Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Nárůst výkonu CPU za posledních osm let – AMD vs. Intel
Nárůst výkonu CPU za posledních osm let – AMD vs. Intel
autor: Z. Obermaier , publikováno 5.10.2016
Nárůst výkonu CPU za posledních osm let  – AMD vs. Intel

První CPU Nehalem byl uveden před osmi lety, Phenom X6 před šesti. Jak se zvýšil výkon procesorů obou výrobců od roku 2008 do roku 2016 a jak by na tom jednotlivé architektury byly, kdyby běžely na stejných taktech anebo nenaháněly výkon přidáváním jader, se podíváme v aktualizovaném srovnání architektur.


Závěr

Nárůst výkonu CPU za posledních osm let  – AMD vs. Intel

Dnešní test končí v podstatě dle očekávání, neboli pokračuje v trendu, který jsme zhodnotili už před třemi lety. Začněme Intelem, který za posledních sedm let uvedl šest architektur procesorů a na sedmou se chystá. Pokud na to pohlédneme čistě pragmaticky, v mainstreamu narostla frekvence každý rok o 100 MHz a výkon o několik málo procent. Upřímně, je to slabé. Nárůst architektury Skylake proti starému Nehalemu je (pokud je stejný takt čipů) kolem patnácti procent. Největší skok ve výkonu IPC přinesl Haswell a pak Skylake. Nadcházející optimalizační architektura Kaby Lake by mohla několik procent přidat a spolu s vyššími frekvencemi by mohla opět navýšit výkon znatelněji. Spíš než výkon klesala v mainstreamu spotřeba, a Skylake jde opět solidně taktovat. Posun k lepšímu tady tedy je, když to ale srovnáme třeba s výkonem grafik, které navyšují výkon o desítky procent na generaci, je to opravdu uměle řízená stagnace.

U HEDT segmentu, neboli highendu, je situace zajímavější. Počet jader nejvyšších modelů narostl 2,5×. Ze čtyř v roce 2009 na deset letos. To je velký pokrok v rámci stejné spotřeby a i téměř shodných frekvencí. Broadwell-E je ale zklamání, za deset jader na 14nm jsme zaplatili absolutně tristním přetaktováním, a tudíž slabým jednovláknovým (a herním) výkonem. Možná je to tím, že Broadwell má v návrhu čipu nějaký blok, který vysoké frekvence nezvládá, protože v samotné 14nm výrobě to nebude. Skylake používá stejný proces a vysoké takty zvládá skvěle. V této kategorii tedy Intel výkon navýšil razantně, ale pouze ten multi-vláknový. Patrně je to ale důležitější než výkon na jedno vlákno, a tedy i frekvence. Krkolomné řešení speciálního driveru pro takt jednoho jádra je zcela mimo realitu, kdo z laiků nebo profesionálů, kupující tento CPU pro práci o něm vůbec ví? Navíc funkčnost je sporná a nespolehlivá.

Situace v AMD se nezměnila, jelikož do vyššího mainstreamu (AM3+) nic nevydali už řadu let. Test potvrdil, že architektura stařičkého Phenom II je stále na stejné frekvenci výkonnější než všechny čipy architektur Bulldozer a jejích vylepšení. To se ale ví už řadu let, není to nic nového. Situace se ale jistě brzy změní, a možná AMD zahýbe statistikami obou výrobců. Pokud se Zen povede, o čemž nepochybuji – jelikož ani AMD neudělá snad potřetí po sobě stejnou chybu, znamená to výrazný posun ve výkonu čipů AMD. Na to pak bude musel Intel zareagovat buď uvedením výkonnějších čipů i do mainstreamu, nebo možná i ultra High-endu. Do uvedení Zenu zbývá méně než půl roku, jasno tedy budeme mít už celkem brzy.



Tagy: Intel  AMD  procesory  výkon  nárůst výkonu  vyšší výkon  Core i7  Phenom  FX  Zen  Nehalem  Skylake   


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.10.2016 08:07:05   160.44.230.xxx 926
takže upgrade mýho i7 980X/4Ghz zase o půl roku odložím - už asi po desáté
5.10.2016 08:31:32   77.247.224.xxx 333
co tak nechat na neurcito ?
Nieco ti v tvojom sucasnom PC chyba ?
5.10.2016 08:50:36   89.24.109.xxx 441
Tak já mám nějakou prastarou i5 a o upgradu CPU vůbec neuvažuju, protože: "K čemu?". Jediné, do čeho se mi vyplatí dávat peníze, je paměť a SSD, možná teď po létech i GTX 560, ale CPU určitě poběží do té doby, než samo umře.
6.10.2016 10:01:40   62.209.223.xxx 150
To samé. Mám i5 2500 @ 3.? GHz (ani nevím), 16GB RAM a jediné, co jsem měnil, byla grafika a SSD za větší.
5.10.2016 08:53:01   185.59.186.xxx 22
A to je ako zle ?

Neviem ako to vidíš ty, ale tak pri 6C/12T CPU@4GHz za 1000USD by som aj očakával že hravo, opakujem hravo výkonnostne vydrží (v zmysle že to bude stále dosť výkonný procesor v porovnaním s aktuálne predávanými CPU) tých 5/6 rokov... ...rovnako ako pred 2rokmi vydaná 8C/16T 5960X musí vydržať na pozícii výkonného CPU ešte minimálne 3-4 roky...

btw. upgraid, 10C/20T 6950X@4,0-4,3GHz by bol pri využití multivlákonového výkonu riadny skok, pri operáciách ťažiacich s pamäťovej priepustnosti/DDR4 RAMiek ani nehovorím, ale no to je 45 000 len za CPU + doska a RAM
5.10.2016 13:00:32   88.100.171.xxx 150
Jojo, mám jen chabou i7 930 (3,2), ale.. ono to nějak furt stačí. Akorát sem dokupoval ramky, neb 6GB bylo fakt málo.

Nějak se nám ten pokrok zasek..
6.10.2016 08:28:27   160.44.230.xxx 10
proč? no, rád bych NVMe...
9.10.2016 13:30:47   89.176.68.xxx 10
Pokud to tvoje deska umoznuje a dokaze z nej nabootovat, muzes zkusit pci-e - nvme adapter.
5.10.2016 08:29:44   77.247.224.xxx 123
nie zeby to fyzicky nemohli dalej robit, ale vyznam je (okrem potesenia pre seba) takpovediac nulovy.
5.10.2016 08:35:20   188.175.34.xxx 215
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.10.2016 08:47:26   188.175.34.xxx 37
Jestli jsi chtěl hlavně klást důraz na IPC pak mi smysl toho kroku fakt trochu uniká - snažím se to pochopit.

A jinak jsem fakt zvědavý, jestli v nižším mainstreamu existuje valná poptávka po více jádrech - na zaměření Zenu a jejich strategii jsem fakt hodně zvědavý.
5.10.2016 08:48:59   2.202.118.xxx 163
nemůže mit 100 procent, jelikož jeho výsledky nebyly vždy nejlepší. Pokud bz ve všech testech mel 100 procent, byl by nakonec 100 procent, ale nekde jej nejaky jiny cip predehnal a tudíž jeho skore je nizsi
5.10.2016 08:42:35   194.160.30.xxx 631
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.10.2016 08:46:47   89.24.109.xxx 302
A opravdu jsi pochopil význam toho testu?
5.10.2016 08:44:56   37.221.252.xxx 93
Ještě že tam chybí, protože to je snad jediné odvětví kde se využívá každá "drobnost" která to může urychlit. Minulý týden jsem dělal rip do x265 a proti sobě jsem na zkoušku postavil Ivy Bridge@3,7GHz a Haswell-refresh@4,2GHz (13% nad Ivy). Největší rozdíl je AVX a AVX2. Když Haswell končil, Ivy bylo v 59%. Rozdíl 6h47m vs 11h30m. Sandy nemá AVX vůbec, tam by to bylo ještě horší.
5.10.2016 09:10:45   188.175.34.xxx 18
Ten odstup se mi nezdá - jsi si jistý, že nepomáhalo gpu?
5.10.2016 10:25:40   77.240.103.xxx 40
Souhlasím, jen Sandy Bridge už AVX má.
5.10.2016 11:32:45   37.221.252.xxx 00
pravda, myslel jsem že ne
5.10.2016 10:26:22   37.221.252.xxx 50
Na obou stejná verze Handbrake. Handbrake neumí GPU encoding, je tam jen volitelně DXVA decoding který je ale defaultně vypnutý. No můžu skusit ještě jednou. Taky mě to celkem překvapilo.
5.10.2016 11:03:05   131.207.242.xxx 013
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.10.2016 11:28:59   37.221.252.xxx 130
Co na to odpovědět? Jo, jinak bych to nedělal.
5.10.2016 09:25:20   188.246.111.xxx 242
Děkuju moc za parádní test. Jsem moc rád, že konečně někdo neporovnává jabka s hruškami.

Každopádně víc se těším na Zen porovnání právě s Intelem. Na Single Core výkon úplně nejvíc.
5.10.2016 12:42:30   85.207.215.xxx 00
Nemůžou si to dovolit zkazit, snad jen zas nepřijdou s "novým revolučním produktem" API aby marketingově zakryli realitu
5.10.2016 13:27:44   188.246.111.xxx 251
AMD si nemůže dovolit neúspěch už od roku 2008 a stejně to furt dělají a furt jsou v mínusech a furt jsou v řiti. Mají celou konzolovou divizi, mají výhodu nižších cen a stejně jejich marketing z toho není schopnej vytřískat prachy.

Naposledy kdy AMD udělalo něco pořádného byl starej dobrej Athlon a u GPU to byla snad řada 79xx, kdy o 100€ nižší cenu byl stejnej výkon jako NVIDIA.
5.10.2016 21:00:08   212.37.84.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.10.2016 21:13:43   188.246.111.xxx 91
Zabil ? Myslíš, že nižší cena je nevýhoda ? Víš jaký je nejvýdělečnější segment ? Do 300€
6.10.2016 00:36:52   131.112.125.xxx 38
Nejvydelecnejsi? Chtel jsi rict asi nejprodavanejsi ne? Jakou marzi muzes mit na karte za 300e a kolik na karte za 600e? Nvidia je "draha" a vydelava, intel je "drahy" a vydelava, iphone je "drahy" a vydelava, atd. Levny produkty museji mit z principu nizkou marzi pokud nemaji nulovy naklady, takze se na nich vydelava mnohem hur.
6.10.2016 06:01:37   77.236.203.xxx 141
polozim jen dotaz co vydela vyrobci vic 100 prodanych karet se ziskem 10€/ks a nebo 10 prodanych karet se ziskem 50€/ks

..ze na drazsi karte byva i vetsi marze neznamena ze cely "segment" je vydelecnejsi samozrejme u konkretnich produktu to samozrejme funguje na obe strany ....z dlouhodobeho hlediska akorat hrozi presyceni trhu a celkovy pokles prodeju .takze masova produkce a nizka cena muze byt i kontraproduktivni a nuti vyrobce chovat se efektivne (a proto tu mame tzv. kurvitka ktera trochu urychluji obmenu produktu)
5.10.2016 11:47:10   90.177.78.xxx 210
Takže v podstatě pokud bych stavěl novou sestavu, tak bych se proti mému i5 3570K na 4Ghz příliš výkonu navíc s novou i5 nedočkal(pokud nepočítám AVX2).
9.10.2016 17:18:09   89.176.68.xxx 10
Tohle je problem, ktery nikdo jakoby nevidi. Proc kupovat cpu, ktery bude mit vykon jako cpu tri roky stary?
Kvuli 4 jadrum navic, jiste. Jenze zatim tu porad nejsou ty hry co vyuziji 5+ jader, pokud nepocitame zakazkova techdema.
5.10.2016 11:53:15   83.240.91.xxx 814
Mě zatím stačí moje Core 2 Quad Q9650 (X3370) oc 4.1GHz.
Až seženu lepší chladič na čipset a cpu tak 4,3GHz padne. Pokud by se mi podařilo sehnat dobrý kus X3380 a k tomu vodní chlazení tak by padlo 4,5GHz.
Z této architektury se dá podle mě vymáčknout max. 4,6GHz pro 24/7 za dobrých podmínek.
V Cinebenchu r15 už dávám 453 bodů. Na 3.66GHz s Q9450 jsem dával 392 b.
WinRar cca 4700.
Fire Strike s GTX750TI physic 6950 b.
Geekbench 4 S-2702_M-7801
CPU-Z:1406/5285
AIDA64
Queen - 34 743
PhotoWorxx - 6 449
Zlib - 208
FPU Julia - 11 200
FPU Mandel - 5 904
5.10.2016 13:24:35   82.117.143.xxx 227
C2D už je stará šlupka... ale je vidět že máš comp na office když v něm máš 750ti
5.10.2016 22:32:54   88.80.246.xxx 91
keď mu to stačí. Na také to domácí "žvejkání". V predchádzajúcej práci ešte teraz majú C2D (myslím E8400, nie som si istý) na CAD (viacmenej, firma na montáž, takže využitie - kreslenie prípravkov na linky a tak). Solidworks-u trvalo 27 minút otvoriť zložitú zostavu výrobku (asi 170 prvkov) zo STEP formátu. Pri mojej otázke, prečo tam nie je lepší, bola odpoveď,že sa aj tak nepoužíva a viacmenej ho netreba. Mesiac na tom kreslili ako draci, lebo potrebovali plno prípravkov a upraviť tester. Ale nestíhalo to. Lebo aj pri prerátavaní modelu kresleného výrobku to malo problémy.
6.10.2016 01:20:22   83.240.61.xxx 130
ale on má C2Q, s tým sa očividne ešte stále dá žiť
13.10.2016 14:08:25   83.240.91.xxx 30
Doom 4 vše na max. krom textur a stínů na low. (málo VRAM) 1920x1200 průměrně 45FPS.
GTX750TI mi běží na c.1410MHz a m.6500MHz.

Definuj herní. Protože mě ty dnešní rádoby moderní nextgen tituly stejně nebaví. Vše je zkonzolovatělé a dělané pro naprosté casual hráče.
Mohu hrát Dying Light, BF4, SW:Battlefront, RainbowSix Siege apod.
Nejradši si stejně zahraji HL2M, Path of Exile, Garrys mod, FEAR combat, Supreme Commander...
5.10.2016 13:55:02   195.49.191.xxx 70
Škoda, že sa nepodarilo zohnať do porovnávačky Excavator, je mi jasné, že reálne na trhu je len model AMD Athlon 845 3,50 GHz @ 3,80 GHz a ešte APU Bristol Ridge 9000-series ako AMD A12-9800 3,80 GHz @ 4,20 GHz s DDR4 práve na platforme microarchitektúry 3,80 GHz @ 4,20 GHz nie sú k dipozícii, ale určite IPC ešte o niečo poskočilo.

45nm AMD Phenom II X6 naozaj statočne zabojoval.
Tak či onak natíska sa kacírska myšlienka ako by dopadol 28nm AMD Phenom III X6/X8 s SSE 4.1/4.2 s AVX, AVX2, XOV, FMA3, FMA4...
To už je aj tak jedno 14nm AMD Zen dozaista bude pre AMD to čo bola/je miroachitektúra Core pre Intel.
5.10.2016 16:23:05   85.207.215.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.10.2016 14:13:13   217.170.98.xxx 173
Je smutný že několik let stará i7 2600K je skoro stejně výkonná jako novější a mnohem dražší procesory stejné nebo podobné výkonostní úrovně.
5.10.2016 14:23:04   78.45.62.xxx 173
A proc jsi smutny? To nechapu, uz nekolik let "setris" tisice a to je dobre ne?
5.10.2016 15:41:48   188.246.111.xxx 07
Co je na tom smutnýho. To že jsou požadavky na single core procesorový výkon nižší a nižší a nakonec CPU upadne do zapomění jako RAMky, za to Intel nemůže.
Dneska všemu vévodí grafické karty, ať je to hraní her, nebo mining.
Na office, photoshop a KMplayer by ti potenciální architektura, která běží na 6Ghz na vzduchu a má výkon 120% větší než Sandy Bridge, která by tě asi uspokojila, byla k ničemu.
5.10.2016 15:43:38   188.246.111.xxx 10
Resp. jsem to špatně zformuloval, ty požadavky jsou furt stejné, aplikace furt běží více méně stejně a maximálně přijde nějaká, která nevyužije to jádro jedno, ale dvě. Nebo hra co nevyužije čtyři, ale šest. Pořád je to o ničem.
Požadavky se zvyšují jen na GK, proto je tam takovej růst, který není vidět u CPU.
Je zvláštní, že nikdo neplače, že tu nemáme 4GHZ ramky pod CL 12
5.10.2016 16:05:05   85.207.215.xxx 21
A je to tak jenom proto, že ovce koupili konzole. Podívejte se jaký vývoj byl v minulých dobách, a v době po PS3/X360...
také si všimněte že profi řady se dál výkonostně zlepšují a vzdalují od cen běžných CPU...
5.10.2016 16:43:22   188.175.34.xxx 01
Profi řady se podle mě se naopak přibližují normálnímu člověku - jednak za to může růst životní úrovně u nás, ale myslím, že i výrobci mají dnes mnohem níže položené "entry level profi" produkty - konkrétně procesory jsou na tom pořád stejně, ale třeba profi desku už seženeš laciněji a totéž se týká pamětí (ECC obvzlášť) - profi platformy jsou dnes levnější, než kdy dřív.
5.10.2016 17:38:43   188.175.34.xxx 00
Když si vzpomenu na ceny pamětí před osmi lety a kouknu co s deskami dnes zkouší takový ASR. Chybí jen aby to bylo zadarmo ne
5.10.2016 18:36:26   188.175.34.xxx 00
Příjde mi, že se to fakt vyvíjí "k lepšímu", že běžný uživatel měl před osmi a více lety podobnou, nebo spíše horší pozici (cenově) a koukal na quadcore jako na něco z jiné planety, tak jako dnes běžný člověk kouká na 16thread.

Je možné, že mi neslouží paměť...
5.10.2016 19:03:25   188.246.111.xxx 62
Jakožto člověk co má Euro za 23 a všechny ceny si přepočítávám tak, že EURO koupím za 23 a prodám v bance za 26,5, tak mě vše vychází levněji a ty ceny jsou opravdu suprové. A to ještě kurz před intervencemi byl 21,9.
To by MSI GTX 1070 stála 11500
, ne 13800. Opravdu dnešní doba je libová. Běžný uživatel si může dovolit to, co jiný nemohl zamýšlet před 10ti lety ani za mák.
Všechen tady ten Hype na českých fórech o předraženosti je výsledkem ČNB, ničeho jiného.
5.10.2016 19:11:14   188.175.34.xxx 00
No ne, on má pravdu v tom, že Intel dneska škáluje až někde k 40threadům - ale to je pochopitelné, oni tím tak nějak nahrazují embedded a custom systémy minulosti, zpřístupňují a zpřehledňují portfolio - míchá trochu jabka a hrušky, ale z určité stránky věci má pravdu... Jenže je fakt nutno započítat platformu jako celek - profi platformy jako celek jsou přístupnější a běžným spotřebitelským cpu jsou stále blíž, díky pamětem a deskám (konkurenci).
6.10.2016 00:40:15   131.112.125.xxx 80
Tak jestli umis na kazdym euru vydelat 3.5, tak mas pak vsechno zadarmo a ne levneji.
5.10.2016 22:46:37   95.131.128.xxx 50
Na druhej strane uplny high-end isiel s cenou pekne hore. Pred 6 rokmi stala top X58 doska cca 300 EUR, top procesor - 980x stal cca 950 EUR a top grafika tej doby GTX590 600 EUR...spolu 1850. Dnes stoji tolko len 6950x.... takze nie vsetko sa vyvija k lepsiemu.
6.10.2016 05:52:17   188.175.34.xxx 02
Já to beru tak, že intel rozšířil nabídku, ne že zdražil. 16thread máš k dispozici za stejnou cenu a 6950x navíc oproti dřívějšku prostě jen rozšiřuje nabídku - reaguje na rostoucí životní úroveň a stále větší rozšířenost téhle techniky.
6.10.2016 06:04:03   188.175.34.xxx 15
Ale klidně tvrď, že zdražil, když 980x byl 12t a dále už si neměl nic na výběr a dnes máš za stejnou cenu 16t a oproti mainstreamu (i7 115X) můžeš(!) jít prostě výrazně dál.

Tobě to příjde jako zdražování - a mi tahle slova příjdou jako trošku hloupé zjednodušení situace.

Nabídka se vyvíjí k lepšímu a ceny taky - nehneš se mnou.
6.10.2016 06:38:51   188.175.34.xxx 02
Samozřejmě mohlo být líp... A úplně nejvíc by bylo, kdyby to rozdávali zadarmo, že...

Nechci intel hájit - mám k němu spoustu výhrad, ale nelze si to takto zjednodušovat.
6.10.2016 12:14:44   78.98.19.xxx 80
Ja to vidim tak, ze donedavna stal top produkt 1000, teraz stoji 1800. To nie je rozsirenie ponuky, to je zdrazenie.

Ak sa mam nato pozerat optikou "samozrejme ze je to drahsie, lebo je to vykonnejsie ako pred tym", tak za 10 rokov skoncime pri povedzme 40 jadrovom procesore, ktory bude na vrchole toho pomyselneho vykonoveho rebriku, na cene 5000 za kus. To pochopitelne ale ako zakaznik nechcem, ja som ochotny akceptovat tu tisicovu cenovku a navysovanie poctu jadier/vykonu zo strany intelu beriem ako samozrejmost, resp. prirodzeny technologicky progres a v podstate ich sposob, ako ma ako zakaznika motivovat ku kupe ich vyrobku.
Tot moje myslienkove pochody ohladne tejto veci.
16.10.2016 20:19:40   212.79.106.xxx 01
Hmm to je tedy názor to je asi jako říci že zvyšování porci v restauraci z jednoho kolene na jedno prase není rozšíření nabídky ale prachsprosty zdražování, jelikož jsem byl macho když jsem si poručil to nejlepší co bylo a nyní za to nejlepší musím zaplatit 4x tolik.
5.10.2016 16:59:23   185.52.172.xxx 20
U ramek ti dneska výkon nažene frekvence, a časování hraje "druhé housle". Tím nechci říct, že by časování nebylo důležité, ale nárust výkonu je minimální oproti výkonu při zvýšené frekvenci.
5.10.2016 18:01:08   46.135.22.xxx 33
Ahoj. Konečně pořádný článek a když jsme u těch procesorů, hrozně moc by mne zajímalo, jak si na tom vede můj procesor Intel i7 2700K. Všem díky za případné komentáře a rady.
5.10.2016 20:11:30   81.200.56.xxx 30
5.10.2016 21:49:43   90.181.90.xxx 23
Hezke srovnani, diky za nej. Potreboval jsem si potvrdit, ze muj sandy bridge jeste menit urcite nebudu, AMD tedy opravdu docela bida
Podobne srovnani by bylo fajn i pro graficke karty, kde to napric generacemi uz bude o poznani zajimavejsi (a taky tam bude asi "veselejsi" diskuse, tady mi prijde, ze se amd fans jaksi nemaji ceho chytit ).
Nebo treba porovnat podobne horsi procesory, treba generace i3, ackoliv vysledek bude asi podobny.
5.10.2016 22:38:37   213.235.142.xxx 20
takže summa summarum
AMD poskočilo o krok dál až v posledních letech
kdežto Intel sice malými krůčky ale jistými, poskakoval s každou generací a pořád je tedy o krok možná 2 před AMD.
Uvidíme s čím přijde AMD jestli opravdu v poslední generaci AMD odzkoušelo optimalizaci a ted ji aplikuje tak Intel bude muset opravdu vydat nějaký Ultra HEDT CPU a nebo snížit ceny
5.10.2016 22:42:08   94.142.238.xxx 164
Já jedu pořád na 13 let starým Pentiu 4 (Northwood)3,06 GHz @ 3,45 GHz s HT a 2 GB Rimm pamětmi a na běžné užívání stále stačí. Je to dědek, ale je frajer, že stále funguje. Ve své době to byl TOP procesor od Intelu, který nepřekonaly ani pozdější Prescoty. A paměti Rambus tomu dávají punc.
6.10.2016 08:17:07   195.113.132.xxx 20
Ahoj,
mam doma dva PC: core i7-950 a core i7-6700. Na i7-6700 je enkodovani stejneho videa provedeno za polovicni cas nez na core i7-950. Takze narust vykonu je o 50%.
Delal jsem si v praci test i na Haswellu na Xeonu 1223v3 a je to v podstate totozne s vykonem i7-6700, co se enkodovani tyka.
Dotaz je ten, ze by me zajimalo, jestli bych mel nejak zkusit ten i7-950 nataktovat, abych se dostal k podstatne lepsim vysledkum, obcas bych totiz potreboval enkodovat i na tom starem PC a fakt to trva.
Chvili jsem premyslel i o koupi i7-980X nebo i7-990X, ale v bazarech v podstate nejsou a kdyz jo, tak za docela dost penez. :-/
6.10.2016 09:13:37   90.181.90.xxx 32
Rozhodne pretaktujte. V zakladu ma 3GHz, da se dostat na hodnoty kolem 4GHz, zalezi hlavne na chlazeni, desce a pametech. Jestli s tim nemate zkusenosti, hlavni je to delat po mensich krocich (ne rovnou na 4.2GHz, nejdriv treba 3,6GHz a pak po mensich krocich postupovat vyse), navod se da najit na youtube
Stabilita PC se overuje cpu stress test programy, viz. google.
6.10.2016 12:12:49   195.113.132.xxx 10
Pohledam info, dekuju. Pravda je ze s pametema to asi bude blby, ale za pokus nic nedam.
Jinak jake teploty v zatezi jsou pro ten i7-950 tak cca. maximalne pripustne pro dlouhodoby stabilni provoz?
6.10.2016 15:56:39   178.255.168.xxx 20
drž se kolem 70° max...nevíš jak se to zahřeje v dlouhodobé zátěži.
6.10.2016 15:58:07   178.255.168.xxx 10
Beru zpět, pro jistotu jsem se koukl na parametry a je to 60° max, 67,9°C už začíná throttlovat (vynechávat cykly aby se ochladil)..
7.10.2016 19:07:49   213.220.213.xxx 10
Tak jsem to taktnul na 150BCLK, 3,6GHz, teploty v zatezi ale lezou spickove az na 75 stupnu v Prime95. Normalne pri enkodovani videa a podobnejch beznejch cinnostech je max 70-72.
Asi je to dost, ale stahnout to by znamenalo poridit vykonejsi vetrak a to znema take hlucnejsi, coz nechci. :-/
9.10.2016 12:39:49   178.255.168.xxx 10
To je moc, ten procesor ztrácí výkon s teplotou přes 67°C, a i to je orientační, je to řízeno čidlem s určitou odchylkou a některé CPU může začít throttlovat na 65°, nějaký až na třeba 72°. Pokud to neumíte změřit, držte se na nižších teplotách. Zároveň zkuste snížit napětí, samotná frekvence bez změny napětí s teplotou moc nehne a občas umí CPU překvapit kam až se dostane bez změny voltáže.
16.10.2016 20:16:34   212.79.106.xxx 00
Samozřejmě se jedná o nesmysl, nehalem, westmere a ani žádný jiný Cpu pozdějších Intel generaci ti na 70 fakt nethrotluje. Tedy pokud mu to nenastavis v BIOSu. Ničeho se nebojte a 75 C je teplota úplně na pohodu, spíš se bojte o napájecí kaskádu desky, která když vám shiri se bude blbě shánět, to Cpu přežije klidné dalších 10let ve full loadu na 90C...
21.10.2016 12:29:54   85.207.215.xxx 00
radím neposlouchat pana "odborníka"...
7.10.2016 02:59:31   85.216.188.xxx 00
Osobne by som kupil Xeon X5570 (4 jadra) 95W namiesto 125W alebo este lepsie Xeon X5670 (6 jadier) ak ho zoberie doska. Vacsinou 1366 dosky nemaju problem. Taktovanie nebyva problem.


Ten prvy som kupil pred rokom za 30 Eur, ten druhy sa sa da zohnat na inzerat za 80Eur. 6 jadier na 3.8-4 GHz by uz s videom pekne pohlo.
7.10.2016 05:15:42   213.220.213.xxx 00
Bohuzel deksa to neda:
http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-support-popup.aspx?pid= 3305
7.10.2016 09:41:21   85.216.188.xxx 00
Skoda, ale stale da W3680 http://www.ebay.com/bhp/xeon-w3680
7.10.2016 19:09:56   213.220.213.xxx 10
jo diky vsem za odpovedi, zatim necham ten i7-950, trochu jsem ho nataktoval a uvidim, ten W3680 by byla urcite zajimava moznost, ale preci jen je to trochu risk, ze kdyz ho koupim a odejde deska, tak jsem v ri...
7.10.2016 17:21:48   89.103.92.xxx 10
To nemusí nic znamenat, řada desek s LGA 1366 chipset X58 neuvádí oficiálně podporu pro Xeony Nehalem a Westmere, přesto v nich tyto procesory fungují. Mám tu zrovna dvě Sapphire Pure Black X58, v jedné mám Xeon L5520 ve druhé Xeon E5620 (oba přetaktované) - pointa ani jeden není uveden mezi podporovanými. Tak zkus zjistit, jestli někdo náhodou X5570 nebo X5670 s tvou deskou neprovozuje.
9.10.2016 21:10:03   88.102.152.xxx 11
Uprimne receno, cele to graficke zpracovani mam pocit moc neodpovida tomu nadpisu a tomu co se se slibovalo, respektive je dost bidne, vrcholem jsou grafy bez legendy.
19.10.2016 06:30:42   78.102.250.xxx 20
Když jsem četl nazev članku čekal jsem test narustu vykonu procesoru třeba za poslednich 15 let, a postupny pruřez časem, na co mi je tohle srovna ve kterem prijdu akorat na tom že všechny procesory jsou na tom zhruba stejne? a žadny narust vykonu se nekoná a moji i5 ješte nejaky patek nebudu muset upgradovat.
5.11.2016 23:43:51   212.26.177.xxx 01
Nazdarte
Mam neskutocnu dilemu...momentalne mam Q9650+gtx660+8GBRAM, bohuzial v dell precision 390 co znamena ze sa neda taktovat(Softverovo som aa dostal na 3.4Ghz dalej to mrzlo).
Rozhodol som sa pre upgrade.
Prosim poradte mi.
1.Kupit inu dosku a nataktovat.
-musel by som sa uspokojit s max 8GB RAM
-cena upgrade 100e (skrinka,doska,ram- dell ma ECC)
2. Kupit PC pod rukou
-4670K vga dam svoje, ram doplnim na 8GB
-cena upgrade 300e
Je pre mna dvolezite rozumne dat do toho tie peniaze. Najskor budem upgradovat zase az o par rokov a preto neviem co sa viac oplati.
Hram hlavne CSGO ale obcas si zahram aj nejaky single...a tam uz potrebujem myslim vyssi vykon.
Poprosim naozaj triezve rozvazne odpovede....veľmi pekne dakujem.
17.12.2016 18:12:41   188.123.104.xxx 00
Trochu po funuse, ale čo som tak letmo prešiel tie grafy tak pri Super Pi u AMD to nejako nesedí. FX 8350 na 4.0 GHz dosiahlo výpočet za 15,5s a pretaktovaný na 4.2 GHz za 19,7s. Nejaká chybička páni. Dokonca na 4.7 GHz že by dosiahlo čas 13s? Ani vo sne

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

125 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 52.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.