Core i3-8100, Core i5-7400, Ryzen 3 1300X a A12-9800 v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Core i3-8100, Core i5-7400, Ryzen 3 1300X a A12-9800 v testu

Core i3-8100, Core i5-7400, Ryzen 3 1300X a A12-9800 v testu | Kapitola 5

Vít Komínek

Vít Komínek

10. 1. 2018 16:00 43

Seznam kapitol

1. Úvod, Core i3-8100, i5-7400 2. AMD Ryzen 3 1300X, A12-9800, shrnutí 3. Testovací sestava 4. Metodika testování, přetaktování 5. Luxmark, Cinebench R15, x264, Photoshop CS6 6. Truecrypt, WinRAR, Kraken Browser Benchmark 7. Futuremark – PCMark 10, 3DMark TimeSpy
8. Counter Strike Global Offensive, DOTA 2 9. Ashes of the Singularity, Rise of the Tomb Raider 10. Deus EX Mankind Divided, Battlefield 1 11. Spotřeba 12. Herní výkon s iGPU 13. Cena, průměrný výkon a cena/výkon 14. Závěrečné shrnutí

V minulých testech „obyčejných procesorů pro obyčejné lidi“ jsme se věnovali těm nejlevnějším modelům, dnes k jejich výsledkům přidáme procesory z nižší střední třídy, které už jsou častou součástí výkonnějších herních sestav. Co vám dnes nabídnou nové i starší procesory s cenou kolem 3–4 tisíc korun?

Reklama

Luxmark, Cinebench R15, x264 benchmark, Photoshop CS6

Prvním benchmarkem testu je Luxmark, jedná se o benchmarkovací utilitu využívající OpenCL, dá se v ní testovat celkový výkon GPU+CPU, GPU či čistě jen CPU. Nás zajímá OpenCL CPU test.
Výsledek je v bodech, kdy více bodů znamená lepší výsledek.

Cinebench R15 je tradiční benchmarkovací utilita, která simuluje práci s renderingem objektů v programech, jako jsou například Blender či Maxon Studio.

Výsledek je opět v bodech a více bodů znamená lepší výsledek, umožňuje také testovat všechna jádra / vlákna procesoru či jediné jádro.

X264 FHD benchmark testuje výkon procesoru převodem full HD videa kódovaného knihovnou x264.
Výsledkem benchmarku jsou pak průměrné snímky za vteřinu, kdy více FPS znamená lepší výsledek.

Dalším testem je reálný benchmark v aplikaci Photoshop CS6 zvaný KitGuru Photoshop Benchmark V1, kdy je v testu obsažený stažený obrázek v rozlišení 10 000 × 8 000 a naskriptovaných několik úprav obrazu ve Photoshopu, jde tedy o provádění úprav a zapisování časů, jak dlouho která úprava trvala a poté sečtením těchto časů.

Výsledkem je součet časů jednotlivých úprav, méně vteřin znamená lepší výsledek.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama