to donutí se chytnout se za nos, srovnat koule a začne si cenu CPU zase řádně obhajovat.
Nejsem ochoten podporovat firmu, která tak očividně léta dělala a ještě stále dělá ze zákazníků debily, i když už v menší míře.
22.10.2018 12:59:33   213.226.209.xxx 310
Ted vyslo najevo ze Intel neumi ani poradne "pajet" nebo to nejak sidi ..po delidu -9 °C coz je u pajky divny vysledek a po obrouseni cipu o 14,5 °C
AMD melo po delidu jen -1 °C
25.10.2018 08:44:40   37.221.252.xxx 11
Jojo viděl jsem. Hlavně že je křemík drahý, a tak ho tam dají minimálně o 1/4 víc.
Pokud si dobře pamatuji, tloušťka křemíku byla něco přes 0,8mm a Derbauer odlapoval 0,2mm. Kdo ví zda mohl lapovat dál, nepostřehl jsem, zda procesor pak zničil.
Příjde mi, že se chtěl Intel zavděčit a začít s velkou pompou pájet, ALE zároveň chtěl zachovat tvář a dál si stát za svým tvrzením, že pájka je blbost a pasta je jediná správná cesta která zamezuje praskání a zároveň chladí stejně BLBĚ.
22.10.2018 08:53:13   91.237.168.xxx 524
Herny vykon je "brutalny" len v FullHD, co v tejto kategorii procesorov je irelevantne, v 4K je Ryzen 2700X aj tento narovnako, Za tie peniaze nech si to Intel necha, tie herne testy vo fullHD je jednina pozitívna zachrana testov tychto predrazenych procesorov 9700/9900
22.10.2018 15:04:55   78.102.114.xxx 25
koukám ceny v obchodech ... 11 tisíc ... co to?
22.10.2018 09:10:58   89.239.11.xxx 450
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 10:42:22   185.47.220.xxx 248
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 09:21:58   46.135.84.xxx 413
Osobně to chápu, také bych nechtěl levnější procesor s nulovým přetaktováním končící na 4,3 GHz a za 5 GHz+ si prostě rád připlatím, protože to mne baví...
Ted sem se opravdu pobavil. Intel jde pretocit o 200mhz výš než jeho turbo. Prakticky, jede téměř na doraz jak Amd ))
22.10.2018 09:34:42   194.48.241.xxx 433
ono to taky dost pobaví v tom smyslu, že 7 let starý Sandy Bridge umí 4,95 Ghz :-)) Takže o 7 let později neuvěřitelný posun o 200Mhz stojí Obrmaeirovi za výrazný příplatek :-))

https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/19723-core-i7-2600k-a-core-i5-2500k-velky-test-intel-sandy-bridge?start=11
22.10.2018 09:56:18   37.221.252.xxx 452
Hmmm... a ono i to Sandy si těch 200W při takovém OC vzalo. Takže...kam jsme se vlastně za 7 let pohnuli?
32nm umělo 5Ghz. Spotřeba 8 vláken byla při takovém OC kolem 200W.
Takže 14nm++++++ nám přineslo 16 vláken v "mainstreamu" (spíš zaviněno nátlakem od konkurence). Oproti Sandy se zvedlo celkově IPC o 20%(střílím od boku, ale víc to nebude). Umíme PCIE 3 a DDR4. A na skutečných 200W se dostaneme i bez OC. Nakonec tu máme od modelu SkyLake něco co připomíná anténu přímo v CPU, náhodný generátor čísel není už tak náhodný, Specter i Meltdown skřípe zubama a v profi nasazení snad raději vypnout hyper-thread. Tleskám ve stoje...
22.10.2018 10:34:19   185.47.220.xxx 529
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 10:51:36   37.221.252.xxx 250
Ale já tu řeším technologický stav. Ano, 9700k má vyšší sigle thread(z toho logicky i multi nemluvě že se porovnává 8T vs 8C), ale celé je to postavené na přepracovaném turbu a výrazném překročení "Intelovského" TDP. Jak by vypadal benchmark kdyby se s TDP tohle dovolilo i Sandy? To se patrně už nikdy nedozvíme.
22.10.2018 11:11:18   185.47.220.xxx 126
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 11:17:39   78.45.21.xxx 94
Hele Jelito, nepostuj tady aspon obrazky, ktere jsou totalne mimo. Tam je merena spotreba cele sestavy ty troubo..
22.10.2018 11:53:40   185.47.220.xxx 117
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 12:03:43   46.135.5.xxx 101
Se divim, ze jsi si nevybral graf spotreby v klidu..tam urcite nikdo prekracovt nebude.
Jinak jsi mimo jako vzdy...ja jsem mluvil o jine zatezi, pro kterou jsi graf neuvedl. Takze porad sokola..trouba co nevo co pise..
22.10.2018 11:18:33   194.48.241.xxx 210
je hezký, že píšeš o 64% v single thread, jenže 9700K běží v single na 4,9Ghz kdežto 2600K na 3,8Ghz.

Takže polovinu toho náskoku udělala jen vyšší frekvence a IPC se za 7 let posunula o brutálních 30%
22.10.2018 10:24:21   86.61.149.xxx 713
5GHz není vše , porovnej si výkon a pak možná nebudeš mlít takový bláboly
I když ...
22.10.2018 10:48:21   185.47.220.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 11:07:33   86.61.149.xxx 313
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 09:42:39   78.45.21.xxx 225
To bude tim, ze z aktualni Intelovske 14+++ technologie uz vic nevytahne. Analogie s 2700x a jeho 4,3Ghz je na miste. Rozdil je jen v tom, ze 2700x ve svem defaultu by mel zrat porad okolo 105W max, kdezto 9900k se v etremnim zatizeni dokaze dostat az na 200W, coz jsou hodnty procesoru pro HEDT platformu a servery. Chci videt to chlazeni a desky, kde to nekdo bude pouzivat treba na h265 konverze..
https://img.purch.com/image007-png/w/755/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9DLzkvODA1MjU3L29yaWdpbmFsL2ltYWdlMDA3LnBuZw==
Z toho jde videt, ze Intelovska 8jadra (min. 9900k) jsou za hranou nejake optimalni spotreby..
22.10.2018 10:53:51   185.47.220.xxx 333
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 11:11:39   78.45.21.xxx 255
Hele ty troubelinku, napred si zjisti jak Computerbae meri spotrebu )
Oni totiz ty jeden jelitko meri spotrebu sestavy a ne jen CPU )
Takze si ty svoje 'fake news' zase rychle schovej..
22.10.2018 11:23:32   185.47.220.xxx 431
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 11:57:32   46.135.5.xxx 195
Ti pisu porad, ze jsi trouba.. z toho grafu zaprve nemuzes vycist realnou sotrebu a zadruhe tvuj graf se stahuje na aplikaci, ktera nevyuziva AVX2 instrukce. Jeste je tam dalsi graf, ktery jsi schvalne neuvedl, kde je spotreb 9900k 77W nad 2700x. Mne je jasny ze zase nechapes souvislosti...ale za to ti nemuzu )
22.10.2018 10:18:49   109.234.41.xxx 153
Jenže o 700MHz výše než AMD Obr je šílenec, ale v tom, že si někteří lidé za Intel zaplatí a AMD nechtějí je pravda. Dodával jsem teď pár lidem RTX2080 a občas se někdo s 3 nebo 4 generaci core procesorů ptal, jestli nevyměnit i CPU. Když jsem vysvětlil situaci s nedostupností, odpověď byla, AMD nechci, radši počkám. Taky jsem studoval, neměl peníze a jel na Duronu 650 přetočeným na 1050. Ale teď, když vezme člověk rodinu s dětma na slušnou večery tak vyplázne 1500 jen to frkne. Tak proč si nepřiplatit 5000 za procesor. A jelikož Intely teď proste nejsou, tak takových lidu je fakt hodně. Je to jako u aut, někdo si proste pokaždé koupí Škodovu, i když ten Hyundai vychází lépe. Jen lidi od aut, nejsou takový maniaci jako lide od PC hádající se jestli je lepší AMD nebo Intel připadne AMD nebo nVIDIA))
22.10.2018 11:21:10   213.226.209.xxx 82
Jasne na to si prisel jak ze nejsou maniaci viz. Hnůj dej apod.

Mam skoro za to same dat o 5 az 8 tisic vic a nebo o to vice penez na zazitky ci rozvoj potomku? Jasne kdo ma nadstandardni prijmy tohle nemusi tolik resit ale i tak je v teto prijmove skupine dost racionalne uvazujicich lidi a dokazi vybirat trosku vice stridme ....nejen podle loga a neresi tolik socialni status ...
22.10.2018 10:24:39   165.225.72.xxx 20
@OBR:
Měl bych dva dotazy, pokud bys měl chvilku:
Deska - jsou teploty VRM v pohodě, pokud tu možnost chlazení vodou nevyužiju? Vždycky používám AIO na procesor, ale do ničeho víc se mi nikdy moc nechtělo, mám z toho trochu vítr.
CPU - jak je to u téhle generace vlastně s PCIe linkama? Nemůžu moc nikde najít nějaký conclusive info. A i kdybych našel, tak stejně nevím co všechno je interně připojený k PCIe, takže bych z toho nebyl moc moudrej. Takže ve zkratce, zvládá to 2x16 SLI? Třeba i s dvěma NVMe drivama?

Předem dík
22.10.2018 10:41:06   213.226.209.xxx 41
Na Arku pisou:
PCI Express Configurations ‡
Up to 1x16, 2x8, 1x8+2x4

Taky tam pisou ze iGPU stale umi nativne jen HDMI 1.4 a ze CPU zvladne 64GB RAM (ted kdo to uvedl blbe OBR nebo Intel protoze oboji je mozne ;) )
25.10.2018 08:55:42   37.221.252.xxx 01
OBR uvedl to co Intel (předpokládám) a z vlastní zkušenosti vím, že to je jen oficiální podpora. Klidně může fungovat o mnohem víc. Na J1900 s oficiální podporou 8GB jsem jel normálně 16GB RAM.
22.10.2018 10:42:00   195.243.189.xxx 40
Ne nezvládne ani omylem ani jen 2x 16 SLI natož ještě s připojenými disky. Umí pouze 2x8SLI.
22.10.2018 14:50:28   165.225.72.xxx 20
Dík, chlapi.
Já s tímhle trochu bojuju, protože doteď jsem měl dvakrát po sobě 2011 socket, tam ta situace byla trochu jiná a tady z téhle "consumer" scény jsem trochu vypadl. Vzhledem k tomu, že celý HEDT teď podle mýho nemá moc smysl (už s Broadwell-E jsem podle mýho dost prohloupil), tak bych měl rychle naskočit zase zpátky :-)
22.10.2018 16:02:27   178.17.170.xxx 10
cpu Intelu má 3.0 16x (v závislosti na podpoře u desky 1x16, 2x8, 1x8+2x4) + k 4x 3.0 chipset (které se stará o zbytek i/o). Na SLI je výhodnější platforma AM4, protože ti nabídne 4x 3.0 dedikované pro NVMe disk navíc + 2x8 3.0 linek pro gpu + 2x8 2.0 linek chipset (zbytek i/o)
22.10.2018 16:13:43   199.249.223.xxx 00
pardon, chipset AM4 není !2!x8 linek, ale pouze 8,ˇotek
22.10.2018 17:30:27   165.225.72.xxx 00
Hmmm. začínám chápat, proč má HEDT občas smysl :-) Akorát mě tam vytáčí, že co se architektury týče, tak je pořád víc a víc pozadu. No, počkám na nějaký testy a porovnání a uvidíme co z toho vyleze :-)
22.10.2018 18:14:34   199.249.230.xxx 00
HEDT může být taky limitující, nástup X299 platforem byl hodně vlažný (podpořený 2066 verzí i5). Vedle X99 je to imo stále chudý příbuzný. Jinak taky myslím, že je zajímavá otázkou, jestli by osmijádra Intel lépe nenacílil do LGA2066, když to je paradoxně právě teď příhodnějí.
22.10.2018 15:18:23   78.102.114.xxx 03
je to tak, u takového procesoru 16 linek je doslova tragických ... možná za 5 tisíc bych ho koupil, ale k čemu by mi byl, že ...6700k pořád odvede svoji práci ...
22.10.2018 16:33:33   95.130.10.xxx 10
Neřekl bych, že je to až tak ometující. Osmero linek nebude gpu brzdit a v ideální konfiguraci, v omezeném výběru desek nadělíš ještě 2x4 pro NVMe, nebo doplňkové gpu. Věřím, že i s tímhle spousta konfigurací vystačí. U Ryzenu platíš tím, že nepodporuje konfiguraci 1x8+2x4, což je limitující v jistých konfiguracích (upřednostníš disky mimo gpu), kde můžeš zahodit čtvero linek.
22.10.2018 16:56:05   66.70.217.xxx 00
Jinak se za ty peníze můžeš ohlédnout po TR4, kdyby sis chtěl zařádit
22.10.2018 10:45:08   46.229.127.xxx 311
Ceny Intelu, to je teda mazec.
i7 9700K vs Ryzen 7 2700X = 4300,- ve prospěch AMD.
Co na to říct? Bravo AMD
22.10.2018 10:56:59   185.47.220.xxx 632
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 11:14:15   194.48.241.xxx 127
hezký bludy :-))

2x8GB DDR4 3200Mhz stojí 3700 Kč, chceš říct, že 2x8GB DDR4 2400 koupíš za 1200,-???

https://www.czc.cz/hyperx-fury-black-16gb-2x8gb-ddr4-3200/233431/produkt
22.10.2018 11:18:28   185.47.220.xxx 513
Žádný bludy http://www.alza.cz/g-skill-16gb-kit-ddr4-3200mhz-cl14-flare-x-for-amd-d4948806.htm

Ty tvoje CL18 ti jsou k ničemu.
22.10.2018 11:23:28   194.48.241.xxx 83
on i ten tvůj Intel je na pomalých RAM lemra, viz

https://www.youtube.com/watch?v=pGr68KoSy50
22.10.2018 11:26:58   185.47.220.xxx 320
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 11:31:58   77.48.228.xxx 243
Ty vole už se prober.
AMD má levnější desky a k procáku dostaneš chladič v ceně procesoru.
Co to tady pořád plácáš?
22.10.2018 11:49:10   185.47.220.xxx 420
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 12:08:34   77.48.228.xxx 173
Však ty neumíš ani opsat to co jsem psal já a chceš tady předevšema házet rozumy.Aspoň si to po sobě přečti ty génie.
22.10.2018 15:39:03   77.48.228.xxx 52
Mno a když nám tady tak krásně spamuješ nějaké odkazy tak nám řekni jestli bude ten chladič zdarma se kterým se tady oháníš dostatečný pro tyto Intelácké procesory.viz tvůj odkaz http://www.alza.cz/asus-prime-z370-a-d5120310.htm
Nevím ale ten chladič má TPD 100w viz http://www.coolermaster.com/tdp-and-socket-compatibility/
tak nám to prosím-tě vysvětli ty génie.
22.10.2018 18:25:25   185.47.220.xxx 016
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 19:19:33   78.45.21.xxx 81
"Když nebudeš taktovat tak stačí. "..jeste k tomu pripocti, ze nastavis TDP natvrdo na 95W a nebude ti vadit, ze to bude hucet, tak pak mozna... ale takovy 9900k je dobrej tak akorat na hrani her..oni jsou i jedinci, co to budou pouzivat i jinak a tem urcite uzmknte TDP na 95W s takovym chladicem stacit nebude..
22.10.2018 19:58:36   185.47.220.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 20:07:19   78.45.21.xxx 65
"Když jim nevadí boxový u Ryzena"..jenomze Ryzen tolik netopi v plne zatezi jako 9900k.
"Proč je 9900K jen na hraní her?"..prave ze neni jen na hrani, ale omezeni TDP 95W, nema vliv akorat na vykon CPU pri hrani. Ma ale vliv na vykon v narocnych ulohach, kde ho snizi.
25.10.2018 09:03:17   37.221.252.xxx 40
Ty voe kdybys měl v ruce ten chladič od 2700X... Ten rozhodně nějakou cenu má. Ty od Intelu jsou pro mě bezcenný už několik generací a dáváme je za trest, nebo do hlučných kanceláří.
22.10.2018 20:06:49   77.48.228.xxx 71
@tombomino nech ho v tom.S tím děckem se nejde rozumě bavit.
Jako argumentovat tím že k takovému procáku on dá takový chladič mně ujišťuje v tom že ten jedinec tomu vůbec nerozumí ale prostě "čím víc pruhů tím víc Adidas".
Už vidím ty uživatele kteří si koupí procák za takový balík a dá k tomu takový jak on uvádí chladič a ještě kdyby náhodou to nestačilo tak nastaví TPD natvrdo na 95W.
Opravdu ten jedinec neví o čem mluví.Nemá cenu se k tomu vyjadřovat von je totiž úplně mimo mísu a myslí si že je in a všemu rozumí.
23.10.2018 07:04:34   185.47.220.xxx 18
Já vůbec nepopírám, že při využívání AVX půjde spotřeba Intelu nahoru, ano jde, ale v reálných scénářích taková situace nastane jen mimořádně, protože benchmarky nejsou to samé co reálné programy a využití těch instrukcí není stejné jako v benchmarku (který je na nich postaven), ale mizivé.
Kdyby jste na PC pracovali a ne jen si hráli s benchmarkama, tak ty kraviny tvrdit nebudete.
23.10.2018 10:20:26   185.248.160.xxx 11
No mimořádná situace tě s tímhle přístupem asi čeká. A může to dnes mimo jiné znamenat, že budeš marně uplatňovat reklamaci na desku, samotné cpu, či jiný komponent, který provozem vezme za své.
23.10.2018 11:10:20   185.248.160.xxx 00
Právě, že Intelu zbyla jen základna desek. Na práci se ve světle nových CL může jevit rozumnější 2700X, který má mnohde kultivovanější provoz při srovnatelné efektivitě (nehledě na pořizovací náklady), imo obstál. Chtělo by to ale detailnější testy celkové kultivovanosti provozu a efektivity těch platforem - je to dobrý souboj
23.10.2018 11:11:00   78.45.21.xxx 01
ma byt Power package v Maximu
23.10.2018 11:16:00   185.47.220.xxx 12
Nevím, ještě nikdy mi neodešla ani deska, CPU či jiné komponenty (krom HDD).

Prostě je absurdní tu tahat max. spotřeby z testů AVX a vykládat je za reálný obraz spotřeby daného CPU. NESMYSL
23.10.2018 11:43:42   185.24.218.xxx 21
Jaký zas nesmysl? Druhým stavem byl jasně definován limit 240W - což je příkon, který si turbem vezme, když ho pustí TCase (otázkou je co na to PSU, deska). I těch 165W typického příkonu je od 95W už pořádný kus cesty.
23.10.2018 12:01:05   185.24.218.xxx 00
Tjmax dnes vlastně spíˇe, že.
23.10.2018 11:08:10   78.45.21.xxx 11
Pises zase troubeloviny. Prime95 se zapnutym AVX (standard) ma jen o neco vetsi vytizeni oproti programum, ktere jsou na AVX postavene. U mne treba bez OC je rozdil v teplotach 1C (cili nic) a Total package rozdil asi 8W, pri cca 20m testu prime95 vs 4k H265 v Hanbraku.

Kolikaty nesmysl to uz je, co jsi tady vyplodil..
23.10.2018 00:59:38   77.48.228.xxx 51
oldass..Když nebudeš taktovat tak stačí.

Takže zákazník si koupí taktovací procesor ale díky tvé radě a argumentům které tady předkládáš o koupi chladiče mu říkáš aby ho netaktoval?A to se vyplatí!!
To opravdu dává smysl.Copak nám ještě poradíš?
23.10.2018 06:57:04   185.47.220.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.10.2018 07:17:04   84.245.120.xxx 21
Nieže by som nesuhlasil s tym čo si pisal, ja len k tym RAM ktore taktovať zvladne i cvičena opica a aj tie najvačšie šunty sa daju v pohode nataktovať
(DDR4-2400, 15-15-15-35)..............6032......6561
(DDR4-3600, 15-15-15-35)..............7959......9178
(DDR4-3733, 15-15-15-35).........7969......9173*
(DDRR4-4000, 16-16-16-36)...8218......9559
(DDR4-4200, 17-17-17-36).......8432......9826
23.10.2018 09:26:28   95.82.176.xxx 31
Sice melou kraviny, ale ta tvoje argumentace je taky dost na vodě. Chladič nedává Intel, ale Alza a to k výběhové desce, aby se jí zbavila. Z370 je doprodej, přičemž Prime Z390 stojí přes 5 litrů. To jen pro pořádek.
23.10.2018 11:03:20   185.47.220.xxx 14
To jsem nevěděl
Jen ukazuju, že vždy je cesta, jen chtít a ne jen prudit.
23.10.2018 10:13:32   77.48.228.xxx 22
@oldass dej si něco na cucání ať se uklidníš .
Už v první větě jsi napsal úplnou totální kravinu.Ten Ryzen totiž s chladičem je !!
Jak vidíš jediný kdo tady mele kraviny jsi ty.
23.10.2018 11:12:45   185.47.220.xxx 22
Kdyby si energii, kterou tu vrážíš do boje sama se sebou, smysluplně využil (rozuměj prací ), nemusel si řešit stovky za chladič a rovnou si koupil lepší PC.
23.10.2018 12:45:29   77.48.228.xxx 31
oldass
Neznáš mně a ani nevíš čím se živým.
Nevíš vůbec nic a jen tady mlžíš a pokud nemáš argumenty k tvému tvrzení tak vytahuješ stále nové a nové nesmysli.
Cucáš si tady ty tvoje výplody z prstu.
Snažíš se být zajímavý ale čím víc se tato diskuze prohlubuje tím víc tu kydáš absolutní nesmysli.
Já stovky za chladič neřeším a řešit nemusím.A věř mi je mi úplně jedno kolik co stojí.
23.10.2018 21:12:48   185.47.220.xxx 01
22.10.2018 12:45:32   194.48.241.xxx 111
Můj Intel to není, ale Ryzen musí mít rychlé RAMky, jinak nevyužiješ jeho potenciál.

TAKŽE JEŠTĚ JEDNOU - netýká se to pouze AMD, týká se to i Intelu - viz můj odkaz na test her pomalých a rychlých pamětí vs. I7-8700K
22.10.2018 11:45:18   87.244.203.xxx 102
https://www.alza.cz/corsair-16gb-kit-ddr4-3000mhz-cl15-vengeance-lpx-cerna-d4121236.htm

4500kč, 3000MHz/CL15.

Vo výsledku budú oproti super-duper AMD pamätiam CL14/3200+MHz horšie o keď 5% - viď testy...

Dať 6kkč za 16GB RAM pre Ryzena je dobré akurát pre niekoho kto chce z neho dostať maximum, má ho napr. "na vode" a 4,3GHz a pod. - inak je prínos takých pamätí oproti obyčajným 3000MHz/CL15-16 mizivý za ten doplatok
23.10.2018 19:07:26   78.102.210.xxx 31
oldass
Lol, ty jsi debil, ten rozdíl v latenci je u stejně rychlých pamětí v řádu několika FPS.
23.10.2018 21:13:37   185.47.220.xxx 02
"Ty si debil", na počítači se dají dělat i jiný věci než mastit hry.
22.10.2018 11:15:15   194.48.241.xxx 275
u R7-2700X dostaneš solidní chladič zdarma, u 9700K dostaneš hov-no. Ve finále tedy vyjde Intel cenově ještě hůř
22.10.2018 11:31:55   185.47.220.xxx 626
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 11:45:28   77.48.228.xxx 156
oldass - Hochu ty jsi opravdu zralí pro Chocholouška.
Že tě fotr radši nevystříkal do kopřiv protože ty tvé argumenty to je opravdu pro smích.
22.10.2018 15:21:59   78.102.114.xxx 26
to by ses musel pak otírat o tu kopřivu ...
22.10.2018 18:31:06   185.47.220.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 11:23:09   213.226.209.xxx 191
Jasne takze k procaku za 16 tisic si koupis o par korun levnejsi ramky na 2133 MHz ...tak a ted jeste tu o karkulce
22.10.2018 11:27:04   77.48.228.xxx 87
Jasně a desky pro Intel procáky jsou zase pěkně dražší než pro AMD.
Takže zajeď prosím tě,a neplácej tady ty svoje rozumy.To jsou argumenty opravdu na úrovni 5ti letého fracka!!
22.10.2018 11:44:16   185.47.220.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 11:49:02   77.48.228.xxx 86
jsi trapné děcko které tady jen spamuje nesmysli.
22.10.2018 11:59:02   185.47.220.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 12:14:13   77.48.228.xxx 105
Jó no si prostě absolutní jednička zde na fóru,toho si musí každý všimnout.
Všichni tě tady uznávaj o to pokoj.
Opravdu smekám před tvými znalostmi a tvým a přehledem s touto problematikou.
22.10.2018 15:23:59   78.102.114.xxx 46
on Český jazyk pravděpodobně nestudoval, ty sice ano, ale s podobným výsledkem ...
22.10.2018 16:22:26   212.79.110.xxx 52
čeština i český jazyk jsou s malým č...
22.10.2018 19:47:28   78.102.114.xxx 26
možná to bude znít blbě, dal jsem to tak schválně ...ale blb stejně nepochopil, jen se snaží posmívat ...
22.10.2018 17:37:00   77.48.228.xxx 53
gogo1963 No hlavně že ty jsi studoval XD.
Studoval ale možná tak na fofr škole!!

!!!!on Český ...............
22.10.2018 19:45:34   78.102.114.xxx 24
copak synku, "zralí", nesmysli", to j asi v pořádku?
22.10.2018 20:08:27   77.48.228.xxx 00
Jó fofr škola to je něco ta jen tak někdo nedá vůbec ti to nezávidím to podstoupit
22.10.2018 20:23:12   77.48.228.xxx 23
@gogo1963
Ale teď bez urážek.
Prostě ten chlapec alias oldass tady prostě plácá nesmysli a argumentuje ještě většími nesmysli.
To že někdo něco plácne to se prostě stane jsme lidi.Ale ještě k tomu přidávat víc a víc nesmyslů a jako důkazy podávat totální nesmysli není normální.
Takže jestli jsem se tě nějak dotkl tak soráč nemyslel jsem to tak.
22.10.2018 21:10:03   185.47.220.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 21:15:34   77.48.228.xxx 42
????
Další argument nebo jako jací Stachovci??
Nejedeš na perníku??
23.10.2018 17:36:07   78.102.114.xxx 11
néé v pohodě, ohledně oldasse mohu jen souhlasit, jen mě irituje to opakované "nesmysli" nic ve zlým, ale jsou to "ty nesmysly" ...
23.10.2018 18:37:34   77.48.228.xxx 10
Jo no občas se my ta čeština nepovede .
Ale vlastně nikdo není dokonalý.Příště si dán na to pozor.
22.10.2018 11:10:48   37.188.224.xxx 1926
Me by jenom zajimalo, kolik lidi tady ma na HRY 4K monitor. Protoze 99 % AMD fans tady krici, jak pod 4K je rozdil mezi procesory zanedbatelny. Pritom na komfortni hrani ve 4K by museli mit i kartu za 20+...a to by pak tady urcite neustale u vseho nebreceli, jak je neco drahy a jak je AMD socka friendly. Takze bych to videl tak, ze ti co tady nejvic hejkaji o 4K, maji v kompciku prinejlepsim RX560 a AMD procesorek, na kterem usetrili 1500,- oproti srovnatelnemu Intelu a muzou si tak jit v klidu koupit kartonek cigaret...a pak prudit na diskuzi, jak si vitez nastavuje cenu, kdyz ho konkurenece stale ne a ne predehnat. Vitez v hernim segmentu je jen jeden, v GK Nvidia v CPU Intel... a dokud tady nebude ZEN 2 nebo 7mm NAVI, nic se na tom nezmeni (v GK nejspis ani potom)...muzete se tady vsichni treba uhejkat, ale i kdyz je konkurence nutna a jsem za ni rad, historii a ceny pisi jen vitezove.
22.10.2018 11:26:37   194.48.241.xxx 156
4K monitor je popravdě stále dost drahý špáš, jako mainstream už je ale dnes 2K, FullHD je bohužel už low a určitě si na něj lidi nebudou kupovat I7-9700K/I9-9900K - tam bych to viděl na CPU kolem 6.000,- a tudíž R5-2600X - Intel bohužel v současnosti nic za 6000,- nenabízí, nepočítám-li předražené I3
22.10.2018 11:34:57   37.188.224.xxx 1115
Pomer cena vykon ma 2600X vybornou...o tom zadna... 8600K se da s trochou snahy sehnat okolo 7k, pretaktovat na 5ghz a ve HRACH bude opet jasny vitez. To je ten zminovany kartonek cigaret...a ze jich kdekdo za mesic/zivot vykouri...ale priplatit to za procesor, to NIKDY
22.10.2018 15:25:25   78.102.114.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 19:49:52   78.102.114.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 22:18:51   213.226.209.xxx 61
Ja si to myslim a minus mas za blbe kecy
2k je technicky vzato vic jak FHD viz 2k DCI ;) jedine FHD je presne definovane bez zadnych ale a domysleni pokud to ale budeme brat vice ze siroka tak do skupiny 2k rozliseni spada i FHD ;) bohuzel diky reklamstine a z lidoveni spadlo pod 2k i 1440p/QHD/WQHD(2,5k)
23.10.2018 17:38:47   78.102.114.xxx 00
no jasně, blbý kecy no právě, tady a nejen tady je to často presentováno jako 1440p a to je nesmysl ... 2k monitory se normálně snad ani neprodávají ...
23.10.2018 18:08:09   213.226.209.xxx 00
Bohuzel uz je to celosvetovy zlozvyk takze skupina 2,5k rozliseni je oznacovana jako 2k budme radi za to ze aspon vertikalni zpusob znaceni zustal nedotcen lidovou a marketingovou tvorbou ...
22.10.2018 11:33:44   185.47.220.xxx 715
Přesně, počítají každou stovku za chladič a pak že 4K! Uhodil si hřebíček na hlavičku.
22.10.2018 11:36:08   217.112.164.xxx 296
Řeknu ti jednu věc, kterou se ve většině recenzí nedočteš. Jedna věc jsou průměrné FPS, druhá věc jsou FPS MIN a MAX.
Hry, které umí využít 16 vláken dosahují mnohem lepších výsledků pod AMD než pod Intelem, průměrně dostaneš v Benchmarku třeba o 7-12 FPS víc než AMD a řekneš si, jo Intel válí, 5GHZ rulezz. Co ti ale už takový benchmark neukáže je, že v náročních scénách ti FPS spadne klidně i o 30FPS pod intelem.
A upřímně, je úplně u prdele jestli rozjedeš AC Odyssey pod AMD na 54FPS nebo pod Intelem na 62FPS, ale že v Cutsceně pod Intelem dostaneš 37FPS a pod AMD 51FPs to už nikdo neřeší.

Jo a jen tak mimochodem, stejně jako tu AMD fans křičí, jak pod vysokým rozlišením je to stejné a stejně ho nemají, tak tu 99% Intel fans křičí, jak je to úžasné a stejně hrají na Nehalemu, v lepším případě na Sandy Bridge. Tyhle hysterické výkřiky na jednu nebo na druhou stranu jsou o lidech a ne o značkách.
22.10.2018 11:52:44   37.188.224.xxx 1632
Mam 8600K s GTX 1080 a 75Hz QHD monitor. Pro me je na plynulosti sakra rozdil, jestli mi hra bezi 72 nebo 78 FPS a prave diky Intelu na 5 Ghz nejdu pod nativni obnovovaci frekvenci monitoru. Nedavno jsem sdilel odkaz, kde 8700K porazilo 2700X ve 31 hrach ze 34 a ve dvou to byla remiza. Prosim o stejny test, kde to bude opacne. Nebo prosim alespon o vypis +- 30 her, ktere vyuzivaji 16 vlaken a majo tak naskok pred 6 nebo 8 jadrovymi Intely na vysoke frekvenci. Tahle mantra vice vlaken a minimalnich FPS je cim dal ubozejsi. Frame drop k minimu Ti muze zpusobit cokoliv a proto alfa omega testu odjakziva bylo prumerne FPS...kde U NAPROSTE VETSINY HER vitezi Intel... uz to pochopte, AMD ma lepsi ceny, protoze je mit lepsi mit musi. Az bude vitez AMD (v prodejich i v jednotlivych segmentech), bude diktovat ceny ono... pamtujete dobu Athlonu, AMD K5...6...7... AMD tu sanci melo, a dojebali to. Ted jen roky nahani Intel, kterej taky spousta veci dojebava, ale stale je na trunu, at tady budete mantrovat a DDovat sebevic.
22.10.2018 12:00:48   46.135.5.xxx 3217
"Pro me je na plynulosti sakra rozdil, jestli mi hra bezi 72 nebo 78 FPS".. ja myslim, ze tahle veta rika o tobe dost..vic neni treba
22.10.2018 12:04:48   37.188.224.xxx 1216
Nema gsync, takze pokud se zapnutym VSYNC bezi hra pod nativni obnovovaci frekvenci monitoru (75Hz), je to na plynulosti sakra znat, nez kdyz bezi nad ni... co na tom nechapes, troubeline?
22.10.2018 12:08:29   46.135.5.xxx 1110
Dalsi komentar je sice zbytecny.. ale muzi ti dat radu..sniz si frekvenci monitoru troubo )
22.10.2018 12:11:20   37.188.224.xxx 1218
Ty iDDiotu krali, jestli Tvoje oci nepoznaji rozdil 60 a 75 Hz, tak si zajdi na ocni... a hned pak na psychiatrii pro kokina, at se srovnas...
22.10.2018 14:01:23   46.135.5.xxx 187
To vis ze jo, troubelin co resi 3 fps jako neco o cem prohlasuje, ze je to velky rozdil, protoze ma o 3hz vyssi frekvenci monitoru...
Ty jsi dobry dogmos )
Kazdy kdo tyhle komentare vidi a ma hlavu na krku, tak vidi co jsi za vola..

Ale jinak urcite, je to problem..
22.10.2018 14:25:49   37.188.148.xxx 723
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.10.2018 14:29:57   46.135.5.xxx 96
Hele zkus nejaky prasky, Zanax se predepisuje v americkych serialech na deprese ;)
A jinak koukam, ze jsi se zase rozpalil..to nebylo mym zamerem, spis ukazat na nesmyslnost se honeni za par fps..ale koukam, ze jsi to nepobral a ze krome cerne a bile nic moc jineho nevidis. Tak treba priste
22.10.2018 15:40:42   78.102.114.xxx 42
tomboš měl na mysli 72 vs 75 - frekvenci tvého monitoru ...pokud se nemýlím ...
22.10.2018 16:11:55   212.79.110.xxx 38
Gogo, napsal jsem pro ilustraci rozdil 72 a 78 u 75hz monitoru. Zrovna tak jsem mohl napsat rozdil 90 a 105 u 100Hz monitoru. Slo o pointu veci, ze i na prvni pohled nedulezite rozdily muzou byt (a pro me jsou) dulezite, pokud nechci spadnout pod nativni frekvenci monitoru. Snizovani frekvence a detailu pro me neni reseni, kupuju takovy HW, abych prave tohle delat nemusel, a pokud nestaci, tak jej menim. V testu jsou rozdily v CPU nasobne vetsi, nez jsem pro priklad pouzil ja...ale to je radeji prehlizeno a poukazuje se na mnou udany rozdil, aby se zakryla skutecna pravda... kdo chce hrat bez kompromisu, je rad, ze ma Intel.
22.10.2018 19:28:42   78.45.21.xxx 51
"poukazuje se na mnou udany rozdil, aby se zakryla skutecna pravda".. ale prdlajs. Poukazuje se na to, ze pises polo- fanaticke prispevky typu 78fps a nejede vlak. Co budes delat u dalsi hry, kde to nebude stihat a pak u dalsi? Budes co pul roku menit CPU a GPU a zdimat kazdy frame jen proto, aby jsi mel svych "konstatnich" namaxovanych 75 nebo 100 nebo 144fps pro svuj monitor bez toho, aniz by jsi treba stahl nejaky pripitomely detail, o kterem stejne ani nevis? Neprijde ti to, ze mluvis tak trochu jako maly Jarda? To nemluvim o tom, ze nikde nemas zaruku ani u AVG fps, ani 1% FPS, ze ti to obsas nedropne pod limit co chces.
22.10.2018 12:10:42   46.135.5.xxx 99
A pro amatera zacatecnika..sniz si nastaveni ve hre, ktere stejne nepoznas a nebudes resit 6 fps..
Troubelin..
22.10.2018 12:18:16   37.188.224.xxx 1022
To asi opravdu nema cenu, ale maminka mi vzdy rikala, ze k postizenym se mam chovat trpelive, ze to maji uz tak v zivote tezke...takze, mily Tomboblbino, az budes mi rozdil 56 a 64 u 60hz monitoru, taky mi doporucis snizeni? Nebo mam pak snizit i frekvenci monitoru? Na kolik myslis, na 45 nebo 30 treba? Ja vim, ze takovy socky jsou na 30FPS ve hrach zvykli, ale ja ne. Vis proc se vyrabi 75, 100, 144, 200 Hz monitory? Asi aby si lidi mohli snizovat nastaveni ve hrach nebo frekvenci monitoru v driverech, vid?
22.10.2018 14:01:59   46.135.5.xxx 64
Byt tebou tak snizuji na 25hz )
22.10.2018 14:02:15   77.75.74.xxx 60
No vidíš a svou šanci právě pojebává Intel, vývoj
22.10.2018 16:13:12   212.79.110.xxx 15
Souhlas, dela preslapy, ceny nastavuje taky vyssi, nez by musel, ale i tak mu podil na trhu prilis neklesa...proc asi...
22.10.2018 18:11:24   212.79.110.xxx 63
Njn ale ted intel taha za kratsi provaz. AMD ho drti ve vsech segmentech. Ja mel Durona, pak Core2Duo, pak Sandy Bridge ale od te doby nic zajimaveho a pro prvni ryzeny, ale to jsem jeste neresil nebot pameti nebyly dotazene. Jenze ryzen 2? Uz ho mam a intel az ted predstavil nejakou pouzitelnou konkurenci...ne tento procesor ale ten 8/16.
22.10.2018 18:25:02   212.79.110.xxx 25
Pockej, pockej, jakoze kdyz sis Intel poslednich 10-12 let nekoupil ty, tak ta drtiva vetsina trhu, co si jej kupovala, prohloupila a to ve VSECH segmentech, vcetne herniho A testy napric weby jiz nekolik let (asi od core2duo) jsou vymyslene, protoze Intel nebyla a nemohla byt pouzitelna konkurence pro AMD? ... Aha, koukam novej level fanatismu
22.10.2018 18:26:18   212.79.110.xxx 04
Prehlid jsem Sandy Bridge, takze ne az tolik let
22.10.2018 22:01:49   85.163.24.xxx 31
Potiz je ze ten inteluv konkurent 8/16 je o dost drazsi ;)
22.10.2018 22:04:03   85.163.24.xxx 32
tim jsem chtel rict ze 8/16 od intelu je o dost drazsi nez ryzen 2700x a to ma pod kapotou samy zajimavy veci jako je spectre a jeho kamaradi Uz je to aspon k IHS priletovany?
23.10.2018 09:10:27   195.212.58.xxx 23
Takže každý, čo povie, že v 4K nie je rozdiel je AMD fan? Dobrá logika. Tak to som potom asi tiež. A pre tvoje info, mám 4K TV na hry a na PC 3xFHD v nVidia surround. A ďalší CPU bude po Inteli zas AMD.
23.10.2018 12:16:40   37.188.233.xxx 11
Tak to si borec, diky za info. P.S. Nic takoveho jsem nerekl ani nenapsal.
24.10.2018 17:24:12   78.98.89.xxx 03
Me by jenom zajimalo, kolik lidi tady ma na HRY 4K monitor. Protoze 99 % AMD fans tady krici, jak pod 4K je rozdil mezi procesory zanedbatelny.

Takze bych to videl tak, ze ti co tady nejvic hejkaji o 4K, maji v kompciku prinejlepsim RX560 a AMD procesorek
24.10.2018 22:45:14   213.226.209.xxx 00
Mam 4k panel i AMD grafiku a dokonce NV grafiku nevim proc bych mel hekat ...to ze ma Intel slusne vysledky v prumernych a maximalnich FPS je sice hezke ale pokud se podivame na minimalni FPS tak AMD zaostava vetsinou mnohem mene obzvlast u modernich her ...
24.10.2018 11:27:09   37.188.181.xxx 10
Soudě dle statistik Steamu, kde většina lidí hraje v HD, má čtyřjádro a k tomu GTX1060 si myslím, že takovýto procesor a k němu adekvátní komponenty si koupí opravdu minimum hráčů.
Já jsem plánoval upgrade svého i5 4590 od předloňska. Nejdříve nebyly grafárny a teď nejsou Intel CPU. Tak jsem si cvičně sestavil https://www.czc.cz/0tchrlisa2gjtbt63htcafvmm6/seznam A když jsem viděl tu cenu a ještě si představil, že to budu mít okořeněné tou parodií na OS jménem Windows 10, tak jsem si koupil PS4 Pro. Takže bohužel musím souhlasit s tvrzením, že PC hraní se opravdu stává výsadou těch majetnějších.
22.10.2018 11:24:16   82.212.32.xxx 40
... kvuli druhemu odstavci clanku.
22.10.2018 14:10:34   213.211.33.xxx 26
Klídeček, pohodička, kafíčko, nohy na stole. Proč by ne? Když se tak krásně hádáte i beze mě.
22.10.2018 16:10:17   194.228.68.xxx 63
Procesor za takovou pálku jen s 16 PCI linkama? To jako vážně nebo jde o nějakej halloweenskej fór ze strany Intelu?

Jakej je reálně vliv na výkon, kdybych nějakou lepší kartu, řekněme GTX2080 šoupnul na x8 pci-e a přidal k tomu třeba nějakej ten nvme disk do m.2?
22.10.2018 19:39:40   185.219.167.xxx 26
Prosímtě, dodnes nevíš co si kupuješ a vyrobce ti nikde nenapíše co s čím je spojené a jestli to vůbec funguje. Občas zahlédneš čepičku ledovce jako je že základka co pouští do CPU jiné napětí než které nastavíš v BIOSU a zbytek exkremntů je skovaný pod hladinou.
22.10.2018 21:55:45   212.79.110.xxx 50
Njn ani kocka ani pes. Rekneme takova znouze cnost. Intel ale asi musi takovou cenu drzet i presto ze je opravdu neobhajitelna, nebot dela monolity, amd by na tom melo byt rozhodne lepe co se rika tak AMD ma vyteznost nad 80%.
23.10.2018 04:38:01   84.245.121.xxx 14
Monolit ma i AMD do 8 jadier s 16 vlaknami, zlepence začinaju až nad 8 jadier. Tento problem začina pre Intel až pri CPU čo maju 18 či 28 jadra.
Tak že ta cena s ktorou prišiel Intel ospravedlnenie nema.
23.10.2018 22:03:05   212.79.110.xxx 20
Myslim ze nemate pravdu. AMD dela 4/8 jadra pak je spojuje. U 6/12 jsou take dva kremiky jeden ma ale pulku jader deaktivovanou.
22.10.2018 16:48:21   213.220.230.xxx 175
překlad recenze pro nezasvěcené:

Intel je v prdeli, ale pořád dobře platí
23.10.2018 06:59:45   109.107.210.xxx 74
Zima bude krutá, kupujte značkové přímotopy Intel!
22.10.2018 17:53:42   212.79.110.xxx 64
Ten vysledek je vic nez podivny jen o cca 100bodu horsi? I presto ze mu chybi polovina vlaken? Ale jdete. Krom toho i ten vykon Ryzenu je tak o stovku horsi nez ve skutecnosti je. Vlastne podle tohoto testu neni ve vicevlaknovem vykonu zadny rozdil
23.10.2018 05:54:25   195.91.17.xxx 111
Chlapi ja akosi nerozumiem tomu grafu so spotrebou LOAD. Sam autor pise, ze Ryzen si berie max tak cca do 100W a i7 v zatazovych testoch cca do 160. Ako je potom mozne, ze v tomto grafe ma AMD spotrebu v zatazi 213W a 9700K max okolo 160W. Zmiesal tu snad autor spotebu AMD celej zostavy a Intel len CPU? to by tak zhruba vychadzalo. Alebo je to graf so spotrebou len CPU (to by sa ale muselo merat inak ako zasuvkovym meracom) a v tom pripade zerie Ryzen cez 200W, co zasa ale tiez nesedi s tym ako vysvelil sam autor TDP AMD.... Tu som sa ja fakt niekde stratil alebo autor zasa vyslovene zavadza....? Alebo nezavadza ale zvysok AMD zostavy je zravejsi o cca 100W? Zeby energeticky narocnejsie LEDky a nenazrany CPU vetracik?
23.10.2018 08:08:02   85.163.239.xxx 25
Test jsem nečetl, ael u Stacha získal ocenění odpad roku. Tipuju, že u Obrmajera to bude nějaká zlatá hvězda nebo tak něco, nemýlím se?
23.10.2018 08:45:19   185.47.220.xxx 32
Mýlíš se.
23.10.2018 11:25:27   185.219.167.xxx 105
Tak u Stacha je všechno co začíná na písmeno I a N odpad. Na to jsme už zvyklí. Ono je dobré si přečíst vícero recenzí a udělat si obrázek sám. Stachovo "objetivní" články, kde v testu procesoru Intel nezapomene v každém odstavci napsat, jak je intel k ničemu a že to může koupit jen blázen, jsou fakt díla. Zde není z článku cítit zaujetí pro jednu či druhou stranu. Nedočtu se zde věty typu "nekupujte Intel CPU, nedávají smysl" , "nekupujte RTX, nedávají smysl" atd. Zde je popsaná problematika, výkon, teploty, spotřeba....vše co je třeba. I zde je napsáno, že za tyto peníze je to šílenost. Nicméně všichni víme, jaká je situace. A že ceny jsou takto vysoké je zcela normální obchodní tah. Kdo se v obchodu trochu pohyuje, tak to chápe. Záměrem intelu je zbrzdit prodej, protože nestíhají vyrábět. A to se dosáhne cenou. Až se situace uklidní, tak CPU spadnou zase na přijatelná čísla.
23.10.2018 12:11:09   37.188.233.xxx 21
+1
23.10.2018 14:09:49   89.24.51.xxx 13
Samotna metodika + opomijeni faktu a oslavne vykriky jsou znamkou zaujatosti ;)
Ale kdyz to funguje a vydelava to proc ne ze ;) OBR ma diky svemu specifickemu stylu psani nejzivejsi diskuze = nejvic kliku = zisk

Kdo si to precetl nasel plno nedostatku a nekorektnich vyjadreni ....

Navic lzes protoze i stachuj kladne ohodnotil i ne-AMD produkt ;)
23.10.2018 17:10:57   62.245.109.xxx 10
Každý web má jinou metodiku. Opomíjení faktu? Napište mi opomenutý fakt prosím. Oslavné výkřiky? Prosím o citaci onoho oslavného výkřiku. Já jsem to četl celé. Zdejší recenze jsou velice obsáhlé na rozdíl od DD, kde jeho 4 stránkový test je z poloviny psaní o AMD a ne o testu procesoru. A který ne AMD produkt v poslední době kladně ohodnotil prosím?
23.10.2018 14:56:17   85.216.220.xxx 00
Tak poraďte objektívny web, podľa ktorého recenzií sa da spoľahlivo vybrať objektívne dobrý komponent ?
23.10.2018 17:15:06   62.245.109.xxx 11
Je otázka co se hledá. Je potřeba si těch vebů pročíst více. Já čtu popořadě dle mého názoru podle nejlepšího takto:1 extrahardware 2.svethardware 3.pctuning 4. nejmenovany web. Jinak když si mám něco koupit a rozhodnout se, tak sleduju ještě userbenchmark a pak prolítnu vícero videí na YT.
23.10.2018 17:53:19   85.216.220.xxx 00
nejmenovaný web ? To je aký ?
23.10.2018 17:59:00   62.245.109.xxx 00
Taky na to čumím. To je tu asi nějaká automatika No byl tam Stachův web no
23.10.2018 21:18:35   185.47.220.xxx 00
Kup si to co se ti zdá nejvhodnější a pokud nebudeš spokojený, můžeš vše vrátit prodejci. Nejlepší cesta, jak si ověřit, že vybraný hardware bude v tvém případě fungovat.
23.10.2018 20:12:48   78.102.210.xxx 02
Logr Lake bez HT s pseudopájkou. Ta napětí, co zmiňuje v "recenzi" jsou pohádka. Vsadím se, že kdyby tam postnul log třeba z CPUID HwMonitor, tak bychom viděli něco jiného.
23.10.2018 23:26:07   85.163.24.xxx 00
pajka bude stejna jako u ryzenu, ale co jsem cetl maji tlustsi vlastni cipy, netusim tedy proc a prestup tepla brzdi prostup skrz kremik kterej ma nizsi tepelnou vodivost nez indium, pripadne med, hlinik etc.
26.10.2018 22:03:53   89.24.41.xxx 10
Měl bych prosbu. Šlo by u 9900k a R7 otestovat výkon a spotřebu v cinebench. A udělat i srovnání takt na tak třeba na 4GHz... Abychom viděli, zda 12nm TSMC je lepší než 14 nm Intelu. A potvrdili se nebo vyvrátili řeči o efektivitě té či oné architektury.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

81 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 10.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.