Kingston Predator HyperX RGB DDR4-2933 (32 GB) v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Kingston Predator HyperX RGB DDR4-2933 (32 GB) v testu

Kingston Predator HyperX RGB DDR4-2933 (32 GB) v testu | Kapitola 5

Z. Obermaier

Z. Obermaier

19. 6. 2018 06:00 16

Seznam kapitol

1. Úvod, paměti DDR4 Kingston RGB 2. Kingston Predator KHX2933C15D4/8GX 3. Testovací sestavy 4. Přetaktování pamětí
5. Výsledky aplikačních testů 6. Herní testy 7. Ovládání RGB 8. Závěr

Paměti testujeme málokdy, jelikož většinou mají na výkon systému nejmenší vliv a rozdíly mezi typy a frekvencemi bývají malé. Jediné co má význam testovat, jsou možnosti přetaktování nebo nová funkce. Tentokrát jde opět o obligátní RGB osvětlení na nové řadě pamětí Predator od Kingston.

Reklama

Výsledky aplikačních testů

Kingston Predator HyperX RGB DDR4-2933 (32 GB) v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Kingston Predator HyperX RGB DDR4-2933 (32 GB) v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Kingston Predator HyperX RGB DDR4-2933 (32 GB) v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

To, co nám ukázaly stovky testů předtím, se opět potvrdilo. Vliv na výkon mají paměti a jejich rychlost většinou minimální, pokud tedy neosadíte moduly pod specifikaci Intelu. Procesor Core i7-6700K je Intelem certifikován na frekvenci pamětí 2133 MHz. Jeden takový modul má propustnost 17064 MB/s, což dělá teoretickou propustnost dvou kanálů 34 GB/s. To potvrzují i měření v aplikacích na měření propustnosti (třeba AIDA 64). V případě taktu 3866 MHz naroste teoretická propustnost na 30 928 MB/s. V případě Dual-channel jsme na hodnotě 61 GB/s. Já naměřil kolem hodnoty 52 GB/s, škálování tedy není stoprocentní.

Pokud náš procesor přetaktujeme ze základních 4,2 GHz na 4,8 GHz, zvýšíme jeho rychlost o necelých 15 procent. Tudíž by měly stačit paměti s o 15 procent vyšší propustností než je základ 2133 MHz. To jest  2450 MHz. A jelikož my začínáme měřit od frekvence 3200 MHz, jsme dávno v hladinách, kde už výkon nemá kam růst. Proto jsou výsledky víceméně stejné. Pokud někde nárůst je, jde o paměťově náročnou aplikaci nebo je rozdíl v rámci chyby měření. Bude stejná situace i ve hrách? Uvidíme v následující kapitole.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama