Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Vliv opravného patche Meltdown a Spectre na výkon CPU
Vliv opravného patche Meltdown a Spectre na výkon CPU
autor: Vít Komínek , publikováno 31.1.2018
Vliv opravného patche Meltdown a Spectre na výkon CPU

Problém s útoky Meltdown a Spectre a s nimi spojená nedávno vydaná záplata od společnosti Microsoft mají negativní vliv na výkon procesorů. Postiženy jsou zejména procesory Intel, avšak pouze v určitých úlohách. Podíváme se, jak se záplaty podepsaly na výkonu čtveřice nedávno testovaných procesorů.


Závěrečné shrnutí

Na závěr se podíváme na průměrné shrnutí výkonu procesorů před aktualizacemi a po nich.
Naměřené hodnoty procesoru Core I5-7400 se základní deskou ASUS Z270F Gaming byly shodné při použití nejnověji dostupného BIOSu verze 1203, jako s verzí 0906. V grafech jsou uvedeny pouze výsledky s novější verzí.

Průměrný výkon

Do dne, kdy byly procesory testovány, proběhla spousta inovací a oprav aktualizace zabezpečení proti útokům Meltdown a Spectre. Aktualizace KB4056892, jež má být řešením, nijak výrazně neovlivnila výkon procesorů pro běžné uživatele. Výsledky v multimediální benchmarcích, počítačových hrách a dokonce i šifrovacím a kryptovacím programu se nijak významně nezměnily proti těm, které byly naměřeny v prosinci.

U procesoru AMD Ryzen 3 1300X jsme se dočkali šestiprocentního navýšení skóre v PCMark 10, které bylo i po více testováních obdobné, stejně tak u procesoru AMD A12-9800 jsem naměřil v PCMark 10 o 2 % lepší výsledek a o 10 % nižší čas v Kraken Browser Benchmarku. Na nižším času v Kraken Browser se nejspíš podepsal novější Chrome a možná i novější BIOS, kterému bych přičítal i další zlepšení.

Procesory Intel jak i3-8100, tak i i5-7400 byly aktualizacemi postiženy pouze v benchmarku Luxmark na OpenCL, a to o téměř 30 %, ve zbylých testech pak výsledky zůstaly téměř shodné.

Dle průměru z výsledků veškerých provedených testů neměla jak aktualizace KB4056892, tak ani ostatní aktualizace od Win 10 Build 15063 až po Win 10 Build 16299 na testy používané v metodice až na nešťastný Luxmark téměř žádný vliv. Rozdíly se většinou pohybují někde na úrovni jednotek procent.

Pro nás je tedy důležité, že problém s útoky Meltdown Spectre a jeho dosavadní řešení nijak zvlášť neovlivňuje výkon procesorů v aplikacích a hrách, které běžně používáme. Neznamená to ale také, že nemůžete narazit na aplikace, kde bude propad výkonu znát.

Pokud ještě nedojde s opravami oprav k dalšímu poklesu výkoNu, budu v dalších recenzích pokračovat s dosud naměřenými výsledky s jednou výjimkou – vzhledem k výraznému dopadu aktualizací na výkon procesorů Intel v benchmarku Luxmark budeme muset sledovat, jaký vliv na výkon budou mít další záplaty a podle toho se pak zařídit. V zásadě jsou dvě možnosti – vyřadit z grafů dříve testované procesory, anebo naopak Luxmark nezapočítávat do průměrného výkonu.

Na závěr ještě znovu zdůrazním, že problémy s útoky Meltdown a Spectre stále nejsou dořešené. Intel v současnosti nedoporučuje do základních desek flashovat nejnovější verze BIOSu s aktualizací mikrokódu, dokud nebude problém zcela vyřešen.

Téma útoků Meltdown a Spectre je každopádně pořád otevřené a nemáme definitivní řešení. Nezbývá tedy nic jiného než čekat a sledovat další vývoj.

Na závěr bych chtěl poděkovat společnosti Alza.cz a.s. dále českému zastoupení ADATA Technology, beQuiet! a ASUS za poskytnutí hardware pro tuto recenzi.

Vliv opravného patche Meltdown a Spectre na výkon CPU



Tagy: útok  meltdown  spectre  microsoft  aktualizace  intel  amd  celeron  pentium  core  i3  i5  athlon  kabylake  kaveri  bristol ridge  ryzen  r3  low-end  levné  srovnání  procesor  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
31.1.2018 15:43:00   81.161.61.xxx 3438
co tak otestovat to najhlacnejsie ? rychlost citania azapisu malych suborov..toto je zas aka intel agitacia .. ide dole tento web
31.1.2018 16:33:24   85.10.50.xxx 124
Mohl být formou přílepku, nejlépe s NVMe, velká škoda.
31.1.2018 16:34:10   212.79.106.xxx 224
Otestovali to samé, co měli v recenzi před zveřejněním problému. Tak čemu se divit?
1.2.2018 12:02:54   195.212.29.xxx 35
Asi tak. Po aktualizacii Win7 moj X1 Carbon zacal viac hriat, castejsie pustat ventilator, pri necakanych situaciach mrznut na niekolko sekund (skrolovanie web stranky napr.) a celkovo 'pocitova' odozvda systemu isla rapidne dolu (uz len start WIN sa o par sekund predlzil).
Aktualizaciu som odinstaloval a system sa sprava ako predtym, bez problemov.
Zaujimave, ze BIOS je aktualizovany, ale s tym problem umna nie je a nebol, ale Lenovo pracuje na backup-e .
31.1.2018 16:05:27   94.112.101.xxx 167
Diky za recenzi, vypada to zatim OK, ale bohuzel neni vsem dnum konec. Tak prosim, az to nejak doresej kompletne, tak jeste jednou test zopakovat. Diky moc.
31.1.2018 16:48:42   37.188.153.xxx 155
Hlavne softwarova oprava backdoru, vlastne od jeho architektu je usmevna vec. Ale vsichni se jiste citi bezpecneji kdyz nam tvuric rikaji ze je to opravene Pokud vim pokles vykonu mel byt v databazich a podobnych aplikacich ne ve hrach, to by bylo zajimavy otestovat, pripadne ziskat nejaky relevantni info o zatezich serveru z nejakych VPS hostingu a pod.
31.1.2018 17:04:25   94.112.101.xxx 207
Tady asi doslo k nejakemu omylu, tohle neni test poklesu vykonu po aplikaci oprav Melta/Spektra. Tohle je test mozneho poklesu vykonu po aplikaci oprav Melta/Spektra pro domaci uzivatele a hrace pocitacovych her.

Z tohoto testu tedy nemaji cerpat datacentra nebo uzivatele provozujici databaze, toto je test, ktery mel odpovedet hracum pocitacovych her, jestli je bezpecne aplikovat opravy z hlediska mozneho poklesu vykonu pro PC hry.

Odpoved potvrdila predpoklad, hraci PC her se nemusi bat poklesu vykonu.
31.1.2018 17:12:01   85.10.50.xxx 63
Relevantní informace, pro zajímavost zhodnocení a dokreslení celkového obrazu, v textu mohly být.
31.1.2018 17:27:15   85.10.50.xxx 63
Krom toho věc zobecňuješ dost hloupě. V téhle kategorii, řekněme nejlepšího poměru cena/výkon, výsledky neváží tolik, jako v případě hiendu, kde za 1% výkonu platíš ilustračně i 10x více.
31.1.2018 17:54:56   94.112.101.xxx 92
To mas pravdu, asi dal to co mel k dispozici. Urcite by to chtelo i zastupce stale castych starsich procaku Skylake a Haswell, treba i7-6700 nebo i7-4770.
31.1.2018 16:56:05   89.177.246.xxx 1519
Proč byly testy provedeny za jiných podmínek? Jiný BIOS, jiná verze OS. Výsledky pak úplně k ničemu.

Obě opravy je možné vypnout zápisem klíčů do registru!

Dále neotestovali jste multitasking - zkuste si pustit na pozadí antivir celého disku (SSD) a k tomu spustit nějaký benchmark - na starším Nehalemu jde pak výkon dokonce viditelně dolů.
31.1.2018 17:43:46   188.75.128.xxx 118
Četl jste ten článek? Skoro to vypadá, že ne.
Jinak by mě zajímalo, jak byste chtěl otestovat tu věc se stejným BIOSem, když právě aktualizace BIOSu je částí řešení problému.
Prostě vzali starý test a otestovali tytéž věci na týchž sestavách s aktuální verzí BIOSů a aktuální verzí OS. Proto taky nemohli otestovat něco, co původně netestovali.
31.1.2018 18:06:49   89.177.246.xxx 912
Článek jsem četl, ale nemáte pravdu.

Meltdown - oprava spočívá v rozdílném mapování adresního prostoru, což je záležitost čistě OS. Tedy i čistě OS jí může vypnout.

Spectre - patch microcode zpřístupní přes MSR registry (konfigurační registry CPU) dodatečné instrukce, které umožní vypnout spekulativní vykonávání v konkrétním software. Přes MSR dojde k zapnutí indikace nových instrukcí přes CPUID instrukci, tedy software se dozví, že může tuto novou vlastnost využít. Software jí nemusí využít. Na úrovni Windows je možné (defaultní) blokaci spekulativního vykonávání vypnout.
31.1.2018 18:37:35   188.75.128.xxx 67
A v čempak nemám pravdu. Sám píšete, že Spectre opravuje patch microdode. A ten patch získáte novou verzí BIOSu. Takže se starým BIOSem nedokážete otestovat současné chování a s novým nedokážete otestovat chování staré. To, že vypnete blokaci spekulativního vykonávání instrukcí neznamená, že to bude fungovat stejně, jako by záplata nebyla aplikována vůbec.
31.1.2018 18:45:31   89.177.246.xxx 812
Pravdu nemáte v tom, že novým BIOSem neotestujete staré chování. Pokud v OS pomocí registrů vypnete využití nových instrukcí, všechno bude běžet jako dřív. Onen mikrokód pouze přidává funkcionalitu, nic jiného nemění. To by autor měl vědět.
31.1.2018 20:20:59   217.112.164.xxx 915
Omlouvám se všem zůčastněným že to tak musím napsat pane Koc jděte s tou "funkcionalitu" do řiti
31.1.2018 17:53:00   94.112.101.xxx 117
Asi nepochopeni testu. Slo o to, jestli se opravy Melta/Spektra nejak projevi v cinnostech, ktere bezne delaji domaci uzivatele - hry, komprese, enkodovani videa. Predpoklad byl, ze minimalne a potvrdilo se, ze vyjma jednoho testu prekticky vubec. Na tento test opravdu nebylo treba nejak zvlast drzet metodiku.
31.1.2018 18:16:29   89.177.246.xxx 1316
Ale no tak. Jednou verze OS 1703 a podruhé 1709 ? Změny v systému za oněch půl roku můžou způsobit půlku naměřených rozdílů. To stejné jiné BIOSy - mohlo klidně dojít třeba úpravě nastavení memory controlleru.

Jediné solidní výsledky dosáhnete, když budete měřit za jinak stejných podmínek.
31.1.2018 18:41:22   188.75.128.xxx 1410
V testu je jasně napsaná medodika testování. Že se vám nelíbí, je čistě váš problém.
31.1.2018 18:47:44   89.177.246.xxx 1118
Metodika je tak amatérská, že výsledky jsou neporovnatelné. Něco jako otestovat první skóre na jednom počítači a druhé skóre na jiném a z toho vyvozovat zàvěry.
31.1.2018 19:52:45   46.149.121.xxx 136
Tou nejdůležitější podstatou tohoto testu bylo zjistit zda-li mám pokračovat v testování procesorů stejnou metodikou jako ve veškerých mých předchozích recenzí a neobjevovaly se komentáře typu, že toto již dnes neplatí, dnes budou výsledky jinačí atd. snažil jsem se tím zjistit zda má jak patch meltdown spectre, tak i ostatní aktualizace OS vliv na výkon procesorů a jestli mám dále pokračovat s doposud naměřenými výsledky na starých biosech a staré verzi OS, či mám veškeré procesory přetestovat znovu. Proto jsem také nevolil přesně ty programy, kterých se to může týkat, proto jsem nijak neměnil zbylé komponenty, ale pouze aktualizoval OS.
31.1.2018 20:08:17   89.177.246.xxx 199
Dobře. Ale pak to není test vlivu patchů, ale test vlivu patchů + vlivu změny nastavení počítače (např. deska ASUS Z270A s novým BIOSem mění nastavení paměťového řadiče) + vlivu nového OS.

Testovat se starým nastavením je samozřejmě nesmysl - nikdo, kdo na počítači pracuje (ne jen si hraje), nenechá nezáplatované bezpečnostní díry. Stejně tak prodávané nové počítače budou dodávány už s opravami.
1.2.2018 01:35:55   109.105.39.xxx 153
Hele, a nechceš to teda otestovat čistě na ten vliv patchů za stejných podmínek a taky v aplikacích, ve kterých to bude znát víc?
1.2.2018 13:04:16   185.47.220.xxx 58
Petr Koc jasně napsal, že použitá metodika není moc průkazná a vy místo toho, aby jste se chytli za nos a článek třeba doplnili začnete ... je to stejné, jako kdyby kritik napsal nelichotivou recenzi knihy a autor ho vybídl k napsání vlastní.
1.2.2018 15:54:22   109.105.39.xxx 24
Jste mimo. Já se ho naprosto vážně ptám, jestli by to nechtěl otestovat a napsat.

https://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_authorarticleslist&autor=3011-Petr%20Koc

https://www.zive.cz/autori/sc-44/default.aspx?author=463
1.2.2018 15:31:42   109.80.151.xxx 13
Co tam není průkazné? To mají zkysnout na Win10 1703?
1.2.2018 10:26:26   188.95.122.xxx 48
Tak ve hrách to očividně nezlobí, dobrá zpráva.
Otázkou ale je, co by se to chovalo při multitaskingu. Například když pracuji (na macu), tak v procáku chroupe illustrátor (a občas mu dá slušně zabrat), do toho mi hraje itunes, beží upload/download souborů na safari, diskutuji po skype a každou hoďku timemaschine rozchrastí druhý disk. Také se i stává že na pozadí běží automatizace photoshopu na rychlé úpravy fotek. tedy spoustu "autorizovaných" přístupů do CPU. Co pak? Taky to bude zpomalení v rámci 0,1s.
Nebo někteří kamarádi hráči, hrajou hru, na pozadí beží skype, mozilla (pošta + youtube playlist + facebook), steam (a podobní) a jiné systémové utlitiky které se ještě připojují k netu pro kontrolu aktualizace. Jo a jeden až dva antiviry...
Tohle mi přijde jako reálná situace "dnešní generace". Bude tam výsledek taky tak irelevantní jako u benchmarků
1.2.2018 11:00:22   85.159.110.xxx 38
si zvykni, vacsinou sa testuje hw v takpovediac v laboratornych podmienkach(mi to pride ako oficialna spotreba aut uvedena pri kupe )
1.2.2018 11:12:13   170.254.136.xxx 17
Mechanismus problému Meltdown plně chápe pouze 1 ze 100 000 uživatelů PC, není důvod se stydět za to že mezi ně nepatříš. Tvoje "práce" viditelně ovlivněna nebude, můžeš dál spát klidným spánkem.
Je to problém v serverových aplikacích, to nebude tvůj případ.
1.2.2018 11:38:32   212.27.208.xxx 55
Ja jsem to meril v RoTR a F4 na svem zainstalovanem systemu (cista instalace versus BIOS+Win), kde mam v notif-taskbaru 16 ikon (bezi AV, Discord,hw utility, shadowplay, steam, torrent, skype, facebookapp,...), a vysledky testu odpovidaji tomuto nebo jinym na CBase napriklad. Nejvic utrpely nvme synteticke testy 4kB QD32. Realny dopad se ale stejne blizi nule. Je meritelny, ale v radu jednotek procent.
1.2.2018 11:39:42   212.27.208.xxx 54
cista instalace se mysli beze vsech poatchu, sestaveni Win10 1709
1.2.2018 11:42:27   85.10.50.xxx 14
Záleží na tom jak starý hardware máš. U aktuálního hw (mladšího pěti let) zpomalení bude (spíše jednotky procent), ale návazně otázkou pro zákazníka spíše je, nakolik zasáhne aktuální konkurenceschopnost, případně ty, kteří mají starší hardware.
1.2.2018 11:45:13   85.10.50.xxx 14
Nakonec měření výkonu je jedna věc, druhá věc je neméně podstatná stabilita.
1.2.2018 13:28:23   212.27.208.xxx 65
i7-8700K. Problemy se stabilitou zadne. Starsi platformy byly testovany zde i na CB (skylake/sandy bridge), a rozdily jsou opet meritelne, ale opet minimalni.

https://www.computerbase.de/2018-01/meltdown-spectre-amd-intel-benchmarks/#diagramm-arma-3-1920-1080-intel-core-i7-7700k
1.2.2018 13:59:28   185.112.157.xxx 57
Kdyby neměli potíže se stabilitou, nevydal by Intel doporučení, jaká vydal. Z těch testů jasněji vyplývá, že větších výkyvů se lze dočkat zejména na starších konfiguracích, na, či za hranicí rozšířené podpory. Propady měřené CDM pak můžou docela zásadně ovlivnit celkovou odezvu systému (při práci, s multitaskem).
1.2.2018 14:28:50   212.27.208.xxx 54
Intel jasne rekl, ze problemy se stabilitou replikoval, ale jsou ojedinele. Pochopitelne i v takovem pripade je potreba patche stahnout a provest opravu.

Zverejnene benchmarky ukazuji pokles vykonu pri praci s ulozisti, coz reflektuji zverejnene testy Sysmarku2014SE-Responsiveness, komprese masivniho poctu malych souboru nebo slozite kompilace pod linuxem (tam ale nejde o uloziste ale o predikce vetveni, stejne jako vykon v Javascript). Na multitasking tak jak ho popisujes patche meritelny vliv nemaji.

Viz
https://www.techspot.com/news/72709-intel-publishes-findings-alleged-spectre-meltdown-patch-performance.html
1.2.2018 15:10:03   185.112.157.xxx 78
Problém je v tom, že Intel ve svých prohlášeních může generalizovat a uvažovat systémy u nichž je aktuální podpora (zejména mladší 5ti let). Na multitasking a citelnou odezvu systému má vliv i práce s úložišti respektive hrdlo RAM-Disk. Zejména u starších konfigurací, na něž se již nevztahuje plná podpora, mohou být propady v odezvě markantní.
1.2.2018 20:31:30   94.112.142.xxx 43
proc se uchylovat ke spekulacim? Tyto benchmarky byly z nejruznejsich stran potvrzeny , naopak vyvraceny dosud nebyly a to si pis ze by to dlouho netrvalo.

Cemu mimochodem rikas starsi systemy bez podpory?
2.2.2018 09:37:54   85.10.50.xxx 03
Nechápej mě špatně, nehodlám příliš spekulovat. U konfigurací mladších pěti let (plná podpora) se propady budou pohybovat v řádech jednotek procent, ale u konfigurací starších pěti let (již bez plné podpory), se propady mohou pohybovat už kolem deseti procent i výš. Intel v prohlášení explicitně uvádí Haswell, Broadwell v potížích se stabilitou a to jsou právě systémy mladší pěti let a teprve tady se teprve pustím bez obav do spekulací na téma stability u starších systémů.
2.2.2018 09:48:52   85.10.50.xxx 03
Zkrátka říkám, že je dobré mít na paměti že s produktem starším pěti let už se bůhví jaké péče od výrobce nedočkáš (až na vzácné výjímky). Problémy se stabilitou byly hlášeny napříč celým spektrem cpu, ale řešeny budou z větší části pouzy ty (nej)mladší (pod pět let).
2.2.2018 11:39:08   212.27.208.xxx 40
Mam dojem ze v tom mas trochu zmatek.

Nestability, ktere ted intel resi, se tykaji patche firmware/BIOSu. Stare nebo nepodporovane systemy, ktere updaty nedostanou, pochopitelne nestabilitami trpet nemohou. Novejsi nebo podporovane systemy dostanou opraveny firmware (pokud ho uzivatele vubec nainstaluji).

Pokud jsi cetl ty testy CB a pod., tak se testovalo i na sandy bridge, coz je rok 2011, tedy 7 let. Vysledky jsou temer identicke.
2.2.2018 11:58:04   85.10.50.xxx 15
Nestabilita je hlášená po updatu os včetně. A hádej jaká a čí podpora na to bude mít vliv (nejen producent os, sw, ale jeho podpora ze strany producenta hw rovněž). Případ Sandy Bridge jasně demonstruje, že mám pravdu (větší propady, menší podpora pouze skrze update os).
2.2.2018 12:03:28   85.10.50.xxx 16
Starší systémy mohou dostat záplatu skrze os a jelikož již nebudou dostatečně podporovány producentem hw a následně na ně bude bráno minimum zřetele při tvorbě takového os patche, mohou být výrazně nachýlnější k nestabilitě.
2.2.2018 12:05:14   85.10.50.xxx 06
Ostatně z velké části proto je umožněno patch vypnout (kompatibilita a stabilita starších systémů). Pořád v tom máš takový zmatek?
2.2.2018 12:26:00   212.27.208.xxx 62
Skutecne v tom mas zmatek. To co rikas proste neni pravda. Zkus si o tom prosim napred neco precist.

"Nestabilita je hlášená po updatu os včetně."

To se mylis. To se tykalo je nejakych prehistorickych AMD sempronu a Athlonu v kombinaci s patchem na meltdown, a je to uz Microsoftem opraveno. Byl to problem MS zpusobenmy chybnou specifikaci dodanou AMD. Na WUA uz je jen spravna verze.

Firmware pro intel cpu je distribuovan pouze BIOSEM. V techto upravenych firmwarech byla objevena vzacna nestablita, kterou intel nyni opravuje.
Netyka se vsech cpu a projevuje se vzacne. Ale v pristich biosech bude oprava.

Opakuji, ze pokud nekdo nyni nenainstaluje update biosu s chybnym patchem na spectre, zadna nestabilita se ho tykat nemuze. Patch na Meltdown v soucasnosti nezpusobuje zadne pady.

Testy Sandy bridge dle CB ukazuji maximalni pokles okolo 6%, coz je o 3% vice nez skylake. Cili pravdu zcela jiste nemas.
2.2.2018 13:04:43   85.10.50.xxx 05
Vycházím i z prohlášení a postů Navina Shenoye, přičemž za méně stabilní, bez explicitně adresované opravy, se stále považují Sandy a Ivy Bridge.

Tou poslední větou jsi si opravdu jist?
2.2.2018 13:31:00   212.27.208.xxx 51
Samozrejme, staci se podivat na test CB, Win 10, 7700K vs 2500K, gaming score. Nejvice je to 6%.

Oprava bude adresovat vsechny CPU, a v soucasne dobe jeste neni venku. Shenoy se vyjadroval pouze ke zjistenym problemum, ktere bude oprava adresovat.
2.2.2018 14:12:18   85.10.50.xxx 05
Nakonec úplně překrucuješ co si řekl a dáváš mi za pravdu, díky.
2.2.2018 17:59:52   94.112.142.xxx 22
Nemluvis pravdu. Ty jsi hovoril o 10%, vlivu na multitasking a podobne. To jsem vyvratil.

Ty jsi hovoril o tom, ze " "Nestabilita je hlášená po updatu os včetně."" To jsem vyvratil. Zadna nestabilita po updatu OS neexistuje.

Nemas zac
2.2.2018 19:58:50   85.10.50.xxx 23
Nevyvrátil, tebou odkazované testy poukazují na 10% i vyšší propady zejména starších konfigurací.

A z newsroomu Intelu cituji:
17.1.2018
"We have now issued firmware updates for 90 percent of Intel CPUs introduced in the past five years, but we have more work to do. - As part of this, we have determined that similar behavior occurs on other products in some configurations, including Ivy Bridge-, Sandy Bridge-, Skylake-, and Kaby Lake-based platforms.
22.1.2018
We have now identified the root cause for Broadwell and Haswell platforms, and made good progress in developing a solution to address it.

V konfrontaci s realitou nemáš co nabídnout.


https://newsroom.intel.com/news/root-cause-of-reboot-issue-identified-updated-guidance-for-customers-and-partners/
https://newsroom.intel.com/news/root-cause-of-reboot-issue-identified-updated-guidance-for-customers-and-partners/
2.2.2018 20:04:05   85.10.50.xxx 14
Až budou explicitně vydány opravy vč. reboot-issue pro Ivy Bridge a Sandy Bridge, a vyjde najevo, že propady jsou ve výsledku jednotky procent a stabilita srovnána, vezmu sví slova zpět... Jenže já jsem narozdíl od tebe v realitě docela ukotven.
2.2.2018 20:22:10   94.112.142.xxx 31
Znovu. Nemluvis pravdu. Ty jsi hovoril o tom, ze " "Nestabilita je hlášená po updatu os včetně."" To jsem vyvratil. Zadna nestabilita po updatu OS neexistuje.
Ty mluvis o updatu firmwaru, ktery je v priprave, co je to co jsem rekl - Shenoy se vyjadroval pouze ke zjistenym problemum, ktere bude oprava adresovat.

Ty jsi hovoril o 10% a vyssim vlivu na multitasking a podobne na starsich platformach. Mnou postnute testy ukazuji opak. Staci se na ty testy podovat.

Takze jestli se chces hadat, tak beze mne.
2.2.2018 20:25:03   85.10.50.xxx 04
Od hádáni jsi tady ty. Sandy ani Ivy Bridge opravu firmwaru ještě nedostaly, byly záplatovány pouze skrze os, přičemž jsou u nich explicitně zmíněny problémy s restarty. A pokud neumíš číst grafy, není to můj problém.
2.2.2018 20:27:01   94.112.142.xxx 40
Ale vzdyt to neni pravda, firmware byl distribuovan vyhradne pres BIOS, proc si vymyslis hlouposti?
2.2.2018 20:40:17   85.10.50.xxx 04
Nevymýšlím si hlouposti, proč asi není v tebou odkazovaném testu oprava na úrovni firmwaru u Sandy Bridge? Ví se o tom, že nějaké snahy se budou týkat Ivy Bridge, ale Sandy a starší?

Viz generace 12G a starší:
https://www.dell.com/support/article/cz/cs/czbsd1/sln308588/microprocessor-side-channel-vulnerabilities--cve-2017-5715--cve-2017-5753--cve-2017-575...
2.2.2018 21:00:02   94.112.142.xxx 10
To je marne. Vis co, postni cislo opravy ve woknech, ktera obsahuje firmware pro CPU. Do te doby se o tom nebudu bavit.
2.2.2018 21:08:07   85.10.50.xxx 02
Proč mi podsouváš něco, co jsem nenapsal (čtyři příspěvky výše)?
2.2.2018 20:28:23   85.10.50.xxx 03
i5-2500K (Win 7) 56,9
i5-2500K (Win 7) + Windows Update 48,2

Kolika procentní propad to je?
2.2.2018 20:54:24   94.112.142.xxx 11
Podival ses na to jaky prirozeny propad maji samotne Win7 v tech testech? Nemuzes porovnavat Win7 a Win10. Pisou to i CB.
2.2.2018 20:56:07   85.10.50.xxx 12
Celou dobu mluvím o konfiguracích starších pěti let, aty na mě vyběhneš s win10? Rozhodně v tom mám menší zmatek, než ty, od počátku.
2.2.2018 20:22:33   85.10.50.xxx 13
Respektive vysvětli mi, čím je způsobena nestabilita explicitně zmíněných Sandy a Ivy Bridge, když opravu jim ještě nebyla adresována jiná oprava, než skrze os. Oříšek co?
2.2.2018 20:30:02   94.112.142.xxx 40
Zadna zaplata firmwaru distribuovana skrze OS nikdy nebyla, takze ani nemohla zpusobit nestabilitu, vymyslis si nesmysly. Jednoduse odkaz na cislo MS zaplaty obsahujici spectre firmware pro ivy/sandy. Dokonce MS vydal update, kterym vypina podporu pro bios s opravami pro spectre, a je dokonce pouze volitelna. Mas v tom totalni hokej.
2.2.2018 20:41:41   85.10.50.xxx 03
Já ale mluvím o záplatě os, jediný, kdo v tom dělá guláš a míchá do toho firmware, jsi ty.
2.2.2018 20:55:41   94.112.142.xxx 11
Ale zaplata OS se tyka JEN MELTDOWNU, a ten zadne nestability na intelu NIKDY NEZPUSOBOVAL, chapes to uz konecne? Mam ti to namalovat?
2.2.2018 21:02:23   85.10.50.xxx 12
Proč je tedy explicitně mluvčím Intelu hlášena nestabilita a reboot-issue u generace Sandy Bridge, pro níž minimálně prozatím neexistuje oprava na úrovni firmware, ale pouze na úrovni os?
2.2.2018 21:13:48   94.112.142.xxx 10
Protoze ten firmware samozrejme existuje! Pouze ho zatim skoro zadny vyrobce desky nedal na svoje stranky v opravenem biosu. Odbornici ho ale dokazali nacpat do UEFI biosu a nahrat do desky, stejne jako CB! Zjisti si o tom neco a prestan placat blbiny!
2.2.2018 21:14:56   94.112.142.xxx 10
ZADNA UPRAVA fw CPU NA UROVNI OS NEEXISTUJE
2.2.2018 21:34:26   85.10.50.xxx 02
No já to vím celou dobu, tobě ale nedochází, že to od počátku striktně odděluji, narozdíl od tebe.
2.2.2018 21:32:48   85.10.50.xxx 12
Security Center k 27.1.2018

Both of these options eliminate the risk of reboot or other unpredictable system behavior associated with the original microcode update and retain mitigations for ‘Spectre’ variant 1 and ‘Meltdown’ variant 3 until new microcode can be loaded on the system.

Tudíž vyvozuji, že bez patřičného (oficiálně vydaného) updatu mikrokódu, s pouhou záplatou os, riskuješ nestabilitu systému.
2.2.2018 21:44:59   85.10.50.xxx 12
Je to oficiální postoj Intelu, já pořád nechápu o čem se hádáš, když je realita (obecné podpory) naprosto zjevná!

Opravy na úrovni os prostě mohou způsobit nestabilitu systémů spadající na, za hranici rozšířené podpory, pro něž se, možná marně, čeká na patřičné úpravy firmwaru, BIOSu.
2.2.2018 21:58:12   85.10.50.xxx 12
Výslovně jsou totiž v této souvislosti uvedeny řešení pro generace Haswell a Broadwell (hranice rozšířené podpory), přičemž identické problémy byly dříve hlášeny pro starší generace a explicitně není zmíněna jejich oprava (Sandy, Ivy Bridge).
2.2.2018 22:21:47   85.10.50.xxx 12
Nebo ti mám citaci: "retain mitigations for ‘Spectre’ variant 1 and ‘Meltdown’ variant 3 until new microcode can be loaded on the system" pro jistotu zvýraznit?
2.2.2018 22:41:49   85.10.50.xxx 12
Prostě musíš vypnout záplatu (její část) os, pokud nemáš patřičný firmware, jehož vydání je u starších systému problém jak sám vehementně dokládáš ani dohlížíš, že sám proti sobě, jinak riskuješ nestabilitu systému! Dle mého to jednoznačně dokládá má tvrzení a odporuje tvým (že update os žádné problémy nemůže způsobit).
2.2.2018 23:13:53   85.10.50.xxx 13
As part of this, we have determined that similar behavior occurs on other products in some configurations, including Ivy Bridge-, Sandy Bridge-, Skylake-, and Kaby Lake-based platforms. Tahle formulace může klidně značit rovněž problémy s originálním firmwarem v kontextu s citací We have now issued firmware updates for 90 percent of Intel CPUs introduced in the past five years.
3.2.2018 09:34:41   185.112.157.xxx 13
Kdyby to tak nebylo, pravděpodobně by ve výčtu reboot-issue Sandy a Ivy Bridge, reportu pro veřejnost, nebyly, ale jsou, což zavdává s fakticky obecně platnou délkou podpory, důvod spekulovat o stabilitě konfigurací starších pěti let. Až vyjdou opravy firmwaru jmenovitě určené starším generacím, nebo mi cituješ a odkážeš na jednoznačnou formulaci vylučující z problému reboot-issue originální firmware (ev. starší Spectre2) v kombinaci se záplatou os, pak sklapnu - ale nic takového k jednoznačnému potvrzení nemáš.
3.2.2018 10:08:23   185.112.157.xxx 13
Já vídím budoucnost tak, že starší systémy prostě zůstanou bez záplaty fw a os v následujících verzích po detekci nainstaluje, nebo vynechá patch pro Spectre 2 - řeknu ti, že bych se docela rád mýlil (v případě Sandy Bridge exemplárně) a splnil se sen o záplatovaném fw a stabilním plně patchovaném os, ale ze zkušenosti nemám důvod nebýt skeptický.
5.2.2018 08:19:27   212.27.208.xxx 02
Citace:
Security Center k 27.1.2018

Both of these options eliminate the risk of reboot or other unpredictable system behavior associated with the original microcode update and retain mitigations for ‘Spectre’ variant 1 and ‘Meltdown’ variant 3 until new microcode can be loaded on the system.

Tudíž vyvozuji, že bez patřičného (oficiálně vydaného) updatu mikrokódu, s pouhou záplatou os, riskuješ nestabilitu systému.


Clovece,ty jsi buh, to svet nevidel. Je vseobecne znamo, ze tato posledni, zaplata, o ktere jsem tu sam hovoril, pouze odstranuje ve windows podporu pro nove instrukce PRIDANE V BIOSU FIRMWAREM PRO SPECTRE MITIGATIONS, POKUD JE V BIOSU OBSAZEN TEN NOVY FIRMWARE, VE KTEREM JE CHYBA KTEROU INTEL NYNI ODSTRANUJE. BUDE TEDY BRZO DALSI NOVY FIRMWARE, NOVE UPDATY BIOSU. KDO NEDOSTANE/NEDOSTAL OD VYROBCE DESKY UPDATE BIOSU, TAK SE HO TENTO PROBLEM NETYKA.

ZADNA ZAPLATA WIN pro SPECTRE/MELTDOWN NEZPUSOBUJE NESTABILITU, ani JINA NESOUVISEJICI ZAPLATA.

ZADNY FIRMWARE NENI PROSTREDNICTVIM WUA DISTRIBUOVAN.

To je vsechno. Na dalsi tvoje prispevky nebudu reagovat.
5.2.2018 09:22:06   185.112.157.xxx 23
A já ti říkám, že je hlášena stejná nestabilita systému starších tohoto konkrétního případu - což může (!) poukazovat na možné problémy s původními firmwary. Nazdar!
2.2.2018 21:08:26   94.112.142.xxx 20
Spectre se da zaplatovat JEN BIOSEM. Nektere redakce se pokusily nahrat modifikovany firmware do cpu pomoci VM utilit, ale nefungovalo to.

Ale ne, necham toho, uz mne to nebavi, to je porad dokola.
2.2.2018 21:12:02   85.10.50.xxx 16
Neodpověděl jsi na otázku položenou výše.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

69 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 28.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.