Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu
AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu
autor: Vít Komínek , publikováno 28.2.2018
AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu

AMD nás teď potěšilo dvojicí nových APU kombinujících výkonné grafické jádro Vega s procesorem Ryzen nižší střední třídy Ryzen 3 2200G a střední třídy Ryzen 5 2400G. Směřují na část trhu nejlevnějších herních počítačů a pracovních či multimediálních stanic. Srovnáme je s přímým předchůdcem Ryzen 5 1400 a dalšími levnými procesory.


Závěrečné shrnutí

AMD Ryzen 5 2400G

První ze dvou procesorů AMD nové generace Ryzen 2000 jde z pohledu uživatele o přepracovaný Ryzen 5 1400 s vyššími frekvencemi a doplněný o grafické jádro. Změna stavby procesoru, která zahrnuje snížení kapacity L3 Cache pamětí na polovinu a snížení PCIe linek pro dedikovanou grafickou kartu, měla místy, nijak drasticky, negativní vliv na výkon procesoru.

Některé hry dle grafů byly s použitím výkonné samostatné grafiky limitovány. Svůj podíl na tom může mít i nižší počet PCIe linek, ale výkon určitě ovlivnily spíše další změny v CPU části – hlavně nižší paměť L3. Ovšem na druhou stranu slibované nižší latence díky snížení počtu procesorových jednotek CCX se taktéž projevily, a to nejvíce v integrovaným benchmarku programu WinRAR.

Grafické jádro jádro je opravdu dostatečně výkonné i na hraní nejnovějších počítačových her za cenu snížení detailů a často i rozlišení, iGPU od konkurenční společnosti Intel se naprosto nechytají. Výkonnější řada iGPU Intel Iris Pro není dostupná pro stolní počítače, nemůžeme ji tedy přidat do srovnání.

Veliké plus, které platí pro oba testované modely APU Ryzen, je jejich cena, která není vyšší než u předešlých modelů bez iGPU, přičemž navíc nabízí i vyšší frekvence jader.

                                       
AMD Ryzen 5 2400G
KLADY AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu ZÁPORY
Dostatečný výkon pro hraní i práci Poloviční L3 Cache vůči předchůci
Výkonné integrované grafické jádro Pouze 8 PCIe linek pro dGPU
Zachování ceny předchozí generace Horší poměr cena/výkon
Možnost přetaktování CPU / iGPU  
Provozní vlastnosti  
Orientační cena s DPH: 3945 Kč

AMD Ryzen 3 2200G

Jedná se o aktuálně druhý dostupný procesor nové generace Ryzen 2000, obdobně jako u výše zmíněného modelu se z pohledu uživatele jedná o přepracovaný Ryzen 3 1200 s vyššími frekvencemi a doplněný o grafické jádro. Stavba procesoru je shodná s Ryzen 5 2400G, obsahuje pouze jednu procesorovou jednotku CCX, tedy i poloviční L3 Cache paměť a poloviční počet PCIe linek pro dedikovanou grafickou kartu. Tyto úpravy stavby procesoru měly opět místy negativní a místy pozitivní vliv na výkon procesoru podobně jako u modelu Ryzen 5 2400G.

Na omezení výkonu dedikované grafické karty jsem zde také narazil, stejně tak se menší L3 Cache podepsala i na celkovém výkonu. Důsledky změny stavby procesoru lze pozorovat na rozdílu Ryzen 3 2200G proti Ryzen 3 1300X, který má shodné frekvence, a opět je zde nezanedbatelný zisk v programu WinRAR díky nižším latencím jediné procesorové jednotky CCX.

Velikým pozitivem tohoto APU je cena, která se téměř shoduje s předešlým modelem Ryzen 3 1200, ovšem výkonem útočí spíše na dražší Ryzen 3 1300X a navíc s iGPU zahrnutou v ceně. Procesor nabízí opravdu skvělý poměr cena/výkon, pročež si zaslouží stříbrnou hvězdu.

                                       
AMD Ryzen 3 2200G
KLADY AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu ZÁPORY
Poměr cena/výkon Poloviční L3 Cache vůči předchůci
Dostatečný výkon pro hraní i práci v nižším segmentu Pouze 8 PCIe linek pro dGPU
Zachování ceny předchozí generace při vyšším výkonu  
Možnost přetaktování CPU / iGPU  
Provozní vlastnosti  
Orientační cena s DPH: 2423 Kč

AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu

AMD Ryzen 5 1400

Procesor AMD Ryzen 5 1400 je předchůdcem testovaného AMD Ryzen 5 2400G, ovšem bez integrovaného grafického jádra. A přitom má stále co nabídnout. Procesor tvoří dvě procesorové jednotky CCX s polovinou odemčených jader a oproti nástupci i větší paměť L3. Nemá integrované grafické jádro, ale za to poskytuje dedikované grafické kartě plných 16 PCIe linek, je tedy vhodnější do počítače, kde se nevyužije iGPU, ale bude osazen výkonnější dedikovanou grafickou kartou. Výrazným rozdílem oproti modelu Ryzen 5 2400G je podstatně nižší frekvence s absencí XFR, kvůli které vzniká takový rozdíl mezi ním a novějším Ryzen 5 2400G.

Pokud je uživatel zkušenější zvládne si procesor přetaktovat sám, oproti původním 3400 MHz jsem dosáhl frekvence 3900 MHz při které výkon procesoru narostl v průměru o 11 %, to je mnohem více nežli u již vysoko taktovanému procesoru Ryzen 5 2400G. Při frekvenci 3900 MHz si procesor s dedikovanou grafickou kartou vedl výrazněji lépe.

I přes jisté výhody, které tento procesor stále přináší, bych ale očekával přiměřené snížení ceny.

                                    
AMD Ryzen 5 1400
KLADY AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu ZÁPORY
Možnost přetaktování a výkon po OC Nízká základní frekvence a absence XFR
Dobré provozní vlastnosti Horší poměr cena/výkon
8MB L3 Cache  
Plných 16 PCIe linek pro dGPU  
Orientační cena s DPH: 3807 Kč

Procesory AMD Ryzen 5 2400G a Ryzen 3 2200G jsou poměrně výkonné procesory hodící se do levnějších pracovních stanic, multimediálních center, miniaturních či nejlevnějších herních počítačů. Za slušné peníze nabízí dostatečný výkon pro běžné uživatele a neurazí ani nenáročné hráče.

Opravdu pozitivním krokem je, že si AMD u procesoru s grafickým jádrem APU nežádá příplatek za integrovanou grafiku, stojí stejně jako obdobné modely procesoru, který grafické jádro neobsahují.

U předchozích procesorů APU jsme byli zvyklí, že AMD si nechalo za iGPU výrazně zaplatit, přičemž se jednalo hrubě řečeno o AMD Athlon doplněný grafickým jádrem. To se teď změnilo, proto jsou tyto nové APU vhodné i do sestav, kde se počítá s budoucím upgradem grafické karty. Pochopitelně se příliš nehodí pro highendové grafiky, jejichž výkon už budou zbytečně srážet, ale asi jen málokdo by chtěl k levnému procesoru osazovat něco jiného než karty z nižší nebo střední třídy.

Na závěr bych chtěl poděkovat společnosti Alza.cz a.s. dále českému zastoupení ADATA Technology, beQuiet! a ASUS za poskytnutí hardware pro tuto recenzi.

AMD Ryzen 3 2200G, Ryzen 5 2400G a Ryzen 5 1400 v testu



Tagy: intel  amd  celeron  pentium  core  i3  i5  athlon  kabylake  kaveri  bristol ridge  ryzen  r3  low-end  levné  přetaktování  cena/výkon  srovnání  procesor  spotřeba  Vega  APU  zen  iGPU  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
28.2.2018 18:16:58   46.229.123.xxx 616
Safra, už se v redakci domluvte. Jeden to poplive (bobr) a druhá recenze to chválí.
Jinač jo, pěkný křemík, to se musí nechat.
28.2.2018 18:28:38   213.226.209.xxx 165
Rozhodně souhlas ....dokonce se ukazuje že u některých základních desek funguje HDMI 2.0 (4k@60Hz)i když výrobce deklaruje 1.4
A ještě jedna věc jak velké jsou výkonnostní rozdíly PCIe 8x vs 16x v případě že osadím top dGPU obzvláště v kombinaci s podobně výkonným CPU ?
28.2.2018 20:12:42   46.36.39.xxx 619
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.3.2018 08:29:23   80.154.98.xxx 223
Ked kupujes CPU za 100$ alebo 170$ s cielom usporit, tak ta myslim si ze pocet PCI-E liniek obmedzovat nebude, nehovoriac o tom ze v buducnosti stale budes mat moznost upgradu na ine ine vykonnejsie modely a dGPU.
1.3.2018 08:53:00   46.36.39.xxx 516
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.3.2018 09:06:27   46.36.39.xxx 412
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.3.2018 15:40:53   213.226.209.xxx 60
graficky vykon to omezovat nebude (tam to spis vazne na vykonu samotneho CPU)
sitovy provoz taky nebude trpet i kdyby byl 10GBASE-T atd. atd. pokud by clovek chtel neco vic tak i samotne AMD nabizi lepsi variantu ve stejne cenove hladine .. porad ale stavim na tom ze dane APU si zakaznik kupuje prave diky velmi silnemu iGPU a podpore nejnovejsich standardu a i kdyby se rozhodl rozsirit o dGPU tak nebude trpet...(ale hadam ze takovy zakaznik pujde do vhodnejsiho CPU)
1.3.2018 16:00:16   85.10.50.xxx 07
A i B čipsety mají prostě oproti konkurenci více pokrácené i/o, tuplované pokráceným i/o procesoru v případě APU, korunované je to celkově menší nabídkou mobo. 2400G je v důsledku toho dost rozporuplný, narozdíl od 2200G. Mluvíš tady o podpoře nejnovějších standartů, ale jsou polovičaté (NVMe), jak i sám doplňuješ (hdmi 2.0 - uvědom si, že vzhledem k licencím a certifikaci to mohou zatrhnout hned příštím updatem BIOSu).
1.3.2018 16:06:53   85.10.50.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.3.2018 17:40:44   213.226.209.xxx 40
nejdriv si o licencovani HDMI neco zjisti nez se budes vyjadrovat timto smerem ;)

NVMe jak ktere ze ;) a mimochodem v jake oblasti by te to konkrektne s takto vykononym APU z teto cenove relace melo omezovat ? protoze to bude porad vyrazne rychlejsi nez SATA III ..

ne opravdu dej mi opravdu rozumny priklad kde to u low cost PC s takovym grafickym vykonem bude nekdo resit a bude mu realne chybet zmineny nedostatek ... proste nedokazu si predstavit kde by dany setup narazel na nejake limity jeste drive nez dojde APU dech
1.3.2018 18:13:16   85.10.50.xxx 07
Přiznám se, že ohledně toho hdmi se mi nechce hlouběji pátrat - je možné, že licence je obecnější, méně striktní, pokud jsem napsal blbost, omlouvám se.

Omezení i/o procesoru na dvě linky pro NVMe by mě coby potencionálního zájemce nepálilo u 2200G, ale řeč je o (Obrem a ve vláknu propíraném) 2400G - to už je jiná kategorie, kde se musíme na i/o podívat s ohledem na konkurenci ze široka. Tahle třída procesorů u konkurence nachází uplatnění například v custom NAS - a tady to nehrozí, že?
1.3.2018 19:42:48   213.226.209.xxx 30
tak mi rekni jak te to omezuje u custom NAS v domacim prostredi rad si to prectu ;)
1.3.2018 20:49:30   65.19.167.xxx 08
Máš prostě menší výběr a za své peníze omezenější rozhraní a variabilitu (i podporu) - nebaví mě se opakovat. V případě 2200G ještě lecco zkousneš, ale 2400G je už vzhledem k ceně ořezaný na rozhraních, variabilitě a podpoře povážlivě.
1.3.2018 21:19:37   176.31.64.xxx 06
Je tak těžké vzít v potaz zcela očividný základní fakt, že poměr cena/výkon pro někoho může zahrnovat 4x SATA vs 6x SATA - 4-6GT/s vs 8GT/s? Výběr mobo s bifurkací pci-e? Ovladači pro linux?
2.3.2018 07:43:39   46.165.254.xxx 34
Příjde mi naprosto tragikomické, že člověk mající se za "praktika" (byť v jiném kontextu) vyzdvihuje 4K.60Hz.10bit výstup a přitom relativizuje šířku a kapacity dostupných rozhraní.

2.3.2018 12:55:28   78.141.72.xxx 50
Však čekám na příklad situace kdy to bude u takto výkonného APU omezující natož aby kvůli tomu byl snížený uživatelský komfort a stále nic ...jako praktik si troufám tvrdit že u low cost PC pro práci/hry/HTPC atd. Není šance v běžném nasazení vyjma syntetiky apos. dosáhnout limitujících faktorů dříve než dojde APU dech ;)
2.3.2018 14:04:09   195.91.29.xxx 40
chcel som aj ja reagovať naňho, ale nemá to zmysel, pravdu máš, v danej kategórii ma všetko čo ma mat a s rezervou. už iba lacne ITX dosky mi chybaju do 50 euro.
2.3.2018 14:56:01   91.219.239.xxx 12
Tak ti přeji veselou manipulaci s těmi 100GB filmy
2.3.2018 18:03:36   78.141.72.xxx 20
Ano přesně takové low cost APU si koupím abych si poskládal drahý SSD raid a kopíroval tam a zpět ohromné objemy dat a brečel u toho že to trvá o trochu déle než by mohlo kdybych si to poskládal jinak .. tak to potom ok a omlouvám se že mi unikl smysl stavět na takovém APU které umí NEJEN akcelerovat moderní multimédia ale i nativně HDMI a to je nejspíš důvod proč na rozdíl od intelu jde rozběhat HDMI 2.0 i na deskách u kterých se s tím přímo nepočítalo ;)
2.3.2018 19:37:51   185.220.101.xxx 04
Akcelerovat média, včetně podpory hdmi 2.0 umí jen na platformě W10 (což je vzhledem k lowcost zaměření faux-pais). A příkladně podpora Netflix alespoň prozatím není hotová.

Tím bych svůj pohled v širší perspektivě na konektivitu a rozhraní APU 2400G uzavřel.
2.3.2018 20:34:28   197.231.221.xxx 05
2400G je při své ceně v aktuálním stavu všechno možné, ale prakticky v žádném ohledu se nedá označit za výhodný.
2.3.2018 22:09:47   185.220.101.xxx 04
Kdyby měl plnou šířku pro NVMe (x4 - a ať mi nikdo nevykládá, že by toho při jeho procesorovém výkonu nedokázal zužitkovat) + ovladače pro linux, tak bych tuto debatu nevedl.
2.3.2018 22:15:48   78.141.72.xxx 40
Netflix me nezajímá navic pri stavajici kvalite streamu bych 4K neresil navic Podpora pro 4k HDR bude stačit dodelat podporu playready 3.0 ... navíc od netflixu je to umělé omezení PC platformy... se svým skylake a GTX 980 si taky neskrtnu takže mi je tuplem u zadku...ale s low cost APU to půjde aniž bych musel měnit stávající HW tedy ono je tam vlastně omezení i na periferie ...
BTW nutnost windows je u intelu ktery umi nativne jen DP ok ale u AMD faux pas
Za další je to nový produkt a už lze pod linuxem rozběhat i na akceleraci prehravani a stále je v dalsim vývoji aby se vylepsila stabilita atd. takže opět nevidím problém...

A stále si mi nedal příklad toho kde bude neskutečný problém zmiňovaná konektivita a PCIe?
3.3.2018 09:06:27   163.172.45.xxx 02
Mění se něco na tom, že podpora playready 3.0 není hotová? ... Jakou relevanci k tématu nového kusu hw má příklad se Skylake a GTX 980? ... Mění se něco na tom, že AMD má drivery pouze pro W10?

2400G má dostatek procesorového výkonu například pro transcoding objemných videí - chceš mi říct, že tady by se x4 NVMe nehodilo? Bifurkace pci-e (pro případ využití například v NAS)?

Já jsem nikde neřekl, že je to neskutečný problém - já říkám, že je to problém s ohledem na konkurenci, v širších souvislostech. To, že ty si necháš salámisticky okrajovat desktop neznamená, že to zobecníš, a že někdo jiný nemůže mít diametrálně odlišný názor a přístup k věci.
3.3.2018 09:23:28   62.210.129.xxx 02
To, že nemá plnohodnotné drivery pro linux je vzhledem k zaměření a ceně faux-pais obecně, výše jsem to jen neobratně formuloval (vztaženo k hdmi 2.0).
3.3.2018 10:00:27   195.254.134.xxx 02
Svůj názor v závilosti na tom, jak se bude činit podpora, třeba za čtvrt roku přehodnotím, ale v současnosti nemám důvod nebýt maximálně kritický, už proto, že mám o tuto technologii enormní zájem.
3.3.2018 14:24:04   78.141.72.xxx 10
Já to beru jen nevidím problém v tom že podpora pod linux teprve přijde a teď je to náročnější rozuměj není pro úplného BFU..pod W10 to šlape napohodu u Intelu s nativním DP nemáš šanci postavit na levném základu se všemi funkcemi tak co je tedy lepší nemít to vůbec i do budoucna nebo mít to z cca 75% s tím že max do pár měsíců je přislíbeno 100% ...
3.3.2018 16:47:38   46.165.254.xxx 11
Mezitím se objeví platformy s A420, B450 a budeš muset spolknout hořkou pilulku, jak jsi svůj nákup hloupě uspěchal, přidělal si zbytečnou práci a posloužil jako pokusný králík.
3.3.2018 19:50:42   78.141.72.xxx 11
Koukám další Sibyla
ale osobně nevidím žádný důvod proč bych polykal...
3.3.2018 20:22:44   144.217.245.xxx 03
1. Nahrávání nového BIOSu na stávajících platformách
2. Vsázka na neoficiální podporu hdmi 2.0
3. Neexistující ovladač pro linux
-měsíce čekání, zybtečných pokoutných pokusů, než se vše vyřeší

Masochista, viď? Podle všeho polykáš - vzrušující debata
3.3.2018 20:37:58   54.37.16.xxx 04
Ten pocit, když vám někdo argumentující výhledem několika měsíců na základě menšího množstí záruk, než že vyjdou nové platformy, říká Sibylo...

(Nedivivil bych se, kdyby playready 3.0 kvůli hdmi na stávajících platformách nikdy nepřišla a byla spjata pouze s nými platformami)
3.3.2018 14:18:44   78.141.72.xxx 30
1. OT: Chápu že se snažíš vypadat moudře ale snaž se používat slova které znáš a kterým rozumíš ;)
2. Tak mi řekni kde je při síťovém provozu bude úzké hrdlo? Zkus hádat;)
3. A hádej kde bude to úzké hrdlo při transcodingu ... jsou sice situace kde by mohlo dojít k něčemu co popisuješ ale v praxi nedosažitelné nebo naprosto zanedbatelné ...a tam kde by bylo toto APU úzkým hrdlem se skládají úplně jiné stroje z jiné cenové kategorie
3.3.2018 16:24:18   213.252.140.xxx 05
1. Udělej pro mě prosím něco, trhni si.
2. Ty přes šířku rozhraní přehlížíš, že s tím jde ruku v ruce jejich celková kapacita! (Je rozdíl, zda mohu mít v nejlepším poměru cena/výkon s minimem dalších meziinvestic 4-8TB, nebo 6-12TB, či dokonce 8-16TB prostoru) - obvzláště v případě, kdy jde o video využívající hdmi 2.0
3. To, jak ty používáš pc, mě nezajímá. Ale když já po pc něco potřebuji, jako naschvál to bývá několik věcí naráz. Při transcodingu (akc. igpu), editaci videa a renderingu bude hlavním úzkým hrdlem disk - nezanedbatelným.
3.3.2018 16:38:27   78.141.72.xxx 10
1,2,3 s radostí koukám že jsi kapacita měl jsem poslechnout Kapa fakt to nemá smysl ....
3.3.2018 19:46:08   171.25.193.xxx 04
Došly argumenty, smutné. Dál si salámisticky nech odrhovat od huby, ale netahej do toho ostatní. PC je od toho, aby zohledňovalo individuální požadavky uživatele.

ad3. i jako ty by ještě dneska dřepěli na SDRAM, protože přeci DDR přinese prakticky jen 10% výkonu navíc. A kvůli nárazovému užívání maximálního výkonu v 25% času si nebudu pořizovat dvojnásobně výkonné a trojnásobně drahé cpu/gpu, když je jinak zbytek času využíváno z 5% - je to prostá indiviuální racionalizace věci.
3.3.2018 19:51:53   78.141.72.xxx 10
Tak když jsi mimo tak už nevidím důvod se opakovat a rozporovat tvé teoretické závěry
3.3.2018 20:16:11   144.217.245.xxx 04
A jsme zase u toho - nemáš argumenty a budeš machrovat jaký jsi praktik lol

Prostě individuálně za jednotku času bude obecnou manipulací s pc mnohem více využíváno rychlé úložiště, než cpu. Zachování x2 linek pro NVMe po předchůdci je vzhledem ke konkurenci i možnostem vlastní platformy z mého pohledu nejvíce zpátečnické a diskutabilní. Následováno neexistujícím amdgpu-pro ovladač pro linux. To jsou ryze praktické argumenty a tobě zbyly jen teoretické žvásty a argumentační klamy.
3.3.2018 22:06:08   78.141.72.xxx 10
Tak kdy dáš konečně nějaký praktický příklad konkretni situace kdy to bude problém nedal si nic ...rekni co a za pomoci jaké app a jak často takovou činnost budeš provádět atd. .. nevidím jediný problém při využití jako NAS/HTPC/herní PC či úpravy multimédií nikde nenarazíš na limit dříve než dojde výpočetní výkon CPU nebo iGPU
3.3.2018 22:22:32   178.17.174.xxx 03
Při renderingu 3D scény tvoří nahrávací čas snímku 20% celkové doby, úzkým hrdlem je tady disk, se kterým chci dále pracovat, např. při editaci videa, a práci s knihovnami (př. fotek), kde ocením zejména vysoké rychlosti čtení. Základní model 960EVO je dostupný právě tak jako tento procesor. A budu se opakovat - jde v neposlední řadě o kontext konkurence a možností platformy, kde je to přinejmenším výrazem stagnace.
3.3.2018 22:30:23   178.17.174.xxx 03
Nejmarkantnější dopad je při listování obsahem knihoven - fotek, efektů, obecně souborů, kde má výkonový ekvivalent 960EVO dopad na celkovou odezvu systému v desítkách %.
4.3.2018 01:22:55   87.118.122.xxx 03
Co nejkonkrétněji. 60% času pracuji v GIMPu. Jeden soubor 8MPix+ 250MB+ bitmapa s poměrně komplexní hierarchií vrstev, který se na výkonném AHCI SSD otevírá 30s+ (nepočítaje spuštění samotného programu - pluginy) Velice podobné je to s lehce komplexním modelem v Blenderu. Nahrávací časy 30s+/soubor. Při správě a využívání rostoucích knihoven těchto souborů rozhodně není úzkým hrdlem 8t cpu, je to disk.
4.3.2018 02:17:59   185.100.87.xxx 02
Absolutně mi nejde do hlavy, jak může někdo tvrdit, že nenarazím na limity diskových rozhraní dříve, než u výkonu cpu a igpu, když náctiletý plebs denně na ulici chrlí deset videí každé o stovkách megabajtů a kvadriliony fotek. Absolutně mi nejde do hlavy, jak může po roce od launche v roce 2018 vyjít Ryzen s podporou pouze x2 NVMe. Absolutně mi nejde do hlavy jak může "praktik" blackbox tohle vše přehlížet a vyzdvihovat přitom 4k 10bit 60Hz (fps) výstup.

Fakt to nepobírám.
4.3.2018 02:41:05   77.247.181.xxx 03
Nechce nám pan praktik prozměnu osvětlit k čemu všemu mu teda bude ten pokročilý videovýstup, když je cpu+igpu část takový bottleneck?
4.3.2018 06:46:50   185.38.14.xxx 03
K té poslední otázce bych rád na závěr ještě dvě připojil - budu rád, když nám je objasníš:

a) Co se stane, jakmile přeteče mezipaměť na SSD?
b) Kdyby non-volatilní paměti nebyly úzkým hrdlem, jak by vypadala architektura pc?

Na závěr si polož otázku, co a kdo je tu vlastně ten bottleneck - dnes se tomu možná říká "praktik", za nás se tomu říkalo "zvlášný škola".
4.3.2018 14:53:42   91.237.168.xxx 30
Pozerám, že už diskutuješ sám so sebou
4.3.2018 20:20:10   192.160.102.xxx 02
U 2400G mě ta rozhraní a podpora fakt štvou, protože jeho výkon a použití degradují - cpu i igpu výkonu má dost na to, aby se stal seriózním pracovním nástrojem.
5.3.2018 07:01:08   91.237.168.xxx 20
No vidis, a ja nevidim ani jedno obmedzenie pre seba, takze uhol pohladu. Premna je to prevybavene, ja cakam na dosku s cipsetom A320 a ITX format.
5.3.2018 09:23:41   104.223.123.xxx 02
Ty absurdně nevyzdvihuješ videovýstup (který ti je bez příslušných kapacit k ničemu) - takže proti tobě ani ťuk
5.3.2018 11:52:07   89.24.56.xxx 10
Co je špatného na HDMI 2.0 když chceš kombinaci NAS/HTPC k 4k TV ty jsi fakt zvláštní btw ty tvé závěry jsou úplně mimo za prvé nemáš žádnou takto levnou alternativu téhož natož s takovou spotřebou za druhé tebou zmíněné limity by se projevili a to ještě docela zanedbatelně jen při intenzivní práci s raw daty nebo při přesunu velkých objemů dat samozřejmě by jsi musel mít koupené výrazně dražší komponenty ... jak jsem jsem zmínil několikrát výše na hraní či domácí úpravy multimédií je to naprosto vyhovující APU které nemá obdobnou konkurenci takže že mu chybí něco co stejně v drtivé většině případů není potřeba a ani to "cílovka" nepotřebuje není směrodatné natož v této cenové relaci a hned jak přijde úspornější varianta téhož (GE) tak je to jednoznačný adept na nákup..
5.3.2018 12:09:02   185.165.168.xxx 01
tebou zmíněné limity by se projevili a to ještě docela zanedbatelně jen při intenzivní práci s raw daty nebo při přesunu velkých objemů dat

No tak nám pověz kolik kolik GB má v průměru UHD HDR film..? A jestli náhodou není výhodnější pokrýt většími kapacitami standartní UHD (mít čtyřnásobně větší filmotéku). Není náhodou UHD HDR panel tak trochu mimo cílovku tohoto "úzkého hrdla" (jak mi ji vehementně nutíš), ty praktiku?
5.3.2018 13:09:29   80.188.30.xxx 10
4K HDR TV se dá sehnat pod 30k pokud ti stačí menší úhlopříčka nebo ti stačí panel bez HDR tak jsi pod 20k což je přijatelné navíc dělat si filmotéku na mnohem dražší SATA/m.2 SSD natož vysokorychlostní NVMe které je ještě dražší když na přehrávání i s rezervou stačí obyčejný HDD mi nepřijde jako vhodné řešení ale proč ne koupit si low cost APU a pak narvat nehorázné peníze do ostatních komponent abych si dokázal svou pravdu že to APU je úzkým hrdlem má logické opodstatnění ...ale s podobným přístupem si tohle dokážu i s WS platformou a pak budu tvrdit že např. CPU ZA 30 tisíc je úzkým hrdlem ...trocha zdravého rozumu by neškodilo... ale jestli chceš tak pokračuj...
5.3.2018 13:20:53   197.231.221.xxx 01
Ty mě tak poučuj o zdravém rozumu. Vyzdvihovat hdmi 2.0, přitom takovým způsobem zaškatulkovat cílovku. x4 NVMe mi příjde oproti tomu mnohem méně absurdní (když je to zavedený standart už několik let) a dostupné. Já jsem nemluvil o filmotéce na NVMe, ale na dostupných SATA konektorech (máš jich o třetinu méně při stejné ceně), ale o tom, že bys jej mohl využít v takovém htpc/nas při transcodingu/editaci.
5.3.2018 15:51:13   89.24.56.xxx 00
Tak ještě jednou máš jinou x86 alternativu s takovou cenou,spotřebou, grafickým výkonem a funkcemi než zmíněné APU od AMD? proto budu vyzdvihovat HDMI 2.0 ač samo o sobě je stále oproti DP nedotažené ale bohužel běžné dostupné TV neumí jiné rozhraní mi přijde jako velmi rozumné když jiné produkty v éře 4k umí pouze HDMI 1.4
A ohledně NVMe už jsem to vysvětloval ...btw mrkni se na to jaký má dané APU výkon a jaký je potřebný datový tok pro čtení a zápis při kódování a dekódování apod. ... jediná situace kde by mohlo být větší rozdíly stojící za úvahu je při osazení sestavy malou operační pamětí( do které bych investoval raději za ušetřené peníze za NVMe SSD a bylo by to rozhodně lepší nejen kvůli větším projektům než rychlé NVMe)
5.3.2018 16:26:14   185.38.14.xxx 10
Redukce z dp 1.2, abys dostal do hdmi 4K 60Hz, stojí přibližně tisícovku - k čemu nesmyslných 10bit HDR, když je jak sám tlačíš horem spodem, pro úplně jinou cílovku a navíc na ně nemáš ostatní kapacity. U konkurence se dostaneš k o třetinu vyšším kapacitám - mnohem rozsáhlejší a dostupnější filmotéce. To, že ty používáš pc jako konzoli - opakuji mě nezajímá, já umím na počítači užít multitasking, kde obvzláště výkon pro čtení u x4 NVMe bez problému využiji (př. u editace videa) a je to obecně dostupné i pro cílovku tohoto APU.
5.3.2018 16:46:05   176.10.99.xxx 00
Krom toho u konkurence za poměrně slušný peníz můžu bifurkovat pci-e, získat 2x8linek (pro gpu+řadič), nebo koupit větší desku s patřičnými sloty. To vše už dnes s plnou opensource podporou akcelerace multimédií a playready 3.0
5.3.2018 18:04:07   213.226.209.xxx 00
Tak proč tě tento produkt tak "zajímá" když ti nenabízí co tak prý nutně potřebuješ pro svou profesionální práci ... co máš vůbec teď že vyhledáváš co nejlevnější řešení pro semi-profi řešení za mrzký peníz a tohle ti nevyhovuje ač mi připadá že o tom nemáš ani šajnu.. mě osobně nabízí vše co potřebuji se skvělými parametry i spotřebou a opravdu nepotřebuji stavět na dražší platformě a ještě to řešit aktivní redukcí která ani není dostupná na našem trhu a její provoz má své neduhy a někdy i neřešitelné a ani nevidím důvod degradovat si kvalitu dostupnou redukcí bez HDR apod. Když má TV to umí... ale však je to tvá volba kup si dražší energeticky náročnější a méně výkonnější řešení(iGPU např. UHD 630) kripli si to redukcí a užívej si života však v tom je ta krása že máme pořád možnost volby a každý si může vybrat co potřebuje nebo dle poměru výkon/cena/spotřeba ;)
5.3.2018 19:43:13   185.220.101.xxx 01
Kriplit? Na dražší platformě? To je tvá doména. Mě nezajímají lidé s tunelovým viděním, absencí periferního vidění a nemám ani povinnost, ani potřebu se jim svěřovat
5.3.2018 19:57:04   213.226.209.xxx 00
jsem rád že jsi se tak hezky popsal a teď můžeme jít v klidu spát
5.3.2018 20:05:38   93.115.95.xxx 01
Dobrou noc
1.3.2018 11:37:49   89.24.109.xxx 71
Pár desítek pc už jsem za ta léta sbastlil, ale jen ve dvou případech se mi stalo, že zákazník chtěl stávající sestavu upgradovat. Při stavbě pc se snažím kupujícího donutit k tomu, aby investoval do toho, co potřebuje s výhledem na pár let dopředu. Lidi škudlí každou kačku, málokdo investuje do desktopu více jak 15.000kč, průměr se pohybuje kolem 12.000 s tím že nekladou důraz na herní výkon jako spíš na morální životnost počítače.
1.3.2018 07:56:56   94.242.92.xxx 170
Záleží na generaci, ale ve směs je to jedno. PCIe x8 Gen 3 (téměř shodné s PCIe x16 Gen 2) je tak akorát pro GTX1080Ti. A když už dokážeš plně uspokojit high end kartu, tak cokoliv slabšího tomu musí zákonitě stačit taky.
1.3.2018 08:22:41   94.242.92.xxx 90
PCI-e 1.0 PCI-e 2.x PCI-e 3.0 PCI-e 4.x
1x 250MB/s 500MB/s 985MB/s 1969MB/s
4x 1000MB/s 2000MB/s 3940MB/s 7876MB/s
8x 2000MB/s 4000MB/s 7880MB/s 15752MB/s
16x 4000MB/s 8000MB/s 15760MB/s 31504MB/s
28.2.2018 20:12:02   46.135.66.xxx 538
Ono by možná bylo lepší Obra k recenzím na AMD vůbec nepouštět. Z každého řádku je cítit antipatie ke značce. A výsledek tomu odpovídá. Přesně to samé v bleděmodrým je k vidění jinde. Tam je v každé recenzi na AMD v každém odstavci zmínka o tom, že kdo by chtěl Intel, je pomatený, smyslů zbavený a pod. Taky hnus. A prý objektivní. Já fandím AMD. Těžce. Ale v dobách FX jsem stavěl na Intelu. Nikdo mě nemůže osočit ze zaujatosti. Půjdu do R5 2400. Bohatě by mi stačila i R3, ale 4 vlákna k dobru a zas ušetřím malinko na pamětech a srovná se to. Ty recenze se příliš neliší. Ale v podání je obrovský rozdíl. Přitom ani Komínek si nesedá z těch APU na zadek. Prostě když dva dělají totéž, není to vždy totéž. :-) Třeba je to jen můj dojem.
6.3.2018 23:47:53   62.245.97.xxx 01
uu mme stejny, celeej zivot ood amd-772mhz nataktovany na brutalnich 90. Ale paak prisel jako uu tebe zlom, muj posledni notebook je msi lleopard pro s --- intelem. aamd fakt moc ztracelo. aale ted je zase ve hre, levnny, vykon ssuper a k tomu vega jeko integrrovanna grafiika. to je hodne v pohode.
6.3.2018 23:48:24   62.245.97.xxx 00
75mhz
28.2.2018 20:50:14   95.103.194.xxx 2810
Stále platí už od 10/2017 kedy ste začali s týmito recenziami, že neotestovať super value 8-core AMD FX-8300 za 2 199,- CZK / 85,90 EUR je nepochopiteľné...

• Intel Celeron G3930,
• Intel Pentium G4600,
• Intel Core i3-7100,
• AMD Athlon X4 860K
• Intel Pentium G4400,
• AMD Athlon x4 950,
• AMD Ryzen 3 1200,
• Intel Core i3-8100,
• Intel Core i5-7400,
• AMD Ryzen 3 1300X,
• AMD A12-9800,
• AMD Ryzen 3 2200G,
• AMDRyzen 5 2400G,
• AMDRyzen 5 1400,
28.2.2018 22:05:56   82.117.143.xxx 96
právě aspon je vidět jak radí PCtuning o nákupu komponent... ale je škoda že se vypařili desky s pořádnejma napajecíma kaskádama na AM3+
1.3.2018 00:02:48   109.105.39.xxx 1517
Desky... výbava desek, nutnost koupit paměti, které už bude člověk moci při výměně desky jedině tak vyhodit, horší podpora (ovladače) + systém (to teď bylo třeba vidět u patchů na spectre/meltdown), a do budoucna už se to bude jen zhoršovat.

Spotřeba v idle hrůza, spotřeba po přetaktování horor (a ještě to znamená valit velké prachy do chladiče).

U něj je prostě problém, že je to už naprosto mrtvá platforma – a ne jen teď, ale už pár let.

Pro mě za mě to tam ještě můžeme přihodit do dalšího kola, pokud o to bude víc lidí stát. Tak se vyjádřete v komentářích.
1.3.2018 10:09:00   82.117.143.xxx 129
nevím co to plácáte ale bude hodně lidí co třeba doma mají DDR3 a desky ty už skoro nejsou to je pravda, co to jako má znamenat ta horší podpora to je zase trapný kec mám v okolí dost známých co zrovna tu marnou visheru mají a nikdo si nestežuje a spotřeba kolik to tak udělá navíc to tak extremně žravé cpu za rok jestli navrch 1000Kč tak to je moc...
1.3.2018 16:18:41   87.128.19.xxx 91
Ako ten argument s Visherou by som bral keby neboli otestovane napr. len 2C/2T procesory • Intel Celeron G3930,
• Intel Pentium G4400,
a hlavne Kaveri
• AMD Athlon X4 860K a pod.

Zaroven v case DDR4 RAM cenovej ,,krizi,, plati, ze starsie AM3/AM3+ ready dosky s dostatocnou DDR3 RAM (a mnohe dokonca s iGPU na rozdiel od FM2+ Athlonov X4 a donedavna aj AM4 Ryzenov) s dGPU mozu byt 8-core AMD FX-8300 95W TDP zaujimavou kupou (ja som tak upgradoval z AMD Semprona 145 )
28.2.2018 23:14:19   89.102.122.xxx 1812
Proč by měli testovat dávno mrtvou architekturu a platformu? Snad ne kvůli vymetání skladů? Vishery je dávno ukončená věc. Do retro PC kde se seženou mizící kvalitní MB a vytaktí se aspoň na 4,5GHz proč ne, ale to je pro maličkou skupinu fandů, ne do aktuálního testování pro masy...
1.3.2018 01:27:33   85.163.24.xxx 213
ten 8300 by byl zajimavej pro srovnani o kolik lepsi jsou energeticky a vykonnostne ryzeny, urcite to je o hodne. Sice bude mit dobrej pomer cena / vykon, ale je to opravdu historicka zalezitost, stavet na tom nove pc je podle me blbost.
1.3.2018 18:52:14   93.99.200.xxx 51
Co se spotřeby týká, dohledat se dá všechno. Hele. Zrovinka teď řeším jeden požadavek, kde o FX 8300 uvažuji. Sice je už pravěk, ale vždycky je třeba vzít v potaz víc věcí. Chce levně hrát a občas dělat videa, paměti jsou drahé a DDR3 na 1866 MHz vyjdou výrazně líp a daji se nataktovat. Takže s RX 560 nebo GTX 1050 ti to ujde. Kdyby jen hrál dám tam Pentium. A pokud seženu Asus M5A 78 (utáhne 140W) a má vlastní w7. Je to staré a pokud bude reklamovat, vrátí mu prachy. Mohl by mít OEM 10. Ani slyšet. Já mám třeba pořád odemčeny 960T. Mně FX minulo. Ale pokud vyhovuje, proč ne? Desky AM3+ mají všechno potřebné. Počítal jsem i Ryzen, i Intel. Ale furt moc. Je to staré? Nevadí. Bazar, aukro nechce. Co nadělám. :-)
2.3.2018 11:59:55   147.229.74.xxx 15
i3-8100 je tvoje řešení nebo R3. Takhle někomu vybereš sestavu, která už je ted out.
2.3.2018 21:19:11   93.99.200.xxx 21
Ty seš normálně dilino. Snad si na to dokážeš odpovědět sám.
1.3.2018 05:57:56   62.240.191.xxx 41
" I přesto, že Ryzeny novější generace pracují na vyšších napětích, které je podmíněno i vyššími frekvencemi,..."

Není to přesně naopak? ;-P

"Zato pokud pokud porovnáme přetaktovaný přetaktovaný Ryzen 5 1400 v zátěži s Ryzenem 5 2"

Co teprve kdyby byl přetaktovaný 3x :-D
1.3.2018 09:15:53   88.103.235.xxx 375
Co se stalo? Konečně někdo v ČR poměrně objektivně zrecenzuje produkt AMD? Od naprosté adorace čehokoliv co AMD vydá ať je to dobré nebo špatné (nejmenovany web) po hledání nové a ještě novější a úplně nejnovější metodiky testování, tak aby prostě AMD propadlo ať se děje co se děje (ObrMajer) je tady konečně pokus o objektivní test? V životě jsem stavěl pro sebe 7 počítačů. Ve čtyřech tepalo CPU AMD, ve 3 Intel. V každé etapě života mám od harwaru jiné požadavky. V posledních letech upravuji fotky, převádím video. Teď bych tedy znovu volil Intel, Ale třeba Ryzen 2 (3xxx) zapracuje na instrukcích a bude pro mě lepší volbou, což bych se rád dozvěděl. Nezávislé testy procesorů si rád přečtu, což doteď v češtině bylo prakticky nemožné, protože je v ČR dělali 2 naprosto neobjektivní zakomplexovaní jedinci. Doufám, že PCTuning dá ObrMAjerovi padáka a stane se konečně trochu profesionálnějším mediem. Kvůli Rybkovi tady chodím rád, ale Obr sráží úroveň PCT dost dolů.
6.3.2018 23:49:36   62.245.97.xxx 11
na co? z prumeru jinych serveru a obra si udelas obrazek.
1.3.2018 13:20:46   194.228.11.xxx 130
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.3.2018 13:23:41   89.203.168.xxx 151
Prosím, naučte se číst...
1.3.2018 13:45:40   194.228.11.xxx 021
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
1.3.2018 16:41:17   46.149.121.xxx 40
iGPU svoji sekci má taktéž, stejně jako u všech ostatních procesorů, které jsem testoval, nachází se v recenzi výsledky stejných benchmarků, které využívám v každé recenzi na procesory, aby mi zapadaly do grafů
1.3.2018 16:03:18   78.45.21.xxx 83
..a z te Obrmajerovy meli akorat vzit pasaz tykajici se OC a zbytek hodit do supliku
1.3.2018 21:24:52   109.81.211.xxx 181
Po tom co předvedl Obr, kdy jeho hodnocení a testování 2400g je pod úrovní jakéhokoliv odborného serveru a pomlouvačná kampaň APU Ryzen je už téměř na žalobu ze strany AMD, tu máme recenzi, která se snaží být více objektivní, mám k tomu ale pár připomínek. Ještě podotknu, že jsem čerstvý majitel APU 2400G na čipsetu B350 a 3200 16Gb CL15(@14) a mohu přidat i pár rad. Prvně jde o použité paměti ve vašem testu, 2800Mhz s CL18 (CPU-Z) je prostě na iGPU a CPU moc. APU oficiálně podporuje 2933Mhz a to s běžně dostupnou CL15, latence tak vychází ((2x1000)/2800)x18=12,85 ns, běžně se používají 2933Mhz s CL15 (10,22ns) a to už je o 20% lepší hodnota, já sám provozuji 3200Mhz na CL14 (8,75ns) o 40% lepší (nižší) latence proti testu, paměti by dali i více, ale takhle to stačí. Ono jde vždycky o co nejlepší poměr frekvence (propustnost) a latence (zpoždění požadovaných dat). Další věcí je přetaktování, myslím že celkem postrádá smysl taktovat CPU, ale hodně nakopne přetaktování iGPU které jde v pohodě na 1500Mhz-1600Mhz, ale při troše štěstí ho dostanete i výše. Tak a teď k faktickým věcem. Jak jste měřili spotřebu? Já mám v idlu 30W (na guru3d.com 27W) a vy tu naměříte 50W máte pro to vysvětlení? V zátěži se taky lišíte o 20W. Další věc která mě fascinuje je testování externí gr., zde high-endu GTX 1080 v rozlišení 1366 × 768 a z toho pak počítané scóre. V praktických testech, zde tyto grafiky jedou na 2k, 4k rozlišení a rozdíl je pak sotva pár fps a PCIx8 také není žádnou překážkou. Testy M.2 rozhraní ukazují propustnost 3000 MB/sec. Takže shrnuto CPU výkon někde mezi Intel 8350k (to je cenový konkurent 2400g) a Intel 8400, takže naprostá pohoda. Pak ovšem přichází na řadu integrovaná grafika VEGA11 (VEGA a to je prostě bomba. Nic ani vzdáleně podobně výkonného (iGPU) nevyrábí nikdo jiný na světě, výkon běžně 300-400%(!!!) nad Intelí 8.řadou (UHD630). Musíte si uvědomit, že natěsnat takto výkonný CPU a ještě iGPU s takovýmto výkonem do jednoho čipu a s TDP 65W je prostě mimořádné. Co tato grafika (i přetaktovaná) dokáže doporučuji zhlédnout na kanále: https://www.youtube.com/channel/UCV_FbbkkWz4KHNzMlmYO04A/videos Za mě osobně, já jsem nadšený, opravdu skvělý procesor s grafikou (APU), zdaleka nejlepší co existuje. Pro ty co šetří každou korunu mohu vřele doporučit i Ryzen 2200G ani v iGPU tolik neztrácí na 2400G, taktovat iGPU jde také dobře, kdo šetří i na pamětích může použít 8GB, ale doporučuji od 2800Mhz s CL15 výše (např. Partiot Viper, G.Skill nejlépe s B-die čipy Samsung) a přetaktovat, frame buffer stačí 512MB, dopad na většinu her pár procent oproti 2GB, pouze aplikace nebo hry co kontrolují velikost videopaměti, pak nastavit více - výhoda, že v běžné práci nealokujete ty 2GB z RAM. Jo a s většinou desek, co mají HDMI 1.4 jede port na HDMI 2.0, seznam desek, kde už je to otestované lítá na netu. A pro všechny, ještě, že máme internet, protože po tom manipulativním testu, co tu předvedl Z.O., bych tento skvělý procesor málem zavrhnul, což byl zřejmě účel článku. Doufám, že jsme vám pomohl.


http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_ryzen_5_2400g_review,8.html (mrkněte na IPC na srovnaných taktech)
https://hothardware.com/reviews/amd-raven-ridge-ryzen-3-2200g-and-ryzen-5-2400g-am4-apu-review?page=1
https://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/GPU-Compute-Performance-Ryzen-5-2400G (ukázka zrychlení výpočtů přes GPGPU)
https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Ryzen_5_2400G_Vega_11/
2.3.2018 06:29:51   89.203.168.xxx 40
K té spotřebě, již v předchozích recenzích, kde jsem tento problém zmiňoval a u této dodatek vypustil. Všechny Ryzeny když se podíváte mají vyšší spotřebu než-li bych očekával a vinu za to dávám základní desce, o které jsem se dočetl, že nepatří zrovna mezi ty dobré. Je tedy možné že při použití jiné základní desky ať už s nižší řadou čipsetu bude spotřeba nižší a nemohu začít používat jinou základní desku, protože by pak v grafech nově testované procesory mohly vycházet jinak a málo koho by napadlo, že to mohla způsobit právě deska. Operační paměti byl problém, který jsem řešil již v létě, šlo o to vybrat paměti za rozumnou cenu, aby neměli lidé připomínky, že pro AMD procesory je nutnost připlácet za paměti a že je to značný nepoměr vyšší ceny k zisku výkonu a že intel..., tedy použité paměti jsou stejné ve všech recenzích až doposud. A poslední dodatek k rozlišení 1366 × 768 na GTX 1080... tato databáze měřených procesorů se bude dále rozšiřovat i o silnější modely procesorů, které již ve fullHD (ve 4k nemluvě) plně "nakrmí" grafickou kartu a dejme tomu, že procesor (vyšší) střední třídy podá v herních testech stejný výkon jako výkonnější procesor ve vyšších rozlišeních, protože snímkové frekvence budou limitovány výkonem grafické karty, při snížení rozlišení bude grafická karta schopná renderovat více snímků za vteřinu a procesor se bude muset i více snažit a tím pak vznikne rozdíl mezi právě procesory z vyšších tříd. Mimo jiné souhlasím, že Ryzen 3 2200G je naprosto výborný procesor a do těch nejlevnějších sestav opravdu bezkonkurenční i s případnou možností upgradu grafické karty, o tom žádná
2.3.2018 07:45:24   46.135.1.xxx 40
Vy jste ranní ptáče :-) S tou spotřebou to tak může být, oni se dělají i revize stejného modelu desky,m, kde výrobce odstraňuje bugy. Nebo mě napadlo, že zdroj Be quiet! má velký ztrátový výkon v nízkých odběrech (značku neznám, je to nějaký brand známější značky?). Já používám zdroj Corsair 450W a v pohodě. Jako další věc, může proměřovat wattmeter, zdroj není odporová zátěž, ale induktivní a to může dělat taky problémy. S tím rozlišením 1366x768 a rozdíly, spoustu lidí to může zmást, řekne si, že když je rozdíl v nízkém rozlišení, jaký bude asi v tom náročnějším. GTX1080 si nebudete kupovat, abyste jí provozovali ve 1366x768, ale 2K, 4k a tam je rozdíl pár FPS v podstatě nepoznáte rozdíl. Tohle byl hlavně bug DX11 zvaný "draw call", kde právě ve spojení Ryzen (obecně AMD)a Nvidia GTX1080 došlo u DX12 až k 20x (slovy dvacetkrát) násobnému nárůstu počtu "draw call" (které jsou limitem právě u těch nízkých rozlišení). O Vulcanu nemluvě, ten je vychytaný od začátku. :-)
6.3.2018 21:36:58   109.105.39.xxx 00
U těch testů v nesmyslných rozlišeních jde jen o ověření toho, nakolik může daný procesor grafickou kartu limitovat.

Můžete stavět sestavu, kterou osadíte mainstreamovou grafikou. Za dva roky něco našetříte a řeknete si, že nebudete ještě měnit CPU a desku, ale vyměníte grafiku za nějakou lepší highendovou. On se výkon těch grafických karet za dva roky dost posune. Upgrade grafiky na výkonnější je myslím běžná věc.

Tenhle test vám řekne, jaká je pravděpodobnost, že vám v budoucnosti daný procesor u rychlejší karty (která v době, kdy to testujeme, ještě ani neexistuje) srazí výkon o dvacet procent oproti nějakému lepšímu.
2.3.2018 20:53:25   188.92.8.xxx 41
díky za tvoji informaci ohledně spotřeby, já byl rozhodnutý po téhle recenzi zavrhnout myšlenku domácího servříku postaveného na 2200G. A to právě z důvodu vysoké spotřeby. Ale tvoje hodnoty jsou OK, na guru taky ...
3.3.2018 20:03:03   89.102.33.xxx 51
Tak táta chtěl nový PC a protože je 2200G nejlevnější čytřjádro na trhu (kromě starých APU Bristol Ridge) tak jsem vzal toto. i3-8100 je o dalších 500 dražší, což se nevyplatí, navíc rád podpořím AMD v konkurenčním boji. Desku za 1500 ke Coffee Laku taky ještě nepořídíte. Takže to byla jasná volba.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

66 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 31.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.