Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX
Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX
autor: Aleš Kaňák , publikováno 5.5.2015
Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX

Po testech kitů DDR4 pro luxusní LGA 2011-v3 se vrátíme k DDR3, které zatím zajímají většinu znás. Představíme si dva 8GB kity v konfiguraci 2× 4 GB. První levný kit od ADATA zaujme absencí „efektního“ oplechování a nízkou cenou, druhý solidními provozními vlastnostmi a dobrými možnostmi přetaktování za stále přijatelný příplatek.


Dostali jsme se pomalu a jistě do samotného závěru recenze. Musíme podotknout, že ani s jedním z testovaných kitů nebyl žádný problém, co se týče kompatibility. Nicméně, jak už to tak bývá, mezi moduly jsou menší i větší rozdíly, pokud jde o jejich specifikace, kapacitu, výkon v základní nastavení, kvalitu osazených čipů a s tím související rezervu pro přetaktování / podvoltování. Dalším stěžejním faktorem je výsledná cena. Posouzení vzhledu je věc čistě subjektivní a necháváme ji jenom na vás čtenářích.

ADATA Premier 2×4 GB 1600 MHz CL11

Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX

Testovaný kit ADATA Premier na první pohled neoslní jak parametry, tak ani vzhledem. Snad jenom cenou. Dosažené přetaktování není taktéž nikterak závratné – pouze 1866 MHz. Čím kit překvapil, bylo pouze možnost snížení napětí až k 1,25 V. Tyto paměti se tedy hodí pro nenáročné uživatele, kteří pouze vyžadují kapacitu 2× 4 GB a ostatní věci je příliš nezajímají. V jiných případech doporučujeme raději připlatit stovku až dvě za paměti osazené heatspreaderem a nabízející lepší možnosti taktování.

                 
ADATA Premier 2×4 GB 1600 MHz CL11 (DDR3)
KLADY Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX ZÁPORY
Příznivá cena, nízký profil tepelného rozvaděče Single rank provedení – nižší výkon
Napětí 1,5 V a možnost jeho snížení na 1,15 V, možnost běhu s 1T CR nízké přetaktování, (nemá heatspreader)
Výrobce poskytuje doživostní záruku  
Orientační cena s DPH: 1680 Kč (Heureka.cz)

Graf ceny produktu A-Data DDR3 8GB 1600MHz CL11 AD3U1600W8G11-R poskytuje server Heureka.cz

 

G.Skill RipjawsX 2×4GB 1866 MHz CL8

Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX

Paměti G.Skill RipjawsX nabízejí díky oboustranně osazeným čipům Samsung HCH9 optimální výkon už v továrním nastavení (1866 MHz / CL8-9-9). Přetaktování je rovněž solidní – až na 2400 MHz. Zkrátka ideální paměti pro hardwarové nadšence a také majitelé APU procesorů. Jediným možným negativem tohoto kitu je ve výsledku jeho cena, která je však opodstatněná – za daný příplatek si užijete daleko více zábavy.

                 
G.Skill RipjawsX 2×4GB 1866 MHz CL8 (DDR3)
KLADY Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX ZÁPORY
Frekvence 1866 MHz s efektivním časováním CL8-9-9, solidní výkon už v továrním nastavení Vyšší cena
Napětí 1,5 V a možnost jeho snížení na 1,35 V (2400 MHz), 1T CR v XMP  
Dual-rank provedení, měřitelě lepší výkon oproti single-rank modulům - vhodné pro APU  

Heatspreader s akceptovatelnou výškou

 
Výrobce poskytuje doživotní záruku  
Orientační cena s DPH: 2100 Kč (Heureka.cz)

Graf ceny produktu G-Skill DDR3 8GB 1866MHz CL8 (2x4GB) F3-14900CL8D-8GBXM poskytuje server Heureka.cz

 

Otázka do diskuse na závěr – který z testovaných kitů byste volili vy a proč? Jsme zvědavi na vaše věcné připomínky a argumenty.

Za zapůjčení pamětí DDR3 děkujeme následujícím společnostem:

Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX

Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX

 

Stejně tak děkujeme společnosti ASRock za zapůjčení základní desky Z87 OC Formula do testovací sestavy. Za zapůjčení SSD disků HyperX rovněž děkujeme společnosti Kingston Technology.

Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX

Duel DDR3 2× 4 GB: ADATA Premier vs. G.Skill RipjawsX



Tagy: ADATA  Premier  G.Skill  RipjawsX  operační paměti  DDR3  test  recenze  srovnání  porovnání  Intel  ASRock  přetaktování  dual-channel  single-rank  dual-rank  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.5.2015 08:30:49   86.49.31.xxx 264
Takze rozdil v cene je cca 500 Kc? Sorry, ale to si dokazu predstavit asi 10 veci, do kterych je vhodnejsi tu petistovku investovat, aby mi pocitac bezel rychleji.
5.5.2015 09:28:39   10.6.17.xxx 514
toto: Dual-rank provedení, měřitelě lepší výkon oproti single-rank modulům - vhodné pro APU a !mozno!toto: Výrobce poskytuje doživotní záruku za tych 500kc stoji
5.5.2015 09:31:28   193.85.174.xxx 184
Tak určitě do APU kde chce člověk šetřit bude kupovat dražší ramku.
5.5.2015 09:56:46   10.6.17.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.5.2015 10:41:52   194.213.41.xxx 1015
za 20 let co kupuju PC komponenty se mi nestalo, že by ramky nefungovaly bo se na nich něco podělalo....
6.5.2015 08:47:28   93.99.208.xxx 10
Mě jich pár za 20 let odešlo, ale bylo to naprostý minimum. Typuju tak kolem 1% poruchovosti. Z toho jednou jsem to možná způsobil já a jednou se jednalo o EDO paměť (ta se používala v dobách 286-486)která dost možná sešla věkem.
6.5.2015 08:50:06   93.99.208.xxx 30
Každopádně je ale mizérie když nějaká paměť začne opravdu odcházet. Je s tím celkem práce se zjišťováním co že ten počítač bolí a při nejhorším se začnou poškozovat i soubory. Jenže to ti nezaručí ani nejdražší moduly. Leda ECC.
14.5.2015 19:41:54   87.197.149.xxx 30
Inštalujem v práci počítače, a pár ramiek sme už vrátili, ktoré nešli už po rozbalení .
Zdroje ani nehovorím (samozrejme low cost značky / výhodná koupě, to čo ušetrili pri kúpe 1x vrátia v servise a ešte musia kúpiť nový zdroj, to je ten lepší prípad ak im zdroj nepokazí aj niečo iné ako základnú alebo vec v USB muhaha ).

A tých diskov čo sa kazí za 2 dni 6 vadných. Niektoré aj relatiníne nové 2-3 roky staré 3,5" WDčka. Najviac sa kazia notebokové 2,5". Najviac poruchová značka seagate. To som odpozoroval počas mojej karieri...
14.5.2015 19:56:44   87.197.149.xxx 20
Ak chcete kúpiť disk čo vydrží, tak dopručujem serverový napr. WD black obyčajné WDčka modré, zelené nevydržia dlho, už nie sú to tie WDčka čo bývali...
6.5.2015 11:37:15   90.176.144.xxx 00
Tu zaruku maji obe.
5.5.2015 09:33:21   193.85.174.xxx 3212
Já trošku nechápu proč někdo testuje takové ramky, vždyť už se dávno ví, že to nepřidá vůbec nic ať už jsou takové makové nebo běží na té nebo té frekvenci.

U ramky si jen určím velikost podle ceny, vyberu normální která se mi tam vejde bez těch nesmyslných obrovských škaredých rádobychladičů, pohlídám si napětí a hotovo ne?
6.5.2015 08:56:24   93.99.208.xxx 11
Já si poslední dobou dávám pozor na single-ranked (čipy na jedné straně) paměti. Nedávno jsem k několika kusům přišel a docela jsem se divil jak jsou nekompatibilní. Od cca 4 roky starých až po nejnovější počítače. Update BIOSů, nic. S jednou problém nebyl, ale jak jsem začal přidávat moduly, bylo to horší a horší.
Vyměnil jsem je za Crucial Ballistix Sport 4*4GB a ty jely na první "škrtnutí" a jsou snad jen o stovku na modul dražší než úplně nejlevnější Zeppelíny.
5.5.2015 09:53:01   77.104.246.xxx 573
V dnešní době dělat testy na paměťové moduly je trochu utopie. Dříve když jsem stavěl počítače, tak jsem koukal vždy hlavně na časování, většinou klasické základní CL3 u DDR, CL5 u DDR2 a CL9 u DDR3, k tomu vybrat opět základní frekvenci, 400 - 800 - 1333 a respektive, pokud modul stál o 50,- více, tak klidně i vyšší frekvenci. Ale všechno tohle bylo jenom pro dobrý pocit, že to člověk má a popřípadě v hardcore případech při přetaktování snížil děličku a vrátil se na základní frekvenci. Nicméně nejdůležitější aspekt všeho, byla vždy kapacita a na to hledí i zákazník teď. Dříve byl nárust výkonu velice znatelný z přechodu z 512 na 1GB a z ní pak na 2GB a z ní pak na 4GB už to takové nebylo. Kdo hodně pracuje tak dneska si koupí v uvozovkách maximálně 8GB a bude mu sloužit hodně dlouho. Extrémy jsou pak pak 16GB, tady bych se už zastavil a to musíte mít hodně náročné programy a vše rozjeté, aby jste to využili opravdu znatelně. Natož pak 32GB reklamního tahání zákazníka. Někdo to využije, ale to procento je tak malé, že v domácnosti se jen tak nevyskytuje. Nicméně dneska je situace taková, že pokud máte kancelářské PC, tak 4GB jakékoliv paměti, která je kompatibilní s vaší deskou, dneska už skoro 100%, řekl bych že možná i úplně 100%, krom ECC, a je jedno jakou vezmete frekvenci. Důležitá bude opět jenom kapacita. Kdo hraje hry si vezme 8GB a koukne jak ty paměti vypadají a hlavně aby byly cool. A rozdíl v FPS s dedikovanou grafickou kartou je 0 oproti 1333MHz a 2400MHz. Pokud někdo má levné APU, těžko bude mít paměti s velmi vysokým časování za hodně velkou cenu a jen proto, aby mu integrovaná grafická karta dala o pár FPS více. To není dobrá investice, kord když za tu rozdílnou cenu máte dedikovanou grafickou kartu, která vám přinese mnohem více a dneska se dá už myslet na spotřebu v tomto bodě. A jestli paměti mají takovou a nebo vyšší paměťovou propustnost, kde v domácím použití pocítíte, že se ten balík ve winraru rozbalil o pár sekund dříve. Kord když máte zaneřáděný a starý systém, to pak už můžete mít jakkoliv výkonné paměti. Jak říkám, koukejte na standard časování, frekvenci co požaduje váš procesor jako doporučený a nejvíc hleďte na kapacitu. A takhle to bude u pamětí vždy, od toho to slovo paměť v IT znamená.
5.5.2015 13:40:55   87.187.244.xxx 117
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.5.2015 11:52:12   77.247.224.xxx 271
ze stacia najobycajnejsie pamate 1600-ky.
na vykone nepoznat - 99% ludi drvivu vacsinu casu stravi pozeranim webstranok,snad 1 Promile volneho casu hranim hier.
kto ma potrebu zrychlit PC, nech zacne so SSD diskom , investovat do RAM su vyhodene peniaze.
5.5.2015 12:34:24   194.246.46.xxx 60
To jste do testu opravdu nemohli použít 8GB moduly kde by byly oboje dual rank? Single rank 4GB moduly se dnes již prakticky nevyrábí, u 4GB je dnes 99% single-rank protože jsou to jen z poloviny neosazené 8GB moduly.

To že Gskil osadil starší, menší paměťové čipy a mohl paměti udělat dual-rank (tzn jsou i kompatibilní s pre Sandy bridge platformami) za to jim poklona, ale je to kapka v moři, Kingston, Corsair, bla bla, všicni dělaj dnes 4GB moduly signle ranked, bohužel většinou ani nezměnili značení.
5.5.2015 15:49:57   194.228.32.xxx 54
Trochu mi tento článek nedává smysl. Pokud tu budeme řešit těch pár kB/s ve Winraru a chválit Ripjaws protože s nimi je větší zábava, pak by proti nim měly asi jít třeba XPG nebo další drahé moduly. Stejné to je s tím vytýkat šunkám od ADATA, že se nadají přetaktovat. Prostě hrušky s jabkama.

Pak tady někdo psal, že stačí 4GB. S tím nemůžu souhlasit, prostě nestačí. Naopak souhlasím, že jediný podstatný parametr je kapacita, stejně tak jako, že jenom idiot by si koupil drahé RAMky k levnému APU.
5.5.2015 17:48:16   89.176.29.xxx 21
"Jsme zvědavi na vaše věcné připomínky a argumenty"

Tenhle test je prostě o ho*ně .

Jinak souhlas s reverb55 a dalšími..
5.5.2015 18:29:04   78.45.159.xxx 10
Nevíte zda např. The Witcher 3 už bude umět si třeba vzít i více jak 8 GB RAM? Prostě v tom maxi nastavení, na UltraWide monitor apod.? Jde mi o to, že právě výrazně upgrajduji, tak zda mám vzít 8 či 16 GB RAM. Zda už dnes či v blízké době se 16 GB vyžije. Když koupím 8 GB, tak abych třeba za 3 roky sehnal pak k tomu KITU ten samý...
5.5.2015 20:02:12   89.176.29.xxx 18
Pokud na to máš ,tak samozřejmě 16GB. 8GB je dneska už na hry v podstatě minimum. S tím pokud máš víc tak systém dokáže využít i víc. Do budoucna určitě budou třeba.
Kity se dají kombinovat a nemusíš mít úplně přesně ten stejný, takže záleží na tobě .
6.5.2015 08:31:09   165.72.200.xxx 43
Naprosty nesmysl. Nekdy se podivejte, kolik RAM i soudobe hry realne pouzivaji. Budete sakra hodne prekvapen.
6.5.2015 15:03:03   78.45.159.xxx 21
Berte v potaz jedno. Nekupuji PC na 1 rok, ale dražší na 4-7 let dejme tomu (zkušenost). Takže jdu do X99, která má DDR4 a 16 GB DDR 4 stojí 5000,- A léta budu mít pokoj... Nehledě na to, že jsem někde četl např. že GTA 5 bere 6 GB RAM + systém a jsme na 90% z 8 GB RAM... A plno horkých AAA titulů je doporučených 8 GB RAM. DNESKA... Takže s výhledem do budoucnosti to nebude zbytečné snad.
6.5.2015 16:07:46   165.72.200.xxx 30
Vesele. Tak hlavne abyste tech 16GB vyuzil. Ja je uz par let mam a.. na hry to fakt potreba neni.
6.5.2015 16:56:58   87.236.197.xxx 41
ber tot ak ze tu konzole jeste par let budou ..cili tvoje domenka vecich pristi je trosku milna.. 8GB uplne v klidu na OS a hry..ale sou to tve prachy... klidne si to porid pro dobry pocit
6.5.2015 19:02:48   78.45.159.xxx 00
Tak peněžní rozdíl není velký, je 2400,- (16 GB DDR4 za 5000 Kč / 8 GB DDR4 za 2600 Kč)... Monitor mám Ultrawide 34" 21:9, čili velká plocha... No uvidím, ale PC kupuji tak abych ho PŘEDIMENZOVAL vůči aktuální době (desku X99 se socketem 2011-3 + asi počkám na 980 Ti) aby mi vydrželo pár let a zároveň abych první roky využíval ten highend...
6.5.2015 18:29:29   89.176.29.xxx 10
No ještě před rokem bych s tebou souhlasil. Ale win má tu vlastnost že ti zabere paměti tolik kolik máš, takže pokud máš 8GB, tak ti zaplácne třeba 6, ale pokud máš 16Gb tak se ti roztáhne na třeba 9 GB+, píšu o GTA5.

Trend bude určitě pokračovat a pokud chceš mít určitý konfort a rozdělané více věcí net atd a nechceš aby se ti načítalo znova něco co už se jednou načetlo, tak to zas takový nesmysl není.
Sám ještě na 8GB chvíli vydržím .
6.5.2015 19:05:01   78.45.159.xxx 00
Upgradovat nové PC před rokem a mít 8 GB RAM, tak také nezvyšuji na 16 GB dnes a stále čekám... Ale když teď pořizuji nové železo, tak uvažuji rovnou 16 GB - jak píši výše, cenový rozdíl (bavím se o DDR4) je 2400,- mezi 16 a 8...
6.5.2015 06:31:26   83.208.106.xxx 40
Osobně mám velmi dobré zkušenosti s Crucial Ballistix Sport. Nejlepší jsou VLP verze, které mi na 1.5 V zvládnou 2400 MHz.
A obyčejné jdou s podvoltováním na 1.35 V také bez problému provozovat. Na 1400 MHz zvládnou časování CL7 i s podvoltováním na 1.35 V. Pro mě nejlepší poměr kvality a ceny.
6.5.2015 09:05:33   93.99.208.xxx 00
Jak už jsem psal nahoře, taky je teď tlačím do všeho. A ty ULP (profile) jsou roztomilý.
6.5.2015 08:58:26   217.11.240.xxx 61
A je tu opět další naprosto zbytečný test operačních pamětí. Dokonce koukám, že se už ani v komentářích (téměř) neobjevují názory, že by takový test někoho reálně zajímal.

Takže stále platí, že rozdíly jsou v rámci chyby měření a jak v ostatních komentářích zaznělo, jediné co má smysl řešit je kapacita a cena. A zde platí, že dnes je 8GB minimum, 4GB už v mnoha situacích dochází, respektive se musíte omezovat v multitaskingu, či práci s náročnějšími aplikacemi (videoediting).
7.5.2015 12:50:03   90.179.51.xxx 00
"Paměti G.Skill RipjawsX nabízejí díky oboustranně osazeným čipům Samsung HCH9 optimální výkon už v továrním nastavení"...mám oboustanně osazené paměti a stejně jsou singl. Takže to bude v něčem jiném.
27.5.2015 14:30:23   194.228.32.xxx 01
kurzové sázení, velmi spolehlivé informace :,.,.-

http://salveto.blogspot.cz/

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

29 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.